Τρίτη, 15 Οκτωβρίου 2019 13:40

Υπέρβαση 3 δισ. στο πρωτογενές για το 9μηνο - Κλείνει το κενό με τους θεσμούς το 2020

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Γιατί το 9μηνο του προϋπολογισμού του 2019 έχει υπέρβαση τριών δισεκατομμυρίων στο στόχο για το πρωτογενές πλεόνασμα και τι προβλέπεται για το 2020.

Υπέρβαση κατά περίπου 3 δις ευρώ στο στόχο για το πρωτογενές πλεόνασμα καταγράφει το Γενικό λογιστήριο του κράτους για το διάστημα Ιανουαρίου Σεπτεμβρίου λόγω της υπέρβαση των εσόδων κατά 616 εκ ευρώ και τη συγκράτησης των δαπανών κατά 1 δισ. ευρώ.

Συγκεκριμένα για το 9μηνο καταγράφεται πρωτογενές πλεόνασμα 4,47 δις ευρώ έναντι στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 1,47 εκατ που βασίζεται σε υπέρβαση εσόδων και δαπανών.

Ειδικότερα Το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 38,53 δις ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 1,6 εκατ. ευρώ ή 4,3 % έναντι του στόχου που έχει περιληφθεί για το 2019 στην εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού 2019.

Η σημαντική αυτή αύξηση οφείλεται κυρίως στα κάτωθι γεγονότα:

· Είσπραξη ποσού 1.119 εκατ. ευρώ που αφορά στο τίμημα (εκτός ΦΠΑ) της επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, που είχε αρχικά εκτιμηθεί ότι θα εισπραχθεί στο έτος 2018.

· Είσπραξη ποσού 644 εκατ. ευρώ από ANFAs τον Μάιο 2019 που δεν είχε προβλεφθεί στον Προϋπολογισμό 2019.

Τα συνολικά έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 42,05 δις . ευρώ, αυξημένα κατά 1.95 δις . ευρώ ή 4,8 % έναντι του στόχου. Οι επιστροφές εσόδων ανήλθαν σε 3.517 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 344 εκατ. ευρώ από το στόχο (3.172 εκατ. ευρώ).

Τα έσοδα του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ανήλθαν σε 1.571 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 796 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.

Ειδικότερα, τον Σεπτέμβριο 2019 το σύνολο των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε στα 5.401 εκατ. ευρώ μειωμένο κατά 823 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον μηνιαίο στόχο, παρά το γεγονός ότι τα έσοδα στην κατηγορία «Φόροι» εμφανίζονται αυξημένα κατά 193 εκατ. ευρώ (προσωρινά στοιχεία).

Τα συνολικά έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 5,94 δις . ευρώ, μειωμένα έναντι του μηναίου στόχου κατά 798 εκατ. ευρώ. Τα έσοδα του ΠΔΕ ανήλθαν σε 44 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 840 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου, επηρεαζόμενο από γραφειοκρατικές καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια της εκλογικής περιόδου και των επόμενων εβδομάδων.

Οι επιστροφές εσόδων του Σεπτεμβρίου 2019 ανήλθαν σε 537 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 25 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου (511 εκατ. ευρώ). Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για την περίοδο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2019 ανήλθαν στα 38,64 δις . ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 1,72 δις . ευρώ έναντι του στόχου (40.367 εκατ. ευρώ).

Οι κυριότερες αιτίες της εμφανιζόμενης αρνητικής απόκλισης είναι: α) η μειωμένη δαπάνη τόκων, έναντι του στόχου κατά 306 εκατ. ευρώ, β) η υποεκτέλεση του ΠΔΕ κατά 542 εκατ. ευρώ και γ) οι μικρότερες έναντι του στόχου, πληρωμές οπλικών συστημάτων κατά 232 εκατ. ευρώ, οι οποίες δεν επηρεάζουν άμεσα το δημοσιονομικό αποτέλεσμα, καθότι σύμφωνα με την μεθοδολογία ESA το έλλειμμα επηρεάζεται από τις φυσικές παραλαβές.

Μειωτικά έναντι του στόχου λειτούργησε και η πίστωση ύψους 982 εκατ. ευρώ, που είχε προβλεφθεί προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα πληρωμής, κατά το έτος 2019, των εφάπαξ χρηματικών ποσών του νόμου 4575/2018 σε περίπτωση μη ολοκλήρωσης των πληρωμών εντός του 2018 (στις πιστώσεις υπό κατανομή). Επισημαίνεται ότι οι πληρωμές που υλοποιήθηκαν έως και τον Σεπτέμβριο του 2019 και αφορούν σε υπουργικές αποφάσεις εκδοθείσες το 2018, ήταν ύψους 326 εκατ. ευρώ (εμφανίζονται στη στήλη της πραγματοποίησης στη γραμμή «Παροχές σε εργαζόμενους»).

Αντίθετα, αυξητικά έναντι του στόχου λειτούργησε η μεταβίβαση στον ΕΦΚΑ 971 εκατ. ευρώ για την χορήγηση της 13ης σύνταξης. Στις πιστώσεις υπό κατανομή συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων και οι πιστώσεις του τακτικού αποθεματικού, οι οποίες κατά την διάρκεια του έτους μεταφέρονται σε άλλες μείζονες κατηγορίες για την πραγματοποίηση των σχετικών πληρωμών.

Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για την περίοδο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2019 παρουσιάζονται αυξημένες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018 κατά 965 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω:

α) των αυξημένων επιχορηγήσεων προς τους ΟΚΑ κατά 1,05 δις . ευρώ κυρίως για την χορήγηση της 13ης σύνταξης και την καταβολή οικογενειακών επιδομάτων τα οποία πλέον εμφανίζονται στις «Μεταβιβάσεις», ενώ το 2018 ήταν στην κατηγορία «Κοινωνικές Παροχές»,

β) των αυξημένων πληρωμών για τόκους κατά 612 εκατ. ευρώ και

γ) των αυξημένων δαπανών ΠΔΕ κατά 676 εκατ. ευρώ.

Με αντίρροπο χαρακτήρα (μειωμένη δαπάνη σε σχέση με πέρυσι) κινήθηκαν οι πληρωμές για καταπτώσεις εγγυήσεων, κατά 827 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, τον Σεπτέμβριο 2019 το σύνολο των δαπανών του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε στα 3.926 εκατ. ευρώ μειωμένο κατά 758 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον μηνιαίο στόχο, κυρίως λόγω:

α) της υποεκτέλεσης του ΠΔΕ κατά 162 εκατ. ευρώ,

β) των μειωμένων δαπανών για τόκους κατά 101 εκατ. ευρώ και γ) των μειωμένων συνολικών μεταβιβάσεων σε φορείς εντός και εκτός Γενικής Κυβέρνησης κατά 390 εκατ. ευρώ.

Αισιοδοξία ότι το κενό για το 2020 κλείνει

Σχετικά με την αποστολή σήμερα του προσχεδίου του προϋπολογισμού του 2020 σήμερα στις Βρυξέλλες αρμόδια πηγή του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους εμφανίζονταν αισιόδοξη ότι το κενό που εντοπίζουν οι θεσμοί θα κλείσει σύντομα.

Η ίδια πηγή τόνισε ότι στο σχέδιο που θα σταλεί στις Βρυξέλλες υπάρχουν μικρές αναθεωρήσεις στην κοστολόγηση. Της θετικής επίπτωσης των 120 δόσεων η οποία υπολογίζεται ότι υπερβαίνει τα 300 εκ ευρώ για το 2020.

Της επίπτωσης από την ανασκόπηση των δαπανών με επίδραση λίγο μικρότερη από τα 140 εκ ευρώ που υπολογίζονταν αρχικά .

Την επίπτωση που θα έχει η ρύθμιση στα τυχερά παιχνίδια που εντάχθηκε πρόσφατα στο αναπτυξιακό νομοσχέδιο που έχει ήδη ενταχθεί σε επιτροπές της Βουλής.

Η ίδια πηγή τόνισε ότι σχετικά με υποχρεώσεις από αναδρομικά που προκύπτουν από την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ για το νόμο Κατρούγκαλου το ΓΛΚ θα κάνει τους υπολογισμούς του μόλις υπάρξει νέος νόμος που θα καθορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις του νέου.

Πηγή: News247.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 15 Οκτωβρίου 2019 14:50

Σχετικά Άρθρα

  • Οι κρυφοί άσσοι στα έσοδα του ΥΠΟΙΚ – Τι σημαίνουν για τα πλεονάσματα
    Οι κρυφοί άσσοι στα έσοδα του ΥΠΟΙΚ – Τι σημαίνουν για τα πλεονάσματα

    Τα μέτρα για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής γεμίζουν τα κρατικά ταμεία και δημιουργούν νέα δεδομένα για τη δημοσιονομική πολιτική και τους στόχους που έχουν τεθεί για τα πρωτογενή πλεονάσματα και το χρέος τα επόμενα χρόνια. Ήδη, σύμφωνα με τα στοιχεία εκτέλεσης του εφετινού προϋπολογισμού, στο οκτάμηνο η υπέρβαση των εσόδων ανήλθε στο 1,9 δισ. ευρώ, ενώ σύμφωνα με τις νεότερες εκτιμήσεις του οικονομικού επιτελείου, τα επόμενα χρόνια αναμένεται το πλεόνασμα των εσόδων να ανέλθει σε 2-2,5 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση.

    Το νέο δημοσιονομικό τοπίο θα αποτυπώνεται στις προβλέψεις του προϋπολογισμού του 2025 που θα κατατεθεί στη Βουλή στις αρχές Οκτωβρίου καθώς και στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα 2024-2027 που συζητείται με τις Βρυξέλλες και αναμένεται να οριστικοποιηθεί εντός του επόμενου μήνα.

    Το στίγμα αυτών των θετικών εξελίξεων έδωσε ο υπουργός Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης με δηλώσεις του στο Bloomberg την περασμένη εβδομάδα, όπου προανήγγειλε ότι το πρωτογενές πλεόνασμα εφέτος θα είναι υψηλότερο, στο 2,4% του ΑΕΠ, έναντι της αρχικής πρόβλεψης 2,1% του ΑΕΠ.

    Σε ανάλογα επίπεδα αναμένεται να κινηθούν, σύμφωνα με πληροφορίες, οι στόχοι του υπουργείου Οικονομικών για το πρωτογενές πλεόνασμα και τα επόμενα χρόνια ανεβάζοντας τον πήχη συγκριτικά με τις έως τώρα προβλέψεις του μεσοπρόθεσμου προγράμματος (2,1% του ΑΕΠ)

    Οι εξελίξεις αυτές, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η Ελλάδα αναπτύσσεται με ποσοστό αρκετά υψηλότερο από τις άλλες χώρες της ΕΕ, δίνουν περιθώρια μεγαλύτερης ευελιξίας στο οικονομικό επιτελείο σχετικά με την πολιτική δαπανών χωρίς να διακυβεύεται η πολιτική δημοσιονομικής πειθαρχίας και ευνοούν την προσπάθεια μείωσης του χρέους. Είναι ενδεικτικό ότι λόγω της υπέρβασης των εσόδων, οι φετινές πρωθυπουργικές εξαγγελίες στη ΔΕΘ περιλάμβαναν ένα πρόσθετο πακέτο ελαφρύνσεων και ενισχύσεων ύψους 500 εκατ. ευρώ σε πλήρη συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ένωση.

    “Λόγω της καλύτερης από το αναμενόμενο απόδοσης του προϋπολογισμού, μπορούμε να έχουμε μεγαλύτερη αύξηση των δαπανών σε σύγκριση με τις αρχικές εκτιμήσεις", ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης στη συνέντευξή του στο Bloomberg .

    Η Ελλάδα θα είναι σε θέση να αυξήσει τις καθαρές της δαπάνες κατά "λίγο υψηλότερα από 3%" το 2025 — έναντι της αρχικής πρόβλεψης για 3% — και να συνεχίσει να τις αυξάνει με ανάλογο ρυθμό μέχρι το τέλος του 2028 , διευκρίνισε ο υπουργός.

    Σε ό,τι αφορά το δημόσιο χρέος, στο υπουργείο Οικονομικών προβλέπουν τώρα μείωσή του κατά 20 μονάδες έως το τέλος του 2028. Από τα επίπεδα του 152,7% του ΑΕΠ που αναμένεται να διαμορφωθεί εφέτος εκτιμάται ότι θα περιοριστεί στο 130% του ΑΕΠ, γεγονός που αυξάνει σημαντικά τις πιθανότητες η Ελλάδα να κατέβει από το υψηλότερο σκαλί των χωρών της ΕΕ με το μεγαλύτερο χρέος ως ποσοστό του ΑΕΠ.

    Στο πλαίσιο αυτό η κυβέρνηση προγραμματίζει νέα πρόωρη αποπληρωμή δανείων από το πρόγραμμα διάσωσης συνολικής αξίας 8 δισ. ευρώ (8,9 δισ. δολ.). Θα πρόκειται για την τρίτη πρόωρη αποπληρωμή του δανείου που έλαβε η Ελλάδα στο πρώτο πρόγραμμα διάσωσης το 2010, γνωστό ως Greek Loan Facility.

    Στο μέτωπο της φοροδιαφυγής, δύο σημαντικές παρεμβάσεις που έδωσαν τη μεγάλη ανάσα στα κρατικά έσοδα είναι αφενός ο νέος τρόπος τεκμαρτού προσδιορισμού του εισοδήματος των ελεύθερων επαγγελματιών, αφετέρου το πλέγμα μέτρων που εφαρμόζεται για την ψηφιοποίηση και τη χρήση νέων τεχνολογιών από την ΑΑΔΕ για τη σύλληψη της φορολογητέας ύλης. Μεταξύ των μέτρων αυτών είναι η σύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, η επέκταση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, όπως η αξιοποίηση των φορολογικών στοιχείων από την πλατφόρμα My DATA που επιτρέπουν την αυτοματοποίηση των φορολογικών ελέγχων.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Κράλλης: Αφωνία Σταϊκούρα για την κατασκευή ανατολικής εισόδου Αμαλιάδας
    Κράλλης: Αφωνία Σταϊκούρα για την κατασκευή ανατολικής εισόδου Αμαλιάδας

    Ο Υπουργός Υποδομών, κύριος Χρήστος Σταϊκούρας, επισκέφθηκε στις 18/7/2024 το Κέντρο Λειτουργίας της «Ολυμπίας Οδού» στο Ρίο. Μετά την ενημέρωσή του για την πορεία του έργου «Νέα Εθνική Οδός Πατρών-Πύργου επιβεβαίωσε την εκτίμηση ότι το έργο θα δοθεί για χρήση στους πολίτες το 2025. Αυτό, όμως, που κατεγράφη αρνητικά είναι ότι ο Υπουργός Υποδομών δεν ανακοίνωσε τη χρηματοδότηση και κατασκευή της Ανατολικής Εισόδου Αμαλιάδας.

    Πρόκειται για ένα ώριμο έργο, γιατί έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία των απαλλοτριώσεων από το 2018 με την κατάθεση των χρημάτων στους δικαιούχους και η υπάρχουσα προμελέτη του έργου βρίσκεται στην αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Υποδομών. Το έργο έχει όδευση 1200 μ., αναπτυσσόμενη σε ευθεία από τον κόμβο του Γερακίου έως το ανατολικό στόμιο, νότια της Σοχιάς, με προβλεπόμενο προϋπολογισμό 3.000.000 ΕΥΡΩ.

    Επισημαίνεται ότι ο Υπουργός Υποδομών έχει στα χέρια του το ΑΙΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ για την αναγκαιότητα κατασκευής της Ανατολικής Εισόδου. Χωρίς περιστροφές προειδοποιούμε όσους οραματίζονται εγκαίνια του έργου το 2025 με την ΑΜΑΛΙΑΔΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΕΝΗ ότι θα εκτεθούν παραδίδοντας στους πολίτες ένα ΑΝΑΠΗΡΟ ΕΡΓΟ και ότι ο καταλογισμός ευθυνών στους θεσμικά αρμόδιους θα πάρει τη μορφή παλλαϊκής αποδοκιμασίας.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Σταϊκούρας: Εντός χρονοδιαγράμματος η κατασκευή της νέας Πατρών - Πύργου - Στο 52% η ολοκλήρωση του έργου
    Σταϊκούρας: Εντός χρονοδιαγράμματος η κατασκευή της νέας Πατρών - Πύργου - Στο 52% η ολοκλήρωση του έργου

    «Το ποσοστό ολοκλήρωσης του αυτοκινητοδρόμου Πατρών - Πύργου φθάνει σήμερα περίπου στο 52%. Οι εκτιμήσεις είναι ότι στο τέλος του έτους θα είμαστε σε ένα ποσοστό ολοκλήρωσης της τάξεως του 75%». Αυτά τόνισε σε δηλώσεις που έκανε ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος επισκέφθηκε σήμερα το απόγευμα μαζί με τον υφυπουργό, Νίκο Ταχιάο, το κέντρο λειτουργίας της «Ολυμπίας Οδού» στο Ρίο.

    Ειδικότερα, ο Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε σχετικά με την πρόοδο του έργου: «Σήμερα είχαμε την ευκαιρία μέσα από μία διευρυμένη σύσκεψη να δούμε, να αποτιμήσουμε και να αξιολογήσουμε την πορεία υλοποίησης ενός εξαιρετικά σημαντικού και εμβληματικού έργου για τη χώρα, του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος, μήκους 75 χιλιομέτρων. Όταν είχαμε επισκεφτεί τον ίδιο χώρο στις 17 Ιανουαρίου 2024, είχαμε θέσει κάποια χρονοδιαγράμματα και αυτά τηρούνται απολύτως. Τότε, υπενθυμίζω, είχαμε πει ότι μέχρι τέλος Ιουνίου η ολοκλήρωση του έργου θα είναι σε ποσοστό 50% και σήμερα είμαστε περίπου στο 52%. Οι εκτιμήσεις είναι ότι στο τέλος του έτους θα είμαστε σε ένα ποσοστό ολοκλήρωσης της τάξεως του 75%.
    'Αρα είμαστε εντός χρονοδιαγραμμάτων, έτσι ώστε το 2025, όπως έχουμε δεσμευτεί, να παραδώσουμε στην κοινωνία έναν σύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο».

    Στην συνέχεια έκανε δηλώσεις ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, όπου σημείωσε: «Ο οδικός άξονας Πάτρα - Πύργος, είναι ένα δύσκολο έργο το οποίο έχει περάσει πολλές περιπέτειες. Από την πλευρά της και η ‘Ολυμπία Οδός' έχει προχωρήσει εξαιρετικά το συγκεκριμένο έργο. Η δέσμευση να είναι λειτουργικό το τμήμα Πάτρα - Πύργος, της ‘Ολυμπίας Οδού', το πρώτο εξάμηνο του 2025, δικαιώνει τις επιλογές της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη και νομίζω ότι θα το αναγνωρίσουν και οι χρήστες του δρόμου».
    Επίσης, ο Νίκος Ταχιάος ανέφερε ότι «με την ευκαιρία, θα ήθελα να ευχαριστήσω την εταιρεία ‘ΑΒΑΞ' για τα μηχανήματα που έχει διαθέσει από χθες και τα οποία επιχειρούν αυτή τη στιγμή για την κατάσβεση της φωτιάς στο Σοφικό της Κορινθίας» και πρόσθεσε: «Την πρωτοβουλία αυτή πιστώνεται και η εταιρεία η οποία διέθεσε τα μηχανήματα, αλλά και η ‘Ολυμπία Οδός', η οποία συνέδραμε σε όλη την κινητοποίηση στην περιοχή. Έχει αποδείξει πολλές φορές και η παραχώρηση ότι όπου μπορεί, πέρα από τα όριά της, είναι παρούσα να βοηθήσει σε κοινωνικούς σκοπούς και για αυτό πραγματικά πρέπει να τις αποδώσουμε τον έπαινο από τις αξίζει».

    Στο μεταξύ, σύμφωνα με την ‘Ολυμπία Οδό', «η συνολική πρόοδος του έργου έχει ξεπεράσει το 50% και ήδη τα πρώτα 24 χιλιόμετρα (29% του νέου αυτοκινητόδρομου) είναι ασφαλτοστρωμένα στις περιοχές της Αμαλιάδας, του Πύργου, της Κάτω Αχαΐας και του Μιντιλογλίου».
    Επίσης, σύμφωνα πάντα με την ‘Ολυμπία Οδό', «σήμερα εργάζονται στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πατρών - Πύργου 1.000 άτομα, ενώ η έμμεση απασχόληση έχει υπολογιστεί σε επιπλέον 2.000 θέσεις εργασίας σε όλη την διάρκεια κατασκευής του έργου».
    Από την πλευρά του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ‘Ολυμπίας Οδού', Παναγιώτης Παπανικόλας, δήλωσε ότι «είμαστε όλοι αφοσιωμένοι στον στόχο, δηλαδή να παραδώσουμε το νέο αυτοκινητόδρομο Πατρών -Πύργου το συντομότερο δυνατό» και πρόσθεσε: «Υπερβαίνουμε καθημερινά προκλήσεις της κατασκευής και δίνουμε λύσεις με λογική, σύνεση και ομοψυχία».

    Για το τρένο

    Στο μεταξύ, απαντώντας ο υπουργός Υποδομών σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, σχετικά με την χρηματοδότηση του νέου σύγχρονου σιδηροδρομικού έργου, από το Ρίο στην Πάτρα, ανέφερε: «Κάναμε πρόταση που είχε μέσα και το συγκεκριμένο σιδηροδρομικό έργο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε ένα σημαντικό ποσοστό χρηματοδότησης για την Ελλάδα, αλλά όχι το σύνολο αυτού. 'Αρα κάποια έργα, όχι μόνο αυτό και κάποια άλλα δεν είναι μέσα στη συνολική χρηματοδότηση που εξασφάλισε η χώρα. Μια χρηματοδότηση, η οποία υπερβαίνει το μισό δις ευρώ αρκετά υψηλή, πολύ υψηλότερη, από πολλές άλλες χώρες, αλλά δεν κάλυψε το σύνολο της πρότασής μας, όπως έγινε σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Θα επανέλθουμε με αυτή και άλλες προτάσεις , όταν υποβάλουμε ξανά αιτήματα το επόμενο χρονικό διάστημα».

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Διαβεβαιώσεις του Υπ. Υποδομών & Μεταφορών στον Α. Νικολακόπουλο: Σε πλήρη λειτουργία ο αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου το καλοκαίρι του 2025!
    Διαβεβαιώσεις του Υπ. Υποδομών & Μεταφορών στον Α. Νικολακόπουλο: Σε πλήρη λειτουργία ο αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου το καλοκαίρι του 2025!

    Θετικές εξελίξεις και για το τμήμα «Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα» - Προχωρούν οι διαδικασίες για την αναβάθμιση του φράγματος Πηνειού

    Εντός του καλοκαιριού του 2024,αναμένεται να έχει εκτελεστεί το 50% του μεγάλου έργου κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου και το αργότερο μέχρι το καλοκαίρι του 2025, θα έχει αποδοθεί σε πλήρη λειτουργίαο Οδικός Άξονας.

    Αυτές τις διαβεβαιώσεις έδωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στον Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη, Ανδρέα Νικολακόπουλο, κατά την διάρκεια της συνάντησης που είχαν για τα μεγάλα θέματα που αφορούν την Ηλεία και άπτονται της αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Οι δύο πλευρές εμφανίστηκαν απόλυτα ικανοποιημένες από την πρόοδο των εργασιών, καθώς εντός του Απριλίου είχε ξεπεράσει συνολικά το 40%, αγγίζοντας σήμερα το 42%, ενώμέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να ξεπεράσει το 80%.

    Ως εκ τούτου, η εξέλιξη του έργου προχωρά βάσει του σχεδιασμού και όλα δείχνουν ότι τα χρονοδιαγράμματα θα τηρηθούν απαρέγκλιτα. Ο στόχος είναι εντός του καλοκαιριού του 2024 να έχει ολοκληρωθεί το 50% του έργου και το υπόλοιπο τμήμα έως το τέλος του έτους, ώστε μέχρι το καλοκαίρι του 2025 να παραδοθεί ολοκληρωμένος ο δρόμος και λειτουργικός. Ταυτόχρονα υπάρχουν οι διαβεβαιώσεις, ότι θα γίνουν και οι προαιρέσεις του έργου.

    nikolako vev upod 2

    -Θετικές εξελίξεις και για το τμήμα «Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα»

    Θετικές είναι οι εξελίξεις και για την πορεία των μελετών του έργου κατασκευής του αυτοκινητόδρομου «Πύργος-Καλό Νερό- Τσακώνα». Οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί από τον παραχωρησιούχο, ενώ θα προχωρήσει άμεσα και το επόμενο στάδιο, που αφορά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων.

    «Σαφώς και είμαστε ικανοποιημένοι από την πορεία των εργασιών, όσον αφορά το νέο αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου. Ένα πάγιο αίτημα ετών γίνεται πραγματικότητα, και πολύ σύντομα θα μιλάμε για έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Επιπλέον, παρακολουθούμε στενά και έχουμε επικεντρώσει τις προσπάθειες στο να προχωρήσει και η κατασκευή του τμήματος «Πύργος-Καλό Νερό – Τσακώνα» και έχουμε και σε αυτή την περίπτωση θετικές εξελίξεις» ανέφερε ο κ. Νικολακόπουλος.

    Ασφάλεια και καλύτερη διαχείριση

    Ένα ακόμη μεγάλο έργο που αφορά την Ηλεία και συζητήθηκε η εξέλιξή του κατά την διάρκεια της συνάντησης, ήταν η μελέτη συμπληρωματικών έργων για ανακαίνιση, προσβασιμότητα, ασφάλιση και ανάδειξη του φράγματος Πηνειού, αλλά και τα έργα ταμίευσης και ύδρευσης του Δήμου Ωλένης Ηλείας, καθώς έχει ήδη υπογραφεί η σχετική σύμβαση, προεκτιμώμενης αμοιβής8.610.434,72 ευρώ με ΦΠΑ.

    Ο κ. Σταϊκούρας επανέλαβε, ότι το φράγμα του Πηνειού στην Ηλεία αποτελεί σημαντικό έργο για την ύδρευση και τη γεωργική δραστηριότητα της ευρύτερης περιοχής.

    Και σε αυτή την περίπτωση η διαδικασία εξελίσσεται άκρως ικανοποιητικά, ενώόπως τόνισε ο κ. Νικολακόπουλος: «Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο που θα ενισχύσει τη βιωσιμότητα και την ανθεκτικότητα του φράγματος, δίνοντας πνοή στην τοπική κοινωνία και οικονομία, αλλά και δημιουργώντας ταυτόχρονα τις προϋποθέσεις για την καλύτερη διαχείριση του νερού».

    Ο κ. Νικολακόπουλος είχε μακρά συζήτηση με το κ. Σταϊκούρα και για άλλα μεγάλα έργα υποδομής στην Ηλεία, για τα οποία θα υπάρξουν νεότερα στοιχεία το προσεχές διάστημα, ενώ συμφώνησαν ότι θα βρίσκονται σε στενή συνεργασία, συμβάλλοντας και οι δύο πλευρές στην κατεύθυνση της οριστικής υλοποίησής τους.

    (Δελτίο Τύπου)

  • ΔΝΤ: Στο 2,1% το πρωτογενές πλεόνασμα το 2024 - Μείωση του ελληνικού δημόσιου χρέους
    ΔΝΤ: Στο 2,1% το πρωτογενές πλεόνασμα το 2024 - Μείωση του ελληνικού δημόσιου χρέους

    Πρωτογενές πλεόνασμα 2,1% του ΑΕΠ εφέτος και μείωση του δημόσιου χρέους κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες στο 158,8% του ΑΕΠ προβλέπει για την Ελλάδα το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) με την έκθεσή του για τις δημοσιονομικές εξελίξεις (Fiscal Monitor).

    Το πρωτογενές πλεόνασμα αναμένεται να διατηρηθεί στο 2,1% του ΑΕΠ έως το 2029 που είναι ο χρονικός ορίζοντας των προβλέψεων του Ταμείου.

    Αν ληφθούν υπόψη και οι τόκοι για το δημόσιο χρέος, προβλέπεται δημοσιονομικό έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης 0,9% του ΑΕΠ εφέτος, το οποίο θα αυξηθεί σταδιακά στο 1,4% το 2029.

    Στο σύνολο της Ευρωζώνης, αναμένεται πρωτογενές έλλειμμα 1,2% του ΑΕΠ εφέτος, το οποίο θα μειωθεί σταδιακά στο 0,2% το 2029, ενώ το συνολικό δημοσιονομικό έλλειμμα προβλέπεται να μειωθεί από 3,5% στο 2,3% του ΑΕΠ, αντίστοιχα.

    Τα πρωτογενή πλεονάσματα θα επιτρέψουν τη σταθερή μείωση του δημόσιου χρέους της Ελλάδας τα επόμενα χρόνια, με το ύψος του να υποχωρεί στο 138,8% του ΑΕΠ το 2029. Το ίδιο έτος, το δημόσιο χρέος της Ευρωζώνης προβλέπεται να είναι ελαφρά μειωμένο στο 87,7% του ΑΕΠ από 88,6% το 2023.

    Τα έσοδα της γενικής κυβέρνησης προβλέπεται να μειωθούν σταδιακά από 46,8% του ΑΕΠ φέτος στο 43,7% το 2029, ενώ οι δαπάνες της γενικής κυβέρνησης θα μειωθούν από το 47,7% του ΑΕΠ στο 45,1%, αντίστοιχα.

    Αύξηση του παγκόσμιου χρέους

    Το ΔΝΤ διαπιστώνει ότι η δημοσιονομική πολιτική έγινε πιο επεκτατική το 2023, μετά τη βελτίωση στο μέτωπο των ελλειμμάτων και του χρέους την προηγούμενη διετία, και καλεί τις χώρες να επιμείνουν στη δημοσιονομική προσαρμογή καθώς το χρέος αυξάνεται, σε μία χρονιά που θα γίνουν εκλογές σε πάρα πολλές χώρες.

    «Οι παγκόσμιες οικονομικές και χρηματοπιστωτικές προοπτικές βελτιώθηκαν τους τελευταίους έξι μήνες. Ο πληθωρισμός μειώθηκε, οι χρηματοπιστωτικές συνθήκες χαλάρωσαν και οι κίνδυνοι για τις προοπτικές είναι ισορροπημένοι. Ωστόσο, πολλές χώρες συνεχίζουν να δυσκολεύονται με το υψηλό δημόσιο χρέος και τα υψηλά ελλείμματα, εν μέσω νέων προκλήσεων από τα υψηλά πραγματικά επιτόκια και τις φθίνουσες μεσοπρόθεσμες προοπτικές ανάπτυξης», σημειώνει το Ταμείο.

    Τέσσερα χρόνια μετά την αρχή της πανδημίας, οι δημόσιες δαπάνες, χωρίς τις πληρωμές τόκων, παρέμειναν περίπου 3 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ υψηλότερες σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα στις αναπτυγμένες οικονομίες (εκτός των ΗΠΑ) και 2 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερες στις αναδυόμενες οικονομίες (εκτός της Κίνας).

    Το παγκόσμιο δημόσιο χρέος αυξήθηκε στο 93% του ΑΕΠ το 2023 και παρέμεινε 9 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερα σε σχέση με το προ της πανδημίας επίπεδο.

    Πηγή: Cnn.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ Jim Lo Scalzo

  • Σταϊκούρας: Χρειαζόμαστε μια διετία για την οριστική αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου
    Σταϊκούρας: Χρειαζόμαστε μια διετία για την οριστική αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου

    Περίπου μια διετία χρειαζόμαστε για την οριστική αποκατάσταση του δικτύου, τόνισε μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, σημειώνοντας ότι συνολικά στο σιδηροδρομικό δίκτυο οι ζημιές ήταν 180 χιλιόμετρα, μετά την κακοκαιρία Daniel.

    «Η περίφημη σύμβαση 717 παραδόθηκε, όπως είχε δεσμευτεί η κυβέρνηση τον Σεπτέμβριο και το ΕTSC παραδόθηκε επί της γραμμής, όπως είχε πει η κυβέρνηση τον Νοέμβριο. Ολοκληρώθηκαν οι συμβάσεις, εγκαταστάθηκε η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση, όμως εξαιτίας του Daniel σ’ ένα συγκεκριμένο γεωγραφικό πεδίο που εκτείνεται περίπου από τον Δομοκό μέχρι τη Λάρισα, καταστράφηκαν ολοσχερώς όλα αυτά τα συστήματα, τα οποία είχαν παραδοθεί τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο. Άρα, σε αυτό το σημείο, σ’ αυτή τη γεωγραφική έκταση, ουσιαστικά γίνεται πιο αργή κίνηση, ώστε να είμαστε απολύτως ασφαλείς για το πώς γίνονται οι μετακινήσεις των τρένων» υπογράμμισε ο κ. Σταϊκούρας μιλώντας στην ΕΡΤ.

    Πρόσθεσε ότι «μετά τον Daniel έχουμε κάνει προσωρινή αποκατάσταση της γραμμής από τα μέσα Δεκεμβρίου και περίπου 100.000 συμπατριώτες μας έχουν μετακινηθεί με το τρένο έκτοτε και μέσα στην επόμενη διετία περίπου, με ένα κόστος της τάξεως των 450 εκατομμυρίων ευρώ, θα αποκαταστήσουμε τον βασικό άξονα που είναι Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε αυτό το τμήμα και δύο καθέτους Λάρισα – Βόλος, αλλά με πολύ καλύτερα συστήματα ανθεκτικότητας και Παλιοφάρσαλο – Καλαμπάκα».

    «Σε κάθε περίπτωση, όταν ένα τρένο φτάνει σ’ ένα σημείο, για παράδειγμα πέριξ του Δομοκού, δεν έρχεται άλλο τρένο όταν είναι στη Λάρισα, περίπου στο ύψος της Λάρισας. Άρα υπάρχει απόλυτη κάλυψη αυτού του τμήματος μέχρι να αποκατασταθεί» είπε χαρακτηριστικά.

    Στην ερώτηση αν στα υπόλοιπα σημεία της διαδρομής, Αθήνα – Δομοκός και Λάρισα – Θεσσαλονίκης, λειτουργούν όλα κανονικά απάντησε «έχουν παραδοθεί και λειτουργούν, όπως σας είπα, ETSC επί της γραμμής και η 717».

    Στην ερώτηση αν κάποια στιγμή το 2026, θα πηγαίνουμε από Αθήνα -Θεσσαλονίκη κανονικά χωρίς κανένα πρόβλημα, με όλα τα συστήματα να λειτουργούν ο υπουργός απάντησε «περίπου μια διετία χρειαζόμαστε για την οριστική αποκατάσταση του δικτύου. Επαναλαμβάνω έχει γίνει προσωρινή».

    Για τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και τη χρονική διάρκειά της ανέφερε «εκτιμούμε σε λιγότερο από τέσσερις ώρες, αλλά όπως θα έχετε ίσως δει και το υπενθυμίζω στο Υπουργικό Συμβούλιο που έγινε πριν από περίπου δύο μήνες, παρουσιάσαμε και κάποια σχέδια επενδύσεων στον ελληνικό σιδηρόδρομο τα επόμενα 20 χρόνια […] είναι μια μοναδική ευκαιρία για την Ελλάδα να εκμεταλλευτεί τους ελληνικούς λιμένες, τόσο γιατί θέλουν χώρες όπως είναι η Βουλγαρία, η Σερβία να κατέβουν προς τα κάτω και να κάνουνε εξαγωγές από τους λιμένες Αλεξανδρούπολης, Θεσσαλονίκης και Καβάλας. Αλλά όσο και γιατί και η Ινδία θέλει να δημιουργήσει μια είσοδο προς την Ευρώπη. Με αυτό τον τρόπο συνεπώς υπάρχουν δύο νέοι ευρωπαϊκοί διάδρομοι που προσπαθούμε να διασφαλίσουμε πόρους από την Ευρώπη για να μπορέσουμε να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο τους ελληνικούς σιδηροδρόμους».

    Σε άλλο σημείο τόνισε ότι «στις προτάσεις που υποβάλαμε για χρηματοδότηση από την Ευρώπη τέλος Ιανουαρίου, υπάρχει μέσα και το Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο για να μπορέσουμε να φεύγουμε προς την Ευρώπη και η αναβάθμιση της Πάτρας, το Ρίο – Πάτρα, είναι μέσα στο ανταγωνιστικό σκέλος αυτού, άρα είναι μέσα στη χρηματοδότηση σημαντικά τμήματα αυτού».

    Πηγή: cnn.gr

  • Σταϊκούρας: Το έργο της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πατρών - Πύργου προχωρά με πάρα πολύ υψηλό και επιταχυνόμενο ρυθμό
    Σταϊκούρας: Το έργο της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πατρών - Πύργου προχωρά με πάρα πολύ υψηλό και επιταχυνόμενο ρυθμό

    «Η συνολική πρόοδος ενός εμβληματικού οδικού έργου, αυτού της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου, μήκους περίπου 75 χιλιομέτρων, έχει ξεπεράσει πλέον το 30%, ενώ εκτιμούμε ότι το ποσοστό ολοκλήρωσης θα διαμορφωθεί στο 50% τον Ιούνιο του 2024 και θα υπερβεί το 75% μέχρι το τέλος του έτους, με την ολοκλήρωση του έργου να επιτυγχάνεται, όπως έχουμε δεσμευτεί, μέσα στο 2025».

    Αυτά τόνισε σε δηλώσεις που έκανε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του μαζί με τους υφυπουργούς Χριστίνα Αλεξοπούλου και Νίκο Ταχιάο στις εγκαταστάσεις του αυτοκινητόδρομου της «Ολυμπίας Οδού», στο Ρίο, όπου ενημερώθηκαν για την πορεία του έργου.

    Όπως πρόσθεσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, «υπενθυμίζεται ότι τον Ιούλιο του 2023, όταν είχαμε επισκεφθεί τα εργοτάξια, η πρόοδος κατασκευής υπολειπόταν του 20% και αυτό σημαίνει ότι μέσα σε διάστημα έξι μηνών, το έργο προχώρησε με πάρα πολύ υψηλό και επιταχυνόμενο ρυθμό».

    Σε αυτό το σημείο ο Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «η κυβέρνηση υλοποιεί, με συνέπεια, ένα ακόμη εμβληματικό έργο, με σημαντικό αναπτυξιακό και κοινωνικό πρόσημο, αναγκαίο για την οδική ασφάλεια των διαδρομών στη δυτική Πελοπόννησο».

    Παράλληλα, υπογράμμισε ότι «το έργο του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου, μαζί με την παράδοση του οδικού άξονα Άκτιο-Αμβρακία σε λίγες ημέρες, την ολοκλήρωση σημαντικού τμήματος του Ε65 σε λίγους μήνες, και τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης μέσα στο έτος, συνιστούν συλλογικά ορόσημα επιτυχίας για το 2024», και πρόσθεσε: «Η χώρα αναπτύσσεται, αναβαθμίζεται, ισχυροποιείται».

    Από την πλευρά της, η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, ανέφερε στις δηλώσεις που έκανε: «Η νέα εθνική οδός Πατρών-Πύργου είναι ένα έργο που υπερασπίστηκα από την πρώτη στιγμή ως βουλευτής Αχαΐας, αφού θα αλλάξει τον οδικό χάρτη της Δυτικής Ελλάδας. Πλέον, είμαστε σε θέση σήμερα να ανακοινώσουμε ότι η πρόοδος των εργασιών έχει ξεπεράσει το 30% και μάλιστα σε λιγότερο από έξι μήνες ο ρυθμός υλοποίησης έχει αυξηθεί κατακόρυφα, κάτι που θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες. Με δεδομένο ότι τα χρονοδιαγράμματα τηρούνται αυστηρά, μέχρι το 2025 θα έχουμε έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο ο οποίος θα συμβάλλει τόσο στην βελτίωση της οδικής ασφάλειας αλλά και στην ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας και ολόκληρης της χώρας. Παρακολουθούμε στενά την εξέλιξη ενός έργου πνοής το οποίο γίνεται πράξη προς όφελος των τοπικών κοινωνιών, αλλά και της εθνικής οικονομίας».

    Στις δηλώσεις του, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, επισήμανε ότι «ο αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου είναι ένα μεγάλο έργο, υψηλών προδιαγραφών, 74,8 χιλιομέτρων και σχεδιαστική ταχύτητα 120 χιλιομέτρων την ώρα, που θα αναβαθμίσει τις μεταφορές στην περιοχή και θα μετατρέψει έναν δρόμο υψηλής επικινδυνότητας σε μια ασφαλή δίοδο». Ταυτόχρονα, υπογράμμισε ότι «θα μειώσει τον χρόνο ταξιδίου μεταξύ των δύο πόλεων, αλλά και τον χρόνο ταξιδίου από την Αθήνα». «Στόχος της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη», συνέχισε, «είναι το έργο να έχει ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο μέρος του τους πρώτους μήνες του 2025 και, πλήρως, λίγους μήνες αργότερα», συμπληρώνοντας: «Είμαστε πολύ αισιόδοξοι ότι δεν θα παρεκκλίνουμε του χρονοδιαγράμματος και του αρχικού σχεδιασμού και ότι το έργο θα παραδοθεί στον χρόνο και με την ποιότητα που ορίζονται».

    Μετά την ενημέρωση από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της «Ολυμπίας Οδού» Παναγιώτη Παπανικόλα, ο Χρήστος Σταϊκούρας, μαζί με την Χριστίνα Αλεξοπούλου και τον Νίκο Ταχιάο, επισκέφθηκαν εργοτάξια του αυτοκινητόδρομου στην Αχαΐα και την Ηλεία.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

    Τι δήλωσε ο Σταϊκούρας επί ηλειακού εδάφους

    Από το εργοτάξιο στο Γεράκι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε τα εξής: "Είχαμε την ευκαιρία σήμερα, η πολιτική ηγεσία από το πρωί, να επισκεφθούμε πεδία. Να επισκεφτούμε εργοτάξια, να επισκεφτούμε τις τρεις συμβάσεις που έχουν γίνει, έτσι ώστε να αξιολογήσουμε την πορεία υλοποίησης ενός εμβληματικού έργου, του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος, μήκους 75 χλμ. Η πρόοδος είναι σημαντική. Σήμερα που μιλάμε, η συνολική πρόοδος και απόδοση έργου είναι της τάξεως πάνω από το 30% , όταν πριν από λίγους μήνες υπολείπονταν του 20%. Μάλιστα στο τμήμα το οποίο βρισκόμαστε, το κοντινότερο προς τον Πύργο, το ποσοστό υλοποίησης υπερβαίνει ήδη το 50%. Έχουμε θέσει ρεαλιστικούς στόχους και οι ρεαλιστικοί στόχοι είναι για μία συνολική υλοποίηση του έργου της τάξεως του 50% μέχρι τον Ιούνιο, 75% μέχρι τον Δεκέμβριο και πλήρη απόδοση του έργου όπως έχουμε δεσμευθεί και στις προγραμματικές δηλώσεις το 2025. Αυτό είναι απολύτως εφικτό. Στο δε τμήμα που βρισκόμαστε, η εκτίμηση των ίδιων των εταιρειών είναι ότι πιθανότατα το έργο να ολοκληρωθεί και πριν τον Μάρτιο του 2025 προς το τέλος του 2024. Το ευχόμαστε, θα το επιδιώξουμε και θα εργαστούμε συλλογικά και συνεκτικά προς αυτή την κατεύθυνση".

    Φαρμάκης: “Πρώτιστο μέλημα η εντός χρονοδιαγραμμάτων παράδοση του αυτοκινητοδρόμου”

    Κατά την παρουσία του στο έργο της Πατρών – Πύργου με την ευκαιρία της σημερινής επίσκεψης της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών, ο Περιφερειάρχης, Νεκτάριος Φαρμάκης, έκανε την εξής δήλωση: «Ενημερωθήκαμε για την πορεία των εργασιών και οφείλω να ομολογήσω ότι υπάρχει έντονη κινητικότητα και εξέλιξη μπροστά από τα χρονοδιαγράμματα, γεγονός που μας επιτρέπει να αισιοδοξούμε για την τελική παράδοση του έργου.

    Τόσο από την ηγεσία του υπουργείου, όσο και από εμάς, ετέθη ότι πρώτιστο μέλημα είναι η εντός χρονοδιαγραμμάτων παράδοση του αυτοκινητοδρόμου. Μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα έργο που έχει κοστίσει ακριβά, όχι οικονομικά, αλλά σε ανθρώπινες ζωές στην τοπική κοινωνία.

    Η ολοκλήρωσή του θα αποτελέσει λύτρωση, αλλά και μία ουσιαστική εξέλιξη που θα οδηγήσει στην ανάπτυξη του τόπου οικονομικά, τουριστικά, εμπορικά. Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας παραμένει αρωγός σε κάθε προσπάθεια διευκόλυνσης των διαδικασιών για την ολοκλήρωση του έργου. Έχουν γίνει ήδη πολλά και θα γίνουν ακόμη περισσότερα».

    Staikouras Farmakis1

    Staikouras Farmakis2

    Κοροβέσης «Όνειρο που γίνεται πραγματικότητα για τους Ηλείους πολίτες - Ανάγκη ολοκλήρωσης και για το Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα»

    Tον υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σταϊκούρα και τον υφυπουργό Μεταφορών Νίκο Ταχιάο υποδέχτηκε το πρωί της Τετάρτης 17-01-2024 στο εργοτάξιο της Πατρών – Πύργου στην Αμαλιάδα, ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ηλείας Νίκος Κοροβέσης, στο πλαίσιο επίσκεψης – αυτοψίας κλιμακίου του υπουργείου στον υπό κατασκευή νέο αυτοκινητόδρομο.

    Ο κ. Κοροβέσης άκουσε με ικανοποίηση τον κ. Σταϊκούρα να τονίζει πως το έργο «τρέχει» με πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς. Ιδιαίτερα, για το τμήμα Γαστούνη - Πύργος που είναι και το πιο προχωρημένο, αναφέρθηκε πως η ολοκλήρωση του έχει αγγίξει πλέον το 50% ενώ με αυξημένους ρυθμούς συνεχίζονται οι εργασίες και στα άλλα δυο τμήματα του οδικού άξονα προκειμένου να προσεγγίσουν το παραπάνω ποσοστό.

    staikouraw gerakis 2

    Ο υπουργός Υποδομών, παράλληλα, υπερτόνισε την αξία της απασχόλησης εργατικών χεριών από την περιοχή στα τρία εργοτάξια αφού όπως χαρακτηριστικά σημείωσε, αυτή τη στιγμή εργάζονται περίπου 800 άτομα.

    Απευθυνόμενος στον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Ηλείας και τον δήμαρχο Ήλιδας, Χρήστο Χριστοδουλόπουλο, ο Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε πως παρά το γεγονός πως φαίνεται πιθανό, ο δρόμος να είναι έτοιμος το καλοκαίρι του 2025, η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, θα παραμείνει σταθερή σε ό,τι έχει προβλεφθεί, στην παράδοση δηλαδή του αυτοκινητόδρομου εντός του 2025, θέλοντας να είναι πιο ελαστικός σχετικά με τα χρονοδιαγράμματα.

    Ο κ. Σταϊκούρας ακόμα, εκτίμησε ότι το ποσοστό συνολικής ολοκλήρωσης του έργου θα διαμορφωθεί στο 50% μέχρι τον Ιούνιο και θα υπερβεί το 75% στο τέλος του έτους.

    Από την πλευρά του, ο Νίκος Κοροβέσης, χαρακτήρισε την κατασκευή της Πατρών – Πύργου ένα «όνειρο που γίνεται πραγματικότητα» για την τοπική κοινωνία και αφού ευχαρίστησε τόσο τον κ. Σταϊκούρα, όσο και συνολικά την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τόνισε την ανάγκη ολοκλήρωσης και του οδικού άξονα «Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα».

    Ο υπουργός Υποδομών δεσμεύτηκε ότι το επόμενο διάστημα θα υπάρξει νέα επίσκεψη, στο συγκεκριμένο οδικό δίκτυο αυτή τη φορά, προκειμένου να αξιολογηθεί ο τρόπος με τον οποίο μπορεί να υλοποιηθεί το έργο. «Είναι μια από τις προτεραιότητες αλλά για να είμαστε απολύτως ειλικρινείς, πρέπει να βρεθεί και η αναγκαία χρηματοδότηση», πρόσθεσε ο Χρήστος Σταϊκούρας στην συζήτηση που είχε με τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Ηλείας.

    «Η πρόοδος είναι σημαντική»

    Συγκεκριμένα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε πως: «Είχαμε την ευκαιρία να αξιολογήσουμε την πορεία υλοποίησης ενός εμβληματικού έργου όπως είναι το Πάτρα – Πύργος και η πρόοδος είναι σημαντική. Η συνολική πρόοδος υπερβαίνει το 30%. Ειδικότερα, στο συγκεκριμένο τμήμα, από την Γαστούνη μέχρι τον Πύργο που είναι και το πιο προχωρημένο, η ολοκλήρωση αγγίζει το 50%. Έχουμε θέσει ρεαλιστικούς στόχους και ρεαλιστικοί στόχοι είναι το ποσοστό συνολικής ολοκλήρωσης του έργου να διαμορφωθεί στο 50% μέχρι τον Ιούνιο, να υπερβεί το 75% στο τέλος του έτους και η πλήρης παράδοση του έργου να γίνει το 2025. Αυτό είναι απολύτως εφικτό. Για το συγκεκριμένο τμήμα, η εκτίμηση των ίδιων των εταιρειών είναι ότι η ολοκλήρωση μπορεί να γίνει και πριν τον Μάρτιο του 2025, προς το τέλος του 2024».

    «Χαρούμενη ημέρα για την Ηλεία»

    Ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ηλείας, Νίκος Κοροβέσης σημείωσε πως «είναι μια χαρούμενη ημέρα για την Ηλεία. Υποδεχτήκαμε τον υπουργό Χρήστο Σταϊκούρα και τον υφυπουργό Νίκο Ταχιάο. Η πρόοδος στο συγκεκριμένο τμήμα έχει ξεπεράσει το 50%. Πλέον και οι πιο απαισιόδοξοι αντιλαμβάνονται ότι έχουν πέσει έξω στις πιο δυσοίωνες προβλέψεις. Είμαστε χαρούμενοι και ευχαριστούμε την κυβέρνηση που κάνει πραγματικότητα ένα όνειρο της Ηλείας. Συζητήσαμε με τον υπουργό και για τον δρόμο Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα. Υλοποιείται η προμέλετη για να δούμε πως μπορεί να γίνει αυτό το έργο και είμαστε αισιόδοξοι πως με την συναίνεση της κυβέρνησης και αυτό το τμήμα της Νότιας Ηλείας, θα γίνει πραγματικότητα».

    Προς αλλαγή η υδρολογική μελέτη του νέου αυτοκινητόδρομου στο ύψος της Βάρδας

    Με αφορμή την επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σταϊκούρα στα εργοτάξια του υπό κατασκευή νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου, κλιμάκιο του Υπουργείου και της αναδόχου εταιρίας APION KLEOS έκανε επιτόπια αυτοψία στα έργα που εκτελούνται στην διασταύρωση Ψαρίου του Δήμου Ανδραβίδας-Κυλλήνης.

    Το κλιμάκιο υποδέχθηκαν ο Δήμαρχος Ανδραβίδας-Κυλλήνης Γιάννης Λέντζας και ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Πολεοδομίας Διονύσης Κεκάτος.

    Lentzas Staikouras

    Είχε προηγηθεί το έγγραφο αίτημα του Δημάρχου Ανδραβίδας-Κυλλήνης προς το Υπουργείο για την άμεση αλλαγή της υδρολογικής μελέτης της κατασκευής του νέου αυτοκινητοδρόμου στο ύψος της Βάρδας, ώστε να αποφεύγεται η συγκέντρωση των όμβριων υδάτων τους προς την πόλη και να παροχετεύεται περιφερικά προς τους χείμαρρους.

    Το κλιμάκιο ενημέρωσε το Δήμαρχο πως η υδρολογική μελέτη θα αλλάξει και άμεσα θα γίνει νέα επίσκεψη στον Δήμο Ανδραβίδας-Κυλλήνης για το θέμα από εκπροσώπους του Υπουργείου μαζί με εκπροσώπους της αναδόχου εταιρίας.

    Παράλληλα, ο Γιάννης Λέντζας έθεσε το ζήτημα αποκατάστασης των αγροτικών δρόμων που καταπονούνται από τη συνεχή διέλευση βαρέων σχημάτων, που χρησιμοποιούνται για το έργο.

    Χριστοδουλόπουλος: Έθεσε το ζήτημα του περιφερειακού δρόμου της Αμαλιάδας στη συνάντησή του με το Χρήστο Σταϊκούρα

    Συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σταϊκούρα, τον Υφυπουργό κ. Νίκο Ταχιάο και υπηρεσιακούς παράγοντες της «Ολυμπίας Οδού» και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, είχε στον εργοτάξιο του Γερακίου ο Δήμαρχος Ήλιδας κ. Χρήστος Χριστοδουλόπουλους, με αφορμή την αυτοψία του κυβερνητικού κλιμακίου στο νέο αυτοκινητόδρομο.

    staikouraw gerakis 5

    Ο Δήμαρχος Ήλιδας, αφού ενημερώθηκε πλήρως για την πορεία του έργου το οποίο εντός ορίων του Δήμου Ήλιδας έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό περίπου 50%, εξέφρασε την ικανοποίησή του, ωστόσο, έθεσε σε όλους τους τόνους το πρόβλημα που υπάρχει με την είσοδο της Αμαλιάδας από το νέο αυτοκινητόδρομο, ελλείψει περιφερειακού δρόμου.

    Η διαβεβαίωση του υπουργού για παράδοση του έργου το 2025, εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος, βάζει σε προτεραιότητα τη δημιουργία περιφερειακού δρόμου, ο οποίος βρίσκεται σε πολύ πρώιμο στάδιο τα τελευταία χρόνια από τον Δήμο Ήλιδας.

    Στη συνέχεια, ο Δήμαρχος Ήλιδας σε ειδική συνάντηση με υπηρεσιακούς παράγοντες της εταιρείας ΤΕΡΝΑ στα γραφεία του εργοταξίου, συζήτησε όλες τις ενδεδειγμένες λύσεις, προκειμένου να γίνουν και οι κατάλληλες ενέργειες.

    staikouraw gerakis 3

    staikouraw gerakis 4

  • Σταϊκούρας, Αλεξοπούλου, Ταχιάος στην Ηλεία σήμερα για την επίβλεψη των έργων του Πάτρα - Πύργος
    Σταϊκούρας, Αλεξοπούλου, Ταχιάος στην Ηλεία σήμερα για την επίβλεψη των έργων του Πάτρα - Πύργος

    Με στόχο την επίβλεψη της πορείας των έργων του αυτοκινητοδρόμου Πατρών – Πύργου επισκέπτονται σήμερα την Ηλεία, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας συνοδευόμενος από τους υφυπουργούς Χριστίνα Αλεξοπούλου και Νίκο Ταχιάο.

    Το πρόγραμμα της πολιτικής ηγεσίας της κυβέρνησης περιλαμβάνει στις 11.00 το πρωί επίσκεψη στο εργοτάξιο Κουρτεσίου διάρκειας περίπου μισής ώρας , ενώ ακολουθεί από τις 12.00 έως τις 12.30 η επίσκεψη στο εργοτάξιο που βρίσκεται στο Γεράκι Αμαλιάδας.

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς