Πλήρως αντίθετος σε κάθε ενδεχόμενο ακύρωσης του υφιστάμενου σχεδιασμού της Πατρών – Πύργου και επαναδημοπράτησής της με νέους όρους και προϋποθέσεις, ήταν ο Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Δυτικής Ελλάδας κ. Βασίλης Αϊβαλής σχετικά με τα αντίστοιχα σενάρια που κυκλοφορούν από το περιβάλλον του Υπουργού Υποδομών και είδαν το φως της δημοσιότητας.
Σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Αϊβαλή, ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα ήταν ιδιαίτερα επώδυνο για την περιοχή μιας και θα οδηγούσε σε πλήρη χρονική μετάθεση της κατασκευής του έργου στο απώτερο μέλλον, ενώ θα δημιουργούσε και μια σειρά από άλλα προβλήματα όπως:
1. Το έργο αυτή την στιγμή είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό 295εκ.€ και με υποχρέωση ολοκλήρωσης της κατασκευής του έως το 2023. Η οποιαδήποτε ακύρωση του υφιστάμενου σχεδιασμού θα οδηγήσει το έργο σε απένταξη και σε απώλεια των αντίστοιχων κοινοτικών κονδυλίων.
2. Θα πρέπει άμεσα να αποζημιωθούν οι ανάδοχες επιχειρήσεις για τις πέντε ήδη υπογεγραμμένες συμβάσεις μιας και ήδη έχουν προχωρήσει και έχουν αρχίσει να εγκαθιστούν τα εργοτάξια τους στο πεδίο κατασκευής του έργου σύμφωνα με τις υπογεγραμμένες με το Ελληνικό δημόσιο συμβάσεις τους.
3. Η απένταξη του έργου επί τις ουσίας ή θα το παραπέμψει στις ελληνικές καλένδες ή, στην καλύτερη περίπτωση, θα καθυστερήσει την κατασκευή του για αρκετά χρόνια μέχρι να βρεθεί κατάλληλο χρηματοδοτικό πρόγραμμα που με νέο τεχνικό δελτίο θα μπορούσε αυτό να ενταχθεί.
4. Σύμφωνα με τον υφιστάμενο σχεδιασμό, τις αντίστοιχες μελέτες και την χρηματοδότηση,σήμερα έχει εξασφαλιστεί η κατασκευή ενός πληρέστατου και ασφαλούς σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου αντίστοιχου αυτού της Πατρών – Κορίνθου. Μετά από μια απένταξη του έργου από το ΕΣΠΑ 2014-2020 με τους συγκεκριμένους όρους, πιθανότατα κανείς δεν θα μπορεί να διασφαλίσει ότι μια ενδεχόμενη ένταξη του σε ένα νέο πλαίσιο, όταν αυτή γίνει, θα γίνει με τους ίδιους όρους γεωμετρίας και διαστάσεων του δρόμου και ότι τα στοιχεία αυτά δεν θα αποτελέσουν εκ νέου αντικείμενο διαπραγμάτευσης.
5. Η ακύρωση του υφιστάμενου σχεδιασμού θα αδικήσει για άλλη μία φορά τον πολύπαθο νομό Ηλείας και τους πολίτες του οι οποίοι θα συνεχίσουν να ζουν οδικά απομονωμένοι, μην έχοντας σύγχρονο αυτοκινητόδρομο διασύνδεσης με καμία από τις γειτονικές περιφερειακές ενότητες.
6. Θα αναστείλει την όποια ελπίδα υπήρξε στους πολίτες της Ηλείας αλλά και γενικότερα της Δυτικής Ελλάδας για υγιή ανάπτυξη της περιοχής μιας, ειδικότερα για τον κάμπο της Ηλείας που αποτελεί τον μεγαλύτερο κάμπο παραγωγής αγροτικών προϊόντων στην Πελοπόννησο και μια από τις πιο παραγωγικές περιοχές στην χώρα.
7. Θα δημιουργήσει μια ιδιαίτερη αναπτυξιακή υστέρηση στην περιοχή μιας και ουσιαστικά θα εγκλωβίσει αναπτυξιακά την ΒΙΠΕ Πατρών, την αναβάθμιση του αεροδρομίου του Αράξου, την επιπλέον ανάπτυξη της Ολυμπίας ως κόμβο πολιτισμού και τουριστικό ορόσημο και γενικότερα της Π.Ε. Ηλείας, αλλά θα άρει και τις προσδοκίες που είχαν δημιουργηθεί για την καλύτερη διασύνδεση των νησιών Κεφαλλονιάς και Ζακύνθου με την ενδοχώρα της ηπειρωτικής Ελλάδας.
Σε αντιδιαστολή με τα παραπάνω, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΔΕ κ. B. Αϊβαλής πιστεύει ότι στα σύγχρονα κράτη υπάρχει και επιβάλλεται να υπάρχει συνέχεια. Το Υπουργείο Υποδομών έχει όλες τις δυνατότητες και όλους εκείνους τους μηχανισμούς οι οποίοι μπορούν να παρακολουθήσουν, να ελέγξουν και να συνεχίσουν την υλοποίηση του υφιστάμενου σχεδιασμού, διασφαλίζοντας την άρτια κατασκευή και ολοκλήρωση του έργου εντός χρονοδιαγραμμάτων και εντός του υφιστάμενου ΕΣΠΑ. Η Ηλεία και η Αχαΐα πρέπει να έχουν επιτέλους αυτόν τον οδικό άξονα στις υποδομές τους το αργότερο μέχρι τη λήξη του τρέχοντος χρηματοδοτικού πλαισίου.
Πηγή