Οι επιπτώσεις από τη λογική της μονόπλευρης ανάπτυξης βασισμένη στην κρουαζιέρα για το Κατάκολο είναι εμφανείς. Το βάρος δόθηκε σε έναν μόνο τομέα, ενώ το επίνειο του Πύργου είχε λαμπρό εμπορικό παρελθόν αλλά και σημαντικές παράλληλες προοπτικές για το παρόν και το μέλλον.
Το “ληγμένο” πιστοποιητικό για την εκφόρτωση χύδην φορτίων δείχνει πως η μονόπλευρη ανάπτυξη προς τον τομέα του τουρισμού στο λιμάνι δεν ήταν μια τάση που δαιμορφώθηκε από τον επιχειρηματικό κόσμο, αλλά ακολούθησαν και οι τοπικές αρχές.
Και έτσι φαίνεται πως ξεχάστηκε ο εμπορικός χαρακτήρας του λιμένα Κατακόλου, με το λιμάνι της Κυλλήνης να κερδίζει μεγαλύτερο μερίδιο σε αυτό τον τομέα, παράλληλα με την προθμιακή γραμμή.
Το πιστοποποιητικό που έληξε - και που η περίπτωση εκφόρτωσης χύδην φορτίου ειδικού χώματος για λογαριασμό κεραμοτουβλοποιίας στην Ηλεία - δείχνει πως “κυνηγήθηκε” το “εύκολο χρήμα” της κρουαζιέρας και εγκαταλείφθηκαν οι άλλες προοπτικές που είναι περιορισμένες αλλά θέλουν και αρκετό αγώνα για να μη χαθούν.
Το συγκεκριμένο πιστοποιητικό σύμφωνα με πληροφορίες του ilialive.gr, έχει λήξει από το 2018 και το κόστος για την ανανέωση - διατήρηση του, ανέρχεται στο ποσό περίπου των 3.500 ευρώ.
Για δύο χρόνια το λιμάνι έμεινε “ακάλυπτο” και τώρα που χρειάστηκε σε έλεγχο που έγινε διαπιστώθηκε πως δεν υπήρχε. Μπορεί να έγινε μετά από παρεμβάσεις η εκφόρτωση, αλλά είναι μια καλή ευκαιρία - λόγω και του “παγώματος” του τουρισμού και της κρουαζιέρας, το λιμάνι του Κατακόλου να επαναπροσδιορίσει τον εμπορικό του ρόλο στην περιοχή, επ’ ωφελεία των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων, της τοπικής οικονομίας αλλά και των εργαζομένων φορτοεκφορτωτών που μέσα στην πανδημία του κορωνοϊού έμειναν άνεργοι επί της ουσίας…