Το ποσό αφορά τις απώλειες από τη βρετανική αγορά - Σε Κρήτη, Ρόδο, Κω, Κέρκυρα οι μεγαλύτερες ζημίες και οι περισσότεροι εγκλωβισμένοι τουρίστες - Μεγάλο ερώτημα είναι τι μέρος θα καλύψουν οι ασφαλιστικές εταιρείες ταξιδίων
Κι ενώ επί του παρόντος δεν έχει ξεκαθαριστεί το τι μέλλει γενέσθαι με τις δραστηριότητες του ομίλου σε άλλες αγορές- Βέλγιο, Ολλανδία, σκανδιναβικές αγορές, Γερμανία- ο Γρηγόρης Τάσιος, εκτιμά ότι οι εν λόγω απώλειες αφορούν μόνο τη ζημία που υφίσταται ο εγχώριος τουρισμός από τη βρετανική αγορά. Ο ίδιος αναφέρει ότι είναι αυτή την στιγμή ιδιαίτερης σημασίας η καλή φιλοξενία όσων έχουν εγκλωβιστεί στην χώρα και η επιστροφή τους. Σύμφωνα με τον ίδιο, τα προβλήματα είναι μεγαλύτερα σε Κρήτη, Ρόδο, Κω, και Κέρκυρα.
Μία ακόμη αρνητική παράμετρος που θα πρέπει να προσμετρηθεί έχει να κάνει και με το γεγονός ότι ο ταξιδιωτικός οργανισμός πραγματοποιούσε τις πληρωμές του μετά από διάστημα δύο έως τριών μηνών, επομένως είναι κρίσιμη για τους Ελληνες ξενοδόχους η χρονική συγκυρία, που περιλαμβάνει το διάστημα από τα μέσα Ιουλίου και μετά- την πλέον κρίσιμη, αντίστοιχα, περίοδο για τον ελληνικό τουρισμό.
Οι συσκέψεις πάντως τόσο στην Αθήνα, στο υπουργείο Τουρισμού, όσο και στους επιμέρους προορισμούς είναι συνεχείς από το πρωί, δεδομένου ότι έχει σημάνει συναγερμός. Στις περιοχές που επηρεάζονται σημαντικά είναι και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, όπου πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη υπό τον κ. Γιώργο Χατζημάρκο, το δήμαρχο Ρόδου, Αντώνη Καμπουράκη και τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου, Μανώλης Μαρκόπουλος. Στη σύσκεψη συμμετείχαν η υποπρόξενος της Μεγάλης Βρετανίας στη Ρόδο, Ράνια Κοσιώρη, o χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Δωδεκανήσου, Χρήστος Ευστρατίου και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Κώστας Ταρασλιάς.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, αυτήν την ώρα βρίσκονται στη Ρόδο 2.500 επισκέπτες και περίπου 1600 στην Κω που έχουν έρθει μέσω της Thomas Cook. Ειδικότερα για σήμερα, δεν υπήρχε καμία προγραμματισμένη πτήση αεροσκαφών της εταιρείας από τη Ρόδο. Όσον αφορά την Κω, για σήμερα είχαν προγραμματιστεί 3 πτήσεις , οι επιβάτες των οποίων εξυπηρετούνται με πτήσεις άλλων εταιρειών και η επιχείρηση επιστροφής τους στην Αγγλία εξελίσσεται ομαλά.
Σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη κ. Γιώργο Χατζημάρκο: «Θα στείλουμε το μήνυμα μιας οργανωμένης ευρωπαϊκής χώρας, οι επισκέπτες της οποίας μας τίμησαν με την εμπιστοσύνη τους και εμείς θα ανταποδώσουμε αυτήν την προτίμηση και την εμπιστοσύνη δείχνοντας έμπρακτα όλο τον σεβασμό τον οποίο αξίζουν. Βεβαίως θα αναδείξουμε με τον πιο καθαρό τρόπο ότι είμαστε μια ώριμη τουριστική αγορά η οποία με πολύ μεγάλο σεβασμό στους επισκέπτες της, έχει σχέδιο και ξέρει να διαχειρίζεται τέτοιου είδους καταστάσεις με τον καλύτερο τρόπο».
Σύμφωνα με τον κ. Μαρκόπουλο, πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου, «Είναι μια δύσκολη μέρα και μια δύσκολη εβδομάδα για το ροδιακό τουρισμό. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στη διαδικασία διαχείρισης της κατάστασης. Προτεραιότητα έχουν οι πελάτες και η επιστροφή του .Τα μέτρα που θα ληφθούν για τις επιχειρήσεις που σήμερα πλήττονται είναι αναγκαία, αλλά αυτό είναι η συζήτηση της επόμενης μέρας. Πρέπει να τονίσουμε ότι ο πελάτης που σήμερα βρίσκεται στα ξενοδοχεία μας μέσω του Thomas Cook ,αύριο θα είναι μέσω ενός άλλου οργανισμού, άρα αυτό πρέπει να κυριαρχεί στις ενέργειες μας.».
Παράλληλα από το κυβερνητικό επιτελείο, οι συνεργαζόμενες με την Thomas Cook επιχειρήσεις, να μη φορολογηθούν για ποσά που δεν εισέπραξαν λόγω πτώχευσης της εταιρείας.
Σημειώνεται ότι με ανακοίνωσή της η Τράπεζα Πειραιώς που πέρυσι είχε ανοίξει γραμμή χρηματοδότησης προς δυο θυγατρικές της Thomas Cook, την Helios και την Sunwick ενημερώνει ότι δεν υπάρχει καμία επίπτωση από την κατάρρευση της εταιρίας, καθώς έναντι των δανείων που τελικά δόθηκαν η Τράπεζα είναι πλήρως καλυμμένη ενώ δεν διαπιστώνεται domino effect στις χρηματοδοτήσεις που έχει δώσει η Τράπεζα ή που σκοπεύει να δώσει σε άλλους επιχειρηματίες πελάτες της από την κλάδο των ξενοδοχείων.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr