Δευτέρα, 20 Μαϊος 2019 08:31

Ρύθμιση 120 δόσεων: Ανοίγουν οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες - Τι πρέπει να προσέξετε

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Κάθε ρύθμιση είτε αφορά τα ασφαλιστικά ταμεία είτε την εφορία έχει τα δικά της μυστικά τα οποία θα αποκαλυφθούν όταν αρχίσουν να λειτουργούν οι πλατφόρμες για την υποδοχή αιτήσεων - Τι θα ισχύσει με τον ακατάσχετο λογαριασμό και πότε χάνεται η ρύθμιση.

Μέσα στην εβδομάδα ανοίγουν η ηλεκτρονικές πλατφόρμες για τις ρυθμίσεις οφειλών ως και σε 120 δόσεις για ταμεία και εφορίες.

Μέχρι και την Τετάρτη αναμένεται να ενεργοποιηθούν οι δύο διαφορετικές πλατφόρμες για τα 4 εκ φορολογουμένων με οφειλές στις εφορίας και τα περίπου 1,6 εκ ασφαλισμένων που έχουν οφειλές στον ΕΦΚΑ.

Στις ομοιότητες των δύο ρυθμίσεων περιλαμβάνονται ότι προσπαθούν να βάλουν σε τάξη οφειλές που έχουν δημιουργηθεί μέχρι και τις 31/12/2018 και ότι υπό προϋποθέσεις προσφέρουν περίοδο εξόφλησης οφειλών έως και 10 χρόνια ( 120 δόσεις ) με πολύ χαμηλές μηνιαίες δόσεις που ξεκινούν από τα 30 ευρώ.

Ωστόσο η κάθε μια ρύθμιση έχει τα δικά της μυστικά τα οποία θα αποκαλυφθούν όταν αρχίσουν να λειτουργούν οι πλατφόρμες για την υποδοχή αιτήσεων.

Ειδικότερα:

Η ρύθμιση για την εφορία

Η ρύθμιση οφειλών στην εφορία βάζει ως κατώτερο όριο για ρύθμιση έως 120 δόσεις το εισόδημα έως 10.000 ευρώ. Θα πρέπει να γνωρίζουμε όμως ότι την ώρα της αίτησης στο εισόδημα θα υπολογιστούν και όλα τα προνοιακά επιδόματα που ενδεχομένως εισπράττει ο φορολογούμενος και είναι απαλλαγμένα από φόρο εισοδήματος. Μεγαλύτερο εισόδημα σημαίνει μικρότερος ανώτερος αριθμός ρυθμών δόσεων.

Ως γνωστό στην ρύθμιση μπορούν να ενταχθούν βεβαιωμένες και ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τα Ελεγκτικά Κέντρα, την Επιχειρησιακή Μονάδα Είσπραξης (Ε.Μ.ΕΙΣ.), τις Δ.Ο.Υ. και τα Τελωνεία που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες έως και τις 31-12-2018.

Η ρύθμιση για τις οφειλές προς την εφορία θα είναι πιο σύντομη. Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων θα διαρκέσει λίγο παραπάνω από ένα μήνα μέχρι και τις 28 Ιουνίου και θα είναι δύσκολο να πάρει παράταση.

Η ένταξη στην ρύθμιση προϋποθέτει την εξόφληση ή ρύθμιση τυχόν νέων οφειλών από 1/1/2019 και την υποβολή εμπρόθεσμη ή εκπρόθεσμη των φορολογικών δηλώσεων των προηγούμενων πέντε ετών.

Για να γίνει αποδεκτή η αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση θα πρέπει να καταβληθεί η πρώτη δόση εντός τριών εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης. Οι επόμενες δόσεις πρέπει να καταβάλλονται έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα των επόμενων μηνών από την ημερομηνία αίτησης υπαγωγής στη ρύθμιση.

Η καταβολή κάθε δόσης θα γίνεται με βάση Ταυτότητα Ρυθμιζόμενης Οφειλής στις τράπεζες, είτε στα υποκαταστήματα των ΕΛΤΑ είτε μέσω e-banking.

Ακατάσχετος λογαριασμός

Ως γνωστό με τροπολογία που έγινε δεκτή την τελευταία στιγμή στο νομοσχέδιο για τις 120 δόσεις η ρύθμιση των οφειλών προς την εφορία θα συνοδεύεται με σταδιακή άρση κατασχεμένων από την ΑΑΔΕ λογαριασμών πάνω από το όριο του δηλωμένου ακατάσχετου ορίου ( των 1250 ευρώ ) . Ωστόσο όσοι ενταχθούν και εξυπηρετούν κανονικά τι ρυθμίσεις τους θα πρέπει να περιμένουν περίπου ένα δίμηνο πριν δουν τον ακατάσχετο λογαριασμό τους να αυξάνεται σε ποσό ίσο με 3 έως και 4,5 μηνιαίες δόσεις της ρύθμισης τους καθώς η απαραίτητη προεργασίας μεταξύ της ΑΑΔΕ και των Τραπεζών δεν έχει ολοκληρωθεί

Η ρύθμιση στα ταμεία

Η ρύθμιση των 120 δόσεων προς τα ταμεία έχει σαφώς λιγότερους περιορισμούς αφού δεν έχει περιουσιακά και εισοδηματικά κριτήρια.

Η πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων για ρύθμιση αναμένεται να ανοίξει σήμερα ή αύριο και οι ασφαλισμένοι θα έχουν προθεσμία μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου για να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους.

Η ηλεκτρονική αίτηση θα γίνεται αρχικώς στον ΕΦΚΑ για τους μη μισθωτούς, όπου λαμβάνει χώρα ο εθελοντικός επανυπολογισμός, και ακολούθως η διαδικασία θα συνεχίζεται ηλεκτρονικά στο Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) για την επιλογή των δόσεων. Οι εργοδότες (ΙΚΑ) που δεν οφείλουν ατομικές εισφορές και όσοι χρωστούν από αχρεωστήτως καταβληθείσες παροχές μπορούν να μπουν κατευθείαν στο ΚΕΑΟ και να ρυθμίσουν τις οφειλές τους

Με την υποβολή και οριστικοποίηση της ρύθμισης ότι ρυθμίσεις βρίσκονται σε εξέλιξη μεταπίπτουν στην νέα ρύθμιση των 120 δόσεων η οποία θα είναι η μοναδική σε ισχύ εφεξής.

Η πρώτη δόση της ρύθμισης καταβάλλεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μήνα υπαγωγής στη ρύθμιση. Οι επόμενες δόσεις καταβάλλονται έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα κάθε επόμενου μήνα από τον μήνα υπαγωγής στη ρύθμιση. Με την απόφαση υπαγωγής στη ρύθμισηκαθορίζονται το ποσό κάθε δόσης, ο αριθμός των δόσεων και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.

Η ρύθμιση χάνεται αν

1. Δεν καταβληθεί ποσό δόσεων που αντιστοιχεί σε δύο δόσεις της ρύθμισης.

2. Δεν καταβληθούν βεβαιωμένες οφειλές που δημιουργήθηκαν μετά την 1-1-2019. Ειδικά επί μη μισθωτών ασφαλισμένων, ως βεβαιωμένες οφειλές νοούνται αυτές που προκύπτουν μετά το πέρας της ετήσιας εκκαθάρισης, σύμφωνα με τις υπ’ αριθμ. 61501/3398/30-12-2016 (Β’ 4330) και 61502/3399/30-12-2016 (Β’ 4330) υπουργικές αποφάσεις, και βεβαιώνονται στο ΚΕΑΟ.

3. Δεν καταβληθούν εντός τριών μηνών από την άρση της αναστολής ή της αμφισβήτησης οι οφειλές που κατά την ημερομηνία υπαγωγής στη ρύθμιση τελούσαν σε αναστολή είσπραξης, δικαστική ή διοικητική ή εκ του νόμου, ή αμφισβητούνταν με την άσκηση προσφυγής ή ένδικου βοηθήματος ή μέσου και δεν υπήχθησαν στη ρύθμιση.

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 20 Μαϊος 2019 12:05

Σχετικά Άρθρα

  • Μπαίνει φρένο στη φοροδιαφυγή των ελεύθερων επαγγελματιών - Τα μέτρα του Υπουργείου Οικονομικών
    Μπαίνει φρένο στη φοροδιαφυγή των ελεύθερων επαγγελματιών - Τα μέτρα του Υπουργείου Οικονομικών

    Ο οδικός χάρτης των Αρχών για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής από τους ελεύθερους επαγγελματίες.

    Η φοροαποφυγή έχει μετατραπεί σε συνήθεια για ένα μη αμελητέο αριθμό ελεύθερων επαγγελματιών, όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία των φορολογικών δηλώσεων.

    Ένα μεγάλο ποσοστό δηλώνει ζημιές, ενώ αρκετοί αναφέρουν μηνιαία έσοδα που δεν ξεπερνούν τα 300 ευρώ, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών εκτιμούν ότι πίσω από αυτά τα στοιχεία κρύβεται μια σημαντική «δεξαμενή» αδήλωτων εισοδημάτων, τα οποία, αν αποκαλυφθούν, μπορούν να ενισχύσουν τον κρατικό προϋπολογισμό και να ελαφρύνουν τους φόρους για μισθωτούς και συνταξιούχους.

    Οι μέχρι τώρα παρεμβάσεις της Πολιτείας φαίνεται να αποδίδουν καρπούς. Όπως αναφέρουν στελέχη του Υπουργείου και της ΑΑΔΕ, τα αποτελέσματα είναι πολύ θετικά, τόσο από την εφαρμογή του τεκμαρτού τρόπου φορολόγησης των εισοδημάτων, όσο και από τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS.

    Η προσπάθεια δεν σταματά εδώ, καθώς δρομολογούνται νέες παρεμβάσεις, όπως η πλήρης εξάλειψη των αποκλίσεων μεταξύ των δηλωμένων εσόδων και εξόδων με τα δεδομένα που καταχωρούνται στο myDATA, οι συνεχείς έλεγχοι για τη σωστή λειτουργία της διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών με τα POS, η αποδοχή πληρωμών μέσω του συστήματος IRIS και η εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου.

    Τέλος στις δαπάνες χωρίς παραστατικό

    Οι υπερβολικές δαπάνες χωρίς πραγματικό αντίκρισμα, που μέχρι σήμερα ήταν ένα συνηθισμένο τέχνασμα για τη μείωση ή και την εξάλειψη των κερδών, θα παύσουν να υφίστανται από την 1η Ιανουαρίου 2025. Έως τότε, από την 1η Οκτωβρίου 2024, οι αποδεκτές αποκλίσεις μεταξύ των δηλωμένων δαπανών και αυτών που καταχωρούνται στο σύστημα myDATA θα μειωθούν σημαντικά, με στόχο την πλήρη εξάλειψή τους.

    Σύμφωνα με το προγραμματισμένο χρονοδιάγραμμα, από την 1η Οκτωβρίου έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024, οι αποκλίσεις στα έσοδα θα μηδενιστούν, ενώ το αποδεκτό όριο για τα έξοδα θα μειωθεί στο 5%, από το 10%-20% που ίσχυε έως το τέλος Σεπτεμβρίου. Από την 1η Ιανουαρίου 2025, τα όρια αποκλίσεων θα καταργηθούν πλήρως, τόσο για τα έσοδα όσο και για τα έξοδα, βασιζόμενα στα δεδομένα που έχουν διαβιβαστεί στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.

    Με την πλήρη εξάλειψη αυτών των αποκλίσεων, θα τερματιστούν οι εικονικές συναλλαγές, καθώς η εφορία θα αναγνωρίζει για έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα μόνο τις δαπάνες που έχουν καταχωρηθεί στο σύστημα. Επιπλέον, τα δηλωθέντα έσοδα δεν θα μπορούν να είναι χαμηλότερα από αυτά που προκύπτουν μέσω των παραστατικών για αγορές ή παροχή υπηρεσιών.

    Ο μηδενισμός των αποδεκτών αποκλίσεων σημαίνει ότι οι επαγγελματίες δεν θα μπορούν πλέον να αυξήσουν τεχνητά τα έξοδά τους προκειμένου να μειώσουν το φορολογητέο εισόδημά τους. Ωστόσο, θα έχουν τη δυνατότητα να προσθέτουν επιπλέον έσοδα και τον αντίστοιχο ΦΠΑ σε περιπτώσεις όπου έχουν εκδοθεί τιμολόγια πωλήσεων που δεν έχουν διαβιβαστεί εγκαίρως στην ΑΑΔΕ λόγω τεχνικών προβλημάτων ή άλλων εξαιρέσεων, όπως ο χαμηλός ετήσιος τζίρος.

    Το νέο σύστημα ανοίγει τον δρόμο για την προσυμπλήρωση των δηλώσεων ΦΠΑ, καθώς η φορολογική διοίκηση θα μπορεί να υπολογίζει αυτόματα το ποσό του φόρου που πρέπει να καταβληθεί, χωρίς την παρέμβαση του φορολογούμενου. Το «κλείδωμα» των δηλώσεων ΦΠΑ αναμένεται να συμβάλει στη μείωση του «κενού ΦΠΑ», δηλαδή των εσόδων που χάνει το κράτος από τη μη είσπραξη του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας. Το «κενό ΦΠΑ» έχει ήδη μειωθεί κατά 3 δισ. ευρώ, χάρη στην αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών και πληρωμών.

    Τα δεδομένα εσόδων και εξόδων που καταχωρούνται στην πλατφόρμα myDATA θα μεταφέρονται αυτόματα στις φορολογικές δηλώσεις, καθιστώντας τη διαδικασία πιο διαφανή και αποτελεσματική. Έτσι, μετά το ΦΠΑ, θα «κλειδώσουν» και οι κωδικοί του εντύπου Ε3, το οποίο καθορίζει τα φορολογητέα κέρδη και το ύψος του φόρου εισοδήματος.

    Επιτρεπτά όρια αποκλίσεων

    Τα επιτρεπτά όρια αποκλίσεων για το ΦΠΑ σε σχέση με τα δεδομένα που έχουν καταχωρηθεί στο myDATA διαμορφώνονται ως εξής:

    • 1η Ιουλίου έως 30 Σεπτεμβρίου 2024: 10% για τα έσοδα και 20% για τα έξοδα.
    • 1η Οκτωβρίου έως 31 Δεκεμβρίου 2024: 0% για τα έσοδα και 5% για τα έξοδα.
    • Από την 1η Ιανουαρίου 2025: Καμία απόκλιση στα έσοδα και τα έξοδα σε σχέση με τα δεδομένα που έχουν καταχωρηθεί στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.
    Ψηφιακό πελατολόγιο

    Η ΑΑΔΕ εισάγει μια νέα ηλεκτρονική διαδικασία για τους επαγγελματίες, εφαρμόζοντας το ψηφιακό πελατολόγιο, το οποίο θα επιτρέπει στους ελεγκτές να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο τη δραστηριότητα των φορολογουμένων. Το μέτρο αυτό θα συνδυαστεί με τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, τα ψηφιακά δελτία αποστολής και τα ηλεκτρονικά τιμολόγια, και αναμένεται να συμβάλει σημαντικά στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, καθιστώντας την απόκρυψη τζίρου σχεδόν αδύνατη.

    Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, το ψηφιακό πελατολόγιο θα εφαρμοστεί σε:

    • Επαγγελματίες που προσφέρουν υπηρεσίες σε οχήματα, όπως συνεργεία, ηλεκτρολογεία, φανοποιεία, βουλκανιζατέρ, πωλητές ανταλλακτικών, πλυντήρια και ενοικιάσεις οχημάτων.
    • Επαγγελματίες στον τομέα των εκδηλώσεων, όπως κτήματα, αίθουσες, εταιρείες catering και διοργάνωσης.
    • Ιδιωτικά σχολεία, κλινικές, γιατρούς, δικηγόρους, διαγνωστικά κέντρα και άλλα παρόμοια επαγγέλματα.

    Οι επαγγελματίες αυτοί θα υποχρεωθούν να καταγράφουν ηλεκτρονικά τα στοιχεία των πελατών τους σε πλατφόρμα συνδεδεμένη με την ΑΑΔΕ, αναφέροντας επίσης τον λόγο της επίσκεψης, αν πρόκειται για νέα ή συνεχιζόμενη παροχή υπηρεσιών.

    IRIS

    Η άτυπη προθεσμία του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για την εγγραφή των ελεύθερων επαγγελματιών στο σύστημα IRIS λήγει την Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου, επιτρέποντάς τους να δέχονται πληρωμές από τους πελάτες τους. Από την Τρίτη 1η Οκτωβρίου, ο φοροελεγκτικός μηχανισμός θα αρχίσει τις διασταυρώσεις, και οι επαγγελματίες ή αυτοαπασχολούμενοι που δεν διαθέτουν IRIS θα αντιμετωπίσουν πρόστιμο ύψους 1.500 ευρώ.

    Αυτή η υπηρεσία έχει ήδη συγκεντρώσει περισσότερους από 530.000 ελεύθερους επαγγελματίες και ατομικές επιχειρήσεις. Τα δεδομένα δείχνουν σημαντική αύξηση στη χρήση του IRIS το 2024, καθώς 1 στους 2 πολίτες--δηλαδή περισσότεροι από 3 εκατομμύρια--με ενεργοποιημένο web banking έχουν πλέον συνδέσει τους λογαριασμούς τους με αυτό το σύστημα άμεσων πληρωμών.

    Μέχρι τώρα, οι συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν μέσω του συστήματος IRIS το 2024 ανήλθαν σε 34 εκατομμύρια, με συνολική αξία 3,7 δισ. ευρώ. Αυτή η αύξηση είναι εντυπωσιακή, με ποσοστά 150% και 116% αντίστοιχα σε σύγκριση με το ίδιο χρονικό διάστημα πέρυσι.

    Έλεγχοι

    Η ΑΑΔΕ έχει ξεκινήσει εκτεταμένους ελέγχους για να διαπιστώσει κατά πόσο επιχειρήσεις και επαγγελματίες συμμορφώνονται με τα νέα μέτρα για τις συναλλαγές. Οι έλεγχοι επικεντρώνονται στη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, τη χρήση νέου τύπου ταμειακών μηχανών στον κλάδο της εστίασης, καθώς και την εφαρμογή του συστήματος άμεσων πληρωμών IRIS.

    Η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS είναι βασικό στοιχείο των ελέγχων, με τη χρήση δεδομένων από το σύστημα e-send της ΑΑΔΕ. Στόχος είναι να διασφαλιστεί ότι οι υπόχρεοι αποστέλλουν τις απαραίτητες αποδείξεις και στοιχεία πωλήσεων με κάρτες.

    Έμφαση δίνεται και στους οδηγούς ταξί, παρά τις οξύτατες αντιδράσεις από τον κλάδο, οι οποίοι πρέπει να τοποθετήσουν αυτοκόλλητο στο πίσω δεξί παράθυρο του οχήματος, όπου στα ελληνικά και αγγλικά αναγράφεται ότι:

    • Ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να εκδίδει απόδειξη στο τέλος της διαδρομής και να δέχεται πληρωμή με κάρτα.
    • Ο πελάτης δεν υποχρεούται να πληρώσει με μετρητά.
    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Υπουργείο Οικονομικών: Ποιες οι τρεις προϋποθέσεις για την φοροαπαλλαγή στα κλειστά ακίνητα
    Υπουργείο Οικονομικών: Ποιες οι τρεις προϋποθέσεις για την φοροαπαλλαγή στα κλειστά ακίνητα

    Τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες θα είναι αφορολόγητα για τρία χρόνια, τα μισθώματα που θα προκύψουν από ακίνητα που είναι κλειστά, διευκρίνισε ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης.

    Θα υπάρξουν προϋποθέσεις, σημείωσε, για να μην υπάρξουν αδικίες απέναντι σε όλους τους υπόλοιπους ιδιοκτήτες που έχουν ήδη νοικιάσει τα σπίτια τους και πληρώνουν φόρους.

    «Επειδή υπάρχει έλλειψη στέγης και θέλουμε να αυξήσουμε αμέσως, ει δυνατόν, την προσφορά στέγης για να αντιμετωπιστεί και το ζήτημα σε κάποιο βαθμό των τιμών των ενοικίων».

    «Εκείνο το οποίο κάνουμε είναι, ότι λέμε εάν έχεις το σπίτι σου κλειστό για τρία τουλάχιστον χρόνια, όχι να σου έχει φύγει ο ενοικιαστής πριν από δύο 2 μήνες, να έχεις το σπίτι σου κλειστό για τρία χρόνια, εάν το σπίτι σου είναι κάτω από 120 τετραγωνικά, γιατί μας ενδιαφέρουν τα μεσαία και χαμηλότερα εισοδήματα και το εκμισθώσεις μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου του 2025, εάν συντρέχουν όλοι αυτές οι τρεις προϋποθέσεις, τότε για τρία χρόνια δεν θα πληρώνεις φόρο και είναι ένα ειδικό μέτρο, έκτακτο μέτρο για να αντιμετωπίσει ένα έκτακτο πρόβλημα» ανέφερε ο Υπουργός.

    Έρχονται νέες πρωτοβουλίες

    «Έχουμε ένα πρόβλημα αυξημένο, το στεγαστικό. Η κυβέρνηση θα παρουσιάσει μέσα στην εβδομάδα και πιο εξειδικευμένα όλες τις νέες πρωτοβουλίες μας για το στεγαστικό. Πράγματι εδώ υπάρχει ένα θέμα πληθωρισμού, αύξησης των τιμών για να είμαι ακριβέστερος, που είναι σημαντικότατη. Αφορά ένα σημαντικό τμήμα του οικογενειακού προϋπολογισμού. Γι’ αυτό υπάρχει πια, από το 22 και καλώς υπάρχει προφανώς, επανεκκίνηση της στεγαστικής πολιτικής συνολικά της χώρας. Έχει τρέξει το πρόγραμμα Σπίτι μου. Τώρα θα παρουσιαστεί το Σπίτι μου 2. Υπάρχουν άλλα επιμέρους προγράμματα χρηματοδοτούμενα και από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Υπάρχει το πρόγραμμα Ανακαινίζω-Νοικιάζω. Κάναμε από πέρσι κάποιες παρεμβάσεις στις βραχυχρόνιες μισθώσεις. Τώρα θα ανακοινωθούν και άλλες» επισήμανε ο κ. Χατζηδάκης.

    Νέες παρεμβάσεις στις βραχυχρόνιες μισθώσεις

    «Έχουμε μία κατάσταση από την οποία προφανώς είναι κερδισμένοι οι ιδιοκτήτες, γιατί και λόγω της ανάπτυξης έχουν ανέβει οι τιμές των ακινήτων και οι τιμές των ενοικίων. Κερδίζουν οι ιδιοκτήτες από αυτό, μην το ξεχνάμε, γιατί και αυτοί είναι Έλληνες, αλλά από την άλλη πλευρά χάνουν οι ενοικιαστές και κυρίως πιέζονται τα χαμηλότερα εισοδήματα και ακόμα πιο πολύ τα νέα ζευγάρια που θέλουν να ξεκινήσουν τη ζωή τους» συμπλήρωσε ο Υπουργός.

    Γι’ αυτό το λόγο, συνέχισε, η κυβέρνηση δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα σε αυτό. «Υπάρχουν προβλήματα τα οποία είναι και εδώ και αλλού, είναι της σύγχρονης κοινωνίας και σίγουρα της εποχής μας στην Ελλάδα, όπως είναι το στεγαστικό, όπως είναι το δημογραφικό, όπως είναι επίσης η κλιματική αλλαγή, με ό, τι αναστάτωση μπορεί να δημιουργεί στο κράτος και στην καθημερινότητά μας, τα οποία επεδίωξε ο πρωθυπουργός να τα αναδείξει στον λόγο του στη Θεσσαλονίκη. Αλλά επιδιώκουμε πάντοτε να κινούμαστε μέσα στα πλαίσια των αντοχών του προϋπολογισμού και της οικονομίας γιατί αν ξεπεράσουμε κάποια όρια και κινηθούμε λαϊκίστικα, τότε το ωσαννά σήμερα, θα γίνει σταύρωσον αυτόν αύριο. Έχουμε τα διδάγματα της περασμένης δεκαετίας και πρέπει να κινούμαστε πάντοτε με σοβαρότητα, με σταθερότητα και με νοικοκυροσύνη» τόνισε ο κ. Χατζηδάκης.

    Πηγή: Cnn.gr
  • ΥΠΕΘΟ: Δεν θα υπάρξει παράταση χρόνου στην υποβολή των φορολογικών δηλώσεων
    ΥΠΕΘΟ: Δεν θα υπάρξει παράταση χρόνου στην υποβολή των φορολογικών δηλώσεων

    Δεν θα υπάρξει χρονική παράταση στην υποβολή των φορολογικών δηλώσεων ,αναφέρει το υπουργείο Οικονομικών, επισημαίνοντας ότι μέχρι τα μέσα της εβδομάδας, έχουν υποβληθεί περισσότερες από 4,4 εκατομμύρια δηλώσεις.

    Υπενθυμίζεται πως η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων είναι η 26η Ιουλίου.

    Τι έγινε με τις αυτόματες υποβολές φορολογικών δηλώσεων

    Φέτος για πρώτη φορά δινόταν η δυνατότητα σε πάνω από 1,3 εκατομμύρια μισθωτούς-συνταξιούχους να δουν προ-συμπληρωμένη και αυτόματα υποβληθείσα τη δήλωσή τους, χωρίς την παρέμβαση κάποιου φοροτεχνικού ή λογιστή.

    Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο τύπου του ΥΠΕΘΟ, κ. Τσάπαλο το μισό εκατομμύριο εξ αυτών το έκανε και αυτόματα υποβλήθηκε η φορολογική του δήλωση όλα.

    «Από το 1,3 εκατομμύριο πολίτες που είχαν προσυμπληρωμένες δηλώσεις οι 430 χιλιάδων ήταν αυτοί που θέλησαν να μην πληρώσουν λογιστή και να γίνει αυτόματα η φορολογική τους δήλωση».

    Πηγή: Cnn.gr

  • Η μάχη της ελληνικής παραλίας: το στοίχημα των ελέγχων, τα πρόστιμα και οι αλληλοκαταγγελόμενοι επιχειρηματίες
    Η μάχη της ελληνικής παραλίας: το στοίχημα των ελέγχων, τα πρόστιμα και οι αλληλοκαταγγελόμενοι επιχειρηματίες

    Το μεγάλο «στοίχημα» για την κυβέρνηση και το Υπουργείο Οικονομικών κατά την εφετινή θερινή περίοδο, εκτός από το κυνήγι των φοροφυγάδων, είναι και η τήρηση της νομιμότητας στις παραλίες με τις ξαπλώστρες και τις ομπρέλες που τοποθετούν εκεί οι επιχειρηματίες, οι οποίοι έχουν λάβει προηγουμένως τη σχετική άδεια. Αποτελεί ίσως προσωπικό «στοίχημα» του υπουργού Κωστή Χατζηδάκη, ο οποίος με κάθε ευκαιρία διατυμπανίζει σε όλους τους τόνους ότι δεν πρόκειται να γίνουν εκπτώσεις για τίποτε και σε κανέναν.

    Οι έλεγχοι που θα γίνονται θα ακολουθούν το μοντέλο των φορολογικών ελέγχων, δηλαδή θα στέλνονται κλιμάκια από άλλες περιοχές, ώστε να αποφεύγεται η εντοπιότητα.
    Ωστόσο, αποτελεί ένα δύσκολο εγχείρημα και το γνωρίζουν πολύ καλά στον κρατικό μηχανισμό, αφού η Ελλάδα διαθέτει μια τεράστια ακτογραμμή, ενώ παράλληλα έχει εισαχθεί από εφέτος ένα νέο σύστημα που, όπως κάθε νέο, θέλει χρόνο για να δουλέψει. Αυτό βέβαια σε καμία περίπτωση δεν αποθαρρύνει τις συναρμόδιες κρατικές υπηρεσίες (Υπουργείο Οικονομικών, Κτηματικές Υπηρεσίες και Αστυνομία), που έχουν βάλει στο σκάνερ τους ακόμα και τις πιο απομακρυσμένες παραλίες της χώρας μέσω της εφαρμογής MyCoast.

    Η επιδίωξη είναι μία και μοναδική: να αποφευχθούν αυθαιρεσίες και να εφαρμοστούν ορθά οι νέοι κανόνες που ισχύουν από την 1η του έτους. Στο πλαίσιο αυτό, έχουν οργανωθεί ελεγκτικά κλιμάκια, τα οποία απαρτίζονται από στελέχη των κρατικών μηχανισμών και ξεσκονίζουν τις καταγγελίες που έχουν ήδη γίνει, με προτεραιότητα σε αυτές που κρίνονται ως οι πλέον σοβαρές.
    Οι αρμόδιοι παράγοντες δηλώνουν ότι είναι πολύ σοβαρή δουλειά να γίνει πριν τον επιτόπιο έλεγχο το ξεσκαρτάρισμα των καταγγελιών ως προς την αξιοπιστία και την ορθότητά τους. Μεγαλύτερο βάρος δίνεται στις επώνυμες καταγγελίες, διότι εκ προοιμίου θεωρούνται πιο αξιόπιστες.

    Μέχρι σήμερα, έχουν πραγματοποιηθεί μέσω της εφαρμογής Mycoast 8.900 καταγγελίες, εκ των οποίων οι 1.100 είναι επώνυμες. Από αυτές τις καταγγελίες, έχουν ήδη αξιολογηθεί 600, οι οποίες αφορούν σε 10 περιοχές. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, πρόκειται για περιοχές που ήδη έχουν απασχολήσει τις αρχές, αλλά και για περιοχές για τις οποίες δεν είχε ακουστεί κάτι.
    Είναι χαρακτηριστικό ότι σε μία περιοχή της χώρας - στην Πάργα του Νομού Πρεβέζης - οι καταγγελίες είναι εκατοντάδες και αφορούν τις ίδιες παραλίες. Μετά από έναν πρόχειρο έλεγχο - δεν χρειάστηκε καν να γίνει ενδελεχής - διαπιστώθηκε ότι προέρχονταν από δύο ΙΡ (ηλεκτρονικές διευθύνσεις) που ανήκαν σε δύο επιχειρηματίες - ανταγωνιστές που το μόνο που ήθελαν - πιθανότατα - ήταν να δημιουργήσει ο ένας προβλήματα στον άλλον. Σε άλλη περιοχή της χώρας, τη Χαλκιδική, συνέβη κάτι ανάλογο, όπου λόγω των υψηλών ποσοστών παραβατικότητας κινητοποιήθηκαν αμέσως ελεγκτικά κλιμάκια.

    Και σε αυτήν την περίπτωση, οι αλληλοκαταγγελίες επιχειρηματιών αποδείχθηκε ότι δεν είχαν καμία βάση. Οι έλεγχοι που θα πραγματοποιηθούν θα ακολουθούν το μοντέλο των φορολογικών ελέγχων. Θα σταλούν υπάλληλοι Κτηματικών Υπηρεσιών εκτός έδρας, ενώ για να αποφευχθούν τα «προβλήματα» που δημιουργεί η εντοπιότητα, δεν θα υπάρξουν γεωγραφικά «στεγανά». Για παράδειγμα, υπάλληλοι από την Αττική θα ενισχύσουν ελεγκτικά κλιμάκια σε νησιά του Αιγαίου και αντιστρόφως. Η συγκεκριμένη πρακτική εξυπηρετεί απόλυτα και τις ανάγκες που υπάρχουν σε προσωπικό σε περιοχές όπου καταγράφεται υψηλή παραβατικότητα και οι καταγγελίες πέφτουν… βροχή. Οι έλεγχοι μπορούν να γίνονται με δύο τρόπους:

    1. Με αυτοψία στον χώρο του αιγιαλού και της παραλίας. Μετά τη διενέργεια της αυτοψίας, συντάσσεται επιτόπου πόρισμα - έκθεση αυτοψίας με συνοδευτικό φωτογραφικό υλικό, όταν αυτό είναι εφικτό και επιδίδεται ή τοιχοκολλάται αμέσως.

    2. Με εξ αποστάσεως φωτογραφική λήψη του χώρου του αιγιαλού και της παραλίας. Ιδίως από μη επανδρωμένα αεροσκάφη (drones), που λειτουργούν στον αέρα αυτόνομα ή τηλεκατευθυνόμενα, ή με αξιοποίηση δορυφορικών λήψεων. Η Κτηματική Υπηρεσία λαμβάνει το φωτογραφικό υποστηρικτικό υλικό. Βάσει αυτού συντάσσει τα πορίσματα - εκθέσεις αυτοψίας, λαμβάνοντας τα προβλεπόμενα διοικητικά μέτρα και επιβάλλοντας κυρώσεις που περιγράφει ο νόμος.

    Τα προβλεπόμενα πρόστιμα

    Από 2.000 ευρώ έως και 60.000 ευρώ φτάνουν τα πρόστιμα που επιβάλλονται για παρεμπόδιση της ελεύθερης πρόσβασης του κοινού στη θάλασσα, τον αιγιαλό και την παραλία.
    Πιο συγκεκριμένα:
    • Για τοποθέτηση κατασκευών όπως κτίσματα, τοιχία, ζαρντινιέρες, περιφράξεις παντός τύπου, επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 500 ευρώ ανά κυβικό μέτρο που αντιστοιχεί στον όγκο της κατασκευής. Αν για την απομάκρυνση των κινητών στοιχείων είναι απαραίτητη η χρήση μηχανολογικού εξοπλισμού, το πρόστιμο της παρούσας τετραπλασιάζεται.
    • Για κινητά στοιχεία που δεν μπορούν να μετακινηθούν εύκολα, όπως αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, βαρέα οχήματα, τέντες, επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά μέτρο που αντιστοιχεί στο πλάτος της διέλευσης που παρεμποδίζεται. Αν για την απομάκρυνση των κινητών στοιχείων είναι απαραίτητη η χρήση μηχανολογικού εξοπλισμού, επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά κυβικό μέτρο που αντιστοιχεί στον όγκο των αντικειμένων που παρεμποδίζουν τη διέλευση.
    • Για ρίψη μπάζων, οικοδομικών υλικών και κάθε είδους απορριμμάτων σε σημεία διέλευσης του κοινού προς τη θάλασσα, επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά μέτρο που αντιστοιχεί στο πλάτος της διέλευσης που εμποδίζεται (διπλάσιο αν για την απομάκρυνση των κινητών στοιχείων είναι απαραίτητη η χρήση μηχανολογικού εξοπλισμού).
    • Για άσκηση κάθε είδους δραστηριότητας ή εκδήλωσης, ατομικής ή συλλογικής, επαγγελματικής ή μη, μόνιμης ή προσωρινής, που κωλύει την άμεση πρόσβαση του κοινού στη θάλασσα, επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά μέτρο που αντιστοιχεί στο πλάτος της διέλευσης που εμποδίζεται.
    • Για κάθε είδους σωματική ή λεκτική παρεμπόδιση, επιβάλλεται πρόστιμο 2.000 ευρώ.
    • Τα πρόστιμα δεν μπορούν να υπολείπονται των 2.000 ευρώ ή να υπερβαίνουν τις 60.000 ευρώ.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • IRIS: Προθεσμία έως 30 Ιουνίου για την ενεργοποίηση του συστήματος άμεσων πληρωμών
    IRIS: Προθεσμία έως 30 Ιουνίου για την ενεργοποίηση του συστήματος άμεσων πληρωμών

    Λήγει στις 30 Ιουνίου η προθεσμία για αυτοαπασχολούμενους και επαγγελματίες και ξεκινούν τα πρόστιμα των 1500 ευρώ

    Μόλις ένας στους τρεις ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους έχει μέχρι σήμερα ενεργοποιήσει το σύστημα IRIS, προκειμένου να δέχεται άμεσες πληρωμές στον λογαριασμό του από πελάτες – φυσικά πρόσωπα.

    Από τους περίπου 900.000 επαγγελματίες μόνο 276.987 έχουν εγγραφεί στην υπηρεσία άμεσων πληρωμών με το υπουργείο Οικονομικών να στέλνει «τελεσίγραφο» στους περίπου 620.000 επαγγελματίες που κρατάνε ακόμα αποστάσεις από το IRIS, να σπεύσουν να συνδέσουν τον επαγγελματικό τους λογαριασμό με το σύστημα άμεσων πληρωμών IRIS έως το τέλος Ιουνίου.

    Από την 1η Ιουλίου 2024 οι επαγγελματίες που δεν θα έχουν ενεργοποιήσει την υπηρεσία θα βρεθούν αντιμέτωποι με την επιβολή προστίμου 1.500 ευρώ.

    Το υπουργείο Οικονομικών αποκλείει παράταση στο χρονοδιάγραμμα και προαναγγέλλει την σταδιακή επέκταση του IRIS σε όλες τις επιχειρήσεις μέχρι τον Μάρτιο του 2025.

    ΥΠΕΘΟ: «Τελεσίγραφο» σε 600.000 επαγγελματίες

    Για την ενεργοποίηση IRIS έως 30 Ιουνίου

    Όσοι δεν το κάνουν: από 1η Ιουλίου αντιμέτωποι με πρόστιμο 1.500€

    Έξτρα πρόστιμο 1.000€

    Για όσους δεν δηλώσουν επαγγελματικό λογαριασμό στην ΑΑΔΕ

    Πηγή: Protothema.gr

  • Ευκαιρία για 120 δόσεις μέχρι τέλος του μήνα - Πώς θα «κερδίσετε» πίσω την ρύθμιση οφειλών
    Ευκαιρία για 120 δόσεις μέχρι τέλος του μήνα - Πώς θα «κερδίσετε» πίσω την ρύθμιση οφειλών
    Νέα ευκαιρία σε εκατοντάδες χιλιάδες οφειλέτες του Δημοσίου, που βρέθηκαν εκτός ρυθμίσεων οφειλών για διάφορους λόγους, έχει δώσει το υπουργείο Οικονομικών με νομοθετική ρύθμιση.

    Με την εν λόγω ρύθμιση άλλαξαν προς το ευνοϊκότερο οι όροι διατήρησης και αναβίωσης των ρυθμίσεων οφειλών με στόχο να καταστούν επιεικέστεροι και δικαιότεροι.

    Οι οφειλέτες έχουν τη δυνατότητα αναβίωσης ρυθμίσεων που είχαν πρακτικά χαθεί προς τη φορολογική διοίκηση με την αποπληρωμή των εκπρόθεσμων δόσεων, όσες και αν είναι αυτές, μέχρι την έναρξη ισχύος του νόμου.

    Σε περίπτωση που έχει ήδη καταβληθεί μέρος των δόσεων οι φορολογούμενοι αρκεί να αποπληρώσουν το υπόλοιπο ποσό προκειμένου να αναβιώσουν τη ρύθμιση. Μάλιστα, προκειμένου να αποφευχθεί η απώλεια των ανωτέρω ρυθμίσεων, η φορολογική διοίκηση θα προβεί κατά προτεραιότητα στην πίστωση στις δόσεις αυτών των ποσών που προέρχονται από επιστροφές φόρων ή από παρακρατήσεις λόγω έκδοσης αποδεικτικού ενημερότητας.

    Αν κάποια ρύθμιση έχει χαθεί με απόφαση της εφορίας δεν μπορεί να αναβιώσει. Αυτό θα έχει συμβεί διότι, δεν καταβλήθηκαν εμπρόθεσμα δύο ή περισσότερες μηνιαίες δόσεις της ρύθμισης είτε λόγω αδυναμίας είτε λόγω λάθους του συστήματος, που δεν αναγνώρισε μια πληρωμή ως εμπρόθεσμη, δεν υποβλήθηκαν φορολογικές δηλώσεις στη διάρκεια που ήταν ενεργή η ρύθμιση και δεν πληρώθηκαν οι τρέχουσες οφειλές προς το δημόσιο ή δεν εξυπηρετήθηκε άλλη (παράλληλη) ρύθμιση στην οποία είχε ενταχθεί ο οφειλέτης.

    Οι φορολογούμενοι θα μπορούν να διατηρήσουν τις ρυθμίσεις οφειλών τους εφόσον έχουν υποβάλει τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και ΦΠΑ εντός 3 μηνών από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής τους. Εάν η προθεσμία έχει παρέλθει μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2023, μπορούν να υποβάλουν 5 μήνες μετά, δηλαδή μέχρι 31 Μαΐου 2024. Επίσης, θα πρέπει να έχουν εξοφλήσει ή ρυθμίσει τις νέες οφειλές τους σε χρονικό διάστημα 3 μηνών από την πάροδο της προθεσμίας καταβολής τους.

    Οι ρυθμίσεις οφειλών που έχουν χαθεί και μπορούν να αναβιώσουν είναι οι εξής:

    • Οι 72 δόσεις του 2023, όσον αφορά βεβαιωμένες οφειλές που κατέστησαν ληξιπρόθεσμες μετά την 1/11/2021 έως και την 1/2/2023. Προϋπόθεση ένταξης ήταν να μην έχουν αρρύθμιστες άλλες ληξιπρόθεσμες οφειλές.

    • Οι 100 δόσεις του 2014, ρύθμιση που αφορούσε βεβαιωμένες και ληξιπρόθεσμες οφειλές στη Φορολογική Διοίκηση, έως και την 1η Οκτωβρίου 2014.

    • Οι 100 δόσεις του 2015, με την οποία δόθηκε η δυνατότητα εξόφλησης σε 2 έως και σε 100 μηνιαίες δόσεις των βεβαιωμένων στη Φορολογική Διοίκηση οφειλών, οι οποίες είχαν καταστεί ληξιπρόθεσμες έως και την 1η Μαρτίου 2015.

    • Οι 120 δόσεις του 2019, που αφορούσε βεβαιωμένες οφειλές στην Εφορία, οι οποίες είχαν καταστεί ληξιπρόθεσμες έως και την 31η Δεκεμβρίου 2018.

    • Οι 120 δόσεις του 2020, που έδινε τη δυνατότητα αποπληρωμής έως και σε 10 χρόνια των οφειλών που προέρχονται από επιχειρηματικά δάνεια και δάνεια φυσικών προσώπων, με εκδοθείσες έως και το έτος 2012 υπουργικές αποφάσεις παροχής της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου.

    Πηγή: dnews.gr

  • Αγρότες: Παράταση στην υποβολή συμβάσεων συμβολαιακής γεωργίας ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών
    Αγρότες: Παράταση στην υποβολή συμβάσεων συμβολαιακής γεωργίας ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών

    Η παράταση δίνεται μέχρι τις 31 Μαρτίου

    Παράταση μέχρι τέλος Μαρτίου στη δυνατότητα υποβολής στην ειδική εφαρμογή της ΑΑΔΕ των στοιχείων συμβάσεων συμβολαιακής γεωργίας των κατά κύριο επάγγελμα αγροτών, για την απαλλαγή τους από τον φόρο κατά 50%, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 15 του ν. 4935/2022, ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών.
    Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση «οι συμβάσεις που αναρτώνται θα πρέπει να αφορούν πωλήσεις προϊόντων συμβολαιακής γεωργίας, που έχουν διενεργηθεί εντός του 2023 βάσει συμβάσεων εντός του 2023 ή νωρίτερα».
    Η ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών

    Στο πλαίσιο στήριξης της αγροτικής παραγωγής και διευκόλυνσης των δικαιούχων αγροτών και παραγωγών στην υποβολή των συμβάσεων συμβολαιακής γεωργίας υπεγράφη Κοινή Υπουργική Απόφαση από τον Υφυπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κ. Χάρη Θεοχάρη και τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Λευτέρη Αυγενάκη με την οποία τροποποιείται παλαιότερη απόφαση που καθορίζει την διαδικασία, τα δικαιολογητικά και τον έλεγχο των προϋποθέσεων για την απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος επικερδών από αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα, καθώς και τον τύπο και το ελάχιστο περιεχόμενο των συμβάσεων συμβολαιακής γεωργίας.

    Ειδικότερα, με τη νέα τροποποίηση παρατείνεται μέχρι και τις 31.03.2024 η δυνατότητα υποβολής στην ειδική εφαρμογή της ΑΑΔΕ των στοιχείων συμβάσεων συμβολαιακής γεωργίας των κατά κύριο επάγγελμα αγροτών, για την απαλλαγή τους από τον φόρο κατά 50%, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 15 του ν. 4935/2022. Οι συμβάσεις που αναρτώνται θα πρέπει να αφορούν πωλήσεις προϊόντων συμβολαιακής γεωργίας, που έχουν διενεργηθεί εντός του 2023 βάσει συμβάσεων εντός του 2023 ή νωρίτερα.

    Αντίστοιχα, παρατείνεται μέχρι και τις 31.03.2024 η δυνατότητα υποβολής στην ειδική εφαρμογή της ΑΑΔΕ των στοιχείων συμβάσεων συμβολαιακής γεωργίας των παραγωγών, για την απαλλαγή τους από τον φόρο κατά 30% σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 του ν. 4935/2022. Οι συμβάσεις που αναρτώνται θα πρέπει να έχουν συνταχθεί εντός του 2023.

    Τα στοιχεία των ανωτέρω συμβάσεων συμβολαιακής γεωργίας, που αναρτώνται στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ, επιβεβαιώνονται ή απορρίπτονται από τον αγοραστή μέχρι και τις 30.04.2024. Σε περίπτωση που η προθεσμία επιβεβαιώσης ή απόρριψης των στοιχείων από τον αγοραστή παρέλθει άπρακτη, τεκμαίρεται ότι ο αγοραστής επιβεβαιώνει τα υποβληθέντα στοιχεία.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Τέλη κυκλοφορίας: Τέλος στις παρατάσεις και διάταξη για κλιμακωτά πρόστιμα από το υπουργείο Οικονομικών
    Τέλη κυκλοφορίας: Τέλος στις παρατάσεις και διάταξη για κλιμακωτά πρόστιμα από το υπουργείο Οικονομικών

    Στις 31 Δεκεμβρίου λήγει η προθεσμία για την εξόφληση των τελών κυκλοφορίας, για όσους δεν τηρήσουν την προθεσμία προβλέπονται τσουχτερά πρόστιμα.

    Ο υφυπουργός Οικονομικών Χάρης Θεοχάρης μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ ανακοίνωσε πως θα προωθηθεί διάταξη στη Βουλή η οποία θα βάζει τέλος στις συνεχείς παρατάσεις, καθιερώνοντας ένα νέο σύστημα το οποίο σε κάθε περίπτωση θα είναι πάγιο, ώστε να μη χρειάζονται παρατάσεις.

    Τα πρόστιμα δε, σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείο Οικονομίας, για την εκπρόθεσμη πληρωμή των ετήσιων τελών κυκλοφορία θα είναι κλιμακωτά. Δηλαδή, όσο νωρίτερα γίνεται η εξόφληση μετά τη λήξη της προθεσμίας τόσο μικρότερη θα είναι η προσαύξηση στα τέλη κυκλοφορίας.

    Για παράδειγμα, για περιορισμένη καθυστέρηση έως και 10 ημέρες να μην επιβάλλεται πρόστιμο. Για ένα μήνα καθυστέρησης το πρόστιμο να ανέρχεται στο ήμισυ των ετήσιων τελών και στο δίμηνο να κλειδώνει στο διπλάσιο της αξίας του τέλους.

    Σήμερα το χρηματικό πρόστιμο για τα απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας, ανέρχεται στο διπλάσιο της αξίας από την πρώτη κιόλας ημέρα καθυστέρησης.

    Να σημειωθεί πως κατά πληροφορίες εξετάζεται να δοθεί παράταση έως τις 10-15 Ιανουαρίου και σε μία τέτοια περίπτωση θα παραταθεί ανάλογα και η προθεσμία για την κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας για όσους θέλουν να θέσουν σε ακινησία τα οχήματα τους τον επόμενο χρόνο.

    Σημειώνεται ότι στην περίπτωση αυτή, οι πινακίδες κυκλοφορίας μένουν στο όχημα και δηλώνεται ο χώρος στάθμευσης που θα παραμείνει το αυτοκίνητο για όσο διάστημα βρίσκεται σε ακινησία. Όσοι όμως εντοπιστούν μετά τη δήλωση ακινησίας να κυκλοφορούν τα οχήματά τους βρίσκονται αντιμέτωποι με βαριές καμπάνες.

    Θα κληθούν να πληρώσουν πρόστιμο 10.000 ευρώ το οποίο αυξάνεται στα 30.000 ευρώ σε περίπτωση υποτροπής ενώ ταυτόχρονα αφαιρείται για τρία χρόνια το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος.

    Πληρωμή των τελών

    Οι ιδιοκτήτες των οχημάτων μπορούν να πληρώσουν τα τέλη με τους εξής τρόπους:

    • Μέσω των μηχανημάτων αυτόματων συναλλαγών που βρίσκονται στις τράπεζες. Σε αυτή την περίπτωση θα ζητηθεί το QR Code, το εικονίδιο δηλαδή που βρίσκεται πάνω δεξιά στο ειδοποιητήριο.
    • Μέσω Web banking εφόσον έχετε πρόσβαση στην διαθέσιμη εφαρμογή από την τράπεζά τους. Σε αυτή την περίπτωση θα ζητηθεί ο κωδικός RF. Είναι ο 23ψήφιος αριθμός που βρίσκεται στο κέντρο του ειδοποιητηρίου αμέσως μετά τα γράμματα «RF».
    • Στην πλησιέστερη τράπεζα ή σε κάποιο υποκατάστημα των ΕΛΤΑ, έχοντας εκτυπώσει εκ των προτέρων το ειδοποιητήριο.

    Όσοι θέλουν να θέσουν σε ακινησία το όχημα τους θα πρέπει να υποβάλλουν δήλωση μέσω της πλατφόρμας της ΑΑΔΕ «myCAR». Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν είναι τα εξής:

    • Σύνδεση στην εφαρμογή με τους κωδικούς Taxisnet.
    • Επιλέγετε ή καταχωρείτε τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος που επιθυμείτε να θέσετε σε ψηφιακή ακινησία
    • Καταχωρείτε τον ταχυδρομικό κώδικα της περιοχής, την οδό και τον αριθμό.
    • Δηλώνετε υπεύθυνα τον χώρο στάθμευσης, ο οποίος πρέπει να είναι ιδιόκτητος, ενοικιασμένος ή παραχωρημένος.

    Υποβάλλετε την αίτηση σας και εάν είστε μοναδικός ιδιοκτήτης το σύστημα σας δίνει αριθμό αίτησης και σας ενημερώνει ότι το όχημα έχει τεθεί σε ψηφιακή ακινησία. Στην περίπτωση που υπάρχουν συνιδιοκτήτες, ενημερώνονται για το αίτημά σας, το οποίο θα πρέπει να εγκρίνουν για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

    Η ψηφιακή ακινησία επιτρέπεται μόνο για επιβατικά ΙΧ και δίκυκλα ΙΧ, η κατάσταση των οποίων είναι «σε κίνηση» και ο ιδιοκτήτης έχει την άδεια και τις πινακίδες κυκλοφορίας τους.

    Η ακινησία οχήματος θα πρέπει να δηλωθεί στην αρμόδια ΔΟΥ σε περιπτώσεις όπως:

    • Κλοπής ή υπεξαίρεσης του οχήματος.
    • Κυκλοφορίας του οχήματος στο εξωτερικό.
    • Μεταβίβασης του οχήματος η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί
    • Κατάσχεσης του οχήματος από δημόσια αρχή με τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτού.
    • Αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος από δημόσια αρχή
    • Παράδοσης στις εγκαταστάσεις της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) με σκοπό την οριστική διαγραφή του με ανακύκλωση
    • Ολοσχερούς καταστροφής του οχήματος λόγω πυρκαγιάς ή άλλης αιτίας.
    • Πλειστηριασμού του οχήματος
    • Αποξένωσης του ιδιοκτήτη ή κατόχου από το όχημα, όπως στην περίπτωση περισυλλογής του από τον δήμο ως εγκαταλελειμμένου.
    Πηγή: Ethnos.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς