Οικονομία

Ναυτιλία: Το μεγάλο διπλωματικό ατού της Ελλάδας

Ναυτιλία: Το μεγάλο διπλωματικό ατού της Ελλάδας

Πρέσβεις, πρόξενοι από περίπου 80 χώρες και πλήθος επιχειρηματιών συγκεντρώθηκαν για να ανταλλάξουν απόψεις με τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη

Το βράδυ της περασμένης Δευτέρας σε κεντρικό χώρο εστίασης στην Κηφισιά, ο δρόμος γέμισε από διπλωματικά αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες συνοδείας. Από τις τζαμαρίες οι περαστικοί διέκριναν πλήθος κόσμου να συζητάει.

Ήταν μία μάζωξη την οποία κάλλιστα κάποιος θα μπορούσε να αποκαλέσει άτυπο συμβούλιο του ΟΗΕ. Πρέσβεις και πρόξενοι από περίπου 80 χώρες συγκεντρώθηκαν για να ακούσουν και να ανταλλάξουν απόψεις με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, ο οποίος εκείνο το βράδυ βρέθηκε σε διπλωματική αποστολή. Ανάμεσά στους καλεσμένους ήταν εκπρόσωποι του επιχειρηματικού κόσμου.

Το μήνυμα ήταν ξεκάθαρο. «Έχουμε νέα κυβέρνηση που δίνει το πράσινο φως στους διεθνείς αλλά και στους εγχώριους επενδυτές να προχωρήσουν σε επενδύσεις με λιγότερη γραφειοκρατία, που προχωράει σε ανασχεδιασμό του επιχειρηματικού πλαισίου, που δίνει κίνητρα. Στόχος είναι να προσελκύσουμε επενδύσεις αλλά και να προστατεύουμε τις υπάρχουσες επενδύσεις, τα έσοδα της χώρας και τις θέσεις εργασίας» τόνισε ο Γιάννης Πλακιωτάκης: «Από ό,τι έχετε δει προχωρούμε πολύ γρήγορα το έργο μας. Είμαστε πεπεισμένοι ότι τελικά θα πετύχουμε».

Μιλώντας για θέματα ναυτιλίας αρχικώς έκανε μία γενική τοποθέτηση και στη συνέχεια απατώντας σε ερωτήσεις έδωσε ειδήσεις:

«Η Ευρώπη περνάει κρίσιμες στιγμές, γεωπολιτικές εξελίξεις, οικονομικές ανακατατάξεις. Έχουμε την αρχή μίας νέας περιόδου της ΕΕ. Αυτό είναι το περιβάλλον μέσα στο οποίο καλείται η ευρωπαϊκή ναυτιλία να λειτουργήσει.

Κύριο μέλημά μας είναι η διατήρηση και η ενίσχυση της βιωσιμότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, μακριά από πολιτικές που μπορούν να οδηγήσουν σε καταστροφικά αποτελέσματα. Η ναυτιλία των Ελλήνων είναι στο DNA. συμβάλλει αποφασιστικά σε οικονομικό , κοινωνικό και κυρίως σε στρατηγικό επίπεδο.

Θέλω να με την ευκαιρία να ευχαριστήσω την ελληνική πλοιοκτησία και τους Έλληνες εφοπλιστές για τη μεγάλη συνεισφορά τους στην πατρίδα αλλά και στο υπουργείο, στη διαμόρφωση της ελληνικής ναυτιλιακής πολιτικής και μέσω της κοινωφελούς δραστηριότητάς τους της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ έχει συμβάλει αποφασιστικά στην κοινωνία» και συνέχισε:

«-Έχουμε συγκεκριμένο σχέδιο ως κυβέρνηση. Με σεβασμό στα θέματα ναυτιλίας θέλουμε να ενισχύσουμε το ελληνικό νηολόγιο δίνοντας κίνητρα ώστε να προσελκύσουμε περισσότερα πλοία. Επίσης θα δοθούν ευκαιρίες για τα λιμάνια τα οποία είναι στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων. Είναι μεγάλη ευκαιρία για επενδύσεις.

– Στο κοντινό μέλλον θα παρουσιαστούν μεγάλες ευκαιρίες για επενδύσεις στα λιμάνια και επίσης θα ψηφίσουμε νέο νόμο για τον θαλάσσιο τουρισμό, για το γιώτιγκ.

– Η Ελλάδα, χωρίς να είμαι εγωιστής, είναι το καλύτερο μέρος στον κόσμο για το γιώτιγκ.

– Θα θεσμοθετήσουμε και για την ιδιωτική ναυτιλιακή εκπαίδευση.

– Βασικά αυτές είναι οι προτεραιότητές μας για τη ναυτιλία.»

Για το μεταναστευτικό επεσήμανε: «Θα πρέπει η Ευρώπη να αποδείξει την αλληλεγγύη της. Είναι ένα θέμα το οποίο σαφώς χρειάζεται πολιτική πούληση για να επιλυθεί. Όλοι πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι τα σύνορα της Ελλάδας είναι και σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Ο πρόεδρος του Προξενικού Σώματος στην Ελλάδα και πρόξενος των Φιλιππίνων στον Πειραιά, Χάρης Βαφειάς, δήλωσε:

«Κάναμε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση όσο με έμφαση τόσο στη ναυτιλία όσο και στις διεθνείς σχέσεις και στο εμπόριο. Εστιάσουμε στο τι προτίθεται να κάνει η κυβέρνηση από δω και πέρα όπως για παράδειγμα σε θέματα δασμών, σε θέματα σημαίας σε θέματα των λιμανιών. Ήδη ξεκίνησε δυναμικά. Μεγάλη ήταν η επιτυχία της με το θέμα της Θεσσαλονίκης με το καρτέλ που είχε δημιουργηθεί με τις τιμές. Ελπίζουμε να συνεχιστούν οι έρευνες και στα άλλα λιμάνια της χώρας. Ο ΥΝΑ είναι πολύ ορεξάτος και εντυπωσίασε τους ξένους παρευρισκόμενους».

Για την ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου ο Χάρης Βαφειάς είπε:

«Ήμουν και είμαι μεγάλος υποστηρικτής της θέσης ότι η σημαία για να είναι ανταγωνιστική θα πρέπει να φύγουν όλα αυτά τα βάρη που έχει πάνω της. Δεν μπορεί να έχεις τόσες χιλιάδες πλοία ελληνικά και να ένα πολύ μικρό ποσοστό να είναι εγγεγραμμένο στο ελληνικό νηολόγιο.

Έχει πολλά βάρη η ελληνική σημαία. Καταρχήν είναι η σύνθεση πληρώματος. Είναι πεπαλαιωμένο σύστημα αυτό. Πολλοί θέλουν να βάλουν ελληνική σημαία αλλά δεν βρίσκουν Έλληνες αξιωματικούς, όπως απαιτεί η ελληνική νομοθεσία που προβλέπει συγκεκριμένο αριθμό. Είναι κρίμα».

Για τα λιμάνια τόνισε:

«Πρέπει και τα λιμάνια να εκσυγχρονιστούν να πωληθούν . Του Λαυρίου για παράδειγμα, δεν μπορείς να έχεις ένα τέτοιο φοβερό λιμάνι με υποδομές και να έχεις μέσα τρία καράβια ενώ χωράει 30. Και για την κρουαζιέρα πρέπει να την αναπτύξουμε τώρα που λόγω των γεγονότων σε γειτονικές χώρες οι τουρίστες στρέφονται όλο και περισσότεροι στην Ελλάδα».

Ο Χάρης Βαφειάς θεωρεί ότι το BREXIT δίνει τη μεγάλη ευκαιρία στην Ελλάδα να προσελκύσει εταιρείες του ευρύτερου ναυτιλιακού φάσματος:

«Πρέπει να εκμεταλλευτούμε το θέμα του BREXIT. Είναι υπέρ μας αυτό. Είμαστε μία χώρα πάνω στη θάλασσα με καλό φορολογικό πλαίσιο το οποίο μπορούμε να κάνουμε ακόμα καλύτερο, αλλά τώρα που όλοι φεύγουν πρέπει να τους τραβήξουμε εδώ. Να μην πάνε στη Σιγκαπούρη να μην πάνε στο Αμβούργο στο Μονακό στην Κύπρο.
Εδώ και πολλά χρόνια έλληνες εφοπλιστές από το Λονδίνο. Έχουν μείνει λίγοι οι οποίοι περιμένουν να δούνε τι θα γίνει με το BREXIT».

Μεγάλο ενδιαφέρον είχαν οι απόψεις του Νίκου Σούτου, από τους παλαιότερους και πιο έμπειρους ανθρώπους της ελληνικής και παγκόσμιας ναυτιλίας, πρόξενος της Λιβερίας στον Πειραιά:

«Ο υπουργός Ναυτιλίας, είναι ένας άνθρωπος που κατέχει πολλά έχει τρομερή θέληση. Βοηθούμενη από εμάς, και δεν μιλάω πολιτικά, μπορεί η Ελλάδα να έχει όφελος.

Τα γεγονότα δεν μπορείς να τα ανατρέψεις. Γράφουν ιστορία. Είμαστε η μεγαλύτερη ναυτιλία στον κόσμο. Είτε το θέλουν είτε δεν το θέλουν. Αυτή τη ναυτιλία πρέπει πάση θυσία στο μέτρο των δυνατοτήτων και της νομιμότητας να την κρατήσουμε σαν κόρη οφθαλμού. Δεν είναι υπερβολή να πω ότι πριν 3.000 χρόνια κρατήσαμε τον Παρθενώνα.

Δεν θέλω να κάνω πρόβλεψη για τα επόμενα 3.000 αλλά όσα χρόνια μπορούμε να κρατήσουμε την ηγεσία της παγκόσμιας ναυτιλίας».

Για το αν η Ελλάδα μπορεί να αναπτυχθεί ως παγκόσμιο ναυτιλιακό κέντρο είπε:

«Αυτό εξαρτάται από το κλίμα που μπορεί να καλλιεργηθεί στην Ελλάδα. Ο έλληνας εφοπλιστής έχει αποδείξει ότι είναι ευέλικτος. Δηλαδή μπορεί αυτό που έχει να το διοικήσει από την Ελβετία από την Αγγλία από το Ντουμπάι αλλά ακόμα και από την Κάσο. Μιλάω για την ιδέα. Ο τρόπος ή η μέθοδος είναι άλλη υπόθεση. Πριν από 30 χρόνια δεν μπορούσες να πάς στην Κάσο να κάνεις ναυτιλιακό γραφείο . Σήμερα μπορείς. Η Ελλάδα χρειάζεται να είναι το επίκεντρο. Αλλά για να γίνει αυτό θα πρέπει να είναι το έδαφος κατάλληλο. Δεν μπορείς να φυτέψεις ντομάτες πάνω στα βράχια» και κατέληξε λέγοντας:

«Δε θέλουμε χάρες από την εκάστοτε κυβέρνηση. Όσο λιγότερο μπερδεύεται με τη ναυτιλία τόσο καλύτερα για την Ελλάδα. Και όσο οι πολιτικοί προσπαθούν να μπερδευτούν με τη ναυτιλία κακό κάνουν και στην Ελλάδα και στη Ναυτιλία».

Πρόεδρος του Προξενικού Σώματος για την τριετία 2019-2021 είναι ο πλοιοκτήτης Χάρης Βαφειάς. Αντιπρόεδροι είναι Oya Yazar πρόξενος της Τουρκίας σε Αθήνα και Πειραιά καθώς και ο Χρήστος Βαρδίκος πρόξενος κοινοπολιτείας της Ντομίνικα. Γενικός Γραμματέας είναι ο Miguel Capuano πρόξενος της Νικαράγουα.

Μέλη του Δ.Σ είναι ο Αλέξανδρος Σούτος πρόξενος της Λιβερίας, ο δρ Ιωάννης Λύρας πρόξενο της Βραζιλίας, η Άρτεμης Παπαθεοδώρου πρόξενος Λουξεμβούργου στην Αθήνα, ο Κωνσταντίνος Χριστόπουλος πρόξενος Δανίας και Νορβηγίας στην Πάτρα, ο Στέλιος Αναστόπουλος πρόξενος της Κοινοπολιτείας των Μπαχαμών, η Βίκυ Πανταζοπούλου πρόξενος της Κένιας και ο Ashaf Kasawneh πρόξενος της Ιορδανίας στην Ελλάδα.

Νίκος Σούτος πρόξενος της Λιβερίας στον Πειραιά, Χάρης Βαφειάς, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Προξενικού Σώματος και πρόξενος των Φιλιππίνων στον Πειραιά, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής , Γιάννης Πλακιωτάκης και ο Αθανάσιος Κοντοθανάσης νομικός σύμβουλος του Προξενικού Σώματος

Η κυρία Πατρίτσια Δράγνη και η κυρία Έμιλυ Λαγουνάρη σύζυγος του Χάρη Βαφειά

Ιωάννης Λύρας πρόξενος της Βραζιλίας, Χάρης Βαφειάς, Γιάννης Πλακιωτάκης και η σύζυγός του Αφροδίτη Δωρίτη

Η αντιπρόεδρος του Σώματος και πρόξενος της Τουρκίας, Oya Yazar, ο Αλέξανδρος Σούτος, πρόξενος της Λιβερίας στην Αθήνα με τη σύζυγό του Ράνια

Ο Χρήστος Βαρδίκος πρόξενος Κοινοπολιτείας της Ντομίνικα, ο Πάρης Δράγνης, πρόξενος της Ουκρανίας και η σύζυγός του Πατρίτσια και ο Γαβριήλ Πετρίδης της Aries

Η πρόξενος της Τουρκίας, Oya Yazar με την Πρέσβειρα του Μαυροβουνίου Άνα Βουκαντίνοβιτς

Ο πρόξενος των Σεϋχελλών Λουκάς Ελληνας με τη σύζυγό του και η πρόξενος της Ζάμιας Rose Chitzi

Πηγή: Newmoney.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα

tsoukalas popup

tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup