Συμπληρώνονται αυτές τις μέρες δύο χρόνια από την εκλογική νίκη της ΝΔ. Σ’ αυτούς τους 24 μήνες το μοναδικό «επίτευγμα» του λαλίστατου Υπουργού Υποδομών για το δρόμο Πάτρας – Πύργου είναι η διακοπή των εργασιών από τον Μάρτιο του 2020.
Ο κ. Καραμανλής έδειξε από την πρώτη μέρα τις προθέσεις του να σταματήσει την κατασκευή του έργου, καθώς με την ανάληψη των καθηκόντων του σταμάτησε τη χρηματοδότηση στις 5 εγκατεστημένες εργολαβίες. Το έγκλημα ολοκληρώθηκε πριν 16 μήνες, όταν – μέσα στην πανδημία! - διέλυσε τις εργολαβίες. Οι εργασίες σταμάτησαν, οι εργαζόμενοι απολύθηκαν, τα μηχανήματα αποσύρθηκαν, τα εργοτάξια ερήμωσαν. Επιπλέον, το ελληνικό δημόσιο πλήρωσε και αποζημίωση στους εργολάβους, επιβαρύνοντας με 8 εκατομμύρια ευρώ όχι βέβαια την τσέπη του κ. Καραμανλή αλλά τους φορολογούμενους πολίτες.
Και τα έκανε αυτά διαδίδοντας, με τη βοήθεια των πάντα πρόθυμων παπαγάλων, μια ολόκληρη σειρά από ψεύδη και αποκρύπτοντας φυσικά την αλήθεια. Ότι δηλαδή ο ΣΥΡΙΖΑ ξεπέρασε όλα τα γραφειοκρατικά εμπόδια, έπεισε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εγκρίνει το έργο παρά τους χαμηλούς κυκλοφοριακούς φόρτους και εξασφάλισε τη χρηματοδότησή του με 293 εκατομμύρια ευρώ. Και ότι η κατασκευή του έργου σε 8 τμήματα διεξαγόταν με την απόλυτη συμφωνία και την πλήρη έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής!
Ο λόγος για τον οποίο συνέβησαν αυτά είναι απλός. Δεν έπρεπε να φανεί ότι το έργο, μετά από δεκαετίες υποσχέσεων και κοροϊδίας, ξεκίνησε να κατασκευάζεται από τον ΣΥΡΙΖΑ. Και βέβαια, αφού ξέμειναν από επιχειρήματα, κατέφυγαν στα παραμύθια για τον αγαπημένο τους Καλογρίτσα. Μόνο που και αυτή τους η εφεύρεση κατέρρευσε με πάταγο, αφού γελοιοποιήθηκαν ακόμα και στην προανακριτική επιτροπή της Βουλής, η οποία κατέληξε σε φιάσκο. Πήγαν για μαλλί και βγήκαν κουρεμένοι. Φυσικά επρόκειτο έτσι κι αλλιώς για πρόσχημα αφού ο Καλογρίτσας συμμετείχε νόμιμα στον διαγωνισμό, κηρύχτηκε όμως έκπτωτος από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και δεν ανέλαβε ποτέ κανένα τμήμα του έργου.
Αν δεν είχαν διακόψει τις εργασίες, η κατασκευή θα ολοκληρωνόταν το επόμενο έτος και από το 2022 οι πολίτες της Ηλείας θα είχαν στη διάθεσή τους έναν σύγχρονο ασφαλή αυτοκινητόδρομο χωρίς διόδια. Τώρα το μόνο που υπάρχει είναι έρημα εργοτάξια, καθυστέρηση που φτάνει τα δύο χρόνια και είναι άγνωστο πόσο ακόμα θα διαρκέσει και οι αστείες ανά δεκαπενθήμερο δηλώσεις ενός ανεκδιήγητου υπουργού ότι «όλα προχωρούν καλά» και το έργο θα ξεκινήσει «το συντομότερο δυνατό».
Είναι στ’ αλήθεια αξιοθαύμαστες οι επιτυχίες της Δεξιάς στην Ηλεία:
• Σταμάτησαν την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου.
• Διέλυσαν τα νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγείας.
• Έσβησαν την Ηλεία από τον πανεπιστημιακό χάρτη.
Και μάλιστα χωρίς να είναι υποχρεωμένοι από κανένα μνημόνιο, αφού ο ΣΥΡΙΖΑ απάλλαξε τη χώρα από αυτό τον βραχνά. Οι πολίτες του νομού μας τρέμουν από την αγωνία ποιο θα είναι το επόμενο «επίτευγμα» της ΝΔ στην Ηλεία!
Δημήτρης Μπαξεβανάκης