Επίκαιρα

Μαθητές και εκπαιδευτικοί του 1ου Γυμνασίου Πύργου στη Λιθουανία, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ “Think new-Act green”

Μαθητές και εκπαιδευτικοί του 1ου Γυμνασίου Πύργου στη Λιθουανία, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ “Think new-Act green”

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η κινητικότητα 8 μαθητών/τριών και 3 συνοδών καθηγητών του σχολείου μας στην πόλη Σιλούτε της Λιθουανίας από 13 έως 17 Μαΐου 2024. Τους μαθητές συνόδευσαν ο Διευθυντής του σχολείου κ. Λαμπρόπουλος Άγγελος και οι εκπαιδευτικοί κ. Μπακόπουλος Διονύσιος και κ. Παπαδημητρίου Νικόλαος. Η κινητικότητα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ “Think new-Act green” με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με Εθνική Μονάδα Συντονισμού το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ). Σχολείο υποδοχής για την υλοποίηση της κινητικότητας του σχολείου μας, ήταν το Silute Martynas Jankus Basic School στο Σιλούτε της Λιθουανίας.

Στο πλαίσιο δράσεων του μαθησιακού προγράμματος, οι μαθητές μας συμμετείχαν σε βιωματικά εργαστήρια, παρακολούθησαν παρουσιάσεις και πραγματοποίησαν επισκέψεις. Συγκεκριμένα, κατά την πρώτη μέρα των δράσεων μας οι μαθητές μας παρουσίασαν το ρόλο που διαδραματίζει το σχολείο μας στην ευαισθητοποίηση των μαθητών απέναντι στα κρίσιμα περιβαλλοντικά προβλήματα που απειλούν τον πλανήτη καθώς και την καλλιέργεια της περιβαλλοντικής συνείδησης των μαθητών μέσα από περιβαλλοντικά προγράμματα και δράσεις. Επίσης παρουσίασαν το πρόγραμμα ανακύκλωσης του δήμου Πύργου και ανέδειξαν τη σημασία που έχει όχι μόνο στην προστασία του περιβάλλοντος αλλά και στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής μας. Στη συνέχεια συμμετείχαμε στο εργαστήριο «Ανακύκλωση» όπου δημιουργήσαμε κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά, όπως σουβέρ από σελίδες παλαιών βιβλίων και περιοδικών. Ταυτόχρονα οι καθηγητές όλων των αποστολών με στόχο την ανταλλαγή καλών διδακτικών πρακτικών παρακολούθησαν διδασκαλία μαθημάτων. Στο δρόμο για το Μουσείο Silute -Hugo Šojaus Manor είχαμε την ευκαιρία, στο πλαίσιο της βιωματικής δραστηριότητας τα «Μυστικά του Σιλούτε», να γνωρίσουμε την ιστορία της πόλης και τη ζωή των κατοίκων της με πρωτότυπο τρόπο. Πρόκειται για μοναδικά «δωμάτια» καλυμμένα με γυαλί, χτισμένα στο πεζοδρόμιο, που αναπαριστούν τη ζωή των κατοίκων της πόλης στα τέλη του 19ου αιώνα. Στη συνέχεια στο μουσείο Hugo Šojaus Manor εφαρμόσαμε την νέα γνώση με βιωματικό τρόπο αλλά ταυτόχρονα είχαμε την ευκαιρία να περιηγηθούμε στην εθνογραφική έκθεση, στην έκθεση φυσικής ιστορίας και να απολαύσουμε τα μοναδικά έργα τέχνης.

Τη 2η μέρα του προγράμματος πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στο Επαγγελματικό Κέντρο Πρακτικής Κατάρτισης Αλιείας όπου αρχικά ενημερωθήκαμε για τα διαφορετικά είδη ψαριών που εκτρέφονται στο κέντρο, τις συνθήκες που διασφαλίζουν την αποτελεσματική εκτροφή ψαριών αλλά και τη σημασία της υδατοκαλλιέργειας. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το παράρτημα του Εργοστασίου Διαχείρισης Αποβλήτων «UAB Šilutės vandenys’, το οποίο διαχειρίζεται τη συλλογή λυμάτων καθώς και την παροχή πόσιμου νερού στην πόλη του Σιλούτε και στις γύρω περιοχές. Επίσης, επισκεφθήκαμε τον Ορνιθολογικό Σταθμό Ventė Horn κοντά στη λιμνοθάλασσα Curonian που αποτελεί χώρο διέλευσης και ξεκούρασης μεταναστευτικών πουλιών αλλά και έναν από τους πρώτους σταθμούς δακτυλίωσης πουλιών στην Ευρώπη. Ενημερωθήκαμε για τη σημασία της μεθόδου της δακτυλίωσης στη μελέτη της οικολογίας, της συμπεριφοράς, των μετακινήσεων, και της δημογραφίας των πουλιών. Στη συνέχεια, περπατήσαμε στο γνωστικό Μονοπάτι Aukštumala, μήκους 1700 μ., που βρίσκεται στο καταφύγιο Aukštumala στο χωριό Ruguliai, στο δρόμο Šilutė–Povilai. Το συγκεκριμένο καταφύγιο δημιουργήθηκε για την προστασία του ελώδους οικοσυστήματος. Περπατώντας κατά μήκος του βάλτου είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε για τη σπάνια χλωρίδα του βάλτου, να ενημερωθούμε για το περιβαλλοντικό φαινόμενο του ευτροφισμού που απειλεί το οικοσύστημα αλλά και να θαυμάσουμε από κοντά το ξεχωριστό τοπίο του.

Την 3η μέρα του προγράμματος, επισκεφθήκαμε το Μουσείο Ιστορίας Lithuania Minor στην Κλαϊπέντα, ένα μουσείο με αρχαιολογικά, ιστορικά, εθνογραφικά και σύγχρονα εκθέματα όπου μας δόθηκε η ευκαιρία να θαυμάσουμε τα υπέροχα εκθέματα λαϊκής τέχνης με μοτίβα αντιπροσωπευτικά της περιοχής. Επίσης συμμετείχαμε σε εργαστήριο γραφικών όπου τυπώσαμε τις δικές μας κάρτες και τσάντες και δημιουργήσαμε αντικείμενα φιλικά προς το περιβάλλον από δευτερογενείς πρώτες ύλες. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το Μουσείο Σιδηρουργίας το οποίο βρίσκεται στο εργαστήριο του σιδηρουργού Gustav Katzke (1868–1944) στην καρδιά της παλιάς πόλης. Σε μια αυθεντική ατμόσφαιρα σιδηρουργείου φτιάξαμε τα δικά μας δαχτυλίδια διακοσμημένα με μοτίβα της βαλτικής.

Την 4η μέρα του προγράμματος, παρακολουθήσαμε στο σχολείο εργαστήριο μελισσοκομίας όπου ενημερωθήκαμε για την ιστορία του μελιού , το σύγχρονο τρόπο παρασκευής του αλλά και το σημαντικό ρόλο των μελισσών ως επικονιαστές στη βιοποικιλότητα και την αειφορία. Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στην πόλη Παλάγκα και απολαύσαμε τη φανταστική θέα από το ψηλότερο σημείο των λιθουανικών ακτών “The Dutchman’s Cap”,του οποίου το σχήμα μοιάζει με καπέλο Ολλανδού. Πρόκειται για έναν αμμόλοφο ύψους 24 μέτρων στις ακτές της Βαλτικής, που σχηματίστηκε μετά την υποχώρηση των παγετώνων. Αποτελεί μέρος του Παραθαλάσσιου Περιφερειακού Πάρκου και κατατάσσεται στη Λίστα Φυσικής Κληρονομιάς της Λιθουανίας. Στη συνέχεια περιηγηθήκαμε στο Μουσείο Κεχριμπαριού στην Παλάγκα και ενημερωθήκαμε για τις ιδιότητες του κεχριμπαριού.

Την 5η και τελευταία μέρα του προγράμματος, επισκεφθήκαμε το Μουσείο Θαλάσσης στην περιοχή Smiltyne της Κλαϊπέντα με πάνω από 88.000 εκθέματα και το Ενυδρείο όπου πήραμε μία γεύση από τον εντυπωσιακό θαλάσσιο κόσμο που μας περιβάλλει και βιώσαμε τη σπουδαιότητα των ωκεανών μας. Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε στο Δελφινάριο μία μοναδική παράσταση δελφινιών. Το συγκεκριμένο Δελφινάριο εκτός από ψυχαγωγικές παραστάσεις πραγματοποιεί εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες πρόγραμμα ανάπτυξης σχέσεων φιλίας ανάμεσα σε παιδιά και δελφίνια ως ένα τρόπο θεραπείας για παιδιά με ειδικές ανάγκες .

Αναμφίβολα ήταν μια μοναδική, μαθησιακή εμπειρία για όλους τους συμμετέχοντες που πληρούσε στο έπακρο τους στόχους και τις προδιαγραφές του προγράμματος Erasmus+.

1o gumnasio erasm lith 2

1o gumnasio erasm lith 3

(Δελτίο Τύπου)

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις


tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup
tsoukalas popup