Αντιπτέραρχος E.A. Ιατρίδης: Τα πιθανά αίτια πτώσης του F-4 Phantom
Τα πιθανά αίτια της πτώσης του F-4 Phantom, στο οποίο επέβαιναν οι δύο αγνοούμενοι πιλότοι, παραθέτει ο αντιπτέραρχος E.A. Κωνσταντίνος Ιατρίδης σε συνέντευξή του στο CNN Greece.
Για μια στοιχειώδη αντίληψη των εκπαιδευτικών πτήσεων χαμηλής ναυτιλίας, εν προκειμένω από Α/Φ F-16 της ΠΑ. pic.twitter.com/CK8GLMPbQq
— e-Αmyna (@e_amyna) January 30, 2023
Απαριθμώντας πιθανά αίτια της πτώσης, σημειώνει πως αυτά είναι «είτε να έχει κάποια βλάβη το αεροπλάνο και να μην προλάβαν να αντιδράσουν, είτε να επηρεάσει ο καιρός, η θάλασσα, η χαμηλή ορατότητα, είτε ακόμα και ένα πιθανό σφάλμα χειριστή» και επισημαίνει πως: «Τα αίτια του ατυχήματος θα μας τα διευκρινίσει η Επιτροπή Διερεύνησης, η οποία θα γίνει στις επόμενες ημέρες».
Σε ό,τι αφορά στο αν οι δύο πιλότοι κατάφεραν να εκτιναχθούν πριν από την πτώση -κάτι το οποίο δεν έχει επιβεβαιωθεί επίσημα ακόμη-, ο κ. Ιατρίδης σημειώνει πως: «Η πληροφορία που έχουμε είναι ότι κάνανε χρήση, γιατί ακούγεται ένας θόρυβος, το σήμα εγκατάλειψης», προσθέτοντας πως «Το θέμα είναι να άνοιξαν τα αλεξίπτωτα και να βρεθούν σώοι οι πιλότοι μας στη θάλασσα και να περισυνελλεγούν».
Σύμφωνα με τον ίδιο, το αεροσκάφος «δεν είχε πέσει από τα πρώτα λεπτά. Η περιοχή νότια από το Κατάκολο προς την Πελοπόννησο είναι μια περιοχή ασκήσεων. Αρχίσαν τις ασκήσεις και κατά τη διάρκεια των ασκήσεων συνέβη αυτό το οποίο συνέβη».
Ο αντιπτέραρχος σημειώνει ότι ο εντοπισμός των δύο πιλότων γίνεται πιο εύκολος, καθώς υπήρχε δεύτερο αεροσκάφος, το οποίο προσγειώθηκε και έδωσε περισσότερα στοιχεία. «Επομένως, το στίγμα υπήρχε ακριβώς εκεί που έπεσε το αεροσκάφος. Επομένως έφυγαν εκεί όλα τα μέσα διάσωσης, είτε ελικόπτερα, είτε αεροσκάφη C 130, προκειμένου να ερευνήσουν την περιοχή και εφόσον ζουν οι πιλότοι μας να τους περισυνελλέξουν».
Από την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστή η πτώση του αεροσκάφους, ξεκίνησε μεγάλη επιχείρηση με πλωτά και εναέρια μέσα για τον εντοπισμό των πιλότων. «Αυτό που μένει τώρα είναι να βρεθούν σώοι οι δύο πιλότοι, κάτι το οποίο ευχόμαστε όλοι», σημειώνει ο κ. Ιατρίδης, ο οποίος στο παρελθόν είχε μια παρόμοια εμπειρία. «Το 1984 είχα ένα ατύχημα με το Phantom, επειδή έχω πολλές ώρες στο Phantom.
Είχε πάρει φωτιά βέβαια, νύχτα, δυτικά της Λευκάδος προς την μεριά της Ιταλίας, κάναμε εκεί πτήσεις σε χαμηλά ύψη 500 πόδια και 1500. Πήρε φωτιά και αναγκαστήκαμε να εγκαταλείψουμε, μένοντας τότε έξι ώρες στη θάλασσα γιατί τότε δεν υπήρχε ελικόπτερο νυχτερινής διάσωσης εκείνη την εποχή. Περιμέναμε το καραβάκι από το Κατάκολο, το οποίο έκανε περίπου 5-5,5 ώρες. Είχε πελαγίσιο κύμα, είχε 7 με 8 μποφόρ. Ήταν μια δύσκολη επιβίωση στη θάλασσα νύχτα. Όλα πήγαν καλά και κοντά στην ατυχία μας είχαμε την τύχη τουλάχιστον να ζήσουμε και ζούμε μέχρι σήμερα», λέει, εξιστορώντας την δική του εμπειρία.
Πηγή: cnn.gr