Τρίτη, 08 Ιανουαρίου 2019 11:10

Διατηρεί τη δυναμική της η ελληνική κρουαζιέρα - Σταθερά στην πρώτη πεντάδα το Κατάκολο

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Η ελληνική κρουαζιέρα κατέγραψε μεν τον ίδιο αριθμό αφίξεων πλοίων έναντι του 2017, όμως υπήρξε άνοδος στις επισκέψεις επιβατών κατά 3,5% περίπου

Συνεχίζει να διατηρεί τη δυναμική της η ελληνική κρουαζιέρα.Ελαφρά άνοδο το 2018 έναντι του 2017 στις επισκέψεις επιβατών της τάξης του 3,5% περίπου.

Η ελληνική κρουαζιέρα παρά τις πρόσφατες γεωπολιτικές αναταράξεις στην ανατολική Μεσόγειο, συνεχίζει να διατηρεί τη δυναμική της, καταγράφοντας το 2018 τον ίδιο αριθμό αφίξεων πλοίων με το 2017 και μία ελαφρά άνοδο στις επισκέψεις επιβατών της τάξης του 3,5% περίπου.

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ένωση Λιμένων Ελλάδας (ΕΛΙΜΕ), το 2018 καταγράφηκαν στο σύνολο των προορισμών κρουαζιέρας της Χώρας μας, 3.410 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων έναντι 3.415 το 2017 και 4.307 το 2016 και 4.788.642 επισκέψεις επιβατών κρουαζιέρας έναντι 4.625.363 το 2017 και 5.204.431 το 2016.

Η πρώτη δεκάδα των προορισμών διατηρείται η ίδια τα τελευταία οκτώ χρόνια (παρά τις μικρές ανακατατάξεις).

Ο Πειραιάς είναι πρώτος στον αριθμό αφίξεων κρουαζιεροπλοίων και επιβατών με 524 κρουαζιερόπλοια και 961.632 επιβάτες το 2018 έναντι 576 κρουαζιερόπλοια και 1.055.559 επιβάτες το 2017.

Η Σαντορίνη με 474 αφίξεις κρουαζιεροπλοίων και 749.286 επιβάτες το 2018, έναντι 406 αφίξεις κρουαζιεροπλοίων και 620.570 επιβάτες το 2017.

Η Κέρκυρα στην Τρίτη θέση με 413 αφίξεις κρουαζιεροπλοίων και 735.832 επιβάτες το 2018 έναντι 410 αφίξεις κρουαζιεροπλοίων και 679.681 επιβάτες. Η Μύκονος με 484 αφίξεις κρουαζιεροπλοίων και 702.256 επιβάτες το 2018 έναντι 501 αφίξεις και 699.304 επιβάτες το 2017 και ακολουθούν το Κατάκολο, το Ηράκλειο η Ρόδος η Κεφαλλονιά-Ιθάκη τα Χανιά η Πάτμος κ.ο.κ( επισυνάπτεται ο σχετικό κατάλογος με τα στοιχεία των υπόλοιπων λιμανιών).

O πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών και Φορέων Κρουαζιέρας Θεόδωρος Κόντες μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ κληθείς να σχολιάσει τα υψηλότερα επίπεδα που είχαμε στο σύνολο επιβατών και αφίξεων κρουαζιερόπλοιων το 2016 και το 2017 στον Πειραιά έναντι του 2018 τόνισε ότι η απόπειρα πραξικοπήματος στην Τουρκία το 2016 οδήγησε το μεγαλύτερο μέρος των εταιρειών κρουαζιέρας να φύγει από την Κωνσταντινούπολη και να επιλέξει ελληνικά λιμάνια και κυρίως τον Πειραιά για home porting.

To 2017 πρόσθεσε κάποιες από τις εταιρείες κρουαζιέρας που δραστηριοποιούντο σε Ελλάδα και Μεσόγειο μεταφέρθηκαν σε χώρες της Ασίας ενώ κάποιες ξαναεπέστρεψαν στην Τουρκία η οποία όπως ανέφερε η απόφασή της γείτονας χώρας να επιχορήγηση τον κάθε επιβάτη κρουαζιέρας από 25 έως 45 ευρώ δεν αποκλείεται να τις ξανατραβήξει τις εταιρείες του κλάδου σε τουρκικά λιμάνια. Τόνισε ότι ο κάθε επιβάτης κρουαζιέρας επιχορηγείται από το τουρκικό κράτος αυτή τη στιγμή με 25 ευρώ το καλοκαίρι 35 το φθινόπωρο και 45 το χειμώνα προσθέτοντας ότι όταν τα επίπεδα αφίξεων και επιβατών κάποια στιγμή επανέλθουν στα επιθυμητά επίπεδα η επιχορήγηση αυτή θα κοπεί.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 08 Ιανουαρίου 2019 17:13

Σχετικά Άρθρα

  • Κατάκολο: Περιβαλλοντική δράση καθαρισμού στο λιμάνι
    Κατάκολο: Περιβαλλοντική δράση καθαρισμού στο λιμάνι

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη το πρωί η περιβαλλοντική δράση καθαρισμού στο λιμάνι του Κατάκολου «Γιάννης Λάτσης», με πρωτοβουλία της Antipollution, μέλους του Ομίλου V Group, σε συνεργασία με το Γραφείο Εθελοντισμού του Δήμου Πύργου και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πύργου.

    Η δράση προσέφερε ένα ισχυρό μήνυμα υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος και της ανάδειξης του εθελοντισμού, κινητοποιώντας δεκάδες πολίτες και μαθητές.

    Συγκεκριμένα, 70 περίπου μαθητές από το 3ο και το 4ο Γυμνάσιο Πύργου συμμετείχαν ενεργά στην πρωτοβουλία, συλλέγοντας σκουπίδια από το άλσος και την παραλία. Με τη συμβολή των καθηγητών τους, οι μαθητές ενημερώθηκαν τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο για τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος, ενισχύοντας την περιβαλλοντική τους συνείδηση.

    Σημαντική ήταν και η επιχείρηση καθαρισμού του βυθού του λιμανιού, όπου τέσσερις δύτες καθάρισαν μεθοδικά το μέτωπο της προβλήτας, ανασύροντας διάφορα απορρίμματα που είχαν συσσωρευτεί στο πυθμένα.

    Ο υπεύθυνος της Antipollution, Γιώργος Σαρήγιαννης, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη δράση, δηλώνοντας ότι «συνεχίζουμε την περιβαλλοντική μας δράση μετά την Ηγουμενίτσα, στο Κατάκολο. Η εταιρία μας δραστηριοποιείται σε όλα τα μεγάλα ελληνικά λιμάνια, παρέχοντας ολοκληρωμένες λύσεις προσαρμοσμένες στις ανάγκες κάθε λιμανιού. Στόχος μας είναι η προστασία του περιβάλλοντος και η ευαισθητοποίηση των πολιτών». Η Antipollution επενδύει σε προηγμένες τεχνολογίες με σκοπό τη μείωση των αποβλήτων που καταλήγουν σε χώρους υγειονομικής ταφής, εφαρμόζοντας τις οδηγίες της Ε.Ε.

    Ο δήμαρχος Πύργου, Στάθης Καννής, ευχαρίστησε την εταιρεία, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς για την εθελοντική τους προσφορά, τονίζοντας την αναγκαιότητα της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης των πολιτών. «Η εταιρεία Antipollution, την οποία και ευχαριστούμε, όπως ευχαριστούμε τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που έλαβαν μέρος, πραγματοποίησαν σήμερα καθαρισμό στο βυθό και στην παραλία του Κατακόλου. Το μήνυμα αλλά και το αποτέλεσμα που βγαίνει από τέτοιες δράσεις είναι η επιτακτική ανάγκη της προστασίας του περιβάλλοντος απ΄ όλους μας. Πρέπει άπαντες να ευαισθητοποιηθούμε στην κατεύθυνση αυτή. Η υλοποίηση τέτοιων δράσεων όπως η σημερινή, πέρα από το θετικό αποτέλεσμα της αποκομιδής των σκουπιδιών, βοηθάει στην ανάπτυξη του εθελοντισμού, την γενικότερη περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των κατοίκων και στην καλύτερη εικόνα της περιοχής.» ανέφερε χαρακτηριστικά

    Ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου, κ. Κώστας Νικολούτσος, επισήμανε τη σπουδαιότητα του καθαρού περιβάλλοντος για το λιμάνι του Κατάκολου, το οποίο είναι από τα πιο καθαρά της χώρας, και δεσμεύτηκε για τη συνέχιση ανάλογων πρωτοβουλιών.

    «Από την πλευρά μας εμείς διεκδικούμε ότι το Κατάκολο είναι από τα πιο καθαρά λιμάνια στην Ελλάδα και σήμερα προσπαθήσαμε να κάνουμε και μια συλλογή αυτών που δεν φαίνονται των υλικών. Το μεγαλύτερο κομμάτι του λιμανιού το έχουμε καλύψει και άλλη φορά θα επιδιώξουμε και μπροστά από τα μαγαζιά μαζί με άλλα που ετοιμάζουμε προς αυτή την κατεύθυνση. Είχαμε την συμβολή όλων των σχολείων που ήρθαν σήμερα. Να ευχαριστήσω των κ. Τσιπολίτη ο οποίος είναι ένας εθελοντής που μας βοηθάει σε όλες τις δράσεις οι οποίες έχουν σκοπό να έχουν διάρκεια ενώ παράλληλα τα παιδιά αντιλαμβάνονται τη σημασία του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και είναι καλό να διδάξουν και τους γονείς τους».

    Επίσης, η βουλευτής της Ν.Δ Διονυσία Αυγερινοπούλου, υπογράμμισε τη σημασία της προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος, επισημαίνοντας ότι «…η προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος είναι ευθύνη όλων μας. Η θάλασσα και οι ακτές μας είναι πολύτιμοι φυσικοί πόροι που πρέπει να διαφυλάξουμε για τις επόμενες γενιές. Μέσα από τέτοιες πρωτοβουλίες, δείχνουμε τη δέσμευσή μας να διατηρήσουμε τη φυσική ομορφιά της περιοχής και να προάγουμε τη βιωσιμότητα. Η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας και των οικοσυστημάτων των θαλασσών και των ωκεανών. Πρέπει όλοι μαζί, με την καθοριστικής σημασίας συμβολή της νέας γενιάς, να εργαστούμε για την μείωση των αποβλήτων και των πλαστικών που καταλήγουν στις θάλασσες κα να διατηρήσουμε τα σημαντικά μας οικοσυστήματα. Οι υγιείς θάλασσες συνδέονται άμεσα με την υγεία του πλανήτη. Άλλωστε, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι από τις θάλασσες παίρνουμε το 90% του νερού που αποτελεί πηγή ζωής, παράγουν το 50% του οξυγόνου που αναπνέουμε αλλά και το γεγονός ότι οι θάλασσες και οι ωκεανοί απορροφούν σημαντικές ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα από την ατμόσφαιρα, σε ποσοστό 30%. Αυτή η διαδικασία είναι ζωτικής σημασίας για τη ρύθμιση του κλίματος και την καταπολέμηση της κλιματικής κρίσης».

    Στην δράση έδωσαν το παρόν και οι αντιδήμαρχοι Περιβάλλοντος και Καθαριότητας Βασίλης Φάμελος και Αγροτικής Οδοποιίας Σπύρος Κωνσταντόπουλος, ενισχύοντας το μήνυμα της συλλογικής δράσης για το καλό του περιβάλλοντος.

    Katakolo Clean 2

    Katakolo Clean 3

    Katakolo Clean 4

    Katakolo Clean 5

    Katakolo Clean 6

    Katakolo Clean 6

    Katakolo Clean 7

    Katakolo Clean 8

  • Κατάκολο: Προς ιδιωτικοποίηση το λιμάνι του Κατακόλου; - Επίσκεψη κλιμακίου ΤΑΙΠΕΔ στην περιοχή
    Κατάκολο: Προς ιδιωτικοποίηση το λιμάνι του Κατακόλου; - Επίσκεψη κλιμακίου ΤΑΙΠΕΔ στην περιοχή

    των Γιάννη Σπυρούνη - Βίκυς Γκουγκουστάμου

    Φουντώνουν οι πληροφορίες που θέλουν τον λιμένα του Κατακόλου να οδεύει προς ιδιωτικοποίηση. Η προ ημερών ….επέλαση κλιμακίου του ΤΑΙΠΕΔ στο λιμάνι αλλά και πρόσφατα δημοσιεύματα του Αθηναϊκού Τύπου θέλουν το Κατάκολο να μπαίνει σε τροχιά ιδιωτικοποίησης με στόχο να μετατραπεί σε κόμβο κρουαζιέρας, μαζί με τα λιμάνια της Πάτρας και της Καβάλας.

    Σύμφωνα με δημοσίευμα του Οικονομικού Ταχυδρόμου (ot.gr) και του Οικονομικού site, powegame.gr, το ΤΑΙΠΕΔ ξεκινά τη διαδικασία αναβάθμισης τουλάχιστον τριών λιμένων της χώρας, μέσω της δημιουργίας τερματικών σταθμών κρουαζιέρας, μεταξύ των οποίων και το λιμάνι του Κατακόλου.

    Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ, ήδη προκηρύχθηκαν τρεις διαγωνισμοί πρόσληψης νομικού, χρηματο-οικονομικού και τεχνικού συμβούλου, οι οποίοι θα συμβουλεύσουν το ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με το έργο αυτό. Οι τρεις σύμβουλοι θα παρέχουν τις υπηρεσίες τους στο Ταμείο, για τη σύνταξη των κειμένων των τριών διαγωνισμών στα παραπάνω λιμάνια, την παρακολούθηση των εργων σε όλη τη διάρκεια από την προκήρυξη των διαγωνισμών μέχρι και την ολοκλήρωση της συναλλαγής και την είσπραξη του τμήματος.

    Οι διαγωνισμοί έχουν συνολικό προϋπολογισμό 480 χιλ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), θα διεξαχθούν την 1η Νοεμβρίου 2024 και η πρόσληψη των συμβούλων θα ολοκληρωθεί άμεσα, πριν από το τέλος του έτους.

    Αμέσως μετά θα ξεκινήσει το pre-marketing της δράσης, από το οποίο θα εξαχθούν οι όροι δημιουργίας/εκμετάλλευσης των τερματικών σταθμών κρουαζιέρας στα τρία λιμάνια από ιδιώτες επενδυτές. Επίσης, από το premarketing θα εξαρτηθεί αν τα τρία λιμάνια θα αξιοποιηθούν όλα μαζί ή το καθένα ξεχωριστά ή ένας ενδιάμεσος συνδυασμός, π.χ. 2+1.

    Το τελευταίο τίθεται καθώς τα λιμάνια της Πάτρας και του Κατάκολου, που σήμερα είναι σε απόσταση δύο ωρών, αύριο, μετά και την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργου, η απόσταση αυτή θα μειωθεί πολύ. Έτσι, θα μπορούσε να υπάρξει μια συνδυασμένη αξιοποίηση από τον ίδιο επενδυτή.

    Όποια απόφαση και να ισχύσει, στα τρία λιμάνια θα γίνει υπο-παραχώρηση για τη δημιουργία και εκμετάλλευση του τερματικού σταθμού.

    Κώστας Νικολούτσος «Έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας»

    Σε επικοινωνία του ilialive.gr με τον πρόεδρο του ΔΛΤΠ, ο κ. Κώστας Νικολούτσος επιβεβαιώνει ότι πρόσφατα κλιμάκιο του ΤΑΙΠΕΔ επισκέφτηκε την περιοχή, σε μια από τις συχνές του επισκέψεις καθώς ο λιμένας υπάγεται στον φορέα. Διευκρίνισε δε, ότι το όλο ζήτημα είναι ακόμη σε σκέψεις, χωρίς να υπάρχει τίποτα οριστικό ενώ απαιτείται πολύς δρόμος ακόμη ώστε αν γίνει ιδιωτικοποίηση να τεθούνε οι πιο συμφέρουσες προδιαγραφές.

    «Τα περί ιδιωτικοποιήσεων είναι σκέψεις ακόμη. Παρακολουθούμε το θέμα , αλλά από εκεί και πέρα έχει πολύ δρόμο μπροστά του. Και αυτό θα καθορίσει και τις συνθήκες ιδιωτικοποίησης, αν αυτή γίνει. Δεν είναι τόσο απλό να συμβεί από τη μια στιγμή στην άλλη. Όπως μαθαίνουμε θα πάρουνε σύμβουλο, ο σύμβουλος θα πρέπει να βάλει τις προδιαγραφές και εφόσον προκύψουν αυτές θα εξεταστεί το θέμα. Το ζήτημα είναι, πως αν γίνει ιδιωτικοποίηση θα πρέπει να γίνει με όρους που θα είναι επωφελείς».

    Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ η προσέλκυση επενδυτών για το άνοιγμα της κρουαζιέρας

    Σε συνέχεια του ρεπορτάζ στο powergame.gr, βασική επιδίωξη του ΤΑΙΠΕΔ με τις υποπαραχωρήσεις αυτές είναι η προσέλκυση επενδυτών, οι οποίοι θα μπορούσαν να ανοίξουν την αγορά της κρουαζιέρας, είτε φέρνοντας πλοία και επιβάτες, είτε διαμορφώνοντας το πλαίσιο συνεργασίας με την τοπική κοινότητα, ώστε να ανοίξει η αγορά. Αυτό δηλαδή που έγινε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης κατά τη δημαρχία Μπουτάρη.

    Η κίνηση επίσης εντάσσεται στο πλαίσιο της ενίσχυσης της τουριστικής κίνησης της Δυτικής Ελλάδος και της Βορείου Ελλάδος, ενώ παράλληλα στόχο έχει να αποτρέψει και την υπερσυγκέντρωση της κρουαζιέρας στους ήδη γνωστούς προορισμούς, όπως η Σαντορίνη, η Μύκονος, το Ηράκλειο κ.λπ.

    Η Πάτρα και η Καβάλα επιλέχθηκαν γιατί διαθέτουν κοντά τους πολλά επισκέψιμα σημεία, όπως είναι οι Φίλιπποι, η Θάσος με τα λιμενάρια της, το Αρχαιολογικό Μουσείο Καβάλας, ο πύργος Achaia Claus, τα Καλάβρυτα, το Μοναστήρι Μεγ. Σπηλαίου κ.λπ. ενώ το Κατάκολο είναι σε μικρή απόσταση από την Αρχαία Ολυμπία και σε επίσης λογική απόσταση από την Πύλο.

    Για την αποσυμφόρηση της Σαντορίνης

    Όπως αναφέρει ο ot.gr , το κύριο πρόβλημα της συμφόρησης στην κρουαζιέρα αφορά το λιμάνι της Σαντορίνης. Οι διαγωνισμοί για τις παραχωρήσεις και υπο-παραχωρήσεις των τριών λιμανιών, αποσκοπούν στη δημιουργία νέων τουριστικών προορισμών που θα έχουν ως σημείο αιχμής την κρουαζιέρα. Τα τρία λιμάνια σε συνδυασμό με τον εν εξελίξει διαγωνισμό για το λιμάνι του Λαυρίου αναμένεται, να οδηγήσουν στην αποσυμφόρηση συγκεκριμένων δημοφιλών προορισμών που σηκώνουν το βάρος των κρουαζιερόπλοιων.

  • Κατάκολο: Διαμαρτυρία για τις συνθήκες στο λιμάνι - Καταγγελίες για άναρχη κατάσταση με φόντο …τους τουρίστες
    Κατάκολο: Διαμαρτυρία για τις συνθήκες στο λιμάνι – Καταγγελίες για άναρχη κατάσταση με φόντο …τους τουρίστες

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Πορεία διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν χθες, οδηγοί ταξί και επαγγελματίες τουριστικών λεωφορείων στο Κατάκολο, επισημαίνοντας τις σοβαρές ελλείψεις και την άναρχη κατάσταση που επικρατεί στο λιμάνι. Οι επαγγελματίες κατήγγειλαν την αδιαφορία των αρμόδιων αρχών, την έλλειψη βασικών μέτρων ασφαλείας, και την άνιση εκμετάλλευση του λιμανιού, το οποίο – όπως τονίζουν – έχει μετατραπεί σε προνόμιο λίγων και ισχυρών.

    Όπως τονίστηκε χαρακτηριστικά, το λιμάνι, αντί να λειτουργεί ως σημαντικός πόλος οικονομικής στήριξης για τους επαγγελματίες της περιοχής, έχει παραμεληθεί και λειτουργεί χωρίς ευνομία, με τα προβλήματα ασφαλείας να είναι έντονα θέτοντας σε κίνδυνο τουρίστες και εργαζόμενους, ενώ η όλη κατάσταση δυσφημίζει την περιοχή.

    katakolo diamarturia 7

    Ο πρόεδρος του Σύλλογος Ιδιοκτητών Ταξί και Αγοραίων Ν. Ηλείας «Ο ΕΡΜΗΣ» Παναγιώτης Τσαπάρας έκανε λόγο για ανάγκη ίσης αντιμετώπισης και εφαρμογής του νόμου για όλους επισημαίνοντας πως:

    «Ο λόγος της πορείας διαμαρτυρίας είναι η κατάσταση που επικρατεί στο λιμάνι Κατακόλου, ένα λιμάνι το οποίο θα έπρεπε να είναι κόσμημα και να φυλάσσεται ως κόρη οφθαλμού και να βελτιώνεται συνεχώς έχει φτάσει αυτή τη στιγμή να είναι σε ένα τέλμα και να μην μπορεί να δουλέψει σωστά. Δεν υπάρχουν διαγραμμίσεις πουθενά, δεν υπάρχουν χώροι στάθμευσης διαγραμμισμένοι, με αποτέλεσμα να υπάρχει μια χάβρα των Ιουδαίων, να μπαίνουν ξεναγοί και εκπρόσωποι τουριστικών γραφείων από όλη την Ελλάδα, να παίρνουν κόσμο, να βάζουν τα λεωφορεία όπως θέλουν άναρχα ενώ υπάρχουν κανονιστικές που τα αναφέρουν όλα αυτά, τις οποίες εμείς σεβόμαστε και τηρούμε. Συνεχίζουμε όμως να δεχόμαστε πρόστιμα από το λιμεναρχείο για αστείους λόγους. Γι αυτό είμαστε εδώ, να διαμαρτυρηθούμε και να βελτιώσουμε την κατάσταση στο λιμάνι και να υπάρξει ισονομία έναντι όλων».

    katakolo diamarturia 3

    Στο κάλεσμα των επαγγελματιών ανταποκρίθηκε τόσο ο δήμαρχος Πύργου Στάθης Καννής όσο και ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου Κώστας Νικολούτσος, οι οποίοι είχαν την δυνατότητα να συνομιλήσουν με τους διαμαρτυρόμενους και να ακούσουν τα αιτήματά τους.

    «Η παρουσία μας δηλώνει ότι ενδιαφερόμαστε σοβαρά για τα προβλήματα λειτουργίας του λιμανιού. Όλοι οι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται εδώ έχουν δικαίωμα στη δουλειά και στην ίση μεταχείριση, ανάλογα με αυτά που προβλέπονται από τους νόμους. Εδώ στο Κατάκολο υπάρχει μια κανονιστική λειτουργίας του λιμανιού και είμαι σίγουρος ότι έχει ξεπεραστεί από τα γεγονότα και από τα χρόνια. Χρειάζεται αλλαγή…» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Καννής, καθησυχάζοντας τους οδηγούς ότι την επόμενη τουριστική σεζόν θα βρεθεί μια κοινά αποδεκτή και πιο δίκαιη λύση για όλους.

    katakolo diamarturia 9

    Από την πλευρά του, ο Γιώργος Τσαγδής, πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών πρακτόρων Ηλείας, ανέφερε ότι το ΚΤΕΛ παραβιάζει τους κανονισμούς, κάνοντας άγρα πελατείας σε ώρες που δεν έχει δρομολόγια, ενώ παρά τις καταγγελίες προς τις αρμόδιες αρχές, όπως τον λιμενάρχη, δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση.

    «Το ΚΤΕΛ εκμεταλλεύεται και κάνει άγρα πελατείας. Ενώ το δρομολόγιό του ήταν στις 9.00 είναι εδώ από τις 8.35, με αποτέλεσμα όταν γεμίσει να φύγει και να χάνουν την πελατεία τους και τα ταξί και τα τουριστικά και όλοι.

    Έχουμε στείλει έγγραφα στον λιμενάρχη να έρθει να βεβαιώσει την παράβαση αλλά ο λιμενάρχης είναι άφαντος. Προχθές υποβάλλαμε μήνυση μέσω του νομικού μας συμβούλου στον κ. Νικολούτσο και στον Λιμενάρχη γιατί ουδέποτε ο κ. Λιμενάρχης ενώ λέγεται ότι είναι χερσαία ζώνη δεν ασχολείται με το συγκεκριμένο θέμα. Δεν ξέρουμε για πιο λόγο...» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Τσαγδής.

    katakolo diamarturia 8

    Ακολούθως, ο Γιάννης Μαμούσης, μέλος του Συλλόγου Τουριστικών Πρακτόρων, τόνισε ότι στόχος της κινητοποίησης είναι η ενημέρωση των αρχών και η έναρξη συζητήσεων για τη βελτίωση των συνθηκών στο λιμάνι. «Πιστεύω ότι είναι μια καλή αρχή να συζητήσουμε, τους δώσαμε το χρόνο σε επόμενη αλλά άμεση συνάντηση να τεθούν επί τάπητος τα προβλήματα προκειμένου η επόμενη σεζόν να είναι για όλο τον κόσμο και να μπορέσει να ζήσει ο κόσμος του Πύργου, του Κατακόλου, της Ολυμπίας γιατί σήμερα γίνεται μια μονομερής εκμετάλλευση».

    katakolo diamarturia 2

    katakolo diamarturia 4

    katakolo diamarturia 5

  • Νικολούτσος: «Το νέο τέλος θα φέρει επανεξέταση της κρουαζιέρας» - «Φέτος είχαμε αύξηση επιβατών 11%»
    Νικολούτσος: «Το νέο τέλος θα φέρει επανεξέταση της κρουαζιέρας» - «Φέτος είχαμε αύξηση επιβατών 11%»

    Τι δηλώνει ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου για το τέλος κρουαζιέρας ανά επιβάτη

    Της Βίκυς Γκουγκουστάμου

    Καθησυχαστικός όσον αφορά τις επιπτώσεις που θα έχει το νέο τέλος κρουαζιέρας στο λιμάνι του Κατακόλου-μετά και τις ανακοινώσεις της Υπουργού Τουρισμού, Όλγας Κεφαλογιάννη-εμφανίζεται ο πρόεδρος του ΔΛΤΠ Κώστας Νικολούτσος. Παράλληλα, όπως δηλώνει, υπάρχει αναμονή των απαραίτητων διευκρινήσεων από το υπουργείο και των αντιδράσεων των εταιρειών κρουαζιέρας.

    Σε προχθεσινές της δηλώσεις η Υπ. Τουρισμού ανακοίνωσε ότι το τέλος ανά επιβάτη κρουαζιέρας διαμορφώνεται στα 5 ευρώ σε όλα τα λιμάνια πλην της Σαντορίνης και της Μυκόνου που ανέρχεται στα 20 ευρώ. Επιπλέον, από το σύνολο των εσόδων, που υπολογίζεται στα 50 εκατομμύρια ευρώ, το 1/3 θα πάει στους δήμους, 1/3 στο υπουργείο Ναυτιλίας και 1/3 στο υπουργείο Τουρισμού. Ωστόσο ακόμη δεν υπάρχει καμία επίσημη ενημέρωση στα Λιμενικά Ταμεία όπως επίσημες τοποθετήσεις από τις εταιρείες κρουαζιέρας.

    Nikoloutsos 1 2

    «Εκτιμώ ότι δεν εμπνέει ανησυχία το νέο τέλος της κρουαζιέρας, γιατί είναι κάτι που δεν αφορά εμάς αποκλειστικά αλλά το σύνολο των λιμανιών της χώρας. Δεν ξέρουμε ακόμη επίσημα το ποσό για το Κατάκολο όπως δεν γνωρίζουμε το πού θα κατευθυνθεί αυτό το τέλος. Όλα είναι υπό συζήτηση καθώς όλα είναι ακόμη αδιευκρίνιστα» δηλώνει ο κ. Νικολούτσος στο ilialive.gr. « Αυτή η απόφαση λήφθηκε γιατί το Υπουργείο είδε ότι τα τέλη κρουαζιέρας στην Ελλάδα, σε σύγκριση με ευρωπαϊκά λιμάνια είναι πολύ χαμηλότερα, αλλά βεβαίως αυτό θα δημιουργήσει μια επανεξέταση των θεμάτων κρουαζιέρας. Εφόσον όμως είναι γενικό μέτρο, δεν ξέρω αν θα μας επηρεάσει ιδιαίτερα. Είμαστε εν αναμονή διευκρινήσεων από το υπουργείο αλλά και αντιδράσεων των εταιρειών κρουαζιέρας. Δεν έχουν δείξει τις αντιδράσεις τους ακόμη και δεν έχουμε καμία πληροφόρηση για το θέμα» συμπληρώνει.

    Αύξηση της επισκεψιμότητας

    Καλή, χαρακτηρίζει τη φετινή χρονιά στον τομέα της κρουαζιέρας ο πρόεδρος του ΔΛΤΠ δηλώνοντας πως παρουσιάστηκε μια σημαντική αύξηση επιβατών. «Η χρονιά εξελίσσεται πολύ θετικά. Μέχρι τώρα έχουμε αύξηση επιβατών κατά 11% και προσδοκούμε το 2025 και το 2026 να είναι καλύτερες χρονιές . Από την πλευρά μας, επιδιώκουμε να είναι όσο γίνεται πιο ελκυστική η προσέγγιση των επισκεπτών στο Κατάκολο σε επίπεδο υποδομών, καθαριότητας και παροχών».

  • Τα νέα μέτρα που ανακοινώθηκαν για την κρουαζιέρα - Πώς επηρεάζουν το Κατάκολο
    Τα νέα μέτρα που ανακοινώθηκαν για την κρουαζιέρα - Πώς επηρεάζουν το Κατάκολο

    Η παρουσίαση των νέων μέτρων για την κρουαζιέρα και τις βραχυχρόνιες μισθώσεις από την Όλ. Κεφαλογιάννη

    Τα νέα μέτρα για την κρουαζιέρα και τις βραχυχρόνιες μισθώσεις που ανταποκρίνονται στη στρατηγική για μια βιώσιμη ποιοτική ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού με μέτρο και ισορροπία, παρουσίασε η Υπουργός Τουρισμού κα Όλγα Κεφαλογιάννη στην κοινή συνέντευξη τύπου κυβερνητικού κλιμακίου (Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Κωστής Χατζηδάκης, Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Νίκος Παπαθανάσης, Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Κώστας Τσιάρας, Υπουργός Ανάπτυξης κ. Τάκης Θεοδωρικάκος και η Υπουργός Τουρισμού κα Όλγα Κεφαλογιάννη) για την εξειδίκευση των εξαγγελλιών του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη.

    Όπως τόνισε η κα Κεφαλογιάννη, τα μέτρα έχουν ως γνώμονα την ανταποδοτικότητα του οικονομικού οφέλους από την τουριστική δραστηριότητα, για τους προορισμούς και τις τοπικές κοινωνίες και παράλληλα στοχεύουν να αμβλύνουν την πίεση που ασκείται από τις αυξημένες ταξιδιωτικές ροές, σε ορισμένους προορισμούς και ιδίως κατά τους μήνες αιχμής.

    «Διότι θα πρέπει να τονιστεί ότι στην Ελλάδα έχουμε σημειακό πρόβλημα, όχι συνολικό, ως προς αυτό το ζήτημα», πρόσθεσε η Υπουργός Τουρισμού.

    Ειδικότερα για την κρουαζιέρα, η κα Όλγα Κεφαλογιάννη είπε πως επιβάλλεται ειδικό τέλος ανά επιβάτη που αποβιβάζεται από κρουαζιερόπλοιο στα λιμάνια της Μυκόνου και της Σαντορίνης ύψους 20 ευρώ και στα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας 5 ευρώ για την περίοδο από 1η Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου κάθε έτους. Τους μήνες Απρίλιο, Μάϊο και Οκτώβριο το τέλος θα είναι 40% μειωμένο (δηλαδή 12 και 3 ευρώ αντίστοιχα). Ενώ τους μήνες Νοέμβριο έως Μάρτιο θα είναι μειωμένο κατά 80% (δηλαδή 4 και 1 ευρώ αντίστοιχα).

    Το ετήσιο όφελος εκτιμάται σε 50 εκατ. ευρώ. Τα έσοδα θα κατανέμονται κατά 1/3 στους δήμους όπου αποβιβάζονται οι επιβάτες, κατά 1/3 θα εγγράφονται στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Ναυτιλίας με σκοπό την εκτέλεση των απαραίτητων λιμενικών έργων και κατά 1/3 θα εγγράφονται στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Τουρισμού με σκοπό τη βελτίωση των τουριστικών υποδομών για τη στήριξη του τουριστικού προϊόντος της χώρας.

    Η Υπουργός Τουρισμού απαντώντας σε σχετική ερώτηση, επεσήμανε ότι η αύξηση του τέλους εντάσσεται σ’ ένα ευρύτερο πλαίσιο στρατηγικής για την ανάπτυξη και διαχείριση της κρουαζιέρας, το οποίο θα ανακοινωθεί μετά από συνεννόηση και με τα συναρμόδια Υπουργεία. Ανάμεσα στα μέτρα που εξετάζονται είναι:

    - Η ανάπτυξη του homeporting

    - Η ανάπτυξη υποδομών στους λιμένες για την ορθή διαχείριση τόσο του birth allocation, όσο και για τον έλεγχο των ροών στην ξηρά.

    - Κίνητρα για την προσέλκυση μικρότερων πλοίων, με επιβάτες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου

    - Μία ολοκληρωμένη μελέτη για τη αξιολόγηση της συμβολής της κρουαζιέρας στην οικονομία και του αποτυπώματός της στις τοπικές κοινωνίες.

    Παράλληλα, η κα Όλγα Κεφαλογιάννη, αναφερόμενη στην αναπροσαρμογή του Τέλους Ανθεκτικότητας στην Κλιματική Κρίση τόνισε πως επεκτείνεται το χρονικό διάστημα που θα είναι μειωμένο κατά ένα μήνα και περιλαμβάνει πλέον και τον Μάρτιο. Δηλαδή για πέντε (5) μήνες αντί τεσσάρων που ισχύει μέχρι σήμερα. Η αύξηση αφορά στο διάστημα από τον Απρίλιο ως τον Οκτώβριο, αναλογικά για ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, καθώς και ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης.

    Όπως υπογράμμισε η κα Όλγα Κεφαλογιάννη, «με την προσαρμογή αυτή δίνεται ένα επιπλέον κίνητρο που εντάσσεται στο πλαίσιο της στρατηγικής του Υπουργείου για τη χρονική επέκταση της τουριστικής δραστηριότητας. Ένα κίνητρο ώστε να υπάρξει ώθηση στην προσέλκυση ταξιδιωτών κατά τους λεγόμενους «πλάγιους» αλλά και χειμερινούς μήνες».

    Η Υπουργός Τουρισμού υπογράμμισε την ανταποδοτικότητα του Τέλους, τονίζοντας ότι «το συγκεκριμένο έσοδο θα κατευθυνθεί σε δαπάνες πρόληψης και αποκατάστασης φυσικών καταστροφών, αλλά και βελτίωσης υποδομών για τη στήριξη του τουριστικού προϊόντος της χώρας».

    Πρόσθεσε μάλιστα ότι στο προσεχές διάστημα θα υπάρξει ειδική ρύθμιση για τη θέσπιση λειτουργικών προδιαγραφών και αντίστοιχων προδιαγραφών ασφαλείας στις βραχυχρόνιες μισθώσεις, με βασικό κριτήριο τη διασφάλιση της ποιότητας της φιλοξενίας και την ποιότητα της τουριστικής προσφοράς στη χώρα μας.

    Απαντώντας σε ερώτηση για το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο η Υπουργός Τουρισμού είπε ότι δόθηκε παράταση στη δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 25 Σεπτεμβρίου, οι προτάσεις της οποίας θα ληφθούν σοβαρά υπόψη στην τελική διαμόρφωση της ρύθμισης.

    Στην εισήγησή της η κα Όλγα Κεφαλογιάννη τόνισε ότι ο ελληνικός τουρισμός αποτελεί σταθερά βασικό αιμοδότη της ελληνικής οικονομίας. Στη δύσκολη δεκαετία της οικονομικής κρίσης, πρόσθεσε η Υπουργός, ο τουρισμός διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο ώστε να σταθεί όρθια η Ελλάδα. Ενώ και τα χρόνια της πανδημίας, ο τουρισμός ήταν εκείνος που συνέβαλε καίρια στην αντιμετώπιση και αυτής της κρίσης.

    Η κα Όλγα Κεφαλογιάννη επεσήμανε ότι το 2023, καταγράφηκαν ιστορικά υψηλές επιδόσεις για τον ελληνικό τουρισμό, τονίζοντας ότι η άμεση οικονομική συμβολή του ξεπέρασε τα 20 δισ. ευρώ, όταν, το 2019, οι εισπράξεις ήταν περί τα 18,2 δισεκατομμύρια.

    Αναφερόμενη στη χρονιά που διανύουμε, επεσήμανε ότι τα έως τώρα στοιχεία, δείχνουν μία ακόμη σημαντική επιτυχία για τον ελληνικό τουρισμό, καθώς στο πρώτο εξάμηνο του έτους,

    - οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 12,2% (από 6,2 σε 6,9 δισ. ευρώ) σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023,

    - η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση για το ίδιο διάστημα αυξήθηκε επίσης κατά 15,5% σε σχέση με τα περσινά δεδομένα.

    «Οι προβλέψεις δείχνουν ότι μπορούμε να φτάσουμε σε έσοδα ακόμα και τα 22 δισεκατομμύρια», τόνισε η κα Κεφαλογιάννη και πρόσθεσε:

    «Ευθύνη, ωστόσο, της πολιτείας, είναι να σχεδιάζει το μέλλον λαμβάνοντας υπόψη τις νέες προκλήσεις…Προκλήσεις που απαιτούν αποτελεσματικές λύσεις και άμεση ενέργεια. Σε μία περίοδο εξαιρετικά υψηλών επιδόσεων του ελληνικού τουρισμού, εργαζόμαστε για την αντιμετώπιση σύγχρονων και σύνθετων προκλήσεων. Ανοίγουμε ένα νέο κεφάλαιο για τον ελληνικό τουρισμό, για μία ανάπτυξη βιώσιμη, ποιοτική, που θα διασφαλίζει ότι τα οφέλη από τον τουρισμό κατανέμονται σε ολόκληρη την κοινωνία, δίκαια και ανταποδοτικά».

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Κατάκολο: 60 παράτυποι μετανάστες διασώθηκαν μεσοπέλαγα από φορτηγό πλοίο
    Κατάκολο: 60 παράτυποι μετανάστες διασώθηκαν μεσοπέλαγα από φορτηγό πλοίο

    Του Γιάννη Σπυρούνη

    Στα βάθη του Ιονίου, περίπου 50 ν.μ. δυτικά της Ζακύνθου διασώθηκαν 60 παράτυποι μετανάστες που επέβαιναν σε ιστιοπλοϊκό σκάφος και μεταφέρθηκαν στο λιμάνι του Κατακόλου, τα ξημερώματα του Σαββάτου.

    Μετά από ενημέρωση που είχε η Ελληνική Ακτοφυλακή και το Λιμενικό Σώμα, υπήρξε κινητοποίηση από παραπλέοντα πλοία.

    Στην περιοχή που εντοπίστηκαν οι παράτυποι μετανάστες επικρατούσαν άσχημες καιρικές συνθήκες και ένα φορτηγό πλοίο προσέγγισε και διέσωσε τους μετανάστες. Στη συνέχεια κατόπιν των εντολών που έλαβε, κατευθύνθηκε προς το Κατάκολο, όπου έφτασε περίπου στις 4,30 το πρωί αρόδου. Εκεί το ναυαγοσωστικό σκάφος Ν/Γ516 ανέλαβε τη μεταφόρτωση και μεταφορά των λιμάνι των παράτυπων μεταναστών διαδικασία που ολοκληρώθηκε στις 5,30 το πρωί.

    Από τα πρώτα στοιχεία που έχουμε πρόκειται για 60 άτομα αρκετά νεαρής ηλικίας. Οι 57 είναι υπήκοοι Ιράν και τρεις - μια οικογένεια - υπήκοοι Ιράκ. Ανάμεσά τους βρίσκονται και δέκα μικρά παιδιά.

    Από την πρώτη στιγμή υπήρξε μέριμνα και συντονισμός από το Λιμεναρχείο Κατακόλου υπό τον Λιμενάρχη Υποπλοίαρχο (ΛΣ) Απόστολο Γκατζιό και από την πλευρά των υπηρεσιών του δήμου Πύργου της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και της Κοινωνικής Υπηρεσίας με μέριμνα του δημάρχου Στάθη Καννή.

    Οι Λιμενικές Αρχές εξετάζουν αν ανάμεσα στους διασωθέντες βρίσκονται και οι διακινητές ή οι υπεύθυνοι της μεταφοράς των παράτυπων μεταναστών που είχαν προορισμό την Ιταλία.

    Ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου, Κώστας Νικολούτσος, σε δήλωσή του στο ilialive.gr τόνισε ότι “… για δεύτερη φορά φέτος είχαμε διάσωση μεταναστών. Το σκάφος τους εξέπεμψε σήμα κινδύνου στα διεθνή ύδατα περίπου 50 ν.μ. δυτικά της Ζακύνθου. Υπήρξε κινητοποίηση από το Λιμεναρχείου και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου με όλο το προσωπικό και δημιουργήσαμε ανθρώπινες συνθήκες υποδοχής. Είναι σε εξέλιξη η διαδικασία καταγραφής τους. Σε συνεργασία με τις υπηρεσίες του δήμου παρείχαμε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης και θα συνεχίσουμε την υποστήριξη τους έως ότου φύγουν για κάποια δομή. Είναι νέοι άνθρωποι και μικρά παιδιά.

    Κληθήκαμε για άλλη μια φορά να αντιμετωπίσουμε μια τέτοια κατάσταση. Είχαμε το χρόνο να προετοιμαστούμε. Φαίνεται πως στο άμεσο μέλλον θα έχουμε και άλλα τέτοια περιστατικά. Το Κατάκολο στερείται χώρων φιλοξενίας, ωστόσο κάνουμε το καλύτερο δυνατό ώστε να παρέχουμε ανθρώπινες συνθήκες σε τέτοιες περιπτώσεις”.

    Metana Kata 2

  • Κατάκολο: Βυθίστηκε σκάφος σε απόσταση 20 μέτρων από την ακτή
    Κατάκολο: Βυθίστηκε σκάφος σε απόσταση 20 μέτρων από την Ακτή

    Τις πρωινές ώρες της Τρίτης, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή του Κατάκολου για την ημιβύθιση ενός ερασιτεχνικού (Ε/Ρ) σκάφους, στη θαλάσσια περιοχή του Κατάκολου Δήμου Πύργου Ηλείας.

    Στην περιοχή μετέβησαν στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., όπου εντόπισαν το Ε/Ρ σκάφος να βρίσκεται ημιβυθισμένο, σε απόσταση περίπου είκοσι (20) μέτρων από την ακτή.

    Από το Λιμεναρχείο Κατάκολου που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους του μέχρι την προσκόμιση βεβαιωτικού αξιοπλοΐας, ενώ το σκάφος ανελκύστηκε στην ξηρά. Από το περιστατικό δεν αναφέρθηκε τραυματισμός και δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση.

  • Κατάκολο: Κάτι κινείται στο Yachting - Αρκετά σκάφη γύρω από το λιμάνι το καλοκαίρι
    Κατάκολο: Κάτι κινείται στο Yachting - Αρκετά σκάφη γύρω από το λιμάνι το καλοκαίρι

    Μια καλύτερη εικόνα με αρκετά γιωτ στην περιοχή του Κατακόλου, καταγράφηκε αυτό το καλοκαίρι. Ιδιαίτερα τον Αύγουστο ο αριθμός των σκαφών τόσο στη μαρίνα αλλά και γύρω από αυτή, ήταν ενθαρρυντικός στέλνοντας μηνύματα για το μέλλον. Η βελτίωση των υποδομών και κυρίως της μαρίνας που τα προηγούμενα χρόνια αφέθηκε στην τύχη της και ουσιαστικά ακυρώθηκε, είναι ένας από τους βασικούς στόχους της διοίκησης του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου.

    Το βασικότερο όλων είναι πως στους δρόμους του Yachting στο Ιόνιο, το Κατάκολο μπαίνει στο χάρτη, αλλά θέλει πολύ μεγάλη προσπάθεια από τους τοπικούς φορείς προκειμένουν να υπάρξει μια σοβαρή προοπτική για το επίνειο του Πύργου και της Ολυμπίας.

    Μιλώντας στο ilialive.gr ο πρόεδρος του ΔΛΤ Πύργου Κώστας Νικολούτσος, σημείωσε ότι “… είναι μια καλή εποχή για το Yachting στην περιοχή μας και εμείς από την πλευρά μας προσπαθούμε να δημιουργούμε θετικές εντυπώσεις. Είχαμε σημαντικές επισκέψεις σε επίπεδο προσωπικοτήτων, όπως ο εφοπλιστής καπετάν Παναγιώτης Τσάκος, μια μεγάλη μορφή της ναυτιλίας, που ήρθε το βράδυ του Σαββάτου με το προσωπικό του γιωτ. Και πράγματι, οι εντυπώσεις που αφήσαμε ήταν πολύ θετικές. Είδαν ένα όμορφο λιμάνι, με καλές υπηρεσίες και στην εστίαση και τη διασκέδαση…” σχολίασε ο κ. Νικολούτσος.

    Απώτερος στόχος η μαρίνα

    Ο κ. Νικολούτσος αναφέρθηκε στην έλλειψη μαρίνας στο λιμένα του Κατακόλου και το στόχο της διοίκησης για τη δημιουργία της. «Βεβαίως δεν έχουμε μαρίνα, που ίσως να νομίζουν οι περισσότεροι. Απλώς είναι ένας τουριστικός λιμένας ο οποίος παρέχει κάποιες διευκολύνσεις. Στο απώτερο μέλλον θα πρέπει να δούμε τη δυνατότητα να κάνουμε κανονική μαρίνα για τα γιωτ. Είναι μια πολύ μεγάλη επένδυση που θα αλλάξει σημαντικά την Αλλά επισκεψιμότητα, γιατί η μαρίνα, εκτός των άλλων δεν αφορά μόνο τους επισκέπτες αλλά και όσους επιθυμούν τη μόνιμη παραμονή. Θα έχουμε μια μελέτη σχετικά σύντομα και τότε θα μπορέσουμε να μιλήσουμε πιο αναλυτικά για το θέμα».

    Συνεχίζοντας ο πρόεδρος του ΔΛΤΠ επισημαίνει τις προσπάθειες που γίνονται προκειμένου να μένει μια θετική εντύπωση στους επισκέπτες. «Επιδιώκουμε να είναι καθαρό το λιμάνι, να μπορούμε να τροφοδοτούμε τα πλοία με νερό και ρεύμα. Βέβαια αυτό θέλει ακόμη προσπάθειες, γιατί πρέπει να βάλουμε άλλα δέκα pillars ακόμη. Είναι μια μεγάλη δαπάνη, ευελπιστούμε όταν το επιτρέψουν τα οικονομικά μας να τα προμηθευτούμε ώστε να καλύψουμε τα σημεία που τροφοδοτούν τα γιωτ που έρχονται στο Κατάκολο. Παράλληλα έχουμε πολλά μικρά σκαφάκια συμπολιτών μας που επιδιώκουμε για όλους να είναι καθαρό το λιμάνι.

    Έχουμε βάλει μια τάξη στο θέμα του καθορισμού των θέσεων. Τα τέλη είναι μικρά στο λιμένα του Κατακόλου . δεν μπορούμε να πούμε ότι έχουμε ένα σημαντικό έσοδο, όμως μας ενδιαφέρει να υπάρχει καλή υποδοχή και να έχουμε μια θετική εικόνα προς τους επισκέπτες μας»

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς