Τα θέματα των ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ, στα οποία διαγωνίστηκαν οι μαθητές της ομάδας προσανατολισμού Θετικών Σπουδών - Οικονομίας & Πληροφορικής, ήταν κατά την γνώμη μας όμορφα θέματα αλλά απαιτητικά. Ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας, κάλυπταν το μεγαλύτερο μέρος της εξεταστέας ύλης και απαιτούσαν καλές γνώσεις των μαθηματικών των προηγούμενων τάξεων.
Αναλυτικά:
Το 1ο θέμα ήταν θεωρία χωρίς δυσκολίες.
Το 2ο θέμα κλασικό των τελευταίων ετών με συναρτήσεις από ασκήσεις του σχολικού βιβλίου, αναμενόμενα ερωτήματα και κρίνεται ότι δεν θα δυσκολέψει τους καλά προετοιμασμένους μαθητές.
Το 3ο θέμα ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας. Το Γ4 ήταν ερώτημα ρυθμού μεταβολής και ήταν απαιτητικό.
Το 4ο θέμα περιείχε έξυπνα ερωτήματα και αρκετή δουλειά. Συγκεκριμένα το τρίτο ερώτημα, βασιζόταν σε άσκηση του σχολικού βιβλίου. Το Δ4 ήταν το πιο απαιτητικό του διαγωνίσματος και προϋπέθετε οξυδέρκεια και παρατηρητικότητα αφού χρειαζόταν να χρησιμοποιήσεις πληροφορίες από προηγούμενα ερωτήματα για να το λύσεις. Σίγουρα το ερώτημα Δ4 θα κρίνει το ποιοι θα αριστεύσουν.
Συμπερασματικά, ενώ τα θέματα ήταν αναμενόμενα, απευθύνονταν σε πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές, των οποίων η προετοιμασία ξεκινάει από μικρότερες τάξεις.
Η κλιμάκωση βέβαια της δυσκολίας επιτρέπει να αξιολογηθεί η προσπάθεια των παιδιών με δίκαιο τρόπο.
Δημήτριος Χρυσανθόπουλος
Μαθηματικός
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ Mathisis