Σάββατο, 02 Μαρτίου 2019 14:58

Έρχεται ρύθμιση οφειλών «έκτακτου χαρακτήρα» αλλά περιορισμένης διάρκειας

Γράφτηκε από τον

Μία ρύθμιση «έκτακτου χαρακτήρα», η οποία θα παραμείνει ανοικτή για το διάστημα όχι μεγαλύτερο των 2-3 μηνών, ούτως ώστε να αποτελέσει «την τελευταία ευκαιρία» των οφειλετών αλλά και το σχεδιασμό μιας ρύθμισης μονίμου χαρακτήρα που θα καλύπτει το σύνολο των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων που βαραίνουν φυσικά πρόσωπα αλλά και νομικά πρόσωπα, συνθέτει το σχέδιο της κυβέρνησης για τη διαχείριση των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο.

Η «έκτακτη ρύθμιση» αποτελεί πρωτοβουλία και επιθυμία της κυβέρνησης και θα συζητηθεί στις λεπτομέρειες της με τους θεσμούς μετά τα μέσα Μαρτίου.

Ωστόσο, η ρύθμιση μονίμου χαρακτήρα αποτελεί ουσιαστικά υποχρέωση της χώρας, καθώς από το 2020 θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται η κοινοτική οδηγία για τη δημιουργία πλαισίου «δεύτερης ευκαιρίας» προς τους οφειλέτες, τόσο για τα φυσικά πρόσωπα όσο και για τις επιχειρήσεις, αναφέρει η εφημερίδα «Καθημερινή».

Η κυβέρνηση αμφισβητεί ότι δεσμεύτηκε απέναντι στους θεσμούς να μην προχωρήσει σε αλλαγές στο πλαίσιο των ρυθμίσεων ληξιπρόθεσμων οφειλών στο άμεσο μέλλον, όπως αναγράφηκε στην έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Στο υπουργείο Οικονομικών ήδη επεξεργάζονται το σχέδιο της έκτακτης ρύθμισης, το οποίο θα πρέπει να «υπακούει» στους ακόλουθους κανόνες:

Πρώτον να μην επιτρέπει τη συμμετοχή των λεγόμενων στρατηγικών κακοπληρωτών. Αυτό εξετάζεται να επιτευχθεί με θέσπιση αυστηρών κριτηρίων όσον αφορά το ύψος του εισοδήματος, αλλά και τα διαθέσιμα περιουσιακά στοιχεία. Έτσι, θα αποκλείονται όσοι εμφανίζονται με υψηλές καταθέσεις ή πολύ μεγάλα εισοδήματα.
Δεύτερον, να αποκλείεται η «μεταφορά» οφειλετών από παλαιές ρυθμίσεις σε καινούργιες.
Να διασφαλίζεται ότι η ρύθμιση μπορεί να ικανοποιηθεί από τον οφειλέτη. Έτσι, τα κίνητρα που μελετώνται θα δίνονται αφού ολοκληρωθεί η ρύθμιση, ενώ η ένταξη στη ρύθμιση θα δίδεται μόνο σε όσου εμφανίζουν εισοδήματα ικανά για να δικαιολογήσουν την πληρωμή της δόσης.
Να τεκμηριώνεται ότι η έκτακτη ρύθμιση δεν θα θέσει σε κίνδυνο τους εισπρακτικούς στόχος τη φετινής χρονιάς.

Η δεύτερη ευκαιρία

Όσον αφορά στην πάγια ρύθμιση, ο σχεδιασμός της προγραμματίζεται να ξεκινήσει σε επόμενη φάση, με στόχο να είναι έτοιμη προς το τέλος του χρόνου, ώστε να τεθεί σε εφαρμογή από τις αρχές της επόμενης χρονιάς.

Ο στόχος είναι να υπάρχει ολοκληρωμένο πλαίσιο το οποίο θα καλύπτει όλες τις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις είτε προς την Εφορία, , είτε προς τα ασφαλιστικά ταμεία, είτε ακόμη και προς τους δήμους ή τις τράπεζες. Θα συνιστά ουσιαστικά το πλαίσιο της «δεύτερης ευκαιρίας» που ρέπει να σχεδιαστεί σε όλες τις χώρες – μέλη της ΕΕ μετά και την ψήφιση της σχετικής κοινοτικής οδηγίας.

Πηγή: cnn.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 03 Μαρτίου 2019 00:19

Σχετικά Άρθρα

  • Big Borther για οφειλές σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα με τρεις πλατφόρμες
    Big Borther για οφειλές σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα με τρεις πλατφόρμες

    Πρόκειται για το πληροφοριακό σύστημα του Κεντρικού Μητρώου Πιστώσεων στην Τράπεζα της Ελλάδος, το Κεντρικό Μητρώο Παρακολούθησης του Ιδιωτικού Χρέους και την Αρχή Πιστοληπτικής Αξιολόγησης

    Μεγάλος αδελφός που θα «φακελώνει» όλα τα χρέη προς το δημόσιο και ιδιωτικό τομέα έρχεται μέχρι τα τέλη του 2025, μέσα από την πλήρη εφαρμογή τριών πλατφορμών ελέγχου της φερεγγυότητας των πολιτών.

    Διαβάστε περισσότερα στο imerisia.gr

  • Μπαίνει φρένο στη φοροδιαφυγή των ελεύθερων επαγγελματιών - Τα μέτρα του Υπουργείου Οικονομικών
    Μπαίνει φρένο στη φοροδιαφυγή των ελεύθερων επαγγελματιών - Τα μέτρα του Υπουργείου Οικονομικών

    Ο οδικός χάρτης των Αρχών για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής από τους ελεύθερους επαγγελματίες.

    Η φοροαποφυγή έχει μετατραπεί σε συνήθεια για ένα μη αμελητέο αριθμό ελεύθερων επαγγελματιών, όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία των φορολογικών δηλώσεων.

    Ένα μεγάλο ποσοστό δηλώνει ζημιές, ενώ αρκετοί αναφέρουν μηνιαία έσοδα που δεν ξεπερνούν τα 300 ευρώ, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών εκτιμούν ότι πίσω από αυτά τα στοιχεία κρύβεται μια σημαντική «δεξαμενή» αδήλωτων εισοδημάτων, τα οποία, αν αποκαλυφθούν, μπορούν να ενισχύσουν τον κρατικό προϋπολογισμό και να ελαφρύνουν τους φόρους για μισθωτούς και συνταξιούχους.

    Οι μέχρι τώρα παρεμβάσεις της Πολιτείας φαίνεται να αποδίδουν καρπούς. Όπως αναφέρουν στελέχη του Υπουργείου και της ΑΑΔΕ, τα αποτελέσματα είναι πολύ θετικά, τόσο από την εφαρμογή του τεκμαρτού τρόπου φορολόγησης των εισοδημάτων, όσο και από τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS.

    Η προσπάθεια δεν σταματά εδώ, καθώς δρομολογούνται νέες παρεμβάσεις, όπως η πλήρης εξάλειψη των αποκλίσεων μεταξύ των δηλωμένων εσόδων και εξόδων με τα δεδομένα που καταχωρούνται στο myDATA, οι συνεχείς έλεγχοι για τη σωστή λειτουργία της διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών με τα POS, η αποδοχή πληρωμών μέσω του συστήματος IRIS και η εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου.

    Τέλος στις δαπάνες χωρίς παραστατικό

    Οι υπερβολικές δαπάνες χωρίς πραγματικό αντίκρισμα, που μέχρι σήμερα ήταν ένα συνηθισμένο τέχνασμα για τη μείωση ή και την εξάλειψη των κερδών, θα παύσουν να υφίστανται από την 1η Ιανουαρίου 2025. Έως τότε, από την 1η Οκτωβρίου 2024, οι αποδεκτές αποκλίσεις μεταξύ των δηλωμένων δαπανών και αυτών που καταχωρούνται στο σύστημα myDATA θα μειωθούν σημαντικά, με στόχο την πλήρη εξάλειψή τους.

    Σύμφωνα με το προγραμματισμένο χρονοδιάγραμμα, από την 1η Οκτωβρίου έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024, οι αποκλίσεις στα έσοδα θα μηδενιστούν, ενώ το αποδεκτό όριο για τα έξοδα θα μειωθεί στο 5%, από το 10%-20% που ίσχυε έως το τέλος Σεπτεμβρίου. Από την 1η Ιανουαρίου 2025, τα όρια αποκλίσεων θα καταργηθούν πλήρως, τόσο για τα έσοδα όσο και για τα έξοδα, βασιζόμενα στα δεδομένα που έχουν διαβιβαστεί στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.

    Με την πλήρη εξάλειψη αυτών των αποκλίσεων, θα τερματιστούν οι εικονικές συναλλαγές, καθώς η εφορία θα αναγνωρίζει για έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα μόνο τις δαπάνες που έχουν καταχωρηθεί στο σύστημα. Επιπλέον, τα δηλωθέντα έσοδα δεν θα μπορούν να είναι χαμηλότερα από αυτά που προκύπτουν μέσω των παραστατικών για αγορές ή παροχή υπηρεσιών.

    Ο μηδενισμός των αποδεκτών αποκλίσεων σημαίνει ότι οι επαγγελματίες δεν θα μπορούν πλέον να αυξήσουν τεχνητά τα έξοδά τους προκειμένου να μειώσουν το φορολογητέο εισόδημά τους. Ωστόσο, θα έχουν τη δυνατότητα να προσθέτουν επιπλέον έσοδα και τον αντίστοιχο ΦΠΑ σε περιπτώσεις όπου έχουν εκδοθεί τιμολόγια πωλήσεων που δεν έχουν διαβιβαστεί εγκαίρως στην ΑΑΔΕ λόγω τεχνικών προβλημάτων ή άλλων εξαιρέσεων, όπως ο χαμηλός ετήσιος τζίρος.

    Το νέο σύστημα ανοίγει τον δρόμο για την προσυμπλήρωση των δηλώσεων ΦΠΑ, καθώς η φορολογική διοίκηση θα μπορεί να υπολογίζει αυτόματα το ποσό του φόρου που πρέπει να καταβληθεί, χωρίς την παρέμβαση του φορολογούμενου. Το «κλείδωμα» των δηλώσεων ΦΠΑ αναμένεται να συμβάλει στη μείωση του «κενού ΦΠΑ», δηλαδή των εσόδων που χάνει το κράτος από τη μη είσπραξη του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας. Το «κενό ΦΠΑ» έχει ήδη μειωθεί κατά 3 δισ. ευρώ, χάρη στην αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών και πληρωμών.

    Τα δεδομένα εσόδων και εξόδων που καταχωρούνται στην πλατφόρμα myDATA θα μεταφέρονται αυτόματα στις φορολογικές δηλώσεις, καθιστώντας τη διαδικασία πιο διαφανή και αποτελεσματική. Έτσι, μετά το ΦΠΑ, θα «κλειδώσουν» και οι κωδικοί του εντύπου Ε3, το οποίο καθορίζει τα φορολογητέα κέρδη και το ύψος του φόρου εισοδήματος.

    Επιτρεπτά όρια αποκλίσεων

    Τα επιτρεπτά όρια αποκλίσεων για το ΦΠΑ σε σχέση με τα δεδομένα που έχουν καταχωρηθεί στο myDATA διαμορφώνονται ως εξής:

    • 1η Ιουλίου έως 30 Σεπτεμβρίου 2024: 10% για τα έσοδα και 20% για τα έξοδα.
    • 1η Οκτωβρίου έως 31 Δεκεμβρίου 2024: 0% για τα έσοδα και 5% για τα έξοδα.
    • Από την 1η Ιανουαρίου 2025: Καμία απόκλιση στα έσοδα και τα έξοδα σε σχέση με τα δεδομένα που έχουν καταχωρηθεί στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.
    Ψηφιακό πελατολόγιο

    Η ΑΑΔΕ εισάγει μια νέα ηλεκτρονική διαδικασία για τους επαγγελματίες, εφαρμόζοντας το ψηφιακό πελατολόγιο, το οποίο θα επιτρέπει στους ελεγκτές να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο τη δραστηριότητα των φορολογουμένων. Το μέτρο αυτό θα συνδυαστεί με τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, τα ψηφιακά δελτία αποστολής και τα ηλεκτρονικά τιμολόγια, και αναμένεται να συμβάλει σημαντικά στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, καθιστώντας την απόκρυψη τζίρου σχεδόν αδύνατη.

    Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, το ψηφιακό πελατολόγιο θα εφαρμοστεί σε:

    • Επαγγελματίες που προσφέρουν υπηρεσίες σε οχήματα, όπως συνεργεία, ηλεκτρολογεία, φανοποιεία, βουλκανιζατέρ, πωλητές ανταλλακτικών, πλυντήρια και ενοικιάσεις οχημάτων.
    • Επαγγελματίες στον τομέα των εκδηλώσεων, όπως κτήματα, αίθουσες, εταιρείες catering και διοργάνωσης.
    • Ιδιωτικά σχολεία, κλινικές, γιατρούς, δικηγόρους, διαγνωστικά κέντρα και άλλα παρόμοια επαγγέλματα.

    Οι επαγγελματίες αυτοί θα υποχρεωθούν να καταγράφουν ηλεκτρονικά τα στοιχεία των πελατών τους σε πλατφόρμα συνδεδεμένη με την ΑΑΔΕ, αναφέροντας επίσης τον λόγο της επίσκεψης, αν πρόκειται για νέα ή συνεχιζόμενη παροχή υπηρεσιών.

    IRIS

    Η άτυπη προθεσμία του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για την εγγραφή των ελεύθερων επαγγελματιών στο σύστημα IRIS λήγει την Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου, επιτρέποντάς τους να δέχονται πληρωμές από τους πελάτες τους. Από την Τρίτη 1η Οκτωβρίου, ο φοροελεγκτικός μηχανισμός θα αρχίσει τις διασταυρώσεις, και οι επαγγελματίες ή αυτοαπασχολούμενοι που δεν διαθέτουν IRIS θα αντιμετωπίσουν πρόστιμο ύψους 1.500 ευρώ.

    Αυτή η υπηρεσία έχει ήδη συγκεντρώσει περισσότερους από 530.000 ελεύθερους επαγγελματίες και ατομικές επιχειρήσεις. Τα δεδομένα δείχνουν σημαντική αύξηση στη χρήση του IRIS το 2024, καθώς 1 στους 2 πολίτες--δηλαδή περισσότεροι από 3 εκατομμύρια--με ενεργοποιημένο web banking έχουν πλέον συνδέσει τους λογαριασμούς τους με αυτό το σύστημα άμεσων πληρωμών.

    Μέχρι τώρα, οι συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν μέσω του συστήματος IRIS το 2024 ανήλθαν σε 34 εκατομμύρια, με συνολική αξία 3,7 δισ. ευρώ. Αυτή η αύξηση είναι εντυπωσιακή, με ποσοστά 150% και 116% αντίστοιχα σε σύγκριση με το ίδιο χρονικό διάστημα πέρυσι.

    Έλεγχοι

    Η ΑΑΔΕ έχει ξεκινήσει εκτεταμένους ελέγχους για να διαπιστώσει κατά πόσο επιχειρήσεις και επαγγελματίες συμμορφώνονται με τα νέα μέτρα για τις συναλλαγές. Οι έλεγχοι επικεντρώνονται στη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, τη χρήση νέου τύπου ταμειακών μηχανών στον κλάδο της εστίασης, καθώς και την εφαρμογή του συστήματος άμεσων πληρωμών IRIS.

    Η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS είναι βασικό στοιχείο των ελέγχων, με τη χρήση δεδομένων από το σύστημα e-send της ΑΑΔΕ. Στόχος είναι να διασφαλιστεί ότι οι υπόχρεοι αποστέλλουν τις απαραίτητες αποδείξεις και στοιχεία πωλήσεων με κάρτες.

    Έμφαση δίνεται και στους οδηγούς ταξί, παρά τις οξύτατες αντιδράσεις από τον κλάδο, οι οποίοι πρέπει να τοποθετήσουν αυτοκόλλητο στο πίσω δεξί παράθυρο του οχήματος, όπου στα ελληνικά και αγγλικά αναγράφεται ότι:

    • Ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να εκδίδει απόδειξη στο τέλος της διαδρομής και να δέχεται πληρωμή με κάρτα.
    • Ο πελάτης δεν υποχρεούται να πληρώσει με μετρητά.
    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Υπουργείο Οικονομικών: Ποιες οι τρεις προϋποθέσεις για την φοροαπαλλαγή στα κλειστά ακίνητα
    Υπουργείο Οικονομικών: Ποιες οι τρεις προϋποθέσεις για την φοροαπαλλαγή στα κλειστά ακίνητα

    Τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες θα είναι αφορολόγητα για τρία χρόνια, τα μισθώματα που θα προκύψουν από ακίνητα που είναι κλειστά, διευκρίνισε ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης.

    Θα υπάρξουν προϋποθέσεις, σημείωσε, για να μην υπάρξουν αδικίες απέναντι σε όλους τους υπόλοιπους ιδιοκτήτες που έχουν ήδη νοικιάσει τα σπίτια τους και πληρώνουν φόρους.

    «Επειδή υπάρχει έλλειψη στέγης και θέλουμε να αυξήσουμε αμέσως, ει δυνατόν, την προσφορά στέγης για να αντιμετωπιστεί και το ζήτημα σε κάποιο βαθμό των τιμών των ενοικίων».

    «Εκείνο το οποίο κάνουμε είναι, ότι λέμε εάν έχεις το σπίτι σου κλειστό για τρία τουλάχιστον χρόνια, όχι να σου έχει φύγει ο ενοικιαστής πριν από δύο 2 μήνες, να έχεις το σπίτι σου κλειστό για τρία χρόνια, εάν το σπίτι σου είναι κάτω από 120 τετραγωνικά, γιατί μας ενδιαφέρουν τα μεσαία και χαμηλότερα εισοδήματα και το εκμισθώσεις μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου του 2025, εάν συντρέχουν όλοι αυτές οι τρεις προϋποθέσεις, τότε για τρία χρόνια δεν θα πληρώνεις φόρο και είναι ένα ειδικό μέτρο, έκτακτο μέτρο για να αντιμετωπίσει ένα έκτακτο πρόβλημα» ανέφερε ο Υπουργός.

    Έρχονται νέες πρωτοβουλίες

    «Έχουμε ένα πρόβλημα αυξημένο, το στεγαστικό. Η κυβέρνηση θα παρουσιάσει μέσα στην εβδομάδα και πιο εξειδικευμένα όλες τις νέες πρωτοβουλίες μας για το στεγαστικό. Πράγματι εδώ υπάρχει ένα θέμα πληθωρισμού, αύξησης των τιμών για να είμαι ακριβέστερος, που είναι σημαντικότατη. Αφορά ένα σημαντικό τμήμα του οικογενειακού προϋπολογισμού. Γι’ αυτό υπάρχει πια, από το 22 και καλώς υπάρχει προφανώς, επανεκκίνηση της στεγαστικής πολιτικής συνολικά της χώρας. Έχει τρέξει το πρόγραμμα Σπίτι μου. Τώρα θα παρουσιαστεί το Σπίτι μου 2. Υπάρχουν άλλα επιμέρους προγράμματα χρηματοδοτούμενα και από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Υπάρχει το πρόγραμμα Ανακαινίζω-Νοικιάζω. Κάναμε από πέρσι κάποιες παρεμβάσεις στις βραχυχρόνιες μισθώσεις. Τώρα θα ανακοινωθούν και άλλες» επισήμανε ο κ. Χατζηδάκης.

    Νέες παρεμβάσεις στις βραχυχρόνιες μισθώσεις

    «Έχουμε μία κατάσταση από την οποία προφανώς είναι κερδισμένοι οι ιδιοκτήτες, γιατί και λόγω της ανάπτυξης έχουν ανέβει οι τιμές των ακινήτων και οι τιμές των ενοικίων. Κερδίζουν οι ιδιοκτήτες από αυτό, μην το ξεχνάμε, γιατί και αυτοί είναι Έλληνες, αλλά από την άλλη πλευρά χάνουν οι ενοικιαστές και κυρίως πιέζονται τα χαμηλότερα εισοδήματα και ακόμα πιο πολύ τα νέα ζευγάρια που θέλουν να ξεκινήσουν τη ζωή τους» συμπλήρωσε ο Υπουργός.

    Γι’ αυτό το λόγο, συνέχισε, η κυβέρνηση δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα σε αυτό. «Υπάρχουν προβλήματα τα οποία είναι και εδώ και αλλού, είναι της σύγχρονης κοινωνίας και σίγουρα της εποχής μας στην Ελλάδα, όπως είναι το στεγαστικό, όπως είναι το δημογραφικό, όπως είναι επίσης η κλιματική αλλαγή, με ό, τι αναστάτωση μπορεί να δημιουργεί στο κράτος και στην καθημερινότητά μας, τα οποία επεδίωξε ο πρωθυπουργός να τα αναδείξει στον λόγο του στη Θεσσαλονίκη. Αλλά επιδιώκουμε πάντοτε να κινούμαστε μέσα στα πλαίσια των αντοχών του προϋπολογισμού και της οικονομίας γιατί αν ξεπεράσουμε κάποια όρια και κινηθούμε λαϊκίστικα, τότε το ωσαννά σήμερα, θα γίνει σταύρωσον αυτόν αύριο. Έχουμε τα διδάγματα της περασμένης δεκαετίας και πρέπει να κινούμαστε πάντοτε με σοβαρότητα, με σταθερότητα και με νοικοκυροσύνη» τόνισε ο κ. Χατζηδάκης.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Έρχεται ρύθμιση έως 60 δόσεις σε ευάλωτους για χρέη στους δήμους
    Έρχεται ρύθμιση έως 60 δόσεις σε ευάλωτους για χρέη στους δήμους

    Πρόθεση της κυβέρνησης να ρυθμίσουν τις οφειλές τους άτομα που χρωστούν και ποσά άνω των 10.000 ευρώ

    Σε ρύθμιση χρεών πολιτών προς τους δήμους προχωρά η κυβέρνηση και το επόμενο διάστημα θα δίνεται η δυνατότητα στον οφειλέτη να ρυθμίσει τα χρέη του με δόσεις και ν' απευθύνεται στον εξωδικαστικό συμβιβασμό. Τη δυνατότητα αυτή ανακοίνωσε ο υπουργός Εσωτερικών, Θεόδωρος Λιβάνιος μιλώντας στο Action24.

    Το πρόβλημα με τις οφειλές προς τους δήμους φάνηκε έντονο, ειδικά μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές, όταν ακόμη και δημοτικοί σύμβουλοι από διαφορετικές παρατάξεις δεν είχαν πληρώσει εγκαίρως τις οφειλές, με αποτέλεσμα να εκπίπτουν του αξιώματος.

    Ο κ. Λιβάνιος σημείωσε ότι «πρέπει να κάνουμε μια ρύθμιση προκειμένου να δώσουμε στους δήμους και τη δυνατότητα να εισπράξουν και να βελτιώσουν την οικονομική τους κατάσταση αλλά και στους οφειλέτες να μπορέσουν να είναι συνεπείς και να ρυθμίσουν ό,τι είναι».

    Ο υπουργός Εσωτερικών εξήγησε πως «έχει ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση με το υπουργείο Οικονομικών. Στο νομοσχέδιο της Αυτοδιοίκησης υπάρχει διάταξη για τη ρύθμιση των οφειλών, ιδίως για τους ευαίσθητους οφειλέτες, δηλαδή εκείνους που δεν έχουν μεγάλα περιουσιακά στοιχεία και δεν έχουν και ακίνητη περιουσία, σημαντική στο όνομά τους, υπάρχει μια ρύθμιση που σχεδόν εκμηδενίζει τις προσαυξήσεις να μπορούν να πληρώσουν την οφειλή τους έως 60 δόσεις» πρόσθεσε.

    Στα σενάρια που επεξεργάζεται η κυβέρνηση είναι η ρύθμιση να προβλέπει μείωση προσαυξήσεων από 75% έως 95%. Πρόθεση της κυβέρνησης, όπως τόνισε ο Θεόδωρος Λιβάνιος, είναι σε οφειλές άνω των 10.000 ευρώ να δίνεται η δυνατότητα στον οφειλέτη, είτε φυσικό είτε νομικό πρόσωπο, να μπορεί παγίως να απευθυνθεί στον εξωδικαστικό συμβιβασμό.

    «Είναι μια λύση που θα βοηθήσει αυτούς, που οφείλουν πολλά λεφτά στους δήμους προκειμένου να ενταχθούν στον εξωδικαστικό συμβιβασμό και να ρυθμίσουν μία και καλή την οφειλή τους με ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους».
    Πηγή: newsbomb.gr
  • ΥΠΕΘΟ: Δεν θα υπάρξει παράταση χρόνου στην υποβολή των φορολογικών δηλώσεων
    ΥΠΕΘΟ: Δεν θα υπάρξει παράταση χρόνου στην υποβολή των φορολογικών δηλώσεων

    Δεν θα υπάρξει χρονική παράταση στην υποβολή των φορολογικών δηλώσεων ,αναφέρει το υπουργείο Οικονομικών, επισημαίνοντας ότι μέχρι τα μέσα της εβδομάδας, έχουν υποβληθεί περισσότερες από 4,4 εκατομμύρια δηλώσεις.

    Υπενθυμίζεται πως η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων είναι η 26η Ιουλίου.

    Τι έγινε με τις αυτόματες υποβολές φορολογικών δηλώσεων

    Φέτος για πρώτη φορά δινόταν η δυνατότητα σε πάνω από 1,3 εκατομμύρια μισθωτούς-συνταξιούχους να δουν προ-συμπληρωμένη και αυτόματα υποβληθείσα τη δήλωσή τους, χωρίς την παρέμβαση κάποιου φοροτεχνικού ή λογιστή.

    Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο τύπου του ΥΠΕΘΟ, κ. Τσάπαλο το μισό εκατομμύριο εξ αυτών το έκανε και αυτόματα υποβλήθηκε η φορολογική του δήλωση όλα.

    «Από το 1,3 εκατομμύριο πολίτες που είχαν προσυμπληρωμένες δηλώσεις οι 430 χιλιάδων ήταν αυτοί που θέλησαν να μην πληρώσουν λογιστή και να γίνει αυτόματα η φορολογική τους δήλωση».

    Πηγή: Cnn.gr

  • Η μάχη της ελληνικής παραλίας: το στοίχημα των ελέγχων, τα πρόστιμα και οι αλληλοκαταγγελόμενοι επιχειρηματίες
    Η μάχη της ελληνικής παραλίας: το στοίχημα των ελέγχων, τα πρόστιμα και οι αλληλοκαταγγελόμενοι επιχειρηματίες

    Το μεγάλο «στοίχημα» για την κυβέρνηση και το Υπουργείο Οικονομικών κατά την εφετινή θερινή περίοδο, εκτός από το κυνήγι των φοροφυγάδων, είναι και η τήρηση της νομιμότητας στις παραλίες με τις ξαπλώστρες και τις ομπρέλες που τοποθετούν εκεί οι επιχειρηματίες, οι οποίοι έχουν λάβει προηγουμένως τη σχετική άδεια. Αποτελεί ίσως προσωπικό «στοίχημα» του υπουργού Κωστή Χατζηδάκη, ο οποίος με κάθε ευκαιρία διατυμπανίζει σε όλους τους τόνους ότι δεν πρόκειται να γίνουν εκπτώσεις για τίποτε και σε κανέναν.

    Οι έλεγχοι που θα γίνονται θα ακολουθούν το μοντέλο των φορολογικών ελέγχων, δηλαδή θα στέλνονται κλιμάκια από άλλες περιοχές, ώστε να αποφεύγεται η εντοπιότητα.
    Ωστόσο, αποτελεί ένα δύσκολο εγχείρημα και το γνωρίζουν πολύ καλά στον κρατικό μηχανισμό, αφού η Ελλάδα διαθέτει μια τεράστια ακτογραμμή, ενώ παράλληλα έχει εισαχθεί από εφέτος ένα νέο σύστημα που, όπως κάθε νέο, θέλει χρόνο για να δουλέψει. Αυτό βέβαια σε καμία περίπτωση δεν αποθαρρύνει τις συναρμόδιες κρατικές υπηρεσίες (Υπουργείο Οικονομικών, Κτηματικές Υπηρεσίες και Αστυνομία), που έχουν βάλει στο σκάνερ τους ακόμα και τις πιο απομακρυσμένες παραλίες της χώρας μέσω της εφαρμογής MyCoast.

    Η επιδίωξη είναι μία και μοναδική: να αποφευχθούν αυθαιρεσίες και να εφαρμοστούν ορθά οι νέοι κανόνες που ισχύουν από την 1η του έτους. Στο πλαίσιο αυτό, έχουν οργανωθεί ελεγκτικά κλιμάκια, τα οποία απαρτίζονται από στελέχη των κρατικών μηχανισμών και ξεσκονίζουν τις καταγγελίες που έχουν ήδη γίνει, με προτεραιότητα σε αυτές που κρίνονται ως οι πλέον σοβαρές.
    Οι αρμόδιοι παράγοντες δηλώνουν ότι είναι πολύ σοβαρή δουλειά να γίνει πριν τον επιτόπιο έλεγχο το ξεσκαρτάρισμα των καταγγελιών ως προς την αξιοπιστία και την ορθότητά τους. Μεγαλύτερο βάρος δίνεται στις επώνυμες καταγγελίες, διότι εκ προοιμίου θεωρούνται πιο αξιόπιστες.

    Μέχρι σήμερα, έχουν πραγματοποιηθεί μέσω της εφαρμογής Mycoast 8.900 καταγγελίες, εκ των οποίων οι 1.100 είναι επώνυμες. Από αυτές τις καταγγελίες, έχουν ήδη αξιολογηθεί 600, οι οποίες αφορούν σε 10 περιοχές. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, πρόκειται για περιοχές που ήδη έχουν απασχολήσει τις αρχές, αλλά και για περιοχές για τις οποίες δεν είχε ακουστεί κάτι.
    Είναι χαρακτηριστικό ότι σε μία περιοχή της χώρας - στην Πάργα του Νομού Πρεβέζης - οι καταγγελίες είναι εκατοντάδες και αφορούν τις ίδιες παραλίες. Μετά από έναν πρόχειρο έλεγχο - δεν χρειάστηκε καν να γίνει ενδελεχής - διαπιστώθηκε ότι προέρχονταν από δύο ΙΡ (ηλεκτρονικές διευθύνσεις) που ανήκαν σε δύο επιχειρηματίες - ανταγωνιστές που το μόνο που ήθελαν - πιθανότατα - ήταν να δημιουργήσει ο ένας προβλήματα στον άλλον. Σε άλλη περιοχή της χώρας, τη Χαλκιδική, συνέβη κάτι ανάλογο, όπου λόγω των υψηλών ποσοστών παραβατικότητας κινητοποιήθηκαν αμέσως ελεγκτικά κλιμάκια.

    Και σε αυτήν την περίπτωση, οι αλληλοκαταγγελίες επιχειρηματιών αποδείχθηκε ότι δεν είχαν καμία βάση. Οι έλεγχοι που θα πραγματοποιηθούν θα ακολουθούν το μοντέλο των φορολογικών ελέγχων. Θα σταλούν υπάλληλοι Κτηματικών Υπηρεσιών εκτός έδρας, ενώ για να αποφευχθούν τα «προβλήματα» που δημιουργεί η εντοπιότητα, δεν θα υπάρξουν γεωγραφικά «στεγανά». Για παράδειγμα, υπάλληλοι από την Αττική θα ενισχύσουν ελεγκτικά κλιμάκια σε νησιά του Αιγαίου και αντιστρόφως. Η συγκεκριμένη πρακτική εξυπηρετεί απόλυτα και τις ανάγκες που υπάρχουν σε προσωπικό σε περιοχές όπου καταγράφεται υψηλή παραβατικότητα και οι καταγγελίες πέφτουν… βροχή. Οι έλεγχοι μπορούν να γίνονται με δύο τρόπους:

    1. Με αυτοψία στον χώρο του αιγιαλού και της παραλίας. Μετά τη διενέργεια της αυτοψίας, συντάσσεται επιτόπου πόρισμα - έκθεση αυτοψίας με συνοδευτικό φωτογραφικό υλικό, όταν αυτό είναι εφικτό και επιδίδεται ή τοιχοκολλάται αμέσως.

    2. Με εξ αποστάσεως φωτογραφική λήψη του χώρου του αιγιαλού και της παραλίας. Ιδίως από μη επανδρωμένα αεροσκάφη (drones), που λειτουργούν στον αέρα αυτόνομα ή τηλεκατευθυνόμενα, ή με αξιοποίηση δορυφορικών λήψεων. Η Κτηματική Υπηρεσία λαμβάνει το φωτογραφικό υποστηρικτικό υλικό. Βάσει αυτού συντάσσει τα πορίσματα - εκθέσεις αυτοψίας, λαμβάνοντας τα προβλεπόμενα διοικητικά μέτρα και επιβάλλοντας κυρώσεις που περιγράφει ο νόμος.

    Τα προβλεπόμενα πρόστιμα

    Από 2.000 ευρώ έως και 60.000 ευρώ φτάνουν τα πρόστιμα που επιβάλλονται για παρεμπόδιση της ελεύθερης πρόσβασης του κοινού στη θάλασσα, τον αιγιαλό και την παραλία.
    Πιο συγκεκριμένα:
    • Για τοποθέτηση κατασκευών όπως κτίσματα, τοιχία, ζαρντινιέρες, περιφράξεις παντός τύπου, επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 500 ευρώ ανά κυβικό μέτρο που αντιστοιχεί στον όγκο της κατασκευής. Αν για την απομάκρυνση των κινητών στοιχείων είναι απαραίτητη η χρήση μηχανολογικού εξοπλισμού, το πρόστιμο της παρούσας τετραπλασιάζεται.
    • Για κινητά στοιχεία που δεν μπορούν να μετακινηθούν εύκολα, όπως αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, βαρέα οχήματα, τέντες, επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά μέτρο που αντιστοιχεί στο πλάτος της διέλευσης που παρεμποδίζεται. Αν για την απομάκρυνση των κινητών στοιχείων είναι απαραίτητη η χρήση μηχανολογικού εξοπλισμού, επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά κυβικό μέτρο που αντιστοιχεί στον όγκο των αντικειμένων που παρεμποδίζουν τη διέλευση.
    • Για ρίψη μπάζων, οικοδομικών υλικών και κάθε είδους απορριμμάτων σε σημεία διέλευσης του κοινού προς τη θάλασσα, επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά μέτρο που αντιστοιχεί στο πλάτος της διέλευσης που εμποδίζεται (διπλάσιο αν για την απομάκρυνση των κινητών στοιχείων είναι απαραίτητη η χρήση μηχανολογικού εξοπλισμού).
    • Για άσκηση κάθε είδους δραστηριότητας ή εκδήλωσης, ατομικής ή συλλογικής, επαγγελματικής ή μη, μόνιμης ή προσωρινής, που κωλύει την άμεση πρόσβαση του κοινού στη θάλασσα, επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά μέτρο που αντιστοιχεί στο πλάτος της διέλευσης που εμποδίζεται.
    • Για κάθε είδους σωματική ή λεκτική παρεμπόδιση, επιβάλλεται πρόστιμο 2.000 ευρώ.
    • Τα πρόστιμα δεν μπορούν να υπολείπονται των 2.000 ευρώ ή να υπερβαίνουν τις 60.000 ευρώ.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Στοιβάζονται χρέη στον ΕΝΦΙΑ 2024: 1 εκατομμύριο φορολογούμενοι δεν πλήρωσαν
    Στοιβάζονται χρέη στον ΕΝΦΙΑ 2024: 1 εκατομμύριο φορολογούμενοι δεν πλήρωσαν

    Αποκαλυπτικά τα στοιχεία και για τον ΕΝΦΙΑ 2024. Αυξάνονται οι οφειλές. 107 δισ. ευρώ απλήρωτοι φόροι στο τέλος Απριλίου.

    «Ύπουλα» λειτουργεί η ακρίβεια με τα νοικοκυριά να πιέζονται και τα στοιχεία να δείχνουν ότι σιγά-σιγά δεν ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους. Σύμφωνα με το Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής, στο τέλος Απριλίου του 2024, αυξήθηκε κατά σχεδόν 1 εκατομμύριο (958.313 πρόσωπα -φυσικά και νομικά) ο συνολικός αριθμός των οφειλετών. Μάλιστα, βασικός παράγοντας για αυτή την αύξηση, είναι η μη πληρωμή της πρώτης δόσης του ΕΝΦΙΑ 2024 στα τέλη Απριλίου. Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη δόση του ΕΝΦΙΑ 2023 έληξε στο τέλος Μαΐου.

    Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, η αύξηση στον αριθμό των οφειλετών προέρχεται κυρίως από την κατηγορία οφειλής μέχρι 50 ευρώ. Αντιθέτως, μείωση του αριθμού των οφειλετών, κατά 129.482 πρόσωπα συνολικά, καταγράφεται σε οφειλές μεταξύ 50 και 10.000 ευρώ. Η μείωση του αριθμού των οφειλετών στο εν λόγω εύρος οφειλής, συνοδεύεται μάλιστα και από μικρή μείωση του συνολικού ληξιπρόθεσμου υπολοίπου σε ετήσια βάση κατά 39 εκατ. ευρώ συνολικά.

    Ωστόσο, αύξηση του ληξιπρόθεσμου υπολοίπου παρατηρείται τόσο σε οφειλές μικρότερες των 50 ευρώ, όσο και σε οφειλές μεταξύ 10.000 και 1 εκατ. ευρώ (κατά 1,3 δισ. ευρώ συνολικά). Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η κατηγορία οφειλής άνω του 1 εκατ. ευρώ. Στο εύρος μεταξύ 1 και 100 εκατ. ευρώ καταγράφεται αύξηση του ληξιπρόθεσμου υπολοίπου κατά 1,5 δισ. ευρώ, ενώ οι οφειλές άνω των 100 εκατ. ευρώ παρουσιάζουν μείωση κατά 3,5 δισ. ευρώ (λόγω διαγραφής οφειλών της ΟΣΕ ΑΕ ύψους 3,03 δισ. ευρώ η οποία πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2023).

    Από την ανάλυση των στοιχείων προκύπτουν ακόμα τα εξής:

    • Το συνολικό ληξιπρόθεσμο υπόλοιπο στο τέλος του Απριλίου του 2024, διαμορφώθηκε στα 107 δισ. ευρώ, μειωμένο κατά 667,9 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον Απρίλιο του 2023. Από το ποσό του συνολικού ληξιπρόθεσμου υπολοίπου, τα 26,3 δισ. ευρώ (ποσοστό 24,6%), έχουν χαρακτηριστεί ανεπίδεκτα είσπραξης. Το 0,2% των οφειλετών αποτελούν 9.023 φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις. Οφείλουν στην Εφορία 82,310 δισ. ευρώ (από τα 107 δισ. ευρώ) ενώ μόλις το 5,7% του πραγματικού ληξιπρόθεσμου υπολοίπου ή 4,6 δισ. ευρώ βρίσκεται σε ρύθμιση.
    • Από τα 80,7 δισ. ευρώ που μπορούν να εισπραχθούν, μόλις 26,8 δισ. ευρώ (το 33% του πραγματικού ληξιπρόθεσμου υπολοίπου) αποτελούν τη «δεξαμενή» απ’ την οποία προέρχεται το 90% των εισπράξεων που κάνει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) από παλαιά και νέα χρέη. Εξετάζοντας την ποιοτική διάρθρωση του πραγματικού ληξιπρόθεσμου υπολοίπου διαπιστώνουμε ότι το 59,6% αυτού, που αντιστοιχεί σε 48,1 δισ. ευρώ, πηγάζει από φορολογικές οφειλές (άμεσοι και έμμεσοι φόροι, φόροι στην περιουσία, ΦΠΑ, ειδικοί φόροι κατανάλωσης κτλ.).
    • Το υψηλότερο ποσοστό των συνολικών ρυθμισμένων οφειλών (23,9%) εντοπίζεται στο εύρος 500 με 10.000 ευρώ, ενώ εντός αυτού του εύρους το ποσοστό των ρυθμισμένων οφειλών αγγίζει το 26,2% για ποσά από 3.000 έως 5.000 ευρώ. Ωστόσο, τα ποσοστά διαφέρουν μεταξύ φυσικών και νομικών προσώπων. Συγκεκριμένα το υψηλότερο ποσοστό ρυθμισμένων οφειλών φυσικών προσώπων εντοπίζεται μεταξύ 500 και 10.000 ευρώ (24,1%) και αγγίζει το 26,5% για ποσά από 2.000 έως 3.000 ευρώ. Αντίθετα, τα νομικά πρόσωπα ρυθμίζουν σε υψηλότερο ποσοστό (30,3%) οφειλές που ανήκουν στο εύρος από 10.000 έως 100.000 ευρώ, ενώ το ποσοστό αυτό φτάνει στο 34,3% στην κατηγορία 10.000 με 20.000 ευρώ.

    Χαμηλά ποσοστά ρύθμισης οφειλών διαπιστώνονται τόσο σε χαμηλά ποσά οφειλής (ιδιαίτερα κάτω των 500 ευρώ), όσο και σε υψηλά ποσά οφειλής (άνω των 20.000 ευρώ για φυσικά πρόσωπα και άνω των 150.000 ευρώ για νομικά πρόσωπα).

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • ΑΑΔΕ: Όσοι χρωστούν στην Εφορία θα πωλούν ακίνητα και θα εξοφλούν τις οφειλές τους
    ΑΑΔΕ: Όσοι χρωστούν στην Εφορία θα πωλούν ακίνητα και θα εξοφλούν τις οφειλές τους

    Με το νέο σύστημα εξαλείφεται μια ακόμα πηγή ταλαιπωρίας για χιλιάδες φορολογούμενους. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το μέτρο αυτό θα διευκολύνει πάνω από 300.000 συναλλαγές που πραγματοποιούνται ετησίως

    Μια ακόμη παθογένεια φορολογικού συστήματος παύει να υπάρχει. Μέχρι σήμερα αν κάποιος είχε οφειλή στην Εφορία δεν μπορούσε να πουλήσει ένα ακίνητο και με το έσοδο να εξοφλήσει το χρέος του.

    Στο εξής οι φορολογούμενοι που δεν μπορούν να λάβουν φορολογική ενημερότητα λόγω «κόκκινων» και αρρύθμιστων χρεών στην εφορία θα μπορούν πλέον πιο εύκολα να προχωρήσουν στην πώληση ακινήτου ή να εισπράξουν χρήματα από το δημόσιο.
    Η ΑΑΔΕ έχει ενεργοποιήσει την ψηφιακή έκδοση της Βεβαίωσης Οφειλής, η οποία είναι απαραίτητη για όσους έχουν αρρύθμιστες ληξιπρόθεσμες οφειλές και θέλουν να μεταβιβάσουν ακίνητα ώστε να εξοφλήσουν τα χρέη τους από το τίμημα της πώλησης του ακινήτου.

    Με το νέο σύστημα εξαλείφεται μια ακόμα πηγή ταλαιπωρίας για χιλιάδες φορολογούμενους, οι οποίοι πλέον απαλλάσσονται από τις επισκέψεις στις εφορίες για να λάβουν τη βεβαίωση για το ύψος των φορολογικών οφειλών τους. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το μέτρο αυτό θα διευκολύνει πάνω από 300.000 συναλλαγές που πραγματοποιούνται ετησίως.

    Σύμφωνα με εγκύκλιο του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή παρέχονται διευκρινήσεις για τον τρόπο και τις προϋποθέσεις χορήγησης της βεβαίωσης οφειλής την οποία θα έχουν στα χέρια τους οι οφειλέτες με λίγα κλικ στην ηλεκτρονική πλατφόρμα.

    Σύμφωνα με την εγκύκλιο:

    1. Η βεβαίωση οφειλής εκδίδεται ψηφιακά για είσπραξη χρημάτων ή για μεταβίβαση ακινήτου κατόπιν υποβολής της αίτησης για χορήγηση αποδεικτικού ενημερότητας για είσπραξη χρημάτων ή μεταβίβαση ακινήτου ή σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ' αυτού από επαχθή αιτία με τίμημα από τον οφειλέτη δικαιούχο της πληρωμής ή τον μεταβιβάζοντα το ακίνητο ή το εμπράγματο δικαίωμα.
    2. Ο οφειλέτης κατά τη διαδικασία υποβολής της ανωτέρω αίτησης ενημερώνεται για τους λόγους απόρριψης έκδοσης αποδεικτικού ενημερότητας σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις (όπως ύπαρξη συνολικών ληξιπρόθεσμων βασικών οφειλών άνω των ευρώ μη τακτοποιημένων κατά νόμιμο τρόπο) και συναινεί στη διερεύνηση της δυνατότητας έκδοσης της βεβαίωσης οφειλής. Σε περίπτωση που δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις χορήγησης της βεβαίωσης οφειλής ψηφιακά, ενημερώνεται ο αιτών για τον λόγο απόρριψης μέσω της εφαρμογής «Αποδεικτικό ενημερότητας - Οι Αιτήσεις μου» της ψηφιακής πύλης «myAADE».
    3. Η βεβαίωση οφειλής εκδίδεται εφόσον υφίστανται βεβαιωμένες οφειλές στη Φορολογική Διοίκηση, για τις οποίες ο οφειλέτης έχει ευθύνη καταβολής και οι οποίες αναγράφονται επί αυτής η δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις χορήγησης του αποδεικτικού ενημερότητας ειδικότερα:

    α) στην περίπτωση αίτησης χορήγησης αποδεικτικού ενημερότητας για είσπραξη χρημάτων, όταν δεν πληρούται τουλάχιστον μία από τις προϋποθέσεις χορήγησης αποδεικτικού ενημερότητας

    β) στην περίπτωση αίτησης χορήγησης αποδεικτικού ενημερότητας για μεταβίβαση ακινήτου ή σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ' αυτού από επαχθή αιτία με τίμημα, όταν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις χορήγησης του αποδεικτικού ενημερότητας αποκλειστικά και μόνο λόγω των βεβαιωμένων οφειλών στη Φορολογική Διοίκηση, ήτοι όταν ο οφειλέτης για τον οποίο εκδίδεται η βεβαίωση οφειλής έχει συνολικές ληξιπρόθεσμες βασικές οφειλές άνω των 30 ευρώ βεβαιωμένες στη Φορολογική Διοίκηση μη τακτοποιημένες κατά νόμιμο τρόπο (με ρύθμιση τμηματικής καταβολής, ή με αναστολή είσπραξης) ή όταν, κατά την εξέταση των όρων χορήγησης αποδεικτικού ενημερότητας, το ποσό της παρακράτησης, όπως προκύπτει υπολογιζόμενο επί της αντικειμενικής αξίας, υπερβαίνει το τίμημα.

    Μεταβίβαση ακινήτου

    4. Εάν η βεβαίωση εκδίδεται για μεταβίβαση ακινήτου αναγράφεται το σύνολο των βεβαιωμένων (ατομικών, συνυποχρέωσης και συνυπευθυνότητας) ληξιπρόθεσμων και μη, ρυθμισμένων και μη στη Φορολογική Διοίκηση οφειλών, για τις οποίες έχει ευθύνη καταβολής σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις ο οφειλέτης (φυσικό ή νομικό πρόσωπο/νομική οντότητα/ομάδα περιουσίας) για τον οποίο εκδίδεται η βεβαίωση οφειλής. Εάν η βεβαίωση οφειλής εκδίδεται για είσπραξη χρημάτων, στο ανωτέρω σύνολο οφειλών συμπεριλαμβάνονται οι συνολικές βεβαιωμένες οφειλές σε αναστολή είσπραξης, ανεξαρτήτως ύψους αυτών, εάν είναι ληξιπρόθεσμες ή μη ή εάν έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής

    5. Εάν από το ποσό του τιμήματος που αποδίδεται στη Φορολογική Διοίκηση δεν εξοφλούνται πλήρως οι ληξιπρόθεσμες οφειλές σε καθεστώς αναστολής είσπραξης, ανεξαρτήτως εάν αυτές έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής, για τη χορήγηση βεβαίωσης οφειλής για μεταβίβαση ακινήτου ή σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ' αυτού από επαχθή αιτία, απαιτείται έγκριση από τον αρμόδιο Προϊστάμενο για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής υπηρεσίας. Στην περίπτωση που το τίμημα υπολείπεται της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου ή του δικαιώματος που συστήνεται επ' αυτού, χωρίς να εξοφλείται το σύνολο των οφειλών που περιλαμβάνονται υποχρεωτικά στη βεβαίωση οφειλής, απαιτείται ως προϋπόθεση για τη χορήγηση της βεβαίωσης οφειλής διασφάλιση της είσπραξης των εναπομενουσών οφειλών που αντιστοιχούν στη διαφορά μεταξύ της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου ή του δικαιώματος που συστήνεται επ' αυτού και του τιμήματος.

    Ας δούμε με παραδείγματα πως θα εφαρμοστεί το νέο σύστημα:

    Παράδειγμα 1

    Δεδομένα:

    • Ο φορολογούμενος υποβάλλει αίτηση για αποδεικτικό ενημερότητας για είσπραξη χρημάτων από ΟΤΑ.
    • Ο φορολογούμενος έχει συνολικές ληξιπρόθεσμες οφειλές ύψους 40.000 ευρώ, μη τακτοποιημένες κατά νόμιμο τρόπο.
    • Το ποσό της είσπραξης ανέρχεται στο ποσό των 80.000 ευρώ.

    Απάντηση:

    • Με την υποβολή της αίτησης του οφειλέτη για έκδοση αποδεικτικού ενημερότητας, ελέγχονται οι προϋποθέσεις χορήγησης αυτού.
    • Λόγω των ληξιπρόθεσμων μη τακτοποιημένων κατά νόμιμο τρόπο οφειλών δεν χορηγείται αποδεικτικό ενημερότητας.
    • Ο φορολογούμενος ενημερώνεται για τον λόγο απόρριψης έκδοσης αποδεικτικού ενημερότητας και συναινεί στην έκδοση βεβαίωσης οφειλής.
    • Ελέγχονται οι προϋποθέσεις χορήγησης βεβαίωσης οφειλής για είσπραξη χρημάτων.
    • Εκδίδεται ψηφιακά βεβαίωση οφειλής για είσπραξη χρημάτων με το σύνολο των οφειλών του αιτούντος (40.000 ευρώ), με την ένδειξη επί της βεβαίωσης οφειλής ότι για την απόδοση τυχόν εναπομένοντος ποσού στον δικαιούχο από την υπηρεσία ή τον οργανισμό πληρωμής, δεν απαιτείται η προσκόμιση αποδεικτικού ενημερότητας καθώς δεν συντρέχει άλλος λόγος μη έκδοσης αποδεικτικού ενημερότητας πέραν των ανωτέρω οφειλών.
    Παράδειγμα 2

    Δεδομένα:

    • Ο φορολογούμενος υποβάλλει αίτηση για έκδοση αποδεικτικού ενημερότητας για μεταβίβαση ακινήτου από επαχθή αιτία με τίμημα (πώληση ακινήτου).
    • Ο φορολογούμενος έχει βεβαιωμένες οφειλές στη Φορολογική Διοίκηση, ως εξής:

    α) βεβαιωμένες ληξιπρόθεσμες οφειλές ύψους 40.000 ευρώ μη τακτοποιημένες κατά νόμιμο τρόπο.

    β) βεβαιωμένες μη ληξιπρόθεσμες οφειλές ύψους 5.000 ευρώ

    γ) βεβαιωμένες οφειλές σε αναστολή είσπραξης ύψους 160.000 ευρώ εκ των οποίων οι ληξιπρόθεσμες οφειλές σε αναστολή είσπραξης είναι 60.000 ευρώ.

    • Οι συνολικές ληξιπρόθεσμες βασικές οφειλές σε καθεστώς αναστολής είσπραξης είναι άνω των 50.000 ευρώ.
    • Οι λοιπές προϋποθέσεις αποδεικτικού ενημερότητας πληρούνται.
    • Η αντικειμενική αξία του ακινήτου που μεταβιβάζεται είναι 80.000 ευρώ.
    • Το δηλούμενο τίμημα ανέρχεται στο ποσό των 80.000 ευρώ.

    Απάντηση:

    • Λόγω των ληξιπρόθεσμων μη τακτοποιημένων κατά νόμιμο τρόπο οφειλών, δεν χορηγείται αποδεικτικό ενημερότητας.
    • Ο φορολογούμενος ενημερώνεται για τους λόγους απόρριψης έκδοσης αποδεικτικού ενημερότητας και συναινεί στην έκδοση βεβαίωσης οφειλής για μεταβίβαση ακινήτου. - Ελέγχονται οι προϋποθέσεις χορήγησης βεβαίωσης οφειλής για μεταβίβαση ακινήτου.
    • Επειδή το τίμημα καλύπτει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές σε αναστολή είσπραξης δεν απαιτείται έγκριση από τον αρμόδιο Προϊστάμενο για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής υπηρεσίας.
    • Συνεπώς, εκδίδεται ψηφιακά βεβαίωση οφειλής για μεταβίβαση ακινήτου με αναγραφόμενο ποσό οφειλής (40.000 + 60.000 + 5.000 =) 105.000 ευρώ, προκειμένου να αποδοθεί το συνολικό προϊόν του τιμήματος, ήτοι το ποσό των 80.000 ευρώ.

    Πηγή: imerisia.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ