Απίστευτη ταλαιπωρία βίωσαν χιλιάδες οδηγοί και επιβάτες οχημάτων που παρέμειναν εγκλωβισμένοι για πολλές ώρες στην Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, μετά τη μεγάλη φωτιά που ξέσπασε σε βυτιοφόρο με αποτέλεσμα να μην επιτρέπεται η διέλευση των οχημάτων.
Οδηγός, ο οποίος επέστρεφε στην Αθήνα μέσω της Εθνικής Οδού, μίλησε στο ethnos.gr για τις οκτώ ώρες που έμεινε ακινητοποιημένος στον αυτοκινητόδρομο και για την οργή που ξέσπασε κατά την πολύωρη ταλαιπωρία. Παράλληλα, μίλησε για ανεπάρκεια του κρατικού μηχανισμού και για ανθρώπους που κινδύνευσαν λόγω των δύσκολων συνθηκών.
«Πληρώσαμε τα πρώτα διόδια, ενώ ήξεραν τι συμβαίνει» - Η συγκλονιστική μαρτυρία
«Πληρώσαμε τα πρώτα διόδια, ενώ ήξεραν τι συμβαίνει, στα δεύτερα διόδια μας άφησαν να περάσουμε χωρίς να πληρώσουμε και δεν μας είπαν τίποτα. Στο επόμενο ένα χιλιόμετρο κολλήσαμε στο ύψος των Αγίων Θεοδώρων», είπε ο οδηγός.
«Έπαιρνα την τροχαία Κινέτας που έμαθα ότι διαχειρίζεται το περιστατικό και έλεγαν ότι δεν ξέρουν πότε θα συνεχιστεί η κυκλοφορία και για το βυτιοφόρο έλεγαν ότι πρέπει να κάνουν άντληση του αερίου», πρόσθεσε ο ίδιος.
Στη συνέχεια, είπε στο ethnos.gr ότι στα αυτοκίνητα υπήρχαν μικρά παιδιά και ηλικιωμένοι χωρίς νερό φαγητό και τουαλέτα για περισσότερες από 8 ώρες μέσα στη ζέστη, ενώ σημείωσε ότι από τη ΛΕΑ που ήταν ανοιχτή πέρασαν αρκετά ασθενοφόρα και οχήματα οδικής βοήθειας για να βοηθήσουν οδηγούς και επιβάτες που είχαν ανάγκη.
Τους είπαν να μείνουν σε ξενοδοχεία - Διαρκώς κατειλημμένο το 1025
Ακολούθως, ο οδηγός που βίωσε την ταλαιπωρία είπε ότι περίπου πέντε ώρες αφού βρίσκονταν ακινητοποιημένοι, σταμάτησαν αστυνομικούς που περνούσαν από το σημείο προκειμένου να τους ρωτήσουν τι συμβαίνει, καθώς όπως τονίζει «δεν είχαν καμία ενημέρωση από τις Αρχές».
«Οι ίδιοι αστυνομικοί μας είπαν λίγο αργότερα να κάνουμε επί τόπου αναστροφή και να κινηθούμε στο αντίθετο ρεύμα, χωρίς κάποιος να συντονίζει για να πάμε στην Κόρινθο προκειμένου να διανυκτερεύσουμε εκεί σε κάποιο ξενοδοχείο. Στο σημείο που βρισκόμουν γύρισαν πολλά αμάξια πίσω», είπε.
Όπως εξήγησε ο ίδιος, περίπου στις 21:00 το βράδυ ξεκίνησαν να κινούνται αργά τα οχήματα, ενώ περίπου στις 22:00 το βράδυ, δηλαδή οκτώ ώρες μετά τον εγκλωβισμό του, ο δρόμος είχα κανονική ροή.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα δημιουργήθηκε εξαιτίας του γεγονότος ότι τα διόδια της Ελευσίνας συνέχιζαν να παραμένουν ανοιχτά για πολλές ώρες και άρα να διέρχονται από αυτά πολλά αυτοκίνητα, χωρίς ουσιαστικά να υπάρχει κάποιο σχέδιο εκτροπής της κυκλοφορίας. Μετά τις 5:00 το απόγευμα, δηλαδή αρκετές ώρες μετά το περιστατικό, ελήφθη η απόφαση να κλείσουν τα διόδια.
Τέλος, πολλοί οδηγοί κατήγγειλαν ότι το τηλέφωνο έκτακτης ανάγκης 1025 ήταν διαρκώς κατειλημμένο, με αποτέλεσμα να μην έχουν τη δυνατότητα ούτε από εκεί να ενημερωθούν.
Δίωξη για πλημμέλημα στον οδηγό του βυτιοφόρου
Σημειώνεται ότι σε μετά την άσκηση ποινικής δίωξης, ο οδηγός του βυτιοφόρου παραπέμπεται σε δίκη για το αδίκημα του εμπρησμού από αμέλεια (πλημμέλημα).
Παράλληλα, ο εισαγγελέας διέταξε έρευνα και για τον ιδιοκτήτη (νόμιμο εκπρόσωπο εταιρείας) του βυτιοφόρου προκειμένου να διαπιστωθούν ενδεχόμενες ευθύνες του για το ίδιο αδίκημα. Η εντολή του εισαγγελέα είναι να διαπιστωθεί εάν είχε γίνει επαρκής συντήρηση του βυτιοφόρου, καθώς φαίνεται πως η φωτιά προήλθε από μηχανολογική βλάβη.
Το όχημα, σύμφωνα με τα στοιχεία, διέθετε όλες τις απαραίτητες πιστοποιήσεις (ΚΤΕΟ κ.λπ.).
Ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών έδωσε, επίσης, εντολή για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για τυχόν ποινικές ευθύνες των αρμοδίων Αρχών προκειμένου να εξακριβωθεί εάν προέβησαν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για τη διαχείριση της κυκλοφορίας και την εξασφάλιση της προστασίας των οδηγών.
Πηγή: ethnos.gr