Επέκταση Οδοντωτού προς Ι.Μ Αγίας Λαύρας: Ένα όραμα γίνεται πραγματικότητα, λέει ο δήμαρχος Καλαβρύτων Θανάσης Παπαδόπουλος
Η διεκδίκηση για νέα επέκταση της γραμμής, αυτή την φορά προς το χιονοδρομικό κέντρο
«Η επέκταση του Οδοντωτού σιδηροδρόμου προς την ιστορική, ιερά μονή της Αγίας Λαύρας είναι για εμάς, ένα όραμα που αρχίζει ήδη να γίνεται πραγματικότητα», τονίζει ο δήμαρχος Καλαβρύτων Θανάσης Παπαδόπουλος, με αφορμή την απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με την οποία εγκρίνονται οι περιβαλλοντικοί όροι του νέου έργου: «Σιδηροδρομική γραμμή Καλάβρυτα - Ι.Μ. Αγίας Λαύρας», με φορέα τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος.
Όπως σημειώνει ο δήμαρχος, «η επέκταση της γραμμής θα έχει αυτονόητα οφέλη σε πολλά επίπεδα» και εξηγεί: «Κατ' αρχάς, στη διευκόλυνση των χιλιάδων επισκεπτών του μοναστηριού. Ύστερα, στη βιώσιμη τουριστική αναβάθμιση όλης της περιοχής και φυσικά στη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου, στην ασφαλέστερη, πιο οικονομική και περισσότερο φιλική στο περιβάλλον μετακίνηση των επισκεπτών μας, δώδεκα μήνες τον χρόνο». «Ο Οδοντωτός είναι για τον Δήμο Καλαβρύτων ένα κομμάτι της ιστορίας μας και ένας σημαντικός πόλος τουριστικής και οικονομικής ανάπτυξης, αλλά κι ένα μέσο καθημερινής μετακίνησης», προσθέτει.
«Φέτος, μάλιστα», όπως υπογραμμίζει, «συμπληρώθηκαν 128 χρόνια αδιάλειπτης λειτουργίας της γραμμής (το πρώτο δρομολόγιο έγινε στις 10 Μαρτίου 1896) η οποία αναμφισβήτητα είναι μια από τις μαγευτικότερες και πιο ιστορικές σιδηροδρομικές διαδρομές σ' όλον τον κόσμο, με τεράστιο τουριστικό ενδιαφέρον».
Επανερχόμενος στο έργο της επέκτασης της γραμμής προς την Αγία Λαύρα, ο δήμαρχος αναφέρει ότι «αποτέλεσε βασική και πολύχρονη διεκδίκηση της περιοχής μας, αλλά και δέσμευση του ίδιου του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, η οποία μάλιστα συνέπεσε χρονικά με την επέτειο των 200 χρόνων από την κήρυξη της Επανάστασης του 1821 στην Αγία Λαύρα, υπογραμμίζοντας έτσι τον βαρύ ιστορικό και εθνικό ρόλο της ιεράς και ιστορικής μονής».
Σχετικά με το έργο της επέκτασης, όπως αναφέρεται στην απόφαση έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων, «πρόκειται για νέο έργο σταθερής τροχιάς που αφορά στη σιδηροδρομική σύνδεση της πόλης των Καλαβρύτων με την ιερά μονή Αγίας Λαύρας, μήκους περίπου πέντε χιλιομέτρων».
«Η αρχή του έργου», σύμφωνα με την απόφαση, «είναι στην έξοδο του σιδηροδρομικού σταθμού Καλαβρύτων και στη συνέχεια κατευθυνόμενη αρχικά εντός πεδινού αναγλύφου και περιμετρικά του σχεδίου πόλεως, καταλήγει με ανωφερική πορεία στη υφιστάμενη επαρχιακή οδό Καλαβρύτων - Ι.Μ. Αγίας Λαύρας και από εκείνο το σημείο με όδευση παράλληλα και παραπλεύρως με την οδό έως το νέο τερματικό σιδηροδρομικό σταθμό στην περιοχή της ιεράς μονής Αγίας Λαύρας».
Σκοπός του έργου, όπως αναφέρεται στην ίδια απόφαση, «είναι η σύνδεση της ιεράς μονής της Αγίας Λαύρας με τα Καλάβρυτα, με βασικές αρχές την πλήρη ένταξη στο τοπίο και την ελαχιστοποίηση των οχλήσεων, ώστε να μη θιγεί το φυσικό και αστικό περιβάλλον της πόλης των Καλαβρύτων, όπως και το ιστορικό της ιεράς μονής Αγίας Λαύρας».
Σχετικά με τα οφέλη που αναμένονται από την υλοποίηση του έργου σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης είναι: