Οικονομία

Τέλος η παραλιακή χάραξη στο μεγάλο οδικό έργο Καλαμάτα - Πύλος - Μεθώνη

Τέλος η παραλιακή χάραξη στο μεγάλο οδικό έργο Καλαμάτα - Πύλος - Μεθώνη

Με την επιλογή της βελτίωσης του υφιστάμενου οδικού άξονα και κατά τόπους βελτιώσεις προχωρά το μεγάλο έργο-ΣΔΙΤ αναβάθμισσης του τμήματος Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη. Το έργο κόστους άνω των 310εκατ.ευρώ, έχει συγκεντρώσει το ενδιαφέρον όλων των μεγάλων εγχώριων ομίλων.

Σύμφωνα με έγγραφο του υπουργείου ΥΠΟΜΕ, σε απάντηση ερώτησης του βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Χαρίτση, η κοινοπραξία Μορέας έχει υποβάλει μελέτες που αφορούν το τμήμα Καλαμάτα-Ριζόμυλος, σύμφωνα με την οποία:

Ο προτεινόμενος σχεδιασμός με τον οποίο συμφώνησε και η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου, ακολουθείται η χάραξη του υφιστάμενου τμήματος με κατά τόπους βελτιώσεις και παραλλαγή της χάραξη, για παράδειγμα στη Μεσσήνη. Αυτό σημαίει ότι απορρίφθηκε η παραλιακή χάραξη.

Η περιβαλλοντική μελέτη έχει δοθεί προς έγκριση στο αρμόδιο υπουργείο Περιβάλλοντος από τις 10 Δεκεμβρίου 2019 και αναμένεται η σχετική απόφαση. Εδώ αξίζει να ενημερώσουμε ότι έχει δοθεί θετική γνωμοδότηση από το ΥΠΕΝ στον Φάκελο Προκαταρκτικού Προσδιορισμού Περιβαλλοντικών Απαιτήσεων για την βελτίωση υφιστάμενου τμήματος Καλαμάτα – Ριζόμυλος της Εθνικής Οδού 82 (Σπάρτη-Καλαμάτα-Μεσσήνη-Βελίκα-Χατζή-Πύλος).

ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΡΙΖΟΜΥΛΟΣ-ΠΥΛΟΣ-ΜΕΘΩΝΗ

Όσον αφορά το τμήμα Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη, υπάρχει ήδη εν ισχύ περιβαλλοντική αδειοδότηση με τη με αρ. οικ.51472/2250/3-12-2013 Απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου. Επίσης, υπάρχουν εγκεκριμένες, από τη Διεύθυνση Οδικών Υποδομών της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, μελέτες οδοποιίας, στο πλαίσιο της Σύμβασης «Μελέτη Οδικού Άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου (Φιλιατρά – Πύλος – Καλαμάτα), βελτίωση κατά τμήματα Πύλος – Ριζόμυλος και Πύλος – Μεθώνη», η ανάθεση της οποίας είχε εγκριθεί δυνάμει της με αρ.πρωτ. ΔΜΕΟ/οικ.746/3-2-2009 Υπουργικής Απόφασης.

Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

Ο διαγωνισμός που ξεκίνησε το καλοκαίρι είναι σε πλήρη εξέλιξη. Στις 6 Δεκεμβρίου έγινε γνωστό πως στη Β`φάση του διαγωνισμού πέρασαν όλα τα σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον και τα οποία είναι: Πρόκειται για τους: Άβαξ, Άκτωρ Παραχωρήσεις, Intrakat, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την κοινοπραξία Acciona Concesiones – Μυτιληναίος. Αναθέτουσα Αρχή είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η εκτιμώμενη αξία του έργου ανέρχεται σε 312,23εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 251,8εκατ.ευρώ). Η εκκίνηση του διαγωνισμού είχε πραγματοποιηθεί στις 2 Ιουλίου 2019.

Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Για να φτάσουμε στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού έχουμε δρόμο μπροστά μας. Πλέον ξεκινά ο ανταγωνιστικός διάλογος μεταξύ του υπουργείου, των ενδιαφερόμενων σχημάτων και των τοπικών φορεών. Με την ολοκλήρωση του θα έχει προκύψει το τεχνικό αντικείμενο. Στη συνέχεια και εφόσον έχουμε πλήρεις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις, θα περάσουμε στη Β`2 φάση με την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών από την οποία θα προκύψει ο ανάδοχος του έργου. Η όλη διαδικασία μαζί με τις απαραίτητες εγκρίσεις και ελέγχους θα μας οδηγήσει στο 2021 (με το αισιόδοξο σενάριο).

Η διάρκεια της σύμβασης της ΣΔΙΤ θα είναι 360 μήνες (30 χρόνια) και η χρηματοδότηση του δεν προβλέπει χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η αποπληρωμή του έργου θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας ή άλλες τμηματικές καταβολές, κατά την περίοδο λειτουργίας.

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα