Παρασκευή, 19 Απριλίου 2019 15:58

Πρώτη πληρωμή Επιδόματος Στέγασης

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Από την Αναπληρώτρια Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Θεανώ Φωτίου, ανακοινώνεται ότι τη Μ. Τετάρτη 24 Απριλίου 2019, θα πραγματοποιηθεί η πρώτη πληρωμή των δικαιούχων του Επιδόματος Στέγασης (ενοίκιο), των οποίων οι αιτήσεις εγκρίθηκαν έως τις 31 Μαρτίου 2019.

Το ποσό των 82.461.054,80 ευρώ θα καταβληθεί σε 177.638 δικαιούχους και αφορά περισσότερα από 477.000 άτομα.

Το επίδομα θα δοθεί αναδρομικά από 1ης Ιανουαρίου 2019 σε όλους όσοι έχουν στο όνομά τους ηλεκτρονικό μισθωτήριο συμβόλαιο από την ημερομηνία αυτή. Όλοι θα εισπράξουν τα μηνιαία επιδόματα που δικαιούνται με βάση τη σύνθεση του νοικοκυριού έως και τον Μάρτιο.

Υπενθυμίζεται ότι η ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα παραμένει ανοιχτή ώστε οι ενδιαφερόμενοι να την επισκέπτονται και να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους ανά πάσα στιγμή.

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 19 Απριλίου 2019 18:11

Σχετικά Άρθρα

  • ΟΠΕΚΑ: Πότε πληρώνονται ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα και επίδομα ενοικίου
    ΟΠΕΚΑ: Πότε πληρώνονται ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα και επίδομα ενοικίου

    Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για την καταβολή των επιδομάτων του ΟΠΕΚΑ, όπως ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα, επίδομα ενοικίου και ανασφάλιστων υπερηλίκων.

    Ο Οργανισμός θα πληρώσει τα επιδόματα την τελευταία εργάσιμη του μήνα, δηλαδή την Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου.

    Συγκεκριμένα θα καταβληθούν από τον ΟΠΕΚΑ τα παρακάτω επιδόματα και παροχές: Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα (πρώην ΚΕΑ), Επίδομα Στέγασης, Επίδομα γέννησης, Προνοιακά Αναπηρικά και Διατροφικά Επιδόματα, Στεγαστική Συνδρομή, Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ανασφαλίστων Υπερηλίκων, Σύνταξη Ανασφάλιστων Υπερηλίκων.

    Τι γίνεται με το επίδομα παιδιού

    Χρήματα θα πάρουν και οι δικαιούχοι του επιδόματος παιδιού. Επειδή όμως το εν λόγω επίδομα καταβάλλεται ανά δίμηνο, η πληρωμή της πρώτης δόσης θα γίνει στις 31 Μαρτίου 2024.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Γεωργιάδης: Από την 1η Ιανουαρίου 2024, οι τριετίες «ξεπαγώνουν» και θα ενισχυθούν τα εισοδήματα των εργαζομένων
    Γεωργιάδης: Από την 1η Ιανουαρίου 2024, οι τριετίες «ξεπαγώνουν» και θα ενισχυθούν τα εισοδήματα των εργαζομένων

    «Από την 1η Ιανουαρίου 2024, οι τριετίες "ξεπαγώνουν"» δήλωσε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, 'Αδωνις Γεωργιάδης, σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό Real FM.

    Όπως είπε, οι τριετίες «ξεπαγώνουν» νωρίτερα και το βασικό κριτήριο για την απόφαση αυτή του υπουργείου ήταν η ακρίβεια και η ανάγκη να ενισχυθούν τα εισοδήματα των εργαζομένων.

    Παράλληλα, ο κ. Γεωργιάδης αναφέρθηκε εκτενώς στις πρωτοβουλίες του υπουργείου Εργασίας, επισημαίνοντας ότι το νομοσχέδιο για τα εργασιακά έχει ήδη ψηφιστεί, ενώ το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο τίθεται σε δημόσια διαβούλευση την τρέχουσα εβδομάδα. Μεταξύ άλλων, ο υπουργός τόνισε ότι η ανεργία μειώνεται διαρκώς και τα προγράμματα κατάρτισης της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) «τρέχουν» με μεγάλη ταχύτητα.

    Επίσης, ερωτηθείς σχετικά με το αν έχουν ληφθεί επαρκή μέτρα για την ακρίβεια, ο κ. Γεωργιάδης απάντησε ότι η κυβέρνηση δρα συνολικά. «Είναι εντολή του πρωθυπουργού να δώσουμε τη μάχη μας και την δίνει ο καθένας με τον τρόπο του. Η ακρίβεια είναι ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα» σχολίασε ο υπουργός Εργασίας και υπογράμμισε ότι η προσπάθεια του υπουργείου Ανάπτυξης για το θέμα αυτό είναι μεγάλη.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Ποιες αλλαγές φέρνει το νέο νομοσχέδιο για το «Ενεργό ΑΜΚΑ» - Οι αλλαγές για τους ανασφάλιστους
    Ποιες αλλαγές φέρνει το νέο νομοσχέδιο για το «Ενεργό ΑΜΚΑ» - Οι αλλαγές για τους ανασφάλιστους

    Ρύθμιση με την οποία επικαιροποιεί το νομοθετικό πλαίσιο χορήγησης του ΑΜΚΑ και την υγειονομική κάλυψη ανασφάλιστων με ενεργό ΑΜΚΑ περιλαμβάνει το ασφαλιστικό νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, για λόγους αντιμετώπισης φαινομένων καταστρατήγησης.

    Συγκεκριμένα, με την προτεινόμενη ρύθμιση, το κυβερνητικό επιτελείο επιχειρεί να αντιμετωπίσει τα φαινόμενα κατά τα οποία άνθρωποι που δεν μένουν ή/και δεν έχουν καμία έννομη σχέση με την Ελλάδα επισκέπτονται περιστασιακά τη χώρα, μόνο για να κάνουν χρήση της δωρεάν ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και φεύγουν αμέσως μετά, επιβαρύνοντας οικονομικά τη χώρα και τους πολίτες που πληρώνουν φόρους και εισφορές.

    Τι σημαίνει «Ενεργό ΑΜΚΑ»

    Η διάταξη για την υγειονομική κάλυψη ανασφάλιστων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων προσαρμόζεται στα νέα διακριτά στάδια έκδοσης και ενεργοποίησης του ΑΜΚΑ και θέτει ως προϋπόθεση για την παροχή δωρεάν υγειονομικής κάλυψης, την κατοχή ενεργού ΑΜΚΑ.

    Με τον τρόπο αυτό συμπληρώνεται το θεσμικό πλαίσιο που ίσχυε και παρέμενε αμετάβλητο από το 2008, με κεντρικό στόχο να ελεγχθεί η νομιμότητα κάθε επαφής των πολιτών, με το ελληνικό σύστημα κοινωνικής ασφάλισης, την πρόσβαση στο εθνικό σύστημα υγείας και για πάσης φύσεως παροχές.

    Σύμφωνα με τα δεδομένα που ισχύουν δικαιούχοι ΑΜΚΑ είναι:

    (α) οι Έλληνες πολίτες,

    (β) οι πολίτες κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και

    (γ) πολίτες τρίτων χωρών, οι οποίοι παραμένουν νόμιμα στην Ελλάδα και έχουν δικαίωμα πρόσβασης στην αγορά εργασίας και υπαγωγής στο ασφαλιστικό σύστημα της χώρας.

    Δικαιούχοι είναι και οι ανήλικοι των ανωτέρω κατηγοριών, εφόσον παραμένουν νόμιμα και κατοικούν στη χώρα.

    Ποιοι χάνουν τη δωρεάν περίθαλψη

    Πρακτικά, η νέα ρύθμιση αφήνει «εκτός» όσους πολίτες δεν έχουν ενεργό ΑΜΚΑ.

    Αυτοί είναι όλοι όσοι δεν έχουν νόμιμη κατοικία στην χώρα και μπορεί να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:

    • Πολίτες που διέμεναν στη χώρα προ ετών, αλλά δεν έχουν πλέον φορολογικές υποχρεώσεις στην Ελλάδα.
    • Πολίτες που γειτονικών χωρών που επισκέπτονται την Ελλάδα για να πάνε στο νοσοκομείο ή/και να πάρουν φάρμακα και αποχωρούν αμέσως μετά.
    • Μετανάστες που εργάζονται παράνομα στη χώρα, χωρίς να έχουν φορολογική παρουσία.

    Αξίζει να σημειωθεί πως η πρόσβαση στα δημόσια νοσοκομεία και δομές υγείας για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη παραμένει ελεύθερη, ωστόσο σε περίπτωση μη ενεργού ΑΜΚΑ, η σχετική δαπάνη θα βαρύνει τον ασθενή, όπως ισχύει και τώρα για τους μη κατόχους ΑΜΚΑ.

    Πέντε ερωτήσεις για το ΑΜΚΑ και την Ασφαλιστική Ικανότητα

    Τι είναι ο ΑΜΚΑ;

    Είναι ένας ενιαίος αριθμός μητρώου για την εργασία και την κοινωνική ασφάλιση. Είναι ουσιαστικά η ασφαλιστική ταυτότητα όλων των πολιτών και είναι υποχρεωτική από το Νόμο για όλους από τον Οκτώβριο του 2009.

    Ποιοι πρέπει να πάρουν ΑΜΚΑ;

    Όλοι όσοι ασφαλίζονται (άμεσα ή έμμεσα), εργάζονται ή πρόκειται να εργαστούν και όσοι λαμβάνουν σύνταξη ή επίδομα ανεργίας.

    Πρέπει να έχουν ΑΜΚΑ και τα προστατευόμενα μέλη οικογένειας-έμμεσα ασφαλισμένοι (παιδιά, σύζυγοι, γονείς, κλπ.);

    Ναι, είναι υποχρεωτικός για όλα τα έμμεσα μέλη.

    Τι δικαιολογητικά χρειάζονται για την έκδοση του ΑΜΚΑ;

    1. Για Έλληνες υπηκόους

    • Απαιτείται Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας ή Δελτίο Ελληνικής Στρατιωτικής Ταυτότητας.
    • Για ανήλικα άτομα που δεν έχουν συμπληρώσει το 12ο έτος της ηλικίας και δεν έχουν αστυνομική ταυτότητα απαιτείται η προσκόμιση πιστοποιητικού οικογενειακής κατάστασης από το γονέα ή το νόμιμο εκπρόσωπό του.

    2. Για ξένους υπηκόους

    • Απαιτείται το Δελτίο Ταυτότητας ομογενούς ή
    • Δελτίο Ταυτότητας (αντίστοιχο της ελληνικής αστυνομικής) ή
    • πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης επίσημα μεταφρασμένο στα ελληνικά, όταν δεν υπάρχει δελτίο ταυτότητας ή διαβατήριο
    • Για ανήλικα άτομα που γεννήθηκαν στην Ελλάδα αρκεί η ληξιαρχική πράξη γέννησης.

    Είναι δυνατή η απόκτηση ΑΜΚΑ τηλεφωνικά;

    Όχι, θα πρέπει να πάει ο ίδιος ο πολίτης σε κάποιο ΚΕΠ ή γραφείο ΑΜΚΑ. Σε περίπτωση που δεν μπορεί ο ίδιος, μπορεί να πάει εκπρόσωπός του, έχοντας μαζί του τις ταυτότητες του εκπροσώπου και του εκπροσωπούμενου.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Τι είναι το «Ενεργό ΑΜΚΑ» - Ποιοι χάνουν τη δωρεάν περίθαλψη
    Τι είναι το «Ενεργό ΑΜΚΑ» - Ποιοι χάνουν τη δωρεάν περίθαλψη

    Το νομοθετικό πλαίσιο χορήγησης του ΑΜΚΑ και την υγειονομική κάλυψη ανασφαλίστων με ενεργό ΑΜΚΑ επικαιροποιεί η προτεινόμενη ρύθμιση που περιλαμβάνει το ασφαλιστικό νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, για λόγους αντιμετώπισης φαινομένων καταστρατήγησης.

    Συγκεκριμένα, με την προτεινόμενη ρύθμιση, το κυβερνητικό επιτελείο επιχειρεί να αντιμετωπίσει τα φαινόμενα κατά τα οποία άνθρωποι που δεν μένουν ή/και δεν έχουν καμία έννομη σχέση με την Ελλάδα επισκέπτονται περιστασιακά τη χώρα, μόνο για να κάνουν χρήση της δωρεάν ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και φεύγουν αμέσως μετά, επιβαρύνοντας οικονομικά τη χώρα και τους πολίτες που πληρώνουν φόρους και εισφορές.

    Τι σημαίνει «Ενεργό ΑΜΚΑ»

    Η διάταξη για την υγειονομική κάλυψη ανασφάλιστων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων προσαρμόζεται στα νέα διακριτά στάδια έκδοσης και ενεργοποίησης του ΑΜΚΑ και θέτει ως προϋπόθεση για την παροχή δωρεάν υγειονομικής κάλυψης, την κατοχή ενεργού ΑΜΚΑ.

    Με τον τρόπο αυτό συμπληρώνεται το θεσμικό πλαίσιο που ίσχυε και παρέμενε αμετάβλητο από το 2008, με κεντρικό στόχο να ελεγχθεί η νομιμότητα κάθε επαφής των πολιτών, με το ελληνικό σύστημα κοινωνικής ασφάλισης, την πρόσβαση στο εθνικό σύστημα υγείας και για πάσης φύσεως παροχές.

    Σύμφωνα με τα δεδομένα που ισχύουν δικαιούχοι ΑΜΚΑ είναι:

    (α) οι Έλληνες πολίτες,

    (β) οι πολίτες κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και

    (γ) πολίτες τρίτων χωρών, οι οποίοι παραμένουν νόμιμα στην Ελλάδα και έχουν δικαίωμα πρόσβασης στην αγορά εργασίας και υπαγωγής στο ασφαλιστικό σύστημα της χώρας.

    Δικαιούχοι είναι και οι ανήλικοι των ανωτέρω κατηγοριών, εφόσον παραμένουν νόμιμα και κατοικούν στη χώρα.

    Ποιοι χάνουν τη δωρεάν περίθαλψη

    Πρακτικά, η νέα ρύθμιση αφήνει «εκτός» όσους πολίτες δεν έχουν ενεργό ΑΜΚΑ.

    Αυτοί είναι όλοι όσοι δεν έχουν νόμιμη κατοικία στην χώρα και μπορεί να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:

    • Πολίτες που διέμεναν στη χώρα προ ετών, αλλά δεν έχουν πλέον φορολογικές υποχρεώσεις στην Ελλάδα.
    • Πολίτες που γειτονικών χωρών που επισκέπτονται την Ελλάδα για να πάνε στο νοσοκομείο ή/και να πάρουν φάρμακα και αποχωρούν αμέσως μετά.
    • Μετανάστες που εργάζονται παράνομα στη χώρα, χωρίς να έχουν φορολογική παρουσία.

    Αξίζει να σημειωθεί πως η πρόσβαση στα δημόσια νοσοκομεία και δομές υγείας για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη παραμένει ελεύθερη, ωστόσο σε περίπτωση μη ενεργού ΑΜΚΑ, η σχετική δαπάνη θα βαρύνει τον ασθενή, όπως ισχύει και τώρα για τους μη κατόχους ΑΜΚΑ.

    Πέντε ερωτήσεις για το ΑΜΚΑ και την Ασφαλιστική Ικανότητα

    Τι είναι ο ΑΜΚΑ;

    Είναι ένας ενιαίος αριθμός μητρώου για την εργασία και την κοινωνική ασφάλιση. Είναι ουσιαστικά η ασφαλιστική ταυτότητα όλων των πολιτών και είναι υποχρεωτική από το Νόμο για όλους από τον Οκτώβριο του 2009.

    Ποιοι πρέπει να πάρουν ΑΜΚΑ;

    Όλοι όσοι ασφαλίζονται (άμεσα ή έμμεσα), εργάζονται ή πρόκειται να εργαστούν και όσοι λαμβάνουν σύνταξη ή επίδομα ανεργίας.

    Πρέπει να έχουν ΑΜΚΑ και τα προστατευόμενα μέλη οικογένειας-έμμεσα ασφαλισμένοι (παιδιά, σύζυγοι, γονείς, κλπ.);

    Ναι, είναι υποχρεωτικός για όλα τα έμμεσα μέλη.

    Τι δικαιολογητικά χρειάζονται για την έκδοση του ΑΜΚΑ;

    1. Για Έλληνες υπηκόους

    • Απαιτείται Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας ή Δελτίο Ελληνικής Στρατιωτικής Ταυτότητας.
    • Για ανήλικα άτομα που δεν έχουν συμπληρώσει το 12ο έτος της ηλικίας και δεν έχουν αστυνομική ταυτότητα απαιτείται η προσκόμιση πιστοποιητικού οικογενειακής κατάστασης από το γονέα ή το νόμιμο εκπρόσωπό του.

    2. Για ξένους υπηκόους

    • Απαιτείται το Δελτίο Ταυτότητας ομογενούς ή
    • Δελτίο Ταυτότητας (αντίστοιχο της ελληνικής αστυνομικής) ή
    • πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης επίσημα μεταφρασμένο στα ελληνικά, όταν δεν υπάρχει δελτίο ταυτότητας ή διαβατήριο
    • Για ανήλικα άτομα που γεννήθηκαν στην Ελλάδα αρκεί η ληξιαρχική πράξη γέννησης.

    Είναι δυνατή η απόκτηση ΑΜΚΑ τηλεφωνικά;

    Όχι, θα πρέπει να πάει ο ίδιος ο πολίτης σε κάποιο ΚΕΠ ή γραφείο ΑΜΚΑ. Σε περίπτωση που δεν μπορεί ο ίδιος, μπορεί να πάει εκπρόσωπός του, έχοντας μαζί του τις ταυτότητες του εκπροσώπου και του εκπροσωπούμενου.

    Πηγή: Cnn.gr
  • ΑΜΚΑ: Ποιοι μένουν «εκτός» ιατροφαρμακευτικής κάλυψης με το νέο νομοσχέδιο
    ΑΜΚΑ: Ποιοι μένουν «εκτός» ιατροφαρμακευτικής κάλυψης με το νέο νομοσχέδιο

    Το νομοθετικό πλαίσιο απόδοσης του ΑΜΚΑ και την υγειονομική κάλυψη ανασφαλίστων με ενεργό ΑΜΚΑ επικαιροποιεί η προτεινόμενη ρύθμιση που περιλαμβάνει το ασφαλιστικό νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, για λόγους αντιμετώπισης φαινομένων καταστρατήγησης.

    Συγκεκριμένα, με την προτεινόμενη ρύθμιση, το κυβερνητικό επιτελείο επιχειρεί να αντιμετωπίσει τα φαινόμενα κατά τα οποία άνθρωποι που δεν μένουν ή/και δεν έχουν καμία έννομη σχέση με την Ελλάδα επισκέπτονται περιστασιακά τη χώρα, μόνο για να κάνουν χρήση της δωρεάν ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και φεύγουν αμέσως μετά, επιβαρύνοντας οικονομικά τη χώρα και τους πολίτες που πληρώνουν φόρους και εισφορές.

    Η διάταξη για την υγειονομική κάλυψη ανασφάλιστων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων προσαρμόζεται στα νέα διακριτά στάδια έκδοσης και ενεργοποίησης του ΑΜΚΑ και θέτει ως προϋπόθεση για την παροχή δωρεάν υγειονομικής κάλυψης, την κατοχή ενεργού ΑΜΚΑ.

    Με τον τρόπο αυτό συμπληρώνεται το θεσμικό πλαίσιο που ίσχυε και παρέμενε αμετάβλητο από το 2008, με κεντρικό στόχο να ελεγχθεί η νομιμότητα κάθε επαφής των πολιτών, με το ελληνικό σύστημα κοινωνικής ασφάλισης, την πρόσβαση στο εθνικό σύστημα υγείας και για πάσης φύσεως παροχές.

    Αξίζει να σημειωθεί πως η πρόσβαση στα δημόσια νοσοκομεία και δομές υγείας για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη παραμένει ελεύθερη, όμως, σε περίπτωση μη ενεργού ΑΜΚΑ, η σχετική δαπάνη θα βαρύνει τον ασθενή, όπως ισχύει και τώρα για τους μη κατόχους ΑΜΚΑ.

    Ποιοι μένουν εκτός

    Πρακτικά, η νέα ρύθμιση αφήνει «εκτός» όσους πολίτες δεν έχουν ενεργό ΑΜΚΑ.

    Αυτοί είναι όλοι όσοι δεν έχουν νόμιμη κατοικία στην χώρα και μπορεί να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:

    • Πολίτες που διέμεναν στη χώρα προ ετών, αλλά δεν έχουν πλέον φορολογικές υποχρεώσεις στην Ελλάδα.
    • Πολίτες που γειτονικών χωρών που επισκέπτονται την Ελλάδα για να πάνε στο νοσοκομείο ή/και να πάρουν φάρμακα και αποχωρούν αμέσως μετά.
    • Μετανάστες που εργάζονται παράνομα στη χώρα, χωρίς να έχουν φορολογική παρουσία.

    Σύμφωνα με τα δεδομένα που ισχύουν δικαιούχοι ΑΜΚΑ είναι:

    (α) οι Έλληνες πολίτες,

    (β) οι πολίτες κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και

    (γ) πολίτες τρίτων χωρών, οι οποίοι παραμένουν νόμιμα στην Ελλάδα και έχουν δικαίωμα πρόσβασης στην αγορά εργασίας και υπαγωγής στο ασφαλιστικό σύστημα της χώρας.

    Δικαιούχοι είναι και οι ανήλικοι των ανωτέρω κατηγοριών, εφόσον παραμένουν νόμιμα και κατοικούν στη χώρα.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Δέκα διευκρινίσεις για το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο
    Δέκα διευκρινίσεις για το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο

    Στα βασικά σημεία του ασφαλιστικού νομοσχεδίου απαντά το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, διευκρινίζοντας πως στόχος αυτού αποτελεί η βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των ασφαλισμένων και των συνταξιούχων.

    Παράλληλα, σημειώνει πως με το νομοσχέδιο επιδιώκεται η συνέχιση

    • των μεταρρυθμιστικων δράσεων μακροπρόθεσμου χαρακτήρα και
    • του εξορθολογισμού και ενιαιοποίησης των κανόνων της υφιστάμενης ασφαλιστικής νομοθεσίας, με άμεσο θετικό αντίκτυπο στο επίπεδο παροχών που λαμβάνουν οι πολίτες.

    Υπενθυμίζεται πως το νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για την αναμόρφωση της επαγγελματικής ασφάλισης και τον εξορθολογισμό της ασφαλιστικής νομοθεσίαςπαρουσιάστηκε χθες, Τετάρτη 18/10, στο υπουργικό συμβούλιο. Δείτε περισσότερα με ένα κλικ εδώ.

    1. Τι αλλάζει στην απασχόληση συνταξιούχων και γιατί;

    Σήμερα, το νομοθετικό πλαίσιο προβλέπει ότι όταν ένας συνταξιούχος απασχολείται, παρακρατείται από τον e-ΕΦΚΑ το 30% της σύνταξής του – ποσοστό που επί ΣΥΡΙΖΑ ήταν 60%. Παρά τη βελτίωση, το γεγονός ότι η παρακράτηση αυτή ισχύει είτε ένας συνταξιούχος εργαστεί για μία ημέρα, είτε έχει πλήρη απασχόληση, δημιουργεί ισχυρά αντικίνητρα για εργασία ειδικά όσων επιθυμούν μερική απασχόληση – και ενδεχομένως να ενθαρρύνει κάποιους να παρέχουν αδήλωτη εργασία.Με την προτεινόμενη ρύθμιση οι συνταξιούχοι δεν θα τιμωρούνται επειδή εργάζονται, αντιθέτως φροντίζουμε να ενθαρρύνονται να βγουν στην αγορά εργασίας, καθώς θα λαμβάνουν το σύνολο της σύνταξής τους χωρίς περικοπή. Αντ’ αυτού υιοθετείται ένας μη ανταποδοτικός πόρος υπέρ ΕΦΚΑ που θα αφαιρείταιαπό τον μισθό, πολύ μικρότερος από το ποσό που αφαιρούνταν από τη σύνταξη. Για τους μισθωτούς εργαζόμενους συνταξιούχους ο πόρος αυτός είναι το 10% επί των ασφαλιστέων αποδοχών του με ανώτατο πλαφόν το δεκαπλάσιο της εθνικής σύνταξης. Για τους μη μισθωτούς: το 50% επί της επιλεγείσας ασφαλιστικής κλάσης για κύρια σύνταξη. Ο πόρος ευνοεί το σύνολο σχεδόν των εργαζόμενων συνταξιούχων και δεν μπορείνα ξεπερνά το δωδεκαπλάσιο της εθνικής σύνταξης σε ετήσια βάση.

    Παράδειγμα 1

    Συνταξιούχος που εργάζεται και δικαιούται σύνταξη ύψους €1.200, αντιμετωπίζει παρακράτηση ύψους €360 βάσει του ισχύοντος καθεστώτος. Εάν αυτός οσυνταξιούχος εργάζεται ως μισθωτός, με μικτό μηνιαίο μισθό €780, θα λαμβάνει ολόκληρη τη σύνταξή του και η παρακράτηση ύψους €360 αντικαθίσταται από μηανταποδοτικό πόρο ύψους 78€. Όφελος: €282 μηνιαίως.

    Παράδειγμα 2

    Εάν ο ίδιος συνταξιούχος εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας και έχει επιλέξει την πρώτη ασφαλιστική κλάση, τότε η παρακράτηση ύψους €360 αντικαθίσταταιαπό μη ανταποδοτικό πόρο €169,95x50%=84,98€. Όφελος: €275,02 μηνιαίως.

    2. Για ποιο λόγο καθιερώνεται ο πόρος υπέρ ΕΦΚΑ; Ποιους αφορά;

    Ένα πολύ σημαντικό τμήμα της συνολικής δαπάνης για συντάξεις (περίπου το 55% των κύριων συντάξεων) χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό,δηλαδή τον φορολογούμενο, και όχι από τις ασφαλιστικές εισφορές, με την αιτιολογία ότι οι συντάξεις είναι ανεπαρκείς και οι συνταξιούχοι δεν μπορούν να εργασθούν για να βελτιώσουν το εισόδημά τους. Οι εργαζόμενοι συνταξιούχοι προφανώς δεν εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία.

    3. Πόσο αυξάνεται το όριο οφειλών για συνταξιοδότηση; Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να μπει κάποιος στην ρύθμιση;

    Η ρύθμιση αυτή αφορά αυτοαπασχολούμενους, ελεύθερους επαγγελματίες και αγρότες -για τους μισθωτούς δεν υπάρχει αντίστοιχο ζήτημα - οι οποίοιστερούνται του συνταξιοδοτικού τους δικαιώματος λόγω χρεών στον e-ΕΦΚΑ που υπερβαίνουν τις €20.000 (ή €6.000 για τους ασφαλισμένους του πρώην ΟΓΑ). Μέχρι σήμερα, οφειλέτες με χρέη πάνω από 20.000 ευρώ δεν μπορούν να λάβουν σύνταξη, εάν δεν αποπληρώσουν εφάπαξ το υπερβάλλον ποσό. Με την προτεινόμενη ρύθμιση για πρώτη φορά περισσότεροι συνταξιούχοι μεοφειλές θα μπορούν να ρυθμίσουν τα χρέη τους και να διεκδικήσουν τη σύνταξη τους καθώς αυξάνονται τα ανώτατα όρια οφειλών για συνταξιοδότηση από 20.000ευρώ σε 30.000 ευρώ και από 6.000 ευρώ σε 10.000 ευρώ για οφειλές στον π. Ο.Γ.Α., και αφού προηγηθεί έλεγχος των καταθέσεων του οφειλέτη ώστε να μηνυπερβαίνουν τις 12.000 ευρώ (ή τις 6.000 ευρώ για οφειλέτες του π. ΟΓΑ), η σύνταξη θα εκδίδεται κανονικά και θα εφαρμόζεται παρακράτηση ως εξής:

    (i) για το ποσό της οφειλής που υπερβαίνει τις 20.000 ευρώ (6.000 ευρώ για τον π. Ο.Γ.Α.) και μέχρι τις 30.000 ευρώ (10.000 ευρώ για τον π. Ο.Γ.Α.), θα παρακρατείταιτουλάχιστον το 60% του μηνιαίου ποσού σύνταξης μέχρι να περιοριστεί η οφειλή και πάλι στις 20.000 ευρώ (6.000 ευρώ για τον π. Ο.Γ.Α.),

    (ii) για την εναπομένουσα οφειλή κάτω των 20.000 ευρώ (6.000 ευρώ για τον π. Ο.Γ.Α.) θα εφαρμόζεται συμψηφισμός με τμήμα της σύνταξης, σε 60 κατ’ ανώτατο όριο μηνιαίες δόσεις, όπως ισχύει σήμερα το οποίο θα παρακρατείται. Προϋπόθεση της ένταξης στη ρύθμιση είναι ο οφειλέτης να έχει συμπληρώσει το 67ο έτος ηλικίας τους και, επιπλέον, να έχει καταβάλει εισφορές για τουλάχιστον 20 έτη ασφάλισης.

    Παράδειγμα

    Έστω ένας συνταξιούχος έχει οφειλή 25.400 ευρώ και δικαιούται σύνταξη 900 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι η παρακράτηση αρχικά θα ανέρχεται σε €900 x 60% = €540, οπότε τελικώς θα λαμβάνει €360 (δηλαδή 900-540). Εντός 10 μηνών η οφειλή του θα έχει μειωθεί κατά €540 x 10 = €5.400, με το υπόλοιπο της οφειλής του ναανέρχεται σε €20.000. Από αυτό το σημείο και έπειτα θα ενταχθεί στο καθεστώς των 60 δόσεων. Η νέα του παρακράτηση θα είναι €20.000/60 = €333,33 ως τηναποπληρωμή της οφειλής και θα λαμβάνει σύνταξη €566,67 το μήνα για 60 μήνες.

    4. Γιατί δεν μπορεί να αυξηθεί κι’ άλλο το όριο ώστε να μπορούν περισσότεροι συνταξιούχοι να πάρουν τη σύνταξη τους;

    Πρέπει να καταλάβουμε ότι κοινωνική ασφάλιση είναι υποχρεωτική και όχι εθελοντική. Επομένως, εάν κάποιος χρωστάει ένα υπέρογκο ποσό, αυτό δείχνει ότιδεν πλήρωνε εισφορές για δεκαετίες και, ουσιαστικά, χρησιμοποιούσε τις οφειλόμενες εισφορές ως κεφάλαιο κίνησης. Προφανώς, δεν μπορούμε να επιβραβεύσουμε αυτή την πρακτική.

    5. Ποια επιδόματα θα μπουν στην προπληρωμένη κάρτα και με ποιον τρόπο θα γίνονται οι συναλλαγές;

    Πρόκειται για μια καινοτόμα παρέμβαση που ως στόχο έχει να εκσυγχρονίσει τον τρόπο πληρωμής των επιδομάτων αφού το σύνολο αυτών -πλην κάποιωνεξαιρέσεων όπως τα αναπηρικά επιδόματα, το επίδομα στέγασης και έκτακτες οικονομικές ενισχύσεις της ΔΥΠΑ- θα αρχίσουν να καταβάλλονται σταδιακά μέσω μιας προπληρωμένης κάρτας, όπως συμβαίνει ήδη σήμερα με το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα. Οι δικαιούχοι θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν τουλάχιστον το 50% του ποσού της ενίσχυσης ή του επιδόματος σε ηλεκτρονικές πληρωμές και αγορές, ενώ για τουπόλοιπο ποσό παρέχεται η δυνατότητα ανάληψης μετρητών. Προβλέπονται επίσης κίνητρα για όποιον επιλέξει να μην κάνει ανάληψη του υπολοίπου αλλά να το χρησιμοποιήσει σε ηλεκτρονικές συναλλαγές, κατά το πρότυπο των φορολοταριών που πραγματοποιεί σήμερα το Υπουργείο Οικονομικών.

    6. Για ποιο λόγο αποφασίστηκε ο νέος τρόπος πληρωμής των επιδομάτων;

    Απλοποιείται η διαδικασία καταβολής επιδομάτων από διαφορετικούς φορείς, με δυνατότητα να υπάρχει εικόνα της συνολικής παροχής του κράτους προς τον πολίτη. Παράλληλα η αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών λειτουργεί επίσης και προς όφελος των δημοσίων εσόδων καθώς περιορίζεται η χρήση μετρητών.

    7. Τι αλλάζει στο επίδομα μητρότητας αυτοαπασχολούμενων;

    Σήμερα οι μη μισθωτές μητέρες δεν λαμβάνουν καμία παροχή μητρότητας από τη ΔΥΠΑ, παρά μόνο το επίδομα κυοφορίας και λοχείας από τον e-ΕΦΚΑ. Με τηδιάταξη αυτή θα λαμβάνουν επίδομα μητρότητας για 9 μήνες που θα ισούται με το ύψος του κατώτατου μισθού, κατ’ αντιστοιχία του τι ισχύει για τις μισθωτές δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

    8. Ποιοι δικαιούνται το επίδομα προσωπικής διαφοράς;

    Το επίδομα προσωπικής διαφοράς αφορά αυτούς που δεν θα λάβουν αύξηση, ακριβώς λόγω της ύπαρξης προσωπικής διαφοράς στη σύνταξή τους. Για 750.000 περίπου συνταξιούχους με συντάξεις έως 1.600 ευρώ, που έχουν προσωπική διαφορά (άνω των 10 ευρώ), θα δοθεί στα τέλη Δεκεμβρίου 2023 έκτακτη οικονομική ενίσχυση από 100 έως 200 ευρώ.

    Πιο συγκεκριμένα:

    • για όσους λαμβάνουν άθροισμα κύριων συντάξεων έως 700 ευρώ, θα δοθεί ενίσχυση 200 ευρώ,• για όσους λαμβάνουν άθροισμα κύριων συντάξεων από 700,1 έως 1.100 ευρώ, θα δοθεί ενίσχυση 150 ευρώ,• για όσους λαμβάνουν άθροισμα κύριων συντάξεων από 1.100,1 έως 1.600 ευρώ, θα δοθεί ενίσχυση 100 ευρώ.

    9. Τι αλλάζει στην απονομή των επικουρικών συντάξεων; Πόσες επικουρικές εκκρεμούν; Πως θα μειωθεί ο χρόνος απονομής - έκδοσης τους;

    Η διάταξη απλοποιεί τις διαδικασίες και τις προϋποθέσεις για τη θεμελίωση του δικαιώματος σε επικουρική σύνταξη για όλα τα Ταμεία, θέτοντας ωςπροϋπόθεση τη συμπλήρωση 15ετίας είτε σε έναν φορέα είτε με διαδοχική ασφάλιση, κάτι που σήμερα ισχύει μόνο για το πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, και όχι με τις προϋποθέσεις που προέβλεπε το κάθε Ταμείο. Η εφαρμογή ενιαίων κανόνων για την απονομή των επικουρικών συντάξεων επιτρέπει την υπαγωγή τους στη διαδικασία fast track, δηλαδή θα εκδίδονται εντόςπροθεσμίας τριών (3) μηνών από την ημερομηνία απονομής κύριας σύνταξης ή εντός έξι (6) μηνών από την ημερομηνία αίτησης για την απονομή επικουρικήςσύνταξης, αν αυτή υποβλήθηκε μεταγενέστερα από την αίτηση απονομής κύριας σύνταξης. Η διάταξη θα εφαρμοστεί αναδρομικά και στις εκκρεμείς αιτήσεις καιαναμένεται να μειώσει σημαντικά το χρόνο διεκπεραίωσης και το στοκ των εκκρεμών επικουρικών συντάξεων.

    10. Ισχύει πώς οι ανασφάλιστοι πλέον παύουν να έχουν πρόσβαση στα νοσοκομεία λόγω της διάταξης του ενεργού ΑΜΚΑ;

    Όχι. Η κατοχή ενεργού ΑΜΚΑ εξασφαλίζει την δωρεάν περίθαλψη στα δημόσια νοσοκομεία, όποιος δεν έχει ενεργό ΑΜΚΑ συνεχίζει να έχει πρόσβαση στανοσοκομεία και ελεύθερη περίθαλψη ωστόσο, η δαπάνη βαρύνει τον ίδιο. Ό,τι ακριβώς δηλαδή ισχύει και σήμερα για όσους δεν έχουν ΑΜΚΑ.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Εργασιακό νομοσχέδιο: Ποιες είναι οι βασικές αλλαγές στην απασχόληση
    Εργασιακό νομοσχέδιο: Ποιες είναι οι βασικές αλλαγές στην απασχόληση

    Θέμα ωρών είναι η κατάθεση του νέου νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, που μεταξύ άλλων προβλέπει ρυθμίσεις όπως η εξάμηνη δοκιμαστική περίοδο, η εξαήμερη εργασία με αυξημένο ημερομίσθιο, οι συμβάσεις μηδενικών ορών και η απασχόληση σε πολλούς εργοδότες.

    Ειδικότερα, σύμφωνα με το υπουργείο, στόχος του εργασιακού νομοσχεδίου είναι να ενισχυθούν τα δικαιώματα των εργαζομένων, να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η αδήλωτη και η υποδηλωμένη εργασία και να μειωθεί η γραφειοκρατία για τις επιχειρήσεις.

    Με βάση πληροφορίες, μεταξύ των κύριων διατάξεων του επικείμενου νομοσχεδίου είναι οι εξής:

    • Οι εργοδότες υποχρεούνται να ενημερώνουν εγκαίρως με γραπτό τρόπο ή ηλεκτρονικά τους εργαζομένους τους για τα ουσιώδη στοιχεία της σχέσης εργασίας τους, καθώς και για κάθε μεταβολή των εργασιακών όρων.
    • Με το νομοσχέδιο, ρυθμίζεται το ζήτημα των ευέλικτων μορφών απασχόλησης και ορίζεται προστατευτικό πλαίσιο για την αποφυγή της κατάχρησης αυτών των ειδικών μορφών απασχόλησης.

    Σύμφωνα με την κοινοτική οδηγία, σε περίπτωση που το πρόγραμμα του χρόνου εργασίας είναι εξ ολοκλήρου ή ως επί το πλείστον μη προβλέψιμο, ο εργοδότης οφείλει να ενημερώσει τον εργαζόμενο σχετικά με:

      1. την αρχή ότι το ωράριο εργασίας είναι μεταβλητό, τον αριθμό των εγγυημένων αμειβόμενων ωρών και την αμοιβή για την εργασία που εκτελείται επιπροσθέτως των εγγυημένων αυτών ωρών,
      2. τις ώρες και τις ημέρες αναφοράς, εντός των οποίων ο εργαζόμενος μπορεί να κληθεί να εργαστεί και
      3. την ελάχιστη περίοδο προειδοποίησης που πρέπει να λάβει ο εργαζόμενος, πριν από την έναρξη μίας ανάθεσης εργασίας.
    • Προωθείται διάταξη, με την οποία θα δίνεται στον εργαζόμενο η δυνατότητα παράλληλης απασχόλησης, εκτός του ωραρίου εργασίας του, όπως ορίζει η ευρωπαϊκή νομοθεσία.

    Ωστόσο, όπως έχει ήδη διευκρινίσει το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, σε καμία περίπτωση δεν σταματά να εφαρμόζεται το ΠΔ 88/1999 περί των ελαχίστων περιόδων ανάπαυσης, που αποτελεί υπερεθνικό δίκαιο και όπου εκεί ορίζεται ρητώς ότι, για κάθε περίοδο 24 ωρών, η ελάχιστη ανάπαυση δεν μπορεί να είναι κατώτερη των 11 συνεχών ωρών, που συνεχίζει να ισχύει για κάθε εργοδότη, στον οποίο εργάζεται ο εργαζόμενος.

    • Το νομοσχέδιο θα προβλέπει μέγιστη διάρκεια για τη δοκιμαστική περίοδο εργασίας, η οποία από 12 μήνες, που είναι σήμερα, θα μειωθεί στους έξι μήνες.

    Ακόμα και αν η σχέση εργασίας είναι ορισμένου χρόνου, η διάρκεια της δοκιμαστικής περιόδου θα είναι ανάλογη προς την αναμενόμενη διάρκεια της σύμβασης και τη φύση της εργασίας, ενώ, αν ανανεωθεί μία σύμβαση για την ίδια θέση και τα ίδια καθήκοντα, δεν απαιτείται νέα δοκιμαστική περίοδος για τη σχέση εργασίας.

    Επιπλέον, με βάση την κοινοτική οδηγία, θα υπάρχει η δυνατότητα, κατ' εξαίρεση, για δοκιμαστικές περιόδους μεγαλύτερης διάρκειας, στις περιπτώσεις που αυτό δικαιολογείται από τη φύση της εργασίας ή είναι προς το συμφέρον του εργαζομένου, ενώ, στις περιπτώσεις στις οποίες ο εργαζόμενος απουσίασε από την εργασία του κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής περιόδου, μπορεί να θεσπιστεί ανάλογη παράταση της αντίστοιχης περιόδου, σε συνάρτηση με τη διάρκεια της απουσίας.

    • Όταν ο εργοδότης υποχρεούται από την ενωσιακή ή την εθνική νομοθεσία ή τις συλλογικές συμβάσεις να παρέχει κατάρτιση στον εργαζόμενο για την εκτέλεση της εργασίας για την οποία εργάζεται, η κατάρτιση αυτή θα του παρέχεται δωρεάν, θα υπολογίζεται ως χρόνος εργασίας και, αν είναι δυνατόν, θα πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια των ωρών εργασίας.
    • Το νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει διατάξεις, σύμφωνα με τις οποίες θα προβλέπεται η μείωση της γραφειοκρατίας για τις επιχειρήσεις που θα επιλέξουν να εφαρμόσουν την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας.
    • Χωρίς να παρεμποδίζεται το δικαίωμα στην απεργία, θα θεσμοθετηθεί ως ποινικό αδίκημα η κατάληψη εισόδων σε χώρους εργασίας κατά τη διάρκεια απεργίας ή η παρεμπόδιση εργαζομένων που επιθυμούν να εργαστούν.
    • Με προωθούμενη νομοθετική διάταξη, αυστηροποιείται το πρόστιμο για την υποδηλωμένη εργασία. Συγκεκριμένα, θεσπίζεται πρόστιμο, ύψους 10.500 ευρώ, στους εργοδότες που, μετά από έλεγχο της Ανεξάρτητης Αρχής Επιθεώρησης Εργασίας, διαπιστωθεί ότι υποδηλώνουν εργαζόμενο. Δηλαδή, δηλώνουν έναν εργαζόμενο ότι απασχολείται τέσσερις ώρες, ενώ, στην πραγματικότητα, εργάζεται οκτάωρο.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Φοιτητικό επίδομα ενοικίου: Όλα όσα πρέπει να ξέρουν οι πρωτοετείς - Οι δικαιούχοι και τα δικαιολογητικά
    Φοιτητικό επίδομα ενοικίου: Όλα όσα πρέπει να ξέρουν οι πρωτοετείς - Οι δικαιούχοι και τα δικαιολογητικά

    Μια σημαντική βοήθεια αποτελεί για τους φοιτητές το επίδομα ενοικίου το οποίο φέτος «ανέβηκε» στα 2.000 για την περίπτωση συγκατοίκησης. Οι νέοι φοιτητές, που εισήχθησαν στα ΑΕΙ τον Ιούλιο και θα εγγραφούν σε αυτά τις επόμενες ημέρες, θα πρέπει να ενημερωθούν για το επίδομα ώστε να ξέρουν εάν είναι δικαιούχοι και να κάνουν τις αιτήσεις όταν ανακοινωθούν από το υπουργείο Παιδείας οι ημερομηνίες και η σχετική εγκύκλιος.

    Βασικό είναι να γνωρίζουν νέοι φοιτητές και γονείς ότι για να καταθέσεις αίτηση για το επίδομα πρέπει να να έχετε υποβάλει φορολογική δήλωση για το φορολογικό έτος 2023. Σε αντίθετη περίπτωση η αίτησή σας θα απορριφθεί αυτόματα με την υποβολή της. Οι αιτήσεις γίνονται μέσω μέσω της ιστοσελίδας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, στην ειδική εφαρμογή για το στεγαστικό επίδομα.

    Για την είσοδό στην ηλεκτρονική εφαρμογή ο δικαιούχος (γονέας ή φοιτητής) θα χρησιμοποιήσει το όνομα χρήστη (username) και τον κωδικό (password), που του χορηγήθηκε από την ΑΑΔΕ για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του TAXISnet. Η εισαγωγή των κωδικών πρόσβασης επέχει θέση δήλωσης συναίνεσης διασταύρωσης των στοιχείων του. Οι φοιτητές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι στις αιτήσεις οι οποίες εγκρίνονται ως προς τα στοιχεία που αφορούν στον φοιτητή για τον οποίο πραγματοποιείται η αίτηση στεγαστικού επιδόματος και είτε δεν έχουν συμπληρωθεί στοιχεία συγκατοίκησης είτε τα στοιχεία συγκατοίκησης δεν έχουν εγκριθεί από την αρμόδια Υπηρεσία του Ιδρύματος, καταβάλλεται το ποσό των 1.500 ευρώ. Σε περίπτωση έγκρισης όλων των στοιχείων της αίτησης από την αρμόδια Υπηρεσία του Ιδρύματος, συμπεριλαμβανομένων των στοιχείων συγκατοίκησης, καταβάλλεται το ποσό των 2.000 ευρώ.

    Το μεγαλύτερο μέρος των δικαιολογητικών ελέγχεται μέσω αυτόματης διασύνδεσης ηλεκτρονικής εφαρμογής με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων από όπου αντλούνται τα σχετικά στοιχεία. Επισημαίνεται ότι στην περίπτωση συζύγων οι οποίοι έχουν υποβάλει χωριστές φορολογικές δηλώσεις, υποβάλλει την ηλεκτρονική αίτηση για τη χορήγηση του στεγαστικού επιδόματος ο ένας μόνο γονέας, δικαιούχος του επιδόματος, ο οποίος στη φορολογική δήλωση φορολογικού έτους 2023 θα πρέπει να έχει δηλώσει το σύνολο των τέκνων που τον βαρύνουν (εξαρτώμενα μέλη) προκειμένου να διαμορφωθεί σωστά το οικονομικό κριτήριο (προσαύξηση 3.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο πέραν του ενός). Απαραίτητη προϋπόθεση για την υποβολή της αίτησης είναι ο φοιτητής για τον οποίο χορηγείται το επίδομα να είναι Έλληνας υπήκοος ή υπήκοος άλλης χώρας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, να είναι κάτοχος Ακαδημαϊκής Ταυτότητας σε ισχύ και να είναι και κάτοχος Α.Φ.Μ.. Διευκρινίζεται ότι η υπηκοότητα αφορά μόνο στο πρόσωπο του φοιτητή και όχι στων γονέων ή κηδεμόνων αυτού.

    Διαδικασία υποβολής της αίτησης

    Η αίτηση υποβάλλεται από τον δικαιούχο του επιδόματος, δηλαδή το πρόσωπο που θεωρείται ότι βαρύνει ο φοιτητής, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 11 του ν. 4172/2013 (Α’ 167). Σε περίπτωση διαζευγμένων ή εν διαστάσει συζύγων, δικαιούχος του επιδόματος είναι ο γονέας τον οποίο βαρύνει ο φοιτητής και τον εμφανίζει ως προστατευόμενο μέλος.

    Κατ` εξαίρεση, δικαιούχος θα είναι ο ίδιος ο φοιτητής εφόσον: α) είναι ορφανός από τους δύο γονείς ή β) οι γονείς του είναι κάτοικοι εξωτερικού ή γ) είναι πάνω από είκοσι πέντε (25) ετών ή δ) είναι υπόχρεος σε υποβολή φορολογικής δήλωσης και δεν θεωρείται εξαρτώμενο μέλος, σύμφωνα με το άρθρο 11 του ν. 4172/2013 (Α’ 167). Για την είσοδό του στην ηλεκτρονική εφαρμογή ο δικαιούχος (γονέας ή φοιτητής) θα χρησιμοποιήσει το όνομα χρήστη (username) και τον κωδικό (password), που του χορηγήθηκε από την ΑΑΔΕ για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του TAXISnet. Η εισαγωγή των κωδικών πρόσβασης επέχει θέση δήλωσης συναίνεσης διασταύρωσης των στοιχείων του.

    Ο αιτών συμπληρώνει υποχρεωτικά στα αντίστοιχα πεδία της αίτησης τα ακόλουθα στοιχεία: α) τον αριθμό της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας και τον ΑΜΚΑ του φοιτητή, β) τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) του ιδίου, του/της έτερου γονέα (σε περιπτώσεις διαζευγμένων, θανόντων ή άγαμων γονέων, το αντίστοιχο πεδίο παραμένει κενό) και του φοιτητή εάν δικαιούχος είναι ο γονέας, ή μόνο το Α.Φ.Μ. του ιδίου και του/της συζύγου του στην περίπτωση που δικαιούχος είναι ο φοιτητής (σύμφωνα με το άρθρο 2 της παρούσας), γ) τον αριθμό του ηλεκτρονικού μισθωτηρίου συμβολαίου, δ) τον αριθμό του τραπεζικού του λογαριασμού (ΙΒΑΝ), το πατρώνυμο, το μητρώνυμο, τη ΔΟΥ, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας του (τηλέφωνο, e-mail). Στην περίπτωση συγκατοίκησης, συμπληρώνονται και τα ακόλουθα: ε) o αριθμός της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας του συγκατοικούντος φοιτητή, στ) ο Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) του συγκατοικούντος φοιτητή, ζ) ο Α.Φ.Μ. του προσώπου, όπως έχει δηλωθεί στο μισθωτήριο του συγκατοικούντος φοιτητή.

    Λεπτομέρειες για τους φοιτητές

    Στην περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο o φοιτητής δεν έχει Ακαδημαϊκή Ταυτότητα σε ισχύ, τότε υποβάλλει αίτηση χορήγησης του επιδόματος, αφού προηγουμένως αιτηθεί και παραλάβει την Ακαδημαϊκή του Ταυτότητα. Αν η Ακαδημαϊκή Ταυτότητα έχει ακυρωθεί λόγω λήξης της φοιτητικής ιδιότητας (περάτωση σπουδών, διακοπή φοίτησης κ.λ.π.) τότε λαμβάνονται υπόψη στοιχεία της τελευταίας ακυρωμένης Ακαδημαϊκής του Ταυτότητας και ο εξουσιοδοτημένος υπάλληλος του Ιδρύματος βεβαιώνει κατά την επιβεβαίωση του ακαδημαϊκού κριτηρίου ότι ο φοιτητής είχε τη φοιτητική ιδιότητα για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023. Διευκρινίζεται ότι φοιτητές-υπήκοοι χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που δηλώνουν ότι οι γονείς τους είναι κάτοικοι εξωτερικού και δεν διαθέτουν ΑΜΚΑ, μπορούν να υποβάλλουν αίτηση με τον αριθμό της Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης Ασθένειας (ΕΚΑΑ). Στις περιπτώσεις που ο υπόχρεος φορολογικής δήλωσης δικαιούχος γονέας απεβίωσε μετά τη λήξη του φορολογικού έτους 2022 και ο φοιτητής/τέκνο του υπαγόταν σε αυτόν ως προστατευόμενο μέλος, ο/η σύζυγος του θανόντος θα πρέπει να υποβάλει οριστικά την αίτησή του εμπρόθεσμα. Στη συνέχεια προσκομίζει στην αρμόδια υπηρεσία του Ιδρύματος την αίτηση και τα απαραίτητα δικαιολογητικά και το Ίδρυμα, αφού επιβεβαιώσει ότι ο δικαιούχος ανήκει σε αυτή την κατηγορία, προωθεί τον μοναδικό αριθμό υποβολής αίτησης μέσω e-mail: [email protected] στη Δ/νση Οργανωτικής και Ακαδημαϊκής Ανάπτυξης, αναφέροντας τη σχετική αιτιολογία.

    Επιπρόσθετα κριτήρια στην περίπτωση φοιτητή που συγκατοικεί, όπως ίσχυσαν πέρυσι:

    Ακαδημαϊκή Ιδιότητα του συγκατοικούντος φοιτητή: Ο συγκατοικών φοιτητής δεν είναι κάτοχος άλλου πτυχίου Α.Ε.Ι. και δεν έχει υπερβεί το προβλεπόμενο από τον Κανονισμό Σπουδών χρονικό όριο εξαμήνων φοίτησης: ελέγχεται με αυτόματη διασύνδεση - διαλειτουργικότητα του Πληροφοριακού Συστήματος υποβολής αιτήσεων με το Πληροφοριακό Σύστημα της ηλεκτρονικής υπηρεσίας απόκτησης Ακαδημαϊκής Ταυτότητας. Σε περίπτωση αποτυχίας του ηλεκτρονικού ελέγχου λόγω εσφαλμένης συμπλήρωσης της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας και εφ΄όσον ο συγκατοικών φοιτητής πληροί τις ως άνω προϋποθέσεις, προσκομίζεται βεβαίωση σπουδών και υπεύθυνη δήλωση στην αρμόδια υπηρεσία του Ιδρύματος και ο υπάλληλος αξιολογεί το κριτήριο στην ηλεκτρονική εφαρμογή. Ο συγκατοικών φοιτητής θα πρέπει κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 να φοιτούσε σε ένα από τα Τμήματα που αναφέρονται στον Πίνακα 1 της με αρ. πρωτ.: 78354/Ζ1/27-6-2022 εγκυκλίου.

    • Ο συγκατοικών φοιτητής φοιτά στην ίδια πόλη ή περιφερειακή ενότητα σπουδών με τον φοιτητή για τον οποίο γίνεται η αίτηση φοιτητικού στεγαστικού επιδόματος : ελέγχεται με αυτόματη διασύνδεση - διαλειτουργικότητα του Πληροφοριακού Συστήματος υποβολής αιτήσεων με το Πληροφοριακό Σύστημα της ηλεκτρονικής υπηρεσίας απόκτησης Ακαδημαϊκής Ταυτότητας. Το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης θεωρείται ως μια πόλη συμπεριλαμβανομένων και των πόλεων ή περιοχών, που απέχουν από το κέντρο της Θεσσαλονίκης λιγότερο από είκοσι (20) χιλιόμετρα. Επίσης, θεωρείται ως μία πόλη η Περιφέρεια Αττικής, πλην της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων, καθώς και των πόλεων ή περιοχών που απέχουν από το κέντρο της Αθήνας περισσότερο από σαράντα (40) χιλιόμετρα, οι οποίες θεωρούνται ως αυτοτελείς πόλεις. Σε περίπτωση αποτυχίας του ηλεκτρονικού ελέγχου κι εφόσον συντρέχει η ως άνω προϋπόθεση, προσκομίζεται βεβαίωση σπουδών όπου αναγράφεται η έδρα του Τμήματος που φοιτά ο συγκατοικών φοιτητής και ο αρμόδιος υπάλληλος αξιολογεί το κριτήριο στην ηλεκτρονική εφαρμογή.

    • Ο ΑΦΜ που έχει δηλωθεί ως μισθωτής για λογαριασμό του έτερου φοιτητή ταυτίζεται με τον ΑΦΜ του συγκατοικούντος φοιτητή ή συμπεριλαμβάνει τον φοιτητή ως προστατευόμενο τέκνο στη φορολογική δήλωσή του για το έτος 2021 : Σε περίπτωση που οι εν λόγω ΑΦΜ δεν ταυτίζονται, ελέγχεται με αυτόματη διασύνδεση - διαλειτουργικότητα του Πληροφοριακού Συστήματος υποβολής αιτήσεων με τα αρχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων από όπου αντλούνται τα σχετικά στοιχεία, εάν ο ΑΦΜ που έχει δηλωθεί στο μισθωτήριο είναι το πρόσωπο που θεωρείται ότι βαρύνει ο συγκατοικών φοιτητής, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 11 του ν. 4172/2013 (Α’ 167) με βάση τη φορολογική δήλωση του έτους 2021. Σε περίπτωση αποτυχίας του ηλεκτρονικού ελέγχου και εφόσον το άτομο που αναγράφεται στο μισθωτήριο είναι γονέας ή αδερφός/ή του συγκατοικούντος φοιτητή, προσκομίζεται πρόσφατο πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης που να καθιστά σαφή τη συγγενική σχέση και ο αρμόδιος υπάλληλος αξιολογεί το κριτήριο στην ηλεκτρονική εφαρμογή.

    • Το μισθωτήριο της αίτησης φοιτητικού στεγαστικού επιδόματος περιλαμβάνει ως μισθωτή τον ΑΦΜ που δηλώθηκε για τον συγκατοικούντα φοιτητή : ελέγχεται αν συμπεριλαμβάνεται το εν λόγω ΑΦΜ στο μισθωτήριο με αυτόματη διασύνδεση - διαλειτουργικότητα του Πληροφοριακού Συστήματος υποβολής αιτήσεων με τα αρχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων από όπου αντλούνται τα σχετικά στοιχεία, σύμφωνα με το άρθρο 60 του ν. 4415/2016. Σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί ο σχετικός έλεγχος ηλεκτρονικά και εφ΄όσον εμφανίζεται το δηλωθέν ΑΦΜ για τον συγκατοικούντα στο μισθωτήριο, προσκομίζεται το μισθωτήριο συμβόλαιο στην αρμόδια υπηρεσία του Ιδρύματος και ο αρμόδιος υπάλληλος αξιολογεί το κριτήριο στην ηλεκτρονική εφαρμογή. Ο αιτών υποχρεούται κατά την υποβολή της αίτησής του, και σε περίπτωση που υπάρχουν λάθη ή μη αληθή στοιχεία καταχωρισμένα στο Πληροφοριακό Σύστημα της ηλεκτρονικής υπηρεσίας απόκτησης Ακαδημαϊκής Ταυτότητας ή/και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, να προβεί σε ενέργειες για την διόρθωσή τους πριν την επεξεργασία τους από τα εν λόγω συστήματα. Οι αρμόδιες υπηρεσίες των Ιδρυμάτων μπορούν να ζητήσουν οποιοδήποτε πρόσθετο δικαιολογητικό κρίνουν απαραίτητο για την αξιολόγηση της αίτησης.

    3. Η αξιολόγηση των στοιχείων συγκατοίκησης από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Ιδρύματος πραγματοποιείται στην ειδική εφαρμογή https://evaluation-stegastiko.minedu.gov.gr/. Κατόπιν της αξιολόγησης της αίτησης, και εφόσον αυτή εγκριθεί, τότε και μόνο τότε αξιολογούνται τα επιπρόσθετα στοιχεία συγκατοίκησης. Για την αξιολόγηση των στοιχείων συγκατοίκησης, οι αρμόδιοι Υπάλληλοι του Ιδρύματος ελέγχουν την ορθότητα των στοιχείων που έχουν καταχωριστεί από το δικαιούχο μέσω της ειδικής εφαρμογής. Σε περίπτωση που κάποιο ή κάποια κριτήρια απέτυχαν κατά τον ηλεκτρονικό έλεγχο, εφ΄όσον ο δικαιούχος προσκομίσει εντός εύλογου χρονικού διαστήματος τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, οι Ιδρυματικοί υπεύθυνοι ελέγχουν τα προσκομισθέντα δικαιολογητικά και εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις μπορούν να θέσουν τα αντίστοιχα κριτήρια ως θετικά. Μετά τον έλεγχο των στοιχείων και των δικαιολογητικών, μέσω της ειδικής εφαρμογής πραγματοποιείται η έγκριση ή απόρριψη των στοιχείων συγκατοίκησης. Σε περίπτωση έγκρισης των στοιχείων συγκατοίκησης από την αρμόδια Υπηρεσία του Ιδρύματος, καταβάλλεται το ποσό των 2.000 ευρώ. Σε περίπτωση απόρριψης των στοιχείων συγκατοίκησης από την αρμόδια Υπηρεσία του Ιδρύματος, παραμένει σε ισχύ η έγκριση της αρχικής αίτησης των 1.500 ευρώ.

    Πηγή: ethnos.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch