Τα μέτρα στα σχολεία μετά τις διακοπές του Πάσχα. Χωρίς self test οι μαθητές.
Εισήγηση των επιτροπής των εμπειρογνωμόνων ήταν, όπως αποκάλυψε η Ζέτα Μακρή, η επιστροφή των μαθητών στα σχολεία μετά το Πάσχα χωρίς self test, ενώ μετά τις διακοπές του Πάσχα, το μέτρο που παραμένει είναι οι μάσκες, που δεν θα καταργηθεί.
«Το πρότεινε η επιτροπή των ειδικών με την οποία είχαμε άριστη συνεργασία από την αρχή της πανδημίας και ακολουθούμε τα πρωτόκολλα», είπε η υφυπουργός Παιδείας για την επιστροφή των μαθητών στα θρανία χωρίς ν’ απαιτείται προηγουμένως διενέργεια self test. Όπως προβλέπει εξάλλου το νέο πλαίσιο, όταν υπάρχει ένα παιδί που είναι θετικό στην Covid θα γίνεται έλεγχος στους υπόλοιπους μαθητές, την πρώτη και την τέταρτη μέρα μέρα από τη διάγνωση του κρούσματος.
Η Ζέτα Μακρή επισήμανε ότι η ηγεσία του υπουργείου θα μπορούσε να διαφοροποιηθεί από τις οδηγίες των ειδικών, και σε αυτή την περίπτωση, ώστε να νοιώθουν όλοι πιο ασφαλείς, όπως και σε άλλες περιπτώσεις, αλλά «αποφασίσαμε να ακούμε τους ειδικούς», καθώς «θέλουμε να λειτουργούν τα σχολεία μας με ασφάλεια» και για να γίνει αυτό «οι ειδικοί θα έχουν τον πρώτο λόγο».
Δεν καταργείται η μάσκα στα σχολεία
Παράλληλα, η κυρία Μακρή, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα, εκτίμησε ότι δεν πρόκειται να καταργηθεί η υποχρεωτική χρήση μάσκας στα σχολεία. «Θα γίνει σήμερα – με την υπουργό και την επιτροπή των ειδικών – μια τελευταία συζήτηση πριν το άνοιγμα των σχολείων και κάποια από τα μέτρα όπως η μάσκα θα εξειδικευτούν και θα γίνουν γνωστά στην εκπαιδευτική κοινότητα με λεπτομέρειες. Φαίνεται όμως – και το λέω αυτό με σχετική ασφάλεια – ότι η μάσκα που είναι ένα ήπιο και αποτελεσματικό μέσο προστασίας, θα παραμείνει», είπε χαρακτηριστικά.
Τράπεζα Θεμάτων για τις προαγωγικές εξετάσεις
Αναφορικά με τις επιφυλάξεις που έχουν εκφράσει εκπαιδευτικοί της ΟΛΜΕ για την Τράπεζα Θεμάτων στις προαγωγικές εξετάσεις στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, διευκρίνισε ότι το υπουργείο έχει ως επιστημονικό συνεργάτη το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής το οποίο παρακολουθεί την κάλυψη της ύλης και το οποίο θεωρεί ότι η κάλυψη «είναι επαρκέστατη και έχει γίνει με τρόπο που εκπαιδευτικά επιτρέπει την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων».
«Μας είναι πολύ εύκολο να αναβάλουμε και να βρούμε δικαιολογίες ότι ήταν μια ντεμί χρονιά. Δικαιολογίες για τη μη εφαρμογή υπάρχουν. Όμως, σύμφωνα με τα δεδομένα που γνωρίζουμε, η ύλη έχει καλυφθεί και η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων οδηγεί σε αδιάβλητες και πιο αντικειμενικές εξετάσεις», υπογράμμισε.
Βάση του 10
Η υφυπουργός Παιδείας παραδέχθηκε ότι «δημιουργήθηκαν κάποια θέματα λόγω της εφαρμογής του μέτρου της βάσης του 10», αλλά όπως είπε «τα παιδιά απέδωσαν καλύτερα και δεν είχαν μειωμένη βαθμολογία». «Αυτά μας οδηγούν στο ότι είναι ορθή η επιλογή να εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων. Δεν είναι ελληνική πρωτοτυπία. Μας απασχόλησε πάρα πολύ το θέμα. Η άποψη του υπουργείου είναι ότι δεν θα αδικήσει τα παιδιά και καλώς θα εφαρμοστεί», ξεκαθάρισε.
Ελάχιστη βάση εισαγωγής
Για την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια δήλωσε ότι θα συνεχίσει να εφαρμόζεται, καθώς με τον τρόπο αυτό «ενισχύεται η αυτονομία των πανεπιστημίων ώστε εκείνα να επιλέγουν το ακαδημαϊκό τους προφίλ, να ενισχύσουν την ποιότητα των φοιτητών». «Δεν νομίζω ότι μετά και την περσινή εφαρμογή μπορεί κανείς να έχει ανησυχίες για το πόσο αυτό θα λειτουργήσει καλά και αποτελεσματικά», σημείωσε.
«Υπάρχουν γονείς και υποψήφιοι που θέλουν πάση θυσία την εισαγωγή στα πανεπιστημιακή ιδρύματα. Έχει μεγάλη σημασία η επιτυχία, εξίσου σημαντικό είναι όμως το να αποφοιτά κανείς. Έχουμε το υψηλότερο ποσοστό εισαγωγής και το χαμηλότερο αποφοίτησης. Που σημαίνει παιδιά και οικογένειες που στεγνώνουν οικονομικά χωρίς αυτό να τους δίνει τη δυνατότητα επαγγελματικής αποκατάστασης. Δεν είναι ωραίο να κοροϊδεύουμε, αγνοώντας ότι το προφίλ αυτών των ανθρώπων δεν τους επιτρέπει να αποδώσουν στη συγκεκριμένη επαγγελματική και επιστημονική δραστηριότητα», πρόσθεσε η κυρία Μακρή.
Πηγή: iEidiseis.gr