Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου 2019 09:33

Στο Παρακαταθηκών τα λεφτά για τα χρέη που δεν εισπράττουν ιδιώτες

Γράφτηκε από
Ad Slot

"Χρωστάει ο …Γιάννης στο θεριό και το θεριό στο Γιάννη" - Αποφασισμένο να μηδενίσει τα ληξιπρόθεσμα χρέη του δημοσίου η κυβέρνηση-Τι προβλέπει τροπολογία του ΥΠΟΙΚ

Οριστική λύση στο αιώνιο πρόβλημα με τα ληξιπρόθεσμα χρέη του δημοσίου προς τους ιδιώτες δίνει η κυβέρνηση. Και ενώ το δημόσιο είχε τη φήμη «μπαταχτσή» από την εποχή που χρωστούσε και δεν πλήρωνε 7 δισ. στους ιδιώτες, πλέον πασχίζει να εξοφλήσει 1,7 δισ. που του απομένουν και δεν μπορεί!

Σε μια πρωτοποριακή σε σύλληψη ιδέα όμως, το υπουργείο Οικονομικών κατέθεσε τροπολογία στη Βουλή που αλλάζει τα δεδομένα. Αντί να κρύβεται επειδή χρωστά και κρατά «κάβα» λεφτά για πλεονάσματα ή λόγους ασφαλείας, το δημόσιο βγαίνει πλέον μπροστά και ψάχνει τους ιδιώτες που τους χρωστά (1,673 δισ. ευρώ τον Σεπτέμβριο) για να τους πληρώσει!

Και όταν δεν τους βρίσκει, τα παίζει όλα για όλα: βάζει «πάνω στο τραπέζι» τα λεφτά που τους χρωστάει. Τους προκαλεί να έρθουν να τα εισπράξουν γιατί αλλιώς, αν παρέλθουν πέντε χρόνια και δεν σπεύσουν, τα ποσά παραγράφονται υπέρ του κρατικού δημόσιου φορέα που τους τα οφείλει και θα απαιτηθεί να πάνε στα δικαστήρια, αν επιμένουν να τα λάβουν.

Έτσι, μέχρι το τέλος του έτους ή τις αρχές του 2020 θα μπορέσει σταδιακά το δημόσιο να περιορίσει ή και εκμηδενίσει τις οφειλές που έχουν «κολλήσει» στα 1,6-1,7 δισ. ευρώ.

Το οξύμωρο βέβαια, που αποκαλύπτεται πίσω από αυτό το σχέδιο και την αιτιολογική έκθεση που το συνοδεύει, είναι πως ένας ισχυρός λόγος τον οποίον το δημόσιο επικαλείται για να δικαιολογήσει γιατί δεν μπορεί να εξοφλήσει τα χρέη του στους ιδιώτες, είναι ότι και οι ίδιοι οι ιδιώτες (προμηθευτές κλπ) έχουν μπλεξίματα με την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία, με συνέπεια να μην μπορούν να λάβουν φορολογική ή ασφαλιστική ενημερότητα όπως απαιτείται, για να μπορέσουν στη συνέχεια να καταθέσουν αίτηση και να εισπράξουν τα χρήματα που τους οφείλονται.

Δηλαδή οι κρατικές υπηρεσίες και οι φορείς χρωστούν σε ιδιώτες, που και αυτοί με τη σειρά τους χρωστούν στο κράτος,αλλά αντί να γίνει κάποιου είδους συμψηφισμός ώστε να μηδενίσουν τα μεταξύ τους χρέη, περιμένει ο ένας τον άλλον ποιος θα πληρώσει πρώτος, για να πάει μετά να πληρώσει με τη σειρά του και αυτός τον άλλον!

Τι αποκαλύπτει η τροπολογία

Με τις διατάξεις της τροπολογίας, φορείς της γενικής κυβέρνησης οι οποίοι χρωστούν λεφτά σε ιδιώτες θα κάνουν δημόσια κατάθεση , υπό μορφή γραμματίου παρακαταθήκης στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Για να εισπράξουν τα λεφτά τους οι ιδιώτες θα πρέπει προσκομίσουν ασφαλιστική ή/και φορολογική ενημερότητα. Σε κάθε περίπτωση όμως, τα ληξιπρόθεσμα χρέη του δημοσίου θα έχουν «σβηστεί».

Σύμφωνα με την τροπολογία, «κατά τα τελευταία έτη παρατηρείται το φαινόμενο αύξησης των περιπτώσεων, κατά τις οποίες οι φορείς γενικής κυβέρνησης δεν δύνανται να εξοφλήσουν τις οφειλές τους απέναντι στους ιδιώτες πιστωτές τους, κυρίως επειδή αυτοί δεν προσκομίζουν στις αρμόδιες για την εντολή προς εξόφληση υπηρεσίες, αποδεικτικό φορολογικής ή και ασφαλιστικής ενημερότητας για διάφορους λόγους, με συνέπεια να παρατείνεται η ύπαρξη οικονομικών εκκρεμοτήτων μεταξύ των φορέων γενικής κυβέρνησης και των ιδιωτών με περαιτέρω αρνητικές δημοσιονομικές συνέπειες (αύξηση-σώρρευση ληξιπρόθεσμων οφειλών».

Ποια είναι η λύση;

Το Παρακαταθηκών και Δανείων. Σύμφωνα με την τροπολογία:

1. Η αρμόδια για την έκδοση του σχετικού τίτλου πληρωμής υπηρεσία, γνωστοποιεί την παρακατάθεση του οφειλόμενου ποσού στον δικαιούχο, ο οποίος βαρύνεται με την προβλεπόμενη αμοιβή του Ταμείου και υποχρεούται να προσκομίσει στο Ταμείο το απαιτούμενο αποδεικτικό φορολογικής ή/ και ασφαλιστικής ενημερότητάς του. Δηλαδή, όσο καθυστερεί, θα πληρώνει και «φύλακτρα» στο Παρακαταθηκών και Δανείων.

2. Με τη δημόσια κατάθεση επέρχεται απόσβεση της υφιστάμενης ενοχής του φορέα γενικής κυβέρνησης έναντι του δικαιούχου και δεν παρέχεται δυνατότητα ανάκλησης αυτής. Δηλαδή το δημόσιο θεωρείται πως εξόφλησε την οφειλή ακόμα και αν δεν έχει αγγίξει τα χρήματα ο δικαιούχος.

3. Εφόσον εντός πενταετίας από τη σύσταση της παρακαταθήκης, δεν διενεργηθεί είσπραξη του ποσού, ούτε κατατεθεί στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων αποδεικτικό φορολογικής ή / και ασφαλιστικής ενημερότητας κατά περίπτωση, η χρηματική απαίτηση από την παρακαταθήκη παραγράφεται υπέρ του καταθέτη φορέα και το σχετικό ποσό, μετά την αφαίρεση της αμοιβής του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων , επιστρέφεται σε αυτόν, χωρίς υπαίτια καθυστέρηση. Τυχόν αξιώσεις του δικαιούχου εγείρονται εφεξής κατά του φορέα.

Αυτό που ΔΕΝ λύνεται πάντως, είναι τι συμβαίνει όταν οι καθυστερήσεις του δημοσίου να πληώσει τα χρέη τους σε φορολογικά και ασφαλιστικά ενήμερους ιδιώτες, τους προκαλούν οικονομική ασφυξία με αποτέλεσμα να αναγκάζονται να δημιουργούν χρέη προς το δημόσιο, που μετά δεν μπορούν να εξφλήσουν αφού δεν μπορούν να αγγίξουν τα λεφτά που τους χρωστάει το δημόσιομ προκειμένου με τη σειρά τους και αυτοί να εξοφλήσουν τις δικές τους υποχρεώσει σε εφορίες και τα ασφαλιστικά Ταμεία.

Πηγή: Νewmoney.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου 2019 10:05

Σχετικά Άρθρα

  • Ληξιπρόθεσμα χρέη: Πότε «διαγράφονται» - Τι αλλάζει με τις παλιές οφειλές
    Ληξιπρόθεσμα χρέη: Πότε «διαγράφονται» - Τι αλλάζει με τις παλιές οφειλές

    Αλλαγές στα κριτήρια και τις προϋποθέσεις για τον χαρακτηρισμό των οφειλών ως «ανεπίδεκτων είσπραξης» φέρνει η νέα απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή.

    Σύμφωνα με την απόφαση, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο και οι συμβεβαιωμένες οφειλές προς τρίτους θα χαρακτηρίζονται ως ανεπίδεκτες είσπραξης, εάν πληρούνται ορισμένα συνολικά κριτήρια και το κυριότερο αυτών είναι το αν δεν υπάρχει ουσιαστικά καμιά πιθανότητα να εισπραχθούν.

    Συγκεκριμένα, η νέα απόφαση Πιτσιλή προβλέπει τα εξής:

    1. Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο και οι συμβεβαιωμένες οφειλές προς τρίτους χαρακτηρίζονται ως ανεπίδεκτες είσπραξης, εφόσον συντρέχουν σωρευτικά τα ακόλουθα:

    α) Έχουν ολοκληρωθεί οι έρευνες με βάση τα εκάστοτε πρόσφορα διαθέσιμα ηλεκτρονικά μέσα της Φορολογικής Διοίκησης και από τις έρευνες αυτές δεν διαπιστώθηκε η ύπαρξη περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη και των συνυπόχρεων προσώπων ή διαπιστώθηκε η καθ’ οιονδήποτε τρόπο εκποίηση των περιουσιακών τους στοιχείων που δεν υπόκεινται σε ακύρωση ή σε διάρρηξη κατά τα άρθρα 939 και επόμενα του Αστικού Κώδικα και ειδικότερα διαπιστώθηκε η ολοκλήρωση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών, ακινήτων ή απαιτήσεων κατά των ανωτέρω ευθυνόμενων προσώπων με επίσπευση του Δημοσίου ή τρίτων ή από τον εκκαθαριστή στο πλαίσιο της διαδικασίας εκκαθάρισης και η παύση των εργασιών της πτώχευσης, εφόσον έχει λάβει χώρα κήρυξη των ευθυνόμενων προσώπων σε πτώχευση, η οποία δεν έχει περατωθεί. Η εκμίσθωση τραπεζικής θυρίδας από οφειλέτη ή συνυπόχρεο πρόσωπο δεν κωλύει τον χαρακτηρισμό των οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης, ακόμα και πριν λάβει χώρα η διάρρηξη αυτής, εφόσον έχει ήδη επιβληθεί κατάσχεση στα χέρια τρίτου.

    β) Έχει υποβληθεί αίτηση ποινικής δίωξης κατά τις διατάξεις του άρθρου 25 του ν. 1882/1990 (Α’ 43) σε όσες περιπτώσεις συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις ή δεν είναι δυνατή η υποβολή αυτής.
    γ) Έχει πραγματοποιηθεί έλεγχος από ειδικά οριζόμενο ελεγκτή της αρμόδιας υπηρεσίας της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, ο οποίος πιστοποιεί, με βάση ειδικά αιτιολογημένη έκθεση ελέγχου, ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις των περ. (α) και (β) και είναι αντικειμενικά αδύνατη η είσπραξη των οφειλών. Κατ’ εξαίρεση, σε περίπτωση εφαρμογής των διατάξεων της παρ. 4 ή της περ. (α) της παρ. 5, με την έκθεση ελέγχου πιστοποιείται, αντί της συνδρομής της περ. (α) της παρούσας παραγράφου, η συνδρομή των προϋποθέσεων των διατάξεων αυτών, κατά περίπτωση. Αν ο οφειλέτης ή συνυπόχρεος έχει αποβιώσει και εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της περ. (β) της παρ. 5, ειδικά ως προς τον αποβιώσαντα οφειλέτη ή συνυπόχρεο πιστοποιείται μόνο η συνδρομή της περίπτωσης αυτής.

    2. Για εταιρείες του τελούν υπό κρατικό έλεγχο ή στις οποίες ασκείται κρατική εποπτεία και οι οποίες τελούν υπό εκκαθάριση ή πτώχευση απαιτείται η αναγγελία του Δημοσίου στις διαδικασίες αυτές και η συνδρομή των περ. (β) και (γ) της προηγούμενης παρ. 1.

    3. Για οφειλές που αφορούν κοινότητες ομογενειακών οργανώσεων που έχουν στην κυριότητά τους ελληνικά σχολεία στην αλλοδαπή απαιτείται η συνδρομή της περ. (γ) της παρ. 1.

    4. Κατά παρέκκλιση από τα οριζόμενα στην περ. (α) της παρ. 1, χαρακτηρίζονται ως ανεπίδεκτες είσπραξης οφειλές παρά την ύπαρξη περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη ή συνυπόχρεου προσώπου, αν για τα υφιστάμενα περιουσιακά στοιχεία συντρέχουν σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

    α) Η συνολική αξία της κυριότητας και των λοιπών εμπράγματων δικαιωμάτων επί ακινήτων του οφειλέτη και των συνυπόχρεων προσώπων είναι ιδιαίτερα μικρής αξίας σε σχέση με τη συνολική βασική ληξιπρόθεσμη οφειλή, δεν υπερβαίνει το πέντε τοις εκατό (5%) του ύψους της οφειλής και σε κάθε περίπτωση το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, όπως η αξία αυτή προκύπτει, κατά σειρά, από εκτίμηση πιστοποιημένου εκτιμητή, όπου υπάρχει, ή από το ποσό του αθροίσματος της φορολογητέας αξίας των δικαιωμάτων αυτών για τον υπολογισμό του ΕΝΦΙΑ σύμφωνα με τον ν. 4223/2013, όπως αυτό προκύπτει από την τελευταία συντεθείσα πράξη προσδιορισμού φόρου, ή από την έκθεση κατάσχεσης. Αν συντρέχουν οι λοιπές προϋποθέσεις του προηγούμενου εδαφίου αλλά η συνολική αξία της κυριότητας και των λοιπών εμπράγματων δικαιωμάτων επί ακινήτων του οφειλέτη και των συνυπόχρεων προσώπων υπερβαίνει το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, ως ανεπίδεκτη είσπραξης χαρακτηρίζεται η οφειλή που απομένει μετά την αφαίρεση του διπλάσιου ποσού της αξίας αυτών. Για την εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου, ο χαρακτηρισμός οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης γίνεται κατά σειρά παλαιότητας, από την παλαιότερη οφειλή προς τη νεότερη, με κριτήριο τον χρόνο καταχώρισης της οφειλής στα βιβλία εισπρακτέων εσόδων.

    β) Η συνολική αξία της κινητής περιουσίας του οφειλέτη και των συνυπόχρεων προσώπων είναι ιδιαίτερα μικρής αξίας σε σχέση με το ύψος της συνολικής βασικής ληξιπρόθεσμης οφειλής και δεν υπερβαίνει το ποσό των τριάντα χιλιάδων (30.000) ευρώ, όπως η αξία αυτή προκύπτει, κατά σειρά, από εκτίμηση πιστοποιημένου εκτιμητή ή από την έκθεση κατάσχεσης.

    5. Κατά παρέκκλιση από τα οριζόμενα στην περ. (α) της παρ. 1, ως ανεπίδεκτες είσπραξης χαρακτηρίζονται οφειλές και στις ακόλουθες περιπτώσεις:

    α) Αν έχει παρέλθει χρονικό διάστημα τουλάχιστον δέκα ετών από την υπαγωγή της επιχείρησης του οφειλέτη, φυσικού ή νομικού προσώπου, σε διαδικασία ειδικής εκκαθάρισης ή από τη λύση του νομικού προσώπου και η τρέχουσα συνολική αξία του ενεργητικού της υπό εκκαθάριση περιουσίας και της περιουσίας των συνυπόχρεων προσώπων είναι ιδιαίτερα μικρής αξίας σε σχέση με τη συνολική βασική ληξιπρόθεσμη οφειλή, η οποία δεν υπερβαίνει το πέντε τοις εκατό (5%) του ύψους της οφειλής και σε κάθε περίπτωση το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ. Αν συντρέχουν οι λοιπές προϋποθέσεις του προηγούμενου εδαφίου αλλά η τρέχουσα συνολική αξία του ενεργητικού της υπό εκκαθάριση περιουσίας και της περιουσίας των συνυπόχρεων προσώπων υπερβαίνει το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, ως ανεπίδεκτη είσπραξης χαρακτηρίζεται η οφειλή που απομένει μετά την αφαίρεση του διπλάσιου ποσού της αξίας αυτών, κατ’ ανάλογη εφαρμογή του τρίτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 4 του παρόντος άρθρου. Για την εφαρμογή των προηγούμενων εδαφίων, ο υπολογισμός της αξίας του ενεργητικού της υπό εκκαθάριση περιουσίας γίνεται με βάση βεβαίωση του εκκαθαριστή, ενώ για τα συνυπόχρεα πρόσωπα εφαρμόζονται οι διατάξεις της παρ. 4. Οι διατάξεις της παρούσας περίπτωσης εφαρμόζονται μόνο για οφειλές που γεννήθηκαν ή ανάγονται σε χρόνο έως την έναρξη της διαδικασίας εκκαθάρισης, ανεξαρτήτως του χρόνου βεβαίωσής τους, και έχουν αναγγελθεί σε αυτή.

    β) Αν ο οφειλέτης ή συνυπόχρεο πρόσωπο απεβίωσε χωρίς να καταλείπει οποιοδήποτε περιουσιακό στοιχείο και ο επιζών σύζυγος ή μέρος συμφώνου συμβίωσης, τα τέκνα του οφειλέτη καθώς και οι εκ διαθήκης κληρονόμοι αυτού αποποιήθηκαν την επαχθείσα κληρονομιά. Στην περίπτωση αυτή, για το χαρακτηρισμό οφειλής ως ανεπίδεκτης είσπραξης, δεν απαιτείται έρευνα και επίσπευση της διαδικασίας είσπραξης σε βάρος των λοιπών κληρονόμων του αποβιώσαντος».

    Πηγή: Cnn.gr

  • Πότε «διαγράφονται» τα ληξιπρόθεσμα χρέη - Τι αλλάζει με τις παλιές οφειλές
    Πότε «διαγράφονται» τα ληξιπρόθεσμα χρέη - Τι αλλάζει με τις παλιές οφειλές

    Αλλάζουν τα κριτήρια και προϋποθέσεις για τον χαρακτηρισμό των οφειλών ως «ανεπίδεκτων είσπραξης» φέρνει η νέα απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή.

    Σύμφωνα με την απόφαση, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο και οι συμβεβαιωμένες οφειλές προς τρίτους θα χαρακτηρίζονται ως ανεπίδεκτες είσπραξης, εάν πληρούνται ορισμένα συνολικά κριτήρια και το κυριότερο αυτών είναι το ανδεν υπάρχει ουσιαστικά καμιά πιθανότητα να εισπραχθούν.

    Συγκεκριμένα, η νέα απόφαση Πιτσιλή προβλέπει τα εξής:

    1. Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο και οι συμβεβαιωμένες οφειλές προς τρίτους χαρακτηρίζονται ως ανεπίδεκτες είσπραξης, εφόσον συντρέχουν σωρευτικά τα ακόλουθα:

    α) Έχουν ολοκληρωθεί οι έρευνες με βάση τα εκάστοτε πρόσφορα διαθέσιμα ηλεκτρονικά μέσα της Φορολογικής Διοίκησης και από τις έρευνες αυτές δεν διαπιστώθηκε η ύπαρξη περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη και των συνυπόχρεων προσώπων ή διαπιστώθηκε η καθ’ οιονδήποτε τρόπο εκποίηση των περιουσιακών τους στοιχείων που δεν υπόκεινται σε ακύρωση ή σε διάρρηξη κατά τα άρθρα 939 και επόμενα του Αστικού Κώδικα και ειδικότερα διαπιστώθηκε η ολοκλήρωση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών, ακινήτων ή απαιτήσεων κατά των ανωτέρω ευθυνόμενων προσώπων με επίσπευση του Δημοσίου ή τρίτων ή από τον εκκαθαριστή στο πλαίσιο της διαδικασίας εκκαθάρισης και η παύση των εργασιών της πτώχευσης, εφόσον έχει λάβει χώρα κήρυξη των ευθυνόμενων προσώπων σε πτώχευση, η οποία δεν έχει περατωθεί. Η εκμίσθωση τραπεζικής θυρίδας από οφειλέτη ή συνυπόχρεο πρόσωπο δεν κωλύει τον χαρακτηρισμό των οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης, ακόμα και πριν λάβει χώρα η διάρρηξη αυτής, εφόσον έχει ήδη επιβληθεί κατάσχεση στα χέρια τρίτου.

    β) Έχει υποβληθεί αίτηση ποινικής δίωξης κατά τις διατάξεις του άρθρου 25 του ν. 1882/1990 (Α’ 43) σε όσες περιπτώσεις συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις ή δεν είναι δυνατή η υποβολή αυτής.
    γ) Έχει πραγματοποιηθεί έλεγχος από ειδικά οριζόμενο ελεγκτή της αρμόδιας υπηρεσίας της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, ο οποίος πιστοποιεί, με βάση ειδικά αιτιολογημένη έκθεση ελέγχου, ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις των περ. (α) και (β) και είναι αντικειμενικά αδύνατη η είσπραξη των οφειλών. Κατ’ εξαίρεση, σε περίπτωση εφαρμογής των διατάξεων της παρ. 4 ή της περ. (α) της παρ. 5, με την έκθεση ελέγχου πιστοποιείται, αντί της συνδρομής της περ. (α) της παρούσας παραγράφου, η συνδρομή των προϋποθέσεων των διατάξεων αυτών, κατά περίπτωση. Αν ο οφειλέτης ή συνυπόχρεος έχει αποβιώσει και εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της περ. (β) της παρ. 5, ειδικά ως προς τον αποβιώσαντα οφειλέτη ή συνυπόχρεο πιστοποιείται μόνο η συνδρομή της περίπτωσης αυτής.

    2. Για εταιρείες του τελούν υπό κρατικό έλεγχο ή στις οποίες ασκείται κρατική εποπτεία και οι οποίες τελούν υπό εκκαθάριση ή πτώχευση απαιτείται η αναγγελία του Δημοσίου στις διαδικασίες αυτές και η συνδρομή των περ. (β) και (γ) της προηγούμενης παρ. 1.

    3. Για οφειλές που αφορούν κοινότητες ομογενειακών οργανώσεων που έχουν στην κυριότητά τους ελληνικά σχολεία στην αλλοδαπή απαιτείται η συνδρομή της περ. (γ) της παρ. 1.

    4. Κατά παρέκκλιση από τα οριζόμενα στην περ. (α) της παρ. 1, χαρακτηρίζονται ως ανεπίδεκτες είσπραξης οφειλές παρά την ύπαρξη περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη ή συνυπόχρεου προσώπου, αν για τα υφιστάμενα περιουσιακά στοιχεία συντρέχουν σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

    α) Η συνολική αξία της κυριότητας και των λοιπών εμπράγματων δικαιωμάτων επί ακινήτων του οφειλέτη και των συνυπόχρεων προσώπων είναι ιδιαίτερα μικρής αξίας σε σχέση με τη συνολική βασική ληξιπρόθεσμη οφειλή, δεν υπερβαίνει το πέντε τοις εκατό (5%) του ύψους της οφειλής και σε κάθε περίπτωση το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, όπως η αξία αυτή προκύπτει, κατά σειρά, από εκτίμηση πιστοποιημένου εκτιμητή, όπου υπάρχει, ή από το ποσό του αθροίσματος της φορολογητέας αξίας των δικαιωμάτων αυτών για τον υπολογισμό του ΕΝΦΙΑ σύμφωνα με τον ν. 4223/2013, όπως αυτό προκύπτει από την τελευταία συντεθείσα πράξη προσδιορισμού φόρου, ή από την έκθεση κατάσχεσης. Αν συντρέχουν οι λοιπές προϋποθέσεις του προηγούμενου εδαφίου αλλά η συνολική αξία της κυριότητας και των λοιπών εμπράγματων δικαιωμάτων επί ακινήτων του οφειλέτη και των συνυπόχρεων προσώπων υπερβαίνει το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, ως ανεπίδεκτη είσπραξης χαρακτηρίζεται η οφειλή που απομένει μετά την αφαίρεση του διπλάσιου ποσού της αξίας αυτών. Για την εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου, ο χαρακτηρισμός οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης γίνεται κατά σειρά παλαιότητας, από την παλαιότερη οφειλή προς τη νεότερη, με κριτήριο τον χρόνο καταχώρισης της οφειλής στα βιβλία εισπρακτέων εσόδων.

    β) Η συνολική αξία της κινητής περιουσίας του οφειλέτη και των συνυπόχρεων προσώπων είναι ιδιαίτερα μικρής αξίας σε σχέση με το ύψος της συνολικής βασικής ληξιπρόθεσμης οφειλής και δεν υπερβαίνει το ποσό των τριάντα χιλιάδων (30.000) ευρώ, όπως η αξία αυτή προκύπτει, κατά σειρά, από εκτίμηση πιστοποιημένου εκτιμητή ή από την έκθεση κατάσχεσης.

    5. Κατά παρέκκλιση από τα οριζόμενα στην περ. (α) της παρ. 1, ως ανεπίδεκτες είσπραξης χαρακτηρίζονται οφειλές και στις ακόλουθες περιπτώσεις:

    α) Αν έχει παρέλθει χρονικό διάστημα τουλάχιστον δέκα ετών από την υπαγωγή της επιχείρησης του οφειλέτη, φυσικού ή νομικού προσώπου, σε διαδικασία ειδικής εκκαθάρισης ή από τη λύση του νομικού προσώπου και η τρέχουσα συνολική αξία του ενεργητικού της υπό εκκαθάριση περιουσίας και της περιουσίας των συνυπόχρεων προσώπων είναι ιδιαίτερα μικρής αξίας σε σχέση με τη συνολική βασική ληξιπρόθεσμη οφειλή, η οποία δεν υπερβαίνει το πέντε τοις εκατό (5%) του ύψους της οφειλής και σε κάθε περίπτωση το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ. Αν συντρέχουν οι λοιπές προϋποθέσεις του προηγούμενου εδαφίου αλλά η τρέχουσα συνολική αξία του ενεργητικού της υπό εκκαθάριση περιουσίας και της περιουσίας των συνυπόχρεων προσώπων υπερβαίνει το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, ως ανεπίδεκτη είσπραξης χαρακτηρίζεται η οφειλή που απομένει μετά την αφαίρεση του διπλάσιου ποσού της αξίας αυτών, κατ’ ανάλογη εφαρμογή του τρίτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 4 του παρόντος άρθρου. Για την εφαρμογή των προηγούμενων εδαφίων, ο υπολογισμός της αξίας του ενεργητικού της υπό εκκαθάριση περιουσίας γίνεται με βάση βεβαίωση του εκκαθαριστή, ενώ για τα συνυπόχρεα πρόσωπα εφαρμόζονται οι διατάξεις της παρ. 4. Οι διατάξεις της παρούσας περίπτωσης εφαρμόζονται μόνο για οφειλές που γεννήθηκαν ή ανάγονται σε χρόνο έως την έναρξη της διαδικασίας εκκαθάρισης, ανεξαρτήτως του χρόνου βεβαίωσής τους, και έχουν αναγγελθεί σε αυτή.

    β) Αν ο οφειλέτης ή συνυπόχρεο πρόσωπο απεβίωσε χωρίς να καταλείπει οποιοδήποτε περιουσιακό στοιχείο και ο επιζών σύζυγος ή μέρος συμφώνου συμβίωσης, τα τέκνα του οφειλέτη καθώς και οι εκ διαθήκης κληρονόμοι αυτού αποποιήθηκαν την επαχθείσα κληρονομιά. Στην περίπτωση αυτή, για το χαρακτηρισμό οφειλής ως ανεπίδεκτης είσπραξης, δεν απαιτείται έρευνα και επίσπευση της διαδικασίας είσπραξης σε βάρος των λοιπών κληρονόμων του αποβιώσαντος».

    Πηγή: Cnn.gr

  • Πότε «διαγράφονται» τα ληξιπρόθεσμα χρέη - Τι αλλάζει με τις παλιές οφειλές
    Πότε «διαγράφονται» τα ληξιπρόθεσμα χρέη - Τι αλλάζει με τις παλιές οφειλές

    Αλλάζουν τα κριτήρια και προϋποθέσεις για τον χαρακτηρισμό των οφειλών ως «ανεπίδεκτων είσπραξης» φέρνει η νέα απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή.

    Σύμφωνα με την απόφαση, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο και οι συμβεβαιωμένες οφειλές προς τρίτους θα χαρακτηρίζονται ως ανεπίδεκτες είσπραξης, εάν πληρούνται ορισμένα συνολικά κριτήρια και το κυριότερο αυτών είναι το ανδεν υπάρχει ουσιαστικά καμιά πιθανότητα να εισπραχθούν.

    Συγκεκριμένα, η νέα απόφαση Πιτσιλή προβλέπει τα εξής:

    1. Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο και οι συμβεβαιωμένες οφειλές προς τρίτους χαρακτηρίζονται ως ανεπίδεκτες είσπραξης, εφόσον συντρέχουν σωρευτικά τα ακόλουθα:

    α) Έχουν ολοκληρωθεί οι έρευνες με βάση τα εκάστοτε πρόσφορα διαθέσιμα ηλεκτρονικά μέσα της Φορολογικής Διοίκησης και από τις έρευνες αυτές δεν διαπιστώθηκε η ύπαρξη περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη και των συνυπόχρεων προσώπων ή διαπιστώθηκε η καθ’ οιονδήποτε τρόπο εκποίηση των περιουσιακών τους στοιχείων που δεν υπόκεινται σε ακύρωση ή σε διάρρηξη κατά τα άρθρα 939 και επόμενα του Αστικού Κώδικα και ειδικότερα διαπιστώθηκε η ολοκλήρωση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών, ακινήτων ή απαιτήσεων κατά των ανωτέρω ευθυνόμενων προσώπων με επίσπευση του Δημοσίου ή τρίτων ή από τον εκκαθαριστή στο πλαίσιο της διαδικασίας εκκαθάρισης και η παύση των εργασιών της πτώχευσης, εφόσον έχει λάβει χώρα κήρυξη των ευθυνόμενων προσώπων σε πτώχευση, η οποία δεν έχει περατωθεί. Η εκμίσθωση τραπεζικής θυρίδας από οφειλέτη ή συνυπόχρεο πρόσωπο δεν κωλύει τον χαρακτηρισμό των οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης, ακόμα και πριν λάβει χώρα η διάρρηξη αυτής, εφόσον έχει ήδη επιβληθεί κατάσχεση στα χέρια τρίτου.

    β) Έχει υποβληθεί αίτηση ποινικής δίωξης κατά τις διατάξεις του άρθρου 25 του ν. 1882/1990 (Α’ 43) σε όσες περιπτώσεις συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις ή δεν είναι δυνατή η υποβολή αυτής.
    γ) Έχει πραγματοποιηθεί έλεγχος από ειδικά οριζόμενο ελεγκτή της αρμόδιας υπηρεσίας της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, ο οποίος πιστοποιεί, με βάση ειδικά αιτιολογημένη έκθεση ελέγχου, ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις των περ. (α) και (β) και είναι αντικειμενικά αδύνατη η είσπραξη των οφειλών. Κατ’ εξαίρεση, σε περίπτωση εφαρμογής των διατάξεων της παρ. 4 ή της περ. (α) της παρ. 5, με την έκθεση ελέγχου πιστοποιείται, αντί της συνδρομής της περ. (α) της παρούσας παραγράφου, η συνδρομή των προϋποθέσεων των διατάξεων αυτών, κατά περίπτωση. Αν ο οφειλέτης ή συνυπόχρεος έχει αποβιώσει και εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της περ. (β) της παρ. 5, ειδικά ως προς τον αποβιώσαντα οφειλέτη ή συνυπόχρεο πιστοποιείται μόνο η συνδρομή της περίπτωσης αυτής.

    2. Για εταιρείες του τελούν υπό κρατικό έλεγχο ή στις οποίες ασκείται κρατική εποπτεία και οι οποίες τελούν υπό εκκαθάριση ή πτώχευση απαιτείται η αναγγελία του Δημοσίου στις διαδικασίες αυτές και η συνδρομή των περ. (β) και (γ) της προηγούμενης παρ. 1.

    3. Για οφειλές που αφορούν κοινότητες ομογενειακών οργανώσεων που έχουν στην κυριότητά τους ελληνικά σχολεία στην αλλοδαπή απαιτείται η συνδρομή της περ. (γ) της παρ. 1.

    4. Κατά παρέκκλιση από τα οριζόμενα στην περ. (α) της παρ. 1, χαρακτηρίζονται ως ανεπίδεκτες είσπραξης οφειλές παρά την ύπαρξη περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη ή συνυπόχρεου προσώπου, αν για τα υφιστάμενα περιουσιακά στοιχεία συντρέχουν σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

    α) Η συνολική αξία της κυριότητας και των λοιπών εμπράγματων δικαιωμάτων επί ακινήτων του οφειλέτη και των συνυπόχρεων προσώπων είναι ιδιαίτερα μικρής αξίας σε σχέση με τη συνολική βασική ληξιπρόθεσμη οφειλή, δεν υπερβαίνει το πέντε τοις εκατό (5%) του ύψους της οφειλής και σε κάθε περίπτωση το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, όπως η αξία αυτή προκύπτει, κατά σειρά, από εκτίμηση πιστοποιημένου εκτιμητή, όπου υπάρχει, ή από το ποσό του αθροίσματος της φορολογητέας αξίας των δικαιωμάτων αυτών για τον υπολογισμό του ΕΝΦΙΑ σύμφωνα με τον ν. 4223/2013, όπως αυτό προκύπτει από την τελευταία συντεθείσα πράξη προσδιορισμού φόρου, ή από την έκθεση κατάσχεσης. Αν συντρέχουν οι λοιπές προϋποθέσεις του προηγούμενου εδαφίου αλλά η συνολική αξία της κυριότητας και των λοιπών εμπράγματων δικαιωμάτων επί ακινήτων του οφειλέτη και των συνυπόχρεων προσώπων υπερβαίνει το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, ως ανεπίδεκτη είσπραξης χαρακτηρίζεται η οφειλή που απομένει μετά την αφαίρεση του διπλάσιου ποσού της αξίας αυτών. Για την εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου, ο χαρακτηρισμός οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης γίνεται κατά σειρά παλαιότητας, από την παλαιότερη οφειλή προς τη νεότερη, με κριτήριο τον χρόνο καταχώρισης της οφειλής στα βιβλία εισπρακτέων εσόδων.

    β) Η συνολική αξία της κινητής περιουσίας του οφειλέτη και των συνυπόχρεων προσώπων είναι ιδιαίτερα μικρής αξίας σε σχέση με το ύψος της συνολικής βασικής ληξιπρόθεσμης οφειλής και δεν υπερβαίνει το ποσό των τριάντα χιλιάδων (30.000) ευρώ, όπως η αξία αυτή προκύπτει, κατά σειρά, από εκτίμηση πιστοποιημένου εκτιμητή ή από την έκθεση κατάσχεσης.

    5. Κατά παρέκκλιση από τα οριζόμενα στην περ. (α) της παρ. 1, ως ανεπίδεκτες είσπραξης χαρακτηρίζονται οφειλές και στις ακόλουθες περιπτώσεις:

    α) Αν έχει παρέλθει χρονικό διάστημα τουλάχιστον δέκα ετών από την υπαγωγή της επιχείρησης του οφειλέτη, φυσικού ή νομικού προσώπου, σε διαδικασία ειδικής εκκαθάρισης ή από τη λύση του νομικού προσώπου και η τρέχουσα συνολική αξία του ενεργητικού της υπό εκκαθάριση περιουσίας και της περιουσίας των συνυπόχρεων προσώπων είναι ιδιαίτερα μικρής αξίας σε σχέση με τη συνολική βασική ληξιπρόθεσμη οφειλή, η οποία δεν υπερβαίνει το πέντε τοις εκατό (5%) του ύψους της οφειλής και σε κάθε περίπτωση το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ. Αν συντρέχουν οι λοιπές προϋποθέσεις του προηγούμενου εδαφίου αλλά η τρέχουσα συνολική αξία του ενεργητικού της υπό εκκαθάριση περιουσίας και της περιουσίας των συνυπόχρεων προσώπων υπερβαίνει το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, ως ανεπίδεκτη είσπραξης χαρακτηρίζεται η οφειλή που απομένει μετά την αφαίρεση του διπλάσιου ποσού της αξίας αυτών, κατ’ ανάλογη εφαρμογή του τρίτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 4 του παρόντος άρθρου. Για την εφαρμογή των προηγούμενων εδαφίων, ο υπολογισμός της αξίας του ενεργητικού της υπό εκκαθάριση περιουσίας γίνεται με βάση βεβαίωση του εκκαθαριστή, ενώ για τα συνυπόχρεα πρόσωπα εφαρμόζονται οι διατάξεις της παρ. 4. Οι διατάξεις της παρούσας περίπτωσης εφαρμόζονται μόνο για οφειλές που γεννήθηκαν ή ανάγονται σε χρόνο έως την έναρξη της διαδικασίας εκκαθάρισης, ανεξαρτήτως του χρόνου βεβαίωσής τους, και έχουν αναγγελθεί σε αυτή.

    β) Αν ο οφειλέτης ή συνυπόχρεο πρόσωπο απεβίωσε χωρίς να καταλείπει οποιοδήποτε περιουσιακό στοιχείο και ο επιζών σύζυγος ή μέρος συμφώνου συμβίωσης, τα τέκνα του οφειλέτη καθώς και οι εκ διαθήκης κληρονόμοι αυτού αποποιήθηκαν την επαχθείσα κληρονομιά. Στην περίπτωση αυτή, για το χαρακτηρισμό οφειλής ως ανεπίδεκτης είσπραξης, δεν απαιτείται έρευνα και επίσπευση της διαδικασίας είσπραξης σε βάρος των λοιπών κληρονόμων του αποβιώσαντος».

    Πηγή: Cnn.gr

  • Πότε «ξεχνιούνται» τα ληξιπρόθεσμα χρέη - Τα νέα δεδομένα για τις παλιές οφειλές
    Πότε «ξεχνιούνται» τα ληξιπρόθεσμα χρέη - Τα νέα δεδομένα για τις παλιές οφειλές

    Νέα κριτήρια και προϋποθέσεις για τον χαρακτηρισμό των οφειλών ως «ανεπίδεκτων είσπραξης» φέρνει η νέα απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή.

    Σύμφωνα με την απόφαση, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο και οι συμβεβαιωμένες οφειλές προς τρίτους θα χαρακτηρίζονται ως ανεπίδεκτες είσπραξης, εάν πληρούνται ορισμένα συνολικά κριτήρια και το κυριότερο αυτών είναι το ανδεν υπάρχει ουσιαστικά καμιά πιθανότητα να εισπραχθούν.

    Συγκεκριμένα, η νέα απόφαση Πιτσιλή προβλέπει τα εξής:

    1. Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο και οι συμβεβαιωμένες οφειλές προς τρίτους χαρακτηρίζονται ως ανεπίδεκτες είσπραξης, εφόσον συντρέχουν σωρευτικά τα ακόλουθα:

    α) Έχουν ολοκληρωθεί οι έρευνες με βάση τα εκάστοτε πρόσφορα διαθέσιμα ηλεκτρονικά μέσα της Φορολογικής Διοίκησης και από τις έρευνες αυτές δεν διαπιστώθηκε η ύπαρξη περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη και των συνυπόχρεων προσώπων ή διαπιστώθηκε η καθ’ οιονδήποτε τρόπο εκποίηση των περιουσιακών τους στοιχείων που δεν υπόκεινται σε ακύρωση ή σε διάρρηξη κατά τα άρθρα 939 και επόμενα του Αστικού Κώδικα και ειδικότερα διαπιστώθηκε η ολοκλήρωση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών, ακινήτων ή απαιτήσεων κατά των ανωτέρω ευθυνόμενων προσώπων με επίσπευση του Δημοσίου ή τρίτων ή από τον εκκαθαριστή στο πλαίσιο της διαδικασίας εκκαθάρισης και η παύση των εργασιών της πτώχευσης, εφόσον έχει λάβει χώρα κήρυξη των ευθυνόμενων προσώπων σε πτώχευση, η οποία δεν έχει περατωθεί. Η εκμίσθωση τραπεζικής θυρίδας από οφειλέτη ή συνυπόχρεο πρόσωπο δεν κωλύει τον χαρακτηρισμό των οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης, ακόμα και πριν λάβει χώρα η διάρρηξη αυτής, εφόσον έχει ήδη επιβληθεί κατάσχεση στα χέρια τρίτου.

    β) Έχει υποβληθεί αίτηση ποινικής δίωξης κατά τις διατάξεις του άρθρου 25 του ν. 1882/1990 (Α’ 43) σε όσες περιπτώσεις συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις ή δεν είναι δυνατή η υποβολή αυτής.
    γ) Έχει πραγματοποιηθεί έλεγχος από ειδικά οριζόμενο ελεγκτή της αρμόδιας υπηρεσίας της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, ο οποίος πιστοποιεί, με βάση ειδικά αιτιολογημένη έκθεση ελέγχου, ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις των περ. (α) και (β) και είναι αντικειμενικά αδύνατη η είσπραξη των οφειλών. Κατ’ εξαίρεση, σε περίπτωση εφαρμογής των διατάξεων της παρ. 4 ή της περ. (α) της παρ. 5, με την έκθεση ελέγχου πιστοποιείται, αντί της συνδρομής της περ. (α) της παρούσας παραγράφου, η συνδρομή των προϋποθέσεων των διατάξεων αυτών, κατά περίπτωση. Αν ο οφειλέτης ή συνυπόχρεος έχει αποβιώσει και εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της περ. (β) της παρ. 5, ειδικά ως προς τον αποβιώσαντα οφειλέτη ή συνυπόχρεο πιστοποιείται μόνο η συνδρομή της περίπτωσης αυτής.

    2. Για εταιρείες του τελούν υπό κρατικό έλεγχο ή στις οποίες ασκείται κρατική εποπτεία και οι οποίες τελούν υπό εκκαθάριση ή πτώχευση απαιτείται η αναγγελία του Δημοσίου στις διαδικασίες αυτές και η συνδρομή των περ. (β) και (γ) της προηγούμενης παρ. 1.

    3. Για οφειλές που αφορούν κοινότητες ομογενειακών οργανώσεων που έχουν στην κυριότητά τους ελληνικά σχολεία στην αλλοδαπή απαιτείται η συνδρομή της περ. (γ) της παρ. 1.

    4. Κατά παρέκκλιση από τα οριζόμενα στην περ. (α) της παρ. 1, χαρακτηρίζονται ως ανεπίδεκτες είσπραξης οφειλές παρά την ύπαρξη περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη ή συνυπόχρεου προσώπου, αν για τα υφιστάμενα περιουσιακά στοιχεία συντρέχουν σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

    α) Η συνολική αξία της κυριότητας και των λοιπών εμπράγματων δικαιωμάτων επί ακινήτων του οφειλέτη και των συνυπόχρεων προσώπων είναι ιδιαίτερα μικρής αξίας σε σχέση με τη συνολική βασική ληξιπρόθεσμη οφειλή, δεν υπερβαίνει το πέντε τοις εκατό (5%) του ύψους της οφειλής και σε κάθε περίπτωση το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, όπως η αξία αυτή προκύπτει, κατά σειρά, από εκτίμηση πιστοποιημένου εκτιμητή, όπου υπάρχει, ή από το ποσό του αθροίσματος της φορολογητέας αξίας των δικαιωμάτων αυτών για τον υπολογισμό του ΕΝΦΙΑ σύμφωνα με τον ν. 4223/2013, όπως αυτό προκύπτει από την τελευταία συντεθείσα πράξη προσδιορισμού φόρου, ή από την έκθεση κατάσχεσης. Αν συντρέχουν οι λοιπές προϋποθέσεις του προηγούμενου εδαφίου αλλά η συνολική αξία της κυριότητας και των λοιπών εμπράγματων δικαιωμάτων επί ακινήτων του οφειλέτη και των συνυπόχρεων προσώπων υπερβαίνει το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, ως ανεπίδεκτη είσπραξης χαρακτηρίζεται η οφειλή που απομένει μετά την αφαίρεση του διπλάσιου ποσού της αξίας αυτών. Για την εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου, ο χαρακτηρισμός οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης γίνεται κατά σειρά παλαιότητας, από την παλαιότερη οφειλή προς τη νεότερη, με κριτήριο τον χρόνο καταχώρισης της οφειλής στα βιβλία εισπρακτέων εσόδων.

    β) Η συνολική αξία της κινητής περιουσίας του οφειλέτη και των συνυπόχρεων προσώπων είναι ιδιαίτερα μικρής αξίας σε σχέση με το ύψος της συνολικής βασικής ληξιπρόθεσμης οφειλής και δεν υπερβαίνει το ποσό των τριάντα χιλιάδων (30.000) ευρώ, όπως η αξία αυτή προκύπτει, κατά σειρά, από εκτίμηση πιστοποιημένου εκτιμητή ή από την έκθεση κατάσχεσης.

    5. Κατά παρέκκλιση από τα οριζόμενα στην περ. (α) της παρ. 1, ως ανεπίδεκτες είσπραξης χαρακτηρίζονται οφειλές και στις ακόλουθες περιπτώσεις:

    α) Αν έχει παρέλθει χρονικό διάστημα τουλάχιστον δέκα ετών από την υπαγωγή της επιχείρησης του οφειλέτη, φυσικού ή νομικού προσώπου, σε διαδικασία ειδικής εκκαθάρισης ή από τη λύση του νομικού προσώπου και η τρέχουσα συνολική αξία του ενεργητικού της υπό εκκαθάριση περιουσίας και της περιουσίας των συνυπόχρεων προσώπων είναι ιδιαίτερα μικρής αξίας σε σχέση με τη συνολική βασική ληξιπρόθεσμη οφειλή, η οποία δεν υπερβαίνει το πέντε τοις εκατό (5%) του ύψους της οφειλής και σε κάθε περίπτωση το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ. Αν συντρέχουν οι λοιπές προϋποθέσεις του προηγούμενου εδαφίου αλλά η τρέχουσα συνολική αξία του ενεργητικού της υπό εκκαθάριση περιουσίας και της περιουσίας των συνυπόχρεων προσώπων υπερβαίνει το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, ως ανεπίδεκτη είσπραξης χαρακτηρίζεται η οφειλή που απομένει μετά την αφαίρεση του διπλάσιου ποσού της αξίας αυτών, κατ’ ανάλογη εφαρμογή του τρίτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 4 του παρόντος άρθρου. Για την εφαρμογή των προηγούμενων εδαφίων, ο υπολογισμός της αξίας του ενεργητικού της υπό εκκαθάριση περιουσίας γίνεται με βάση βεβαίωση του εκκαθαριστή, ενώ για τα συνυπόχρεα πρόσωπα εφαρμόζονται οι διατάξεις της παρ. 4. Οι διατάξεις της παρούσας περίπτωσης εφαρμόζονται μόνο για οφειλές που γεννήθηκαν ή ανάγονται σε χρόνο έως την έναρξη της διαδικασίας εκκαθάρισης, ανεξαρτήτως του χρόνου βεβαίωσής τους, και έχουν αναγγελθεί σε αυτή.

    β) Αν ο οφειλέτης ή συνυπόχρεο πρόσωπο απεβίωσε χωρίς να καταλείπει οποιοδήποτε περιουσιακό στοιχείο και ο επιζών σύζυγος ή μέρος συμφώνου συμβίωσης, τα τέκνα του οφειλέτη καθώς και οι εκ διαθήκης κληρονόμοι αυτού αποποιήθηκαν την επαχθείσα κληρονομιά. Στην περίπτωση αυτή, για το χαρακτηρισμό οφειλής ως ανεπίδεκτης είσπραξης, δεν απαιτείται έρευνα και επίσπευση της διαδικασίας είσπραξης σε βάρος των λοιπών κληρονόμων του αποβιώσαντος».

    Πηγή: Cnn.gr

  • Ληξιπρόθεσμα χρέη: Eρχεται το μεγάλο ξεκαθάρισμα με οριστικές διαγραφές και ρυθμίσεις a la carte
    Ληξιπρόθεσμα χρέη: Eρχεται το μεγάλο ξεκαθάρισμα με οριστικές διαγραφές και ρυθμίσεις a la carte

    Η λίστα με τα χρέη από εταιρείες «φαντάσματα» που μπαίνουν στη λίστα για οριστική διαγραφή - Από την Ακρόπολις Χρηματιστηριακή έως την Ολυμπιακή Αεροπορία, την Τράπεζα Κρήτης, το ALTER και την ΕΞΠΡΕΣ ΣΕΡΒΙΣ, χρέη εκατομμυρίων ευρώ βρίσκονται στον προθάλαμο της διαγραφής

    Στο ξεκαθάρισμα της λίστας με τα ληξιπρόθεσμα χρέη στην εφορία προχωρά το υπουργείο Οικονομικών σε συνεργασία με την ΑΑΔΕ με στόχο να διαγραφούν οριστικά τα ανεπίδεκτα είσπραξης και να υπάρχει πραγματική εικόνα για το ύψος των απλήρωτων φόρων και τον αριθμό των οφειλετών. Τα στοιχεία της ΑΑΔΕ δείχνουν ότι από το συνολικό όγκο των «κόκκινων» χρεών που ανέρχονται σε 106 δισ. ευρώ τα 26,3 δισ. ευρώ θεωρούνται «χαμένα» για το δημόσιο καθώς προέρχονται από εταιρείες-φαντάσματα και από οφειλέτες που δεν έχουν κανένα εισόδημα ή περιουσιακά στοιχεία.

    «Φαντάσματα»

    Ενδεικτική της εικόνας που υπάρχει στο χάος των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο, είναι η περίφημη λίστα των μεγαλοοφειλετών του Δημοσίου που βρίθει …. σκελετών και …φαντασμάτων δεκαετιών. Αν και στη σχετική λίστα έχουν προστεθεί ονόματα αλλοδαπών από αραβικές, αφρικανικές ή άλλες χώρες, εξακολουθεί στις πρώτες θέσεις να βρίσκεται η Ακρόπολις Χρηματιστηριακή, η οποία σταθερά εδώ και δώδεκα χρόνια που ανακοινώνεται η σχετική λίστα οφείλει από μόνη της σχεδόν το 10% όλων των οφειλών που έχουν στα βιβλία τους η Εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία.

    Αντίστοιχα υπάρχουν η Ολυμπιακή Αεροπορία, καθώς και ο ΟΔΙΕ, η ΛΑΡΚΟ, η υπό εκκαθάριση παλαιά Τράπεζα Κρήτης, η Ελεύθερη Τηλεόραση (ALTER) με οφειλές 550 εκατ. ευρώ σε Δημόσιο και ΕΦΚΑ, η Εγνατία Ασφαλιστική ( 350 εκατ. ευρώ), η χρεοκοπημένη Sprider Stores (332 εκατ. ευρώ), η γνωστή από την υπόθεση του Βατοπεδίου ΠΑΠΙΣΤΑΣ (304 εκατ. ευρώ), η αλλαντοβιομηχανία Θράκη (290 εκατ. ευρώ συνολικά), η ΕΞΠΡΕΣ ΣΕΡΒΙΣ, οι χρεοκοπημένες γνωστές από τις ένδοξες εποχές του Χρηματιστηρίου ΑΤΤΙΚΑΤ, Stabilton, Despec και Alapis, η Dracoil, η διαφημιστική ATEΡΜΩΝ, οι εταιρείες του Ομίλου ΑΣΠΙΣ Ασφαλιστική κ.ά.

    Οι διαδικασίες που θα ακολουθηθούν προκειμένου ένα χρέος να χαρακτηριστεί οριστικά ως ανεπίδεκτο είσπραξης θα είναι αυστηρές και σύμφωνες με το Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων που ορίζει ότι για τη διαγραφή μιας οφειλής θα πρέπει:

    • Να έχουν ολοκληρωθεί οι έρευνες με βάση τα εκάστοτε πρόσφορα διαθέσιμα ηλεκτρονικά μέσα της φορολογικής διοίκησης, προκειμένου να διαπιστωθεί η μη ύπαρξη περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη και των συνυπόχρεων ή απαιτήσεων αυτών έναντι τρίτων.
    • Να έχει διαπιστωθεί η ολοκλήρωση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών, ακινήτων ή απαιτήσεων του οφειλέτη με επίσπευση του Δημοσίου ή τρίτων ή με διαδικασία εκκαθάρισης και η παύση των εργασιών της πτώχευσης, εφόσον πρόκειται για πτωχό.
    • Να έχει πραγματοποιηθεί έλεγχος από ειδικά οριζόμενο ελεγκτή της αρμόδιας φορολογικής ή τελωνειακής αρχής, ο οποίος να πιστοποιεί, με βάση ειδικά αιτιολογημένη έκθεση ελέγχου, ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις των προηγούμενων περιπτώσεων και ότι είναι αντικειμενικά αδύνατη η είσπραξη των οφειλών.
    • Να έχει υποβληθεί αίτηση ποινικής δίωξης, σε όσες περιπτώσεις συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις ή δεν είναι δυνατή η υποβολή αυτής.

    Για χρέη εταιριών που τελούν υπό κρατικό έλεγχο και οι οποίες τελούν υπό εκκαθάριση ή πτώχευση, απαιτείται η αναγγελία του Δημοσίου στις διαδικασίες αυτές.

    Το ξεκαθάρισμα των οφειλών αναμένεται να γίνει μέσω της δημιουργίας και εφαρμογής ενός νέου πλαισίου διαγραφής οφειλών ενώ παράλληλα ενεργοποιούνται νέες υπηρεσίες που αναλαμβάνουν να κυνηγήσουν φορολογούμενους που έχουν ανοιχτούς λογαριασμούς στην εφορία. Τα αποκαλυπτήρια γίνονται μέσω ενός ευρύτερου σχεδιασμού και συνεργασία του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με κεντρικούς άξονες το Κέντρο Ανασυγκρότησης Επιχειρήσεων.

    1. Kέντρο Ανασυγκρότησης Επιχειρήσεων

    Ιδιαίτερη βαρύτητα θα έχει η λειτουργία του Κέντρου Ανασυγκρότησης Επιχειρήσεων με σκοπό την εξεύρεση προσωποποιημένων βιώσιμων ρυθμίσεων με έμφαση στις μεσαίες και μεγάλες οφειλές, την κεντρικοποίηση διαχείρισης μέτρων αναγκαστικής είσπραξης για φορολογικά και ασφαλιστικά χρέη προς το Δημόσιο, την ανασυγκρότηση των επιχειρήσεων και η αποφυγή χρεωκοπίας για όσες επιχειρήσεις μπορούν να διασωθούν, την παρακολούθηση των υφιστάμενων ρυθμίσεων του Φορέα και έγκαιρη διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου, το διαχωρισμό των οφειλών σε εισπράξιμες & ανεπίδεκτες είσπραξης, το ξεκαθάρισμα παλαιών οφειλών μέσω δημιουργίας και εφαρμογής νέου πλαισίου διαγραφής οφειλών.

    2. Ενίσχυση του μηχανισμού βεβαίωσης και είσπραξης φόρων με την κεντρικοποίηση σε Θεσσαλονίκη

    Η λειτουργική υλοποίηση/εφαρμογή εμπίπτει στην αρμοδιότητα της ΑΑΔΕ. Μεταξύ των προτεραιοτήτων θα είναι:

    1. Η επιδίωξη είσπραξης οφειλών.
    2. Η λήψη αναγκαστικών, διασφαλιστικών και λοιπών μέτρων για την επιδίωξη της είσπραξης των οφειλών.
    3. Ο έλεγχος, η επαλήθευση και η διασταύρωση στοιχείων φορολογουμένων από το γραφείο

    Επίσης θα καταγράφονται ενιαία και εντοπίζονται ευκολότερα πλέον, ανά γεωγραφική περιοχή, οι οφειλέτες και τα περιουσιακά στοιχεία ή οι πηγές εισοδημάτων τους, ακόμη και αν π.χ. αλλάζουν συχνά διεύθυνση κατοικίας, εργασία ή επαγγελματική δραστηριότητα, με αποτέλεσμα ο «φάκελός» τους να μεταφέρεται από ΔΟΥ σε ΔΥΟ ενώ θα παρακολουθείται αυτόματα και κεντρικά η δημιουργία και εξέλιξη νέων οφειλών.

    Πλέον μέσω των συστηματικών ελέγχων και διασταυρώσεων της ΑΑΔΕ θα υπάρχει σαφής γνώση των οφειλετών μέσω ενιαίας καταγραφής των χρεών και άμεσου εντοπισμού νέων οφειλών, πλήρους γεωγραφικής απεικόνισης των οφειλών ανά περιοχή. Επίσης, έχει αποτυπωθεί το οικονομικό προφίλ των οφειλετών, η ουσιαστική περιγραφή των περιουσιακών στοιχείων τους, ο εντοπισμός των εισοδημάτων τους.

    Έτσι, οι ελεγκτικές Αρχές θα γνωρίζουν επακριβώς κάθε στοιχείο οφειλής από οποιοδήποτε πρόσωπο, κάθε βεβαιωμένο φόρο, κάθε προσωπικό στοιχείο των φορολογούμενων, τι πρόστιμα έχουν επιβληθεί, τυχόν καθυστερήσεις πληρωμών, δικαστικές αποφάσεις που αφορούν φορολογικά θέματα, κάθε στοιχείο ελέγχου για πρόσωπα που αντιμετωπίζουν νομικές συνέπειες. Παράλληλα σε αυτή την κατεύθυνση θα συμβάλλουν και μια σειρά από άλλα εργαλεία όπως τα κριτήρια ανάλυσης κινδύνου, περιοδικής αξιολόγησης όσων οφείλουν αλλά και αποτελεσματικής χρήσης του συστήματος Eispraxis.

    Πηγή: imerisia.gr

  • ΑΑΔΕ: Ερχεται ο ψηφιακός «ράμπο» που θα στέλνει... τελεσίγραφα στους οφειλέτες - Πώς θα λειτουργεί
    ΑΑΔΕ: Ερχεται ο ψηφιακός «ράμπο» που θα στέλνει... τελεσίγραφα στους οφειλέτες - Πώς θα λειτουργεί

    Ο σχεδιασμός της ΑΑΔΕ περιλαμβάνει την ενεργοποίηση ενός αυτόματου μηχανισμού που θα ειδοποιεί τους φορολογουμένους που κινδυνεύουν να χάσουν κάποια ρύθμιση

    Φουλάρει τις μηχανές η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων για να τιθασεύσει το ιδιωτικό χρέος βοηθώντας ταυτόχρονα τους οφειλέτες με ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο να αποφύγουν τυχόν κατασχέσεις κινητής και ακίνητης περιουσίας.

    Σε αυτή την κατεύθυνση ενεργοποιεί ένα σχέδιο δύο κατευθύνσεων:

    1. Την ειδοποίηση των φορολογουμένων που βρίσκονται σε ρυθμίσεις και κινδυνεύουν να τις απωλέσουν.
    2. Την ενημερωση όσων έχουν οφειλές προς την εφορία και δεν έχουν κάνει χρήση κάποιας από τις ρυθμίσεις που είναι σε ισχύ.

    Ο μηχανισμός προειδοποίησης

    Ο σχεδιασμός της ΑΑΔΕ περιλαμβάνει την ενεργοποίηση ενός αυτόματου μηχανισμού που θα ειδοποιεί τους φορολογουμένους που κινδυνεύουν να χάσουν κάποια ρύθμιση. Ο μηχανισμός θα προειδοποιεί κάθε φορολογούμενο που έχει ενεργή ρύθμιση τμηματικής εξόφλησης οφειλών όταν πλησιάζει η ημερομηνία πληρωμής της δόσης, ώστε να είναι συνεπής στην αποπληρωμή της δόσης και να μην κινδυνεύσει να υποστεί τις επιπτώσεις από την απένταξη από τη ρύθμιση οφειλών. Αν ο οφειλέτης απωλέσει τη ρύθμιση, τα μέτρα που έχουν ανασταλεί, συνεχίζονται.

    Παράλληλα οι οφειλέτες με «κόκκινα» χρέη προς την εφορία, ήτοι με οφειλές για τις οποίες δεν έγινε καμιά προσπάθεια διευθέτησης, ούτε ένταξης σε κάποια από τις ρυθμίσεις που βρίσκονται σε ισχύ θα ενημερωθούν αρμοδίως για τα χρέη τους, είτε ηλεκτρονικά είτε τηλεφωνικά.

    Κατασχέσεις για όσους δεν ανταποκριθούν

    Στην περίπτωση που δεν ανταποκριθούν ή αγνοήσουν τις ρυθμίσεις, θα βρεθούν αντιμέτωποι με κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών, εισοδημάτων, περιουσιακών στοιχείων και πλειστηριασμούς.

    Η ειδοποίηση έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς οι φορολογούμενοι διατηρούν αποστάσεις από τις ρυθμίσεις των 36, 72 και 120 δόσεων με την προθεσμία να λήγει στα τέλη Ιουλίου.

    Τα στοιχεία της ΑΑΔΕ δείχνουν ότι ενώ η πλατφόρμα των αιτήσεων έχει ανοίξει από τις 7 Απριλίου 2023, μόλις 13.773 φορολογούμενοι έχουν υποβάλλει αίτηση για να επανενταχθούν στις παλαιές ρυθμίσεις των 72 και 120 δόσεων και στο νέο σχήμα των 36-72 δόσεων που αφορά χρέη τα οποία δημιουργήθηκαν στη σκιά της ενεργειακής κρίσης.

    Συμμόρφωση - ενημερότητα - αναστολή αναγκαστικών μέτρων

    Με την υπαγωγή και συμμόρφωση στη ρύθμιση ο οφειλέτης θα λαμβάνει αποδεικτικό ενημερότητας ενώ θα αναστέλλονται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η συνέχιση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί απαιτήσεων, κινητών και ακινήτων.

    Κατά το χρονικό διάστημα ισχύος της ρύθμισης, οι κατασχέσεις που έχουν επιβληθεί εις χείρας τρίτων σε βάρος του οφειλέτη δεν καταλαμβάνουν μελλοντικές απαιτήσεις του οφειλέτη έναντι του τρίτου, υπό την προϋπόθεση ότι η κατάσχεση αφορά αποκλειστικά σε χρέη που έχουν ρυθμιστεί κατά τις διατάξεις του παρόντος και γνωστοποιείται στον τρίτο.

    Επίσης αναβάλλεται η εκτέλεση της ποινής για το αδίκημα περί μη καταβολής χρεών προς το Δημόσιο ή, εφόσον άρχισε η εκτέλεσή της, διακόπτεται.

    Νέα ληξιπρόθεσμα 2,45 δισ. στο 4μηνο του 2023

    Τα συνολικά ληξιπρόθεσμα χρέη προς την εφορία έχουν διαμορφωθεί στα 107,7 δισ. ευρώ από 114 δισ. που ήταν στις αρχές Ιανουαρίου,για έναν και μόνο λόγο: γιατί διαγράφηκαν οφειλές άνω των 7 δις ευρώ του ΟΣΕ προς την εφορία μετά από σχετική υπουργική απόφαση.

    Ωστοσο, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία το πρώτο τετράμηνο του έτους τα νέα ληξιπρόθεσμα χρέη που δημιουργήθηκαν ανέρχονται σε 2,45 δισ. ευρώ, εκ' των οποίων τα 2,11 δισ. αφορούν την μη καταβολή φόρων.

    Σε σχέση με το πρώτο τετράμηνο της περασμένης χρονιάς καταγράφεται μείωση της συνολικής οφειλής, που είχε διαμορφωθεί στα 3,72 δισ., καθώς είχε περιληφθεί η οφειλή μιας επιχειρηματικής οικογένειας ύψους 800 εκατ. ευρώ.

    Πηγή: imerisia.gr

  • AΑΔΕ: Μειώθηκαν τα χρέη στην εφορία αλλά αυξήθηκαν οι οφειλέτες
    AΑΔΕ: Μειώθηκαν τα χρέη στην εφορία αλλά αυξήθηκαν οι οφειλέτες

    Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΑΑΔΕ για το 11μηνο και τις ρυθμίσεις οφειλών - Στα 105,4 δισ. ευρώ μειώθηκε το χρέος στην εφορία τον Νοέμβριο, οπότε και έληγε η διορία υπαγωγής στη ρύθμιση των 120 δόσεων

    Στα 105,4 δισεκατομμύρια ευρώ μειώθηκε το ληξιπρόθεσμο χρέος στην εφορία τον μήνα Νοέμβριο, οπότε και έληγε η διορία υπαγωγής στην έκτακτη ρύθμιση των 120 δόσεων. Ωστόσο και τότε πάλι, μόλις 6,5 δισ. ευρώ (ή 1 στα 16 ευρώ χρέους) είχε σε μπει κάποια ρύθμιση χρεών. Επιπλέον, ο αριθμός των οφειλετών που δεν θα βγάζουν πέρα αυξήθηκε αντί να μειωθεί, παρά τις 120 δόσεις που ακόμη ήταν ανοικτές και «έτρεχαν».

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, για τον μήνα Νοέμβριο και χωρίς να συνυπολογίζονται οι προσαυξήσεις (περί τα 80 δισ. ευρώ επιπλέον):
    · Συνολικό Ληξιπρόθεσμο Υπόλοιπο: € 105.426.637.203,36 (μείωση κατά 0,53% σε σχέση με Οκτώβριο 2019)

    · Ανεπίδεκτα είσπραξης: € 20.154.287.915

    · Ρυθμιζόμενο ποσό: € 6.496.468.774,89

    · Υπόλοιπο σε αναστολή: € 1.077.328.179
    · Πραγματικό Ληξιπρόθεσμο Υπόλοιπο: € 85.272.349.288,36
    · Πλήθος οφειλετών : 4.239.724 (αύξηση κατά 0,8% σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019). Την αντίστοιχη περίοδο το 2018 ο συνολικός αριθμός οφειλετών ανερχόταν στους 4.200.472

    · Παλαιό Ληξιπρόθεσμο:
    PINAKAKI1_3
    PINAKAKI2_2
    · Νέο ληξιπρόθεσμο:

    Σε ό,τι αφορά το συνολικό «νέο ληξιπρόθεσμο» που προστέθηκε στα βιβλία της εφορίας, στο οποίο συμπεριλαμβάνονται οφειλές προς το δημόσιο που δεν προέρχονται από φόρους, στο 11μηνο έφτασε τα 6,953 εκ. , ενώ την ίδια περίοδο το 2018 είχε φτάσει τα 9,690 εκ. (μείωση κατά 28,25%).

    Για το μήνα αναφοράς (Νοέμβριος), το νέο ληξιπρόθεσμο έφτασε τα 737εκ, ενώ την ίδια περίοδο είχε φτάσει τα 857εκ (μείωση κατά 14%)

    Το 97,5% προέρχεται από τις εξής κατηγορίες:

    PINAKAKI3_2
    2. Σε ό,τι αφορά το συνολικό «νέο ληξιπρόθεσμο» που προστέθηκε στα βιβλία της εφορίας, εξαιρουμένων των μη φορολογικών κατηγοριών:

    Για το 11μηνο το νέο ληξιπρόθεσμο έφτασε τα 6,467 εκ, ενώ την ίδια περίοδο το 2018 έφτασε τα 7,938εκ (μείωση κατά 18,5%)

    Για το μήνα αναφοράς (Νοέμβριος), το νέο ληξιπρόθεσμο έφτασε τα 646 εκ., ενώ την ίδια περίοδο το 2018 είχε φτάσει τα 801 εκ. (μείωση κατά 19,3%)

    Το 96,4% περίπου προέρχεται από τις εξής κατηγορίες
    PINAKAKI4_2
    Εισπράξεις έναντι νέου ληξιπροθέσμου:

    Σε ό,τι αφορά τις εισπράξεις έναντι νέου ληξιπροθέσμου για τον Νοέμβριος (εξαιρουμένων των μη φορολογικών κατηγοριών), έφτασαν τα 336 εκ. (έναντι 326 εκ. την αντίστοιχη περίοδο του 2018) εκ των οποίων το μεγαλύτερο ποσοστό (94%) οφείλεται στις παρακάτω κατηγορίες φόρων:
    PINAKAKI5_2

    Πηγή: Protothema.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch