Έναρξη των εργασιών της νέας Πατρών - Πύργου το Γενάρη, βλέπει ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Αυτό ανακοίνωσε στη σύσκεψη με τους φορείς της Ηλείας και της Αχαΐας, το μεσημέρι της Παρασκευής στο υπουργείο του. Στην ενημέρωση που έκανε στους παρευρισκόμενους επανέλαβε τους λόγους που έγινε η κατάτμηση του έργου, ενώ έκανε και επίθεση στους δύο μη κυβερνητικούς βουλευτές της Ηλείας Κώστα Τζαβάρα και Γιάννη Κουτσούκο με τους οποίους η κόντρα μεγαλώνει, καθώς τους έχει καλέσει σε ξεχωριστή σύσκεψη τη Δευτέρα, που δεν αναμένεται να παραβρεθούν. Μάλιστα θέλησε να ξεκαθαρίσει και στους συμμετέχοντες στη χθεσινή σύσκεψη πως ο ίδιος καθορίζει το ποιοι συμμετέχουν στις συσκέψεις.
Ο κ. Σπίρτζης ενημέρωσε πως το Ελεγκτικό Συνέδριο έχει δώσει την έγκριση για την 5η εργολαβία Βάρδα - Σαγέικα, και τις επόμενες ημέρες προχωρά η διαδικασία και για τα υπόλοιπα τμήματα προς την Αχαΐα με τις εργολαβίες 6η Σαγέικα - Κάτω Αχαγιά, 7η Κάτω Αχαγιά - ΒΙΠΕ και 8η ΒΙΠΕ - Μιντιλόγλι.
Ο υπουργός Υποδομών σημειίωσε πως έως τα τέλη Νοεμβρίου αναμένεται να εγκριθεί και η 4η εργολαβία Κυλλήνη - Βάρδα. Την ερχόμενη εβδομάδα θα κατατεθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο η 1η εργολαβία Πύργος - Δουνέικα με πιθανό χρόνο έγκρισης έως το τέλος του μήνα. Οι έξι παραπάνω εργολαβίες θα προχωρήσουν μέσα στο Δεκέμβρη με τις υπογραφές των συμβάσεων και η έναρξη των εργασιών προσδιορίζεται μέσα στο Γενάρη.
Το πρόβλημα εστιάζεται στην 2η και 3η εργολαβία που αφορούν στα τμήματα Δουνέικα - Αμαλιάδα και Αμαλιάδα - Κυλλήνη. Η αρμόδια επιτροπή έχει καλέσει τους τρίτους αναδόχους για το θέμα των εκπτώσεων και της αιτιολόγησης των προσφορών. Αν προκύψουν προσφυγές και ασφαλιστικά μέτρα, με τις πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις τον ερχόμενο Μάρτιο θα ξεκαθαρίσει η κατάσταση και έως το Πάσχα είναι πιθανό να ξεκινήσουν τα έργα. Βέβαια σε ένα τέτοιο χρονοδιάγραμμα υπάρχει ο κίνδυνος να μην υπάρχει ο απαιτούμενος χρόνος των 42 μηνών για την ολοκλήρωση του έργου, με όποιους κινδύνους συνεπάγονται για τη χρηματοδότησή του από το ΕΣΠΑ.
Το έργο της περιμετρικής του Πύργου, ως εξόδου από το νέο αυτοκινητόδρομο προς την Καλαμάτα και την Ολυμπία ο κ. Σπίρτζης επισήμανε πως απαιτούνται 150 εκατ. ευρώ για το έργο αυτό που δεν υπάρχουν και αναζητούνται ώστε να προχωρήσει η υλοποίησή του.
Φωτογραφίες: EUROKINISSI/ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ