Σκληραίνουν τη στάση τους οι εταιρείες προμήθειας ρεύματος απέναντι στους κακοπληρωτές, όπως δείχνουν τα επίσημα στοιχεία για τις εντολές αποκοπής μετρητών από τον Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) .
Όπως προκύπτει από την έκθεση πεπραγμένων της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας για το 2019, οι εταιρείες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας προχώρησαν στη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση του φαινομένου των κακοπληρωτών.
Ο ΔΕΔΔΗΕ έλαβε από τους προμηθευτές ρεύματος 360.644 εντολές αποσύνδεσης των παροχών πελατών τους και εκτέλεσε 227.418. Από αυτούς επανασυνδέθηκαν, δηλαδή πλήρωσαν τις οφειλές τους όταν τους κόπηκε το ρεύμα, 111.298. Το 2019, όπως προκύπτει από τη διαφορά εντολών αποσύνδεσης και επανασύνδεσης, έμειναν χωρίς ρεύμα 116.120.
Οι εταιρείες προμήθειας ρεύματος, λόγω των καθυστερήσεων εκτέλεσης από τον ΔΕΔΔΗΕ των εντολών αποσυνδέσεων παροχών οφειλετών - πελατών τους, προχωρούσαν στη συνέχεια και στην εφαρμογή ενός ακόμη μέτρου.
Πρόκειται για την «παύση εκπροσώπησης».
Δηλαδή οι πάροχοι, είτε η ΔΕΗ είτε οι ιδιώτες, όταν διαπιστώνουν ότι ο Διαχειριστής αργεί να εκτελέσει την εντολή για τη διακοπή ηλεκτροδότησης συνεχίζουν με την καταγγελία της σύμβασης προμήθειας.
Με τον τρόπο αυτό δηλώνουν ότι ο οφειλέτης δεν είναι πια πελάτης τους κι εκείνος με τη σειρά του μεταπίπτει στο καθεστώς της καθολικής υπηρεσίας. Δηλαδή, συνεχίζει να ηλεκτροδοτείται, αλλά με υψηλότερη τιμή χρέωσης της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνει.
Έτσι, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της ΡΑΕ και του ΔΕΔΔΗΕ, για το 2019 οι εντολές παύσης εκπροσώπησης που δόθηκαν από τους προμηθευτές στον Διαχειριστή ανήλθαν σε 310.333 και εκτελέστηκαν οι 280.962.
Πηγή: Cnn.gr