Πολιτισμός

Παροχές σε είδος και κουπόνια: Γιατί οι επιχειρήσεις τα προτιμούν από τις αυξήσεις μισθών

Παροχές σε είδος και κουπόνια: Γιατί οι επιχειρήσεις τα προτιμούν από τις αυξήσεις μισθών

Oι παροχές σε είδος αποτελούν την προσφορότερη λύση για τις επιχειρήσεις που αντιστέκονται στις μισθολογικές αυξήσεις λόγω των υψηλών ασφαλιστικών εισφορών και της φορολογίας που ουσιαστικά εξανεμίζουν σε πολλές περιπτώσεις τις καθαρές αυξήσεις μισθών

Τo σωτήριον έτος 2009, πριν καταρρακωθεί η χώρα από τα μνημόνια, ο μέσος μισθός ανερχόταν σε 1500 ευρώ. Σήμερα ανέρχεται σε 1251, με στόχο, σύμφωνα με τις κυβερνητικές δεσμεύσεις, να φτάσει πάλι τα 1500 ευρώ το 2027, δηλαδή να επιστρέψει στα επίπεδα του 2009 μετά από 18 χρόνια.

Σημειωτέον ότι από εκείνη τη «χρυσή» εποχή μέχρι τώρα ο πληθωρισμός έχει αυξηθεί σωρευτικά κατά 21%, εξανεμίζοντας τις όποιες αυξήσεις των μισθών.

Ο στόχος των 1500 ευρώ δεν είναι εύκολος καθώς οι 1,7 εκατ. μισθωτοί ( σε σύνολο 2.296.845) που αμείβονται με μισθό υψηλότερο από τον κατώτατο των 830 ευρώ έλαβαν το 2023 αυξήσεις που κυμαίνονται κατά μέσο όρο 4% - 5% , δηλαδή ελάχιστα πάνω από τον ετήσιο πληθωρισμό 3,5% .

Στην καθήλωση των μισθών συμβάλλει και η περιορισμένη επίδραση των συλλογικών συμβάσεων στους μισθούς καθώς από αυτές καλύπτεται μόνο το 30% των μισθωτών του ιδιωτικού τομέα. Οι ενεργές κλαδικές συμβάσεις είναι μόλις 18 τη στιγμή που πριν τα μνημόνια ανέρχονταν σε 55.

Ωστόσο σημαντικός παράγοντας είναι και το υψηλό μη μισθολογικό κόστος που εξανεμίζει τις όποιες αυξήσεις και οδηγεί τις επιχειρήσεις στη στρατηγική επιλογή των παροχών που είναι έως τα 300 ευρώ ετησίως αφορολόγητες.

Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα HR Trends της Randstad το ποσοστό της αύξησης των αποδοχών που δόθηκε το 2023 κυμαίνεται κατά μέσο όρο στο 4%, με το 65% των εργαζομένων να δηλώνει ότι οι μισθοί τους είναι στα ίδια επίπεδα με εκείνους που προσφέρουν οι ανταγωνίστριες εταιρείες, οπότε δεν έχουν κίνητρο να αναζητήσουν κάποια πιο καλοπληρωμένη θέση .

Εννέα στις δέκα επιχειρήσεις (92%) έδωσαν αυξήσεις μισθών σε τουλάχιστον μία κατηγορία εργαζομένων το 2023, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα αποδοχών και παροχών της KPMG, με το ποσοστό της αύξησης που δόθηκε να κυμαίνεται στο 4% κατά μέσο όρο. Οι κλάδοι με τις υψηλότερες αποδοχές στην Ελλάδα είναι ο τεχνολογικός και των πωλήσεων.

Παροχές των επιχειρήσεων

Σε ότι αφορά στο σκέλος των παροχών που προσφέρουν οι επιχειρήσεις στους υπαλλήλους τους, οι περισσότερες (το 60%) διαθέτουν ιδιωτικό πρόγραμμα συνταξιοδότησης για τουλάχιστον μία κατηγορία εργαζομένων, με το 83% των επιχειρήσεων να παρέχει τα συγκεκριμένα ιδιωτικά προγράμματα στους εργαζόμενους, αμέσως μετά την πρόσληψή τους.

Παροχές σε είδος είναι το κουπόνι σίτισης και καυσίμων, τα έξοδα για το κινητό τηλέφωνο, η παροχή εταιρικού αυτοκινήτου, τα ασφαλιστικά προγράμματα, η τηλεργασία καθώς και οι παροχές «ευεξίας και δεξιοτήτων».

Σύμφωνα με την έρευνα της Randstad, η εκπαίδευση αποτελεί την πιο δημοφιλή παροχή για τις επιχειρήσεις σε ποσοστό 78%, ενώ ακολουθεί η δυνατότητα εργασίας από το σπίτι ( 58%) , το ευέλικτο ωράριο εργασίας ( 41%) ακόμα και οι επιπλέον ημέρες άδειας (37%).

Οσον αφορά τις παροχές σε χρήμα τρεις στις τέσσερις επιχειρήσεις προσφέρουν κινητό τηλέφωνο και μπόνους απόδοσης, το 64% ιδιωτικά συμβόλαια υγείας, το 61% κουπόνια σίτισης και το 52% εταιρικό αυτοκίνητο.

Διαβάστε επίσης: Eurobank: Παροχές για τους εργαζόμενους με παιδιά - Εως 183.000 ευρώ επιπλέον μέχρι την ενηλικίωσή τους

Το κράτος κερδίζει περισσότερα από τον εργαζόμενο

Oι παροχές σε είδος αποτελούν την προσφορότερη λύση για τις επιχειρήσεις που αντιστέκονται στις μισθολογικές αυξήσεις λόγω των υψηλών ασφαλιστικών εισφορών και της φορολογίας που ουσιαστικά εξανεμίζουν σε πολλές περιπτώσεις τις καθαρές αυξήσεις.

Για παράδειγμα, αν μισθωτός των 2.000 ευρώ πάρει αύξηση 100 ευρώ , ο ίδιος θα πληρώνει 51 ευρώ σε κρατήσεις, ο εργοδότης 122 ευρώ και το κράτος θα κερδίζει 62 ευρώ, δηλαδή περισσότερα από τον εργαζόμενο.

Πηγή: imerisia.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα


tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup
tsoukalas popup