Η ανάπτυξη της νότιας Ηλείας δεν σκοντάφτει μόνο στον οδικό άξονα Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα, αλλά και στο Προεδρικό Διάταγμα για τον Κυπαρισσιακό Κόλπο. Τα δύο αυτά θέματα συζητήθηκαν στη σύσκεψη που προκάλεσε ο δήμαρχος Ζαχάρως το Σάββατο 25 Ιουνίου με τη συμμετοχή των δημάρχων και των βουλευτών της Ηλείας, στο δημαρχείο Ζαχάρως.
Το αίτημα των Ηλείων για τη νότια Ηλεία θα μεταφερθεί στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στη σύσκεψη που θα γίνει στις 4 Ιουλίου στο Μέγαρο Μαξίμου.
Η πρόταση που θα τεθεί για το θέμα του οδικού άξονα είναι η λύση της νοτιοανατολικής χάραξης στο όρος Λαπίθα.
Επίσης θα τεθεί και το θέμα του Προεδρικού Διατάγματος που δεν επηρεάζει μόνο την περιοχή των δήμων Ζαχάρως και Ανδρίτσαινας - Κρεστένων, αλλά και του Πύργου, έως το Κατάκολο.
Τι είπαν οι συμμετέχοντες στην σύσκεψη
Κώστας Αλεξανδρόπουλος - Δήμαρχος Ζαχάρως
“Να ευχαριστήσω όλους τους τοπικούς άρχοντες, τους δημάρχους που πλην δυο, ο ένας δικαιολογημένα και ο άλλος δεν μπορούσε να παρευρεθεί, συμμετείχαν σε αυτή την σύσκεψη, μαζί και με τους βουλευτές του τόπου. Ήταν μία σύσκεψη πραγματικά κρίσιμη, η οποία ήταν ανάγκη να γίνει και για τα δύο θέματα αυτά τα οποία ουσιαστικά έχουν βασικό χαρακτήρα στην ανάπτυξη όλης της Ηλείας. Η ανάγκη για να κλείσει αυτό το πρόβλημα που υπάρχει με τον δρόμο και να ολοκληρωθεί η χάραξη που είναι να φτάσει μέχρι το λιμάνι της Καλαμάτας, είναι πλέον αδήριτη. Οι δρόμοι, είναι πράγματι πολιτισμός και ανάπτυξη.
Εμείς δηλώσαμε ότι λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμούς της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, που έλαβε υπόψη του το συμβούλιο της επικρατείας και ακύρωσε την χάραξη που περνάει από το οικοσύστημα του Καϊάφα και σε όλη την πεδιάδα της Ζαχάρως, η οποία είναι μία στενή πεδιάδα και γι’ αυτό τον λόγο κατέστρεφε οικισμούς, που και η ευρωπαϊκή νομοθεσία αλλά και η ελληνική νομοθεσία δεν το αποδέχεται. Προτείναμε, και έγινε αντιληπτό ότι θα πρέπει με ωριμότητα οι σχεδιασμοί του υπουργείου να μας πουν πιο είναι το κόστος για να κατασκευαστεί ένας δρόμος που θα ενώνει τον Πύργο με την Καλαμάτα, ανατολικότερα από την προηγούμενη χάραξη, που πέρναγε μέσα από το οικοσύστημα Καϊάφα. Δεν μπορούμε να αποφασίσουμε αν δεν έχουμε ώριμες προτάσεις και συγκεκριμένες.
Ποιο είναι το κόστος; Αν είναι το κόστος τεράστιο, αντιλαμβάνεστε όλοι ότι θα πρέπει να βρούμε μία άλλη πιο οικονομική λύση. Αν όμως το κόστος φτάνει στα επίπεδα που κόστισε η εναλλακτική χάραξη για να σωθεί για παράδειγμα ο Αρκτούρος στην Μακεδονία, τότε αντιλαμβάνεστε ότι αξίζει τον κόπο να το αντιμετωπίσει η κυβέρνηση. Θα ζητήσουμε συνάντηση από τον πρωθυπουργό και τον αρμόδιο υπουργό, προκειμένου να αναπτύξουμε τις θέσεις μας ως τοπική αυτοδιοίκηση του νόμου και είναι βέβαια σημαντικό, ότι συμφωνούμε όλοι σε αυτή την πρόταση. Σε ό,τι αφορά τώρα το προεδρικό διάταγμα η ιδέα για να γίνει αυτή η σύσκεψη η σημερινή, ήρθε μετά το συνέδριο που έγινε πριν από μία εβδομάδα με την συμμετοχή του πρωτοδικείου του Πύργου και πολύ μεγάλου αριθμού ανωτάτων δικαστικών λειτουργών και εισαγγελέων, ήταν ένα επιτυχές συνέδριο, στο οποίο με παρρησία οι δικαστικοί είπαν ότι ανυπόγραφη μελέτη και χωρίς τις σφραγίδες που να το καθιστούν έγκυρο έγγραφο, δεν είναι δυνατό να γίνει αποδεκτό από τα δικαστήρια.
Η μελέτη λοιπόν στην οποία βασίζεται το προεδρικό διάταγμα, για την προστασία του Κυπαρισσιακού κόλπου, η οποία δημεύει ουσιαστικά τεράστιες εκτάσεις αγροτικής γης, είναι μία μελέτη η οποία προστατεύει οικοσυστήματα τα οποία δεν υπάρχουν. Δεν είναι δάσος του Καϊάφα κουκουναριάς, είναι δάσος χαλεπίου πεύκης, αλλά έχει βαφτιστεί στη μελέτη ότι είναι κουκουναριάς. Και μετά, ενώ το Λιμεναρχείο Κατακόλου πέρυσι εγγράφως έδωσε απάντηση σε δικό μου έγγραφο, ότι μόνο δύο νεκρές καρέτα καρέτα συνάντησε κατά το αστυνομικό του έργο στην περιοχή του Δήμου Ζαχάρως, υποτίθεται ότι το προστατεύει αυτό το είδος της χελώνας.
Προχωράμε τώρα στο αίτημα μας πάλι να γίνει μία ειδική περιβαλλοντική μελέτη με έρευνα επί του πεδίου, δηλαδή να έρθουν μελετητές και συγκεκριμένα επειδή έχει ανατεθεί σε έναν μελετητή να κάνει αυτή τη μελέτη, να του δώσει την εντολή να κάνει επιτόπια έρευνα και να καταγράψει ότι οικοσύστημα υπάρχει, ότι είδος πρέπει να προστατευθεί της χλωρίδας ή της πανίδας και πλέον να μην υπάρχει καμία αμφισβήτηση από κανέναν, διότι η δυσπιστία και η αμφισβήτηση αντιλαμβάνεστε ότι είναι ένα πράγμα που δημιουργεί κοινωνική αδικία, δημιουργεί ανέργους και δημιουργεί και μία αντίληψη και μία ατμόσφαιρα, η οποία διχάζει και δημιουργεί πικρίες και ανεργία.
Αυτό είναι το μόνο αίτημα που θέλουμε εμείς ως Δήμος Ζαχάρως για το προεδρικό διάταγμα. Και βεβαίως καταγγέλλουμε ότι ζητάμε έξι – εφτά χρόνια να μας δώσουν την ειδική περιβαλλοντική μελέτη, που επί της οποίας συντάχθηκε το προεδρικό διάταγμα για την προστασία του Κυπαρισσιακού και δε μας την δίνει κανένας γιατί δεν υπάρχει. Και αυτό είναι θλιβερό και αντιδημοκρατικό”.
Γιάννης Λυμπέρης - Δήμαρχος Ήλιδας
“Νομίζω πως άνοιξε η ίδια η κυβέρνηση στο υψηλότερο επίπεδο με τον πρωθυπουργό το θέμα Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα. Και κάποια τμήματα από αυτά είναι υπερώριμα, πρέπει να σας πω ότι το Καλό Νερό - Τσακώνα, ήταν έτοιμο έργο προς δημοπράτηση, το οποίο έχασε όμως τις χρηματοδοτήσεις, διότι επί πρωθυπουργίας Σαμαρά και Βενιζέλου, προτιμήθηκε ο περιφερειακός της Καλαμάτας. Όχι ότι δεν ήταν χρήσιμο έργο, έπρεπε να γίνει αλλά έμεινε πίσω το Καλό Νερό – Τσακώνα. Τώρα που μπαίνει το θέμα αυτό, είναι η κατάλληλη στιγμή να θέσουμε κι εμείς το Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα. Έχουμε τα θέματά μας, έχουμε το προεδρικό διάταγμα, δεν μπορούμε να λέμε κουβέντες στον αέρα, προσεκτικά και σοβαρά πρέπει να το προσεγγίσουμε, μπορούμε να προτείνουμε τη νοτιοανατολική χάραξη, που είχαν γίνει προσεγγίσεις παλιότερα, σωστά το έθεσε ο δήμαρχος, αν ο προϋπολογισμός είναι απαγορευτικός δεν μπορούμε να ζητάμε περίεργα πράγματα, αν είναι βατός μπορούμε να ζητήσουμε για νοτιοανατολική χάραξη. Αυτό είναι λοιπόν το ζήτημα που νομίζω όλοι μαζί, με ομοψυχία το θέσαμε σήμερα, μετά τη συνάντηση που θα έχει ο πρωθυπουργός με τους του κυβερνητικούς του βουλευτές, νομίζω ότι κι εμείς ζητώντας την συνάντηση με τον ίδιο και με τον αρμόδιο υπουργό τον κ. Καραμανλή θα θέσουμε το ζήτημα επί τάπητος”.
Σάκης Μπαλιούκος - Δήμαρχος Ανδρίτσαινας - Κρεστένων
“Έγινε μία συνάντηση με πρωτοβουλία του δημάρχου Ζαχάρως σε ό,τι αφορά τον δρόμο Πύργος – Τσακώνα και τον Κυπαρισσιακό κόλπο, που έχουμε μόνιμο πρόβλημα, το οποίο πιέζει πάρα πολύ την περιοχή της Ζαχάρως και κατ´ επέκταση και της Κυπαρισσίας βεβαίως κι εμάς αλλά σε πολύ λιγότερο βαθμό.
Σε ό,τι αφορά τον δρόμο δηλώσαμε την βούληση του νομού, ότι τον δρόμο αυτόν θα τον απαιτήσουμε όπως αρχικά είχε απαιτηθεί και σχεδιασθεί, στο ίδιο εύρος, με τα ίδια χαρακτηριστικά από Πάτρα μέχρι Πύργο. Δεν μπορεί να υποβαθμιστεί και ενόψει της συνάντησης του πρωθυπουργού με τους βουλευτές του, θέλαμε να δώσουμε το μήνυμα στους βουλευτές να το μεταφέρουν ότι αυτή είναι η απαίτηση του νομού μας.
Ζητάμε καταρχήν μία συνάντηση με τον υπουργό, ενδεχομένως και με το γραφείο του πρωθυπουργού, προκειμένου να θέσουμε ζητήματα, εξυπηρέτησης του έργου τα οποία είναι σε γνώση της τοπικής κοινωνίας. Και βεβαίως θα ζητήσουμε συνάντηση και με τον υπουργό Περιβάλλοντος, προκειμένου να τεθεί το θέμα του Κυπαρισσιακού κόλπου ενόψει της μελέτης που εκπονείται, να γίνει μία ειδική περιβαλλοντική μελέτη, να εξαλειφθούν τα προβλήματα που παρουσιάζονται καθημερινά.
Ήδη προχθές μεγάλος καλλιεργητής με επενδύσεις και θερμοκηπιακές καλλιέργειες και λοιπά, απαγορεύτηκε να καλλιεργήσει. Το ότι σε όλη την έκταση Natura ακόμα και στον Καϊάφα αν διαβάσετε το προεδρικό διάταγμα οι χρήσεις που επιτρέπεται στον Καϊάφα είναι η βόσκηση…., δεν έχει ληφθεί καθόλου η ανάγκη της κοινωνίας, της οικονομική ζωή της περιοχής και είναι πράγματα που κάποια σοβαρή κυβέρνηση κάποια στιγμή πρέπει να αντιμετωπίσει προς όφελος της τοπικής κοινωνίας”.
Τάκης Αντωνακόπουλος - Δήμαρχος Πύργου
“Ο δρόμος Πύργος – Τσακώνα – Καλαμάτα είναι ένα θέμα που για τον Πύργο και την Ηλεία έχει καθοριστική σημασία για το μέλλον και την ανάπτυξη του τόπου μας. Ως δημοτικό συμβούλιο Πύργου έγκυρα εμείς έχουμε λάβει απόφαση, μετά από εισήγηση μου, επισκέφτηκα τον δήμαρχο Καλαμάτας και εκδώσαμε από κοινού μία ανακοίνωση, αυτή η συνάντηση νομίζω ότι έναν στόχο πρέπει να έχει την συμφωνία όλων, αιρετών και βουλευτών ότι πρέπει να γίνει το έργο.
Το δεύτερο επίπεδο το τεχνοκρατικό και το νομικό δεν είναι αποτέλεσμα αυτής της συνάντησης που είναι σε πολιτικό θεσμικό επίπεδο, κάτι που πάντα κάνουν λάθος συγκεκριμένοι στην Ηλεία. Δεν είναι δουλειά δικιά μας να λύσουμε το νομικό πρόβλημα, και το τεχνικό και το χρηματοδοτικό. Εμείς εκφράζουμε την ανάγκη του έργου, της κοινωνίας, είμαστε πολιτικό όργανο, το οποίο δεν το καταλαβαίνουν κάποιοι ότι είναι πολιτικά πρόσωπα, δεν είναι υπάλληλοι ούτε διοικητικοί. Εγώ θα επιμείνω ότι πρέπει να βγει μια τέτοια απόφαση.
Δεύτερον, ήδη υπάρχουν τμήματα έτοιμα. Δηλαδή η παράκαμψη του Πύργου 13 χλμ είναι έτοιμη προς δημοπράτηση. Επίσης το τμήμα Κυπαρισσία - Τσάκωνα και αυτό είναι ώριμο. Βέβαια θα μου πει κάποιος πάμε σε τμηματική δημοπράτηση; Όχι! Ενιαίο είναι το έργο. Ας το δούμε όμως και αυτό. Μπορεί να επιλέξει δηλαδή κάποιος την επόμενη διαδικασία. Να περιμένουμε να τελειώσει το πρόβλημα με τον Καϊάφα, που δεν θα τελειώσει ποτέ, το 2013 που κόπηκε το έργο στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, κόπηκε με ψήφους Ηλείων βουλευτών, να τα ξέρουμε κι αυτά, διότι κάνουμε ότι δεν θυμόμαστε κάποιοι την ιστορία του τόπου. Το μεγάλο πρόβλημα ήταν αν θα ανοίξουμε σήραγγες σε όλα τα βουνά, δηλαδή μια λύση δισεκατομμυρίων ευρώ ή θα πάμε με την μηδενική λύση, να διέρχεται το δρόμος μέσα από τον Καϊάφα. Οι αποφάσεις είναι επώδυνες. Αν δεν θέλεις να μπαίνεις σε αυτήν την διαδικασία, δεν πρέπει να διαχειρίζεσαι την εξουσία. Πρέπει να το δούμε αυτό, ή το ένα ή το άλλο. Πάντως ο δρόμος Καλαμάτα - Τεργέστη είναι ο άξονας των δυτικών Βαλκανίων, είναι ένας αναπτυξιακός άξονας ο οποίος υπονομεύεται διαχρονικά, από το αθηνοκεντρικό κράτος εδώ και χρόνια γι’ αυτό και το Ρίο - Αντίρριο δεν έχει σιδηρόδρομο.
Δηλαδή έχουν οριστικά κόψει την προοπτική σιδηρόδρομου προς την Δυτική Ελλάδα. Η ανάπτυξη στην χώρα έχει μπατάρει ανατολικά, Αθήνα – Θεσσαλονίκη, Πειραιάς λιμάνι. Αυτός ο δρόμος ανοίγει νέες προοπτικές στο εμπορικό λιμάνι της Καλαμάτας. Εμείς είμαστε με κρουαζιερόπλοια, είμαστε τουριστικό λιμάνι. Και ταυτόχρονα δίνει νέες ροές από το Αιγαίο και την Κρήτη προς την κεντρική Ευρώπη. Όμως, ακούμε κάτι για τον σιδηρόδρομο. Ο σιδηρόδρομος στην Ηλεία είναι το παλιό σύστημα που θα φτάνει στην Κάτω Αχαΐα, με το παλιό το τρένο που θα κατεβάζει ανθρώπους και εμπορεύματα να τα φορτώσει στο τρένο που πάει με την κανονική γραμμή. Αυτό είναι ένα θέμα, αυτόν τον σιδηρόδρομο δε νομίζω ότι τον θέλουμε και πολύ. Νομίζω πρέπει να δώσουμε την μάχη να είμαστε σε ένα ισότιμο σιδηροδρομικό δίκτυο όπως όλη η χώρα. Αυτές οι λογικές του τύπου πάρτε κι εσείς κάτι λίγο διαφορετικό από τους άλλους δεν μας τιμά. Θέλουμε δεν θέλουμε, είμαστε σε προεκλογική περίοδο. Και τον Απρίλιο δηλαδή να γίνουν οι εκλογές δεν είναι προεκλογική περίοδος; Μπορεί κάποιος τώρα να σου αναπτύξει με σιγουριά τα βήματα που θα κάνει; Αφού δεν ξέρει και ο ίδιος αν θα είναι στη θέση που είναι σήμερα. Άρα λοιπόν το να ζητάμε ή να κάνουμε ότι δεν καταλαβαίνουμε, από το πολιτικό σύστημα, τον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση να μας πει τα βήματα τα μεγάλα που θα κάνει για το έργο αυτό, τα οποία το βγάζουν σαν χρονοδιάγραμμα έξω από τις εκλογές τις επόμενες είναι σα να ειρωνευόμαστε τον εαυτό μας και την κοινωνία. Το πρώτο που πρέπει να μας πουν από την κυβέρνηση είναι μία απόφαση, το θέλουν ή δεν το θέλουν το έργο.
Δεύτερον να δεσμευθούν τα κόμματα. Δε φτάνει μόνο η κυβέρνηση. Πρέπει να δεσμευτούν όλα τα κόμματα ότι συμφωνούν για το έργο. Γιατί κάποτε στην Βουλή όλοι μαζί το έκοψαν το 2013. Στην οποία δεν ήμουν. Εγώ είχα ψηφίσει πολλές φορές όχι και με έβγαλαν και από την κοινοβουλευτική ομάδα. Δεν κάνουμε όμως προσωπικό απολογισμό, έχουν τελειώσει αυτά. Για να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων τώρα, η σύσκεψη αυτή προέκυψε την μεθεπόμενη ημέρα που έφυγε ο πρωθυπουργός από την Μεσσηνία, στην οποία επίσκεψή του είπε στους δημοσιογράφους ότι δεν ήξερε καν το θέμα αυτό και ότι δεν είχε ασχοληθεί.
Άρα, τι λέει αυτό; Ότι δεν ήταν στην ατζέντα! Νομίζω ότι μετά από πίεση πολιτικών παραγόντων της Μεσσηνίας για να κρατήσουν την ισορροπία εσωτερικά στο νομό, μιλάνε για το έργο Κυπαρισσία – Τσακώνα. Θέλετε αυτό το έργο; Φτιάξτε και το Πύργος - Αλφειός, φτιάξτε και ένα άλλο κομμάτι στην Ολυμπία, ξεκινήστε από τα έτοιμα κομμάτια. Φτιάξτε αυτά που είναι ώριμα εντός της Ηλείας και ωριμάστε και το θέμα του Καϊάφα”.
Γιώργος Γεωργιόπουλος - Δήμαρχος Αρχ. Ολυμπίας
“Είχαμε σήμερα μία συνάντηση, ήταν μία εξαιρετική πρωτοβουλία του δημάρχου της Ζαχάρως, σχεδόν όλοι οι αυτοδιοικητικοί της Ηλείας, οι περισσότεροι των δημάρχων, κάποιοι ήταν δικαιολογημένοι διότι είχαν υποχρεώσεις, και κουβεντιάσαμε δύο καυτά ζητήματα, φλέγοντα και πολύ σοβαρά ζητήματα για την ανάπτυξη της Ηλείας. Χρόνια ελλείμματα όπως είναι η ολοκλήρωση του δρόμου της Ολυμπίας οδού από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο και στην συνέχειά του, από τον Πύργο μέχρι το Καλό Νερό και την Τσάκωνα. Αφορά την ανάπτυξη όλης της νότιας Ηλείας και όχι μόνο, αφορά και την Αρχαία Ολυμπία, την οποία εγώ εκπροσώπησα, είχα την ευκαιρία και με την παλιά μου ιδιότητα του αντιπεριφερειάρχη να ενημερώσω και για τα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτού του έργου, διότι πολλά κομμάτια που είναι σε επίπεδο ωριμότητας και βεβαίως για τα τμήματα εκείνα που χρειάζονται ακόμα περαιτέρω επεξεργασία και προσπάθεια να δούμε τις εναλλακτικές λύσεις.
Η απόφαση γι’ αυτό το έργο και από τους βουλευτές που ήταν εδώ διακομματικά και από τους δημάρχους, είναι ότι θέλουμε να συναντήσουμε πριν από την συνάντηση της 4ης Ιουλίου, τον πρωθυπουργό στο μέγαρο Μαξίμου, να συναντηθούμε στο ανώτερο δυνατό επίπεδο με την κυβέρνηση, προκειμένου να μεταφέρουμε και τις δικές μας απόψεις και για την σπουδαιότητα του έργου αλλά και γιατί πρέπει να ζητήσουμε συγκεκριμένο πλαίσιο χρονοδιαγράμματος και χρηματοδότησης αυτού του έργου και ολοκλήρωσής του. Το δεύτερο θέμα για το οποίο συζητήσαμε ήταν η περίπτωση του Προεδρικού Διατάγματος παραλιακού μετώπου και η ανάπτυξη θα έλεγα εγώ και του Καϊάφα. Είναι μία υπόθεση που ταλανίζει την Ηλεία εδώ και αρκετά χρόνια, έχουμε εκτιμήσει όλοι μαζί ότι αυτό το προεδρικό διάταγμα έχει βασιστεί σε μία παραπλανητική θα έλεγα ειδική περιβαλλοντική μελέτη, άρα, αυτό το οποίο θέλουμε να ζητήσουμε από τον υπουργό, Περιβάλλοντος, είναι να ξαναδεί την περίπτωση μίας νέας ειδικής περιβαλλοντικής, η οποία χωρίς παραπλανήσεις και λανθασμένες αποτυπώσεις, θα μπορέσει να βασίσει την τροποποίηση του Προεδρικού Διατάγματος ή ένα νέο Προεδρικό Διάταγμα το οποίο δεν θα γυρίσει την πλάτη του ούτε στη θάλασσα ούτε στις ανθρωπογενείς παρεμβάσεις. \
Η περιοχή εδώ χρόνια ζει με τους ανθρώπους της, χρόνια ζει με την συγκεκριμένη οικονομία και κυρίως με την οικονομία του πρωτογενούς τομέα, δεν μπορεί τώρα σε λανθασμένα δεδομένα, να απαγορεύει οποιαδήποτε ενέργεια, είτε έχει να κάνει με τον ανθρωπογενή τομέα τον αγροτικό τομέα είτε έχει να κάνει με τον τουριστικό τομέα. Και βεβαίως, η ανάπτυξη του Καϊάφα, η οποία πρέπει επιτέλους να λάβει σάρκα και οστά και πρέπει να γίνει εκεί μία μεγάλη προσπάθεια προς την πλευρά της εταιρείας των ακινήτων του Δημοσίου της γνωστής ΕΤΑΔ γιατί νομίζω ότι με το ρυθμό που πηγαίνουμε ο Καϊάφας δεν θα αναπτυχθεί ποτέ και είναι μία βασική πηγή πλούτου και ανάπτυξης για την Ηλεία”.
Μιχάλης Κατρίνης - Βουλευτής Ηλείας - Επικεφαλής Κοινοβουλευτικής Ομάδας ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ
“Η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου της νότιας Ηλείας, δεν είναι κομματική απόφαση. Αφορά όλο το νομό, αφορά όλους τους πολίτες. Πρέπει άμεσα η κυβέρνηση να ξεκαθαρίσει αν έχει όντως την βούληση, αν έχει σχέδιο να ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας μέχρι το Καλό Νερό και την Τσάκωνα. Σήμερα, οι δήμαρχοι και οι βουλευτές του νομού επαναφέρουμε το αίτημα όλων των πολιτών της Ηλείας, ότι πρέπει επιτέλους να ολοκληρωθεί η οδική σύνδεση. Δεν υπάρχει περιθώριο για άλλο χαμένο χρόνο, δεν υπάρχει περιθώριο για άλλα ατυχήματα δεν υπάρχει περιθώριο για περαιτέρω υπανάπτυξη”.
Διονυσία Αυγερινοπούλου - Βουλευτής Ηλείας ΝΔ
“Ο πρωθυπουργός της χώρας Κυριάκος Μητσοτάκης, έχει βάλει σε προτεραιότητα την ανάπτυξη του νομού μας. Ήδη έχουμε δει και δρομολογήσει και την έναρξη των εργασιών στο Πάτρα-Πύργος. Έχει δρομολογηθεί η έναρξη και πάλι του έργου του τρένου πάλι από την Πάτρα ως στον Πύργο. Και σε λίγες ημέρες θα ανακοινωθεί και η επανέναρξη για πτήσεις μικρών αεροσκαφών από το αεροδρόμιο του Επιταλίου. Βλέπουμε λοιπόν ότι ο νομός Ηλείας αλλά και η Δυτική Πελοπόννησος, βρίσκονται στο επίκεντρο της προσοχής της κυβέρνησης για την ανάπτυξη των υποδομών μεταφορών. Στις 4 Ιουλίου θα έχουμε μία συνάντηση με τον πρωθυπουργό καθώς επίσης και με τον υπουργό υποδομών τον κ. Καραμανλή για να συζητήσουμε και να ενημερωθούμε αλλά και να μεταφέρουμε και τις απόψεις της τοπικής κοινωνίας, για την ολοκλήρωση των ευρωπαϊκών δικτύων οδικών μεταφορών της Ηλείας και της Μεσσηνίας και να δούμε εκ νέου τι μπορούμε να κάνουμε, για την ολοκλήρωση αυτή. Δηλαδή το δίκτυο από τον Πύργο στο Καλό Νερό και την Τσακώνα. Και γι’ αυτό το λόγο κάναμε σήμερα και μία προπαρασκευαστική συνάντηση με τους δημάρχους της Ηλείας, για να εξετάσουμε και τις δικές τους προτάσεις και να τις πάρουμε μαζί μας στην συνάντηση με τον πρωθυπουργό. Η Ηλεία έχει όλες τις δυνατότητες να αναπτυχθεί και παράλληλα να προστατεύσει το φυσικό περιβάλλον. Είναι πάρα πολύ σημαντικό ότι τα επόμενα χρόνια, θα δούμε ολοκληρωμένο το δίκτυο των μεταφορών μας με την πρωτοβουλία της κυβέρνησης, η οποία πραγματικά δείχνει ότι έχει βάλει στο επίκεντρο την Ηλεία και τους πολίτες της”.
Ανδρέας Νικολακόπουλος - Βουλευτής Ηλείας ΝΔ
“Είναι μία σημαντική η σύσκεψη που οργάνωσε σήμερα ο δήμαρχος της Ζαχάρως και οφείλω να τον συγχαρώ γι’ αυτό, η πρόσκληση του πρωθυπουργό για τις 4 Ιουλίου προκειμένου να συζητήσουμε το επόμενο και μεγάλο αναπτυξιακό έργο του τόπου το Πύργος - Τσακώνα για την ολοκλήρωση του σύγχρονου αυτοκινητόδρομο της Ολυμπίας οδού προκειμένου να συνδεθεί με τον Μορέα, σηματοδοτεί πλέον την έναρξη της συζήτησης για να γίνουν όσα δεν είχαν γίνει τα προηγούμενα χρόνια προκειμένου να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε το επόμενο σημαντικό έργο του νομού μας. Έγινε μία εποικοδομητική συζήτηση, οι προτάσεις των αυτοδιοικητικών οι οποίοι έχουν και εμπειρία είναι σημαντικές, θα βοηθήσει και εμάς τους κυβερνητικούς βουλευτές στην συνάντηση που θα κάνουμε με τον πρωθυπουργό, είναι μία πρώτη συνάντηση, έχουμε πολύ δρόμο ακόμα, χαίρομαι που μετά την κατασκευή του Πάτρα Πύργος που ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη, συζητάμε και σχεδιάζουμε το επόμενο μεγάλο έργο”.
Διονύσης Καλαματιανός - Βουλευτής Ηλείας ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ
“Ήταν μία σημαντική συνάντηση των αιρετών της Ηλείας, δήμαρχοι βουλευτές που συζητήσαμε και τοποθετηθήκαμε σχετικά με ένα έργο ζωτικής σημασίας για ολόκληρη την Ηλεία, για τη χώρα και ειδικά για τη νότια Ηλεία, που έχει μεγάλες προοπτικές και ανάπτυξης και προβολής μέσω των έργων υποδομής. Ο αυτοκινητόδρομος Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, πρέπει να ολοκληρωθεί, είναι απαραίτητο να ολοκληρωθεί, ειδικοί τεχνικοί και αρμόδιοι για τα οικονομικά και τα χρηματοδοτικά εργαλεία θα μας πουν το πως πρέπει να γίνει, η κυβέρνηση έχει την ευθύνη να ασχοληθεί με σοβαρότητα με το ζήτημα αυτό, εμείς δηλώνουμε όλοι ότι θέλουμε και είναι απαραίτητο να υλοποιηθεί αυτός ο αυτοκινητόδρομος έτσι ώστε να κλείσει ο κύκλος της Πελοποννήσου και να ενωθεί αυτό που είναι αυτονόητο η Ολυμπία οδός με τον Μορέα. Αυτό θα δώσει ιδιαίτερη ώθηση και ανάπτυξη σε μία περιοχή που και γεωργικά – καλλιεργητικά μπορεί να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο αλλά και θα αναδείξει σημεία τεράστιου ενδιαφέροντος για την χώρα μας, όπως είναι το οικοσύστημα του Καϊάφα, ο Επικούρειος Απόλλωνας και άλλα. Εμείς ζητούμε λοιπόν συνάντηση με τους εκπροσώπους της κυβέρνησης, τους υπουργούς, τον πρωθυπουργό, έτσι ώστε να θέσουμε τις απόψεις μας και επιτέλους να έχουμε συγκεκριμένες αποφάσεις αλλά και χρονοδιάγραμμα και συγκεκριμένες ενέργειες που πρέπει να πραγματοποιηθούν. Άμεσες αποφάσεις και ενέργειες τώρα γι’ αυτό το ζωτικό έργο!”.