Δευτέρα, 19 Αυγούστου 2019 11:39

Τεκμήρια διαβίωσης: Ο "οδικός χάρτης" για την κατάργησή τους

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Το πλέγμα των πέντε πεδίων έμμεσων ελέγχων που θα ενεργοποιηθεί μέσα στο 2020, για τη σταδιακή κατάργηση των αναχρονιστικών τεκμηρίων διαβίωσης. Πότε αναμένεται η οριστική κατάργησή τους.

Από το 2021 μεταφέρεται πλέον η σταδιακή κατάργηση των άδικων και αναχρονιστικών τεκμηρίων διαβίωσης, αφού πρώτα θα πρέπει θα πρέπει να βρεθεί τρόπος, για να ελέγχονται τα εισοδήματα των μη μισθωτών.

Η βούληση της Κυβέρνησης να καταργήσει των αναχρονιστικό θεσμό των αντικειμενικών τεκμηρίων διαβίωσης, προσέκρουσε προς το παρόν στις αντιρρήσεις των θεσμών, οι οποίοι παρατήρησαν ότι παρά την πρόοδο που έχει επιτευχθεί, ο έλεγχος των εισοδημάτων - μισθωτών και μη - βρίσκεται ακόμη στα πρώτα του στάδια.

Τα τεκμήρια διαβίωσης αποτελούν σήμερα ένα ελάχιστο ποσό - έστω και αν είναι εν πολλοίς αυθαίρετο - για κάθε πτυχή της διαβίωσης του φορολογούμενου, ώστε να μπορεί να βασιστεί με επιχειρήματα ο φόρος εισοδήματος. Η πλήρης κατάργηση τους, χωρίς την συμπλήρωση του συστήματος των ελέγχων, θα έδινε λαβή για τεράστια απόκρυψη εισοδημάτων και φοροδιαφυγή, τις απώλειες της οποίας θα πλήρωναν οι μισθωτοί.

Για τον λόγο αυτό αποφασίστηκε να ενεργοποιηθεί μέσα στο 2020 ένα πυκνό πλέγμα πέντε πεδίων έμμεσων ελέγχων που θα περιορίζει σημαντικά τα περιθώρια της φοροδιαφυγής.

- Το πρώτο θα είναι η ψηφιοποίηση των λογιστικών βιβλίων που θα απαλείψει την μάστιγα των πλαστών και εικονικών τιμολογίων. Το μέτρο θα πρέπει να έχει περίοδο προσαρμογής, ώστε να μπορέσουν λογιστήρια και ελεύθεροι επαγγελματίες να προσαρμοστούν.

- Το δεύτερο είναι η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με την ΑΑΔΕ. Η κίνηση αυτή θα εξαλείψει σε μεγάλο βαθμό τους «τυφλούς» ελέγχους που γίνονται σήμερα ανά την χώρα. Οι έλεγχοι θα γίνονται σε συγκεκριμένο δείγμα, όπου θα υπάρχουν στοιχεία ότι δεν κόβονται αποδείξεις Και αυτό το μέτρο αν και έχει ψηφιστεί από το 2010 δεν έχει εφαρμοστεί. Αν εφαρμοστεί σήμερα, θα πρέπει να έχει και αυτό περίοδο προσαρμογής.

- Το τρίτο είναι το « εργαλείο», με βάση το οποίο η ΑΑΔΕ θα μπορεί αν υπάρχουν σχετικές ενδείξεις να προχωρά σε έλεγχο τραπεζικών λογαριασμών σε βάθος χρόνου 10ετίας. Και αυτό το μέτρο αν και είναι έτοιμο από το 2017, δεν έχει χρησιμοποιηθεί.

- Το τέταρτο μέτρο θα είναι η αύξηση των ορίων για χτίσιμο του αφορολογήτου μέσω πλαστικού χρήματος, ώστε να καταγράφονται όσο το δυνατό μεγαλύτερα ποσά με ηλεκτρονικό τρόπο.

- Το πέμπτο μέτρο είναι η εφαρμογή έμμεσων τεχνικών ελέγχου. Η δυνατότητα δηλαδή να αξιοποιούνται πληροφορίες από έμμεσες πηγές για τις δαπάνες και τα έσοδα των ελεγχόμενων (π.χ. έξοδα διαβίωσης) και προσδιορίζουν ένα τεκμαρτό εισόδημα. Το εισόδημα αυτό συγκρίνεται με το δηλωθέν εισόδημα και εφόσον το δεύτερο είναι χαμηλότερο τότε στοιχειοθετείται φοροδιαφυγή και επιβάλλονται πρόσθετοι φόροι.

Σταδιακή η κατάργηση των τεκμηρίων

Με δεδομένο ότι τα μέτρα αυτά θα φέρου κοσμογονικές αλλαγές στον τρόπο που μας αντιμετωπίζει η εφορία (και τον τρόπο με τον οποίο την αντιμετωπίζουμε εμείς) χρειάζεται περίοδος προσαρμογής.

Τα πρώτα αποτελέσματα θα καταγραφούν στο τέλος του 2020 ώστε να υπάρχει ένα πρώτο δείγμα από την λειτουργία τους.

Συνεπώς, αν όλα τα μέτρα λειτουργήσουν τον επόμενο χρόνο έστω και σε κάποια πιλοτική μορφή η έναρξη της κατάργησης των τεκμηρίων διαβίωσης θα αρχίσει το νωρίτερο από το 2021.

Η προοπτική είναι σε μια τριετία όλο το πλέγμα των έμμεσων ελέγχων να λειτουργεί κανονικά και να πάψουν να υπάρχουν τεκμήρια διαβίωσης.

Πηγή: News247.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 19 Αυγούστου 2019 19:08

Σχετικά Άρθρα

  • Τα SOS για τα τεκμήρια ακινήτων - Οι 8 τρόποι για κάλυψη στην Εφορία
    Τα SOS για τα τεκμήρια ακινήτων - Οι 8 τρόποι για κάλυψη στην Εφορία

    Δείτε τα μυστικά για τη μείωση στα τεκμήρια ακινήτων.

    Αντιμέτωποι με τις παγίδες υπερφορολόγησης που κρύβουν οι διατάξεις για τα τεκμήρια διαβίωσης της Εφορίας θα βρεθούν το 2025 εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες και ενοικιαστές κατοικιών, κληρονόμοι σπιτιών και φοιτητές που σπουδάζουν και διαμένουν μακριά από τις κατοικίες των γονέων τους.

    Κάθε φορολογούμενος, όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος, ο οποίος κατείχε για όλο το 2024 μία κύρια κατοικία ή και μία ή περισσότερες δευτερεύουσες κατοικίες, κάθε ενοικιαστής μίας ή περισσότερων κατοικιών, κάθε φορολογούμενος που διέμεινε κατά τη διάρκεια του 2024 σε δωρεάν παραχωρημένη κατοικία, κάθε φυσικό πρόσωπο που αγόρασε, απέκτησε με δωρεά ή κληρονόμησε ένα ή περισσότερα σπίτια κατά τη διάρκεια του 2024, καθώς και κάθε φοιτητής που για έναν ή περισσότερους μήνες μέσα στο 2024 διέμεινε σε εκμισθούμενη κατοικία μακριά από τον τόπο διαμονής των γονέων του, υποχρεούται να εμφανίσει στη φορολογική δήλωση που θα υποβάλει το 2025 ένα τεκμαρτό εισόδημα, το οποίο θα προκύψει από την εφαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης της Εφορίας για τις κατοικίες.

    Τα μυστικά για τη μείωση στα τεκμήρια ακινήτων
    • Μείωση του ποσού του τεκμηρίου της κύριας κατοικίας όταν υπάρχει και δευτερεύουσα κατοικία.
    • Δήλωση πραγματικού χρόνου διαμονής στην κύρια κατοικία μικρότερου των 12 μηνών, ακόμη κι αν δεν υπάρχει δευτερεύουσα.
    • Αξιοποίηση έως και 8 τρόπων αποφυγής των τεκμηρίων διαβίωσης.
    • Πραγματικά εισοδήματα, τα οποία απέκτησαν το 2024 ο ίδιος ο φορολογούμενος, η σύζυγός του και τα εξαρτώμενα μέλη της οικογένειας
    • Χρηματικά ποσά, που δεν θεωρούνται εισόδημα και αποκτήθηκαν εντός του 2024 από τον φορολογούμενο ή τη σύζυγό του: το εφάπαξ που έλαβε ο φορολογούμενος ως συνταξιούχος, μια αποζημίωση που εισέπραξε κ.λπ.
    • Κάθε έσοδο ή τίμημα που εισέπραξε ο φορολογούμενος εντός του 2024 από την πώληση περιουσιακών στοιχείων του: ως έσοδα από την πώληση περιουσιακών στοιχείων λαμβάνονται υπόψη τα ποσά
    • Εισοδήματα και έσοδα πο αποκτήθηκαν τα έτη προ του 2024 δεν ξοδεύτηκαν μέχρι τις 31/12/2023 και αναλώθηκαν εντός του 2024.
  • Ελεύθεροι επαγγελματίες: Ποιοι κερδίζουν και πόσο από τις διορθώσεις στα τεκμήρια
    Ελεύθεροι επαγγελματίες: Ποιοι κερδίζουν και πόσο από τις διορθώσεις στα τεκμήρια

    Με την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος το εκκαθαριστικό της Εφορίας θα είναι για όλους τους φορολογούμενους ελαφρύτερο κατά 325 ευρώ

    Κουρεμένος θα είναι ο φορολογικός λογαριασμός του 2025 για χιλιάδες ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους και ατομικές επιχειρήσεις. Οι διορθώσεις που αποφάσισε η κυβέρνηση στο καθεστώς της τεκμαρτής φορολόγησης σε συνδυασμό με την πλήρη κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος αναμένεται να σβήσουν και τις φωτιές που ανάβει η αύξηση του ελάχιστου τεκμαρτού εισοδήματος λόγω αναπροσαρμογής του κατώτατου μισθού.

    Με την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος το εκκαθαριστικό της Εφορίας θα είναι για όλους ελαφρύτερο κατά 325 ευρώ

    Το ελάχιστο τεκμαρτό φορολογητέο εισόδημα συνδέεται με το ύψος του κατώτατου μισθού. Για τα εισοδήματα του 2024, τα οποία θα φορολογηθούν το 2025, το ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα αυξάνεται στα 11.620 ευρώ από 10.920 ευρώ που ήταν για τα εισοδήματα του 2023 που φορολογήθηκαν φέτος λόγω αύξησης του κατώτατου μισθού από 780 ευρώ το 2023 σε 830 ευρώ το 2024.

    Το ποσό του ελάχιστου τεκμαρτού εισοδήματος, που προκύπτει από τον ετήσιο κατώτατο μισθό, αποτελεί τη βάση υπολογισμού των ελάχιστων τεκμαρτών φορολογητέων εισοδημάτων, τα οποία διαμορφώνονται ανάλογα με τα έτη λειτουργίας της επιχείρησης.

    Με τις αλλαγές στο σύστημα των τεκμηρίων, κερδισμένοι θα είναι το επόμενο έτος οι επαγγελματίες με έδρα σε οικισμούς με πληθυσμό έως 1.500 κατοίκους, όσοι απασχολούν εργαζόμενους και όσοι έχουν υψηλότερο του μέσου όρου τζίρο. Παράλληλα με την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος το εκκαθαριστικό της Εφορίας θα είναι για όλους τους φορολογούμενους ελαφρύτερο κατά 325 ευρώ.

    Οι αλλαγές

    Ειδικότερα, οι αλλαγές στο σύστημα των τεκμηρίων οι οποίες αναμένεται να ενσωματωθούν στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο που βρίσκεται στα σκαριά προβλέπουν:

    Μειώνεται κατά 50% το ελάχιστο φορολογητέο εισόδημα για επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους και ατομικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε περιοχές με έως 1.500 κατοίκους. Σήμερα η έκπτωση 50% ισχύει για όσους έχουν έδρα σε χωριά με πληθυσμό έως 500 κατοίκους. Μεταφέρεται στο τέλος μετά την προσμέτρηση των λοιπών κριτηρίων το κριτήριο του μέγιστου μισθού εργαζομένου που προσαυξάνει την ελάχιστη αμοιβή.

    Με βάση το ισχύον σύστημα ο μισθός του υψηλότερα αμειβόμενου υπαλλήλου λαμβάνεται συγκριτικά στην αρχή ως το μεγαλύτερο ποσό σε σχέση με τον κατώτατο μισθό πλέον των τριετιών του υπόχρεου πριν από την προσμέτρηση των λοιπών κριτηρίων (προσαύξηση λόγω μισθοδοσίας και τζίρου).

    Αναπροσαρμόζεται προς τα πάνω ο μέσος τζίρος του ΚΑΔ με αποτέλεσμα να περιορίζεται η προσαύξηση του ελάχιστου εισοδήματος για τους επαγγελματίες που ο τζίρος τους ξεπερνά τον μέσο όρο του αντίστοιχου ΚΑΔ. Με το ισχύον σύστημα προσδιορισμού της ελάχιστης τεκμαρτής αμοιβής σε περίπτωση που ο τζίρος του ελεύθερου επαγγελματία υπερβαίνει τον μέσο ετήσιο τζίρο του Κωδικού Αριθμού Δραστηριότητας (ΚΑΔ) του κλάδου στον οποίο αυτός ανήκει, επιβάλλεται προσαύξηση της ελάχιστης τεκμαρτής αμοιβής του κατά 5% επί της διαφοράς.

    Με τη διόρθωση θα αναπροσαρμοσθεί προς τα πάνω ο μέσος όρος του ετήσιου τζίρου των ΚΑΔ των υπόχρεων του φορολογικού έτους 2023, έτσι ώστε κατά τον υπολογισμό της ελάχιστης τεκμαρτής αμοιβής των ελεύθερων επαγγελματιών για το φορολογικό έτος 2024 να μην προκύπτουν μεγάλες αποκλίσεις λόγω τζίρου και επομένως και μεγάλες προσαυξήσεις στο ελάχιστο εισόδημα φουσκώνοντας τον φόρο.

    Premium έκδοση «Τα ΝΕΑ»

  • Μπαίνει φρένο στη φοροδιαφυγή των ελεύθερων επαγγελματιών - Τα μέτρα του Υπουργείου Οικονομικών
    Μπαίνει φρένο στη φοροδιαφυγή των ελεύθερων επαγγελματιών - Τα μέτρα του Υπουργείου Οικονομικών

    Ο οδικός χάρτης των Αρχών για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής από τους ελεύθερους επαγγελματίες.

    Η φοροαποφυγή έχει μετατραπεί σε συνήθεια για ένα μη αμελητέο αριθμό ελεύθερων επαγγελματιών, όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία των φορολογικών δηλώσεων.

    Ένα μεγάλο ποσοστό δηλώνει ζημιές, ενώ αρκετοί αναφέρουν μηνιαία έσοδα που δεν ξεπερνούν τα 300 ευρώ, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών εκτιμούν ότι πίσω από αυτά τα στοιχεία κρύβεται μια σημαντική «δεξαμενή» αδήλωτων εισοδημάτων, τα οποία, αν αποκαλυφθούν, μπορούν να ενισχύσουν τον κρατικό προϋπολογισμό και να ελαφρύνουν τους φόρους για μισθωτούς και συνταξιούχους.

    Οι μέχρι τώρα παρεμβάσεις της Πολιτείας φαίνεται να αποδίδουν καρπούς. Όπως αναφέρουν στελέχη του Υπουργείου και της ΑΑΔΕ, τα αποτελέσματα είναι πολύ θετικά, τόσο από την εφαρμογή του τεκμαρτού τρόπου φορολόγησης των εισοδημάτων, όσο και από τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS.

    Η προσπάθεια δεν σταματά εδώ, καθώς δρομολογούνται νέες παρεμβάσεις, όπως η πλήρης εξάλειψη των αποκλίσεων μεταξύ των δηλωμένων εσόδων και εξόδων με τα δεδομένα που καταχωρούνται στο myDATA, οι συνεχείς έλεγχοι για τη σωστή λειτουργία της διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών με τα POS, η αποδοχή πληρωμών μέσω του συστήματος IRIS και η εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου.

    Τέλος στις δαπάνες χωρίς παραστατικό

    Οι υπερβολικές δαπάνες χωρίς πραγματικό αντίκρισμα, που μέχρι σήμερα ήταν ένα συνηθισμένο τέχνασμα για τη μείωση ή και την εξάλειψη των κερδών, θα παύσουν να υφίστανται από την 1η Ιανουαρίου 2025. Έως τότε, από την 1η Οκτωβρίου 2024, οι αποδεκτές αποκλίσεις μεταξύ των δηλωμένων δαπανών και αυτών που καταχωρούνται στο σύστημα myDATA θα μειωθούν σημαντικά, με στόχο την πλήρη εξάλειψή τους.

    Σύμφωνα με το προγραμματισμένο χρονοδιάγραμμα, από την 1η Οκτωβρίου έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024, οι αποκλίσεις στα έσοδα θα μηδενιστούν, ενώ το αποδεκτό όριο για τα έξοδα θα μειωθεί στο 5%, από το 10%-20% που ίσχυε έως το τέλος Σεπτεμβρίου. Από την 1η Ιανουαρίου 2025, τα όρια αποκλίσεων θα καταργηθούν πλήρως, τόσο για τα έσοδα όσο και για τα έξοδα, βασιζόμενα στα δεδομένα που έχουν διαβιβαστεί στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.

    Με την πλήρη εξάλειψη αυτών των αποκλίσεων, θα τερματιστούν οι εικονικές συναλλαγές, καθώς η εφορία θα αναγνωρίζει για έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα μόνο τις δαπάνες που έχουν καταχωρηθεί στο σύστημα. Επιπλέον, τα δηλωθέντα έσοδα δεν θα μπορούν να είναι χαμηλότερα από αυτά που προκύπτουν μέσω των παραστατικών για αγορές ή παροχή υπηρεσιών.

    Ο μηδενισμός των αποδεκτών αποκλίσεων σημαίνει ότι οι επαγγελματίες δεν θα μπορούν πλέον να αυξήσουν τεχνητά τα έξοδά τους προκειμένου να μειώσουν το φορολογητέο εισόδημά τους. Ωστόσο, θα έχουν τη δυνατότητα να προσθέτουν επιπλέον έσοδα και τον αντίστοιχο ΦΠΑ σε περιπτώσεις όπου έχουν εκδοθεί τιμολόγια πωλήσεων που δεν έχουν διαβιβαστεί εγκαίρως στην ΑΑΔΕ λόγω τεχνικών προβλημάτων ή άλλων εξαιρέσεων, όπως ο χαμηλός ετήσιος τζίρος.

    Το νέο σύστημα ανοίγει τον δρόμο για την προσυμπλήρωση των δηλώσεων ΦΠΑ, καθώς η φορολογική διοίκηση θα μπορεί να υπολογίζει αυτόματα το ποσό του φόρου που πρέπει να καταβληθεί, χωρίς την παρέμβαση του φορολογούμενου. Το «κλείδωμα» των δηλώσεων ΦΠΑ αναμένεται να συμβάλει στη μείωση του «κενού ΦΠΑ», δηλαδή των εσόδων που χάνει το κράτος από τη μη είσπραξη του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας. Το «κενό ΦΠΑ» έχει ήδη μειωθεί κατά 3 δισ. ευρώ, χάρη στην αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών και πληρωμών.

    Τα δεδομένα εσόδων και εξόδων που καταχωρούνται στην πλατφόρμα myDATA θα μεταφέρονται αυτόματα στις φορολογικές δηλώσεις, καθιστώντας τη διαδικασία πιο διαφανή και αποτελεσματική. Έτσι, μετά το ΦΠΑ, θα «κλειδώσουν» και οι κωδικοί του εντύπου Ε3, το οποίο καθορίζει τα φορολογητέα κέρδη και το ύψος του φόρου εισοδήματος.

    Επιτρεπτά όρια αποκλίσεων

    Τα επιτρεπτά όρια αποκλίσεων για το ΦΠΑ σε σχέση με τα δεδομένα που έχουν καταχωρηθεί στο myDATA διαμορφώνονται ως εξής:

    • 1η Ιουλίου έως 30 Σεπτεμβρίου 2024: 10% για τα έσοδα και 20% για τα έξοδα.
    • 1η Οκτωβρίου έως 31 Δεκεμβρίου 2024: 0% για τα έσοδα και 5% για τα έξοδα.
    • Από την 1η Ιανουαρίου 2025: Καμία απόκλιση στα έσοδα και τα έξοδα σε σχέση με τα δεδομένα που έχουν καταχωρηθεί στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.
    Ψηφιακό πελατολόγιο

    Η ΑΑΔΕ εισάγει μια νέα ηλεκτρονική διαδικασία για τους επαγγελματίες, εφαρμόζοντας το ψηφιακό πελατολόγιο, το οποίο θα επιτρέπει στους ελεγκτές να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο τη δραστηριότητα των φορολογουμένων. Το μέτρο αυτό θα συνδυαστεί με τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, τα ψηφιακά δελτία αποστολής και τα ηλεκτρονικά τιμολόγια, και αναμένεται να συμβάλει σημαντικά στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, καθιστώντας την απόκρυψη τζίρου σχεδόν αδύνατη.

    Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, το ψηφιακό πελατολόγιο θα εφαρμοστεί σε:

    • Επαγγελματίες που προσφέρουν υπηρεσίες σε οχήματα, όπως συνεργεία, ηλεκτρολογεία, φανοποιεία, βουλκανιζατέρ, πωλητές ανταλλακτικών, πλυντήρια και ενοικιάσεις οχημάτων.
    • Επαγγελματίες στον τομέα των εκδηλώσεων, όπως κτήματα, αίθουσες, εταιρείες catering και διοργάνωσης.
    • Ιδιωτικά σχολεία, κλινικές, γιατρούς, δικηγόρους, διαγνωστικά κέντρα και άλλα παρόμοια επαγγέλματα.

    Οι επαγγελματίες αυτοί θα υποχρεωθούν να καταγράφουν ηλεκτρονικά τα στοιχεία των πελατών τους σε πλατφόρμα συνδεδεμένη με την ΑΑΔΕ, αναφέροντας επίσης τον λόγο της επίσκεψης, αν πρόκειται για νέα ή συνεχιζόμενη παροχή υπηρεσιών.

    IRIS

    Η άτυπη προθεσμία του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για την εγγραφή των ελεύθερων επαγγελματιών στο σύστημα IRIS λήγει την Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου, επιτρέποντάς τους να δέχονται πληρωμές από τους πελάτες τους. Από την Τρίτη 1η Οκτωβρίου, ο φοροελεγκτικός μηχανισμός θα αρχίσει τις διασταυρώσεις, και οι επαγγελματίες ή αυτοαπασχολούμενοι που δεν διαθέτουν IRIS θα αντιμετωπίσουν πρόστιμο ύψους 1.500 ευρώ.

    Αυτή η υπηρεσία έχει ήδη συγκεντρώσει περισσότερους από 530.000 ελεύθερους επαγγελματίες και ατομικές επιχειρήσεις. Τα δεδομένα δείχνουν σημαντική αύξηση στη χρήση του IRIS το 2024, καθώς 1 στους 2 πολίτες--δηλαδή περισσότεροι από 3 εκατομμύρια--με ενεργοποιημένο web banking έχουν πλέον συνδέσει τους λογαριασμούς τους με αυτό το σύστημα άμεσων πληρωμών.

    Μέχρι τώρα, οι συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν μέσω του συστήματος IRIS το 2024 ανήλθαν σε 34 εκατομμύρια, με συνολική αξία 3,7 δισ. ευρώ. Αυτή η αύξηση είναι εντυπωσιακή, με ποσοστά 150% και 116% αντίστοιχα σε σύγκριση με το ίδιο χρονικό διάστημα πέρυσι.

    Έλεγχοι

    Η ΑΑΔΕ έχει ξεκινήσει εκτεταμένους ελέγχους για να διαπιστώσει κατά πόσο επιχειρήσεις και επαγγελματίες συμμορφώνονται με τα νέα μέτρα για τις συναλλαγές. Οι έλεγχοι επικεντρώνονται στη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, τη χρήση νέου τύπου ταμειακών μηχανών στον κλάδο της εστίασης, καθώς και την εφαρμογή του συστήματος άμεσων πληρωμών IRIS.

    Η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS είναι βασικό στοιχείο των ελέγχων, με τη χρήση δεδομένων από το σύστημα e-send της ΑΑΔΕ. Στόχος είναι να διασφαλιστεί ότι οι υπόχρεοι αποστέλλουν τις απαραίτητες αποδείξεις και στοιχεία πωλήσεων με κάρτες.

    Έμφαση δίνεται και στους οδηγούς ταξί, παρά τις οξύτατες αντιδράσεις από τον κλάδο, οι οποίοι πρέπει να τοποθετήσουν αυτοκόλλητο στο πίσω δεξί παράθυρο του οχήματος, όπου στα ελληνικά και αγγλικά αναγράφεται ότι:

    • Ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να εκδίδει απόδειξη στο τέλος της διαδρομής και να δέχεται πληρωμή με κάρτα.
    • Ο πελάτης δεν υποχρεούται να πληρώσει με μετρητά.
    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Υπουργείο Οικονομικών: Ποιες οι τρεις προϋποθέσεις για την φοροαπαλλαγή στα κλειστά ακίνητα
    Υπουργείο Οικονομικών: Ποιες οι τρεις προϋποθέσεις για την φοροαπαλλαγή στα κλειστά ακίνητα

    Τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες θα είναι αφορολόγητα για τρία χρόνια, τα μισθώματα που θα προκύψουν από ακίνητα που είναι κλειστά, διευκρίνισε ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης.

    Θα υπάρξουν προϋποθέσεις, σημείωσε, για να μην υπάρξουν αδικίες απέναντι σε όλους τους υπόλοιπους ιδιοκτήτες που έχουν ήδη νοικιάσει τα σπίτια τους και πληρώνουν φόρους.

    «Επειδή υπάρχει έλλειψη στέγης και θέλουμε να αυξήσουμε αμέσως, ει δυνατόν, την προσφορά στέγης για να αντιμετωπιστεί και το ζήτημα σε κάποιο βαθμό των τιμών των ενοικίων».

    «Εκείνο το οποίο κάνουμε είναι, ότι λέμε εάν έχεις το σπίτι σου κλειστό για τρία τουλάχιστον χρόνια, όχι να σου έχει φύγει ο ενοικιαστής πριν από δύο 2 μήνες, να έχεις το σπίτι σου κλειστό για τρία χρόνια, εάν το σπίτι σου είναι κάτω από 120 τετραγωνικά, γιατί μας ενδιαφέρουν τα μεσαία και χαμηλότερα εισοδήματα και το εκμισθώσεις μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου του 2025, εάν συντρέχουν όλοι αυτές οι τρεις προϋποθέσεις, τότε για τρία χρόνια δεν θα πληρώνεις φόρο και είναι ένα ειδικό μέτρο, έκτακτο μέτρο για να αντιμετωπίσει ένα έκτακτο πρόβλημα» ανέφερε ο Υπουργός.

    Έρχονται νέες πρωτοβουλίες

    «Έχουμε ένα πρόβλημα αυξημένο, το στεγαστικό. Η κυβέρνηση θα παρουσιάσει μέσα στην εβδομάδα και πιο εξειδικευμένα όλες τις νέες πρωτοβουλίες μας για το στεγαστικό. Πράγματι εδώ υπάρχει ένα θέμα πληθωρισμού, αύξησης των τιμών για να είμαι ακριβέστερος, που είναι σημαντικότατη. Αφορά ένα σημαντικό τμήμα του οικογενειακού προϋπολογισμού. Γι’ αυτό υπάρχει πια, από το 22 και καλώς υπάρχει προφανώς, επανεκκίνηση της στεγαστικής πολιτικής συνολικά της χώρας. Έχει τρέξει το πρόγραμμα Σπίτι μου. Τώρα θα παρουσιαστεί το Σπίτι μου 2. Υπάρχουν άλλα επιμέρους προγράμματα χρηματοδοτούμενα και από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Υπάρχει το πρόγραμμα Ανακαινίζω-Νοικιάζω. Κάναμε από πέρσι κάποιες παρεμβάσεις στις βραχυχρόνιες μισθώσεις. Τώρα θα ανακοινωθούν και άλλες» επισήμανε ο κ. Χατζηδάκης.

    Νέες παρεμβάσεις στις βραχυχρόνιες μισθώσεις

    «Έχουμε μία κατάσταση από την οποία προφανώς είναι κερδισμένοι οι ιδιοκτήτες, γιατί και λόγω της ανάπτυξης έχουν ανέβει οι τιμές των ακινήτων και οι τιμές των ενοικίων. Κερδίζουν οι ιδιοκτήτες από αυτό, μην το ξεχνάμε, γιατί και αυτοί είναι Έλληνες, αλλά από την άλλη πλευρά χάνουν οι ενοικιαστές και κυρίως πιέζονται τα χαμηλότερα εισοδήματα και ακόμα πιο πολύ τα νέα ζευγάρια που θέλουν να ξεκινήσουν τη ζωή τους» συμπλήρωσε ο Υπουργός.

    Γι’ αυτό το λόγο, συνέχισε, η κυβέρνηση δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα σε αυτό. «Υπάρχουν προβλήματα τα οποία είναι και εδώ και αλλού, είναι της σύγχρονης κοινωνίας και σίγουρα της εποχής μας στην Ελλάδα, όπως είναι το στεγαστικό, όπως είναι το δημογραφικό, όπως είναι επίσης η κλιματική αλλαγή, με ό, τι αναστάτωση μπορεί να δημιουργεί στο κράτος και στην καθημερινότητά μας, τα οποία επεδίωξε ο πρωθυπουργός να τα αναδείξει στον λόγο του στη Θεσσαλονίκη. Αλλά επιδιώκουμε πάντοτε να κινούμαστε μέσα στα πλαίσια των αντοχών του προϋπολογισμού και της οικονομίας γιατί αν ξεπεράσουμε κάποια όρια και κινηθούμε λαϊκίστικα, τότε το ωσαννά σήμερα, θα γίνει σταύρωσον αυτόν αύριο. Έχουμε τα διδάγματα της περασμένης δεκαετίας και πρέπει να κινούμαστε πάντοτε με σοβαρότητα, με σταθερότητα και με νοικοκυροσύνη» τόνισε ο κ. Χατζηδάκης.

    Πηγή: Cnn.gr
  • ΥΠΕΘΟ: Δεν θα υπάρξει παράταση χρόνου στην υποβολή των φορολογικών δηλώσεων
    ΥΠΕΘΟ: Δεν θα υπάρξει παράταση χρόνου στην υποβολή των φορολογικών δηλώσεων

    Δεν θα υπάρξει χρονική παράταση στην υποβολή των φορολογικών δηλώσεων ,αναφέρει το υπουργείο Οικονομικών, επισημαίνοντας ότι μέχρι τα μέσα της εβδομάδας, έχουν υποβληθεί περισσότερες από 4,4 εκατομμύρια δηλώσεις.

    Υπενθυμίζεται πως η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων είναι η 26η Ιουλίου.

    Τι έγινε με τις αυτόματες υποβολές φορολογικών δηλώσεων

    Φέτος για πρώτη φορά δινόταν η δυνατότητα σε πάνω από 1,3 εκατομμύρια μισθωτούς-συνταξιούχους να δουν προ-συμπληρωμένη και αυτόματα υποβληθείσα τη δήλωσή τους, χωρίς την παρέμβαση κάποιου φοροτεχνικού ή λογιστή.

    Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο τύπου του ΥΠΕΘΟ, κ. Τσάπαλο το μισό εκατομμύριο εξ αυτών το έκανε και αυτόματα υποβλήθηκε η φορολογική του δήλωση όλα.

    «Από το 1,3 εκατομμύριο πολίτες που είχαν προσυμπληρωμένες δηλώσεις οι 430 χιλιάδων ήταν αυτοί που θέλησαν να μην πληρώσουν λογιστή και να γίνει αυτόματα η φορολογική τους δήλωση».

    Πηγή: Cnn.gr

  • Φορολογικές δηλώσεις: Πώς θα καλύψετε τα τεκμήρια και θα γλιτώσετε φόρο
    Φορολογικές δηλώσεις: Πώς θα καλύψετε τα τεκμήρια και θα γλιτώσετε φόρο

    Την ώρα που τα τεκμήρια απειλούν με έξτρα φόρους 1 στους 4 φορολογούμενους υπάρχει κωδικοί στις φορολογικές δηλώσεις οι οποίοι μπορούν να να «σβήσουν» τις φορο- επιβαρύνσεις.

    Οι φορολογούμενοι που βρίσκονται αντιμέτωποι με τον εφιάλτη των τεκμηρίων και θέλουν να αποφύγουν την πληρωμή έξτρα φόρου μπορούν να επικαλεστούν εισοδήματα, δάνεια που έλαβαν, εφάπαξ, αποζημιώσεις για να γλιτώσουν τα τεκμήρια.

    Οι φορολογικές δηλώσεις

    Στους κωδικούς 787-788 συμπληρώνεται το ποσό του κεφαλαίου που έχουν οι φορολογούμενοι από αποταμιεύσεις προηγούμενων (συνεχόμενων) χρόνων, τα οποία δηλώνουν ότι ξόδεψαν το 2023, εφόσον αποδεικνύουν ότι για τα εισοδήματα αυτά φορολογήθηκαν ή απαλλαχτήκαν από τον φόρο νόμιμα.

    Μάλιστα μπορούν να επικαλεστούν εισοδήματα που είχαν πριν από 10, 20 ή και 30 χρόνια.

    Ειδικότερα:

    1. Πραγματικά εισοδήματα τα οποία απέκτησαν το 2023 οι φορολογούμενοι. Τέτοια εισοδήματα θεωρούνται η αποζημίωση λόγω απόλυσης από την εργασία, τα επιδόματα ανεργίας, οι τόκοι από καταθέσεις στις τράπεζες κ.λπ.

    2. Τα έσοδα που εισέπραξαν οι φορολογούμενοι το προηγούμενο έτος από την πώληση περιουσιακών στοιχείων τους. Ως έσοδα από την πώληση περιουσιακών στοιχείων λαμβάνονται υπόψη τα ποσά που εισέπραξε ο φορολογούμενος από την πώληση ακινήτων, αυτοκινήτων, κινητών πραγμάτων μεγάλης αξίας κ.λπ. Από το τίμημα πώλησης που εισπράχθηκε εντός του 2023 αφαιρείται το κόστος απόκτησης, δηλαδή το τίμημα που καταβλήθηκε σε κάποιο προηγούμενο έτος για την αγορά του περιουσιακού στοιχείου.

    3. Χρηματικά ποσά που εισήγαγαν στην Ελλάδα, είτε σε ευρώ είτε σε συνάλλαγμα εφόσον η απόκτησή τους στο εξωτερικό δικαιολογείται.

    4. Ποσά που εισέπραξαν το 2023 είτε από δωρεές είτε από γονικές παροχές. Για να αποδείξει ο φορολογούμενος ότι εισέπραξε εντός του 2023 τέτοια ποσά, θα πρέπει να έχει στη διάθεσή του (ώστε εάν χρειαστεί να μπορεί να προσκομίσει στις φορολογικές αρχές) σχετικό πιστοποιητικό του αρμοδίου προϊσταμένου ΔOY από το οποίο προκύπτει ότι η δωρεά ή η γονική παροχή έγινε πριν από την 31η Δεκεμβρίου 2022.

    5. Χρηματικά ποσά που δεν θεωρούνται εισόδημα κατά τις ισχύουσες διατάξεις και αποκτήθηκαν εντός του 2023 από τους φορολογουμένους. Συγκεκριμένα, μπορούν να επικαλεστούν το εφάπαξ που έλαβαν οι φορολογούμενοι ως συνταξιούχοι, ή την αποζημίωση που εισέπραξαν από την ασφαλιστική τους εταιρεία κ.λ.π.

    6. Δάνεια που έλαβαν οι φορολογούμενοι εντός του 2023 από τράπεζες, συγγενείς ή τρίτους. Η σύναψη δανείου αποδεικνύεται από συμβολαιογραφικό ή ιδιωτικό έγγραφο που έχει χαρτοσημανθεί και έχει βέβαιη ημερομηνία για τη συνομολόγηση του δανείου. Από την ημερομηνία πρέπει να προκύπτει ότι το δάνειο ελήφθη εντός του 2023 και πριν από την πραγματοποίηση της δαπάνης αγοράς περιουσιακού στοιχείου που πρόκειται να δικαιολογηθεί.

    7. Κέρδη από λαχεία, ΠPO-ΠO, ΛOTTO, TZΟKEP, Προκαθορισμένο Στοίχημα κ.λπ. τυχερά παιχνίδια του ΟΠΑΠ.

    8. Εισοδήματα παρελθόντων οικονομικών ετών. Πρόκειται για την “ανάλωση κεφαλαίου παρελθόντων ετών” με την οποία μπορεί να καλύψει την όποια πρόσθετη διαφορά φορολογητέου εισοδήματος έχει προκύψει λόγω της εφαρμογής των τεκμηρίων, επικαλούμενος εισοδήματα και έσοδα δηλωθέντα ακόμη και πριν από 10, 20 ή και περισσότερα χρόνια, εφόσον βέβαια υπήρχαν.

    Για παράδειγμα φορολογούμενος ο οποίος το 2023 είχε πραγματικό εισόδημα 18.000 ευρώ και τεκμαρτές δαπάνες διαβίωσης και απόκτησης περιουσιακών στοιχείων 23.000 ευρώ, μπορεί να ανατρέξει στο παρελθόν και να επικαλεστεί εισοδήματα, τα οποία καλύπτουν το ποσό των 5.000 ευρώ, που είναι διαφορά πραγματικού και τεκμαρτού εισοδήματος. Βασική προϋπόθεση είναι, τα προηγούμενα χρόνια, να υπήρχαν δηλωμένα εισοδήματα, ικανά για να καλύψουν τις τεκμαρτές δαπάνες.

    Πηγή: in.gr

  • Η μάχη της ελληνικής παραλίας: το στοίχημα των ελέγχων, τα πρόστιμα και οι αλληλοκαταγγελόμενοι επιχειρηματίες
    Η μάχη της ελληνικής παραλίας: το στοίχημα των ελέγχων, τα πρόστιμα και οι αλληλοκαταγγελόμενοι επιχειρηματίες

    Το μεγάλο «στοίχημα» για την κυβέρνηση και το Υπουργείο Οικονομικών κατά την εφετινή θερινή περίοδο, εκτός από το κυνήγι των φοροφυγάδων, είναι και η τήρηση της νομιμότητας στις παραλίες με τις ξαπλώστρες και τις ομπρέλες που τοποθετούν εκεί οι επιχειρηματίες, οι οποίοι έχουν λάβει προηγουμένως τη σχετική άδεια. Αποτελεί ίσως προσωπικό «στοίχημα» του υπουργού Κωστή Χατζηδάκη, ο οποίος με κάθε ευκαιρία διατυμπανίζει σε όλους τους τόνους ότι δεν πρόκειται να γίνουν εκπτώσεις για τίποτε και σε κανέναν.

    Οι έλεγχοι που θα γίνονται θα ακολουθούν το μοντέλο των φορολογικών ελέγχων, δηλαδή θα στέλνονται κλιμάκια από άλλες περιοχές, ώστε να αποφεύγεται η εντοπιότητα.
    Ωστόσο, αποτελεί ένα δύσκολο εγχείρημα και το γνωρίζουν πολύ καλά στον κρατικό μηχανισμό, αφού η Ελλάδα διαθέτει μια τεράστια ακτογραμμή, ενώ παράλληλα έχει εισαχθεί από εφέτος ένα νέο σύστημα που, όπως κάθε νέο, θέλει χρόνο για να δουλέψει. Αυτό βέβαια σε καμία περίπτωση δεν αποθαρρύνει τις συναρμόδιες κρατικές υπηρεσίες (Υπουργείο Οικονομικών, Κτηματικές Υπηρεσίες και Αστυνομία), που έχουν βάλει στο σκάνερ τους ακόμα και τις πιο απομακρυσμένες παραλίες της χώρας μέσω της εφαρμογής MyCoast.

    Η επιδίωξη είναι μία και μοναδική: να αποφευχθούν αυθαιρεσίες και να εφαρμοστούν ορθά οι νέοι κανόνες που ισχύουν από την 1η του έτους. Στο πλαίσιο αυτό, έχουν οργανωθεί ελεγκτικά κλιμάκια, τα οποία απαρτίζονται από στελέχη των κρατικών μηχανισμών και ξεσκονίζουν τις καταγγελίες που έχουν ήδη γίνει, με προτεραιότητα σε αυτές που κρίνονται ως οι πλέον σοβαρές.
    Οι αρμόδιοι παράγοντες δηλώνουν ότι είναι πολύ σοβαρή δουλειά να γίνει πριν τον επιτόπιο έλεγχο το ξεσκαρτάρισμα των καταγγελιών ως προς την αξιοπιστία και την ορθότητά τους. Μεγαλύτερο βάρος δίνεται στις επώνυμες καταγγελίες, διότι εκ προοιμίου θεωρούνται πιο αξιόπιστες.

    Μέχρι σήμερα, έχουν πραγματοποιηθεί μέσω της εφαρμογής Mycoast 8.900 καταγγελίες, εκ των οποίων οι 1.100 είναι επώνυμες. Από αυτές τις καταγγελίες, έχουν ήδη αξιολογηθεί 600, οι οποίες αφορούν σε 10 περιοχές. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, πρόκειται για περιοχές που ήδη έχουν απασχολήσει τις αρχές, αλλά και για περιοχές για τις οποίες δεν είχε ακουστεί κάτι.
    Είναι χαρακτηριστικό ότι σε μία περιοχή της χώρας - στην Πάργα του Νομού Πρεβέζης - οι καταγγελίες είναι εκατοντάδες και αφορούν τις ίδιες παραλίες. Μετά από έναν πρόχειρο έλεγχο - δεν χρειάστηκε καν να γίνει ενδελεχής - διαπιστώθηκε ότι προέρχονταν από δύο ΙΡ (ηλεκτρονικές διευθύνσεις) που ανήκαν σε δύο επιχειρηματίες - ανταγωνιστές που το μόνο που ήθελαν - πιθανότατα - ήταν να δημιουργήσει ο ένας προβλήματα στον άλλον. Σε άλλη περιοχή της χώρας, τη Χαλκιδική, συνέβη κάτι ανάλογο, όπου λόγω των υψηλών ποσοστών παραβατικότητας κινητοποιήθηκαν αμέσως ελεγκτικά κλιμάκια.

    Και σε αυτήν την περίπτωση, οι αλληλοκαταγγελίες επιχειρηματιών αποδείχθηκε ότι δεν είχαν καμία βάση. Οι έλεγχοι που θα πραγματοποιηθούν θα ακολουθούν το μοντέλο των φορολογικών ελέγχων. Θα σταλούν υπάλληλοι Κτηματικών Υπηρεσιών εκτός έδρας, ενώ για να αποφευχθούν τα «προβλήματα» που δημιουργεί η εντοπιότητα, δεν θα υπάρξουν γεωγραφικά «στεγανά». Για παράδειγμα, υπάλληλοι από την Αττική θα ενισχύσουν ελεγκτικά κλιμάκια σε νησιά του Αιγαίου και αντιστρόφως. Η συγκεκριμένη πρακτική εξυπηρετεί απόλυτα και τις ανάγκες που υπάρχουν σε προσωπικό σε περιοχές όπου καταγράφεται υψηλή παραβατικότητα και οι καταγγελίες πέφτουν… βροχή. Οι έλεγχοι μπορούν να γίνονται με δύο τρόπους:

    1. Με αυτοψία στον χώρο του αιγιαλού και της παραλίας. Μετά τη διενέργεια της αυτοψίας, συντάσσεται επιτόπου πόρισμα - έκθεση αυτοψίας με συνοδευτικό φωτογραφικό υλικό, όταν αυτό είναι εφικτό και επιδίδεται ή τοιχοκολλάται αμέσως.

    2. Με εξ αποστάσεως φωτογραφική λήψη του χώρου του αιγιαλού και της παραλίας. Ιδίως από μη επανδρωμένα αεροσκάφη (drones), που λειτουργούν στον αέρα αυτόνομα ή τηλεκατευθυνόμενα, ή με αξιοποίηση δορυφορικών λήψεων. Η Κτηματική Υπηρεσία λαμβάνει το φωτογραφικό υποστηρικτικό υλικό. Βάσει αυτού συντάσσει τα πορίσματα - εκθέσεις αυτοψίας, λαμβάνοντας τα προβλεπόμενα διοικητικά μέτρα και επιβάλλοντας κυρώσεις που περιγράφει ο νόμος.

    Τα προβλεπόμενα πρόστιμα

    Από 2.000 ευρώ έως και 60.000 ευρώ φτάνουν τα πρόστιμα που επιβάλλονται για παρεμπόδιση της ελεύθερης πρόσβασης του κοινού στη θάλασσα, τον αιγιαλό και την παραλία.
    Πιο συγκεκριμένα:
    • Για τοποθέτηση κατασκευών όπως κτίσματα, τοιχία, ζαρντινιέρες, περιφράξεις παντός τύπου, επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 500 ευρώ ανά κυβικό μέτρο που αντιστοιχεί στον όγκο της κατασκευής. Αν για την απομάκρυνση των κινητών στοιχείων είναι απαραίτητη η χρήση μηχανολογικού εξοπλισμού, το πρόστιμο της παρούσας τετραπλασιάζεται.
    • Για κινητά στοιχεία που δεν μπορούν να μετακινηθούν εύκολα, όπως αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, βαρέα οχήματα, τέντες, επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά μέτρο που αντιστοιχεί στο πλάτος της διέλευσης που παρεμποδίζεται. Αν για την απομάκρυνση των κινητών στοιχείων είναι απαραίτητη η χρήση μηχανολογικού εξοπλισμού, επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά κυβικό μέτρο που αντιστοιχεί στον όγκο των αντικειμένων που παρεμποδίζουν τη διέλευση.
    • Για ρίψη μπάζων, οικοδομικών υλικών και κάθε είδους απορριμμάτων σε σημεία διέλευσης του κοινού προς τη θάλασσα, επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά μέτρο που αντιστοιχεί στο πλάτος της διέλευσης που εμποδίζεται (διπλάσιο αν για την απομάκρυνση των κινητών στοιχείων είναι απαραίτητη η χρήση μηχανολογικού εξοπλισμού).
    • Για άσκηση κάθε είδους δραστηριότητας ή εκδήλωσης, ατομικής ή συλλογικής, επαγγελματικής ή μη, μόνιμης ή προσωρινής, που κωλύει την άμεση πρόσβαση του κοινού στη θάλασσα, επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά μέτρο που αντιστοιχεί στο πλάτος της διέλευσης που εμποδίζεται.
    • Για κάθε είδους σωματική ή λεκτική παρεμπόδιση, επιβάλλεται πρόστιμο 2.000 ευρώ.
    • Τα πρόστιμα δεν μπορούν να υπολείπονται των 2.000 ευρώ ή να υπερβαίνουν τις 60.000 ευρώ.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • IRIS: Προθεσμία έως 30 Ιουνίου για την ενεργοποίηση του συστήματος άμεσων πληρωμών
    IRIS: Προθεσμία έως 30 Ιουνίου για την ενεργοποίηση του συστήματος άμεσων πληρωμών

    Λήγει στις 30 Ιουνίου η προθεσμία για αυτοαπασχολούμενους και επαγγελματίες και ξεκινούν τα πρόστιμα των 1500 ευρώ

    Μόλις ένας στους τρεις ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους έχει μέχρι σήμερα ενεργοποιήσει το σύστημα IRIS, προκειμένου να δέχεται άμεσες πληρωμές στον λογαριασμό του από πελάτες – φυσικά πρόσωπα.

    Από τους περίπου 900.000 επαγγελματίες μόνο 276.987 έχουν εγγραφεί στην υπηρεσία άμεσων πληρωμών με το υπουργείο Οικονομικών να στέλνει «τελεσίγραφο» στους περίπου 620.000 επαγγελματίες που κρατάνε ακόμα αποστάσεις από το IRIS, να σπεύσουν να συνδέσουν τον επαγγελματικό τους λογαριασμό με το σύστημα άμεσων πληρωμών IRIS έως το τέλος Ιουνίου.

    Από την 1η Ιουλίου 2024 οι επαγγελματίες που δεν θα έχουν ενεργοποιήσει την υπηρεσία θα βρεθούν αντιμέτωποι με την επιβολή προστίμου 1.500 ευρώ.

    Το υπουργείο Οικονομικών αποκλείει παράταση στο χρονοδιάγραμμα και προαναγγέλλει την σταδιακή επέκταση του IRIS σε όλες τις επιχειρήσεις μέχρι τον Μάρτιο του 2025.

    ΥΠΕΘΟ: «Τελεσίγραφο» σε 600.000 επαγγελματίες

    Για την ενεργοποίηση IRIS έως 30 Ιουνίου

    Όσοι δεν το κάνουν: από 1η Ιουλίου αντιμέτωποι με πρόστιμο 1.500€

    Έξτρα πρόστιμο 1.000€

    Για όσους δεν δηλώσουν επαγγελματικό λογαριασμό στην ΑΑΔΕ

    Πηγή: Protothema.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς