Δευτέρα, 15 Νοεμβρίου 2021 11:10

Blogging: Σύντομος οδηγός για ένα επιτυχημένο Blog

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Το blogging είναι η διαδικασία παραγωγής περιεχομένου για ηλεκτρονικά ημερολόγια, που ονομάζονται blogs.

Πλατφόρμες όπως το WordPress καθιστούν τη διαδικασία απλή. Καθώς υπάρχουν περισσότερα από 600 εκ. blogs παγκοσμίως, ο ανταγωνισμός είναι τεράστιoς.

Θέλεις να μάθεις πώς μπορείς να δημιουργήσεις ένα ανταγωνιστικό και χρήσιμο blog;

Τα tips που ακολουθούν θα σου δώσουν όλες τις απαντήσεις!

1. Ανακάλυψε το κοινό σου

Πριν γράψεις οτιδήποτε σκέψου πού απευθύνεσαι. Ποιος είναι ο αναγνώστης σου; Ποιο είναι το μορφωτικό του επίπεδο, η ηλικία του, πού ζει, πού εργάζεται, ποια είναι τα ενδιαφέροντά του και οι ανάγκες του; Αν αγνοήσεις τον παραλήπτη του μηνύματος, πολύ πιθανό να σε αγνοήσει και αυτός.

Εφόσον λοιπόν έχεις βρει ποιο είναι το κοινό σου, τότε θα είναι και εύκολο να βρεις ποια θέματα είναι αυτά που τo ενδιαφέρουν ή προβληματίζουν. Με τα κείμενά σου θα πρέπει να δίνεις λύσεις στα προβλήματα αυτά.

Πάνω από το 50% της συνολικής επισκεψιμότητας των websites προέρχεται από οργανική αναζήτηση και όταν μιλάμε για την Ελλάδα, αναφερόμαστε βασικά στη Google (μερίδιο αγοράς 97%). Άρα πρέπει να καλύψεις τα θέματα που ήδη αναζητούν οι αναγνώστες σου.

Ο πιο εύκολος και ανέξοδος τρόπος να το ανακαλύψεις αυτό είναι το Google Auto Suggestion. Πολύ απλά πληκτρολογείς μία λέξη ή φράση που σε ενδιαφέρει στη Google και βλέπεις τι θέματα προτείνει.

Αν για παράδειγμα, έχεις ένα κοσμηματοπωλείο, μπορείς να γκουγκλάρεις τη λέξη "κοσμήματα". Αν κάνοντάς το σου προτείνει "κοσμήματα με ονόματα", τότε θα μπορούσες να ξεκινήσεις με αυτό το θέμα.

Google Auto Suggestion Feature

Ένας επίσης δωρεάν τρόπος για να ανακαλύψεις τα θέματα ενδιαφέροντος του κοινού σου είναι το Google Trends. Η Google σου επιτρέπει με ειδικά φίλτρα να αντλήσεις ακόμα πιο στοχευμένα αποτελέσματα που να αφορούν μία συγκεκριμένη χώρα ή και πόλη.

2. Μελέτη Ανταγωνισμού

Μελέτησε προσεκτικά τα blogs των ανταγωνιστών σου για να δες τι δουλεύει καλά γι’ αυτούς.

Από την αρθρογραφία τους μπορείς να πάρεις ιδέες και να προσαρμόσεις το περιεχόμενο αυτό στα ενδιαφέροντα των πελατών σου.

Αν μπορείς να επενδύσεις σε εργαλεία όπως το Ahrefs ή το BuzzSumo, η όλη διαδικασία της επιλογής θεματολογίας απλοποιείται περισσότερο.

3. Δες το blogging ως επένδυση

Μπορείς να το κάνεις δωρεάν αλλά αν θέλεις να ξεχωρίσεις και να αποκομίσεις μεγαλύτερες απολαβές τότε επένδυσε σε ένα καλό domain.

Δούλεψε καλά το SEO σου. Όσο καλά και αν είναι τα κείμενά σου θα χρειαστούν και τη ματιά ενός επαγγελματία SEO expert προκειμένου να κερδίσουν την απήχηση που τους αξίζει.

4. Προέτρεψε το κοινό σου να δράσει

Ζήτησε από το κοινό σου να σχολιάσει το κείμενό σου, να κάνει κοινοποιήσεις, να επικοινωνήσει μαζί σου κλπ. Με λίγα λόγια να αναπτύξει μία υγιή και εποικοδομητική σχέση μαζί σου. Τα social media buttons θα πρέπει να είναι σε εμφανές σημείο ώστε οι κοινοποιήσεις να γίνονται εύκολα.

5. Δημιούργησε τη δική σου μοναδική φωνή - Brand tone of voice

Πολλοί μπορούν να γράψουν για το ίδιο θέμα αλλά λίγοι θα ξεχωρίσουν. Κι αυτό που τους ξεχωρίζει είναι ο τρόπος που εκφράζονται, το ύφος, το στυλ της γραφής τους. Η σωστή φωνή είναι που θα κάνει τους αναγνώστες να ταυτιστούν ή όχι.

6. Πρόσεξε την email list

Πολλοί συλλέγουν emails αλλά λίγοι τα χρησιμοποιούν με στρατηγική προκειμένου να αυξήσουν την επισκεψιμότητα του blog τους. Τα newsletters είναι απαραίτητα και θα πρέπει να στέλνονται τουλάχιστον μία φορά το μήνα, αν όχι κάθε εβδομάδα ή ακόμα και συχνότερα.

7. Δημιούργησε περιεχόμενο που να αξίζει να μοιραστεί

Γράψε απλά κείμενα, με περιεχόμενο μοναδικό, ποιοτικό και χρηστικό για τους αναγνώστες σου. Tο υλικό που δημοσιεύεται θα πρέπει να απαντάει στα pain points του κοινού, κοινώς στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και στα οποία η επιχείρησή σου προσφέρει λύσεις/απαντήσεις.

8. Δημιούργησε κείμενα ευανάγνωστα

Τι καθιστά ένα κείμενο ευανάγνωστο; Οι μικρές παράγραφοι, οι σύντομες προτάσεις, τα πολυμέσα (βίντεο, φωτογραφίες, infographics κοκ), τα οποία χωρίζουν το κείμενο σε νοητές υποκατηγορίες.

9. Βρες έναν καλό τίτλο

Ο τίτλος είναι το πρώτο πράγμα που προσελκύει ή διώχνει τον αναγνώστη. Γι’ αυτό και πρέπει να είναι προσεκτικά επιλεγμένος. Προσοχή όμως! Μην γράψεις ούτε μία λέξη που να μην απευθύνεται στην πραγματικότητα.

10. Πρόσθεσε το κείμενό σου σε διαδικτυακές κοινότητες

Αν είσαι ενεργό μέλος σε θεματικές διαδικτυακές σελίδες ή ομάδες μοιράσου σχετικό περιεχόμενό μαζί τους κι απέκτησε έτσι επιπλέον traffic. Επίσης πρόσθεσε τον σύνδεσμο (link) του blog στο προφίλ σου.

11. Ανανέωσε το ήδη υπάρχον περιεχόμενο

Αν ξεκίνησε ήδη να γίνεται γνωστό το blog σου, μην το αφήνεις στη τύχη του. Ξεκίνα να ανανεώνεις όσο πιο συχνά μπορείς το ήδη υπάρχον περιεχόμενο. Όσο δυνατό και αν είναι το περιεχόμενο, η Google μπορεί να στο υποβιβάσει γιατί το θεωρεί ξεπερασμένο (outdated). Αυτή η ενημέρωση θα βοηθήσει και το SEO σου. Μην ξεχάσεις να χρησιμοποιήσεις από την πρώτη κιόλας μέρα το Google Search Console.

12. Δημιούργησε εσωτερικούς συνδέσμους/internal links

Με τον όρο internal links εννοούμε τη διασύνδεση ενός URL (πχ άρθρου) με ένα άλλο, μέσα στην ίδια σελίδα. Έτσι οι αναγνώστες έχουν καλύτερη πλοήγηση στο blog σου, μένουν περισσότερο χρόνο σε αυτό βρίσκοντας συνέχεια θέματα που τους ενδιαφέρουν, ενδυναμώνονται νέα άρθρα μέσω παλιών links κλπ.

13. Να είστε συνεπείς

Ο αναγνώστης θα γίνει πιστός follower αν διακρίνει εκ μέρους σου μια συνέπεια ως προς την ποιότητα και συχνότητα παραγωγής περιεχομένου. Αν υποσχέθηκες να δημοσιεύεις ανά δύο βδομάδες καινούριο περιεχόμενο, μην αθετήσεις το λόγο σου γιατί θα χάσεις το κοινό σου. Αν πάλι είσαι συνεπής θα δημιουργήσεις συνήθεια και θα περιμένουν το περιεχόμενό σου.

Το γράφημα που ακολουθεί δείχνει τα αποτελέσματα αυτής της συνέπειας – 26 άρθρα σε 12 μήνες (1 άρθρο κάθε 2 εβδομάδες) προσέλκυσαν περισσότερα από 13000 οργανικά clicks και ακόμα περισσότερα μέσω social, newsletters κοκ.

Blogging 26 Articles

Blogging για αρχάριους – Εν Κατακλείδι

Το blogging είναι απλό, αλλά σίγουρα χρονοβόρο και συχνά κοστοβόρο. Απαιτεί αφοσίωση, συνέπεια, έρευνα, συγγραφή και διαμόρφωση περιεχόμενου, προώθηση και συχνή ανανέωση/επικαιροποίηση.

Τα οφέλη του όμως είναι μοναδικά – σε καθιστά expert στον τομέα σου, δημιουργεί ποιοτικό traffic και στη συνέχεια leads, conversions και πωλήσεις.

Αν χρειάζεσαι βοήθεια με την προώθηση της ιστοσελίδας σου online, τότε απλά επικοινώνησε μαζί μου.

Γιώργος Παπαθεοδώρου – SEO Strategist / Digital Marketing Consultant

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 15 Νοεμβρίου 2021 11:46

Σχετικά Άρθρα

  • Πως πρέπει να γίνει η επιλογή ενός αξιόπιστου SEO agency
    Πως πρέπει να γίνει η επιλογή ενός αξιόπιστου SEO agency

    To Search engine optimization είναι η διαδικασία βελτίωσης της ιστοσελίδας με τέτοιο τρόπο ώστε περισσότεροι άνθρωποι να επισκεφτούν το site και να μετατραπούν από απλοί επισκέπτες σε πελάτες σας. Η ραγδαία ανάπτυξη και χρήση των υπηρεσιών του internet, έχει αυξήσει ταυτόχρονα και την ανάγκη επιλογής ενός αξιόπιστου seo agency που θα επιδιώξει να ανεβάσει την ιστοσελίδα σας στην πρώτη σελίδα της google.

    Γιατί είναι όμως απαραίτητο να κάνουμε SEO στην ιστοσελίδα μας;

    Στον σημερινό διαδικτυακό κόσμο, η απόδοση μιας ιστοσελίδας εξαρτάται από την κατάταξή της στις μηχανές αναζήτησης. Όσο υψηλότερη είναι η κατάταξη, τόσο περισσότερη επισκεψιμότητα παίρνει ένας ιστότοπος. Η οργανική επισκεψιμότητα, ειδικότερα, οδηγεί την πλειονότητα των διαδικτυακών πωλήσεων και δυνητικών πελατών. Ο αλγόριθμος της Google είναι πολύπλοκος και οι αλλαγές του μπορούν να επηρεάσουν την κατάταξη μιας σελίδας σε οποιαδήποτε μηχανή αναζήτησης. Εάν θέλετε να κατατάσσεστε καλά στα αποτελέσματα αναζήτησης, θα πρέπει να σκεφτείτε να προσλάβετε έναν επαγγελματία για να κάνει τη βελτιστοποίηση για εσάς. Για να δημιουργήσετε μια καμπάνια SEO που λειτουργεί για την επιχείρησή σας, η επιλογή SEO agency Greece είναι ποια επιτακτική ανάγκη. Ποια είναι όμως τα κριτήρια επιλογής SEO agency σε ένα τόσο εξειδικευμένο αντικείμενο;

    Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψη κατά την επιλογή μιας εταιρείας SEO, αλλά ο πιο σημαντικός είναι η εμπειρία. Ένα αξιόπιστο Seo agency θα είναι ευέλικτο και θα γνωρίζει τον κλάδο που επιθυμείτε να δραστηριοποιηθείτε και να διακριθείτε. Μια εταιρεία με ιστορικό επιτυχημένων SEO campaign θα πρέπει να έχει κάποιο υπόβαθρο στον τομέα σας. Όταν επιλέγετε μια εταιρεία SEO, είναι σημαντικό να βρείτε συγκεκριμένες αποδείξεις για τις προηγούμενες επιδόσεις της. Εάν ένα Seo agency έχει καλό και επιτυχημένο portofolio, τότε είναι μια σταθερή επιλογή. Ελέγξτε τις κριτικές πελατών, case studies και άλλα δεδομένα από προηγούμενους πελάτες. Αυτό θα σας δώσει μια σαφή εικόνα για το είδος της υπηρεσίας που παρέχουν, καθώς και πόσο καλά κατανοούν τον κλάδο σας. Θα πρέπει επίσης να ζητήσετε ενημέρωση από το Seo agency για τις διαδικασίες που θα ακολουθηθούν προκειμένου να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα.

    Ένα ακόμη κριτήριο που πρέπει να λάβετε υπόψη κατά την επιλογή μιας εταιρείας SEO είναι η ισχυρή φήμη που έχουν στον συγκεκριμένο κλάδο. Για να διαπιστώσετε αν η συγκεκριμένη εταιρεία είναι από τις καλύτερες του χώρου θα πρέπει να διαβάσετε κριτικές για εταιρείες SEO στον ιστότοπό τους ή ακόμη και να ζητήσετε μαρτυρίες από προηγούμενους πελάτες και ενημερωθείτε για την εμπειρία τους από τη συνεργασία με το συγκεκριμένο SEO agency. Είναι χρήσιμο να μαθαίνετε για τις εμπειρίες άλλων ανθρώπων, καθώς μπορεί να σας δώσει μια εικόνα για τις διαδικασίες της εταιρείας.

    Όταν επιλέγετε έναν εμπειρογνώμονα SEO, είναι σημαντικό να αναζητάτε μια εταιρεία που θα είναι διαφανής σχετικά με τη διαδικασία της αλλά και με τον χρόνο που θα διαρκέσει η καμπάνια καθώς θα εξαρτηθεί από τους στόχους, τον ανταγωνισμό και τους πόρους της επιχείρησής σας. Είναι καλύτερο να συνεργαστείτε με μια εταιρεία SEO που θα σας κατευθύνει από την αρχή σωστά με γνώμονα πάντα την καλύτερη προώθηση της ιστοσελίδας σας. Ένα αρχικό πλάνο με ότι βελτίωση επιβάλλεται να γίνει καθώς και κάποιο πιθανό χρονοδιάγραμμα είναι απαραίτητα για να νιώσετε ασφαλείς και σίγουροι για την επιλογή σας. Πολλές φορές μπορεί να χρειάζονται αλλαγές που να ξεφεύγουν του budget που μπορείτε να διαθέσετε για αυτόν τον σκοπό. Ακόμη και σε αυτήν την περίπτωση ένα επιτυχημένο και αξιόπιστο seo agency γνωρίζει ακριβώς ποιες είναι οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν και ποιες είναι οι προτεραιότητες και τι μπορεί να επιτευχθεί ακόμη και με λιγότερα χρήματα.

  • Τι αναζήτησαν το 2021 οι Έλληνες στο Internet και πώς (Infographic)
    Τι αναζήτησαν το 2021 οι Έλληνες στο Internet και πώς (Infographic)

    Αν αναρωτηθήκατε πώς επισκέπτονται το Internet οι χρήστες στην Ελλάδα αλλά και τον κόσμο, τώρα μπορείτε να το δείτε.

    Στο τελευταίο άρθρο που δημοσίευσε η digital challenge_, μπορούμε να δούμε ποιες μηχανές αναζήτησης, ποιους browsers και ποια συσκευή προτίμησαν όχι μόνο οι Έλληνες χρήστες αλλά και παγκοσμίως. Τα στοιχεία αφορούν το 2021.

    H Google πάντως, φαίνεται ότι είναι στην πρώτη θέση, τόσο στις μηχανές αναζήτησης, όσο και στους browsers (Chrome) σε Ελλάδα αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο.

    Επίσης, ανάμεσα σε desktop, κινητό και tablet, οι περισσότεροι Έλληνες χρήστες προτιμούν το desktop για να πλοηγούνται στο Internet, ενώ παγκοσμίως, κυριαρχούν τα κινητά.

    Ας δούμε τα στοιχεία αναλυτικότερα στο σχετικό infographic:

    Main infographic

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς