Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2019 11:35

Και τώρα αξιολόγηση - Η ατζέντα και τα "αγκάθια"

Γράφτηκε από τον

Ο προϋπολογισμός του 2020 και τα νέα δεδομένα που φέρνει μαζί, θα αποτελέσει το σημείο αναφοράς της 4ης αξιολόγησης που ξεκινά σήμερα και ολοκληρώνεται στο τέλος του χρόνου.

Ο δημοσιονομικός χώρος για την υλοποίηση της μείωσης των φορολογικών συντελεστών για τις επιχειρήσεις και τα φυσικά πρόσωπα και την διατήρηση του αφορολόγητου στα σημερινά επίπεδα, θα είναι το πρώτο δύσκολο κεφάλαιο στις διαπραγματεύσεις του ΥΠΟΙΚ με τους θεσμούς.

Παρά την βεβαιότητα με την οποία ενδύουν όλες αυτές τις εξαγγελίες οι εκπρόσωποι του Μαξίμου, υπάρχουν πολλά που θα πρέπει να διευκρινιστούν πριν κλείσει ο προϋπολογισμός του 2020.

Το πρώτο έχει ήδη τεθεί από το υπουργείο οικονομικών, είναι η χρήση των ποσών που θα εκταμιευτούν προς την Ελλάδα από το 2020 μέχρι και το 2022 από τα κέρδη των ομολόγων στο πρωτογενές πλεόνασμα. Χωρίς το 1,2 δισ. ευρώ που περιμένουμε από ANFA για τον επόμενο χρόνο να υπολογίζεται στο «δημοσιονομικό χώρο», είναι δύσκολο να γίνουν αποδεκτά όλα τα μέτρα που εξαγγέλθηκαν από την ΔΕΘ.

Ευτυχώς στο θέμα αυτό έχουμε, προς το παρόν, την σιωπηρή αποδοχή από τους θεσμούς. Για τον λόγο αυτό θα «παρατείνουν» την τέταρτη αξιολόγηση που δεν συνδέεται με δόση ANFA μέχρι και το τέλος του χρόνου. Έτσι, αφού το θέμα συζητηθεί και γίνει αποδεκτό και από το Eurgroup, θα μπορέσουμε να το χρησιμοποιήσουμε ως «δημοσιονομικό χώρο» για τα μέτρα του επόμενου χρόνου.

Παρόλα αυτά, εκτός από τα ANFA οι δανειστές θέλουν να υπολογίσουν και εκ των υστέρων την ετήσια επίπτωση από την ρύθμιση των 120 δόσεων προς την εφορία, η οποία μέχρι τώρα δεν πάει πολύ καλά σε επίπεδο συμμετοχής. Το θέμα των ρυθμίσεων θα είναι ένα από τα δύσκολα σημεία της διαπραγμάτευσης, καθώς οι δανειστές θέλουν το θέμα να τελειώσει στο τέλος του μήνα, ενώ η ελληνική πλευρά προσδοκά και παράταση τουλάχιστον ενός μήνα στην λειτουργία της.

Ένα δεύτερο μεγάλο αγκάθι θα είναι η νέα πάγια ρύθμιση που θέλει να προωθήσει το ΥΠΟΙΚ, μέσω της οποίας θα μπορούν να ρυθμίζονται οι τρέχουσες φορολογικές υποχρεώσεις αντί από 12 έως 24 δόσεις όπως ισχύει σήμερα, σε 24 έως και 48 δόσεις. Οι πρώτες συζητήσεις που έγιναν με τα τεχνικά κλιμάκια δεν ήταν θετικές, καθώς μια τέτοια ρύθμιση εκτιμούν οι δανειστές θα δημιουργήσει διαχρονικό σοβαρό πρόβλημα στα δημόσια έσοδα.

Σχεδόν εν τάξει το 2019

Σε ό,τι αφορά το τρέχον έτος και στην παρούσα φάση τα μέτρα που έχουν υλοποιηθεί (μείωση του ΕΝΦΙΑ, βελτίωση στις 120 δόσεις) εκτιμάται ότι δεν επηρεάζουν την επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος 3,5%. Ωστόσο, το γεγονός ότι έχουν εντοπιστεί κυρίως από υποεκτέλεση δαπανών ποσά που αυξάνουν περαιτέρω τον δημοσιονομικό χώρο για το 2019, έχει δημιουργήσει προσδοκίες και για νέα θετικά μέτρα μέσα στο τρέχον έτος.

Το πιο πρόσφατο είναι η φημολογία για ένα μεγαλύτερο και εμπροσθοβαρές επίδομα θέρμανσης, το οποίο δεν έχει ακόμη συζητηθεί.

Οι εκπρόσωποι των αποστολών έρχονται έχοντας κατά νου ότι θα πρέπει να προβλεφθούν «τρύπες», όπως οι δικαστικές αποφάσεις για αναδρομικά, η ΔΕΗ και οι καθυστερημένες προσλήψεις.

Μια πρώτη αποτίμηση της κατάστασης θα συζητηθεί κατά την διάρκεια του EWG της Πέμπτης, όπου θα συζητηθεί για πρώτη φορά και η πρόθεση της Ελλάδας για πρόωρη αποπληρωμή του ΔΝΤ.

Στην κατεύθυνση αυτή το ΔΝΤ θα κάνει σε αυτή την φάση δική του αξιολόγηση με βάση το άρθρο IV για την πορεία της οικονομίας, τα αποτελέσματα της οποίας θα ανακοινωθούν τον Νοέμβριο.

Πηγή: News247.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 24 Σεπτεμβρίου 2019 01:15

Σχετικά Άρθρα

  • Μπαίνει φρένο στη φοροδιαφυγή των ελεύθερων επαγγελματιών - Τα μέτρα του Υπουργείου Οικονομικών
    Μπαίνει φρένο στη φοροδιαφυγή των ελεύθερων επαγγελματιών - Τα μέτρα του Υπουργείου Οικονομικών

    Ο οδικός χάρτης των Αρχών για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής από τους ελεύθερους επαγγελματίες.

    Η φοροαποφυγή έχει μετατραπεί σε συνήθεια για ένα μη αμελητέο αριθμό ελεύθερων επαγγελματιών, όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία των φορολογικών δηλώσεων.

    Ένα μεγάλο ποσοστό δηλώνει ζημιές, ενώ αρκετοί αναφέρουν μηνιαία έσοδα που δεν ξεπερνούν τα 300 ευρώ, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών εκτιμούν ότι πίσω από αυτά τα στοιχεία κρύβεται μια σημαντική «δεξαμενή» αδήλωτων εισοδημάτων, τα οποία, αν αποκαλυφθούν, μπορούν να ενισχύσουν τον κρατικό προϋπολογισμό και να ελαφρύνουν τους φόρους για μισθωτούς και συνταξιούχους.

    Οι μέχρι τώρα παρεμβάσεις της Πολιτείας φαίνεται να αποδίδουν καρπούς. Όπως αναφέρουν στελέχη του Υπουργείου και της ΑΑΔΕ, τα αποτελέσματα είναι πολύ θετικά, τόσο από την εφαρμογή του τεκμαρτού τρόπου φορολόγησης των εισοδημάτων, όσο και από τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS.

    Η προσπάθεια δεν σταματά εδώ, καθώς δρομολογούνται νέες παρεμβάσεις, όπως η πλήρης εξάλειψη των αποκλίσεων μεταξύ των δηλωμένων εσόδων και εξόδων με τα δεδομένα που καταχωρούνται στο myDATA, οι συνεχείς έλεγχοι για τη σωστή λειτουργία της διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών με τα POS, η αποδοχή πληρωμών μέσω του συστήματος IRIS και η εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου.

    Τέλος στις δαπάνες χωρίς παραστατικό

    Οι υπερβολικές δαπάνες χωρίς πραγματικό αντίκρισμα, που μέχρι σήμερα ήταν ένα συνηθισμένο τέχνασμα για τη μείωση ή και την εξάλειψη των κερδών, θα παύσουν να υφίστανται από την 1η Ιανουαρίου 2025. Έως τότε, από την 1η Οκτωβρίου 2024, οι αποδεκτές αποκλίσεις μεταξύ των δηλωμένων δαπανών και αυτών που καταχωρούνται στο σύστημα myDATA θα μειωθούν σημαντικά, με στόχο την πλήρη εξάλειψή τους.

    Σύμφωνα με το προγραμματισμένο χρονοδιάγραμμα, από την 1η Οκτωβρίου έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024, οι αποκλίσεις στα έσοδα θα μηδενιστούν, ενώ το αποδεκτό όριο για τα έξοδα θα μειωθεί στο 5%, από το 10%-20% που ίσχυε έως το τέλος Σεπτεμβρίου. Από την 1η Ιανουαρίου 2025, τα όρια αποκλίσεων θα καταργηθούν πλήρως, τόσο για τα έσοδα όσο και για τα έξοδα, βασιζόμενα στα δεδομένα που έχουν διαβιβαστεί στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.

    Με την πλήρη εξάλειψη αυτών των αποκλίσεων, θα τερματιστούν οι εικονικές συναλλαγές, καθώς η εφορία θα αναγνωρίζει για έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα μόνο τις δαπάνες που έχουν καταχωρηθεί στο σύστημα. Επιπλέον, τα δηλωθέντα έσοδα δεν θα μπορούν να είναι χαμηλότερα από αυτά που προκύπτουν μέσω των παραστατικών για αγορές ή παροχή υπηρεσιών.

    Ο μηδενισμός των αποδεκτών αποκλίσεων σημαίνει ότι οι επαγγελματίες δεν θα μπορούν πλέον να αυξήσουν τεχνητά τα έξοδά τους προκειμένου να μειώσουν το φορολογητέο εισόδημά τους. Ωστόσο, θα έχουν τη δυνατότητα να προσθέτουν επιπλέον έσοδα και τον αντίστοιχο ΦΠΑ σε περιπτώσεις όπου έχουν εκδοθεί τιμολόγια πωλήσεων που δεν έχουν διαβιβαστεί εγκαίρως στην ΑΑΔΕ λόγω τεχνικών προβλημάτων ή άλλων εξαιρέσεων, όπως ο χαμηλός ετήσιος τζίρος.

    Το νέο σύστημα ανοίγει τον δρόμο για την προσυμπλήρωση των δηλώσεων ΦΠΑ, καθώς η φορολογική διοίκηση θα μπορεί να υπολογίζει αυτόματα το ποσό του φόρου που πρέπει να καταβληθεί, χωρίς την παρέμβαση του φορολογούμενου. Το «κλείδωμα» των δηλώσεων ΦΠΑ αναμένεται να συμβάλει στη μείωση του «κενού ΦΠΑ», δηλαδή των εσόδων που χάνει το κράτος από τη μη είσπραξη του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας. Το «κενό ΦΠΑ» έχει ήδη μειωθεί κατά 3 δισ. ευρώ, χάρη στην αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών και πληρωμών.

    Τα δεδομένα εσόδων και εξόδων που καταχωρούνται στην πλατφόρμα myDATA θα μεταφέρονται αυτόματα στις φορολογικές δηλώσεις, καθιστώντας τη διαδικασία πιο διαφανή και αποτελεσματική. Έτσι, μετά το ΦΠΑ, θα «κλειδώσουν» και οι κωδικοί του εντύπου Ε3, το οποίο καθορίζει τα φορολογητέα κέρδη και το ύψος του φόρου εισοδήματος.

    Επιτρεπτά όρια αποκλίσεων

    Τα επιτρεπτά όρια αποκλίσεων για το ΦΠΑ σε σχέση με τα δεδομένα που έχουν καταχωρηθεί στο myDATA διαμορφώνονται ως εξής:

    • 1η Ιουλίου έως 30 Σεπτεμβρίου 2024: 10% για τα έσοδα και 20% για τα έξοδα.
    • 1η Οκτωβρίου έως 31 Δεκεμβρίου 2024: 0% για τα έσοδα και 5% για τα έξοδα.
    • Από την 1η Ιανουαρίου 2025: Καμία απόκλιση στα έσοδα και τα έξοδα σε σχέση με τα δεδομένα που έχουν καταχωρηθεί στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.
    Ψηφιακό πελατολόγιο

    Η ΑΑΔΕ εισάγει μια νέα ηλεκτρονική διαδικασία για τους επαγγελματίες, εφαρμόζοντας το ψηφιακό πελατολόγιο, το οποίο θα επιτρέπει στους ελεγκτές να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο τη δραστηριότητα των φορολογουμένων. Το μέτρο αυτό θα συνδυαστεί με τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, τα ψηφιακά δελτία αποστολής και τα ηλεκτρονικά τιμολόγια, και αναμένεται να συμβάλει σημαντικά στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, καθιστώντας την απόκρυψη τζίρου σχεδόν αδύνατη.

    Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, το ψηφιακό πελατολόγιο θα εφαρμοστεί σε:

    • Επαγγελματίες που προσφέρουν υπηρεσίες σε οχήματα, όπως συνεργεία, ηλεκτρολογεία, φανοποιεία, βουλκανιζατέρ, πωλητές ανταλλακτικών, πλυντήρια και ενοικιάσεις οχημάτων.
    • Επαγγελματίες στον τομέα των εκδηλώσεων, όπως κτήματα, αίθουσες, εταιρείες catering και διοργάνωσης.
    • Ιδιωτικά σχολεία, κλινικές, γιατρούς, δικηγόρους, διαγνωστικά κέντρα και άλλα παρόμοια επαγγέλματα.

    Οι επαγγελματίες αυτοί θα υποχρεωθούν να καταγράφουν ηλεκτρονικά τα στοιχεία των πελατών τους σε πλατφόρμα συνδεδεμένη με την ΑΑΔΕ, αναφέροντας επίσης τον λόγο της επίσκεψης, αν πρόκειται για νέα ή συνεχιζόμενη παροχή υπηρεσιών.

    IRIS

    Η άτυπη προθεσμία του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για την εγγραφή των ελεύθερων επαγγελματιών στο σύστημα IRIS λήγει την Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου, επιτρέποντάς τους να δέχονται πληρωμές από τους πελάτες τους. Από την Τρίτη 1η Οκτωβρίου, ο φοροελεγκτικός μηχανισμός θα αρχίσει τις διασταυρώσεις, και οι επαγγελματίες ή αυτοαπασχολούμενοι που δεν διαθέτουν IRIS θα αντιμετωπίσουν πρόστιμο ύψους 1.500 ευρώ.

    Αυτή η υπηρεσία έχει ήδη συγκεντρώσει περισσότερους από 530.000 ελεύθερους επαγγελματίες και ατομικές επιχειρήσεις. Τα δεδομένα δείχνουν σημαντική αύξηση στη χρήση του IRIS το 2024, καθώς 1 στους 2 πολίτες--δηλαδή περισσότεροι από 3 εκατομμύρια--με ενεργοποιημένο web banking έχουν πλέον συνδέσει τους λογαριασμούς τους με αυτό το σύστημα άμεσων πληρωμών.

    Μέχρι τώρα, οι συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν μέσω του συστήματος IRIS το 2024 ανήλθαν σε 34 εκατομμύρια, με συνολική αξία 3,7 δισ. ευρώ. Αυτή η αύξηση είναι εντυπωσιακή, με ποσοστά 150% και 116% αντίστοιχα σε σύγκριση με το ίδιο χρονικό διάστημα πέρυσι.

    Έλεγχοι

    Η ΑΑΔΕ έχει ξεκινήσει εκτεταμένους ελέγχους για να διαπιστώσει κατά πόσο επιχειρήσεις και επαγγελματίες συμμορφώνονται με τα νέα μέτρα για τις συναλλαγές. Οι έλεγχοι επικεντρώνονται στη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, τη χρήση νέου τύπου ταμειακών μηχανών στον κλάδο της εστίασης, καθώς και την εφαρμογή του συστήματος άμεσων πληρωμών IRIS.

    Η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS είναι βασικό στοιχείο των ελέγχων, με τη χρήση δεδομένων από το σύστημα e-send της ΑΑΔΕ. Στόχος είναι να διασφαλιστεί ότι οι υπόχρεοι αποστέλλουν τις απαραίτητες αποδείξεις και στοιχεία πωλήσεων με κάρτες.

    Έμφαση δίνεται και στους οδηγούς ταξί, παρά τις οξύτατες αντιδράσεις από τον κλάδο, οι οποίοι πρέπει να τοποθετήσουν αυτοκόλλητο στο πίσω δεξί παράθυρο του οχήματος, όπου στα ελληνικά και αγγλικά αναγράφεται ότι:

    • Ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να εκδίδει απόδειξη στο τέλος της διαδρομής και να δέχεται πληρωμή με κάρτα.
    • Ο πελάτης δεν υποχρεούται να πληρώσει με μετρητά.
    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Υπουργείο Οικονομικών: Ποιες οι τρεις προϋποθέσεις για την φοροαπαλλαγή στα κλειστά ακίνητα
    Υπουργείο Οικονομικών: Ποιες οι τρεις προϋποθέσεις για την φοροαπαλλαγή στα κλειστά ακίνητα

    Τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες θα είναι αφορολόγητα για τρία χρόνια, τα μισθώματα που θα προκύψουν από ακίνητα που είναι κλειστά, διευκρίνισε ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης.

    Θα υπάρξουν προϋποθέσεις, σημείωσε, για να μην υπάρξουν αδικίες απέναντι σε όλους τους υπόλοιπους ιδιοκτήτες που έχουν ήδη νοικιάσει τα σπίτια τους και πληρώνουν φόρους.

    «Επειδή υπάρχει έλλειψη στέγης και θέλουμε να αυξήσουμε αμέσως, ει δυνατόν, την προσφορά στέγης για να αντιμετωπιστεί και το ζήτημα σε κάποιο βαθμό των τιμών των ενοικίων».

    «Εκείνο το οποίο κάνουμε είναι, ότι λέμε εάν έχεις το σπίτι σου κλειστό για τρία τουλάχιστον χρόνια, όχι να σου έχει φύγει ο ενοικιαστής πριν από δύο 2 μήνες, να έχεις το σπίτι σου κλειστό για τρία χρόνια, εάν το σπίτι σου είναι κάτω από 120 τετραγωνικά, γιατί μας ενδιαφέρουν τα μεσαία και χαμηλότερα εισοδήματα και το εκμισθώσεις μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου του 2025, εάν συντρέχουν όλοι αυτές οι τρεις προϋποθέσεις, τότε για τρία χρόνια δεν θα πληρώνεις φόρο και είναι ένα ειδικό μέτρο, έκτακτο μέτρο για να αντιμετωπίσει ένα έκτακτο πρόβλημα» ανέφερε ο Υπουργός.

    Έρχονται νέες πρωτοβουλίες

    «Έχουμε ένα πρόβλημα αυξημένο, το στεγαστικό. Η κυβέρνηση θα παρουσιάσει μέσα στην εβδομάδα και πιο εξειδικευμένα όλες τις νέες πρωτοβουλίες μας για το στεγαστικό. Πράγματι εδώ υπάρχει ένα θέμα πληθωρισμού, αύξησης των τιμών για να είμαι ακριβέστερος, που είναι σημαντικότατη. Αφορά ένα σημαντικό τμήμα του οικογενειακού προϋπολογισμού. Γι’ αυτό υπάρχει πια, από το 22 και καλώς υπάρχει προφανώς, επανεκκίνηση της στεγαστικής πολιτικής συνολικά της χώρας. Έχει τρέξει το πρόγραμμα Σπίτι μου. Τώρα θα παρουσιαστεί το Σπίτι μου 2. Υπάρχουν άλλα επιμέρους προγράμματα χρηματοδοτούμενα και από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Υπάρχει το πρόγραμμα Ανακαινίζω-Νοικιάζω. Κάναμε από πέρσι κάποιες παρεμβάσεις στις βραχυχρόνιες μισθώσεις. Τώρα θα ανακοινωθούν και άλλες» επισήμανε ο κ. Χατζηδάκης.

    Νέες παρεμβάσεις στις βραχυχρόνιες μισθώσεις

    «Έχουμε μία κατάσταση από την οποία προφανώς είναι κερδισμένοι οι ιδιοκτήτες, γιατί και λόγω της ανάπτυξης έχουν ανέβει οι τιμές των ακινήτων και οι τιμές των ενοικίων. Κερδίζουν οι ιδιοκτήτες από αυτό, μην το ξεχνάμε, γιατί και αυτοί είναι Έλληνες, αλλά από την άλλη πλευρά χάνουν οι ενοικιαστές και κυρίως πιέζονται τα χαμηλότερα εισοδήματα και ακόμα πιο πολύ τα νέα ζευγάρια που θέλουν να ξεκινήσουν τη ζωή τους» συμπλήρωσε ο Υπουργός.

    Γι’ αυτό το λόγο, συνέχισε, η κυβέρνηση δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα σε αυτό. «Υπάρχουν προβλήματα τα οποία είναι και εδώ και αλλού, είναι της σύγχρονης κοινωνίας και σίγουρα της εποχής μας στην Ελλάδα, όπως είναι το στεγαστικό, όπως είναι το δημογραφικό, όπως είναι επίσης η κλιματική αλλαγή, με ό, τι αναστάτωση μπορεί να δημιουργεί στο κράτος και στην καθημερινότητά μας, τα οποία επεδίωξε ο πρωθυπουργός να τα αναδείξει στον λόγο του στη Θεσσαλονίκη. Αλλά επιδιώκουμε πάντοτε να κινούμαστε μέσα στα πλαίσια των αντοχών του προϋπολογισμού και της οικονομίας γιατί αν ξεπεράσουμε κάποια όρια και κινηθούμε λαϊκίστικα, τότε το ωσαννά σήμερα, θα γίνει σταύρωσον αυτόν αύριο. Έχουμε τα διδάγματα της περασμένης δεκαετίας και πρέπει να κινούμαστε πάντοτε με σοβαρότητα, με σταθερότητα και με νοικοκυροσύνη» τόνισε ο κ. Χατζηδάκης.

    Πηγή: Cnn.gr
  • ΥΠΕΘΟ: Δεν θα υπάρξει παράταση χρόνου στην υποβολή των φορολογικών δηλώσεων
    ΥΠΕΘΟ: Δεν θα υπάρξει παράταση χρόνου στην υποβολή των φορολογικών δηλώσεων

    Δεν θα υπάρξει χρονική παράταση στην υποβολή των φορολογικών δηλώσεων ,αναφέρει το υπουργείο Οικονομικών, επισημαίνοντας ότι μέχρι τα μέσα της εβδομάδας, έχουν υποβληθεί περισσότερες από 4,4 εκατομμύρια δηλώσεις.

    Υπενθυμίζεται πως η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων είναι η 26η Ιουλίου.

    Τι έγινε με τις αυτόματες υποβολές φορολογικών δηλώσεων

    Φέτος για πρώτη φορά δινόταν η δυνατότητα σε πάνω από 1,3 εκατομμύρια μισθωτούς-συνταξιούχους να δουν προ-συμπληρωμένη και αυτόματα υποβληθείσα τη δήλωσή τους, χωρίς την παρέμβαση κάποιου φοροτεχνικού ή λογιστή.

    Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο τύπου του ΥΠΕΘΟ, κ. Τσάπαλο το μισό εκατομμύριο εξ αυτών το έκανε και αυτόματα υποβλήθηκε η φορολογική του δήλωση όλα.

    «Από το 1,3 εκατομμύριο πολίτες που είχαν προσυμπληρωμένες δηλώσεις οι 430 χιλιάδων ήταν αυτοί που θέλησαν να μην πληρώσουν λογιστή και να γίνει αυτόματα η φορολογική τους δήλωση».

    Πηγή: Cnn.gr

  • Η μάχη της ελληνικής παραλίας: το στοίχημα των ελέγχων, τα πρόστιμα και οι αλληλοκαταγγελόμενοι επιχειρηματίες
    Η μάχη της ελληνικής παραλίας: το στοίχημα των ελέγχων, τα πρόστιμα και οι αλληλοκαταγγελόμενοι επιχειρηματίες

    Το μεγάλο «στοίχημα» για την κυβέρνηση και το Υπουργείο Οικονομικών κατά την εφετινή θερινή περίοδο, εκτός από το κυνήγι των φοροφυγάδων, είναι και η τήρηση της νομιμότητας στις παραλίες με τις ξαπλώστρες και τις ομπρέλες που τοποθετούν εκεί οι επιχειρηματίες, οι οποίοι έχουν λάβει προηγουμένως τη σχετική άδεια. Αποτελεί ίσως προσωπικό «στοίχημα» του υπουργού Κωστή Χατζηδάκη, ο οποίος με κάθε ευκαιρία διατυμπανίζει σε όλους τους τόνους ότι δεν πρόκειται να γίνουν εκπτώσεις για τίποτε και σε κανέναν.

    Οι έλεγχοι που θα γίνονται θα ακολουθούν το μοντέλο των φορολογικών ελέγχων, δηλαδή θα στέλνονται κλιμάκια από άλλες περιοχές, ώστε να αποφεύγεται η εντοπιότητα.
    Ωστόσο, αποτελεί ένα δύσκολο εγχείρημα και το γνωρίζουν πολύ καλά στον κρατικό μηχανισμό, αφού η Ελλάδα διαθέτει μια τεράστια ακτογραμμή, ενώ παράλληλα έχει εισαχθεί από εφέτος ένα νέο σύστημα που, όπως κάθε νέο, θέλει χρόνο για να δουλέψει. Αυτό βέβαια σε καμία περίπτωση δεν αποθαρρύνει τις συναρμόδιες κρατικές υπηρεσίες (Υπουργείο Οικονομικών, Κτηματικές Υπηρεσίες και Αστυνομία), που έχουν βάλει στο σκάνερ τους ακόμα και τις πιο απομακρυσμένες παραλίες της χώρας μέσω της εφαρμογής MyCoast.

    Η επιδίωξη είναι μία και μοναδική: να αποφευχθούν αυθαιρεσίες και να εφαρμοστούν ορθά οι νέοι κανόνες που ισχύουν από την 1η του έτους. Στο πλαίσιο αυτό, έχουν οργανωθεί ελεγκτικά κλιμάκια, τα οποία απαρτίζονται από στελέχη των κρατικών μηχανισμών και ξεσκονίζουν τις καταγγελίες που έχουν ήδη γίνει, με προτεραιότητα σε αυτές που κρίνονται ως οι πλέον σοβαρές.
    Οι αρμόδιοι παράγοντες δηλώνουν ότι είναι πολύ σοβαρή δουλειά να γίνει πριν τον επιτόπιο έλεγχο το ξεσκαρτάρισμα των καταγγελιών ως προς την αξιοπιστία και την ορθότητά τους. Μεγαλύτερο βάρος δίνεται στις επώνυμες καταγγελίες, διότι εκ προοιμίου θεωρούνται πιο αξιόπιστες.

    Μέχρι σήμερα, έχουν πραγματοποιηθεί μέσω της εφαρμογής Mycoast 8.900 καταγγελίες, εκ των οποίων οι 1.100 είναι επώνυμες. Από αυτές τις καταγγελίες, έχουν ήδη αξιολογηθεί 600, οι οποίες αφορούν σε 10 περιοχές. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, πρόκειται για περιοχές που ήδη έχουν απασχολήσει τις αρχές, αλλά και για περιοχές για τις οποίες δεν είχε ακουστεί κάτι.
    Είναι χαρακτηριστικό ότι σε μία περιοχή της χώρας - στην Πάργα του Νομού Πρεβέζης - οι καταγγελίες είναι εκατοντάδες και αφορούν τις ίδιες παραλίες. Μετά από έναν πρόχειρο έλεγχο - δεν χρειάστηκε καν να γίνει ενδελεχής - διαπιστώθηκε ότι προέρχονταν από δύο ΙΡ (ηλεκτρονικές διευθύνσεις) που ανήκαν σε δύο επιχειρηματίες - ανταγωνιστές που το μόνο που ήθελαν - πιθανότατα - ήταν να δημιουργήσει ο ένας προβλήματα στον άλλον. Σε άλλη περιοχή της χώρας, τη Χαλκιδική, συνέβη κάτι ανάλογο, όπου λόγω των υψηλών ποσοστών παραβατικότητας κινητοποιήθηκαν αμέσως ελεγκτικά κλιμάκια.

    Και σε αυτήν την περίπτωση, οι αλληλοκαταγγελίες επιχειρηματιών αποδείχθηκε ότι δεν είχαν καμία βάση. Οι έλεγχοι που θα πραγματοποιηθούν θα ακολουθούν το μοντέλο των φορολογικών ελέγχων. Θα σταλούν υπάλληλοι Κτηματικών Υπηρεσιών εκτός έδρας, ενώ για να αποφευχθούν τα «προβλήματα» που δημιουργεί η εντοπιότητα, δεν θα υπάρξουν γεωγραφικά «στεγανά». Για παράδειγμα, υπάλληλοι από την Αττική θα ενισχύσουν ελεγκτικά κλιμάκια σε νησιά του Αιγαίου και αντιστρόφως. Η συγκεκριμένη πρακτική εξυπηρετεί απόλυτα και τις ανάγκες που υπάρχουν σε προσωπικό σε περιοχές όπου καταγράφεται υψηλή παραβατικότητα και οι καταγγελίες πέφτουν… βροχή. Οι έλεγχοι μπορούν να γίνονται με δύο τρόπους:

    1. Με αυτοψία στον χώρο του αιγιαλού και της παραλίας. Μετά τη διενέργεια της αυτοψίας, συντάσσεται επιτόπου πόρισμα - έκθεση αυτοψίας με συνοδευτικό φωτογραφικό υλικό, όταν αυτό είναι εφικτό και επιδίδεται ή τοιχοκολλάται αμέσως.

    2. Με εξ αποστάσεως φωτογραφική λήψη του χώρου του αιγιαλού και της παραλίας. Ιδίως από μη επανδρωμένα αεροσκάφη (drones), που λειτουργούν στον αέρα αυτόνομα ή τηλεκατευθυνόμενα, ή με αξιοποίηση δορυφορικών λήψεων. Η Κτηματική Υπηρεσία λαμβάνει το φωτογραφικό υποστηρικτικό υλικό. Βάσει αυτού συντάσσει τα πορίσματα - εκθέσεις αυτοψίας, λαμβάνοντας τα προβλεπόμενα διοικητικά μέτρα και επιβάλλοντας κυρώσεις που περιγράφει ο νόμος.

    Τα προβλεπόμενα πρόστιμα

    Από 2.000 ευρώ έως και 60.000 ευρώ φτάνουν τα πρόστιμα που επιβάλλονται για παρεμπόδιση της ελεύθερης πρόσβασης του κοινού στη θάλασσα, τον αιγιαλό και την παραλία.
    Πιο συγκεκριμένα:
    • Για τοποθέτηση κατασκευών όπως κτίσματα, τοιχία, ζαρντινιέρες, περιφράξεις παντός τύπου, επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 500 ευρώ ανά κυβικό μέτρο που αντιστοιχεί στον όγκο της κατασκευής. Αν για την απομάκρυνση των κινητών στοιχείων είναι απαραίτητη η χρήση μηχανολογικού εξοπλισμού, το πρόστιμο της παρούσας τετραπλασιάζεται.
    • Για κινητά στοιχεία που δεν μπορούν να μετακινηθούν εύκολα, όπως αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, βαρέα οχήματα, τέντες, επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά μέτρο που αντιστοιχεί στο πλάτος της διέλευσης που παρεμποδίζεται. Αν για την απομάκρυνση των κινητών στοιχείων είναι απαραίτητη η χρήση μηχανολογικού εξοπλισμού, επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά κυβικό μέτρο που αντιστοιχεί στον όγκο των αντικειμένων που παρεμποδίζουν τη διέλευση.
    • Για ρίψη μπάζων, οικοδομικών υλικών και κάθε είδους απορριμμάτων σε σημεία διέλευσης του κοινού προς τη θάλασσα, επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά μέτρο που αντιστοιχεί στο πλάτος της διέλευσης που εμποδίζεται (διπλάσιο αν για την απομάκρυνση των κινητών στοιχείων είναι απαραίτητη η χρήση μηχανολογικού εξοπλισμού).
    • Για άσκηση κάθε είδους δραστηριότητας ή εκδήλωσης, ατομικής ή συλλογικής, επαγγελματικής ή μη, μόνιμης ή προσωρινής, που κωλύει την άμεση πρόσβαση του κοινού στη θάλασσα, επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά μέτρο που αντιστοιχεί στο πλάτος της διέλευσης που εμποδίζεται.
    • Για κάθε είδους σωματική ή λεκτική παρεμπόδιση, επιβάλλεται πρόστιμο 2.000 ευρώ.
    • Τα πρόστιμα δεν μπορούν να υπολείπονται των 2.000 ευρώ ή να υπερβαίνουν τις 60.000 ευρώ.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • IRIS: Προθεσμία έως 30 Ιουνίου για την ενεργοποίηση του συστήματος άμεσων πληρωμών
    IRIS: Προθεσμία έως 30 Ιουνίου για την ενεργοποίηση του συστήματος άμεσων πληρωμών

    Λήγει στις 30 Ιουνίου η προθεσμία για αυτοαπασχολούμενους και επαγγελματίες και ξεκινούν τα πρόστιμα των 1500 ευρώ

    Μόλις ένας στους τρεις ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους έχει μέχρι σήμερα ενεργοποιήσει το σύστημα IRIS, προκειμένου να δέχεται άμεσες πληρωμές στον λογαριασμό του από πελάτες – φυσικά πρόσωπα.

    Από τους περίπου 900.000 επαγγελματίες μόνο 276.987 έχουν εγγραφεί στην υπηρεσία άμεσων πληρωμών με το υπουργείο Οικονομικών να στέλνει «τελεσίγραφο» στους περίπου 620.000 επαγγελματίες που κρατάνε ακόμα αποστάσεις από το IRIS, να σπεύσουν να συνδέσουν τον επαγγελματικό τους λογαριασμό με το σύστημα άμεσων πληρωμών IRIS έως το τέλος Ιουνίου.

    Από την 1η Ιουλίου 2024 οι επαγγελματίες που δεν θα έχουν ενεργοποιήσει την υπηρεσία θα βρεθούν αντιμέτωποι με την επιβολή προστίμου 1.500 ευρώ.

    Το υπουργείο Οικονομικών αποκλείει παράταση στο χρονοδιάγραμμα και προαναγγέλλει την σταδιακή επέκταση του IRIS σε όλες τις επιχειρήσεις μέχρι τον Μάρτιο του 2025.

    ΥΠΕΘΟ: «Τελεσίγραφο» σε 600.000 επαγγελματίες

    Για την ενεργοποίηση IRIS έως 30 Ιουνίου

    Όσοι δεν το κάνουν: από 1η Ιουλίου αντιμέτωποι με πρόστιμο 1.500€

    Έξτρα πρόστιμο 1.000€

    Για όσους δεν δηλώσουν επαγγελματικό λογαριασμό στην ΑΑΔΕ

    Πηγή: Protothema.gr

  • Αγρότες: Παράταση στην υποβολή συμβάσεων συμβολαιακής γεωργίας ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών
    Αγρότες: Παράταση στην υποβολή συμβάσεων συμβολαιακής γεωργίας ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών

    Η παράταση δίνεται μέχρι τις 31 Μαρτίου

    Παράταση μέχρι τέλος Μαρτίου στη δυνατότητα υποβολής στην ειδική εφαρμογή της ΑΑΔΕ των στοιχείων συμβάσεων συμβολαιακής γεωργίας των κατά κύριο επάγγελμα αγροτών, για την απαλλαγή τους από τον φόρο κατά 50%, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 15 του ν. 4935/2022, ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών.
    Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση «οι συμβάσεις που αναρτώνται θα πρέπει να αφορούν πωλήσεις προϊόντων συμβολαιακής γεωργίας, που έχουν διενεργηθεί εντός του 2023 βάσει συμβάσεων εντός του 2023 ή νωρίτερα».
    Η ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών

    Στο πλαίσιο στήριξης της αγροτικής παραγωγής και διευκόλυνσης των δικαιούχων αγροτών και παραγωγών στην υποβολή των συμβάσεων συμβολαιακής γεωργίας υπεγράφη Κοινή Υπουργική Απόφαση από τον Υφυπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κ. Χάρη Θεοχάρη και τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Λευτέρη Αυγενάκη με την οποία τροποποιείται παλαιότερη απόφαση που καθορίζει την διαδικασία, τα δικαιολογητικά και τον έλεγχο των προϋποθέσεων για την απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος επικερδών από αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα, καθώς και τον τύπο και το ελάχιστο περιεχόμενο των συμβάσεων συμβολαιακής γεωργίας.

    Ειδικότερα, με τη νέα τροποποίηση παρατείνεται μέχρι και τις 31.03.2024 η δυνατότητα υποβολής στην ειδική εφαρμογή της ΑΑΔΕ των στοιχείων συμβάσεων συμβολαιακής γεωργίας των κατά κύριο επάγγελμα αγροτών, για την απαλλαγή τους από τον φόρο κατά 50%, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 15 του ν. 4935/2022. Οι συμβάσεις που αναρτώνται θα πρέπει να αφορούν πωλήσεις προϊόντων συμβολαιακής γεωργίας, που έχουν διενεργηθεί εντός του 2023 βάσει συμβάσεων εντός του 2023 ή νωρίτερα.

    Αντίστοιχα, παρατείνεται μέχρι και τις 31.03.2024 η δυνατότητα υποβολής στην ειδική εφαρμογή της ΑΑΔΕ των στοιχείων συμβάσεων συμβολαιακής γεωργίας των παραγωγών, για την απαλλαγή τους από τον φόρο κατά 30% σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 του ν. 4935/2022. Οι συμβάσεις που αναρτώνται θα πρέπει να έχουν συνταχθεί εντός του 2023.

    Τα στοιχεία των ανωτέρω συμβάσεων συμβολαιακής γεωργίας, που αναρτώνται στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ, επιβεβαιώνονται ή απορρίπτονται από τον αγοραστή μέχρι και τις 30.04.2024. Σε περίπτωση που η προθεσμία επιβεβαιώσης ή απόρριψης των στοιχείων από τον αγοραστή παρέλθει άπρακτη, τεκμαίρεται ότι ο αγοραστής επιβεβαιώνει τα υποβληθέντα στοιχεία.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Τέλη κυκλοφορίας: Τέλος στις παρατάσεις και διάταξη για κλιμακωτά πρόστιμα από το υπουργείο Οικονομικών
    Τέλη κυκλοφορίας: Τέλος στις παρατάσεις και διάταξη για κλιμακωτά πρόστιμα από το υπουργείο Οικονομικών

    Στις 31 Δεκεμβρίου λήγει η προθεσμία για την εξόφληση των τελών κυκλοφορίας, για όσους δεν τηρήσουν την προθεσμία προβλέπονται τσουχτερά πρόστιμα.

    Ο υφυπουργός Οικονομικών Χάρης Θεοχάρης μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ ανακοίνωσε πως θα προωθηθεί διάταξη στη Βουλή η οποία θα βάζει τέλος στις συνεχείς παρατάσεις, καθιερώνοντας ένα νέο σύστημα το οποίο σε κάθε περίπτωση θα είναι πάγιο, ώστε να μη χρειάζονται παρατάσεις.

    Τα πρόστιμα δε, σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείο Οικονομίας, για την εκπρόθεσμη πληρωμή των ετήσιων τελών κυκλοφορία θα είναι κλιμακωτά. Δηλαδή, όσο νωρίτερα γίνεται η εξόφληση μετά τη λήξη της προθεσμίας τόσο μικρότερη θα είναι η προσαύξηση στα τέλη κυκλοφορίας.

    Για παράδειγμα, για περιορισμένη καθυστέρηση έως και 10 ημέρες να μην επιβάλλεται πρόστιμο. Για ένα μήνα καθυστέρησης το πρόστιμο να ανέρχεται στο ήμισυ των ετήσιων τελών και στο δίμηνο να κλειδώνει στο διπλάσιο της αξίας του τέλους.

    Σήμερα το χρηματικό πρόστιμο για τα απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας, ανέρχεται στο διπλάσιο της αξίας από την πρώτη κιόλας ημέρα καθυστέρησης.

    Να σημειωθεί πως κατά πληροφορίες εξετάζεται να δοθεί παράταση έως τις 10-15 Ιανουαρίου και σε μία τέτοια περίπτωση θα παραταθεί ανάλογα και η προθεσμία για την κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας για όσους θέλουν να θέσουν σε ακινησία τα οχήματα τους τον επόμενο χρόνο.

    Σημειώνεται ότι στην περίπτωση αυτή, οι πινακίδες κυκλοφορίας μένουν στο όχημα και δηλώνεται ο χώρος στάθμευσης που θα παραμείνει το αυτοκίνητο για όσο διάστημα βρίσκεται σε ακινησία. Όσοι όμως εντοπιστούν μετά τη δήλωση ακινησίας να κυκλοφορούν τα οχήματά τους βρίσκονται αντιμέτωποι με βαριές καμπάνες.

    Θα κληθούν να πληρώσουν πρόστιμο 10.000 ευρώ το οποίο αυξάνεται στα 30.000 ευρώ σε περίπτωση υποτροπής ενώ ταυτόχρονα αφαιρείται για τρία χρόνια το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος.

    Πληρωμή των τελών

    Οι ιδιοκτήτες των οχημάτων μπορούν να πληρώσουν τα τέλη με τους εξής τρόπους:

    • Μέσω των μηχανημάτων αυτόματων συναλλαγών που βρίσκονται στις τράπεζες. Σε αυτή την περίπτωση θα ζητηθεί το QR Code, το εικονίδιο δηλαδή που βρίσκεται πάνω δεξιά στο ειδοποιητήριο.
    • Μέσω Web banking εφόσον έχετε πρόσβαση στην διαθέσιμη εφαρμογή από την τράπεζά τους. Σε αυτή την περίπτωση θα ζητηθεί ο κωδικός RF. Είναι ο 23ψήφιος αριθμός που βρίσκεται στο κέντρο του ειδοποιητηρίου αμέσως μετά τα γράμματα «RF».
    • Στην πλησιέστερη τράπεζα ή σε κάποιο υποκατάστημα των ΕΛΤΑ, έχοντας εκτυπώσει εκ των προτέρων το ειδοποιητήριο.

    Όσοι θέλουν να θέσουν σε ακινησία το όχημα τους θα πρέπει να υποβάλλουν δήλωση μέσω της πλατφόρμας της ΑΑΔΕ «myCAR». Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν είναι τα εξής:

    • Σύνδεση στην εφαρμογή με τους κωδικούς Taxisnet.
    • Επιλέγετε ή καταχωρείτε τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος που επιθυμείτε να θέσετε σε ψηφιακή ακινησία
    • Καταχωρείτε τον ταχυδρομικό κώδικα της περιοχής, την οδό και τον αριθμό.
    • Δηλώνετε υπεύθυνα τον χώρο στάθμευσης, ο οποίος πρέπει να είναι ιδιόκτητος, ενοικιασμένος ή παραχωρημένος.

    Υποβάλλετε την αίτηση σας και εάν είστε μοναδικός ιδιοκτήτης το σύστημα σας δίνει αριθμό αίτησης και σας ενημερώνει ότι το όχημα έχει τεθεί σε ψηφιακή ακινησία. Στην περίπτωση που υπάρχουν συνιδιοκτήτες, ενημερώνονται για το αίτημά σας, το οποίο θα πρέπει να εγκρίνουν για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

    Η ψηφιακή ακινησία επιτρέπεται μόνο για επιβατικά ΙΧ και δίκυκλα ΙΧ, η κατάσταση των οποίων είναι «σε κίνηση» και ο ιδιοκτήτης έχει την άδεια και τις πινακίδες κυκλοφορίας τους.

    Η ακινησία οχήματος θα πρέπει να δηλωθεί στην αρμόδια ΔΟΥ σε περιπτώσεις όπως:

    • Κλοπής ή υπεξαίρεσης του οχήματος.
    • Κυκλοφορίας του οχήματος στο εξωτερικό.
    • Μεταβίβασης του οχήματος η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί
    • Κατάσχεσης του οχήματος από δημόσια αρχή με τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτού.
    • Αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος από δημόσια αρχή
    • Παράδοσης στις εγκαταστάσεις της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) με σκοπό την οριστική διαγραφή του με ανακύκλωση
    • Ολοσχερούς καταστροφής του οχήματος λόγω πυρκαγιάς ή άλλης αιτίας.
    • Πλειστηριασμού του οχήματος
    • Αποξένωσης του ιδιοκτήτη ή κατόχου από το όχημα, όπως στην περίπτωση περισυλλογής του από τον δήμο ως εγκαταλελειμμένου.
    Πηγή: Ethnos.gr
  • Έρχονται οι Σύμβουλοι Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού για την αξιολόγηση στο Δημόσιο
    Έρχονται οι Σύμβουλοι Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού για την αξιολόγηση στο Δημόσιο

    Ένας νέος θεσμός θα κάνει πρεμιέρα το επόμενο διάστημα στην ελληνική δημόσια διοίκηση. Πρόκειται για τον Σύμβουλο Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού, ο οποίος θα αποτελέσει τον σύνδεσμο του υπουργείου Εσωτερικών με τους φορείς του Δημοσίου για μια σειρά από θέματα που αφορούν στο προσωπικό όπως η αξιολόγηση και η σταδιοδρομία.

    Θέση Συμβούλου προβλέπεται σε κάθε υπουργείο, εκτός από τα Εξωτερικών, Προστασίας του Πολίτη, Εθνικής 'Αμυνας, Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και Κλιματικής Κρίσης & Πολιτικής Προστασίας.

    Η νομοθεσία δίνει τη δυνατότητα προαιρετικού ορισμού Συμβούλου σε ΟΤΑ, αυτοτελείς υπηρεσίες, αποκεντρωμένες διοικήσεις, ΝΠΔΔ και σε ΝΠΙΔ που ανήκουν στη Γενική Κυβέρνηση εφόσον αυτό κρίνεται απαραίτητο λόγω των αρμοδιοτήτων του φορέα και του αριθμού των υπαλλήλων που υπηρετούν σε αυτόν.

    Η θεσμοθέτησή του -το 2022- κρίθηκε αναγκαία προκειμένου να αντιμετωπιστεί ένα πρόβλημα που συναντάται στη διεθνή βιβλιογραφία και αφορά στη δυσκολία εφαρμογής πολιτικών, που έχουν οριζόντιο και περισσότερο επιτελικό χαρακτήρα, όπως οι σχετικές με το ανθρώπινο δυναμικό.

    «O καινοτόμος θεσμός του Συμβούλου είναι ένα από τα "εργαλεία" οριζόντιου χαρακτήρα, που τίθενται στη διάθεση των δημόσιων υπηρεσιών και των προϊσταμένων για να υποστηριχθεί η προσέγγιση της μεταστροφής στις δεξιότητες του ανθρώπινου κεφαλαίου της δημόσιας διοίκησης και της ανάγκης ύπαρξης ενός σταθερού και απόλυτα εξειδικευμένου δικτύου επικοινωνίας, καθοδήγησης και υποστήριξης των ανθρώπων και υπηρεσιών που καλούνται να εφαρμόσουν τις πολιτικές του υπουργείου Εσωτερικών», τονίζει στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η υφυπουργός Εσωτερικών Βιβή Χαραλαμπογιάννη.

    Ο συγκεκριμένος Σύμβουλος είναι ο εξειδικευμένος σύνδεσμος του υπουργείου Εσωτερικών με τους φορείς του Δημοσίου. Λειτουργεί ως σημείο επαφής για την αρμόδια οργανική μονάδα για θέματα ανθρώπινου δυναμικού, όπως ζητήματα εφαρμογής του συστήματος αξιολόγησης, σχέδια ανάπτυξης των υπαλλήλων και των προϊσταμένων, διαδρομές μάθησης και σταδιοδρομίας των υπαλλήλων, καθώς και σχεδιασμό δράσεων ανάπτυξης του προσωπικού του κάθε φορέα.

    Κεντρική αποστολή του αποτελεί η διασφάλιση ενός πλαισίου αποτελεσματικής εφαρμογής των πολιτικών και διαδικασιών διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού του Δημοσίου, καθώς και η παροχή υποστηρικτικών, ενημερωτικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών προς τις αρμόδιες μονάδες για θέματα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού.

    Παρακολουθεί επίσης στενά την εφαρμογή των διαδικασιών διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού στον φορέα του, ενημερώνει το υπουργείο Εσωτερικών για τυχόν προβλήματα και υποβάλλει την Ετήσια Έκθεση και άλλες αναφορές για τα πεπραγμένα του φορέα του.

    Το όφελος από την καθιέρωση του νέου αυτού θεσμού αναμένεται να είναι διπλό καθώς το αρμόδιο υπουργείο προσδοκά ότι αφενός θα βελτιωθεί η λειτουργία των υπηρεσιών μέσω αναβάθμισης της διοικητικής υποστήριξης, αφετέρου θα ενισχυθεί η απόδοση των υπαλλήλων λόγω καλύτερης πληροφόρησης.

    Η κάλυψη των θέσεων θα πραγματοποιηθεί από στελέχη της δημόσιας διοίκησης υψηλών προσόντων, που διαθέτουν τη σχετική εμπειρία.

    Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να εγγραφούν στο Μητρώο Συμβούλων Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού που θα τηρεί ηλεκτρονικά η Γενική Γραμματεία Ανθρώπινου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα του υπουργείου Εσωτερικών και θα φιλοξενηθεί στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή της Απογραφής.

    Δικαίωμα εγγραφής έχουν μόνιμοι ή αορίστου χρόνου πολιτικοί διοικητικοί υπάλληλοι, κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ ή ειδικό επιστημονικό προσωπικό, έχουν τον Α΄ βαθμό και τουλάχιστον πενταετή πραγματική δημόσια υπηρεσία.

    Ο χρόνος και ο τρόπος υποβολής αίτησης, η διαδικασία και τα κριτήρια αξιολόγησης των αιτήσεών τους θα καθοριστούν με πρόσκληση του υπουργείου Εσωτερικών που αναμένεται σύντομα.

    Οι υποψήφιοι παρακολούθησαν ειδικό πρόγραμμα πιστοποίησης 150 ωρών του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης που ολοκληρώθηκε τον Νοέμβριο, καθώς η χορήγηση σχετικού πιστοποιητικού επάρκειας είναι απαραίτητο για την εγγραφή στο Μητρώο.

    Η αξιολόγηση των υποψηφίων γίνεται από τριμελή Επιτροπή κατόπιν συνεκτίμησης των απαιτούμενων προσόντων και καλεί σε συνέντευξη τους τρεις επικρατέστερους υποψηφίους ανά θέση, η οποία λαμβάνεται υπόψη για την τελική επιλογή τους.

    Οι Σύμβουλοι αναμένεται να τοποθετηθούν στο πόστο τους με τη νέα χρονιά.

    Η θητεία τους είναι τριετής, με δυνατότητα ανανέωσης για μία ακόμη τριετία, διάστημα κατά το οποίο θα είναι αποσπασμένοι στο υπουργείο Εσωτερικών χωρίς να καταλαμβάνουν οργανική θέση.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ