Την κατάρτιση του ετήσιου προγράμματος «Τουριστική προβολή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας» αποφάσισε, κατά πλειοψηφία η Περιφερειακή Επιτροπή στην τελευταία της συνεδρίαση. Το πρόγραμμα, με συνολικό προϋπολογισμό 300.000, θα εισαχθεί προς ψήφιση και έγκριση στο επόμενο Περιφερειακό Συμβούλιο, όπως και η παροχή εξουσιοδότησης για την υπογραφή όλων των απαραίτητων σχετικών εγγράφων.
Όπως σημειώνει στην εισήγησή του ο ο Αντιπεριφερειάρχης Τουριστικής Ανάπτυξης της Π.Δ.Ε. Δημήτρης Νικολακόπουλος, «βασικός στόχος είναι η παγίωση των συνεργασιών που έχει διαμορφώσει η ΠΔΕ σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ ο σχεδιασμός επικεντρώνεται στη συμμετοχή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας σε περισσότερες τουριστικές εκθέσεις κοινού, στη διοργάνωση θεματικών εκδηλώσεων προσέλκυσης του κοινού και των επαγγελματιών, καθώς και στη διοργάνωση στοχευμένων θεματικών δράσεων προκειμένου να ενισχυθεί η τουριστική ζήτηση για την περιοχή καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους».
Το πρόγραμμα, όπως συνεχίζει η εισήγηση- περιλαμβάνει στοχευμένες δράσεις που σκοπό έχουν αφενός να ενισχύσουν την προβολή του τουριστικού προϊόντος της περιοχής στην Ελλάδα και το εξωτερικό και αφετέρου να δημιουργήσουν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για τη δημιουργία νέων τουριστικών προϊόντων ή και να αναβαθμίσουν το ήδη υπάρχον.
Προς αυτό το σκοπό η ΠΔΕ:
- επεκτείνει τον προγραμματισμό αναφορικά με τη συμμετοχή της σε διεθνείς εκθέσεις τουρισμού μέσω ΕΟΤ και μεμονωμένα προκειμένου να διευρύνει το κοινό της και να αυξήσει τους δυνητικούς επισκέπτες. Ήδη έχει προγραμματιστεί η συμμετοχή στις εκθέσεις: SALON MONDIAL DU TOURISME στο Παρίσι 14-17 Μαρτίου, HALF MARATHON 2024 στην Αθήνα 7-9 Μαρτίου, WORLD YOUTH & STUDENT TRAVEL CONFERENCE 2024 στη Λισαβώνα 25-27 Σεπτέμβριου και MARATHON EXPO στην Αθήνα τον Νοέμβριο.
- δημιουργεί ψηφιακή πλατφόρμα αποκλειστικά για την ανάδειξη του Συνεδριακού τουρισμού προκειμένου να προσελκυσθούν διοργανώσεις συνεδρίων και να προαχθεί ο τουρισμός συναντήσεων, κινήτρων και εκδηλώσεων (Mice)
- δημιουργεί ψηφιακή πλατφόρμα Παρατηρητηρίου Τουρισμού για την αποτύπωση, παρακολούθηση και περαιτέρω μελέτη των οικονομικών και κοινωνικών δεικτών και δεδομένων που σχετίζονται άμεσα και έμμεσα με την πορεία των τουριστικών ροών στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και την ανάπτυξη της τουριστικής βιομηχανίας και επιχειρηματικότητας στην περιοχή προς όφελος των κατοίκων και των επισκεπτών της
- διοργανώνει ημερίδα ενημέρωσης του κοινού σχετική με την πραγματοποίηση για δεύτερη χρονιά του διεθνούς εμβέλειας ποδηλατικού αγώνα L’ÉTAPE GREECE by Tour de France, 2024, στην Αθήνα,
- δίνει έμφαση στη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών, δημιουργίας βίντεο και ψηφιακών μέσων για την ενίσχυση της γαστρονομικής ταυτότητας της περιοχής, που έχουν σκοπό την προσέλκυση ενδιαφέροντος δυνητικών επισκεπτών που θα συμμετέχουν σε εκδηλώσεις που συνδέουν την τοπική κουζίνα με την παράδοση και την κουλτούρα του τόπου (έθιμα του Πάσχα, Τρύγοςοινοτουρισμός)
- υλοποιεί ειδικές διαφημιστικές καμπάνιες μέσω τηλεόρασης, διαδικτύου και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, στη βάση ανάπτυξης των παραπάνω καινοτόμων προϊόντων
- ενισχύει τη διαφημιστική προβολή μέσω παραγωγής ειδικών εντύπων, προκειμένου να ενδυναμωθεί η παρουσία της
- σχεδιάζει την υλοποίηση νέων μελετών, που θα αποτυπώσουν την ανάγκη αλλά και τον οδικό χάρτη δημιουργίας νέων προϊόντων προσέλκυσης τουριστών και επενδυτών στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
- προωθεί δράσεις προβολής που αναδεικνύουν την ιδιαίτερη τουριστική ταυτότητά, μέσα από την προβολή πολιτισμικών και αθλητικών ενεργειών.