Στον αριθμό των 4.800 φτάνουν οι αιτήσεις φερόμενων ιδιοκτητών που έχουν κατατεθεί στη διεύθυνση απαλλοτριώσεων του υπουργείου Υποδομών για το Πάτρα-Πύργος.
Οι ιδιοκτήτες ζητούν διορθώσεις σε κτηματολογικά στοιχεία ενώ άλλοι έχουν υποβάλει πλήθος ενστάσεων και αγωγών κατά του Ελληνικού Δημοσίου για την άρση του τεκμηρίου ωφελείας και την ιδιαίτερη αποζημίωση των εναπομενουσών από την απαλλοτρίωση εκτάσεων.
Ταυτόχρονα, έχει εκδοθεί μεγάλος αριθμός δικαστικών αποφάσεων αναγνώρισης δικαιούχων αποζημίωσης και αποφάσεις Πρωτοδικείων και Εφετείων για όλα τα τμήματα του αυτοκινητόδρομου. Η «Π» είχε αναφερθεί στις εκκρεμότητες που υπάρχουν με τις απαλλοτριώσεις μετά το ρεπορτάζ στα εργοτάξια του Πάτρα-Πύργος πριν από λίγους μήνες ενώ είχε φιλοξενήσει και δηλώσεις δικηγόρων που εκπροσωπούσαν φερόμενους ιδιοκτήτες και οι οποίοι έχουν κινηθεί νομικά.
Το ζήτημα απασχόλησε το Υπουργείο Υποδομών, καθώς η αρμόδια υπηρεσία (Διεύθυνση Απαλλοτριώσεων, Τοπογραφήσεων και Γεωπληροφορικής) αποφάνθηκε ότι δεν διαθέτει τον απαραίτητη εξειδικευμένη γνώση για θέματα που χρήζουν νομικής ερμηνείας, προκειμένου να προβεί στις απαραίτητες διοικητικές πράξεις. Το Υπουργείο έκρινε ότι είναι απολύτως αναγκαία η υποβοήθηση της διεύθυνσης με τη συνδρομή δικηγόρου για την παροχή των απαραίτητων νομικών υπηρεσιών, ιδιαίτερα σε θέματα απαλλοτριώσεων, και αποφάσισε να δεσμεύσει ποσό 68.200 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ) για τη σύναψη σύμβασης μετά από ανάρτηση της σχετικής πρόσκλησης στην ιστοσελίδα της αναθέτουσας αρχής.
Ο νομικός σύμβουλος για τις απαλλοτριώσεις που έχουν κηρυχθεί σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος που θα επιλεγεί, θα παρέχει απόψεις σε αλληλοσυγκρουόμενες αποφάσεις αναγνώρισης δικαιούχων αποζημίωσης ή σε αποφάσεις δικαστηρίων, τις οποίες η υπηρεσία αδυνατεί να εκτελέσει άμεσα, διότι δε διαθέτει τις απαιτούμενες νομικές γνώσεις.
Πηγή: pelop.gr