Πάντα σύμφωνα με την ΕΡΤ, οι εμπειρογνώμονες έχουν φτάσει σε κάποια πρώτα συμπεράσματα, ωστόσο απομένει ακόμη μεγάλος δρόμος μέχρι να καταλήξουν με ασφάλεια σε κάποιο πόρισμα.
Κατά πληροφορίες, θα εξεταστούν εξονυχιστικά όλα τα ευρήματα ενώ θα μπουν στο «μικροσκόπιο» -οι μηχανές των τρένων (ή ό,τι έχει απομείνει από αυτές) αλλά και οι πλατφόρμες που μετέφεραν το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας.
Οι δικαστικές Αρχές κάνουν, παράλληλα, φύλλο και φτερό άλλα στοιχεία που φτάνουν στα γραφεία τους, μεταξύ των οποίων οι απομαγνητοφωνήσεις των συζητήσεων των σταθμαρχών.
Οι μαρτυρίες των πρωταγωνιστών, των ανθρώπων του ΟΣΕ, αλλά και τα έγγραφα που δημοσιοποιούνται, δείχνουν την ανησυχία που εξέφραζαν εδώ και καιρό οι εργαζόμενοι για τα προβλήματα στα συστήματα και τη σηματοδότηση.
Τα δε ηχητικά ντοκουμέντα από τους ασυρμάτους των σταθμαρχείων, όπως αποκαλύπτονται στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα», αποτυπώνουν το χάος και την ασυνεννοησία μεταξύ των ανθρώπων που κατείχαν πόστα - κλειδί.
Ενδεικτικό είναι ότι οι σταθμάρχες συζητούν, μεταξύ άλλων, για το πού θα βρουν σουβλάκια, για… γκόμενες, όπως λένε χαρακτηριστικά, ενώ ανταλλάσσουν και αστεία για τις ερωτικές τους επιδόσεις.
Ένας «αχταρμάς», όπως είπε χαρακτηριστικά ο έμπειρος σταθμάρχης της Λάρισας (Κ.Π), μιλώντας, φυσικά, για κάτι άλλο σε μητέρα επιβάτη.
• Ναι καλησπέρα, μια πληροφορία παρακαλώ. Το τρένο των 20:40, ο προαστιακός για τη Θεσσαλονίκη, θα φύγει;
• Των 20:40;
• Ναι. Γιατί είναι ο γιος μου τώρα, τελείωσε το φροντιστήριο και του είπαν…
• Eίναι όλα λίγο αχταρμάς, κυρία μου. Τώρα είναι όλα, ένα πίσω από το άλλο, είναι λίγο καθυστερημένα…
Τι αποκαλύπτουν τρεις καταθέσεις
«Αν είχε εξασφαλίσει έστω την αμαξοστοιχία 2597 ίσως να είχε αποφευχθεί το ατύχημα»: λάθη, αστοχίες, κακή συνεννόηση και ελλείψεις αναδεικνύουν τρεις καταθέσεις που έχει στη διάθεσή του το CNN Greece -του σταθμάρχη που υπηρετούσε στο σταθμαρχείο Παλαιοφαρσάλου, ενός συνταξιούχου σταθμάρχη του ΟΣΕ αλλά και του προϊστάμενου στο τμήμα επιθεώρησης της Λάρισας- για το δυστύχημα στα Τέμπη.
Η δικαστική έρευνα για την ανείπωτη τραγωδία, η οποία έχει συγκλονίσει το πανελλήνιο και βύθισε στη θλίψη δεκάδες οικογένειες, συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς ενώ αναμένεται μέσα στις επόμενες ημέρες να ασκηθούν και νέες διώξεις.
Μάλιστα, στο «μικροσκόπιο» των Αρχών αρχίζουν να μπαίνουν και νέα πρόσωπα, με τους δικαστικούς λειτουργούς να προσπαθούν να ξεδιαλύνουν όλα όσα διαδραματίστηκαν το μοιραίο βράδυ.
Ο σταθμάρχης που βρισκόταν στο σταθμαρχείο Παλαιοφαρσάλου χαρακτήρισε τον προφυλακισμένο πλέον συνάδελφό του «άπειρο» ενώ παράλληλα υπογράμμισε πως είχε περίπου πέντε λεπτά να αποτρέψει την τραγωδία.
Αποκάλυψε, μάλιστα, ότι σε επικοινωνία του με τον πιο έμπειρο σταθμάρχη και μετά από ερώτημα γιατί έφυγε, έλαβε την απάντηση «πόσο να καθίσω; Αυτόν θα φυλάω;”».
Με τη σειρά του, μέσω της κατάθεσής του, ο συνταξιούχος σταθμάρχης του ΟΣΕ αποκαλύπτει ότι η ηλικία του προφυλακισμένου δεν του επέτρεπε κανονικά να προσληφθεί ως σταθμάρχης.
Παράλληλα, ο προϊστάμενος εκτιμά πως ενδεχομένως το δυστύχημα να είχε αποφευχθεί, εάν ο έμπειρος σταθμάρχης είχε τουλάχιστον διασφαλίσει έστω την αμαξοστοιχία 2597.
Πηγή: Ethnos.gr