Από τα μέσα Αυγούστου, οι μεγάλες αλυσίδες που διαθέτουν τα απαραίτητα για τον «εξοπλισμό» μαθητών και φοιτητών, μπαίνουν σταδιακά στη «μάχη» ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς.
Από τσάντες, κασετίνες και τετράδια έως γραφεία, λάπτοπ και τάμπλετ, τα σχολικά ειδή έχουν ...λάβει θέση τόσο στα ράφια των φυσικών καταστημάτων, όσο και στα οnline καταστήματα των επιχειρήσεων που διεκδικούν κομμάτι από τη συνολική «πίτα», η οποία τα προηγούμενα χρόνια, σύμφωνα με εκτιμήσεις, ξεπερνούσε τα 150 εκατ. ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για τις μεγάλες αλυσίδες παιχνιδιών, όπως επισημαίνουν στελέχη του κλάδου, ο Σεπτέμβριος αποτελεί την τρίτη καλύτερη περίοδο του έτους από πλευράς τζίρου, μετά τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, λόγω της έναρξης της σχολικής χρονιάς. Εκτιμούν, μάλιστα, πως το «ταμείο» των σχολικών μπορεί να φτάσει έως το 18% του συνολικού ετήσιου τζίρου. Πέραν των αλυσίδων παιχνιδιών, μερίδιο από τις συνολικές πωλήσεις διεκδικούν καταστήματα με ηλεκτρικά είδη και ηλεκτρονικά είδη, τα συνοικιακά βιβλιοπωλεία – χαρτοπωλεία αλλά και τα μεγάλα σούπερ μάρκετ.
Το μεγάλο «στοίχημα» βεβαίως και τη φετινή χρονιά είναι οι τιμές, δεδομένης της πίεσης που συνεχίζεται να δέχεται το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών. Στο πλαίσιο αυτό και ενόψει του Σεπτεμβρίου όποτε και κορυφώνονται οι αγορές, ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, σε συνάντηση που είχε τον Ιούλιο με εκπροσώπους της αγοράς (σούπερ μάρκετ, βιομηχανία και πολυεθνικές) υπογράμμισε την ανάγκη να κρατηθούν χαμηλά οι τιμές στα σχολικά είδη που πωλούνται μεταξύ άλλων και στα σούπερ μάρκετ.
Από την πλευρά τους, στελέχη της αγοράς επισημαίνουν το αυξημένο κόστος με το οποίο επιβαρύνονται οι επιχειρήσεις, ειδικά σε ό,τι αφορά τα εμπορεύματα που έρχονται από τη Νοτιοανατολική Ασία, λόγω της συνεχιζόμενης διαταραχής στην εφοδιαστική αλυσίδα, υπογραμμίζοντας την προσπάθεια που κάνουν ώστε να συγκρατήσουν τις τιμές προς τον τελικό καταναλωτή.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, όπως κάθε χρόνο, το εύρος των τιμών στα σχολικά είδη είναι πολύ μεγάλο και εξαρτάται, σε σημαντικό βαθμό από τα προϊόντα που θα επιλέξουν να βάλουν στο «καλάθι» τους οι γονείς. Αν για παράδειγμα, προτιμήσουν «επώνυμη» τσάντα, φετινά ή παλαιότερα μοντέλα, ελληνικής κατασκευής ή εισαγόμενα προϊόντα κτλ. το τελικό κόστος παρουσιάζει μεγάλες διακυμάνσεις.
Πηγή: cnn.gr