Σημαντική είναι η διευκόλυνση των ασφαλισμένων που θέλουν να συνταξιοδοτηθούν, από το πρόγραμμα προσωποποιημένης και εξατομικευμένης υποστήριξης του ΕΦΚΑ τουλάχιστον έξι μήνες πριν από τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος.
Μέσω του ενιαίου αριθμού εξυπηρέτησης 1555 του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, ολοκληρώθηκε το πρώτος μέρος της πιλοτικής διαδικασίας τον Ιανουάριο του 2024, κατά το οποίο ενημερώθηκαν τηλεφωνικά περίπου 1.000 ασφαλισμένοι του Δημοσίου.
Επιταχύνεται ο χρόνος έκδοσης συντάξεων
Με στόχο να επιταχυνθεί ο χρόνος έκδοσης των συντάξεων και να αναβαθμιστεί το επίπεδο της εξυπηρέτησης των πολιτών, με την αποφυγή της ταλαιπωρίας των ασφαλισμένων, ο e-ΕΦΚΑ προχώρησε επίσης εντός του Μαρτίου στην επόμενη φάση, η οποία προβλέπει την ενημέρωση, μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας, επιπλέον 1.500 εργαζομένων του Δημοσίου, που κατοχυρώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης και έχουν συμπληρώσει το απαιτούμενο όριο ηλικίας, σε σχέση με τη διαδικασία υποβολής της αίτησης συνταξιοδότησής τους.
Αξιοποιώντας τα στοιχεία που τηρεί ο φορέας στα αρχεία του για την άσκηση των καθηκόντων του και χωρίς να αντλεί κανένα στοιχείο από άλλους φορείς, ο e-ΕΦΚΑ παρέχει αναλυτική πληροφόρηση τόσο για τα δικαιολογητικά που οφείλει ο δικαιούχος να συγκεντρώσει, για να είναι πλήρης ο συνταξιοδοτικός του φάκελος και να επιτευχθεί γρήγορη απονομή της σύνταξής του, όσο και για τον τρόπο υποβολής της αίτησης.
Με την ολοκλήρωση του πιλοτικού σταδίου, το υπουργείο Εργασίας και ο e-ΕΦΚΑ σκοπεύουν να επεκτείνουν αυτή την υπηρεσία και στους μισθωτούς και μη μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα.
Όπως εκτιμούν στελέχη του e-ΕΦΚΑ, ειδικά για τους εν δυνάμει συνταξιούχους με διαδοχική ασφάλιση, η προληπτική ενημέρωση θα λειτουργήσει ευεργετικά, για να μειωθεί στο ελάχιστο ο χρόνος αναμονής, καθώς θα έχει γίνει όλη η απαραίτητη προεργασία.
Τι δείχνουν τα στοιχεία για την ανταπόκριση των πολιτών
Με βάση τα στοιχεία του φορέα, έως τώρα, το σύνολο των επαφών προς ενημέρωση ανήλθε σε 1.359.
- Ενημερώθηκαν 1.338 επαφές.
- Συνολικές προσπάθειες επικοινωνίας 4.583 (Success Rate: 98,45%).
- Μη ενημέρωση 182 επαφές.
- Τα μη απαντημένα αποτέλεσαν το 13% της συνολικής βάσης.
- Λανθασμένος αριθμός επικοινωνίας μόλις το 0,6% από τη συνολική βάση των 1.359.
Σημειώνεται όμως ότι, σε καμία περίπτωση, ο e-ΕΦΚΑ δεν θα ζητήσει από τους ασφαλισμένους να δώσουν ειδικά δεδομένα ή στοιχεία σχετικά με τραπεζικούς λογαριασμούς.
Πηγή: cnn.gr