Επίκαιρα

Παρελθόν η Γ’ ΔΟΥ Πατρών - Tο χρονικό μιας προαναγγελθείσας κατάργησης όπως έγραψε η «Γ» από τις 26 Αυγούστου

Παρελθόν η Γ’ ΔΟΥ Πατρών - Tο χρονικό μιας προαναγγελθείσας κατάργησης όπως έγραψε η «Γ» από τις 26 Αυγούστου

Η δημοσίευση στο ΦΕΚ της απόφασης παύσης λειτουργίας της Γ’ ΔΟΥ Πατρών από τις 17 Ιανουαρίου δεν φαίνεται να αφήνει πλέον περιθώρια αντίδρασης, όπως άλλωστε, είχε γίνει στο παρελθόν.

Επί της ουσίας πρόκειται για την επισημοποίηση ενός προαναγγελθέντος «θανάτου» για τον οποίο η «Γνώμη» είχε ενημερώσει από τις 26 Αυγούστου με πρωτοσέλιδο δημοσίευμά της. Τότε η «Γ» έγραφε πως καταργείται οριστικά η Γ’ ΔΟΥ Πατρών, καθώς η ΑΑΔΕ δεν προκήρυξε θέση προϊσταμένου, όπως έκανε για την Α’ ΔΟΥ και τη ΔΟΥ Αιγίου, χωρίς όμως να υπάρξει κινητοποίηση των τοπικών φορέων.

Όπως αποδεικνύεται η απόφαση είναι ειλημμένη, αν και οι εργαζόμενοι και τοπικοί φορείς δεν φαίνονται διατεθειμένοι να καταθέσουν τα «όπλα» εκφράζοντας την έντονη διαμαρτυρία τους, για το επικείμενο «λουκέτο» σε μία από τις πλέον νευραλγικές οικονομικές υπηρεσίες της Πάτρας που εκτός από τους κατοίκους της αχαϊκής πρωτεύουσας εξυπηρετεί και τους δημότες Ερυμάνθου και Δυτικής Αχαΐας.

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΕΛΕΤΙΔΗ ΜΕ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ

Χθες ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, συναντήθηκε με αντιπροσωπεία του Συλλόγου Εργαζομένων στις Δ.Ο.Υ. Αχαΐας, Ηλείας, Κεφαλληνίας, Ζακύνθου, με θέμα την προκλητική απόφαση της Κυβέρνησης για συγχώνευση της Γ’ με την Α’ Δ.Ο.Υ. Πατρών. Όπως ανέφερε ο κ. Πελετίδης «το σχέδιο συρρίκνωσης των δημόσιων υπηρεσιών έχει μπει εδώ και χρόνια σε εφαρμογή, ήδη από τις θητείες των προηγούμενων κυβερνήσεων, με στόχο τη μείωση δαπανών, τη μείωση προσωπικού, την ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας, σε βάρος φυσικά τόσο των εργαζομένων στις υπηρεσίες αυτές, όσο και συνολικά του λαού.

Επιπλέον, η αποδυνάμωση των κρατικών υπηρεσιών, εξυπηρετεί και την ενίσχυση του ιδιωτικού τομέα, στον οποίο προωθείται και η εκχώρηση αντικειμένων των Δ.Ο.Υ. Η ίδια διαδικασία, εφαρμόζεται σ’ όλον το δημόσιο τομέα, όπου υλοποιείται ο στρατηγικός σχεδιασμός παραχώρησης υπηρεσιών σε επιχειρηματικούς ομίλους».

Παράλληλα, ο Δήμαρχος υπενθύμισε πως με πρωτοβουλία της δημοτικής αρχής, το Δημοτικό Συμβούλιο της Πάτρας ενέκρινε ομόφωνα στις 9/10/2019, ψήφισμα καταδίκης της απόφασης κατάργησης της Γ’ ΔΟΥ, με ταυτόχρονα αιτήματα για κάλυψη όλων των κενών οργανικών θέσεων, εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών, με παροχή σύγχρονων εργαλείων για καλύτερη και ποιοτικότερη παροχή υπηρεσιών, καθώς και αναβάθμιση των υπηρεσιών Α/Β τάξεως σε Δ.Ο.Υ. Α΄ τάξης, υποστηρίζοντας αντικείμενα Ελέγχου και Δικαστικού.

Αντίστοιχα, το Νοέμβρη του 2020, οπότε είχε πραγματοποιηθεί και πάλι συνάντηση του Δημάρχου με το Σύλλογο εργαζομένων, καθώς και ανοιχτή συνεδρίαση του Συλλόγου με φορείς της πόλης, η απόφαση είχε ανανεωθεί, ενώ είχε ξεκαθαριστεί ξανά, η κατηγορηματική αντίθεση της δημοτικής αρχής, αλλά και σύσσωμου του Δημοτικού Συμβουλίου, στη συγχώνευση υπηρεσιών και στη μείωση των οργανικών θέσεων εργασίας των μονάδων.

Πάντως, ο Δήμαρχος και χθες διαβεβαίωσε το Σύλλογο των εργαζομένων ότι συνεχίζει να βρίσκεται στο πλευρό τους και ότι θα συνεχίζει να αγωνίζεται ενάντια στο σχεδιασμό κατάργησης της Γ’ ΔΟΥ Πατρών.

ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΚΑΙ ΧΑΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Εξ άλλου με ανακοίνωσή του και ο Εμπορικός Εισαγωγικός Σύλλογος Πατρών εκφράζει την αντίθεση του στην κατάργηση της Γ’ ΔΟΥ Πατρών και συγχώνευσής της με την Α’. Όπως αναφέρει «αυτό το μέτρο πέραν της μείωσης των θέσεων εργασίας στην πόλη μας θα σημάνει και επιδείνωση των συνθηκών και χρόνων εξυπηρέτησης πολιτών και επιχειρήσεων. Μεγαλύτερη ταλαιπωρία και χαμένους χρόνους για όλους. Με δεδομένη την ανάγκη αποφυγής συνωστισμού και περιττών μετακινήσεων λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού η διατήρηση της Γ’ ΔΟΥ είναι ακόμη πιο επιτακτική.

Για αυτούς τους λόγους ζητάμε την διατήρηση και την λειτουργική βελτίωση και αναβάθμιση των υφιστάμενων ΔΟΥ στην πόλη μας που αποτελεί ένα μητροπολιτικό κέντρο με μεγάλο πληθυσμό και μεγάλο πλήθος επιχειρήσεων».

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ: ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΨΕΜΑΤΑ

Με αφορμή την δυσάρεστη αυτή, εξέλιξη, ο Σύλλογος Εργαζομένων στις Δ.Ο.Υ. Αχαΐας, Ηλείας, Κεφαλληνίας, Ζακύνθου, σε ανακοίνωσή του επισημαίνει πως «η Γ’ ΔΟΥ Πατρών εξυπηρετεί 200.000 φορολογούμενους με μεγάλη γεωγραφική φορολογική αρμοδιότητα και πλήθος καθημερινών επισκέψεων από πολίτες.

Τα σχέδια της ΑΑΔΕ για τη συγχώνευση της Γ’ ΔΟΥ Πατρών έρχονται από το 2016. Στοχεύουν σε λιγοστές επιτελικές υπηρεσίες, μεταφέροντας το κόστος στους φορολογούμενους. Ο Σύλλογός μας από τις πρώτες πληροφορίες για τη συγχώνευση της Γ’ ΔΟΥ Πατρών επισκέφθηκε τον τότε υφυπουργό Οικονομικών και μετέπειτα τον υφυπουργό, κ. Παπανάτσιου και είχε λάβει ρητή διαβεβαίωση ότι η τότε κυβέρνηση δεν θα επιτρέψει να υλοποιηθεί το συγκεκριμένο σχέδιο.

Επίσης, έχοντας και απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πατρέων για τη μη συγχώνευση της Γ’ ΔΟΥ Πατρών, επιδιώξαμε και πραγματοποιήθηκε και συνάντηση με τον Διοικητή της ΑΑΔΕ κ. Πιτσιλή, ο οποίος δήλωσε πως θα εξετάσει το αίτημά μας και θα επανέλθει. Με την αλλαγή της κυβέρνησης επιδιώξαμε νέα ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και τον 2019 είχαμε συνάντηση με το νέο αρμόδιο υφυπουργό Οικονομικών, κ. Βεσυρόπουλο, ο οποίος μας διαβεβαίωσε ότι όχι μόνο δεν θα συγχωνευθεί η Γ’ ΔΟΥ Πατρών, αλλά θα αναβαθμιστεί σε ΔΟΥ Α’ τάξης.

Με νωπή την ομόφωνη στάση όλων των φορέων του νομού μας και μετά τα δημοσιεύματα περί κατάργησης επιδιώξαμε νέα συνάντηση με τον κ. Βεσυρόπουλο, ο οποίος με κάθε τρόπο μας απέφυγε. Αυτό είναι το χρονικό της συρρίκνωσης της δουλειάς μας και της υποβάθμισης των υπηρεσιών προς τους φορολογούμενους πολίτες που πραγματοποίησε η κυβέρνηση, χωρίς να έρθει σε διάλογο με τους εργαζόμενους και αδιαφορώντας για τη γνώμη των τοπικών φορέων. Δεν θέλουμε να γίνουμε μάντεις κακών, όμως γνωρίζουμε ότι αυτή η συγχώνευση με την αφαίρεση δέκα οργανικών θέσεων, η στέγαση σε ανεπαρκές κτίριο, τα επιδημιολογικά δεδομένα λόγω πανδημίας, το μέγεθος των διαθέσιμων χώρων για τη στέγαση του προσωπικού και η έλλειψη στάθμευσης για τους πολίτες, θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα τόσο στην καθημερινή εξυπηρέτηση των φορολογουμένων, όσο και στη διεκπεραίωση των υποθέσεων ελέγχου φοροδιαφυγής. Για όσα προβλήματα δημιουργηθούν, δηλώνουμε κατηγορικά ότι καμία ευθύνη δεν θα έχουν οι εργαζόμενοι, παρά μόνο οι επιλογές της σημερινής κυβέρνησης και της υπηρεσιακής ηγεσίας της ΑΑΔΕ. Θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε και να παλεύουμε μαζί με την τοπική κοινωνία για ανθρώπινες συνθήκες εργασίας και δομές»

Πηγή: Gnomip.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις


tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup
tsoukalas popup