Η ελάχιστη βάση εισαγωγής, που πέρυσι άφησε εκτός ΑΕΙ πάνω από 16.000 μαθητές προκαλεί αναταραχή και στις Πανελλήνιες 2022.
Η ελάχιστη βάση εισαγωγής και οι πληγές που άφησε πέρυσι επανέρχεται στο προσκήνιο για τις Πανελλήνιες 2022. Από τις 79.000 περίπου θέσεις εισακτέων καλύφθηκαν περίπου 63.000, δηλαδή 16.000 θέσεις έμειναν κενές, ενώ πολλοί μαθητές δεν έκαναν μηχανογραφικό.
Μάλιστα τα δεδομένα γίνονται ακόμη πιο περίπλοκα, καθώς στις Πανελλήνιες του 2022 αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού των μορίων και κάθε τμήμα ορίζει τους δικούς του συντελεστές βαρύτητας στα μαθήματα.
Στήριξη της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου στα αιτήματα των μαθητών των Εσπερινών Σχολείων για Τράπεζα Θεμάτων και Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής
Όπως είναι γνωστό, ο θεσμός του Εσπερινού Σχολείου στοχεύει στην αντιμετώπιση εκπαιδευτικών αναγκών παιδιών και ενηλίκων που λόγω εργασίας δεν έχουν τη δυνατότητα να φοιτήσουν σε Ημερήσια Γυμνάσια και Λύκεια. Η παροχή εκπαίδευσης και τίτλων σπουδών στις συγκεκριμένες ομάδες του πληθυσμού όχι μόνο αναβαθμίζει το γνωστικό επίπεδο αυτών των ανθρώπων αλλά συνιστά δείκτη πολιτισμού για την κοινωνία και την Πολιτεία.
Παρόλα αυτά, τα Εσπερινά Σχολεία στη χώρα μας δεν τυγχάνουν της πρέπουσας αντιμετώπισης από τις πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας. Υπάρχουν κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό, ακόμα και αρκετές εβδομάδες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, απόρροια ασφαλώς και της γενικότερης πολιτικής αδιοριστίας στην Εκπαίδευση. Επιπλέον, δεν έχει δρομολογηθεί για τα συγκεκριμένα σχολεία ένας ειδικός σχεδιασμός για τα βιβλία, την ύλη, το πρόγραμμα σπουδών κλπ., πέρα από κάποιες μειώσεις στη διάρκεια της διδακτικής ώρας και στον αριθμό ορισμένων μαθημάτων. (Μερικές εξ αυτών εντελώς άστοχες, όπως η κατάργηση της Πληροφορικής από τη Β΄ Λυκείου).
Στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί η Τράπεζα Θεμάτων (Τ.Θ.), ένας θεσμός που δοκιμάστηκε το 2014 και απέτυχε – εκτός αν για την κυβέρνηση επιτυχία είναι η αύξηση της μαθητικής διαρροής από το δημόσιο σχολείο. Παρόμοια αποτελέσματα – με επιπτώσεις και στα Πανεπιστήμια – είχε η εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ). Η εκπαιδευτική κοινότητα σύσσωμη έχει απαιτήσει την κατάργηση αυτών των δύο θεσμών ως ταξικών, αντιεκπαιδευτικών και αντιπαιδαγωγικών.
Η εφαρμογή της Τ.Θ. και της ΕΒΕ στα Εσπερινά Λύκεια, όπου το μαθητικό δυναμικό λόγω αντικειμενικών συνθηκών εκκινά από χαμηλότερες αφετηρίες, εντείνει τις ταξικές ανισότητες και αποθαρρύνει ανθρώπους με δίψα για μάθηση να σπουδάσουν. Ειδικά η Τράπεζα Θεμάτων αγγίζει τα όρια του παραλογισμού: Η ύλη είναι ίδια, ενώ οι διδακτικές ώρες είναι μικρότερες ή και λιγότερες για κάποια μαθήματα!
Ως ΕΛΜΕ Ρεθύμνου στηρίζουμε τα αιτήματα των μαθητών των Εσπερινών Λυκείων για:
Την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και της ΕΒΕ. Να παραμείνει ως είχε η ποσόστωση του 1% για τις πανελλαδικές, «απαλλαγμένη» από την ΕΒΕ.
Και απαιτούμε:
Προσαρμογή και διαφοροποίηση του προγράμματος σπουδών και της ύλης, τουλάχιστον για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν οι ενήλικες μαθητές, επικαιροποίηση και εκσυγχρονισμό των σχολικών εγχειριδίων.
Ειδικές ρυθμίσεις και άδειες για τους μαθητές των Εσπερινών Σχολείων που είτε θα τους διευκολύνουν στη φοίτηση στο σχολείο και στην εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, είτε θα ενθαρρύνουν εργαζόμενους χωρίς απολυτήριο να επιδιώξουν να το αποκτήσουν.
Πολύπλευρη στήριξη του θεσμού των Εσπερινών Σχολείων με επαρκές διδακτικό προσωπικό, προσωπικό καθαριότητας και υλικοτεχνικές υποδομές.
Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και της ΕΒΕ για όλους τους τύπους Λυκείων.
Πηγή: iEidiseis.gr