Δευτέρα, 07 Ιανουαρίου 2019 14:41

Οι Ελληνες δεν ψώνισαν τα Χριστούγεννα - Ενα στα δύο μαγαζιά είχε μικρότερο τζίρο από το 2017

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Η «βουτιά» των λιανικών πωλήσεων τον Οκτώβριο φαίνεται ότι δεν ήταν συγκυριακή, καθώς τα πρώτα αποτελέσματα της Χριστουγεννιάτικης αγοράς δεν είναι ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά.

Και το επόμενο κρίσιμο ερώτημα είναι το πώς θα επηρεαστούν τα έσοδα από ΦΠΑ στο πρώτο κρίσιμο τρίμηνο του έτους.

Σύμφωνα με τις μετρήσεις του Ινστιτούτου Ερευνών της ΕΣΕΕ, το βασικό συμπέρασμα είναι ότι ο χριστουγεννιάτικος τζίρος για τις μισές επιχειρήσεις (51%) ήταν χαμηλότερος σε σύγκριση με το αντίστοιχο ποσοστό του 2017, το οποίο ήταν 42% (με μειώσεις της τάξης του 10%-20%). Ο κλάδος που επλήγη περισσότερο είναι η ένδυση/υπόδηση. Εντυπωσιακό είναι, μάλιστα, το γεγονός ότι το 48% των επιχειρήσεων που είχαν μείωση τζίρου, είδαν τις πωλήσεις τους μειωμένες ως και 20%, ενώ καταγράφεται κι ένα διόλου μικρό ποσοστό 16,7%, που είχαν μειωμένες πωλήσεις πάνω από 41%.

Αύξηση πωλήσεων παρουσίασε μόλις το 18% των επιχειρήσεων, ενώ αν δει κανείς την ποιοτική ανάλυση, θα διαπιστώσει ότι το ποσοστό αυτό ανεβαίνει (28,6%) για τις μεγάλες επιχειρήσεις. Συμπέρασμα; Χαμένοι της εορταστικής περιόδου είναι οι αυταπασχολούμενοι και οι πολύ μικρές επιχειρήσεις, δηλαδή η ραχοκοκαλιά της οικονομίας. Σημειωτέον ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εμπόρων (57,6%) που είχαν αύξηση τζίρου, αυτή δεν ξεπέρασε το 10%.

Το μόνο ενθαρρυντικό είναι ότι κατά δήλωση τους το 74,5% των επιχειρήσεων κατάφερε να καλύψει τις φορολογικές του υποχρεώσεις. Ωστόσο αυτό μένει να αποτυπωθεί και στα έσοδα της αντίστοιχης περιόδου, ειδικά στις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ του Ιανουαρίου, του Φεβρουαρίου και του Μαρτίου. Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Οικονομικών περιμένει φέτος 17,210 δις ευρώ από το ΦΠΑ, έναντι 16,645 δις ευρώ που προέβλεπε με το Μεσοπρόθεσμο.

Πηγή: iefimerida.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 07 Ιανουαρίου 2019 18:18

Σχετικά Άρθρα

  • Πύργος: Ικανοποίηση αλλά και παράπονα στην αγορά από τις γιορτές - Και τώρα εκπτώσεις...
    Πύργος: Ικανοποίηση αλλά και παράπονα στην αγορά από τις γιορτές - Και τώρα εκπτώσεις...

    Οι γιορτές πέρασαν με καλά αποτελέσματα για το μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς του Πύργου, τόσο στην ένδυση και υπόθεση, όσο και στον τομέα των τροφίμων. Από την άλλη οι χειμερινές εκπτώσεις ξεκίνησαν σχεδόν αμέσως μετά και πλέον οι επαγγελματίες ευελπιστούν να υπάρξει συνέχεια στις καλές ημέρες.

    Η υποχώρηση του κορονοϊού, η καλοκαιρία, ακόμα και η τιμή του ελαιολάδου σε μια περιοχή όπου υπάρχει μεγάλη παραγωγή, είναι μερικοί από τους λόγους όπου η κίνηση ήταν αυξημένη και αναμένεται να συνεχιστεί.

    “Η αγορά στις γιορτές κινήθηκε σε καλά επίπεδα, αυτό πιστεύω οφείλεται στην τιμή που είχε το λάδι κι εμείς που είμαστε αγροτική περιοχή επηρεάστηκε θετικά από αυτό.Ευελπιστούμε τώρα με τις εκπτώσεις ο κόσμος να ψωνίσει όλα όσα του λείπουν και ευχόμαστε να αλλάξει και ο καιρός γιατί είχαμε έναν ακόμα αντίπαλο την ζέστη” είπε ο έμπορος ενδυμάτων, Σωτήρης Βένδρας, από το “Vendras Styl”.

    Asimakopoulou

    Αντιφατική εκτίμησε την κατάσταση η ιδιοκτήτρια του καταστήματος παιδικών ενδυμάτων “Tobola” Ελένη Ασημακοπούλου. “Οι γιορτές δεν πήγαν όπως τα περιμέναμε, διότι ο κόσμος έφυγε και πήγε στην Αθήνα και την Πάτρα όπου υπήρχαν πάρα πολλά δρώμενα. Στην δική μας τοπική κοινωνία δεν έγινε κάτι έτσι ώστε να μπορέσουμε να κρατήσουμε τον κόσμο μας. Μείναμε σχετικά ευχαριστημένοι αλλά δεν ήταν αυτό που περιμέναμε. Τώρα έχουμε ξεκινήσει εκπτώσεις από 30% μέχρι 50% και στο φυσικό κατάστημα, αλλά και στο eShop. Περιμένουμε τα πράγματα να πάνε καλύτερα και ευχόμαστε οι ντόπιοι να στηρίξουν την τοπική αγορά και όχι τις άλλες πόλεις”.

    Zouvelou

    Η Ξένια Ζούβελου από το κατάστημα υποδημάτων “Μπαξιβάνη” δήλωσε ότι “… από την περίοδο των εορτών είμαστε πάρα πολύ ευχαριστημένοι, ο κόσμος φάνηκε ότι ίσως δεν είχε ψωνίσει το προηγούμενο διάστημα, Οκτώβρη και Νοέμβρη. Ο Δεκέμβριος κύλησε πάρα πολύ καλά. Επίσης θεωρώ ότι περιμένουν και τις εκπτώσεις οι οποίες ξεκίνησαν μετά τις γιορτές και θα κυλήσουν κι αυτές όπως πιστεύουμε θετικά”.

    Korokokou

    Η ιδιοκτήτρια του καταστήματος παιδικών ενδυμάτων “Babyland”, Αθήνα Κοροκοκού, σημείωσε πως “… οι γιορτές φέτος για εμάς ήταν πολύ καλές, προφανώς έπαιξε ρόλο και το τέλος του κορονοϊού γιατί ο κόσμος είχε την ανάγκη να βγει έξω. Νομίζω ότι έπαιξε ρόλο και το λάδι τουλάχιστον αυτό συζητάμε όλοι, σε γενικές γραμμές πήγαμε πολύ καλά. Περιμένουμε τώρα μία κίνηση στις εκπτώσεις, ήδη τα πρώτα δείγματα είναι αρκετά καλά. Ελπίζουμε να συνεχίσουμε έτσι…”.

    Mulona

    Η Διονυσία Μυλωνά από τη Γεύση…γνωσία, σχολίασε πως “… οι φετινές γιορτές μας άφησαν μία θετική γεύση, ο κόσμος έχει ανάγκη να βγει, να διασκεδάσει, να ψωνίσει και να περάσει καλά. Μέχρι στιγμής τα πράγματα ήταν αρκετά θετικά. Είμαστε αισιόδοξοι για το 2023, πρέπει να έχουμε θετική ψυχολογία για να πάνε τα πράγματα καλά…”.

    Papandreou

    Ο πρόεδρος κρεοπωλών Ηλείας Στάθης Παπανδρέου, από το Κρεοπωλείο “Το Χωριάτικο”, περιέγραψε την εικόνα των φετινών γιορτών. “Υπήρχε κίνηση κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, κατέβηκε πολύς κόσμος στην πόλη μας. Δόξα τω Θεώ όλα πήγαν καλά! Υγεία να έχουμε και να είναι καλύτερο το 2023. Είμαι αισιόδοξος και πιστεύω ότι θα βοηθηθούμε κι από τους φορείς για να πάνε όλα καλά”.

    Ksanthoulis

    Τέλος ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πύργου Ηλίας Ξανθούλης, κάνοντας την αποτίμηση της εορταστικής περιόδου δήλωσε ότι “… η κίνηση την περίοδο των εορτών πήγε ικανοποιητικά βάσει των δεδομένων των οικονομικών που υπήρχαν. Το μικρό budget που είχαν οι καταναλωτές το κατανάλωσαν στα καταστήματα του Πύργου βάσει των πληροφοριών που είχαμε και από τους courier καθώς από ότι μάθαμε είχαν μειωμένη κίνηση από τα eShop. Ο τζίρος βέβαια δεν ήταν αντάξιος του 2019 καθώς Τα δύο χρόνια της πανδημίας σίγουρα επηρέασαν. Οι καταναλωτές όμως δείχνουν διατροφή και μία προτίμηση προς τα καταστήματα της περιοχής μας. Ευελπιστούμε τώρα ότι και με την έναρξη των εκπτώσεων θα προτιμήσουν τα καταστήματα γιατί και αφθονία προϊόντων υπάρχει αλλά και καλές τιμές. Είμαστε αισιόδοξοι…”

  • Πύργος: Χριστούγεννα σαν… Πάσχα στην αγορά και τα καφέ
    Πύργος: Χριστούγεννα σαν… Πάσχα στην αγορά και τα καφέ

    Με κίνηση που θύμιζε Μεγάλο Σάββατο, έμοιαζε η παρουσία του κόσμου την παραμονή των Χριστουγέννων στην πόλη του Πύργου.

    Τα πρώτα Χριστούγεννα μετά από δύο χρόνια χωρίς περιορισμούς και ο καλός καιρός συνέβαλαν σε αυτό και ο κόσμος κυκλοφόρησε στην αγορά, στους πεζόδρομους και τα καφέ κατά χιλιάδες έως αργά το μεσημέρι του Σαββάτου.

    Πολύ δε ήταν αυτοί που επέλεξαν κάποιο από τα στέκια της πόλης για να απολαύσουν και το γεύμα τους, πριν τις τελευταίες ετοιμασίες για το ρεβεγιόν.

    Αλλά και στα σούπερ μάρκετ έως αργά το απόγευμα λίγο πριν κλείσουν, η κίνηση ήταν πάρα πολύ μεγάλη.

    agora xmas 2

    agora xmas 3

    agora xmas 4

    agora xmas 5

    agora xmas 6

    agora xmas 7

    agora xmas 8

    agora xmas 9

    agora xmas 10

  • Πύργος: Ικανοποιητική η κίνηση στα κρεοπωλεία - Τσιμπημένη η τιμή της γαλοπούλας
    Πύργος: Ικανοποιητική η κίνηση στα κρεοπωλεία - Τσιμπημένη η τιμή της γαλοπούλας

    Δεν έκρυψαν την ικανοποίηση τους οι κρεοπώλες και οι ιδιοκτήτες νωπών και κατεψυγμένων του Πύργου για την κίνηση λίγο πριν τα Χριστούγεννα και αναμένουν τις μέρες που απομένουν να κορυφωθεί η κίνηση. Η γαλοπούλα δεν παρουσιάζει την ίδια ζήτηση με άλλα προϊόντα, καθώς η τιμής της παρουσιάζει αύξηση σε σχέση με πέρυσι, αλλά δεν είναι απαγορευτική για τον καταναλωτή. Στα υπόλοιπα είδη οι τιμές κινούνται στα ίδια επίπεδα.

    kreata 2

    “Η κίνηση βρίσκεται σε ικανοποιητικά επίπεδα μέχρι στιγμής, οι προηγούμενες ημέρες ήταν λίγο υποτονικές αλλά σιγά-σιγά έχει ανέβει η κινητικότητα και οι παραγγελίες” σημείωσε ο πρόεδρος κρεοπωλών νομού Ηλείας Ευστάθιος Παπανδρέου. “Δόξα τω Θεώ, παρόλη την ακρίβεια και όλα τα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση πάμε μια χαρά. Οι τιμές σε σχέση με πέρυσι είναι σχεδόν στα ίδια επίπεδα. Όπως έχουμε πει επανειλημμένως έχουμε απορροφήσει την ακρίβεια, την έχουμε σε πολύ μεγάλο ποσοστό πάρει πάνω μας. Ίσως πιο αυξημένη από πέρυσι είναι η τιμή της γαλοπούλας”.

    kreata 5

    Ο κρεοπώλης Δημήτρης Διαμαντόπουλος ανέφερε ότι “… η κίνηση έχει ξεκινήσει, πάει καλά, ο κόσμος ψωνίζει παίζει σημαντικό ρόλο ότι και το λάδι φέτος έχει πολύ καλή τιμή, όλα ξεκινούν από κει. Είμαστε ευχαριστημένοι φέτος, οι τιμές είναι λίγο πιο υψηλές από τις άλλες τιμές γιατί κι εμείς ψωνίζουμε πολύ πιο ακριβά. Αναφέρομαι πάντα στο ποιοτικό κρέας…
    Η γαλοπούλα κινείται, όχι όμως όπως τις άλλες χρονιές, τα κοτόπουλα φεύγουν πιο πολύ. Ο κόσμος ότι μπορεί να φτιάξει στο τραπέζι του το παίρνει. Μαγκωμένα αλλά αγοράζει… Θα κόψει κάτι άλλο αλλά θα ψωνίσει για να βγάλει τα Χριστούγεννα. Υπάρχουν βέβαια και τα κατεψυγμένα που είναι πιο χαμηλά ο καθένας έχει την επιλογή του…”.

    kreata 4

    Ο κρεοπώλης Θεόδωρος Αντωνόπουλος από την πλευρά του χαρακτήρισε ικανοποιητική την κίνηση. “Είναι ευχάριστο ότι χτυπούν τα τηλέφωνα και έχουμε παραγγελίες. Φοβηθήκαμε λίγο, μια με τον καιρό που είναι ζεστός μία με τις ελιές αλλά ευτυχώς όλα βαίνουν ικανοποιητικά. Οι τιμές είναι ελάχιστα πιο ακριβές από τις περσινές, νομίζω ότι όλος ο κόσμος μπορεί να τις αγγίξει. Προσπαθήσαμε κι εμείς να κρατήσουμε τις τιμές να μην ξεφύγουμε έτσι ώστε να υπάρχει κατανάλωση και γενικότερα να μπορεί να ψωνίσει ο κόσμος. Άκουσα που λένε ότι είναι πολύ πιο ακριβή η γαλοπούλα φέτος αλλά αυτό δεν ισχύει. Για 50 – 60 λεπτά που έχει ακριβύνει θεωρώ πως είναι μέσα σε λογικά πλαίσια. Όλα έχουν ανέβει προς τα πάνω, δεν φταίμε εμείς γι’ αυτό. Δεν είναι κάτι που δεν μπορεί να αγγίξει δηλαδή ο καταναλωτής μία γαλοπούλα 4 kg να δώσει 2 € παραπάνω. Θεωρώ ότι είμαστε στο πλαίσιο της λογικής. Την κορύφωση την περιμένουμε την Παρασκευή και το Σάββατο γιατί ο κόσμος την τελευταία στιγμή συνήθως ψωνίζει. Πολλοί βέβαια είναι αυτοί που έχουν παραγγείλει ήδη και τα έχουμε φυλάξει …” τόνισε.

    kreata 3

    Ο ιδιοκτήτης καταστήματος νωπών και κατεψυγμένων προϊόντων Γιάννης Τοπιντζής μιλώντας στο ilialive.gr σημείωσε ότι “… η κίνηση έχει ξεκινήσει από τις αρχές της εβδομάδας, υπάρχουν κάποιες παραγγελίες για τα αγαθά που χρειάζεται ο καθένας για το γιορτινό τραπέζι. Αναμένεται να κορυφωθεί τις τελευταίες δύο ημέρες όπως παραδοσιακά όλοι κάνουν τις προμήθειές τους. Η κίνηση κρίνεται ικανοποιητική αν συμπεριλάβουμε γενικότερα την οικονομική κατάσταση που επικρατεί. Ο κόσμος παραδοσιακά θα τιμήσει τα προϊόντα τα οποία στολίζουν το γιορτινό τραπέζι όπως είναι οι γαλοπούλες, οι κότες που φτιάχνουν την πατροπαράδοτη σούπα αλλά και κοκόρια, ρολά κοτόπουλα και οτιδήποτε επιλέξει ο καθένας να έχει την ημέρα εκείνη στο τραπέζι του. Οι τιμές είναι λίγο πιο αυξημένες σε σχέση με πέρυσι όχι όμως απαγορευτικές. Ο κάθε επαγγελματίας προσπαθεί να κάνει το καλύτερο και για το μαγαζί του και για τον καταναλωτή. Σίγουρα όλες οι επιχειρήσεις και όχι μόνο εμείς κάνουμε το καλύτερο δυνατό, έτσι ώστε να βοηθάμε και τον κόσμο και να παραμένουμε όλοι ανταγωνιστικοί” κατέληξε ο κ. Τοπιντζής.

  • Εμπορικοί Σύλλογοι Πύργου και Ήλιδας: Κοινές αποφάσεις για την τόνωση της αγοράς - Αφετηρία το εορταστικό ωράριο
    Εμπορικοί Σύλλογοι Πύργου και Ήλιδας: Κοινές αποφάσεις για την τόνωση της αγοράς - Αφετηρία το εορταστικό ωράριο

    Σε μια νέα φάση συνεργασίας στοχεύουν οι εμπορικοί σύλλογοι Πύργου και Ήλιδας, αρχής γενομένης από την απόφαση για κοινό εορταστικό ωράριο ενόψει Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.

    Σήμερα στις 7 το απόγευμα αναμένεται να πραγματοποιηθεί κοινή συνεδρίαση των δύο διοικητικών συμβουλίων στα γραφεία του Εμπορικού Συλλόγου Ήλιδας στον Ανεμόμυλο Αμαλιάδας για τη λήψη της παραπάνω απόφασης, αλλά και για να συζητηθούν και άλλα ζητήματα για τα οποία οι δύο σύλλογοι μπορούν να έχουν κοινή πορεία.

    “Δεν υπάρχει κάτι να μας χωρίζει” αναφέρουν μέλη και από τις δύο πλευρές και αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες με στόχο το καλό της αγοράς και των καταναλωτών, τη στήριξη των τοπικών εμπόρων και άλλα θέματα, σε μια περίοδο που το εμπόριο πλέον δεν έχει σύνορα.

    Όμως η επιλογή της τοπικής αγοράς από τους καταναλωτές ενισχύει την τοπική οικονομία και ρευστότητα , ενώ οι διαπροσωπικές σχέσεις ενισχύουν την εμπιστοσύνη μέσα στην αγορά.

  • Συγκρατημένοι στις αγορές τους εφέτος τα Χριστούγεννα οι καταναλωτές - "Ανάσα" από το εορταστικό καλάθι του νοικοκυριού
    Συγκρατημένοι στις αγορές τους εφέτος τα Χριστούγεννα οι καταναλωτές -

    Ο υψηλός πληθωρισμός και η αβεβαιότητα που προκάλεσαν παγκοσμίως οι γεωπολιτικές αναταραχές ωθούν τους καταναλωτές σε πιο συντηρητικές επιλογές κατά τη εφετινή εορταστική περίοδο, με έρευνες να κάνουν λόγο για περιορισμό δαπανών σε δώρα, διασκέδαση και ταξίδια καθώς επίσης και αγορά φθηνότερων προϊόντων αλλά και λιγότερων τροφίμων για εορταστικά γεύματα, ώστε να αποφύγουν τη σπατάλη αυτή την εορταστική περίοδο.

    Στο πλαίσιο αυτό, ανάσα στους καταναλωτές φιλοδοξεί να δώσει το υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας το εορταστικό καλάθι του νοικοκυριού στις 14 Δεκεμβρίου το οποίο θα είναι και διευρυμένο με νέα προϊόντα λόγω των αγορών για το Χριστουγεννιάτικο και το Πρωτοχρονιάτικο τραπέζι. Στο εορταστικό καλάθι θα ενταχθούν επιπλέον είδη κρέατος καθώς επίσης και χριστουγεννιάτικα εδέσματα (όπως τσουρέκι, βασιλόπιτες κ.ά)

    Παράλληλα, διερευνάται η δημιουργία ενός νέου καλαθιού παιχνιδιών, με περιορισμένη διάρκεια την περίοδο των εορτών, που θα περιλαμβάνει συγκεκριμένες ομάδες παιχνιδιών. Σε αυτό θα συμμετάσχουν αλυσίδες παιχνιδιών. Προϋπόθεση για τη νέα πρωτοβουλία είναι να βρεθεί η κατάλληλη φόρμουλα από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ώστε να αποκλειστεί οποιοδήποτε ενδεχόμενο δημιουργίας στρεβλώσεων στην αγορά.

    Προσεκτικές αγορές από τους καταναλωτές

    Πιο προσεκτικοί στις αγορές τους θα είναι οι καταναλωτές τα εφετινά Χριστούγεννα, εξαιτίας του αυξημένου κόστους ζωής επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος, Συμβουλευτικές Υπηρεσίες ΕΥ Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Καταναλωτικών Προϊόντων και Λιανεμπορίου της EY στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της τακτικής παγκόσμιας έρευνας της ΕΥ, Future Consumer Index. Το 89% δηλώνουν ότι σκοπεύουν να ξοδέψουν λιγότερα ή, πάντως, να μην αυξήσουν τις δαπάνες τους για τις οικογένειές τους αυτές τις γιορτές, ενώ το 37% των ερωτηθέντων θα αγοράσουν λιγότερα τρόφιμα για εορταστικά γεύματα, ώστε να αποφύγουν τη σπατάλη αυτή την εορταστική περίοδο. Αυτό, σύμφωνα με τον κ. Μαύρο, δεν προκαλεί έκπληξη στο σημερινό περιβάλλον υψηλού πληθωρισμού, όπου το 92% και το 87% των ερωτηθέντων αντίστοιχα ανησυχούν για την οικονομία της χώρας τους και για τα προσωπικά τους οικονομικά.

    Ωστόσο, μαζί με την οικονομική αβεβαιότητα, οι καταναλωτές αναφέρουν και τις περιβαλλοντικές τους ανησυχίες ως λόγο μείωσης της καταναλωτικής δαπάνης αυτή τη γιορτινή περίοδο. Είναι χαρακτηριστικό ότι 41% των ερωτώμενων δηλώνουν ότι σκοπεύουν να αγοράσουν λιγότερα αγαθά για περιβαλλοντικούς λόγους. Σύμφωνα με την έρευνα της ΕΥ, το ποσοστό των καταναλωτών που κατά τις αγορές τους τοποθετούν πρώτα τον πλανήτη είναι πλέον το ίδιο (25%) με όσων προτάσσουν την προσιτή τιμή. «Βλέπουμε πολλά σημάδια ότι μια σημαντική μερίδα καταναλωτών μετακινείται προς πιο βιώσιμες καταναλωτικές επιλογές» δηλώνει ο κ.Μαύρος και συμπληρώνει ότι «αυτό πρέπει να το λάβουν σοβαρά υπόψη οι επιχειρήσεις».

    Την ίδια ώρα, έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) με δείγμα 1.000 καταναλωτές το διάστημα 9-11 Νοεμβρίου 2022 καταδεικνύει μια ξεκάθαρη τάση των καταναλωτών για εξοικονόμηση χρημάτων για τις αγορές βασικών αγαθών και υπηρεσιών και δευτερευόντως διαχείρισης χρημάτων. Όπως φαίνεται μεγαλύτερη είναι η πίεση στη μείωση των δαπανών για βασικές υπηρεσίες και λιγότερο για βασικά αγαθά. Συγκεκριμένα, το 80% του κοινού δηλώνει ότι έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια κ.α., το 66% δηλώνει ότι έχει μειώσει την κατανάλωση ρεύματος, το 62% του κοινού δηλώνει ότι έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, π.χ. στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο. Επίσης, το 55% δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου, το 25% δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του. Το 20% έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεων του ενώ το 15% δηλώνει ότι έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη εργασία προκειμένου να αυξήσει το εισόδημα του. Ποσοστό 10% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα έχει αυξήσει τη χρήση πιστωτικών καρτών για να καλύψει τις αγορές του ενώ μόλις 9% του κοινού δηλώνουν ότι δεν έχουν λάβει κανένα απολύτως μέτρο για την αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων.

    Οι εορταστικές προτεραιότητες των καταναλωτών

    Πώς θα συμπεριφερθούν την περίοδο των εορτών διερευνά και πρόσφατη μελέτη της NielsenIQ Consumer Insights «Unwrapping Europeans Holiday Outlook» στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 800 καταναλωτές στην Ελλάδα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η αναμενόμενη δαπάνη εφέτος τα Χριστούγεννα είναι ίση ή μεγαλύτερη από πέρυσι. Το 45% των νοικοκυριών στην Ελλάδα δηλώνουν ότι ο προϋπολογισμός τους για τρόφιμα και ποτά στο σπίτι ή για κατανάλωση εκτός σπιτιού, τα δώρα και τα ταξίδια θα είναι ίσος σε σύγκριση με το 2021. Το 40% θα ήθελε να ξοδέψει λιγότερα χρήματα σε αυτές τις κατηγορίες φέτος, ενώ σημειώνεται ότι το 15% των αγοραστών δηλώνουν ότι θα αυξήσουν τον προϋπολογισμό τους την ερχόμενη εορταστική περίοδο.

    Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, οι καταναλωτές δηλώνουν έτοιμοι να εκμεταλλευτούν κάθε εκπτωτικό γεγονός, προκειμένου να κάνουν αγοράσουν εκ των προτέρων δώρα, ποτά αλλά και είδη διατροφής για τις εορτές. Τυρί (81%), φρέσκο κρέας (74%) και χριστουγεννιάτικα γλυκά (64%) είναι οι τρεις ποιο συχνές κατηγορίες τροφίμων που οι καταναλωτές προγραμματίζουν να αγοράσουν τα Χριστούγεννα. Ενώ ανάμεσα στις κατηγορίες ποτών, οι μπύρες (61%) και το κρασί (60%) θα προστεθούν στο καλάθι. Παρά το γεγονός ότι οι Έλληνες καταναλωτές ψάχνουν για προωθητικές ενέργειες, δεν θα διστάσουν να αγοράσουν πολυτελή προϊόντα κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων : 25% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι θα αγοράσουν πολυτελή προϊόντα στη κατηγορία του φρέσκου κρέατος, ενώ στη κατηγορία των ποτών, πολυτελής μάρκες και είδη θα επιλεχθούν ανάμεσα στα κρασιά (20%) και τις σαμπάνιες (22%). Ανάμεσα στα Χριστουγεννιάτικα δώρα, οι Έλληνες καταναλωτές θα επιλέξουν φέτος να δωρίσουν κατά κύριο λόγο ρούχα / παπούτσια (55%) και παιχνίδια (43%).

    Προϊόντα τεχνολογίας (28%), ομορφιάς (37%) καθώς και δώρα που θα χαρίσουν «Εμπειρία» (27%) στους αγαπημένους βρίσκονται ψηλά στη λίστα αγορών. Ποσοστό 71% των καταναλωτών θα επισκεφθούν το διαδίκτυο για να πάρουν ιδέες και να εμπνευστούν για τα δώρα που προγραμματίζουν να κάνουν. Το ηλεκτρονικό κατάστημα (69%) για τα προϊόντα τεχνολογίας θα επιλεχθεί ως κανάλι αγοράς σε μεγαλύτερο βαθμό από το φυσικό κατάστημα (52%).

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Ηλεία: Χωρίς το click away η αγορά θα πήγαινε καλύτερα - Τεράστια πτώση του τζίρου
    Ηλεία: Χωρίς το click away η αγορά θα πήγαινε καλύτερα - Τεράστια πτώση του τζίρου

    Ως εμπόδιο στην ομαλή λειτουργία της αγοράς τις γιορτές και την ενίσχυση του τζίρου των καταστημάτων παρουσιάζουν οι περισσότεροι επαγγελματίες τη λύση του click away. Αλλού δυσκόλεψε πολύ, αλλά λειτούργησε, αλλά σε γενικές γραμμές αποτέλεσε ανασταλτικό παράγοντα για το καταναλωτικό κοινό να βγει στην αγορά και να κάνει απρόσκοπτα τις αγορές του.

    Η κίνηση θα μπορούσε να πάει καλύτερα σε ένα νομό όπου η εικόνα που υπάρχει είναι πως ο κορωνοϊός έχει περιοριστεί πάρα πολύ και παραμένει χαμηλά στον επιδημιολογικό χάρτη. Όμως ο τζίρος παρέμεινε χαμηλά, πολύ μακριά από την περσινή κίνηση…

    ksanthoulis

    Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πύργου Ηλίας Ξανθούλης, σε δηλώσεις του στο ilialive.gr τόνισε ότι “… η αγορά την περίοδο των Χριστουγέννων έστω και με παραλαβή εκτός καταστήματος δούλεψε. Όχι όμως το αναμενόμενο, οι τζίροι έπεσαν περίπου στο 20% της περσινής περιόδου. Ήταν μία πολύ μικρή ανάσα για την αγορά, βέβαια η αγορά μπορούσε να λειτουργήσει και καλύτερα και να έχουμε καλύτερες εισπράξεις με την παραλαβή μέσα από το κατάστημα. Από τη στιγμή όμως που δεν έγινε, έστω και αυτό κάτι ήταν, προκειμένου να κερδίσουν κάποια πράγματα οι επαγγελματίες. Τώρα, σε ότι αφορά την παραλαβή εκτός καταστήματος, το click away έδειξε ότι δεν λειτουργεί. Είναι πολύ χαμηλοί οι τζίροι, ευνοεί τα μεγάλα κατάστημα, ευνοεί τα καταστήματα που έχουν πολύ καλό e-shop, στα μικρά καταστήματα δε λειτουργεί. Αναμένουμε αυτό που έχει δηλώσει ο υπουργός ότι από τις 7 του μήνα και μετά θα λειτουργήσει σύμφωνα με τα επιδημιολογικά στοιχεία κάθε περιοχής, για να ανοίξει και αναμένουμε”.

    Ο κ. Ξανθούλης σημείωσε ότι “… όσο ισχύει αυτή η κατάσταση δεν περιμένουμε να αυξηθεί η κίνηση. Όταν ο άλλος δηλαδή δεν μπορεί να μπει μέσα στο κατάστημα πως θα ψωνίσει, αν το κατάστημα δεν έχει e-shop πως θα δει το προϊόν ή το παιχνίδι για να αγοράσει; Οι επαγγελματίες κάνουν φιλότιμες προσπάθειες μέσω των social media, μέσω κάποιων διαφημίσεων ή μέσω τηλεφωνημάτων και με video κλήσεις έτσι ώστε να δείξουν τα προϊόντα τους και να μπορέσουν να πουλήσουν. Η κίνηση πιστεύω ότι πολύ αισιόδοξα θα είναι γύρω στο 30% της περσινής περιόδου. Απλώς για να βγάλουν και να περάσουν τις γιορτές οι επαγγελματίες.

    siapsalis

    Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ήλιδας Νίκος Σιαψάλης από την πλευρά του ανέφερε ότι “… το click away πήγε πολύ χάλια, τα καταστήματα της ένδυσης και υπόδησης έχουν τεράστιο πρόβλημα διότι ο κόσμος δεν μπορεί να μπει και να επιλέξει τι θέλει να ψωνίσει. Σε ό,τι αφορά τα κρεοπωλεία ή τα σουπερμάρκετ κάτι γίνεται αλλά κι αυτά με μεγάλη δυσκολία διότι ο κόσμος δεν έχει χρήματα που σημαίνει ότι οι τζίροι των καταστημάτων όλων είναι πολύ μειωμένοι. Θεωρώ ότι και τις επόμενες μέρες είναι δύσκολο να αλλάξει κάτι στα καταστήματα, καθώς οι περισσότεροι συνταξιούχοι έχουν ήδη πληρωθεί. Τι να περιμένουμε τώρα; Περιμένουμε να πάρουμε τα χρήματα από τις επιστρεπτέες προκειμένου να μπορέσουμε να κινηθούμε”.

    zouvelou

    Η Ξένια Ζούβελου από το κατάστημα υποδημάτων “Μπαξιβάνη” ανέφερε ότι “… ο κόσμος έδειξε ενδιαφέρον, ήθελε να βγει από το σπίτι του, έκανε βόλτες στα μαγαζιά, παρόλα αυτά όμως τα παράπονα ήταν πάρα πολλά για το click away, πολύς κόσμος δεν ήξερε πώς να στείλει το μήνυμα, ούτε να μπει στην πλατφόρμα του καταναλωτή, δεν είχαν κατεβάσει την εφαρμογή, ήθελαν να ψωνίσουν με μετρητά, εμείς τους λέγαμε μόνο με κάρτα και γενικότερα υπήρχε μεγάλη δυσκολία στο να μπορέσει ο κόσμος να κάνει τις αγορές του. Στο δικό μας εδώ, ο κόσμος ήθελε να φορέσει τα παπούτσια, να τα δοκιμάσει κάτι το οποίο δεν ήταν εφικτό, οπότε η αλήθεια είναι ότι δημιουργήθηκαν αρκετά προβλήματα. Είναι κάτι το οποίο δεν μπορεί να δουλέψει, ευελπιστούμε η κατάσταση να αλλάξει και να μπορούμε να δουλέψουμε κανονικά έστω με το να μπαίνει ένας- ένας πελάτης στο μαγαζί”.

    Σχολιάζοντας την κίνηση στην αγορά σε σχέση με την περσινή εορταστική περίοδο τόνισε ότι “… δεν ήταν καθόλου ικανοποιητική, σε άλλες συνθήκες τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα διότι ο κόσμος ήθελε να ψωνίσει άλλα διαδικαστικά δεν ήταν κάτι το οποίο τον ευχαριστούσε και του δημιουργούσε και την διάθεση να το κάνει. Στην προηγούμενη καραντίνα τα μέτρα τηρούνταν κανονικά, δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα, ο κόσμος είχε συμμορφωθεί και ακολουθούσε τους κανόνες και υπήρχε μία ροή με την οποία κι εμείς μπορούσαμε να δουλέψουμε και να εξυπηρετήσουμε τον κόσμο. Αυτό το πράγμα που έχουν δημιουργήσει τώρα, δεν φέρνει κανένα αποτέλεσμα και δεν εξυπηρετεί ούτε εμάς αλλά ούτε και τον κόσμο τον οποίο αναγκαζόμαστε να διώχνουμε και να κρατάμε έξω από τα μαγαζιά μας. Δεν θεωρώ ότι θα αλλάξει κάτι τις επόμενες ημέρες, αν δεν ανοίξουν κανονικά τα μαγαζιά και να δουλεύουμε έστω με μέτρα, με προσοχή και να μπαίνει ένας – ένας μέσα, δεν θα μπορέσουμε να δουλέψουμε κανονικά προκειμένου να μπορέσουμε και εμείς να ανταπεξέλθουμε στις υποχρεώσεις μας”.

    Vasilara

    Από το κατάστημα «Εργαστήρι» η Ιωάννα Βασιλάρα σημείωσε ότι “… σε γενικές γραμμές πολύ καλά ήταν αν και τελευταία στιγμή προσπαθούσαμε όλοι να το ανεβάσουμε μέσω facebook, ίνσταγκραμ κτλπ. Μόνο καιρός να πάει καλά, σε γενικές γραμμές με αυτά που συμβαίνουν να λέμε δόξα τω Θεώ. Το click away στην αρχή δυσκόλεψε αλλά στη συνέχεια δούλεψε. Βλέπουμε ότι όσο περνάει ο καιρός τα πράγματα είναι πιο θετικά στην ανταπόκριση του κόσμου”.

    vendras

    Ο Σωτήρης Βένδρας από το κατάστημα «New Style Βένδρας» δήλωσε στο ilialive.gr ότι “… η αγορά τα Χριστούγεννα κυμάνθηκε σε πολύ χαμηλά επίπεδα ήταν πολύ υποτονική, θα πρέπει κυβέρνηση να καταργήσει το click away και να ανοίξουν τα μαγαζιά γιατί όλο αυτό θα είναι ο θάνατος του μικρού εμπόρου. Δυσκόλεψε πολύ τον κόσμο, διότι ήθελαν αρκετοί να ψωνίσουν όμως δεν μπορούσαν να δοκιμάσουν το προϊόν οπότε αυτό να έχει σαν αποτέλεσμα πάρα πολλά ρούχα μέσα στα μαγαζιά τα οποία είναι εποχιακά να μην μπορέσουμε να τα δώσουμε. Ευελπιστούμε τις ημέρες αυτές της Πρωτοχρονιάς με κάποια βοηθήματα και επιδόματα που θα δώσει η κυβέρνηση να ανέβει λίγο η αγορά, διότι έχουμε πλέον άμεσο πρόβλημα επιβίωσης” σημείωσε.

    asimakopoulou

    Τέλος η ιδιοκτήτρια του καταστήματος "Tobola" Ελένη Ασημακοπούλου ανέφερε ότι "... η κίνηση με το click away πήγε σχετικά καλά, διότι εδώ και δύο χρόνια έχουμε οργανώσει το e shop μας, οπότε ο πελάτης ήταν εξοικειωμένος το να κάνει αυτή την κίνηση και υπήρχαν αρκετές παραγγελίες και εκτός και εντός Πύργου. Βέβαια ήταν υποτονικά τα πράγματα συγκριτικά με πέρυσι αλλά προσπαθούμε να είμαστε αισιόδοξοι και να μπει ο κόσμος στην καινούργια ηλεκτρονική πλατφόρμα. Ευελπιστούμε τώρα κάποια στιγμή να μας ανοίξουν, θα αρχίσουμε σιγά-σιγά και τις εκπτώσεις οπότε θα είναι πιο δελεαστικές οι τιμές μας, προκειμένου να μπορέσει ο κόσμος να έρθει να ψωνίσει. Βελτίωση δε νομίζω ότι θα έχουμε, τα πράγματα φαίνεται ότι είναι σταθερά προσπαθούμε όμως να είμαστε αισιόδοξοι".

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς