Πραγματοποιήθηκε αυτοψία σε περιοχές που φαίνεται ότι η εφαρμογή της μελέτης δημιουργεί λειτουργικά προβλήματα
Τα ζητήματα που έχουν ανακύψει από την εφαρμογή της μελέτης του έργου αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας στον αυτοκινητόδρομο «Πάτρα-Πύργος», στα γεωγραφικά όρια της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας, ήταν το αντικείμενο της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε Ηλείας Βασίλη Γιαννόπουλου, σήμερα, Τρίτη 28 Ιουνίου 2022, με τη συμμετοχή κλιμακίου του Υπουργείου Υποδομών.
Στην σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Διοικητήριο της Π.Ε Ηλείας, συμμετείχαν ο Διευθυντής της ΕΥΔΕ Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Έργων Δημήτρης Αναγνώπουλος και υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου, οι μηχανικοί Δημήτρης Κακογιάννης και Χαράλαμπος Μικέλης από τη Γενική Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της ΠΔΕ και την Δ.Τ.Ε της Π.Ε Ηλείας αντίστοιχα, καθώς επίσης εκπρόσωποι των Μελετητών και της Κατασκευάστριας Εταιρείας του έργου. Της σύσκεψης προηγήθηκε αυτοψία σε σημεία της Ε.Ο στην περιοχή του κάμπου, παρουσία του Δημάρχου Ανδραβίδας – Κυλλήνης Γιάννη Λέντζα και του Αντιδημάρχου Παναγιώτη Βαγγελάκου, καθώς επίσης εκπροσώπων Αγροτικών Συνεταιρισμών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.
Προβλήματα και προβληματισμοί
Ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε Ηλείας κ. Γιαννόπουλος, σε συνέχεια της επικοινωνίας με το Υπουργείο Υποδομών για το ζήτημα αυτό, προχώρησε σε πλήρη και αναλυτική ενημέρωση των συμμετεχόντων για τα προβλήματα που φαίνεται να δημιουργεί η εφαρμογή της μελέτης κατά μήκος της Ε.Ο Πατρών – Πύργου, στα γεωγραφικά όρια της Π.Ε Ηλείας και δη στο τμήμα του κάμπου, μέχρι την διασταύρωση της Κυλλήνης. «Είναι αδιαμφισβήτητη η αναγκαιότητα και χρησιμότητα του έργου για την άρση της επικινδυνότητας, την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας και την προστασία της ανθρώπινης ζωής, πλην όμως οφείλω να μεταφέρω τις απορίες και τους προβληματισμούς μου, όπως και των κατοίκων, των επαγγελματιών και επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, καθώς και του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας. Οι προβληματισμοί αφορούν τη βραδυπορία που θα προκληθεί από τη μείωση του πλάτους του οδοστρώματος, λόγω του διαχωρισμού με κορύνες, και κυρίως την απουσία ΛΕΑ για την χρήση από ασθενοφόρα, αλλά και για την πιθανή ακινητοποίηση οχήματος από μηχανική βλάβη, που θα μπορούσε να προκαλέσει κυκλοφοριακή συμφόρηση και ουρές χιλιομέτρων», σημείωσε ο κ. Γιαννόπουλος, ο οποίος δεν παρέλειψε να επισημάνει και τις δυσκολίες πρόσβασης ή ελιγμών, για τα βαρέως τύπου οχήματα που κινούνται στην περιοχή, λόγω της έντονης αγροτικής και βιοτεχνικής δραστηριότητας (συσκευαστήρια), καθώς και των λεωφορείων, λόγω του Λιμανιού της Κυλλήνης και της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με τα νησιά του Ιονίου (Ζάκυνθο, Κεφαλονιά, Ιθάκη), ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Για τους παραπάνω λόγους, ο κ. Αντιπεριφερειάρχης ζήτησε από τους εκπροσώπους του Υπουργείου και από τους Μελετητές, να εξετάσουν τις δυνατότητες για διορθωτικές παρεμβάσεις επί της μελέτης, προς επίλυση των παραπάνω ζητημάτων, χωρίς όμως να μειώνεται το επίπεδο της οδικής ασφάλειας και να παρακάμπτεται ο ΚΟΚ.
«Θα βρεθούν ασφαλείς λύσεις»
Ο κ. Αναγνώπουλος, αναφέρθηκε στα χαρακτηριστικά του δρόμου (χαρακτηρισμένος αυτοκινητόδρομος, με ευθυτενή χάραξη, πολυχρηστικός, με επίσημους και ανεπίσημους κόμβους) που «επιτρέπουν» - όπως είπε - την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων, ενώ στάθηκε ιδιαίτερα στους στόχους του Υπουργείου, ώστε μέσα από άμεσες παρεμβάσεις (με την υπάρχουσα διατομή του οδοστρώματος και χωρίς απαλλοτριώσεις που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν καθυστερήσεις), να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια του υφιστάμενου οδικού δικτύου και να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα.
Στα επιμέρους ζητήματα που τέθηκαν, τόσο ο ίδιος όσο και ο Μελετητής κ. Τονιόλος, εξήγησαν πως, σε όλο το μήκος θα υπάρχει εναλλαγή στο πλάτος των λωρίδων κυκλοφορίας από μια σε δυο (ανά 1,3 έως 2 χλμ), με σημεία που θα επιτρέπουν ασφαλείς και νόμιμες προσπεράσεις, αλλά και αναστροφές για τα βαρέως τύπου οχήματα, όπου είναι εφικτό. Για τη ΛΕΑ, σημείωσαν πως, όπου οι συνθήκες το επιτρέπουν και υπάρχει η δυνατότητα διεύρυνσης, θα γίνουν οι απαραίτητες διαπλατύνσεις και η δημιουργία χώρων προσωρινής στάσης/αναμονής. Τονίστηκε ωστόσο πως, το αίσθημα ανασφάλειας που μπορεί να έχουν οι χρήστες του δρόμου στην παρούσα φάση, συνίσταται στο ότι ουσιαστικά κινούνται σ’ ένα δρόμο – ανοιχτό εργοτάξιο - όπου βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες, ενώ με την ολοκλήρωσή τους και την απομάκρυνση μηχανημάτων και πρόσθετων σημάνσεων, η εικόνα και λειτουργικότητα του δρόμου θα είναι εντελώς διαφορετική.
Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Αναγνώπουλος διαβεβαίωσε ότι θα εξεταστούν με ιδιαίτερη προσοχή όλα τα ζητήματα που έχουν ανακύψει και αναφέρθηκαν στη σημερινή σύσκεψη – όσο και σε αυτή που πραγματοποιήθηκε προ ημερών στην Π.Ε Αχαΐας – δεσμευόμενος για την εξεύρεση ασφαλών λύσεων, αλλά και για την άμεση ενημέρωση του κ.Γιαννόπουλου για όποια αλλαγή προκύψει καθώς και για τους τρόπους αντιμετώπισης των προβλημάτων που συζητήθηκαν.
Σημειώνεται τέλος πως, οι παρεμβάσεις θα ισχύσουν έως την ολοκλήρωση της κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου, καθώς αμέσως μετά, η χρήση του υφιστάμενου οδικού άξονα θα αλλάξει χαρακτήρα και θα πάψει να είναι χαρακτηρισμένος αυτοκινητόδρομος.
(Δελτίο Τύπου)