Δευτέρα, 27 Ιανουαρίου 2020 23:25

Ξεκίνησε η νέα έξοδος στις αγορές με έκδοση 15ετούς ομολόγου

Γράφτηκε από
Ad Slot

O Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους έχει δώσει ήδη σχετική εντολή σε έξι τράπεζες για την αναδοχή της έκδοσης

Σε έκδοση 15ετούς ομολόγου προχωρά ο ΟΔΔΗΧ, όπως ανακοινώθηκε πριν από λίγο στο χρηματιστήριο.

Η αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας από τον οίκο Fitch οδηγεί τον ΟΔΔΗΧ να προχωρήσει στην έκδοση 15ετούς ομολόγου.

Είναι πρώτη φορά που βγαίνει η Ελλάδα στις αγορές με ομόλογο που η λήξη του ξεπερνάει το 2032, έτος που λήγουν τα μακροπρόθεσμα μέτρα για το ελληνικό χρέος. Το ελληνικό δημόσιο ανέθεσε την έκδοση στις Barclays, BNP Paribas, BofA Securities, Goldman Sachs International Bank, HSBC και J.P. Morgan.

Διαβάστε ΕΔΩ την υπουργική απόφαση για το 15ετες ομόλογο.

Διαβάστε λεπτομέρειες στο Newmoney.gr
Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 27 Ιανουαρίου 2020 22:00

Σχετικά Άρθρα

  • Πώς αντέδρασαν οι αγορές μετά την απόπειρα δολοφονίας του Τραμπ
    Πώς αντέδρασαν οι αγορές μετά την απόπειρα δολοφονίας του Τραμπ

    Η απόπειρα δολοφονίας Τραμπ αλλάζει τα δεδομένα στις αγορές

    Η απόπειρα δολοφονίας κατά του Ντόναντ Τραμπ αλλάζει τα δεδομένα στην προεκλογική μάχη στις Ηνωμένες Πολιτείες, με τον Αμερικανό πρώην πρόεδρο να φαίνεται ότι δεν βγαίνει απλώς αλώβητος από αυτό το περιστατικό, αλλά και ενδυναμωμένος.

    Οι εκτιμήσεις αυτές εισάγουν ένα εντελώς νέο πεδίο πολιτικής αβεβαιότητας στις αγορές, το οποίο αποτυπώνεται ήδη στις πρώτες συναλλαγές της εβδομάδας: τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης των αμερικανικών ομολόγων διολισθαίνουν και το δολάριο ενισχύεται ελαφρώς τη Δευτέρα, καθώς οι επενδυτές στοιχηματίζουν η επίθεση στον υποψήφιο για την προεδρία των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ έκανε τη νίκη του πιο πιθανή.

    Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η αργία στην Ιαπωνία περιορίζει τις συναλλαγές στις ασιατικές αγορές.

    Οι εκτιμήσεις από την απόπειρα δολοφονίας Τραμπ

    Εάν η απόπειρα δώσει ενισχύσει τελικά τις εκλογικές ελπίδες του Τραμπ, οι αναλυτές εκτιμούν ότι οι λεγόμενες «συναλλαγές νίκης Τραμπ» θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν ισχυρότερο δολάριο και μια πιο απότομη καμπύλη απόδοσης του αμερικανικού ομολόγου. Το Bitcoin σημείωσε άνοδο 4% στα 60.000 δολάρια νωρίς τη Δευτέρα.

    Η επίθεση στον υποψήφιο για την προεδρία των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ έκανε τη νίκη του πιο πιθανή

    Ακόμη και πριν από τα γεγονότα του Σαββάτου, πάντως, δεν υπήρχε έλλειψη καταλυτών για τους επενδυτές στην Ασία, από τις προσδοκίες για μείωση των επιτοκίων στις ΗΠΑ μέχρι την ύποπτη ιαπωνική παρέμβαση στις αγορές συναλλάγματος κι έναν κατακλυσμό οικονομικών δεδομένων από την Κίνα, συμπεριλαμβανομένου του ΑΕΠ δεύτερου τριμήνου.

    Οι προσδοκίες για τη Fed

    Ο εκπληκτικά ήπιος πληθωρισμός των ΗΠΑ της περασμένης εβδομάδας μπορεί να κρατήσει τον «κίνδυνο» αναμμένο εάν οι αποδόσεις των αμερικανικών ομολόγων, τα σιωπηρά επιτόκια και το δολάριο χαλαρώσουν. Οι έμποροι επιτοκίων αναμένουν ότι η Fed θα μειώσει τα επιτόκια κατά 75 μονάδες βάσης φέτος, ξεκινώντας από τον Σεπτέμβριο.

    Οι επενδυτές έτειναν να αντιδρούν στην προοπτική μιας νίκης του Τραμπ πιέζοντας τις αποδόσεις του Δημοσίου υψηλότερα, εν μέρει με την υπόθεση ότι οι οικονομικές του πολιτικές θα πρόσθεταν στον πληθωρισμό και το χρέος.

    Οι προτάσεις για επιβολή δασμών στις εισαγωγές θα ωθήσουν τις τιμές υψηλότερα, ενώ παράλληλα θα εξαντλήσουν τη δύναμη των καταναλωτών. Εν τω μεταξύ, οι περιορισμοί στη μετανάστευση θα μπορούσαν να σφίξουν την αγορά εργασίας και να ασκήσουν ανοδική πίεση στους μισθούς.

    «Η συνάρτηση αντίδρασης της αγοράς σε μια προεδρία Τραμπ χαρακτηρίστηκε από ένα ισχυρότερο δολάριο ΗΠΑ και μια απότομη κλίση της καμπύλης των αμερικανικών ομολόγων, επομένως θα μπορούσαμε να παρατηρήσουμε κάποιες από αυτές την ερχόμενη εβδομάδα, εάν οι πιθανότητες εκλογής του εκτιμηθεί ότι έχουν βελτιωθεί περαιτέρω μετά από αυτό το περιστατικό» σχολιάζει στο Reuters, ο Rong Ren Goh, διαχειριστής χαρτοφυλακίου στην Eastspring Investments στη Σιγκαπούρη.

    Ο κινεζικός δράκος

    Το αρνητικό ποδαρικό για την εβδομάδα, με μια σειρά από απογοητευτικά στοιχεία έγινε στην Κίνα, όπου μια φορά στα πέντε χρόνια πραγματοποιείται συγκέντρωση κορυφαίων αξιωματούχων από τις 15 έως τις 18 Ιουλίου.

    Η ανάπτυξη του δεύτερου τριμήνου στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου ήταν 4,7% υψηλότερη από πέρυσι, έναντι προβλέψεων για 5,1%, και η αύξηση των λιανικών πωλήσεων ήταν υποτονική 2% σε ετήσια βάση τον Ιούνιο, έναντι προσδοκιών 3,3%, διατηρώντας πίεση στο Πεκίνο να να λάβει μέτρα στήριξης.

    Οι τιμές των νέων κατοικιών μειώθηκαν με τον ταχύτερο ρυθμό των τελευταίων εννέα ετών.
    Το γουάν ήταν υπό πίεση στα 7,2608 ανά δολάριο και οι μετοχές της ηπειρωτικής χώρας κινούνται πτωτικά.

    Αργότερα αυτή την εβδομάδα, οι Ηνωμένες Πολιτείες θα δημοσιεύσουν στοιχεία σχετικά με τις λιανικές πωλήσεις, τη βιομηχανική παραγωγή, τις εκκινήσεις κατοικιών και τις εβδομαδιαίες αιτήσεις ανεργίας.

    Οι αγορές τιμολογούν με πιθανότητα 94% η Fed να μειώσει τα επιτόκια τον Σεπτέμβριο, από 72% μια εβδομάδα νωρίτερα.

    Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδριάζει την Πέμπτη και θεωρείται βέβαιο ότι θα διατηρήσει τα επιτόκια στο 3,75%, εν όψει μιας άλλης μείωσης που φαίνεται πιθανόν τον Σεπτέμβριο.

    Μεταξύ των εταιρειών που αναφέρουν κέρδη αυτή την εβδομάδα είναι οι Goldman Sachs, BlackRock, Bank of America, Morgan Stanley, Netflix και Taiwan Semiconductor Manufacturing.

    Στις αγορές βασικών εμπορευμάτων, ο χρυσός διατηρήθηκε στα 2.408 δολάρια η ουγγιά, λίγο πιο μακριά από το ανώτατο όριο της περασμένης εβδομάδας των 2.424 δολαρίων.

    Οι τιμές του πετρελαίου ανέβηκαν, έχοντας υποχωρήσει την Παρασκευή εν μέσω ενδείξεων προόδου για την κατάπαυση του πυρός μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς .

    Το Brent κέρδισε 8 σεντς στα 85,11 δολάρια το βαρέλι, ενώ το αμερικανικό αργό σημείωσε άνοδο 8 σεντς στα 82,29 δολάρια το βαρέλι.

    Τι δείχνει η ιστορία

    Οι ΗΠΑ δεν έχουν πολλά αντίστοιχα περιστατικά στην ιστορία τους. Όταν ο πρόεδρος Ρόναλντ Ρίγκαν πυροβολήθηκε πριν από τέσσερις δεκαετίες, το χρηματιστήριο βυθίστηκε πριν κλείσει νωρίς. Την επόμενη ημέρα, στις 31 Μαρτίου 1981, ο S&P 500 σημείωσε άνοδο άνω του 1% και οι αποδόσεις των 10ετών κρατικών ομολόγων αναφοράς υποχώρησαν κατά 9 μονάδες βάσης στο 13,13%, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg.

    «Από μνήμης, ο Ρίγκαν ανέβηκε 22 μονάδες στις δημοσκοπήσεις μετά την απόπειρα δολοφονίας του.» λέει στο Reuters o Νικ Φέρες επικεφαλής του τμήματος επενδυτικής στο Vantage Point Asset Management, στην Σιγκαπούρη. «Ο Τραμπ ήταν πάντα πιο «υποστηρικτής της αγοράς» -το βασικό ζήτημα που εξετάζουμε είναι αν η δημοσιονομική πολιτική παραμένει ανεύθυνα χαλαρή και οι επιπτώσεις που θα μπορούσε να έχει για τον (ανανεωμένο) πληθωρισμό και τη μελλοντική πορεία των επιτοκίων».

    Πηγή: ΟΤ - Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/DAVID MAXWELL

  • Οι αναδυόμενες οικονομίες θα συνεχίσουν να οδηγούν τις γεωργικές αγορές
    Οι αναδυόμενες οικονομίες θα συνεχίσουν να οδηγούν τις γεωργικές αγορές

    Οι αναδυόμενες οικονομίες έχουν οδηγήσει όλο και περισσότερο τις εξελίξεις στην παγκόσμια γεωργική αγορά τα τελευταία 20 χρόνια και προβλέπεται να συνεχίσουν να το κάνουν κατά την επόμενη δεκαετία, αλλά με περιφερειακές αλλαγές που συνδέονται με την αλλαγή των δημογραφικών στοιχείων και τη νέα οικονομική ευημερία, σύμφωνα με νέα έκθεση που δημοσιεύθηκε από τον Οργανισμό Τροφίμων και Γεωργίας των Ηνωμένων Εθνών (FAO) και τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).

    Η έκθεση για τις γεωργικές προοπτικές 2024-2033 του ΟΟΣΑ και του FAO αποτελεί το βασικό παγκόσμιο σημείο αναφοράς για τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές των αγορών βασικών γεωργικών προϊόντων. Επί δύο δεκαετίες, η έκθεση ανέλυε τις τάσεις των δημογραφικών και οικονομικών παραγόντων της προσφοράς και της ζήτησης βασικών γεωργικών προϊόντων, προέβλεψε τις μεταβολές στις τοποθεσίες παραγωγής και κατανάλωσης και αξιολόγησε τις επακόλουθες αλλαγές στα διεθνή πρότυπα του εμπορίου γεωργικών προϊόντων.

    Μια αξιοσημείωτη αλλαγή που αναμένεται κατά την επόμενη δεκαετία είναι ο αυξανόμενος ρόλος της Ινδίας, της Νοτιοανατολικής Ασίας και της υποσαχάριας Αφρικής και ο φθίνων ρόλος που διαδραματίζει η Κίνα. Ενώ η Κίνα αντιπροσώπευε το 28% της αύξησης της παγκόσμιας κατανάλωσης γεωργίας και αλιείας την προηγούμενη δεκαετία, το μερίδιό της στην πρόσθετη ζήτηση κατά την επόμενη δεκαετία προβλέπεται να μειωθεί στο 11%, αποδιδόμενο όχι μόνο στη μείωση του πληθυσμού και την βραδύτερη αύξηση του εισοδήματος, αλλά και στη σταθεροποίηση των διατροφικών προτύπων.

    Η Ινδία και οι χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας αναμένεται να αντιπροσωπεύουν το 31% της παγκόσμιας αύξησης της κατανάλωσης έως το 2033, λόγω του αυξανόμενου αστικού πληθυσμού τους και της αυξανόμενης ευημερίας. Μεταξύ των περιοχών κυρίως χαμηλού εισοδήματος, η υποσαχάρια Αφρική αναμένεται να συνεισφέρει σημαντικό μερίδιο της πρόσθετης παγκόσμιας κατανάλωσης (18%), κυρίως λόγω της ζήτησης τροφίμων που οφείλεται στην αύξηση του πληθυσμού.

    Η συνολική γεωργική και αλιευτική κατανάλωση (ως τρόφιμα, ζωοτροφές, καύσιμα και άλλες βιομηχανικές πρώτες ύλες) προβλέπεται να αυξηθεί κατά 1,1% ετησίως κατά την επόμενη δεκαετία, με σχεδόν όλη την πρόσθετη κατανάλωση να προβλέπεται να συμβεί σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος.

    Η πρόσληψη θερμίδων από τρόφιμα αναμένεται να αυξηθεί κατά 7% στις χώρες μεσαίου εισοδήματος, κυρίως λόγω της μεγαλύτερης κατανάλωσης βασικών προϊόντων, κτηνοτροφικών προϊόντων και λιπών. Η πρόσληψη θερμίδων στις χώρες χαμηλού εισοδήματος θα αυξηθεί κατά 4%, πολύ αργά για να επιτευχθεί ο στόχος της βιώσιμης ανάπτυξης για μηδενική πείνα έως το 2030.

    Η αύξηση της φυτικής παραγωγής προβλέπεται να προέλθει κυρίως από την αύξηση της παραγωγικότητας στην υπάρχουσα γη και όχι από την επέκταση της καλλιεργούμενης έκτασης, οδηγώντας σε μείωση της έντασης των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) της γεωργίας.

    Ομοίως, σημαντικό ποσοστό της αύξησης της ζωικής και αλιευτικής παραγωγής αναμένεται επίσης να προκύψει από βελτιώσεις της παραγωγικότητας, αν και η επέκταση των κοπαδιών θα είναι επίσης συμβάλλουν στην αύξηση της παραγωγής. Ως εκ τούτου, οι άμεσες εκπομπές από τη γεωργία προβλέπεται να αυξηθούν κατά 5%.

    Παρά τις αναμενόμενες αυτές βελτιώσεις της παραγωγικότητας, ιδίως στις λιγότερο παραγωγικές χώρες της Αφρικής και της Ασίας, προβλέπεται να συνεχιστούν σημαντικά κενά παραγωγικότητας, θέτοντας υπό αμφισβήτηση τα γεωργικά εισοδήματα και την επισιτιστική ασφάλεια και αυξάνοντας τις απαιτήσεις των χωρών για εισαγωγές τροφίμων. Τα τεχνολογικά κενά, η περιορισμένη χρήση εισροών και οι φυσικές κλιματικές συνθήκες παραμένουν μερικοί από τους βασικούς παράγοντες που στηρίζουν τις ανισότητες στη γεωργική παραγωγικότητα.

    Η εύρυθμη λειτουργία των διεθνών αγορών βασικών γεωργικών προϊόντων θα παραμείνει σημαντική για την παγκόσμια επισιτιστική ασφάλεια, καθώς το 20% των θερμίδων αποτελεί αντικείμενο εμπορίας και τα αγροτικά μέσα διαβίωσης μπορούν να επωφεληθούν από τη συμμετοχή στις αγορές και τις παγκόσμιες αλυσίδες αξίας των γεωργικών προϊόντων διατροφής.

    Η ζήτηση δημητριακών προβλέπεται να συνεχίσει να καθοδηγείται από τη χρήση τροφίμων, ακολουθούμενη στενά από τη χρήση ζωοτροφών. Το 2033, το 41% όλων των δημητριακών θα καταναλώνεται απευθείας από τον άνθρωπο, το 36% θα χρησιμοποιείται ως ζωοτροφή, ενώ το υπόλοιπο θα μεταποιείται σε βιοκαύσιμα και άλλα βιομηχανικά προϊόντα.

    Οι προκλήσεις όσον αφορά την απόδοση προβλέπεται να συνεχιστούν για τους ελαιούχους σπόρους, με τους μεγάλους παραγωγούς να αντιμετωπίζουν αργή ανάπτυξη ή μείωση της απόδοσης, ιδίως στην Ινδονησία και τη Μαλαισία για το φοινικέλαιο, και στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τον Καναδά για τους κραμβόσπορους.

    Το κρέας πουλερικών θα κυριαρχήσει στην ανάπτυξη του τομέα του κρέατος, κυρίως λόγω της σχετικής οικονομικής προσιτότητας και των αντιληπτών διατροφικών πλεονεκτημάτων του. Προβλέπεται να αντιπροσωπεύει το 43% των συνολικών πρωτεϊνών κρέατος που καταναλώνονται μέχρι το 2033. Το γάλα προβλέπεται να αυξηθεί κατά 1,6% ετησίως κατά την επόμενη δεκαετία, ταχύτερα από τα περισσότερα άλλα σημαντικά γεωργικά προϊόντα. Το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξης θα συμβεί στην Ινδία και το Πακιστάν.

    Πάνω από το 85% της πρόσθετης προβλεπόμενης παραγωγής ψαριών θα προέλθει από την υδατοκαλλιέργεια, αυξάνοντας το μερίδιό της στην παγκόσμια παραγωγή ψαριών στο 55% έως το 2033.

    Πηγή: Etheas.gr

  • Dreamscrolling: Η συνήθεια που μας κάνει να «ξοδεύουμε» δυόμισι ώρες την ημέρα στο διαδίκτυο – Ποιοι χαζεύουν περισσότερο
    Dreamscrolling: Η συνήθεια που μας κάνει να «ξοδεύουμε» δυόμισι ώρες την ημέρα στο διαδίκτυο – Ποιοι χαζεύουν περισσότερο

    Πώς μια δραστηριότητα που ενθαρρύνει τα έξοδα βοηθά τελικά τους ανθρώπους να κάνουν καλύτερη οικονομική διαχείριση; Νέα έρευνα απαντά

    Σχεδόν 2,5 ώρες την ημέρα ξοδεύει ένας μέσος άνθρωπος χαζεύοντας στο διαδίκτυο αγορές που ονειρεύεται να κάνει και πράγματα που θα ήθελε μια μέρα να αποκτήσει. Σε ορισμένους, κάτι τέτοιο μοιάζει με απίστευτη σπατάλη χρόνου, αλλά ένα διόλου ευκαταφρόνητο 71% χαρακτηρίζει γόνιμο αυτό τον χρόνο, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για μια συνήθεια που τους παρακινεί να επιτύχουν τους οικονομικούς τους στόχους.

    Αυτά και πολλά ακόμη ενδιαφέροντα στοιχεία αποκαλύπτει μια πρόσφατη δημοσκόπηση σε 2.000 ενήλικες στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την οποία περισσότεροι από 2 στους 5 ερωτηθέντες δήλωσαν ότι ξοδεύουν πιο πολύ χρόνο ονειροπολώντας σχετικά με αγορές που επιθυμούν να πραγματοποιήσουν όταν η οικονομία είναι αβέβαιη (43%). Ο χρόνος αυτός που αφιερώνουν στο scrolling μεταφράζεται σε ετήσια βάση σε περίπου 873 ώρες ή σχεδόν 36 ημέρες κάνοντας scrolling. Η έρευνα, που διεξήχθη από την OnePoll για λογαριασμό της εταιρείας χρηματοοικονομικών υπηρεσιών Empower, αποκαλύπτει ότι οι μισοί εκ των ερωτηθέντων κάνουν dreamscrolling ενώ βρίσκονται στη δουλειά, αφιερώνοντας περίπου 3-4 ώρες.

    Εκείνοι που φαίνεται να ξοδεύουν τον περισσότερο χρόνο στο dreamscrolling είναι οι άνθρωποι που ανήκουν στη γενιά Ζ, αφιερώνοντας λίγο περισσότερο από 3 ώρες καθημερινά, ενώ οι boomers έχουν τη μικρότερη σχέση με αυτή τη δραστηριότητα, περνώντας περίπου 1 ώρα τη μέρα στην αναζήτηση υποθετικών αγορών. Όπως δήλωσαν οι συμμετέχοντες, αυτή η αναζήτηση τους βοηθά να κάνουν έξυπνη διαχείριση των χρημάτων τους (56%), να αποφεύγουν τυχόν απρογραμμάτιστες αγορές και χρεώσεις (30%) και να σχεδιάζουν καλύτερα τους οικονομικούς τους στόχους (25%). Επιπλέον, σχεδόν 7 στους 10 βλέπουν αυτού του είδους την ονειροπόληση ως επένδυση στον εαυτό τους (69%) και ως διέξοδο, για να οραματιστούν τι θέλουν από τη ζωή (67%).

    Τι αναζητούν οι άνθρωποι στο διαδίκτυο;

    Πολλοί είναι οι ερωτηθέντες (1 στους 5) που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο ακόμη και για μεγάλες και σημαντικές αγορές, όπως η απόκτηση ενός σπιτιού. Την ίδια στιγμή, κάποιοι άλλοι αναζητούν προορισμούς διακοπών (25%), προϊόντα ομορφιάς ή αυτοφροντίδας (23%) και είδη για τα κατοικίδιά τους (19%). Πολλοί είναι επίσης εκείνοι που ξοδεύουν χρόνο αναζητώντας ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ (49%), gadgets και άλλα είδη τεχνολογίας (30%), διακόσμηση σπιτιού ή έπιπλα (29%).

    Περισσότεροι από τους μισούς (56%) έχουν επί του παρόντος ανοιχτές καρτέλες, παράθυρα ή ένα εκκρεμές καλάθι αγορών με προϊόντα που τους ενδιαφέρει να αποκτήσουν μελλοντικά. Εκτιμάται ότι καθένας από αυτούς θα χρειαζόταν περίπου 86.593,40 δολάρια ώστε να ανταποκριθεί οικονομικά σε όλα όσα έχει αποθηκεύσει.

    Σχεδόν οι μισοί δήλωσαν ότι ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στην αναζήτηση αγορών σήμερα απ’ ό,τι τα προηγούμενα χρόνια (45%), με το 56% να σχεδιάζει να αγοράσει κάτι από τη λίστα των ονείρων του πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους. Ένα αξιόλογο 65% είναι αισιόδοξο ότι θα μπορέσει μια μέρα να αγοράσει όλα όσα βρίσκονται στη λίστα του, 1 στους 4 ωστόσο δηλώνει ότι δεν πιστεύει πως θα μπορέσει ποτέ να ανταποκριθεί οικονομικά στην πλειονότητα των αντικειμένων (23%).

    Περισσότεροι από τους μισούς (51%), επίσης, λένε ότι το να πραγματοποιήσουν τις αγορές των ονείρων τους θα τους έκανε να αισθάνονται πιο ασφαλείς οικονομικά, ενώ σχεδόν οι μισοί λένε ότι η βοήθεια ενός οικονομικού σμυβούλου θα τους βοηθούσε να επιτύχουν τους στόχους τους (47%). Άλλοι αισθάνονται ότι έχουν περισσότερη δουλειά να κάνουν: Το 34% δηλώνει ότι έχει αγοράσει λιγότερα πράγματα από αυτά που θα έπρεπε δεδομένης της ηλικίας του, με τους millennials να αισθάνονται πιο έντονα απ’ όλους ότι έχουν μείνει πίσω (39%). Τέλος, η άνοδος των τιμών (54%), η αδυναμία αποταμίευσης (29%) και το αυξανόμενο χρέος (21%) είναι οι κορυφαίοι οικονομικοί παράγοντες που κρατούν πίσω τους περισσότερους ερωτηθέντες από το να προχωρήσουν στην απόκτηση των αντικειμένων που ονειρεύονται.

    Πηγή: Ygeiamou.gr
  • Σε πτώση οι αγορές σίτου και καλαμποκιού, funds - αποθέματα πιέζουν τιμές
    Σε πτώση οι αγορές σίτου και καλαμποκιού, funds - αποθέματα πιέζουν τιμές

    Χαμηλά 15 μηνών διαμόρφωσαν οι τιμές για τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης μαλακού σίτου και καλαμποκιού στην ευρωπαϊκή αγορά, με την διόρθωση να μην δίνει ακόμα σημάδια αναχαίτισης.

    Σε πτωτικό σπιράλ οι αγορές σίτου και καλαμποκιού, funds και αποθέματα πιέζουν τιμές.

    Με τον Μάιο του 2023 στα 253 ευρώ ο τόνος για το μαλακό σιτάρι και τον Ιούνιο του 2023 στα 250 ευρώ ο τόνος για το καλαμπόκι, το χρηματιστήριο εμπορευμάτων έγραψε απώλειες της τάξης των 4,50 ευρώ ο τόνος ενδοσυνεδριακά την Τρίτη 21 Μαρτίου, σε επίπεδα που είχαν να προσεγγιστούν από τον Νοέμβριο του 2021, περίοδο δηλαδή που το σενάριο του πολέμου στην Ουκρανία δεν περνούσε από τα μυαλά των περισσότερων.

    Τα αίτια της διόρθωσης που ξεπερνά τα 10 με 15 ευρώ ο τόνος μέσα σε διάστημα μικρότερο της μιας εβδομάδας, αποδίδονται τόσο στα μεγάλα αποθέματα που απελευθερώνουν στις αγορές Ρώσοι και Ουκρανοί, όσο και στην απομάκρυνση των funds από τις αγορές, εξαιτίας των εξελίξεων στον τραπεζικό κόσμο τις τελευταίες ημέρες. Είναι αξιοσημείωτο, ότι παρά τις δυσκολίες στα logistics, τα σιτηρά της Ουκρανίας έχουν αποκτήσει πλέον σταθερές ροές προς τις ευρωπαϊκές και παγκόσμιες αγορές, ενώ η παράταση της συμφωνίας για τα σιτηρά της χώρας, απομάκρυνε ακόμα περισσότερο τις «ανησυχίες» κερδοσκοπικών τοποθετήσεων στην εν λόγω αγορά.

    Ως προς αυτό, η συνάντηση Πούτιν – Σι Τζινπινγκ στο Κρεμλίνο και η «συμφωνία στρατηγικής σημασίας» για την οποία έκαναν λόγο οι δύο άντρες, αποθαρρύνουν ακόμα περισσότερο αρκετά εκ των funds που είχαν εισέλθει στις αγορές σιτηρών για «επικίνδυνα στοιχήματα» όπως αξιολογούνται πλέον οι τοποθετήσεις στα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης δημητριακών, εξαιτίας της υψηλής και μεταβλητότητας που διατηρούν.

    Επιπλέον, τα ζητήματα ρευστότητας και οι ύστατες προσπάθειες τακτοποίησης ισολογισμών σε αρκετά επενδυτικά ιδρύματα που είχαν έκθεση τους προηγούμενους 24 μήνες στις αγορές αγροτικών εμπορευμάτων, κόβει και αυτή τη διάθεση αλλά και την ροή χρημάτων που ως ένα βαθμό φούσκωσε τις τιμές σε πολλά προϊόντα. Με τη διόρθωση να έχει το πάνω χέρι στις αγορές σιτηρών και τις αγωνίες κάποιου χρηματοπιστωτικού σοκ να έχουν ενισχυθεί, η φυσική αγορά παρασύρεται και αυτή από το κύμα της διόρθωσης. Το σκληρό σιτάρι στο Λα Ροσέλ της Γαλλίας, έχασε 20 ευρώ μέσα σε διάστημα δύο ημερών και πλέον οι φορτώσεις γίνονται στα 410 ευρώ ο τόνος. Το καλαμπόκι στο Μπορντό φορτώνεται με 264 ευρώ ο τόνος ενώ στον Ρήνο με 273 ευρώ. Πρόκειται για απώλειες 6 ευρώ μέσα σε μια ημέρα. Το κτηνοτροφικό κριθάρι επίσης υποχωρεί στην περιοχή των 246 ευρώ ενώ το βυνοποιίσιμο έπειτα από αρκετούς μήνες, επιστρέφει σε επίπεδα κάτω των 300 ευρώ ο τόνος (295 ευρώ).

    Πηγή: Agronews.gr

  • Κλιματική αλλαγή: 4 πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για να μειώσουμε το ανθρακικό μας αποτύπωμα
    Κλιματική αλλαγή: 4 πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για να μειώσουμε το ανθρακικό μας αποτύπωμα

    Η μείωση του ανθρακικού μας αποτυπώματος μπορεί να επιτευχθεί σε σημαντικό βαθμό, αρκεί να αποφασίσουμε και να προχωρήσουμε στην αλλαγή συγκεκριμένων συνηθειών της καθημερινότητάς μας: Από τις μετακινήσεις μας μέχρι τις αγοραστικές μας συνήθειες και από τις κατοικίες μας μέχρι τη διατροφή μας, κάθε μας πράξη αφήνει επιβλαβές αποτύπωμα στη Γη και οφείλουμε να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να το μειώσουμε.

    Ακολουθούν τέσσερις τομείς στους οποίους μπορούμε να παρέμβουμε, αλλάζοντας συνήθειες και πρακτικές δεκαετιών, προκειμένου να περιορίσουμε το ατομικό, περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα.

    1. Μονώνουμε τα σπίτια μας

    Από την εγκατάσταση μιας αντλίας θερμότητας μέχρι τη μείωση της θέρμανσης, υπάρχει μια σειρά από αλλαγές που μπορούμε να κάνουμε στα σπίτια μας και οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν τον πλανήτη. «Η μετάβαση από ένα σύστημα θέρμανσης με φυσικό αέριο ή πετρέλαιο σε ηλεκτρική αντλία θερμότητας κάνει σημαντική διαφορά», σύμφωνα με τον Δρ Νιλ Τζένινγκς, ακαδημαϊκό από το Imperial College του Λονδίνου. «Σε καθημερινή βάση, το σβήσιμο των φώτων και των συσκευών όταν δεν χρησιμοποιούνται μπορεί να μας βοηθήσει να εξοικονομήσουμε χρήματα, ενώ μειώνουμε τον αντίκτυπό μας στην κλιματική αλλαγή», συμπληρώνει ο ίδιος.

    Η βελτίωση της μόνωσης στους τοίχους, τις οροφές και τα παράθυρά μας μπορεί να μειώσει την απώλεια θερμότητας από τα σπίτια μας και επομένως, την ποσότητα ενέργειας που απαιτείται για τη θέρμανση τους. Η προστασία από ρεύματα αέρα είναι μια από τις φθηνότερες και πιο αποτελεσματικές μορφές μόνωσης, σύμφωνα με το Energy Saving Trust (EST). Αυτό περιλαμβάνει το μπλοκάρισμα ανεπιθύμητων κενών που αφήνουν τον κρύο αέρα να εισέλθει και ο ζεστός αέρας να βγαίνει, όπως γύρω από τα παράθυρα, τις πόρτες ή τα σοβατεπί. Το EST εκτιμά ότι η προστασία από ρεύματα αέρα θα μπορούσε να εξοικονομήσει περί τα 200 ευρώ ετησίως από τους μέσους οικιακούς λογαριασμούς θέρμανσης.

    1. Περιορίζουμε τη σπατάλη τροφίμων και την κατανάλωση κόκκινου κρέατος

    Η κτηνοτροφία δημιουργεί το 14% όλων των αερίων του θερμοκηπίου παγκοσμίως, με τα βοοειδή να επιβαρύνουν ιδιαίτερα την κατάσταση. Ο απλούστερος και πιο αποτελεσματικός τρόπος για να περιορίσουμε τον περιβαλλοντικό μας αντίκτυπο είναι να μειώσουμε το κρέας και τα γαλακτοκομικά στη διατροφή σας και ειδικά όσον αφορά στο κόκκινο κρέας όπως το αρνί και το βοδινό.

    Ο Δρ Jonathan Foley, ο οποίος ερευνά λύσεις για την κλιματική αλλαγή, υποστηρίζει ότι μπορούμε να εξοικονομήσουμε χρήματα και να μειώσουμε τη σπατάλη τροφίμων δημιουργώντας μικρότερες μερίδες και αποθηκεύοντας τα περισσεύματα για αργότερα. Εκτιμάται ότι ο κόσμος σπαταλά μεταξύ του 25% και του 30% των τροφίμων του, σύμφωνα με το Πρόγραμμα Δράσης Waste & Resources. Μεταξύ 8-10% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα συνδέονται με προϊόντα που δεν καταναλώνονται ποτέ, σύμφωνα με έκθεση του ΟΗΕ.

    1. Οδηγούμε λιγότερο, παίρνουμε λιγότερο το αεροπλάνο

    Οι μεταφορές ευθύνονται για σχεδόν το ένα τέταρτο των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Το να ζούμε χωρίς αυτοκίνητα μπορεί να είναι «το πιο σημαντικό πράγμα που μπορούμε να κάνουμε για να μειώσουμε τις εκπομπές μας από τις μεταφορές», σύμφωνα με τον Δρ Τζένινγκς. Ωστόσο, η εγκατάλειψη του αυτοκινήτου δεν είναι δυνατή για όλους, ιδιαίτερα εάν ζούμε σε περιοχή χωρίς δίκτυο μέσων μαζικής μεταφοράς ή εάν είμαστε άτομα με ειδικές ανάγκες. Το περπάτημα και το ποδήλατο όσο πιο συχνά μπορούμε ή η κοινή χρήση αυτοκινήτων με φίλους, γείτονες ή συναδέλφους, μπορεί να συμβάλλει προς αυτή την κατεύθυνση. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο διαδεδομένα, αλλά εξακολουθούν να είναι απαγορευτικά ακριβά για ορισμένους ανθρώπους και η υποδομή φόρτισης είναι περιορισμένη κατά τόπους. Κατά τα άλλα είναι σημαντικό καθένας μας να μειώσει και το πόσο συχνά χρησιμοποιεί το αεροπλάνο, καθώς ειδικά οι πτήσεις εσωτερικού έχουν τις μεγαλύτερες εκπομπές ανά άτομο και ανά χιλιόμετρο. Τα ταξίδια με τρένο μπορεί να έχουν μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και από το ένα πέμπτο μιας τέτοιας πτήσης.

    1. Σκεφτόμαστε πριν αγοράσουμε

    «Think before you buy» είναι η αγγλική έκφραση που πρέπει να θυμόμαστε πάντα, καθώς η υπερκατανάλωση είναι βασική αιτία αύξησης του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος. Αρκεί να αναλογιστούμε ότι απαιτούνται 3.781 λίτρα νερό για να φτιαχτεί ένα τζιν, σύμφωνα με το Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα του ΟΗΕ, λαμβάνοντας υπόψη την παραγωγή βαμβακιού, την κατασκευή, τη μεταφορά και το πλύσιμο.

    Μπορούμε λοιπόν να περιορίσουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα επιδιορθώνοντας μικρές βλάβες στα ρούχα αντί να τα αντικαταστήσουμε, δωρίζοντας αντί να πετάμε και επιλέγοντας αντικείμενα υψηλότερης ποιότητας που πιστεύουμε ότι θα διαρκέσουν περισσότερο. Όλο και περισσότερες εταιρείες προσφέρουν ρούχα προς ενοικίαση, γεγονός που συμβάλλει στη μείωση των απορριμμάτων στη βιομηχανία της μόδας, ενώ πάντα έχουμε την επιλογή να αγοράσουμε μεταχειρισμένα ρούχα από «δεύτερο χέρι».

    Πηγή: Cnn.gr

  • Πάνω από το 50% των Ελλήνων κάνουν αγορές μέσω των social media
    Πάνω από το 50% των Ελλήνων κάνουν αγορές μέσω των social media

    Οι έμποροι έχουν εντοπίσει και αντιληφθεί τις δυνατότητες της αγοράς αυτής, καθώς το 65% των Ευρωπαίων πωλητών έχει υιοθετήσει καινοτόμες πρακτικές

    Σε βασικό κανάλι για τις online αγορές τους έχουν εξελιχθεί για τους Έλληνες καταναλωτές τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς το 54% δηλώνει ότι έχει κάνει τουλάχιστον μία αγορά μέσω social media το τελευταίο εξάμηνο.

    Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από την πρόσφατα δημοσιευμένη έρευνα «PayPal eCommerce Index 2022» που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της γνωστής πλατφόρμας διαδικτυακών πληρωμών. Μάλιστα, η επίδοση αυτή φέρνει την Ελλάδα στην κορυφή της σχετικής ευρωπαϊκής λίστας και αρκετά πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που διαμορφώνεται στο 43%. Αξιοσημείωτο είναι ακόμη ότι για το 2022 η αξία του αποκαλούμενου «κοινωνικού εμπορίου» (social commerce) εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 1,22 δισ. δολάρια όσον αφορά στην Ελλάδα παρουσιάζοντας αύξηση 74,2% σε ετήσια βάση.

    Όπως καταδεικνύουν τα ευρήματα της εν λόγω έρευνας, πολλοί έμποροι έχουν ήδη αρχίσει να επιτυγχάνουν ισχυρά αποτελέσματα, με την υιοθέτηση των πρακτικών του social commerce. Ωστόσο, ο ευρύτερος ρόλος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης – η γνωριμία των καταναλωτών με καινούργια προϊόντα και πρωτότυπες υπηρεσίες – εξακολουθεί να έχει εξέχουσα βαρύτητα . Πιο συγκεκριμένα, 1 στους 4 Ευρωπαίους καταναλωτές αναζητά μέσω των μέσων κοινωνικής δικτυώσης διάφορα είδη που θα τον ενδιέφερε να χρησιμοποιήσει, ενώ ταυτόχρονα ακολουθεί τα αγαπημένα του brands. Οι διαδικτυακές αυτές δραστηριότητες και συνήθειες, σε συνδυασμό με τις πληρωμένες διαφημίσεις, οδηγούν σε πληθώρα νέων ανακαλύψεων στις πλατφόρμες αυτές.

    Έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι, παρότι περισσότεροι από 1 στους 10 Ευρωπαίους καταναλωτές έχουν αγοράσει ένα προϊόν χάρη σε έναν social media influencer ή έχουν ακολουθήσει αντίστοιχους επώνυμους που ασκούν επιρροή στο αγοραστικό κοινό, προκειμένου να τσεκάρουν τι προϊόντα χρησιμοποιούν ή τι φοράνε, οι ίδιες οι αναρτήσεις του εκάστοτε εμπορικού σήματος εξακολουθούν να έχουν ισχυρότερο αντίκτυπο στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, σε σχέση με τα posts των μεμονωμένων influencers.

    Διαβλέποντας την ανοδική τροχιά του social commerce, σε συνδυασμό με τα δυνητικά εμπορικά αποτελέσματα που μπορούν να επιτευχθούν με αυτό, οι κορυφαίες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης – συμπεριλαμβανομένων των πιο «παραδοσιακών» μέσων, όπως το Facebook, το Instagram & το YouTube – δεν διστάζουν να δώσουν ώθηση στην εξέλιξη και την ανάπτυξή του, ενσωματώνοντας συνεχώς νέες δυνατότητες και προσφέροντας σχετικά εργαλεία στα χέρια των χρηστών τους, δηλαδή των εν δυνάμει social shoppers.

    Οι έμποροι έχουν εντοπίσει και αντιληφθεί τις δυνατότητες της αγοράς αυτής, καθώς το 65% των Ευρωπαίων πωλητών έχει υιοθετήσει καινοτόμες πρακτικές και διαθέτει επί του παρόντος προϊόντα και υπηρεσίες μέσω των social media – συμπεριλαμβανομένου του 66% των εμπόρων λιανικής και στην Ελλάδα. Παρόλο που πολλοί επιχειρηματίες εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μόνο και μόνο για να προωθήσουν το brand τους και να ωθήσουν την αγοραστική δραστηριότητα σε άλλα κανάλια και ιστοσελίδες τρίτων, το ένα τέταρτο των πωλήσεων (24%) στην Ευρώπη είχε ήδη πραγματοποιηθεί απευθείας μέσω social media. Η Ιρλανδία αποτελεί κορυφαίο παράδειγμα με ποσοστό 30%, ενώ οι έμποροι στην Ολλανδία, το Ισραήλ και την Πολωνία ακολουθούν κατά πόδας και έχουν πραγματοποιήσει κατά τι λιγότερες πωλήσεις στα κανάλια αυτά, με ποσοστό περίπου 29%.

    Οι Έλληνες έμποροι είναι ελαφρώς κάτω από τον μέσο όρο, με το 25% των πωλήσεων να γίνεται μέσω των social media στην εγχώρια αγορά, ενώ ανάλογα ποσοστά σημειώνονται στη Σουηδία, το Βέλγιο, τη Γαλλία και τη Γερμανία.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Φυσικό αέριο: Η τιμή «επέστρεψε» σε προπολεμικό επίπεδο
    Φυσικό αέριο: Η τιμή «επέστρεψε» σε προπολεμικό επίπεδο

    Κάτω από τα 77 ευρώ ανά μεγαβατώρα έπεσε την Πέμπτη η τιμή του φυσικού αερίου στην Ευρώπη, πριν ανέβει στα 79 ευρώ το πρωί της Παρασκευής.

    Πρόκειται για μια πτώση που άγγιξε τα «προπολεμικά» επίπεδα, καθώς η τιμή αυτή είχε να καταγραφεί από τον Φεβρουάριο, πριν από την έναρξη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, όσον αφορά στα συμβόλαια Ιανουαρίου στο Χρηματιστήριο Ενέργειας του Άμστερνταμ (TTF).

    Η διαφορά σε σχέση με το υψηλό του έτους, όταν οι ευρωπαϊκές τιμές ξεπέρασαν τα 345 ευρώ/MWh τον Αύγουστο και έφτασαν το ιστορικό υψηλό τους με φόντο το μερικό κλείσιμο της στρόφιγγας από τον Πούτιν και οι υψηλές θερμοκρασίες, αύξησαν τη ζήτηση.

    Οι αυξημένες τιμές εκτόξευσαν τους λογαριασμούς της ενέργειας των νοικοκυριών στα ύψη και τροφοδότησαν την άνοδο του πληθωρισμού. Ωστόσο, οι ήπιες για την εποχή θερμοκρασίες που επικρατούν σε μεγάλο μέρος της βορειοδυτικής Ευρώπης βοήθησαν στο να παραμείνουν «υψηλά» τα αποθέματα της Ευρώπης, σύμφωνα με το CNBC.

    Παράλληλα, οι ανησυχίες των αγοραστών για τον εφοδιασμό της Ευρώπης υποχώρησαν χάρη στις ανακοινώσεις για τα ποσοστά – ρεκόρ στις εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) .

    Όσον αφορά στην Ελλάδα, υπενθυμίζεται πως βασικός λόγος πίσω από τις αυξημένες χρεώσεις στα τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας που ανακοίνωσαν οι προμηθευτές για τον Ιανουάριο, είναι η άνοδος των τιμών στην ενέργεια τις τελευταίες ημέρες του Νοεμβρίου και τις πρώτες ημέρες του Δεκεμβρίου, με ώθηση κυρίως από το ακριβό φυσικό αέριο, καθώς η άνοδος του φυσικού αερίου στο Ολλανδικό Χρηματιστήριο Ενέργειας (TTF) συμπαρέσυρε ανοδικά και τις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος στο ελληνικό Χρηματιστήριο Ενέργειας.

    Η πτώση των τελευταίων ημερών δημιουργεί «κλίμα» για χαμηλότερες χρεώσεις στον επόμενο μήνα.

    Η συμφωνία για την τιμή του πλαφόν στην αρχή της προηγούμενης εβδομάδας αναθέρμανε τις ελπίδες πως «σύντομα» θα μπει ένα τέλος στις ανεξέλεγκτες διακυμάνσεις χάρη στον μηχανισμό διόρθωσης της αγοράς.

    Συγκεκριμένα, η απόφαση της ΕΕ να ορίσει ανώτατο όριο στην τιμή πώλησης του φυσικού αερίου έτυχε θερμής υποδοχής από την πλειοψηφία των κρατών – μελών, επιχειρήσεων και πολιτών οι οποίοι μέσα στο 2022 πλήρωσαν ακριβότερα έως και 90% το φυσικό αέριο, κάτι που είχε αντίκτυπο και στις τιμές της ενέργειας.

    Ωστόσο, η αλήθεια είναι πως κανείς δεν μπορεί να προβλέψει πραγματικά ποια θα είναι η πορεία της τιμής του αερίου μέσα στο 2023, καθώς αμέσως μετά την επίτευξη της συμφωνίας για το πλαφόν στο φυσικό αέριο ακούστηκαν τόσο αισιόδοξες, όσο και απαισιόδοξες φωνές.

    Πηγή: cnn.gr

  • ΣΕΛΠΕ: Συγκρατημένες οι δαπάνες των καταναλωτών φέτος τα Χριστούγεννα - 7 στους 10 θα ξοδέψουν λιγότερο σε σχέση με πέρυσι
    ΣΕΛΠΕ: Συγκρατημένες οι δαπάνες των καταναλωτών φέτος τα Χριστούγεννα - 7 στους 10 θα ξοδέψουν λιγότερο σε σχέση με πέρυσι

    Σημειώνεται ότι το 13%, δηλαδή ένας στους 8 καταναλωτές, έχει ήδη ολοκληρώσει τις αγορές του αρκετά πριν τα Χριστούγεννα

    Λιγότερο σε σχέση με το 2021 θα δαπανήσουν φέτος τα Χριστούγεννα 7 στους 10 καταναλωτές σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ). Η έρευνα υλοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και έλαβε χώρα την περίοδο 14-16 Νοεμβρίου 2022 σε δείγμα 1.150 καταναλωτών.

    Από την έρευνα προκύπτει ότι πλειοψηφία του κοινού, ποσοστό 71%, θεωρεί ότι η αξία των αγορών της τα φετινά Χριστούγεννα θα είναι μειωμένη, ποσοστό 8% εκτιμά ότι θα είναι αυξημένη, ενώ 22% θεωρούν ότι θα μείνει αμετάβλητη. Το μεγαλύτερο ποσοστό 38% θεωρεί ότι η μείωση αυτή θα είναι πάνω από το μισό της δαπάνης του προηγούμενου έτους, άνω του 50%. Μεσοσταθμικά, η εκτίμηση των καταναλωτών μεταφράζεται σε μία εκτιμώμενη μείωση της τάξης του 31%, δηλαδή ότι φέτος θα χαθεί περίπου το 1/3 του περυσινού «τζίρου». Η εκτίμηση αν και μη ρεαλιστική είναι ενδεικτική του καταναλωτικού κλίματος που επικρατεί στην αγορά, σύμφωνα με την έρευνα του ΣΕΛΠΕ.

    Όσον αφορά το ύψος της εκτιμώμενης δαπάνης για αγορές την περίοδο των Χριστουγέννων, αυτή μεσοσταθμικά εκτιμάται σε 145 ευρώ κατά κεφαλήν (έναντι 146 ευρώ που ήταν η περυσινή εκτίμηση στην αντίστοιχη έρευνα). Το 15% εκτιμά ότι δεν θα δαπανήσει τίποτα, το 19% μέχρι 50 ευρώ, το 25% έως 100 ευρώ, το 23% από 101 έως 200 ευρώ, το 14% από 200 έως 500 ευρώ και το 4% πάνω από 500 ευρώ. Πρακτικά το μισό κοινό, ποσοστό 52% θα δαπανήσει λιγότερο από 100 ευρώ τα φετινά Χριστούγεννα για αγορές.

    Σημειώνεται ότι το 13%, ένας στους 8 καταναλωτές, έχει ήδη ολοκληρώσει τις αγορές του αρκετά πριν τα Χριστούγεννα, το 48% έως 1 εβδομάδα πριν τα Χριστούγεννα και το 39% την εβδομάδα που διανύουμε.

    Σε ό,τι αφορά στις διαδικτυακές αγορές, το 15% δηλώνει ότι θα κάνει το μεγαλύτερο μέρος των αγορών του ηλεκτρονικά (έναντι 16% το 2021), ποσοστό που δείχνει τη δυναμική των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Το 65% δηλώνει ότι θα κάνει το μεγαλύτερο μέρος σε φυσικά καταστήματα, ενώ ένα 20% δηλώνει ότι δεν θα αγοράσει. Πρακτικά η αναλογία διαμορφώνεται σε: 1 καταναλωτής αγοράζει κυρίως ηλεκτρονικά για 4 καταναλωτές που αγοράζουν κυρίως φυσικά.

    Τα παραπάνω ευρήματα, σύμφωνα με την έρευνα, σχετίζονται και με τις εξελίξεις σε σχέση με την επίδραση που έχει η αύξηση του κόστους ενέργειας και των ανατιμήσεων στο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών.

    Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ - Protothema.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch