Η βουλευτής Ηλείας του ΣΥΡΙΖΑ Έφη Γεωργοπούλου – Σαλτάρη τοποθετήθηκε στη χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, κατά την οποία ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης ενημέρωσε τους βουλευτές από κοινού με υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου για την πορεία των συμβάσεων και της υλοποίησης του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος.
Η βουλευτής αναφέρθηκε πρώτα από όλα στον βαρύ φόρο αίματος που πλήρωσε για δεκαετίες ο Λαός της Ηλείας στον υφιστάμενο δρόμο, όπως άλλωστε έχει τονίσει επανειλημμένα και σε πολλές συνεδριάσεις της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής. Θύμισε ότι για το ζήτημα έχει χυθεί και πολύ μελάνι, με παραπληροφόρηση όμως τα 4 τελευταία χρόνια, καθώς η αντιπολίτευση και τα φιλικά προς αυτή ΜΜΕ προσπάθησαν να επενδύσουν στην τρομοκράτηση των πολιτών της Ηλείας, υποστηρίζοντας ότι αυτό το έργο δεν πρόκειται να γίνει και ότι υπάρχουν γκρίζες ζώνες, είτε γιατί έγιναν διαδοχικές εργολαβίες, είτε γιατί υπήρξε ευνοϊκή μεταχείριση υπέρ κάποιου εργολάβου.
Στη χθεσινή συνεδρίαση, ο Υπουργός και οι υπηρεσιακοί παράγοντες έδωσαν όλες τις απαντήσεις για ένα προς ένα τα ζητήματα, αφήνοντας εκτεθειμένη για άλλη μια φορά την αντιπολίτευση της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, οι κυβερνήσεις των οποίων κατάφεραν με τους χειρισμούς τους η Ολυμπία Οδός να σταματήσει τελικά στην Πάτρα, επανεντάσσοντας το κομμάτι νότια της Πάτρας γιατί δε συνέφερε τους μεγάλους εργολάβους. Στη συνέχεια οι κυβερνώντες το 2014 προσπάθησαν να πείσουν για την δήθεν εκκίνηση του έργου χωρίς όμως να υπάρχει καν ενάριθμος κωδικός, χωρίς δεσμευμένες πιστώσεις, χωρίς να έχει σταλεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο Φάκελος Μεγάλου έργου και η μελέτη κόστους - οφέλους που να τεκμηριώνει τη δημιουργία σύγχρονου αυτοκινητόδρομου αναλογικά με τους κυκλοφοριακούς φόρτους. Το έργο με τις παλινωδίες των κυβερνήσεων ΝΔ-ΠΑΣΟΚ κινδύνεψε να καταντήσει ένας δρόμος με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση. Θυμίζω ότι τότε που πανηγύριζαν και έκοβαν κορδέλες μεταξύ τους, είχα θέσει ως η μοναδική τότε βουλευτής της αντιπολίτευσης και της Αριστεράς στην Ηλεία τα ζητήματα αυτά εισπράττοντας εκ μέρους τους το χλευασμό.
Χρειάστηκε στην συνέχεια πολλή δουλειά από το Υπουργείο ώστε να ανατραπούν όλα τα παραπάνω. Ο Υπουργός κατά τη χθεσινή ενημέρωση απέδειξε ότι οι μεγάλες εργολαβικές εταιρίες δεν ήταν διατεθειμένες, παρόλο που μπορούσαν, να δώσουν τις εκπτώσεις της τάξης του 50% που τελικά πετύχαμε προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος, εκπτώσεις που οι υπηρεσιακοί παράγοντες τεκμηρίωσαν προς την ΕΕ ότι δε θέτουν σε κίνδυνο την υλοποίηση του έργου, όπως συνέβαινε παλιότερα. Έτσι, το έργο πήρε την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με προδιαγραφές σύγχρονου αυτοκινητόδρομου. Ενημέρωσε ακόμα ότι οι μελέτες που είχαν γίνει επί των προκατόχων του είχαν επίτηδες λανθασμένους υπολογισμούς του όγκου των αδρανών υλικών που απαιτούνται για το έργο και συνεπώς και λανθασμένους προϋπολογισμούς. Ακόμα, ότι η σημερινή πρακτική των τμηματικών εργολαβιών όχι μόνο εξασφάλισε τελικά την διεύρυνση του υγιούς ανταγωνισμού και μείωσε το κόστος του έργου με τις επιθυμητές προδιαγραφές, αλλά μάλιστα επιτάσσεται από τις ευρωπαϊκές οδηγίες που έχουν ενσωματωθεί στην ελληνική νομοθεσία.
Οι πρώτες έξι από τις οκτώ συμβάσεις ήρθαν λοιπόν στη Βουλή, όπως είχε συμφωνηθεί στις συσκέψεις μεταξύ όλων των φορέων της αυτοδιοίκησης και Υπουργείου και ακολουθούν σε λίγες μέρες και οι τελευταίες δύο.
Εμείς σηκώσαμε ένα φορτίο δυσανάλογα μεγάλο, διασώσαμε ένα «ναρκοθετημένο» έργο, αποκρούοντας παράλληλα την παραπληροφόρηση στην οποία επένδυσε το παλιό πολιτικό σύστημα, τρομοκρατώντας τον κόσμο ότι αυτό το έργο δεν θα γίνει. Τώρα πια μπορούμε να καθησυχάσουμε τους πολίτες της Ηλείας. Κατάλαβαν πλέον όλοι ότι αυτό το έργο θα υλοποιηθεί. Σε δύο μήνες από σήμερα θα ξεκινήσουν τα εργοτάξια, σύμφωνα και με το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου.
Μετά την ολοκλήρωση των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων που οι προηγούμενες κυβερνήσεις άφησαν στη μέση, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έρχεται σήμερα να ξεκινήσει και αύριο με την επόμενη διακυβέρνηση να ολοκληρώσει το σημαντικότερο έργο υποδομών για την Ηλεία μας.