Σε εκδήλωση για την επικείμενη δημοπράτηση του τμήματος του διαγώνιου Οδικού Άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο, «Μπράλος – Άμφισσα», η οποία προγραμματίζεται για τις αρχές του 2022, μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. Την εκδήλωση διοργάνωσε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Φωκίδας, στο Πνευματικό Κέντρο Άμφισσας.
«Με την επικείμενη δημοπράτηση του ‘‘Μπράλος – Άμφισσα’’, τμήματος του διαγώνιου Οδικού Άξονα ‘‘Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο’’, ετοιμαζόμαστε να προσθέσουμε ένα ακόμη σημαντικό κομμάτι στο συνολικό παζλ του οδικού δικτύου της χώρας», επισήμανε ο κ.Καραμανλής.
Το «Μπράλος – Άμφισσα», μήκους περίπου 25 χιλιομέτρων με δύο σήραγγες, οκτώ γέφυρες και οκτώ ισόπεδους κόμβους, αφορά την κατασκευή του τμήματος από το Μπράλο μέχρι την αρχή της παράκαμψης Γραβιάς και από τον Ισόπεδο Κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη έως την Άμφισσα. Ενδιάμεσα έχει ήδη κατασκευαστεί η παράκαμψη της Γραβιάς. Το μήκος της συνολικής διαδρομής θα μειωθεί κατά τέσσερα χιλιόμετρα.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, μιλώντας για το ευρύτερο έργο, επισήμανε ότι ο διαγώνιος οδικός άξονας «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο» αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι του Ε65. Συνδέει την ΠΑΘΕ με την Ιονία Οδό. Φέρνει πιο κοντά τη νοτιοδυτική Ελλάδα με την Κεντρική Στερεά, τη Θεσσαλία και τη Μακεδονία. Μειώνει το χρόνο της διαδρομής από Πάτρα και Αντίρριο έως τη Λαμία.
«Είναι ένα έργο που θα αλλάξει εντελώς τις οδικές μεταφορές και μετακινήσεις. Γιατί όχι μόνο θα επιτρέψει την ταχύτερη μετακίνηση από τη Στερεά Ελλάδα και τη Θεσσαλία απευθείας προς τη Δυτική Ελλάδα. Αλλά και θα συνδέσει το λιμάνι της Πάτρας με αυτό του Βόλου. Και θα αναβαθμίσει τη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου, που θα μπορεί στο εξής να εξυπηρετεί τρεις μείζονες οδικούς άξονες», τόνισε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε:
«Τι σημαίνουν όλα αυτά; Καλύτερη και ευκολότερη καθημερινότητα για χιλιάδες πολίτες. Αλλά και νέα, σημαντική οικονομική προοπτική. Για όλη τη χώρα και ιδίως -φυσικά- για την ευρύτερη περιοχή. Και ειδικότερα, νέες δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης για τα βόρεια παράλια του Κορινθιακού και του Πατραϊκού κόλπου».
Στον Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων εντάσσονται 9 έργα
Την ένταξη εννέα έργων στη διαδικασία του άρθρου 7Α του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων, μεταξύ των οποίων και του «Μπράλλου - Αμφισσας», πρότεινε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής στη σημερινή συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου.
Ο κ. Καραμανλής επεσήμανε ότι επιλέγεται αυτή η οδός «προκειμένου να ξεπεραστεί ο σκόπελος των πολύπλοκων γραφειοκρατικών, αλλά και δικαστικών, διαδικασιών που απαιτούνται, όταν ακολουθείται η κλασική διαδικασία, που μπορεί να φτάσει μέχρι και τους 18 μήνες, με κίνδυνο να χαθούν οι πιστώσεις από ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις».
Πρόκειται για τα έργα:
-
Δυο απαλλοτριώσεις που αφορούν στον οδικό άξονα «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο στο τμήμα Μπράλος – Άμφισσα»: Οπως αναφέρθηκε παραπάνω, το έργο αφρά την κατασκευή δρόμου περίπου 25 χιλιομέτρων με δύο σήραγγες, οκτώ γέφυρες και οκτώ ισόπεδους κόμβους. Πρόκειται για το τμήμα από το Μπράλο μέχρι την αρχή της παράκαμψης Γραβιάς και από τον Ισόπεδο Κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη έως την Άμφισσα. Είναι τμήμα του διαγώνιου οδικού άξονα «Λαμία – Ιτέα - Αντίρριο» και αποτελεί ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι του Ε65. Συνδέει την ΠΑΘΕ με την Ιονία Οδό.
-
Τέσσερεις απαλλοτριώσεις που αφορούν στον ΒΟΑΚ, και συγκεκριμένα στο τμήμα Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος: Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, πλέον, μετράμε αντίστροφα για τον διαγωνισμό του εν λόγω τμήματος, αφού η περιβαλλοντική έγκριση για το πρώτο τμήμα «Χερσόνησος – Νεάπολη», μήκους 22,5 χλμ., πρακτικά σηματοδοτεί την έναρξη του έργου.
-
Δυο απαλλοτριώσεις στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου: Η μία είναι στη Λέσβο, για τη βελτίωση της επαρχιακής οδού Αμπελικού - Σταυρού, που αποτελεί έναν από τους βασικούς οδικούς άξονες του νησιού, ο οποίος συνδέει τις τουριστικές περιοχές της Λέσβου, το Πλωμάρι και την Αγιάσο με τα Βατερά και τον Πολιχνίτο. Η δεύτερη είναι στην Ικαρία, για την περιφερειακή οδό του οικισμού Εύδηλου. Η κατασκευή του νέου σύγχρονου λιμένα και του αλιευτικού καταφυγίου καθιστούν τον οικισμό ως τον πλέον αναπτυσσόμενο στο νησί.
-
Μια απαλλοτρίωση για το Βόρειο τμήμα του Ε65 και συγκεκριμένα το Καλαμπάκα – Εγνατία: Τυχόν καθυστερήσεις θα επιφέρουν σοβαρές επιπτώσεις στην έγκαιρη υλοποίηση του έργου και στην απορρόφηση των πόρων χρηματοδότησης.
Πηγή: Ethnos.gr