Τετάρτη, 29 Απριλίου 2020 14:27

Κορωνοϊός: Προς αναβολή η αντικατάσταση των παλαιών ταμειακών μηχανών

Γράφτηκε από
Ad Slot

Η πανδημία του κορωνοϊού φαίνεται πως «παγώνει» και την online σύνδεση των ταμειακών μηχανών των επιχειρήσεων με το Taxis.

Όπως όλα δείχνουν θα αναβληθεί για αρκετούς μήνες ο σχεδιασμός της ΑΑΔΕ για την απόσυρση πάνω από 110.000 ταμειακών μηχανών οι οποίες δεν έχουν τη δυνατότητα σύνδεσης με το Taxis.

Ο εμπορικός κόσμος έχει ήδη ζητήσει να δοθεί παράταση μέχρι το τέλος του έτους στην αντικατάσταση των παλαιών ταμειακών μηχανών, η οποία είναι υποχρεωτική για χιλιάδες επιχειρήσεις έως τις 31 Μαΐου, ενώ από 1ης Ιουνίου όσοι δεν έχουν προβεί στην αλλαγή τους θα κληθούν να καταβάλουν πρόστιμο ύψους 500 ευρώ.

Όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς, με την πλειονότητα των επιχειρήσεων να έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους ή να υπολειτουργούν, η αντικατάσταση των παλαιών ταμειακών μηχανών θα επιβαρύνει οικονομικά ακόμη περισσότερο χιλιάδες επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με το αρχικό πλάνο της ΑΑΔΕ το οποίο δεν έχει ακόμη αναθεωρηθεί:

  • Οι επιχειρήσεις εστίασης, μπαρ, νυχτερινά κέντρα, κουρεία, κομμωτήρια, ινστιτούτα αισθητικής, ινστιτούτα αδυνατίσματος και τα συνεργεία επισκευής οχημάτων θα πρέπει να διασυνδεθούν έως τις 31 Μαΐου μέσω των αναβαθμισμένων ταμειακών μηχανών τους με το σύστημα Taxis, ώστε αποστέλλουν στο σύστημα αυτό τα δεδομένα των αποδείξεων που θα εκδίδουν ανά χρονικά διαστήματα 15 έως 30 λεπτών.
  • Οι μικρές, μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις λιανικής πώλησης αγαθών θα πρέπει να αποστέλλουν, μέσω των δικών τους αναβαθμισμένων ταμειακών μηχανών, τα δεδομένα των εκδιδόμενων αποδείξεων σε πιο αραιά χρονικά διαστήματα, τα οποία θα πρέπει να κυμαίνονται από 6 έως 8 ώρες.
  • Οι λιανοπωλητές προϊόντων σε λαϊκές αγορές, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών άσκησης της δραστηριότητάς τους, θα επιτρέπεται να αποστέλλουν τα δεδομένα των αποδείξεων που εκδίδουν ανά 24 ώρες.

Πηγή: Cnn.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 08 Μαϊος 2020 11:04

Σχετικά Άρθρα

  • Μόνο το 4% των επιχειρήσεων δεν έχει συνδέθεί με POS - Ποιοι παίρνουν παράταση
    Μόνο το 4% των επιχειρήσεων δεν έχει συνδέθεί με POS - Ποιοι παίρνουν παράταση

    Μόνο το 4% των υπόχρεων επιχειρήσεων δεν έχει διασυνδέσει ακόμα τα συστήματα των ταμειακών μηχανών και ERP με τα POS, καθώς οι διασυνδέσεις έφτασαν τις 407.000, με το ποσοστό συμμόρφωσης των υπόχρεων επιχειρήσεων πλέον ξεπερνάει συνολικά το 96%.

    Σημειώνεται ότι το ορόσημο που είχε τεθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης για την απρόσκοπτή χρηματοδότηση της χώρας- που ήταν 400.000 διασυνδέσεις- επετεύχθη νωρίτερα από την προθεσμία, ενώ για όσες επιχειρήσεις δεν έχουν διασυνδεθεί ακόμη εντατικοποιούνται οι έλεγχοι ξεκινώντας από εκείνες με τους υψηλότερους τζίρους.

    Ειδικά τους τελευταίους 4 μήνες πραγματοποιήθηκαν πάνω από 150.000 επιπλέον διασυνδέσεις που αφορούσαν κυρίως την διασύνδεση POS με συστήματα ERP, επιχειρήσεις που αντικατέστησαν τα παλιά συστήματα ταμειακών ή/και POS με καινούργια, εποχικές επιχειρήσεις κα.

    Ποιοι δικαιούνται παράταση

    Αξίζει να σημειωθεί πως «παράταση» έχουν λάβει περίπου 2.000 επιχειρήσεις στις οποίες υπάρχει τεχνικό ζήτημα αναντιστοιχίας των POS με τα λογιστικά συστήματα ERP που διαθέτουν.

    Ειδικότερα, για τις περιπτώσεις αυτές έχει δοθεί περιθώριο λίγων εβδομάδων προκειμένου να βρεθεί τεχνική λύση ή να προχωρήσουν οι επιχειρήσεις σε αντικατάσταση του εξοπλισμού τους.

    Οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις έχουν ήδη λάβει προσωποποιημένη ενημέρωση από την ΑΑΔΕ και οι αρμόδιες υπηρεσίες βρίσκονται σε επικοινωνία μαζί τους.

    Αυξημένα έσοδα

    Η ολοκλήρωση του μεγάλου αυτού έργου αποφέρει ήδη σημαντικά και μετρήσιμα αποτελέσματα στην προσπάθεια καταπολέμησης της φοροδιαφυγής.

    Είναι ενδεικτικό ότι στο πρώτο εξάμηνο του έτους τα έσοδα από τον ΦΠΑ αυξήθηκαν κατά 10,3%, κάτι που οφείλεται αφενός στην ανάπτυξη της οικονομίας και αφετέρου στις πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής όπως η διασύνδεση των POS με ταμειακές μηχανές και τα συστήματα ERP.

    Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι κατά το πρώτο 8μηνο του έτους- και ενώ δεν είχε ολοκληρωθεί πλήρως το έργο της διασύνδεσης- παρατηρείται μια σημαντική αύξηση πληρωμών μέσω της χρήσης ηλεκτρονικών μέσων.

    Συγκεκριμένα παρατηρήθηκε:

    • στην εστίαση αύξηση κατά 16% (από 4,8 δισ. σε 5,5 δισ. ευρώ),
    • στα ταξί αύξηση κατά 177% (από 18 εκατ. σε 50 εκατ. ευρώ),
    • στους γιατρούς κατά 20,1% (από 227 εκατ. σε 273 εκατ. ευρώ),
    • στα κομμωτήρια και στις υπηρεσίες προσωπικής φροντίδας κατά 13,8% (από 326 εκατ. σε 371 εκατ. ευρώ),
    • στα γυμναστήρια και στις αθλητικές δραστηριότητες κατά 34,8% (από 56 εκατ. σε 75 εκατ. ευρώ),
    • στα ξενοδοχεία κατά 8,8% (από 3,6 δισ. ευρώ σε 3,9 δισ. ευρώ).

    Η αύξηση αυτή οφείλεται αφενός στην ανάπτυξη και αφετέρου στην επέκταση των ηλεκτρονικών μέσων πληρωμών, αλλά και στην εφαρμογή των μέτρων για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής όπως η διασύνδεση των ταμειακών με τα POS που εξασφαλίζει παραπάνω έσοδα για το κράτος.

    Εντατικοποιούνται οι έλεγχοι στους μεγάλους τζίρους

    Για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις πρόκειται μέσα στις επόμενες ημέρες να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι από κλιμάκια της ΑΑΔΕ. Σημειώνεται ότι προτεραιότητα κατά τη διενέργεια των ελέγχων δίνεται στις επιχειρήσεις με τους μεγαλύτερους τζίρους. Οι επιχειρήσεις που θα διαπιστωθεί ότι δεν έχουν διασυνδέσει τα συστήματά τους είναι αντιμέτωπες με την επιβολή προστίμων.

    Συγκεκριμένα, προβλέπεται πρόστιμο:

    • 10.000 ευρώ, εφόσον τηρούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα,
    • 20.000 ευρώ, εφόσον τηρούν διπλογραφικό λογιστικό σύστημα.

    Τα πρόστιμα αυτά μειώνονται στο μισό για επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες σε οικισμούς με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό έως 3.100 κατοίκους (πλην των τουριστικών). Σε περίπτωση υποτροπής εντός πενταετίας, τα πρόστιμα διπλασιάζονται και για κάθε επόμενη ίδια παράβαση τριπλασιάζονται.

    Πηγή: Cnn.gr

  • «Καμπανάκι» σε 50.000 επιχειρήσεις - Υποχρεωτική η διασύνδεση POS και ταμειακών συστημάτων
    «Καμπανάκι» σε 50.000 επιχειρήσεις - Υποχρεωτική η διασύνδεση POS και ταμειακών συστημάτων

    Στην αποστολή 50.371 υπενθυμιστικών e-mails σε επαγγελματίες και επιχειρήσεις, που δεν έχουν ολοκληρώσει ακόμα τη διασύνδεση των ταμειακών τους συστημάτων με τα POS, που διαθέτουν, προχώρησε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.

    Στην επιστολή υπενθυμίζεται ότι:

    • Η προθεσμία για τη διασύνδεση εκπνέει στις 30 Σεπτεμβρίου.

    • Το πρόστιμο για τη μη διασύνδεση είναι από 10.000 έως 20.000 ευρώ, ανάλογα με την κατηγορία των βιβλίων.

    Η ΑΑΔΕ καλεί τις επιχειρήσεις να προγραμματίσουν άμεσα ραντεβού με τον συνεργάτη τους, που κατασκευάζει ή υποστηρίζει τεχνικά το Εμπορικό/Λογιστικό πρόγραμμα διαχείρισης (ERP), που χρησιμοποιούν, για τη διασύνδεση των POS τους, με το ERP, το οποίο συνεργάζεται με Φορολογικό Ηλεκτρονικό Μηχανισμό τους (ΦΗΜ) ή τον Πάροχο Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Διασύνδεση ταμειακών - POS: Ανοιχτή η πλατφόρμα για τα ραντεβού του Απριλίου
    Διασύνδεση ταμειακών - POS: Ανοιχτή η πλατφόρμα για τα ραντεβού του Απριλίου

    Βήμα - βήμα η διαδικασία

    Σε λειτουργία έχει τεθεί η πλατφόρμα δήλωσης των ραντεβού για τη διασύνδεση ταμειακών μηχανών - POS. Σημειώνεται πως τα ραντεβού αυτά θα πρέπει να έχουν προγραμματιστεί και να πραγματοποιηθούν εντός του Απριλίου.
    Η καταληκτική ημερομηνία για τη δήλωση των προγραμματισμένων ραντεβού που θα πρέπει να υλοποιηθούν εντός Απριλίου, ορίζεται η 1η Απριλίου 2024. Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη στη διαδρομή myAADE > Εφαρμογές > Λοιπές Υπηρεσίες.
    Οι επιχειρήσεις που είναι υπόχρεες διασύνδεσης θα πρέπει να ελέγχουν τις πληροφορίες στην πλατφόρμα «Μητρώο και Επικοινωνία»/»Στοιχεία Επιχείρησης», στην ψηφιακή πύλη «myAADE» μετά την υποβολή της Δήλωσης Πληροφοριών από τις επιχειρήσεις τεχνικής υποστήριξης. Από τις 23 Μαρτίου θα μπορούν να διατυπώνουν ενδεχόμενες διαφωνίες με τα καταχωρημένα στοιχεία επιλέγοντας τη σχετική ένδειξη.
    Στη συνέχεια, η επιχείρηση τεχνικής υποστήριξης ΦΗΜ θα ενημερώνεται μέσω της ΑΑΔΕ ώστε να προχωρήσει στις απαραίτητες διορθώσεις. Σημειώνεται ότι, οι επιχειρήσεις για τις οποίες δε θα έχει δηλωθεί προγραμματισμένο ραντεβού έως τις 22 Μαρτίου 2024 θα λάβουν μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, για την άμεση ανεύρεση επιχείρησης τεχνικής υποστήριξης.

    Με δήλωση του ραντεβού που έχουν κλείσει με τον τεχνικό για τον Απρίλιο στην ειδική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ οι επαγγελματίες μπορούν να «κερδίσουν» την παράταση της προθεσμίας για τη διασύνδεση των ταμειακών τους μηχανών με τα POS, χωρίς να χρειαστεί να τους επιβληθεί πρόστιμο. Στο μεταξύ, μέχρι και χθες ήταν ανοιχτή η πλατφόρμα digitalsme.gov.gr για τη λήψη του voucher που καλύπτει μέρος της δαπάνης αγοράς ή διασύνδεσης POS.

    Πώς λειτουργεί η πλατφόρμα

    Οι επιχειρήσεις τεχνικής υποστήριξης ΦΗΜ (κάτοχοι άδειας καταλληλόλητας ΦΗΜ, κάτοχοι άδειας τεχνικής υποστήριξης ΦΗΜ, οι μεταπωλητές ΦΗΜ, εξουσιοδοτημένοι τεχνικοί κατά περίπτωση) θα πρέπει να δηλώσουν τα προγραμματισμένα ραντεβού για τον μήνα Απρίλιο ακολουθώντας το εξής χρονοδιάγραμμα:

    • Από την Τρίτη, 19 Μαρτίου 2024, θα είναι διαθέσιμο προφορτωμένο αρχείο ανά επιχείρηση τεχνικής υποστήριξης ΦΗΜ, με τα στοιχεία των πελατών της, σύμφωνα με το Δ11 Έντυπο Παραστατικών Μεταβίβασης Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών πωλητών-dealer.

    • Έως και τις 22 Μαρτίου 2024, πρέπει να υποβληθούν τα στοιχεία περί παροχής υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης, με συμπληρωμένες τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων ραντεβού έως και την 30η Απριλίου 2024.

    • Από τις 23 Μαρτίου ως και την 01 Απριλίου 2024, οι επιχειρήσεις τεχνικής υποστήριξης θα πρέπει να δηλώνουν καθημερινά τα νέα ραντεβού που προγραμματίζουν για τον Απρίλιο, με στόχο την 1η Απριλίου να έχει δηλωθεί στο Μητρώο το σύνολο των ραντεβού που έχουν προγραμματισθεί

    Η διαδικασία

    Οι παραπάνω επιχειρήσεις θα πρέπει να υποβάλουν δήλωση Πληροφοριών Χρηστών ΦΗΜ στην ψηφιακή πύλη της ΑΑΔΕ (myAADE):• μέσω ειδικής καταχωρητικής φόρμας ή
    • μέσω υποβολής αρχείου υπό τη μορφή υπολογιστικού φύλλου, υπόδειγμα του οποίου διατίθενται εντός της εφαρμογής.

    Η δήλωση περιλαμβάνει:

    1. ΑΦΜ Χρήστη ΦΗΜ.
    2. Αριθμό Μητρώου ΦΗΜ (serial number).
    3. Ένδειξη (Ν/Ο) σε περίπτωση ΦΗΜ, που διασυνδέεται ή πρόκειται να διασυνδεθεί με Μέσα Πληρωμών με ενδιάμεσο εμπορικό/λογιστικό πρόγραμμα διαχείρισης (Enterprise Resource Planning, «ERP»).
    4. Ένδειξη (Ν/Ο) μη λειτουργίας της οντότητας, Χρήστης ΦΗΜ, έως και την 30η Απριλίου 2024, λόγω εποχικότητας.
    5. Ημερομηνία προγραμματισμένου ραντεβού με σκοπό την υλοποίηση της διασύνδεσης του/των ΦΗΜ με τα Μέσα Πληρωμών, που διαθέτει ο Χρήστης ΦΗΜ.

    Υπογραμμίζεται ότι κατά την υποβολή του αρχείου θα γίνονται αυτοματοποιημένοι έλεγχοι για την εγκυρότητα των στοιχείων και σε περίπτωση σφαλμάτων θα εμφανίζονται σχετικά μηνύματα λάθους.

    Μετάθεση ημερομηνίας για τη δήλωση μετάβασης σε λύσεις All in One

    Σημειώνεται, επίσης, ότι μετατίθεται έως και την 29η Μαρτίου 2024 η προθεσμία για όσες επιχειρήσεις επιθυμούν να δηλώσουν στο Μητρώο POS ότι πρόκειται να αντικαταστήσουν το ταμειακό τους σύστημα με κάποια από τις νέες διαθέσιμες λύσεις all in one, που δεν απαιτούν επιπλέον ενέργειες διασύνδεσης. Υπενθυμίζεται ότι στην περίπτωση αυτή η προθεσμία διασύνδεσης επεκτείνεται για έναν επιπλέον μήνα, δηλαδή μέχρι την 30η Απριλίου 2024.

    Η παράταση αυτή δίνεται προκειμένου να διευκολυνθούν οι επιχειρήσεις σε συνέχεια της παράτασης στην προθεσμία υποβολής αιτήσεων στον 4ο κύκλο του προγράμματος χρηματοδότησης αγοράς, αναβάθμισης POS και διασύνδεσης με ταμειακές μηχανές.
    Πηγή: Protothema.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Freepik
  • Αγορά και διασύνδεση POS: Εκπνέει η προθεσμία για το voucher
    Αγορά και διασύνδεση POS: Εκπνέει η προθεσμία για το voucher

    Απαραίτητη προϋπόθεση είναι οι προαναφερόμενοι ΚΑΔ να εμφανίζουν μη μηδενικά έσοδα κατά το έτος αναφοράς στον συγκεκριμένο ΚΑΔ

    Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την υποβολή αιτήσεων στο πρόγραμμα «Ψηφιακές Συναλλαγές» μέσω του οποίου καλύπτεται μέρος του κόστους αγοράς και διασύνδεσης POS με την ταμειακή μηχανή.
    Σημειώνεται δε πως η προθεσμία για τις αιτήσεις αρχικά έληγε στις 12 Μαρτίου, ωστόσο η ΑΑΔΕ έδωσε παράταση μέχρι τις 19 Μαρτίου.
    Η ενίσχυση έχει τη μορφή επιταγής (voucher) και οι δικαιούχοι έχουν τη δυνατότητα να τη χρησιμοποιήσουν σε εγκεκριμένους προμηθευτές του Προγράμματος «Ψηφιακές Συναλλαγές», των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Το Πρόγραμμα «Ψηφιακές Συναλλαγές» πραγματοποιείται στο πλαίσιο της Δράσης «Ψηφιακός Μετασχηματισμός ΜμΕ», που υλοποιείται από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και την Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ Μ.Α.Ε.), στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0 με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης- Next Generation EU.

    Δικαίωμα υποβολής αίτησης στο πλαίσιο του 4ου κύκλου έχουν οι επιχειρήσεις μέσω της πλατφόρμας digitalsme.gov.gr.

    Οι κατηγορίες είναι οι εξής:

    Κατηγορία 1 - Προμήθεια νέου ή αντικατάσταση υφιστάμενου EFT/POS
    Κατηγορία 3 - Λήψη υπηρεσιών παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης & λογισμικών τιμολόγησης
    Κατηγορία 4- Αναβάθμιση ΦΤΜ & ΑΔΗΜΕ για διασύνδεση με EFT/POS
    Κατηγορία 5: Αντικατάσταση ΕΑΦΔΣΣ, εκτός των επιχειρήσεων εστίασης
    Κατηγορία 6: Αντικατάσταση ΦΗΜ (ΦΤΜ ή ΑΔΗΜΕ ή ΕΑΦΔΣΣ) επιχειρήσεων εστίασης

    Απαραίτητη προϋπόθεση είναι οι προαναφερόμενοι ΚΑΔ να εμφανίζουν μη μηδενικά έσοδα κατά το έτος αναφοράς στον συγκεκριμένο ΚΑΔ.

    Προθεσμίες για τη διασύνδεση POS-ταμειακών μηχανών
    Υπενθυμίζεται ότι, μετά και από την πρόσφατη ανακοίνωση παράτασης προκειμένου να ολοκληρωθεί χωρίς τεχνικά προβλήματα το μεγάλο έργο της διασύνδεσης των POS με τις ταμειακές μηχανές, οι σχετικές προθεσμίες διαμορφώνονται ως εξής:

    -Έως την 31η Μαρτίου 2024 για όσες επιχειρήσεις δεν έχουν διασυνδέσει τα συστήματα τους προκειμένου να έρθουν σε επικοινωνία με τους εξουσιοδοτημένους τεχνικούς εγκατάστασης ταμειακών μηχανών για να ολοκληρώσουν τη διαδικασία. Σημειώνεται πως η παράταση αυτή μπορεί να επεκταθεί για έναν επιπλέον μήνα, δηλαδή μέχρι την 30η Απριλίου 2024.

    Διευκρινίζεται πως όσες επιχειρήσεις υπάγονται στους 35 κλάδους λιανικής που υποχρεούνται να εγκαταστήσουν POS, εφόσον έγινε η παραγγελία του έως και τις 29 Φεβρουαρίου έχουν τη δυνατότητα να το εγκαταστήσουν εντός Μαρτίου. Στη συνέχεια θα πρέπει να προχωρήσουν στη διασύνδεση του POS με την ταμειακή εντός των χρονοδιαγραμμάτων, που αναφέρθηκαν παραπάνω και που αφορούν σε όλες τις επιχειρήσεις.

    Ειδικά οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν ταμειακό σύστημα με σύστημα λογισμικού (ERP) και πρέπει να ακολουθήσουν τον βασικό κανόνα διασύνδεσης της Α.1155/2023 για τα POS τους, υπενθυμίζεται ότι έχουν ήδη προθεσμία ως την 31η Μαΐου 2024.

    Παράλληλα με το νέο χρονοδιάγραμμα διασύνδεσης παρατείνεται ως την 30η Απριλίου 2024 και η προθεσμία απόσυρσης των φορολογικών μηχανισμών (ΕΑΦΔΣΣ) από τις επιχειρήσεις που τις χρησιμοποιούν.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Ταμειακές μηχανές: Νέο χρονοδιάγραμμα για τη διασύνδεση με τα POS - Οι υποχρεώσεις των επιχειρήσεων
    Ταμειακές μηχανές: Νέο χρονοδιάγραμμα για τη διασύνδεση με τα POS - Οι υποχρεώσεις των επιχειρήσεων

    Ανατρέπεται το χρονοδιάγραμμα της υποχρεωτικής διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών με τα μηχανήματα υποδοχής καρτών πληρωμής, τα POS, από την 1-1-2023 που θα ίσχυε καθολικά στην επικράτεια για όλες τις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν ταμειακές και φορολογικούς μηχανισμούς για την έκδοση παραστατικών λιανικής.

    Επειδή ο χρόνος δεν επαρκεί για να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες προσαρμογής των συστημάτων έως το τέλος του τρέχοντος έτους, η υποχρεωτική διασύνδεση για 500.000 επιχειρήσεις καθυστερεί και μετατίθεται, σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, για ένα εξάμηνο με στόχο να ισχύσει από την 1-6-2023, ενώ έως το τέλος του 2023 θα πρέπει να έχουν διασυνδεθεί και οι λοιποί φορολογικοί μηχανισμοί.

    Διαβάστε περισσότερα στην Ημερησία

    Πηγή: Ethnos.gr

  • ΑΑΔΕ: Τσουχτερά πρόστιμα για «πειραγμένες» ταμειακές μηχανές
    ΑΑΔΕ: Τσουχτερά πρόστιμα για «πειραγμένες» ταμειακές μηχανές

    Φρένο στη φοροδιαφυγή μέσω «πειραγμένων» ταμειακών μηχανών

    Φρένο στη φοροδιαφυγή μέσω «πειραγμένων» ταμειακών μηχανών που «σβήνουν» συναλλαγές και ημερήσιους τζίρους και εκδίδουν «μαϊμού» αποδείξεις επιδιώκει να βάλει το υπουργείο Οικονομικών με την εφαρμογή τσουχτερών προστίμων σε επιχειρήσεις που δεν χρησιμοποιούν ή παραβιάζουν τις ταμειακές μηχανές και τις μνήμες τους.

    Για συγκεκριμένες περιπτώσεις επιβάλλονται πρόστιμα που ξεκινούν από 10.000, 30.000 ή 50.000 ευρώ και φτάνουν κατά ανώτατο όριο σε 30.000, 90.000 ή 150.000 ευρώ. Ομως, εάν υπάρχουν παραβάσεις που σχετίζονται με επεμβάσεις στις ταμειακές μηχανές, δεν υπάρχουν ανώτατα όρια και τα πρόστιμα φτάνουν σε υψηλότερα επίπεδα.

    Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων στα πλαίσια της στρατηγικής της για την αναβάθμιση της ποιότητας της εξυπηρέτησης των οικονομικών φορέων και των πολιτών από την ΓΔΗΛΕΔ της ΑΑΔΕ, εξέδωσε το «ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΟΔΗΓΙΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ ΚΑΤΟΧΩΝ/ΧΡΗΣΤΩΝ Φ.Η.Μ.», για την παροχή ορθής, έγκυρης και ακριβούς πληροφόρησης στους οικονομικούς φορείς και στους εν γένει συναλλασσόμενους, σε θέματα αρμοδιότητας των υπηρεσιών της.

    Στο ως εγχειρίδιο, που συντάχθηκε από τις καθ' ύλην αρμόδιες υπηρεσίες της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Διεύθυνση Διαχείρισης Υποδομών) και Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικής Διοίκησης (Διεύθυνση Ελέγχων), καταγράφονται με συνοπτικό και κατανοητό τρόπο, όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι κάτοχοι/χρήστες φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών (Φ.Η.Μ.).

    Η έκδοση εγχειριδίου εντάσσεται στο στρατηγικό στόχο της ΑΑΔΕ, σχετικά με τη δημιουργία μιας εξωστρεφούς, αποτελεσματικής και αποδοτικής Υπηρεσίας με σεβασμό προς τον πολίτη και αποσκοπεί στην διευκόλυνση της άσκησης της οικονομικής δραστηριότητας των ενδιαφερομένων και στην περαιτέρω βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών που παρέχουν οι υπαγόμενες στις Γενικές Διευθύνσεις Υπηρεσίες.

    Κατά την ΑΑΔΕ, «η απλούστευση των διαδικασιών, μέσω της μετάβασης σε ένα πλήρες ηλεκτρονικό περιβάλλον, όσον αφορά στις συναλλαγές των οικονομικών φορέων και πολιτών με την ΑΑΔΕ, είναι μια συνεχής προσπάθεια η οποία συμβάλλει ουσιαστικά στην εθνική προσπάθεια οικονομικής ανάκαμψης της χώρας μας».

    Πηγή: Cnn.gr

  • Ταμειακές μηχανές: Παράταση έως τις 31 Μαρτίου 2022 για την απόσυρση
    Ταμειακές μηχανές: Παράταση έως τις 31 Μαρτίου 2022 για την απόσυρση

    Από την 1η Απριλίου 2022 η τυχόν έκδοση στοιχείων λιανικής πώλησης από τις παλαιού τύπου ταμειακές μηχανές θα συνιστά παράβαση

    Παρατείνεται μέχρι τις 31 Μαρτίου 2022 η προθεσμία για την απόσυρση των ταμειακών μηχανών που δεν μπορούν να συνδεθούν online με την ΑΑΔΕ, καθώς και η προθεσμία για την αναβάθμιση των τεχνικών προδιαγραφών των ΦΗΜ.

    Η παράταση των προθεσμιών κρίθηκε απαραίτητη, λόγω τόσο των συνθηκών της πανδημίας, όσο και για να δοθεί ικανός χρόνος για την ανάπτυξη των υπηρεσιών των παρόχων ηλεκτρονικής τιμολόγησης στη λιανική, ως εναλλακτική επιλογή για τις επιχειρήσεις με ταμειακές μηχανές, που πρέπει να αντικατασταθούν.

    Πρόκειται για 179 τύπους ταμειακών μηχανών, οι οποίες θα πρέπει να αντικατασταθούν, καθώς είναι παλαιάς τεχνολογίας και δεν μπορούν να συνδεθούν online με το Taxisnet.

    Η τελευταία παράταση που είχε χορηγηθεί από το υπουργείο Οικονομικών, λήγει σήμερα, 31 Δεκεμβρίου και με νέα απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών Απόστολου Βεσυρόπουλου, η προθεσμία αντικατάστασης παρατάθηκε έως την 31η Μαρτίου 2022.

    Πρακτικά δηλαδή η πλήρης σύνδεση των ταμειακών μηχανών με το Taxisnet και η online διαβίβαση των στοιχείων, μπορεί να γίνει από την 1η Απριλίου 2022 και μετά.

    Οσοι δεν αντικαταστήσουν τις ταμειακές θα τιμωρούνται με πρόστιμο ύψους 500 ευρώ για κάθε έλεγχο. Σύμφωνα με τη νομοθεσία «όποιος εκδίδει στοιχεία λιανικής πώλησης χωρίς τη χρήση φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού ή από εγκεκριμένο και μη δηλωμένο φορολογικό ηλεκτρονικό μηχανισμό ή από φορολογικό ηλεκτρονικό μηχανισμό ο οποίος δεν λειτουργεί με εγκεκριμένες προδιαγραφές, τιμωρείται με πρόστιμο ύψους 500 ευρώ, ανά φορολογικό έλεγχο».

    Οι ταμειακές μηχανές θα μπορούν να συνδέονται ακόμη και ανά λεπτό της ώρας με το Taxis για να αποστέλλουν σε αυτό όλα τα δεδομένα των αποδείξεων που θα έχουν εκδοθεί. Κάθε εκδιδόμενη απόδειξη θα φέρει μοναδικό κωδικό απεικόνισης τύπου QR, που θα εξασφαλίζει την εγκυρότητα, τη μοναδικότητα αλλά και την προέλευση της. Μέσω αυτού του κωδικού θα είναι δυνατό να επιβεβαιώνεται αν η απόδειξη που εκδόθηκε από την επιχείρηση είναι ίδια με αυτή που έχει καταχωρηθεί στα ηλεκτρονικά της βιβλία.

    Πηγή: Protothema.gr
  • Σε «δόσεις» η υποχρεωτική απόσυρση για τις παλαιές ταμειακές μηχανές
    Σε «δόσεις» η υποχρεωτική απόσυρση για τις παλαιές ταμειακές μηχανές

    Τα τρία στάδια που προβλέπει η διαδικασία - Το σχέδιο αυτόματου ελέγχου των αποδείξεων POS και λιανικής

    Σε τρία στάδια, ανάλογα με το ύψος της ζημιάς που υπέστησαν οι επαγγελματίες από την πανδημία, θα γίνει η απόσυρση και η αντικατάσταση των περίπου 500.000 ταμειακών μηχανών παλαιού τύπου με νέας τεχνολογίας που θα συνδέονται online με το Taxis.

    Στόχος είναι να εκδίδεται η απόδειξη λιανικής πώλησης ταυτόχρονα με την απόδειξη του POS (σύστημα EFTPOS).

    Περισσότερα στο newmoney
    Πηγή: Protothema.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο