Κυριακή, 26 Ιουλίου 2020 12:49

Αυτά είναι τα ελληνικά πρωτόκολλα για την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας

Γράφτηκε από τον

Τι περιλαμβάνουν οι οδηγίες ετοιμότητας και διαχείρισης κρουσμάτων COVID-19 σε κρουαζιερόπλοια -Τι προβλέπεται για την επιβίβαση και αποβίβαση των ταξιδιωτών, τα υγειονομικά standards, τα πληρώματα αλλά και τις εκδρομές

Το πρώτο βήμα για την έστω και δειλή έναρξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα έκανε η κυβέρνηση. Πιο συγκεκριμένα, εξέδωσε τις πολυαναμενόμενες οδηγίες ετοιμότητας και διαχείρισης κρουσμάτων COVID-19 σε κρουαζιερόπλοια.

Πρόκειται για τα ελληνικά πρωτόκολλα για την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας προς τους ελληνικούς λιμένες τα οποία βασίζονται στις ευρωπαϊκές οδηγίες που προτείνονται για τις ευρωπαϊκές χώρες.

Βάσει των οδηγιών αυτών η κάθε χώρα πρέπει να ετοιμάσει τα εν λόγω πρωτόκολλα, να τα εγκρίνει και να τα εφαρμόσει στη συγκεκριμένη χώρα για το restart.

Τα πρωτόκολλα αφορούν στην εφαρμογή επί του πλοίου κανονισμών που από-επιβιβάζουν επιβάτες σε λιμένα Κράτους εφαρμογής, αλλά και κανονισμούς που απαιτούνται για τους λιμένες, terminals, χώρους επίσκεψης επιβαινόντων κλπ.

Επιπροσθέτως θα υπάρξουν πρωτόκολλα με διαφορετική εφαρμογή προς τους ενδιάμεσους λιμένες -προορισμούς για την από – επιβίβαση επιβαινόντων και επισκέψεις στον συγκεκριμένο προορισμό, εκδρομές, προμήθειες κλπ. Υπάρχουν βέβαια διαφοροποιήσεις σε ορισμένους προορισμούς που αφορούν λιμενικές εγκαταστάσεις, terminals, tenders, αλλά και οργάνωση εκδρομών και security.

Οι περισσότερες απαιτήσεις λειτουργίας του πλοίου αναφέρονται σε υγειονομικά standards και υψηλές προδιαγραφές υγιεινής συμπεριλαμβανομένων καθαριότητας, προετοιμασία και αποθήκευση φαγητών, έλεγχος υδάτων, αλλά και κολυμβητικών δεξαμενών, Jacuzzi, χρήσεις μασκών, γάντια, απολυμαντικά είναι απαραίτητα για τις υπηρεσίες πληρωμάτων και αυτοβούλως των επιβατών όπου απαιτείται κλπ.

Πηγή: Newmoney.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 26 Ιουλίου 2020 13:52

Σχετικά Άρθρα

  • Νικολούτσος: «Το νέο τέλος θα φέρει επανεξέταση της κρουαζιέρας» - «Φέτος είχαμε αύξηση επιβατών 11%»
    Νικολούτσος: «Το νέο τέλος θα φέρει επανεξέταση της κρουαζιέρας» - «Φέτος είχαμε αύξηση επιβατών 11%»

    Τι δηλώνει ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου για το τέλος κρουαζιέρας ανά επιβάτη

    Της Βίκυς Γκουγκουστάμου

    Καθησυχαστικός όσον αφορά τις επιπτώσεις που θα έχει το νέο τέλος κρουαζιέρας στο λιμάνι του Κατακόλου-μετά και τις ανακοινώσεις της Υπουργού Τουρισμού, Όλγας Κεφαλογιάννη-εμφανίζεται ο πρόεδρος του ΔΛΤΠ Κώστας Νικολούτσος. Παράλληλα, όπως δηλώνει, υπάρχει αναμονή των απαραίτητων διευκρινήσεων από το υπουργείο και των αντιδράσεων των εταιρειών κρουαζιέρας.

    Σε προχθεσινές της δηλώσεις η Υπ. Τουρισμού ανακοίνωσε ότι το τέλος ανά επιβάτη κρουαζιέρας διαμορφώνεται στα 5 ευρώ σε όλα τα λιμάνια πλην της Σαντορίνης και της Μυκόνου που ανέρχεται στα 20 ευρώ. Επιπλέον, από το σύνολο των εσόδων, που υπολογίζεται στα 50 εκατομμύρια ευρώ, το 1/3 θα πάει στους δήμους, 1/3 στο υπουργείο Ναυτιλίας και 1/3 στο υπουργείο Τουρισμού. Ωστόσο ακόμη δεν υπάρχει καμία επίσημη ενημέρωση στα Λιμενικά Ταμεία όπως επίσημες τοποθετήσεις από τις εταιρείες κρουαζιέρας.

    Nikoloutsos 1 2

    «Εκτιμώ ότι δεν εμπνέει ανησυχία το νέο τέλος της κρουαζιέρας, γιατί είναι κάτι που δεν αφορά εμάς αποκλειστικά αλλά το σύνολο των λιμανιών της χώρας. Δεν ξέρουμε ακόμη επίσημα το ποσό για το Κατάκολο όπως δεν γνωρίζουμε το πού θα κατευθυνθεί αυτό το τέλος. Όλα είναι υπό συζήτηση καθώς όλα είναι ακόμη αδιευκρίνιστα» δηλώνει ο κ. Νικολούτσος στο ilialive.gr. « Αυτή η απόφαση λήφθηκε γιατί το Υπουργείο είδε ότι τα τέλη κρουαζιέρας στην Ελλάδα, σε σύγκριση με ευρωπαϊκά λιμάνια είναι πολύ χαμηλότερα, αλλά βεβαίως αυτό θα δημιουργήσει μια επανεξέταση των θεμάτων κρουαζιέρας. Εφόσον όμως είναι γενικό μέτρο, δεν ξέρω αν θα μας επηρεάσει ιδιαίτερα. Είμαστε εν αναμονή διευκρινήσεων από το υπουργείο αλλά και αντιδράσεων των εταιρειών κρουαζιέρας. Δεν έχουν δείξει τις αντιδράσεις τους ακόμη και δεν έχουμε καμία πληροφόρηση για το θέμα» συμπληρώνει.

    Αύξηση της επισκεψιμότητας

    Καλή, χαρακτηρίζει τη φετινή χρονιά στον τομέα της κρουαζιέρας ο πρόεδρος του ΔΛΤΠ δηλώνοντας πως παρουσιάστηκε μια σημαντική αύξηση επιβατών. «Η χρονιά εξελίσσεται πολύ θετικά. Μέχρι τώρα έχουμε αύξηση επιβατών κατά 11% και προσδοκούμε το 2025 και το 2026 να είναι καλύτερες χρονιές . Από την πλευρά μας, επιδιώκουμε να είναι όσο γίνεται πιο ελκυστική η προσέγγιση των επισκεπτών στο Κατάκολο σε επίπεδο υποδομών, καθαριότητας και παροχών».

  • Τα νέα μέτρα που ανακοινώθηκαν για την κρουαζιέρα - Πώς επηρεάζουν το Κατάκολο
    Τα νέα μέτρα που ανακοινώθηκαν για την κρουαζιέρα - Πώς επηρεάζουν το Κατάκολο

    Η παρουσίαση των νέων μέτρων για την κρουαζιέρα και τις βραχυχρόνιες μισθώσεις από την Όλ. Κεφαλογιάννη

    Τα νέα μέτρα για την κρουαζιέρα και τις βραχυχρόνιες μισθώσεις που ανταποκρίνονται στη στρατηγική για μια βιώσιμη ποιοτική ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού με μέτρο και ισορροπία, παρουσίασε η Υπουργός Τουρισμού κα Όλγα Κεφαλογιάννη στην κοινή συνέντευξη τύπου κυβερνητικού κλιμακίου (Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Κωστής Χατζηδάκης, Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Νίκος Παπαθανάσης, Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Κώστας Τσιάρας, Υπουργός Ανάπτυξης κ. Τάκης Θεοδωρικάκος και η Υπουργός Τουρισμού κα Όλγα Κεφαλογιάννη) για την εξειδίκευση των εξαγγελλιών του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη.

    Όπως τόνισε η κα Κεφαλογιάννη, τα μέτρα έχουν ως γνώμονα την ανταποδοτικότητα του οικονομικού οφέλους από την τουριστική δραστηριότητα, για τους προορισμούς και τις τοπικές κοινωνίες και παράλληλα στοχεύουν να αμβλύνουν την πίεση που ασκείται από τις αυξημένες ταξιδιωτικές ροές, σε ορισμένους προορισμούς και ιδίως κατά τους μήνες αιχμής.

    «Διότι θα πρέπει να τονιστεί ότι στην Ελλάδα έχουμε σημειακό πρόβλημα, όχι συνολικό, ως προς αυτό το ζήτημα», πρόσθεσε η Υπουργός Τουρισμού.

    Ειδικότερα για την κρουαζιέρα, η κα Όλγα Κεφαλογιάννη είπε πως επιβάλλεται ειδικό τέλος ανά επιβάτη που αποβιβάζεται από κρουαζιερόπλοιο στα λιμάνια της Μυκόνου και της Σαντορίνης ύψους 20 ευρώ και στα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας 5 ευρώ για την περίοδο από 1η Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου κάθε έτους. Τους μήνες Απρίλιο, Μάϊο και Οκτώβριο το τέλος θα είναι 40% μειωμένο (δηλαδή 12 και 3 ευρώ αντίστοιχα). Ενώ τους μήνες Νοέμβριο έως Μάρτιο θα είναι μειωμένο κατά 80% (δηλαδή 4 και 1 ευρώ αντίστοιχα).

    Το ετήσιο όφελος εκτιμάται σε 50 εκατ. ευρώ. Τα έσοδα θα κατανέμονται κατά 1/3 στους δήμους όπου αποβιβάζονται οι επιβάτες, κατά 1/3 θα εγγράφονται στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Ναυτιλίας με σκοπό την εκτέλεση των απαραίτητων λιμενικών έργων και κατά 1/3 θα εγγράφονται στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Τουρισμού με σκοπό τη βελτίωση των τουριστικών υποδομών για τη στήριξη του τουριστικού προϊόντος της χώρας.

    Η Υπουργός Τουρισμού απαντώντας σε σχετική ερώτηση, επεσήμανε ότι η αύξηση του τέλους εντάσσεται σ’ ένα ευρύτερο πλαίσιο στρατηγικής για την ανάπτυξη και διαχείριση της κρουαζιέρας, το οποίο θα ανακοινωθεί μετά από συνεννόηση και με τα συναρμόδια Υπουργεία. Ανάμεσα στα μέτρα που εξετάζονται είναι:

    - Η ανάπτυξη του homeporting

    - Η ανάπτυξη υποδομών στους λιμένες για την ορθή διαχείριση τόσο του birth allocation, όσο και για τον έλεγχο των ροών στην ξηρά.

    - Κίνητρα για την προσέλκυση μικρότερων πλοίων, με επιβάτες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου

    - Μία ολοκληρωμένη μελέτη για τη αξιολόγηση της συμβολής της κρουαζιέρας στην οικονομία και του αποτυπώματός της στις τοπικές κοινωνίες.

    Παράλληλα, η κα Όλγα Κεφαλογιάννη, αναφερόμενη στην αναπροσαρμογή του Τέλους Ανθεκτικότητας στην Κλιματική Κρίση τόνισε πως επεκτείνεται το χρονικό διάστημα που θα είναι μειωμένο κατά ένα μήνα και περιλαμβάνει πλέον και τον Μάρτιο. Δηλαδή για πέντε (5) μήνες αντί τεσσάρων που ισχύει μέχρι σήμερα. Η αύξηση αφορά στο διάστημα από τον Απρίλιο ως τον Οκτώβριο, αναλογικά για ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, καθώς και ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης.

    Όπως υπογράμμισε η κα Όλγα Κεφαλογιάννη, «με την προσαρμογή αυτή δίνεται ένα επιπλέον κίνητρο που εντάσσεται στο πλαίσιο της στρατηγικής του Υπουργείου για τη χρονική επέκταση της τουριστικής δραστηριότητας. Ένα κίνητρο ώστε να υπάρξει ώθηση στην προσέλκυση ταξιδιωτών κατά τους λεγόμενους «πλάγιους» αλλά και χειμερινούς μήνες».

    Η Υπουργός Τουρισμού υπογράμμισε την ανταποδοτικότητα του Τέλους, τονίζοντας ότι «το συγκεκριμένο έσοδο θα κατευθυνθεί σε δαπάνες πρόληψης και αποκατάστασης φυσικών καταστροφών, αλλά και βελτίωσης υποδομών για τη στήριξη του τουριστικού προϊόντος της χώρας».

    Πρόσθεσε μάλιστα ότι στο προσεχές διάστημα θα υπάρξει ειδική ρύθμιση για τη θέσπιση λειτουργικών προδιαγραφών και αντίστοιχων προδιαγραφών ασφαλείας στις βραχυχρόνιες μισθώσεις, με βασικό κριτήριο τη διασφάλιση της ποιότητας της φιλοξενίας και την ποιότητα της τουριστικής προσφοράς στη χώρα μας.

    Απαντώντας σε ερώτηση για το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο η Υπουργός Τουρισμού είπε ότι δόθηκε παράταση στη δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 25 Σεπτεμβρίου, οι προτάσεις της οποίας θα ληφθούν σοβαρά υπόψη στην τελική διαμόρφωση της ρύθμισης.

    Στην εισήγησή της η κα Όλγα Κεφαλογιάννη τόνισε ότι ο ελληνικός τουρισμός αποτελεί σταθερά βασικό αιμοδότη της ελληνικής οικονομίας. Στη δύσκολη δεκαετία της οικονομικής κρίσης, πρόσθεσε η Υπουργός, ο τουρισμός διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο ώστε να σταθεί όρθια η Ελλάδα. Ενώ και τα χρόνια της πανδημίας, ο τουρισμός ήταν εκείνος που συνέβαλε καίρια στην αντιμετώπιση και αυτής της κρίσης.

    Η κα Όλγα Κεφαλογιάννη επεσήμανε ότι το 2023, καταγράφηκαν ιστορικά υψηλές επιδόσεις για τον ελληνικό τουρισμό, τονίζοντας ότι η άμεση οικονομική συμβολή του ξεπέρασε τα 20 δισ. ευρώ, όταν, το 2019, οι εισπράξεις ήταν περί τα 18,2 δισεκατομμύρια.

    Αναφερόμενη στη χρονιά που διανύουμε, επεσήμανε ότι τα έως τώρα στοιχεία, δείχνουν μία ακόμη σημαντική επιτυχία για τον ελληνικό τουρισμό, καθώς στο πρώτο εξάμηνο του έτους,

    - οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 12,2% (από 6,2 σε 6,9 δισ. ευρώ) σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023,

    - η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση για το ίδιο διάστημα αυξήθηκε επίσης κατά 15,5% σε σχέση με τα περσινά δεδομένα.

    «Οι προβλέψεις δείχνουν ότι μπορούμε να φτάσουμε σε έσοδα ακόμα και τα 22 δισεκατομμύρια», τόνισε η κα Κεφαλογιάννη και πρόσθεσε:

    «Ευθύνη, ωστόσο, της πολιτείας, είναι να σχεδιάζει το μέλλον λαμβάνοντας υπόψη τις νέες προκλήσεις…Προκλήσεις που απαιτούν αποτελεσματικές λύσεις και άμεση ενέργεια. Σε μία περίοδο εξαιρετικά υψηλών επιδόσεων του ελληνικού τουρισμού, εργαζόμαστε για την αντιμετώπιση σύγχρονων και σύνθετων προκλήσεων. Ανοίγουμε ένα νέο κεφάλαιο για τον ελληνικό τουρισμό, για μία ανάπτυξη βιώσιμη, ποιοτική, που θα διασφαλίζει ότι τα οφέλη από τον τουρισμό κατανέμονται σε ολόκληρη την κοινωνία, δίκαια και ανταποδοτικά».

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Κρουαζιέρα: Ερχονται αυξήσεις στα τέλη ανά επιβάτη
    Κρουαζιέρα: Ερχονται αυξήσεις στα τέλη ανά επιβάτη

    Τα τέλη ανά επιβάτη στην κρουαζιέρα είναι πολύ χαμηλά σε σχέση με τον ανταγωνισμό στην Μεσόγειο – ανάγκη να εξορθολογιστούν ανάλογα με την ελκυστικότητα του προορισμού

    Αλλάζουν όλα στα τέλη που θα καταβάλλουν τα κρουαζιερόπλοια ανά επιβάτη στα λιμάνια, εκτός των 13 οργανισμών λιμένων, και τα δημοτικά λιμενικά ταμεία σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του Υπουργείου Ναυτιλίας, με στόχο την αύξηση των εσόδων από την κρουαζιέρα.

    Σήμερα, όπως αναφέρουν παράγοντες του Υπουργείου Ναυτιλίας που εξετάζουν το όλο θέμα, τα τέλη ανά επιβάτη κρουαζιέρας είναι τα ίδια για όλα τα λιμενικά ταμεία.

    Έτσι τα ίδια τέλη που ανέρχονται σε 0,35 ευρώ ανά επιβάτη μικτά (0,33 καθαρά), καταβάλει ο επιβάτης κρουαζιέρας στο λιμάνι της Σαντορίνης τα ίδια και στο λιμάνι της Πάτμου ή σε οποιοδήποτε άλλο νησί. Όπως έχει αναφέρει ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Θήρας, Γιώργος Νομικός, τα έσοδα του ταμείου από τους 1.298.968 επιβάτες κρουαζιέρας το 2023, ήταν μόλις 428.659 ευρώ!.

    Στόχος του Υπουργείου είναι να διαμορφωθεί μια πλατφόρμα που θα παρέχει μια ευελιξία στα δημοτικά λιμενικά ταμεία να ορίζουν τα τέλη ανάλογα με την ελκυστικότητα του κάθε προορισμού αλλά και την πολιτική προσέλκυσης κρουαζιερόπλοιων.

    Σε κάθε περίπτωση αναμένεται μια αύξηση καθώς σύμφωνα με εκτιμήσεις, γιατί μια ολοκληρωμένη μελέτη δεν υπάρχει, τα τέλη ανά επιβάτη κρουαζιέρας στα ελληνικά νησιά, είναι από τα χαμηλότερα στην Ανατολική Μεσόγειο. Στην ίδια εκτίμηση κατατείνουν και παράγοντες του κλάδους της κρουαζιέρας, ενώ για το θέμα αναμένεται να υλοποιήσει σχετική μελέτη το παράρτημα της Διεθνούς Ένωσης κρουαζιέρας (CLIA) στη χώρα μας.

    Το θέμα των τελών συζητήθηκε και σε πρόσφατη κυβερνητική σύσκεψη στην Προεδρία της Κυβέρνησης με τη συμμετοχή των υπουργών Τουρισμού, Όλγας Κεφαλογιάννη, Ναυτιλίας, Χρήστου Στυλιανίδη, Επικρατείας, Άκη Σκέρτσου, και του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρη Πολίτη, με αντικείμενο την αποτελεσματικότερη και πιο ορθολογική διαχείριση των λιμένων κρουαζιέρας της χώρας μας.

    Όπως τονίσθηκε είναι απαραίτητο να εξεταστούν οι πολιτικές χρεώσεων στους λιμένες κρουαζιέρας -που σήμερα βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα-, εναλλακτικά μοντέλα διοίκησης των λιμένων, όπως και ψηφιακά εργαλεία διαχείρισης στόλου που θα συμβάλλουν σε μια πιο ορθολογική και αποτελεσματική διευθέτηση της αυξανόμενης ζήτησης, πάντα προς όφελος των τοπικών κοινωνιών.

    Η Τράπεζα της Ελλάδος υπολόγισε για το 2023 ότι οι συνολικές εισπράξεις από επιβάτες κρουαζιέρας αυξήθηκαν κατά 84,1%, σε σύγκριση με το 2022

    Νωρίτερα είχε απασχολήσει και την πρόσφατη συνάντηση αντιπροσωπείας της CLIA που αποτελούνταν από τη Marie-Caroline Laurent, Γενική Διευθύντρια της CLIA στην Ευρώπη, και τη Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της CLIA, με τον Υπουργό ναυτιλίας Χρήστο Στυλιανίδη. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της CLIA, η ένωση τόνισε ακόμα «την ανάγκη μιας προσεκτικά μελετημένης περιόδου προσαρμογής στην αύξηση των λιμενικών τελών στα ελληνικά λιμάνια, ενώ ζήτησε την άμεση αναθεώρηση της εθνικής νομοθεσίας σχετικά με τις λεμβουχικές εργασίες».

    Το κρουαζιερόπλοιο βέβαια δεν καταβάλει μόνο τέλη κρουαζιέρας ανά επιβάτη αλλά και άλλα τέλη-δικαιώματα όπως προσόρμισης, παραβολής, λεμβουχικά και ανταποδοτικά όπως είναι τα τέλη για την ασφάλεια των επιβατών (κώδικας ISPS).

    Συνεπώς το κόστος για ένα κρουαζιερόπλοιο που προσεγγίζει σε λιμάνι δεν είναι μόνο το τέλος ανά επιβάτη. Επίσης το συνολικό κόστος θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη και τον ανταγωνισμό. Σε κάθε περίπτωση αυτό που προβληματίζει την εταιρεία κρουαζιέρας είναι ο «αιφνιδιασμός» από τις αλλαγές των τιμολογίων.

    Οι εταιρείες προγραμματίζουν τα ταξίδια τους και τις τιμές της κάθε κρουαζιέρας τουλάχιστον δυο χρόνια πριν την πραγματοποίηση. Γνωρίζοντας τα κόστη μπορεί να τα «περάσει» στον ναύλο της κρουαζιέρας που καταβάλλει ο κάθε επιβάτης.

    Έσοδα

    Εξ αυτού του λόγου εξέφρασαν και την αντίθεση τους στην πρόσφατη αύξηση των τελών ISPS στα 2,5 ευρώ ανά επιβάτη με άμεση ισχύ από ένα ευρώ που ίσχυε πριν. Μια αύξηση που κατά τους υπευθύνους των λιμανιών είναι δικαιολογημένη καθώς σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασαν στο Υπουργείο ναυτιλίας 20 λιμενικά ταμεία έχουν μέση ζημιά 90.000 ευρώ το χρόνο.

    Τα έσοδα πάντως από τον κλάδο της κρουαζιέρας για την ελληνική οικονομία δεν προέρχονται μόνο από τα κάθε είδους τέλη. Σημαντικά είναι τα ποσά που προκύπτουν από τις δαπάνες των επιβατών.

    Η Τράπεζα της Ελλάδος υπολόγισε για το 2023 ότι οι συνολικές εισπράξεις από επιβάτες κρουαζιέρας αυξήθηκαν κατά 84,1%, σε σύγκριση με το 2022, και ανήλθαν στα 908,4 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 61,0 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβάνονται στα καταγραφόμενα στοιχεία από την Έρευνα Συνόρων, καθώς αφορούν ταξιδιώτες που αναχώρησαν από την Ελλάδα (last port), ενώ 847,4 εκατ. ευρώ αντιπροσωπεύουν πρόσθετα έσοδα που καταγράφονται στη συμπληρωματική έρευνα –

    Κυριότερο λιμάνι από πλευράς εισπράξεων κρουαζιέρας είναι ο Πειραιάς, με συμμετοχή 47,8% επί του συνόλου. Ακολουθούν το λιμάνι της Κέρκυρας και το λιμάνι της Σαντορίνης με 13,3% και 8,5% των εισπράξεων, αντιστοίχως.

    Πηγή: ΟΤ

  • Κατάκολο: Με τρία κρουαζιερόπλοια χθες και άλλα τρία αύριο στο λιμάνι
    Κατάκολο: Με τρία κρουαζιερόπλοια χθες και άλλα τρία αύριο στο λιμάνι

    Μέρα με τρία κρουαζιερόπλοια ήταν η Τρίτη για το Κατάκολο, όπως και η Πέμπτη που μας έρχεται, με σημαντική κίνηση για το λιμάνι και τη γύρω περιοχή.

    Παρά την αυξημένη ζέστη που αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα για τους τουρίστες ιδιαίτερα πιο βόρειων περιοχών, αρκετοί επισκέφθηκαν την αγορά του Κατακόλου.

    Ήδη η σεζόν έχει φτάσει στη μέση της καθώς απομένει το υπόλοιπο του Ιουλίου και οι τρεις από τους πιο “γεμάτους” μήνες στην κίνηση της κρουαζιέρας από τον Αύγουστο έως τον Οκτώβριο.

    Χθες κατέπλευσαν στο Κατάκολο το “μεγάλο” Norwegian Epic, το Seabourn Encore και το μικρό αλλά εντυποσιακό ως ιστιοφόρο Star Clipper.

    Τα τρία πλοία μετέφεραν περίπου 5500 επιβάτες και 2100 μέλη πλυρώματος

    Την Πέμπτη σύμφωνα με το πρόγραμμα αναμένονται στο Κατάκολο τρία μεγάλα κρουαζιερόπλοια, το MSC Opera, το Vicking Sea και το Oosterdam, με μεγαλύτερο αριθμό επιβατών.

    Katakolo 23 2

    Katakolo 23 3

    Katakolo 23 4

    Katakolo 23 9

    Katakolo 23 5

    Katakolo 23 6

    Katakolo 23 7

    Katakolo 23 8

  • Στους 3 κορυφαίους προορισμούς κρουαζιέρας στη Μεσόγειο η Ελλάδα, σύμφωνα με την CLIA - Σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης αναμένεται εφέτος
    Στους 3 κορυφαίους προορισμούς κρουαζιέρας στη Μεσόγειο η Ελλάδα, σύμφωνα με την CLIA - Σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης αναμένεται εφέτος

    Η Ελλάδα συγκαταλέγεται μεταξύ των τριών κορυφαίων προορισμών τουρισμού κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), ενώ πέρυσι τα ελληνικά λιμάνια υποδέχθηκαν 7 εκατομμύρια επιβάτες και 5.230 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων.
    Παρουσιάζοντας στοιχεία του κλάδου, στο πλαίσιο της ναυτιλιακής έκθεσης των Ποσειδωνίων η Μαρία Δεληγιάννη, περιφερειακή διευθύντρια της CLIA για την Ανατολική Μεσόγειο, επιβεβαίωσε την πληροφορία, τονίζοντας παράλληλα ότι η χώρα μας είναι ένας αγαπημένος προορισμός. Ωστόσο, πρόσθεσε ότι η κρουαζιέρα δεν βρίσκεται στην πρώτη επιλογή των Ελλήνων ταξιδιωτών καθώς από τα 31,7 εκατομμύρια επιβάτες διεθνώς, οι Έλληνες αντιστοιχούσαν σε 15.000 περίπου.

    Είπε ότι η αυτή τη στιγμή η μεγαλύτερη αγορά κρουαζιέρας, με 44,2%, στον κόσμο είναι η Καραϊβική, οι Μπαχάμες και η Βερμούδα, ενώ δεύτερη η Μεσόγειος με βασικότερες χώρες κύριας δραστηριοποίησης την Ιταλία, την Ισπανία και την Ελλάδα.
    Σε εθνικότητα επιβατών, την πρώτη θέση καταλαμβάνουν οι ΗΠΑ και τη δεύτερη η Ευρώπη, με τη Γερμανία, την Αγγλία και την Ιταλία, που όπως ανέφερε η κ. Δεληγιάννη είναι στην κουλτούρα των συγκεκριμένων χωρών να κάνουν κρουαζιέρα, ενώ έχουν πολλή αγάπη για τη χώρα μας και την ιστορία της. Ακολουθούν ταξιδιώτες επίσης από την Αυστραλία και τη Νότια Αμερική.
    H περιφερειακή διευθύντρια της CLIA επεσήμανε την ανάγκη οι εθνικές κυβερνήσεις να στηρίξουν τα λιμάνια σε επίπεδο υποδομών και διαχείρισης για την ανάπτυξη του κλάδου που συνεχίζει να είναι ταχέως αναπτυσσόμενος.
    Σημειώνεται ότι μόνο το πρώτο τρίμηνο του 2024 από τους σταθμούς κρουαζιέρας του λιμανιού του Πειραιά διακινήθηκαν συνολικά 54.989 επιβάτες έναντι 36.589 το ίδιο τρίμηνο του 2023, αύξηση 50,3%.

    Το 2023 ο κλάδος της κρουαζιέρας από το λιμάνι του Πειραιά σημείωσε σημαντική άνοδο τόσο σε επίπεδο προσεγγίσεων όσο και επιβατικής κίνησης.
    Η συνολική διακίνηση επιβατών το 2023 ανήλθε σε 1.484.788 έναντι 880.416 το 2022 καταγράφοντας αύξηση 68,6%. Αυξημένοι κατά 12,3% ήταν και οι κατάπλοι κρουαζιερόπλοιων με 760 κατάπλους έναντι 677 το προηγούμενο έτος. Οι αφίξεις επιβατών από-επιβίβασης (Homeporting) κατέγραψαν αύξηση κατά 110,4% σε σχέση με το 2022 (από 378.899 σε 797.234.
    Ο Πειραιάς καλωσόρισε την περασμένη Πέμπτη το κρουαζιερόπλοιο EXPLORA I στην παρθενική επίσκεψή του στο λιμάνι της ελληνικής πρωτεύουσας, που σηματοδοτεί το ντεμπούτο του πλοίου στην Ανατολική Μεσόγειο.

    Το EXPLORA I είναι το πρώτο από έναν στόλο έξι κρουαζιερόπλοιων της εταιρείας MSC. Το πλοίο θα επισκεφτεί συνολικά 21 ελληνικά λιμάνια εφέτος, με πολλά από τα δρομολόγια να προσφέρουν άνετη επιβίβαση και αποβίβαση στο λιμάνι του Πειραιά.
    Μεταξύ των κορυφαίων προορισμών για τους επισκέπτες που θα ταξιδέψουν με το EXPLORA I στην Ελλάδα περιλαμβάνονται τα Κατάπολα (Αμοργός), η Πάρος, η Πάτμος και η Κέρκυρα.
    Σε επιτυχημένη πορεία για την ανάπτυξη του κλάδου βρίσκεται και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αφού έως το τέλος του 2024 αναμένεται να υποδεχθεί συνολικά 82 κρουαζιερόπλοια.
    Την περασμένη Πέμπτη το λιμάνι της συμπρωτεύουσας έκανε ημερήσιο ρεκόρ αφίξεων επιβατών με την άφιξη δύο μεγάλων κρουαζιερόπλοιων.
    Για πρώτη φορά στην ιστορία του έδεσε το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο, το «Norwegian Getaway», της Norwegian Cruise Line Holdings Ltd., μήκους 326 μέτρων, μαζί με το «Celebrity Infinity», της Celebrity Cruises.

    Σύμφωνα με την εταιρεία ΟΛΘ, το ρεκόρ αφίξεων επιβατών και πληρώματος τη συγκεκριμένη ημέρα έφθασε τις 10.000 άτομα.

    Αναπτυσσόμενος κλάδος

    Σύμφωνα με την Clia η κρουαζιέρα είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος κλάδος του τουρισμού παγκοσμίως αφού, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, το 2023 ταξίδεψαν με κρουαζιερόπλοια 31,7 εκατ. επιβάτες αύξηση 7% σε σχέση με το 2019.
    Το 2024 αναμένεται αύξηση 9% σε σχέση με πέρυσι, όπου οι επιβάτες θα φτάσουν τα 34,7 εκατ. επιβάτες παγκοσμίως, ενώ αναμένονται 37,1 εκατ. το 2025, 38,8 το 2026 και 39,7 το 2027, όταν το 2019 ο αριθμός αυτός έφτανε τα 30 εκατομμύρια.

    Η δημοφιλία της κρουαζιέρας έχει αυξηθεί πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια ως ιδανικός τρόπος διακοπών, κάτι που έχει επίπτωση στη χωρητικότητα των πλοίων και τις κλίνες. Από το 2024 έως το 2028 αναμένεται μία αύξηση 10% στις κλίνες.
    Το 35% των πλοίων είναι κάτω από 1.000 κλίνες και είναι η συντριπτική πλειοψηφία του στόλου σήμερα. Το 10% των κρουαζιερόπλοιων είναι από 1.000 έως 1.999 κλίνες, το 28% από 2.000 έως 2.999, το 15% από 3.000 έως 3.999 και το 12% από 4.000 κλίνες και άνω. Έως το 2028 θα έχουν υπάρξει μικρές αλλαγές με μία μικρή πτώση στα πλοία κάτω των 1.000 κλινών και μία μικρή αύξηση στα πλοία με περισσότερες από 4.000 κλίνες.

    H CLIA εκπροσωπεί σήμερα 303 κρουαζιερόπλοια που ανήκουν σε 55 εταιρείες κρουαζιέρας, που αποτελούν το 55%του κλάδου παγκοσμίως.
    Στο τομέα της ναυπηγικής δραστηριότητας το 94% των κρουαζιερόπλοιων παγκοσμίως χτίζονται στην Ευρώπη.
    Όπως έχει αναφέρει η διευθύντρια ανατολικής Μεσογείου της CLIA στην Ελλάδα Μαρία Δεληγιάννη όλοι οι φορείς θα πρέπει να καταδείξουν την προσφορά του κλάδου στην ευρωπαϊκή οικονομία και στον ναυπηγικό κλάδο.

    Είπε επίσης ότι από το 2024 έως το 2028 θα έχουμε 56 νεότευκτα κρουαζιερόπλοια που θα αντιπροσωπεύουν 40 δισ. δολ. σε αξία και που όλα θα πάνε στην ευρωπαϊκή οικονομία.
    Πρόσθεσε επίσης ότι εφέτος στο βιβλίο παραγγελιών είναι να παραδοθούν 8 νέα κρουαζιερόπλοια που χτίστηκαν σε ευρωπαϊκές γιάρδες.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Κατάκολο: Πέντε κρουαζιερόπλοια το Σάββατο με 15.000 επιβάτες και μέλη πληρώματος (video & photos)
    Κατάκολο: Πέντε κρουαζιερόπλοια το Σάββατο με 15.000 επιβάτες και μέλη πληρώματος

    “Βούλιαξε” από κόσμο το Κατάκολο και οι γύρω περιοχές που δέχονται τον κόσμο της κρουαζιέρας, το Σάββατο, καθώς στο λιμάνι κατέπλευσαν πέντε κρουαζιερόπλοια.

    Το Costa Pacifica, το Norwegian Getaway, το Viking Jupiter, το Wind Surf και το Riviera, (τα δύο τελευταία παρέμειναν αρόδου), μετέφεραν συνολικά 15.007 επιβάτες και μέλη πληρώματος.

    Ο μεγαλύτερος αριθμός αυτών των ανθρώπων διακινήθηκε, στην αγορά του Κατακόλου και της Ολυμπίας, στους αρχαιολογικούς χώρους και σε άλλα σημεία ενδιαφέροντος της περιοχής.

    Σίγουρα οι πέντε αφίξεις έδωσαν ανάσα στην αγορά και η συνέχεια προμηνύεται θετική καθώς από τον αρχικό προγραμματισμό οι αφίξεις έχουν αυξηθεί.

    Τέσσερα και πέντε κρουαζιερόπλοια την ίδια μέρα στο Κατάκολο αναμένεται να δούμε αρκετές φορές έως τον Οκτώβριο, αλλά σημαντική κίνηση υπάρχει και το Νοέμβριο…

    Δείτε το video:

    Δείτε φωτογραφίες:

    Katakolo pente 2

    Katakolo pente 3

    Katakolo pente 4

    Katakolo pente 5

    Katakolo pente 6

    Katakolo pente 7

    Katakolo pente 8

    Katakolo pente 9

    Katakolo pente 10

    Katakolo pente 11

  • Κατάκολο: Τον Ιούνιο η επανέναρξη των εργασιών στη χερσαία ζώνη - Νικολούτσος «Η σεζόν θα κλείσει με πολύ θετικό πρόσημο»
    Κατάκολο: Τον Ιούνιο η επανέναρξη των εργασιών στη χερσαία ζώνη - Νικολούτσος «Η σεζόν θα κλείσει με πολύ θετικό πρόσημο»

    Της Βίκυς Γκουγκουστάμου

    Την θετική είδηση της επανεκκίνησης των έργων στην χερσαία ζώνη του λιμένα Κατακόλου τον επόμενο μήνα, ανακοινώνει με δηλώσεις του στο ilialive.gr ο πρόεδρος του ΔΛΤΠ Κώστας Νικολούτσος. Ο κ. Νικολούτσος επισημαίνει ότι με την ολοκλήρωση των εργασιών και τα έργα διαρρύθμισης της κυκλοφορίας η εικόνα του λιμανιού θα αλλάξει ριζικά, ενώ για τη φετινή χρονιά οι αφίξεις προσδίδουν θετικό πρόσημο, πέραν του αναμενόμενου.

    «Το θετικό είναι ότι είμαστε πολύ κοντά στην επανέναρξη των εργασιών της χερσαίας ζώνης, όπου γίνονται τρία κτίρια: το κτίριο υποδοχής επιβατών που το λιμάνι δεν διαθέτει καθόλου, το κτίριο Σέγκεν για τον έλεγχο διαβατηρίων κ.α. και παρεμβάσεις στο απεντομωτήριο. Οι πληροφορίες που έχουμε μέχρι στιγμής είναι ότι τα έργα θα ξεκινήσουν άμεσα, εντός Ιουνίου. Έχει λυθεί το θέμα της χρηματοδότησης, καθώς έχει γίνει μεταφορά της πίστωσης στο νέο ΕΣΠΑ. Όλα αυτά, και μαζί με τα έργα διαρρύθμισης κυκλοφορίας πιστεύω ότι θα δώσουν μια άλλη εικόνα στο λιμάνι στον τομέα της υποδοχής. Θα φέρει μια νέα πνοή και αυτό θα δημιουργήσει επιπλέον συνθήκες ελκυστικότητας του λιμένα του Κατακόλου» δηλώνει ο κ. Νικολούτσος, υπογραμμίζοντας το αυστηρό χρονοδιάγραμμα αποπεράτωσης του έργου, μέσα σε 12 μήνες.

    Nikoloutsos 1

    «Ο βασικός στόχος είναι να ολοκληρωθούν τα έργα στο λιμάνι για να αλλάξει τελείως η εικόνα του λιμανιού. Αυτή τη στιγμή είμαστε ένα λιμάνι χωρίς υποδοχή και η αλλαγή θα «μετρήσει» πάρα πολύ» τονίζει ο πρόεδρος του ΔΛΤΠ.

    Παρεμβάσεις παντού

    Παράλληλα, ο πρόεδρος του ΔΛΤΠ αναφέρθηκε στις διαρκείς παρεμβάσεις που γίνονται για την καλύτερη εξυπηρέτηση τόσο της κρουαζιέρας, όσο και των επισκεπτών. «Κάνουμε συνεχώς παρεμβάσεις. Αποκαταστήσαμε στο 80% τον ηλεκτροφωτισμό, έχουμε πετύχει και έχουμε επαρκή παροχή νερού στα κρουαζιερόπλοια και φροντίζουμε για την καθαρή εικόνα του λιμένα. Όλα αυτά, δημιουργούν θετική προαίρεση για την κρουαζιέρα όπως και για τον επόμενο προγραμματισμό των εταιρειών, που ως γνωστό είναι μεσοπρόθεσμος. Μάλιστα αυτή την περίοδο οι εταιρείες κάνουν τον σχεδιασμό τους για το 2026.

    Θετικό το πρόσημο της σεζόν

    Με θετικό πρόσημο, που ξεπερνά τις αρχικές προσδοκίες, εκτιμά ο κ. Νικολούτσος πως θα κυλήσει η φετινή τουριστική σεζόν, με 15 νέα καράβια μεγάλης χωρητικότητας να προστίθενται στις αφίξεις στο λιμένα Κατακόλου. «Αναφορικά με τις φετινές αφίξεις, σαφώς και η εικόνα είναι καλύτερη από πέρυσι. Επιπλέον, μέχρι στιγμής έχουμε 15 αφίξεις, νέων και μεγάλων κρουαζιερόπλοιων που έρχονται για πρώτη φορά στο Κατάκολο. Το πρόσημο θα είναι όχι μόνο πιο θετικό από πέρυσι αλλά και καλύτερο απ’ ότι είχαμε προβλέψει».

    Θα προωθήσουμε τα πλεονεκτήματα του λιμανιού

    Η εξωστρέφεια του λιμένα όπως και οι τρόποι να αυξηθεί η επισκεψιμότητα των τουριστών, με δελεαστικές-εναλλακτικές προτάσεις ψυχαγωγίας είναι δύο βασικοί στόχοι της νέας διοίκησης του ΔΛΤΠ που θα φέρουν αποτελέσματα μακροπρόθεσμα. «Ξεκινάμε μια προετοιμασία για συμμετοχή του ΔΛΤΠ σε εκθέσεις, ώστε να προωθήσουμε τα πλεονεκτήματα του λιμένα και της περιοχής. Είμαστε σε διαρκή επικοινωνία με τις εταιρείες. Πιστεύω ότι η διαχείριση του κόσμου είναι σε καλά επίπεδα και ο τουρίστας κινείται τόσο μέσα στο Κατάκολο όσο και τις γύρω περιοχές. Καθήκον δικό μας είναι να συμβάλλουμε στο να δημιουργηθούν και άλλες εναλλακτικές προτάσεις. Δύο είναι τα στοιχεία του οικονομικού των εταιρειών κρουαζιέρας: το εισιτήριο και οι εκδρομές. Ετοιμάζουμε προτάσεις που είναι στο πνεύμα της ευεξίας, όπως πεζοπορίες, ποδηλατικές κ.α.» επισημαίνει ο κ. Νικολούτσος. «Ένα δικό μας στοίχημα είναι να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε τις συνθήκες ώστε να αυξήσουμε το ποσοστό των τουριστών που κατεβαίνει από το καράβι. Και σε δεύτερη φάση πρέπει να στοχεύσουμε στο θέμα καλύτερης εξυπηρέτησης έναντι των πληρωμάτων, γιατί είναι ένας μεγάλος αριθμός και πρέπει να δημιουργήσουμε τέτοιες συνθήκες ώστε να αισθανθούν ότι μπορούν να επενδύσουν ποιοτικά το χρόνο τους στο Κατάκολο» προτείνει μεταξύ άλλων.

    Τέλος, ο κ. Νικολούτσος, επισημαίνει ότι χρέος όλων είναι να στηριχθεί το Κατάκολο, με συνεργασία και καλή επικοινωνία. «Κάθε υπόδειξη των επιχειρηματιών και των πολιτών, είναι ευπρόσδεκτη. Εμείς όμως πάνω απ’ όλα πρέπει να στηρίξουμε το «σπίτι» μας. Αν κάτι αρνητικό διογκωθεί αντί να λυθεί με συνεργασία, στο τέλος κάνει ζημιά στον προορισμό. Οφείλουμε να κάνουμε το καλύτερο για τον τόπο μας και το Κατάκολο είναι ένας ελκυστικός και φιλικός προορισμός».

  • Από την Κέρκυρα στο Κατάκολο λόγω αύξησης τελών το Norwegian Epic
    Από την Κέρκυρα στο Κατάκολο λόγω αύξησης τελών το Norwegian Epic

    Ένα απρόσμενο δώρο στον τομέα της κρουαζιέρας θα δεχθεί το Κατάκολο από την Κέρκυρα αυτή τη σεζόν. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου της Κέρκυρας αλλά και επιβεβαίωσης από φορείς της κρουαζιέρας, η Norwegian Cruise Lines, αλλάζει τη ρότα του πλοίου της “Epic” και το στέλνει στο Κατάκολο.

    Αν και επισήμως η αλλαγή αυτή, αφορά στο δρομολόγιο της συγκεκριμένης κρουαζιέρας, ανεπίσημα φαίνεται πως αιτία είναι η αύξηση του κόστους των λιμενικών τελών στην Κέρκυρα.

    Το “Epic” έχει χωρητικότητα περίπου 4100 επιβάτες, είναι από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου, έχει ταξιδέψει ξανά προς το Κατάκολο και στις 12 αφίξεις αναμένεται να μεταφέρει στην περιοχή μας περίπου 50.000 τουρίστες.

    Σύμφωνα με το μέσο Star Media Corfu, ο Πρόεδρος του AOCTA - του Συνδέσμου Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κέρκυρας - Δημήτρης Διαβάτης κάνοντας αναφορά στο μεγάλο αριθμό των χιλιάδων επισκεπτών που δε θα έρθουν στην Κέρκυρα εξ αυτού του λόγου.

    Όπως ανέφερε, “δεν είναι κάτι το οποίο συνηθίζεται, για τόσο μεγάλο αριθμό πρσεγγίσεων” και ερωτώμενος σχετικά δεν απέκλεισε η απόφαση αυτή της εταιρείας να οφείλεται στην πρόσφατη εφαρμογή της αύξησης των τελών ελλιμενισμού των κρουαζιεροπλοίων. Σημείωσε δε, ότι για την επόμενη χρονιά, προβλέπεται ακόμη μεγαλύτερη αύξηση των τελών, με ό,τι αυτό θα σημαίνει για τις προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων και συνακόλουθα για την οικονομία του νησιού.

    Ίσως είναι λοιπόν η κατάλληλη στιγμή στο Κατάκολο να χαραχθεί μια νέα πολιτική που θα φέρει πίσω τις χαμένες αφίξεις του παρελθόντος, όχι μόνο με την πολιτική που αφορά το κόστος ελλιμενισμού των κρουαζιερόπλοιων, αλλά με την υλοποίηση των “κολλημένων” έργων, αλλά και με παροχές προς τον κλάδο της κρουαζιέρας.

    Το Κατάκολο πρέπει να αδράξει την ευκαιρία που δίνεται και να προχωρήσει δυνατά προς τα εμπρός.

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ