Οικονομία

Πώς θα γίνονται καταγγελίες κατά της αισχροκέρδειας μέσω του νέου app

Πώς θα γίνονται καταγγελίες κατά της αισχροκέρδειας μέσω του νέου app

Με «εργαλείο» την τεχνολογία και «σύμμαχο» τους καταναλωτές σχεδιάζει το υπουργείο Ανάπτυξης, μέσω μιας νέα εφαρμογής, να ενισχύσει τους ελεγκτικούς μηχανισμούς της αγοράς, κατά των φαινομένων αισχροκέρδειας.

Πρόκειται μία εφαρμογή (application) - η οποία στόχος είναι να τεθεί σε ισχύ πριν από τα Χριστούγεννα - διαθέσιμη μέσω κινητού τηλεφώνου, όπου οι καταναλωτές θα μπορούν να υποβάλλουν άμεσα τις καταγγελίες τους όταν διαπιστώνουν περιστατικά εξαπάτησής τους και κερδοσκοπίας στην αγορά.

Όπως εξήγησε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου για την εξειδίκευση των μέτρων κατά της ακρίβειας, η συγκεκριμένη εφαρμογή σχεδιάζεται ώστε να «επαυξήσει τις δυνατότητες της υφιστάμενης πλατφόρμας kataggelies.mindev.gov.gr» με τους ίδιους τους καταναλωτές να υποβάλλουν καταγγελίες καθώς και στοιχεία για τις στηρίξουν, προκειμένου να βοηθήσουν τους ελεγκτικούς μηχανισμούς.

Με φωτογραφίες ή βίντεο μέσω κινητού

Συγκεκριμένα, μέσω της εφαρμογής οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν οπτικό υλικό (φωτογραφίες ή βίντεο) που θα λειτουργούν ως αποδεικτικά της καταγγελίας τους. Η εφαρμογή θα έχει τη δυνατότητα να πιστοποιεί το υλικό ως προς τον χρόνο υποβολής του αλλά και το χώρο που έγινε, εφόσον ο καταναλωτής επιθυμεί να ενεργοποιήσει το GPS του κινητού του. Έτσι ουσιαστικά οι ελεγκτικοί μηχανισμοί θα μπορούν να έχουν διαθέσιμο αποδεικτικό υλικό των καταγγελιών χωρίς να πραγματοποιούν επιτόπιο έλεγχο.

Από το αρμόδιο υπουργείο θεωρούν σημαντικό το γεγονός ότι αφενός με αυτό τον τρόπο ουσιαστικά οι ελεγκτές θα μπορούν να «βρίσκονται», με τη βοήθεια της τεχνολογίας, σε όλες τις περιοχές της χώρας και σε όλο το εύρος της αγοράς, αφετέρου ότι ενισχύεται η δύναμη του καταναλωτή. Επιπλέον, έχει ήδη επισημανθεί το πλεονέκτημα που προσφέρουν οι απομακρυσμένοι έλεγχοι της αγοράς σε σύγκριση με τους επιτόπιους, καθώς οι επιχειρήσεις γνωρίζουν πως με αυτό τον τρόπο ανά πάσα στιγμή μπορούν να ελεγχθούν.

Οι νέες παρεμβάσεις κατά της ακρίβειας

Το νέο app αποτελεί τη μία από τις τέσσερις νέες παρεμβάσεις κατά της ακρίβειας που ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας. Οι υπόλοιπες τρεις αφορούν στη λειτουργία σούπερ μάρκετ με στόχο την μείωση των τιμών στο ράφι και την προστασία των καταναλωτών από περιστατικά κερδοσκοπίας. Συγκεκριμένα:

  1. Με ειδική πινακίδα θα αναδεικνύονται στο ράφι των σούπερ μάρκετ τα προϊόντα, στα οποία οι προμηθευτές θα προχωρούν σε μείωση κατά τουλάχιστον 5% στην τιμή (πέραν των προωθητικών προσφορών) για χρονικό διάστημα 6 μηνών και άνω. Τιμή αναφοράς για τον υπολογισμό της μείωσης αποτελεί η τιμή ραφιού πριν από τις 20/9/23 που ανακοινώθηκαν τα μέτρα. Σε περίπτωση που κάποια εταιρεία δηλώσει ψευδώς ότι προχώρησε σε μείωση, θα επιβάλλεται πρόστιμο τουλάχιστον 20.000 ευρώ ανά κωδικό προϊόντος.
  2. Τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 90 εκατ. ευρώ υποχρεούνται να κοινοποιούν στο Υπουργείο Ανάπτυξης τους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών τους και τις μεταβολές των τιμών, προκειμένου να εντοπίζονται αμέσως τα προϊόντα στα οποία προωθούνται αυξήσεις και να διενεργούνται άμεσοι και εστιασμένοι έλεγχοι από τη ΔΙΜΕΑ για πιθανή παραβίαση του νόμου για την αισχροκέρδεια.
  3. Οι παραπάνω επιχειρήσεις υποχρεούνται επίσης να κοινοποιούν στο Υπουργείο Ανάπτυξης τις τιμές λιανικής στα βασικότερα φρούτα και λαχανικά. Οι τιμές θα αναρτώνται στο e-katanalotis και θα δημοσιοποιούνται για την ενημέρωση των καταναλωτών.

Πηγή: Cnn.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα


tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup
tsoukalas popup