Πένθος επικρατεί στη χώρα μετά το θάνατο των 2 χειριστων του Canadair που συνετρίβη το μεσημέρι της Τρίτης στην Κάρυστο, την ώρα που το αεροσκάφος επιχειρούσε για κατάσβεση της μεγάλης φωτιάς και έκανε χαμηλή προσέγγιση σε πύρινο μέτωπο. Ειδικοί αναλυτές ήδη αναλύουν το οπτικοακουστικό υλικό από την πτώση του μοιραίου αεροσκάφους.
Κόπηκε ο πλωτήρας - «Αεροδυναμική διαταραχή»
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες με βάση το οπτικό υλικό που ήρθε στη δημοσιότητα, το αεροσκάφος τη στιγμή που έκανε την προσβολή της φωτιάς στον Πλατανιστό Καρύστου και στη φάση της άφεσης του νερού προσέκρουσε με το δεξί φτερό σε δέντρο, αποκόπηκε ο δεξιός πλωτήρας, γεγονός που αύξησε τη δεξιά κλίση του αεροσκάφους και προσέκρουσε στο έδαφος.
Ο δημάρχος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, που είναι και έμπειρος κυβερνήτης της Πολιτικής Αεροπορίας, είπε στον ΑΝΤ1 «είναι από τις συνηθισμένες πολύ χαμηλού ύψους πτήσεις των πυροσβεστικών αεροσκαφών στα 30-40 πόδια με 10- 15 μέτρα. Βλέπουμε ότι το ανάγλυφο είναι πάρα πολύ επικίνδυνο και η ρίψη του νερού εξαιρετικά στοχευμένη. Αφού ρίξει το νερό, βλέπουμε ότι όλο το δεξί φτερό περνά μέσα από δέντρα μεσαίας ανάπτυξης. Ο πλωτήρας αποκόπτεται δημιουργώντας αεροδυναμική διαταραχή προφανώς πρέπει να υπάρξει κάποιο πρόβλημα σε επίπεδο πηδαλίων κλίσης».
διαταραχή προφανώς πρέπει να υπάρξει κάποιο πρόβλημα σε επίπεδο πηδαλίων κλίσης».
«Η κλίση φτάνει να υπερβαίνει τις 90 μοίρες. Το αεροσκάφος μπαίνει σε διαδικασία απώλειας στήριξης, όταν πλέον μπει σ’ αυτή την κατάσταση χρειάζεται 500 με 1000 πόδια για να ανακτήσει κανείς τον έλεγχο», είπε χαρακτηριστικά.
«Είναι πάρα πολύ κοντά, όλες οι πτήσεις αυτές γίνονται πολύ κοντά. Η κλίση, χαλάει την κινητική ενέργεια στην κρισιμότερη φάση της κρίσης δημιουργεί μια κατάσταση που είναι μη διαχειρίσιμη, σ’ αυτό το ύψος να έχεις τέτοια έλλειψη αεροδυναμικής», πρόσθεσε στη συνέχεια.
Πηγή: ethnos.gr