Τρίτη, 01 Σεπτεμβρίου 2020 10:05

Νέος πτωχευτικός κώδικας: Τι προβλέπει - Πότε τίθεται σε ισχύ

Γράφτηκε από

Ποιοι φόροι θα πληρωθούν έως τις αρχές του 2021

Παρουσιάστηκε στο υπουργικό συμβούλιο της Δευτέρας, 31 Αυγούστου, ο νέος πτωχευτικός κώδικας, ο οποίος τίθεται σε ισχύ, αντικαθιστώντας κάθε άλλο νομοθέτημα για την προστασία των υπερχρεωμένων από την 1η Ιανουαρίου του 2021.

Αναλυτικά, ο νέος πτωχευτικός κώδικας προβλέπει:

  • Τη ρύθμιση των οφειλών των υπερχρεωμένων νοικοκυριών και επιχειρήσεων.
  • Για τους οικονομικά ευάλωτους, τη διαδικασία της έγκαιρης προειδοποίησης για την υπερχρέωση.
  • Όσοι εντάσσονται στη διαδικασία υπερχρέωσης και ρυθμίζουν τις οφειλές τους πριν κοκκινίσουν, θα προστατεύονται από πλειστηριασμούς και από κατασχέσεις.
  • Για τα ευάλωτα νοικοκυριά που ρυθμίζουν τις οφειλές τους θα προβλέπεται επιδότηση του στεγαστικού τους δανείου.

Όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, «οι προβλέψεις του νομοσχεδίου έχουν έντονο κοινωνικό πρόσημο. Ίσως και γι' αυτό προκαλούν και αντιστάσεις από την πλευρά των τραπεζών. Η επιλογή όμως είναι ξεκάθαρα πολιτική. Μετά την έγκαιρη προειδοποίηση για όποιον προσφεύγει στο στάδιο της ρύθμισης, θα αναστέλλονται κατασχέσεις και πλειστηριασμοί».

Το φορολογικό ημερολόγιο

Πολλές είναι οι πληρωμές σε φόρους που θα πραγματοποιηθούν μέχρι τις αρχές του επόμενου έτους. Συγκεκριμένα, μέχρι τις αρχές του 2021 αναμένονται οι παρακάτω πληρωμές:

  1. Όσοι έχουν λάβει χρεωστικό εκκαθαριστικό είναι υποχρεωμένοι να πληρώσουν διπλή δόση του φόρου εισοδήματος. Από τον Αύγουστο έως και τον Φεβρουάριο θα πληρωθεί ο φόρος εισοδήματος φυσικών προσώπων και το συνολικό ποσό που θα πληρώσουν οι φορολογούμενοι ανέρχεται στα 3,4 δισ. ευρώ.
  2. Τον Σεπτέμβρη ακολουθεί ο ΕΝΦΙΑ, ο οποίος θα πληρωθεί μέχρι τον Φεβρουάριο του 2021 και το συνολικό ποσό που θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων κυμαίνεται σε 2,5 δισ. ευρώ
  3. Τον Δεκέμβριο θα πρέπει να πληρωθούν τα φετινά τέλη κυκλοφορίας που ανέρχονται σε 1,5 δισ. ευρώ

Πηγή: Ethnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 01 Σεπτεμβρίου 2020 09:40

Σχετικά Άρθρα

  • Πτωχευτικός κώδικας: Στο μικροσκόπιο των θεσμών το ιδιωτικό χρέος
    Πτωχευτικός κώδικας: Στο μικροσκόπιο των θεσμών το ιδιωτικό χρέος

    Tα τεχνικά κλιμάκια έλαβαν τα πρώτα στατιστικά στοιχεία

    Στο μικροσκόπιο των θεσμών, σε επίπεδο τεχνικών κλιμακίων, μπαίνουν τα στοιχεία από τις πλατφόρμες που αφορούν το ιδιωτικό χρέος και «τρέχουν» από την Ειδική Γραμματεία Ιδιωτικού Χρέους.

    Στην πρώτη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή -μέσω τηλεδιάσκεψης- τα τεχνικά κλιμάκια έλαβαν τα πρώτα στατιστικά στοιχεία ώστε να βγάλουν τα αρχικά συμπεράσματα για την πορεία του νέου πτωχευτικού, τόσο σε ό,τι αφορά τις αιτήσεις πτώχευσης, όσο και την πορεία του προπτωχευτικού σταδίου, δηλαδή του εξωδικαστικού μηχανισμού.

    Διαβάστε περισσότερα στο imerisia.gr

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Πρακτικός Οδηγός: Η προπτωχευτική διαδικασία εξυγίανσης για μικρές επιχειρήσεις και νοικοκυριά αρχίζει από την 1η Ιουνίου
    Πρακτικός Οδηγός: Η προπτωχευτική διαδικασία εξυγίανσης για μικρές επιχειρήσεις και νοικοκυριά αρχίζει από την 1η Ιουνίου

    Μικρές επιχειρήσεις, ελεύθεροι επαγγελματίες και φυσικά πρόσωπα έχουν τη δυνατότητα από την 1η Ιουνίου 2021 να ρυθμίσουν τις οφειλές τους προς τράπεζες, διαχειριστές δανείων, δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία, είτε μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών ή μέσω της διαδικασίας της εξυγίανσης.

    Σημειώνεται ότι η διαδικασία εξυγίανσης συνοδεύεται υποχρεωτικά από επιχειρηματικό σχέδιο με χρονική διάρκεια ίση με αυτή της συμφωνίας, το οποίο εγκρίνεται από τους συμβαλλόμενους.

    Οι νομικοί συνεργάτες των επιμελητηρίων δέχονται όλο και πιο συχνά ερωτήματα σχετικά με το θέμα και με άρθρα τους υπενθυμίζουν τους όρους της νομοθεσίας ενώ οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αναζητήσουν απαντήσεις για όλες τις ερωτήσεις τους στην ηλεκτρονική σελίδα της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους.

    «Πρακτικός Οδηγός: Προπτωχευτική διαδικασία εξυγίανσης» δημοσιεύτηκε και στην ηλεκτρονική σελίδα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών από τη νομική συνεργάτη του επιμελητηρίου Σουζάνα Κλημεντίδη.
    Όπως αναφέρεται, η διαδικασία εξυγίανσης αποτελεί συλλογική προπτωχευτική διαδικασία, που αποσκοπεί στη διατήρηση, αξιοποίηση, αναδιάρθρωση και ανόρθωση της επιχείρησης υπό την προϋπόθεση ότι πληρούται η αρχή της μη χειροτέρευσης της θέσης των πιστωτών.

    Ως «Αρχή μη χειροτέρευσης» νοείται κάποιος μη συναινών πιστωτής να μην βρεθεί, σε χειρότερη θέση από τη θέση στην οποία θα βρισκόταν σε περίπτωση πτώχευσης του οφειλέτη.

    Δικαιούχοι είναι φυσικά ή νομικά πρόσωπα - οφειλέτες που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα με έδρα στην Ελλάδα ή που βρίσκονται σε παρούσα ή επαπειλούμενη αδυναμία εκπλήρωσης ληξιπρόθεσμων χρηματικών υποχρεώσεων στο σύνολό τους, ή απλώς υπάρχει πιθανότητα αφερεγγυότητάς τους.

    Αρμόδιο δικαστήριο είναι το Πολυμελές Πρωτοδικείο, το οποίο δικάζει με τη διαδικασία της εκούσιας δικαιοδοσίας και οι αποφάσεις δεν υπόκεινται σε τακτικά ή έκτακτα ένδικα μέσα, εκτός αν ορίζεται αλλιώς.

    Προϋποθέσεις

    1. Συμφωνία Εξυγίανσης με πρωτοβουλία οφειλέτη:
    - Αναγκαία η παροχή συναίνεσης των θιγόμενων πιστωτών, οι οποίοι εκπροσωπούν περισσότερο από το 50% των απαιτήσεων που έχουν ειδικό προνόμιο (υποθήκη, προσημείωση υποθήκης, ενέχυρο κ.α.) και περισσότερο από το 50% των λοιπών απαιτήσεων, σε κάθε περίπτωση όσων θίγονται από τη συμφωνία εξυγίανσης.
    - Θεωρείται ότι δεν θίγεται η απαίτηση ενός πιστωτή όταν, κατά τη συμφωνία εξυγίανσης, δεν επηρεάζεται η νομική κατάσταση που είχε πριν από την επικύρωση της συμφωνίας εξυγίανσης.
    - Ο υπολογισμός του ποσοστού πλειοψηφίας για τη συναίνεση των πιστωτών υπολογίζεται με βάση την Κατάσταση Πιστωτών, η οποία πρέπει να επισυνάπτεται στη συμφωνία, να συμπεριλαμβάνει όλους τους πιστωτές, ανεξαρτήτως προνομίων, που είχαν απαιτήσεις έστω και μη ληξιπρόθεσμες κατά του οφειλέτη και να έχει ημερομηνία όχι προγενέστερη των 3 ημερολογιακών μηνών από την ημερομηνία υποβολής της συμφωνίας στο δικαστήριο.
    - δεν λαμβάνονται υπόψη οι πάσης φύσης απαιτήσεις υπό αίρεση.

    2. Συμφωνία Εξυγίανσης με αποκλειστική πρωτοβουλία πιστωτών που συγκεντρώνουν την απαραίτηση πλειψηφία και χωρίς τη σύμπραξη του οφειλέτη, μόνο στις ακόλουθες περιπτώσεις:
    - εφόσον ο οφειλέτης βρίσκεται, κατά τον χρόνο σύναψης της συμφωνίας, σε παύση πληρωμών ή,
    - αν πρόκειται για κεφαλαιουχική εταιρία, εφόσον το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων του οφειλέτη είναι κατώτερο του 1/10 του κεφαλαίου της εταιρείας, ή
    - εφόσον ο οφειλέτης δεν έχει υποβάλει προς καταχώρηση οικονομικές καταστάσεις 2 τουλάχιστον διαδοχικών χρήσεων, ή,
    - αν πρόκειται για εταιρεία περιορισμένης ευθύνης, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις λύσης της.

    3. Στην περίπτωση συναίνεσης οφειλέτη και σύμπραξης μετόχων (συνέλευση των μετόχων):
    - Αν ο οφειλέτης είναι νομικό πρόσωπο, η συναίνεσή του στη συμφωνία εξυγίανσης παρέχεται αποκλειστικά με απόφαση της διοίκησης και όχι με απόφαση των εταίρων (ΓΣ), ακόμα και σε περίπτωση που σύμφωνα με το νόμο απαιτείται απόφαση εταίρων (π.χ αύξηση κεφαλαίου,, μεταβίβαση ακινήτου της εταιρίας).
    - Αν απαιτείται κατ' εξαίρεση σύμπραξη ή συναίνεση των εταίρων, το δικαστήριο έχει την ευχέρεια να διορίσει ειδικό εντολοδόχο, με την εξουσία να συγκαλέσει γενική συνέλευση και να ασκήσει το δικαίωμα παράστασης και ψήφου εκείνων των μετόχων ή εταίρων του οφειλέτη που δεν συμπράττουν.
    - Οι μη συμπράττοντες μέτοχοι ή εταίροι διατηρούν δικαίωμα αποζημίωσης έναντι της εταιρίας και των πιστωτών, σε περίπτωση που στο πλαίσιο διαγνωστικής δίκης αποδειχθεί ότι μετά την εκκαθάριση θα απέμενε υπολειμματική αξίωσή τους

    4. Συναίνεση δημόσιου και δημόσιων φορέων:
    - Το δημόσιο, Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, δημόσιες επιχειρήσεις και φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, συναινούν στη σύναψη συμφωνίας εξυγίανσης με μόνη την υπογραφή της συμφωνίας.
    - Θεωρείται ότι συναινούν ακόμα κι αν δεν υπογράψουν τη συμφωνία, σε περίπτωση που πληρούνται οι ακόλουθες προυποθέσεις:
    α) όταν η βεβαιωμένη βασική οφειλή προς αυτά κατά τον χρόνο υπογραφής της συμφωνίας εξυγίανσης δεν υπερβαίνει το ποσό των 15.000.000 ευρώ,
    β) όταν βεβαιώνεται από έκθεση εμπειρογνώμονα ότι δεν θα περιέλθουν σε χειρότερη θέση ως προς τις απαιτήσεις τους κατά τον χρόνο υπογραφής της συμφωνίας, από τη θέση στην οποία θα περιέρχονταν σε περίπτωση πτώχευσης, και
    γ) όταν σύμφωνα με έκθεση εμπειρογνώμονα, οι βεβαιωμένες απαιτήσεις τους είναι ποσό μικρότερο από το σύνολο των απαιτήσεων των ιδιωτών πιστωτών.

    Η συμφωνία εξυγίανσης

    Η συμφωνία εξυγίανσης μπορεί να έχει ως αντικείμενο οποιαδήποτε ρύθμιση αφορά στην οικονομική κατάσταση (ενεργητικό ή παθητικό) του οφειλέτη. Ο νόμος προβλέπει ειδικότερα τις κάτωθι ρυθμίσεις:
    - Απεριόριστη μεταβολή των όρων των υποχρεώσεων του οφειλέτη προς το σύνολο των πιστωτών, συμπεριλαμβανομένων και τρεχουσών ή συναφθεισών ρυθμίσεων με φορείς του δημοσίου ή φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης.(π.χ. μεταβολή χρόνου εκπλήρωσης, μεταβολή επιτοκίου κ.α.),
    - Κεφαλαιοποίηση υποχρεώσεων του οφειλέτη με έκδοση μετοχών κάθε είδους ή κατά περίπτωση εταιρικών μεριδίων,
    - Ρύθμιση των σχέσεων των πιστωτών μεταξύ τους μετά την επικύρωση της συμφωνίας (ενδεικτικά δυνατότητα αποποληρωμής μιας κατηγορίας πιστωτών μόνο εφόσον ικανοποιηθεί πλήρως μια άλλη κατηγορία, ρύθμιση θεμάτων διοίκησης της επιχείρησης του οφειλέτη μετά την κεφαλαιοποίηση απαιτήσεων των πιστωτών),
    - Μείωση απαιτήσεων έναντι του οφειλέτη,
    - εκποίηση περιουσιακών στοιχείων ή μέρους τους, καταβολή επιπλέον ποσών σε περίπτωση καλυτέρευσης της οικονομικής θέσης του οφειλέτη,
    - Ανάθεση διαχείρισης της επιχείρησης του οφειλέτη σε τρίτο με βάση οποιαδήποτε έννομη σχέση περιλαμβανομένης ενδεικτικά της εκμίσθωσης ή της σύμβασης διαχείρισης,
    - Μεταβίβαση επιχείρησης (ή μέρους της) σε τρίτο,
    - Αναστολή ατομικών και συλλογικών διώξεων των πιστωτών,
    - Λήψη ενδιάμεσης ή νέας χρηματοδότησης,
    - Διορισμός προσώπου που θα επιβλέπει την εκτέλεση τω όρων της συμφωνίας.
    - Καταβολή συμπληρωματικών ποσών προς εξόφληση απαιτήσεων σε περίπτωση βελτίωσης της οικονομικής θέσης του οφειλέτη

    Διαδικασία δικαστικής επικύρωσης

    Η συμφωνία εξυγίανσης συνάπτεται με ιδιωτικό έγγραφο [εκτός αν οι υποχρεώσεις που αναλαμβάνονται απαιτούν σύνταξη δημοσίου εγγράφου (π.χ. τροποποίηση καταστ. ΕΠΕ)] και συνοδεύεται από επιχειρηματικό σχέδιο, ενώ σε καμία περίπτωση δεν ισχύει αν δεν επικυρωθεί από το δικαστήριο (εκτός αν κατά τη βούληση των συμβαλλομένων το σύνολο ή μέρος των όρων της ισχύουν μεταξύ τους και χωρίς την επικύρωση κατά τις διατάξεις του κοινού δικαίου), σύμφωνα με τα παρακάτω:

    - Κατάθεση αίτησης επικύρωσης στο Πολυμελές Πρωτοδικείο της περιφέρειας του οποίου ο οφειλέτης έχει το κέντρο των κύριων συμφερόντων του, είτε από τους πιστωτές (όταν δεν υπάρχει σύμπραξη οφειλέτη), είτε από τον οφειλέτη.
    Απαραίτητα τυπικά στοιχεία είναι η ταυτότητα του οφειλέτη, οικονομικά στοιχεία (ενεργητικού-παθητικού), περιγραφή των μερών και των απαιτήσεων που επηρεάζονται, κατηγορίες πιστωτών, περιγραφή των όρων της προτεινόμενης ρύθμισης.

    Συνοδευτικά έγγραφα είναι:

    - Συμφωνία, χρηματοοικονομικές καταστάσεις, κατάσταση πιστωτών, βεβαιώσεις χρεών προς το Δημόσιο ή και άλλα έγγραφα κατά περίπτωση
    - Έκθεση εμπειρογνώμονα, η οποία περιέχει οικονομική ανάλυση της συνδρομής των όρων της συμφωνίας, καθώς και βεβαίωση για την εγκυρότητα των στοιχείων της κατάστασης πιστωτών (Ουσιαστικά αναλύει στον δικαστή οικονομικές προϋποθέσεις βιωσιμότητας του οφειλέτη).
    - Ειδικά στην περίπτωση που η συμφωνία συνάπτεται χωρίς τη σύμπραξη οφειλέτη, συνυποβάλλεται και αίτηση πτώχευσης, η οποία αν δεν υποβληθεί συνεπάγεται το απαράδεκτο της αίτησης επικύρωσης, σε περίπτωση που ο οφειλέτης βρίσκεται ήδη σε παύση πληρωμών.

    Στη συνέχεια η διαδικασία έχει ως εξής:

    - Η αίτηση επικύρωσης συζητείται εντός διμήνου από της υποβολή της.
    - Στη σχετική συζήτηση κλητευεται υποχρεωτικά τουλάχιστον 20 μέρες πριν ο οφειλέτης, στην περίπτωση που η συμφωνία συνήφθη με αποκλειστική πρωτοβουλία των πιστωτών, άλλως η συζήτηση είναι απαράδεκτη
    - Η αίτηση δημοσιοποιείται εντος 5 ημερών στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Φερεγγυότητας. Αν είναι γνωστή η ηλεκτρονική διεύθυνση των θιγόμενων μερών, ο αιτών οφείλει να ειδοποιήσει εντός 20 ημερών από τη δημοσιοποίηση και όχι αργότερα από 2 ημέρες πριν τη συζήτηση της αίτησης.
    - Επιπλέον, δύναται να παρέμβει προφορικά οποισδήποτε έχει έννομο συμφέρον και ιδίως εκπρόσωπος των εργαζομένων, ενώ ο δικαστής δύναται να κλητεύσει οποιοδήποτε πρόσωπο, εφόσον το κρίνει απαραίτητο.
    - Εφόσον υπάρχουν απαιτήσεις προς το δημόσιο και άλλους δημόσιους φορείς, διατάσσεται υποχρεωτικά η κλήτευσή τους.

    Αποτελέσματα κατάθεσης της αίτησης

    Από την κατάθεση της αίτησης μέχρι την έκδοση απόφασης και για διάστημα που δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 4 μήνες, ισχύουν για τον οφειλέτη (με δυνατότητα επέκτασης και για τον εγγυητή ή συνοφειλέτες) τα εξής:
    - Αυτόματη αναστολή ατομικών και συλλογικών μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης απαιτήσεων που έχουν γεννηθεί μέχρι την έκδοση απόφασης. Συνεπώς επιτρέπεται κατάθεση-εκδίκαση αγωγών ή απλή επίδοση διαταγής πληρωμής.
    - Αναστολή δυνατότητας λήψης ασφαλιστικών μέτρων ( (κατάσχεση, προσημείωση, αφαίρεσης ή μετακίνησης κινητών πραγμάτων της επιχείρησης)
    - Απαγόρευση διάθεσης ακινήτων και εξοπλισμού της επιχείρησης του οφειλέτη
    - Αναστολή προθεσμιών και παραγραφής των απαιτήσεων των πιστωτών, καθώς και των δικαιωμάτων των εγγυητων και συνοφειλετών,
    - Ενδεχομένως και απαγόρευση (με δικαστική απόφαση) καταγγελίας συμβάσεων
    - Απαγόρευση συμψηφισμού απαιτήσεων που γεννήθηκαν πριν την κατάθεση της αίτησης.

    Επικύρωση συμφωνίας

    Το δικαστήριο επικυρώνει τη συμφωνία εφόσον έχει υπογραφεί από τον οφειλέτη και τις απαιτούμενες πλειοψηφίες των πιστωτών ή μόνο από τους πιστωτές (σε περίπτωση που δεν υπάρχει σύμπραξη οφειλέτη).

    Αν δεν υπάρχουν οι απαραίτητες πλειοψηφίες, η συμφωνία επικυρώνεται όταν:

    - Έχει εγκριθεί από πιστωτές που εκπροσωπούν περισσότερο από το 60% του συνόλου των απαιτήσεων κατά του οφειλέτη και περισσότερο από το 50% των απαιτήσεων με ειδικό προνόμιο
    - Οι θιγόμενοι πιστωτές που δεν έχουν συναινέσει, έχουν ευνοικότερη μεταχείριση σε σχέση με άλλους πιστωτές που δεν έχουν προτεραιότητα
    - Καμία κατηγορία θιγόμενων μερών δεν μπορεί να λάβε αξία μεγαλύτερη της συνολικής απαίτησής της προς τον οφειλέτη
    - Ειδικά για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις, η συμφωνία πρέπει να έχει προταθεί από τον οφειλέτη ή να εξασφαλίζεται η συναίνεσή του,

    Επιπλέον απαιτείται σε κάθε περίπτωση:

    - Πιθανολόγηση της βιωσιμότητας της επιχείρησης και της μη χειροτέρευσης της θέσης των πιστωτών από τη συμφωνία
    - Η μη ύπαρξη δόλου ή μη παραβίαση αναγκαστικού δικαίου, ιδίως του δικαίου του ανταγωνισμού
    - Ισότιμη μεταχείριση όλων των πιστωτών
    - Συναίνεση οφειλέτη ή έλλειψη παρέμβασης μέχρι τη συζήτηση της αίτησης επικύρωσης κατά της αποδοχής της (στις περιπτώσεις που η συμφωνία υπογράφεται αποκλειστικά από τους πιστωτές), ή παρέμβαση χωρίς απόδειξη της χειροτέρευσης της νομικής και οικονομικής του κατάστασης.

    Το Δικαστήριο δεν επικυρώνει όταν:

    - Δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις
    - Πιθανολογείται ότι με τη συμφωνία εξυγίανσης θα εξακολουθεί να υπάρχει παύση πληρωμών, οπότε και κηρύσσει την πτώχευση, αν έχει ήδη κατατεθεί σχετική αίτηση.

    Σημειώνεται ότι προβλέπεται η δυνατότητα τριτανακοπής κατά επικύρωσης από μη διάδικο (30μέρες από δημοσίευση σε μητρώο).

    Αποτελέσματα επικύρωσης της αίτησης

    Τα αποτελέσματα επικύρωσης της αίτησης είναι:
    - Δέσμευση του συνόλου των πιστωτών, ακόμη κι εκείνων των οποίων οι απαιτήσεις δεν έχουν συμπεριληφθεί στη συμφωνία, εφόσον έχοουν γεννηθεί μέχρι την έκδοση της απόφασης.
    - Περιορισμός των υποχρεώσεων των εγγυητών ή συνοφειλετών μέχρι το ποσό της απαίτησης που ρυθμίζεται, μόνο με συναίνεση πιστωτών.
    - Ευθύνη οφειλέτη απέναντι σε εγγυητή ή συνοφειλέτη, σε περίπτωση που ικανοποίησαν απαιτήσεις πιστωτών (δικαίωμα αναγωγής).
    - Επαναφορά της δυνατότητας εκδοσης επιταγών.
    - Αναστολή ποινικής δίωξης για τα εγκλήματα έκδοσης ακάλυπτης επιταγής και καθυστέρησης καταβολής οφειλών προς ασφαλιστικά ταμεία παύει να ισχύει, εφόσον οι σχετικές πράξεις τελέστηκαν πριν από την υποβολή της αίτησης επικύρωσης.
    - Ενημερότητα των ρυθμιζόμενων οφειλών προς το Δημόσιο και Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης.
    - 'Αρση κατασχέσεων (εφόσον αυτό προβλέπεται στη συμφωνία)
    - Η συμφωνία εξυγίανσης αποτελεί εκτελεστό τίτλο.

    'Αλλες δυνατότητες

    Σε περίπτωση απόρριψης της αίτησης επικύρωσης, υπάρχει δυνατότητα έφεσης μόνο από τον αιτούντα.

    Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα τροποποίησης της επικυρωθείσας συμφωνίας εξυγίανσης (αίτηση μεταρρύθμισης), εφόσον υπάρχει μεταγενέστερη συμφωνία όλων των μερών και σχετική έκθεση εμπειρογνώμονα. Κατά τη διαδικασία αυτή επιτρέπεται μόνο παρέμβαση, ενώ κατά της απόφασης που απορρίπτει την αίτηση επιτρέπεται έφεση μόνο από τον αιτούντα και όχι τριτανακοπή.

    Ακόμη, υπάρχει η δυνατότητα ακύρωσης της συμφωνίας εξυγίανσης, αν αποδειχθεί δόλος του οφειλέτη ή συμπαιγνία του με πιστωτή ή τρίτο και ιδίως λόγω απόκρυψης του ενεργητικού ή διόγκωσης του παθητικού. Με την απόφαση ακύρωσης οι πιστωτές αποδεσμεύονται από τη συμφωνία, ενώ ο οφειλέτης αποδεσμεύεται μόνο εφόσον δεν υπάρχει καλόπιστος τρίτος που απέκτησε περιουσιακό δικαίωμα δυνάμει της συμφωνίας.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - Photo by Markus Spiske on Unsplash

  • Προς παράταση ο νέος Πτωχευτικός – Αδύνατον να εκδοθούν 53 ΚΥΑ έως τέλος του 2020
    Προς παράταση ο νέος Πτωχευτικός – Αδύνατον να εκδοθούν 53 ΚΥΑ έως τέλος του 2020

    Τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης για εφαρμογή του νέου Πτωχευτικού Νόμου από τις αρχές του 2021 φαίνεται πως ανατρέπει η εξέλιξη της πανδημίας και τα νέα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν στην χώρα μας

    Τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης για εφαρμογή του νέου Πτωχευτικού Νόμου από τις αρχές του 2021 φαίνεται πως ανατρέπει η εξέλιξη της πανδημίας και τα νέα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν στην χώρα μας.

    Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, μολονότι προς ώρας δεν έχει ληφθεί σχετική απόφαση, το γεγονός ότι εκκρεμούν περίπου 53 υπουργικές αποφάσεις, οι οποίες έχουν να κάνουν με καίρια ζητήματα, όπως τα χαρακτηριστικά του Φορέα που θα κληθεί να αγοράσει και να επαναμισθώσει τα ακίνητα των ευάλωτων νοικοκυριών ή ο αλγόριθμος στον οποίο θα στηρίζεται ο εξωδικαστικός μηχανισμός, αναγκάζει το οικονομικό επιτελείο να επιφέρει αλλαγές στο χρονοδιάγραμμα.
    Διαβάστε αναλυτικά στο newmoney.gr
    Πηγή: Protothema.gr
  • Ψηφίστηκε ο πτωχευτικός κώδικας
    Ψηφίστηκε ο πτωχευτικός κώδικας

    Αποτελεσματικό, κοινωνικά ευαίσθητο και επιχειρησιακά λειτουργικό χαρακτήρισε τον πτωχευτικό κώδικα που ψηφίστηκε από την Ολομέλεια της Βουλής ο Χρήστος Σταϊκούρας και επεσήμανε ότι ο νέος νόμος δεν θα ισχύσει άμεσα.

    «Μπορεί ο νόμος να ψηφίζεται σήμερα, όμως θα χρειαστεί χρονικό διάστημα για την εφαρμογή του, καθώς συνεκτιμώνται οι υφιστάμενες καταστάσεις. Μην ξεχνάμε ότι υπάρχει αναστολή πλειστηριασμών έως τις 31 Δεκεμβρίου, αλλά και αναστολή εκπλήρωσης άλλων φορολογικών υποχρεώσεων», είπε ο υπουργός Οικονομικών κλείνοντας με την ομιλία του τη συζήτηση του νομοσχεδίου που αποτέλεσε αφορμή για την κατάθεση της πρότασης δυσπιστίας του ΣΥΡΙΖΑ εναντίον του.

    Στην ονομαστική ψηφοφορία επί της αρχής και επί των άρθρων που είχαν προκαλέσει ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ και ΚΚΕ, 158 βουλευτές υπερψήφισαν, ενώ 140 βουλευτές καταψήφισαν.

    Ο Χρήστος Σταϊκούρας επανέλαβε ότι η προστασία της πρώτης κατοικίας θεσμοθετείται πλέον ως μια πάγια πολιτική κοινωνικής προστασίας των ευάλωτων νοικοκυριών.

    «Αποτελεί ένα μόνιμο πρόγραμμα. Δεν έχει διάρκεια ή προθεσμία λήξης», είπε και πρόσθεσε πως παρέχεται συνολική λύση στο πρόβλημα της υπερχρέωσης των νοικοκυριών, ενώ θεσμοθετείται, πλέον, εξωδικαστικός μηχανισμός, με αποπληρωμή σε έως 240 δόσεις, για χρέη προς τράπεζες, διαχειριστές δανείων και Δημόσιο.

    «Παρέχουμε μια πραγματική δεύτερη ευκαιρία στον οφειλέτη, ώστε να κάνει ένα νέο ξεκίνημα χωρίς χρέη», είπε ο Χρήστος Σταϊκούρας και επιτέθηκε στον ΣΥΡΙΖΑ λέγοντας πως «όσο εμείς θα στρέφουμε το βλέμμα μας, με τόλμη και ρεαλισμό, στο μέλλον, θα αφήνουμε την αντιπολίτευση, να "στρουθοκαμηλίζει" αμήχανα και ανεύθυνα, στο παρελθόν».

    Πηγή: Cnn.gr


  • Σκληρή αντιπαράθεση για όλα στη Βουλή: Το κυβερνητικό αφήγημα και ο στόχος του ΣΥΡΙΖΑ
    Σκληρή αντιπαράθεση για όλα στη Βουλή: Το κυβερνητικό αφήγημα και ο στόχος του ΣΥΡΙΖΑ

    Τον... ασκό του Αιόλου στο πολιτικό σκηνικό άνοιξε το νέο πτωχευτικό δίκαιο. Η συζήτηση στη Βουλή για τη πρόταση δυσπιστίας κατά του υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα, που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ και αναμένεται να ολοκληρωθεί σήμερα το βράδυ, πραγματοποιείται σε υψηλούς τόνους, γεγονός που καταδεικνύει πως το επόμενο διάστημα η αντιπαράθεση κυβέρνησης - αντιπολίτευσης θα ενταθεί.

    Και μπορεί το κεντρικό θέμα στις ομιλίες των βουλευτών να είναι ο πτωχευτικός κώδικας, ωστόσο οι ομιλητές κάνουν αναφορά σε γενικότερα θέματα που αφορούν την οικονομία και τα εργασιακά.

    Κυβερνητικές πηγές, σχολιάζοντας την απόφαση του ΣΥΡΙΖΑ να καταθέσει πρόταση δυσπιστίας κατά του υπουργού Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα επισημαίνουν πως αποσκοπεί στο να συσπειρώσει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το οποίο βρίσκεται αντιμέτωπο με φαινόμενα εσωστρέφειας, ενώ και δημοσκοπικά παραμένει στάσιμο.

    Οι ίδιοι κύκλοι χαρακτηρίζουν άστοχη την κίνηση του ΣΥΡΙΖΑ, που προσπαθεί να πολώσει το κλίμα σε μια δύσκολη συγκυρία για τη χώρα λόγω των Ελληνοτουρκικών και της εξέλιξης της πανδημίας.

    Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης χαρακτήρισε άκαιρη, παράλογη και αποτυχημένη την πρόταση δυσπιστίας του ΣΥΡΙΖΑ.

    Εξέφρασε δε την άποψη ότι στόχος της πρότασης αυτής ήταν ο Ευκλείδης Τσακαλώτος.

    «Στις αρχές της εβδομάδας βγήκε η πρώτη δημοσκόπηση που ο Τσακαλώτος βγαίνει πρώτος με διαφορά στη δημοφιλία των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ στο ερώτημα ποιος θα θέλατε να διαδεχτεί τον Τσίπρα.

    Ξαφνικά, λοιπόν, που οι υποστηρικτές του ΣΥΡΙΖΑ σκέφτονται να αλλάξουν τον Τσίπρα με τον Τσακαλώτο, έρχεται ο Τσίπρας στη Βουλή και κάνει πρόταση δυσπιστίας που έχει ως αποτέλεσμα να αναγκάσει την ελληνική κοινωνία να θυμηθεί ότι επί Τσακαλώτου έγιναν ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί και άρθηκε το καθεστώς προστασίας της πρώτης κατοικίας.

    Αυτά λοιπόν που είχαν μπει σε δεύτερη ταχύτητα λόγω της επικαιρότητας, εδώ και τρεις μέρες ξαναβγήκαν στην επιφάνεια και ποιος φταίει για αυτά; Ο Τσακαλώτος που ακολουθούσε το μνημόνιο της τρόικας», σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης.

    Από το ΣΥΡΙΖΑ απάντησε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Πάνος Σκουρλέτης σημειώνοντας πως «άκουσα τη βαθυστόχαστη ανάλυση του υπουργού, ο οποίος προσπάθησε να διερευνήσει τα αίτια της κατάθεσης της πρότασης δυσπιστίας. Και πράγματι ήταν αρκετά διασκεδαστική».

    Προσέθεσε δε «και προσέξτε τη σύμπτωση τα ίδια είπε εδώ και ο κ. Βορίδης» και μίλησε για «κοινή αφετηρία τους» και για «κοινή αίσθηση του χιούμορ».

    Αναφορικά με την προστασία της πρώτης κατοικίας στο «γαλάζιο» στρατόπεδο επισημαίνουν πως ο ΣΥΡΙΖΑ την κατήργησε το Φεβρουάριο του 2019, όποτε δεν μπορεί να επικρίνει την παρούσα κυβέρνηση.

    Παράλληλα κατηγορούν για υποκριτική στάση την αξιωματική αντιπολίτευση, υπενθυμίζοντας το παλιότερο σύνθημα του ΣΥΡΙΖΑ «κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη».

    Από την πλευρά του, ο ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή το νέο πτωχευτικό επιχειρεί μια ευρύτερη επίθεση στην κυβέρνηση για την οικονομία, επιδιώκοντας να αποκτήσει εκ νέου ερείσματα στη μεσαία τάξη.

    Στη Κουμουνδούρου θεωρούν πως η κυβέρνηση με προπέτασμα την πανδημία προχωρά σε ρυθμίσεις στην οικονομία και την εργασία που θα πλήξουν τις επιχειρήσεις και τους εργαζομένους.

    Σε αυτό το πλαίσιο, οι ομιλητές του ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζουν πως οι κυβερνητικές ενέργειες οδηγούν σε λουκέτα στις επιχειρήσεις σε μειώσεις μισθών.

    Επιπλέον υπογραμμίζουν πως η προηγούμενη κυβέρνηση είχε «δίχτυ» προστασίας για την α’ κατοικία, ενώ με το νέο πτωχευτικό δίκαιο πετούν τους πολίτες έξω από τα σπίτια τους.

    Στόχος είναι το μεγαλύτερο άνοιγμα του κόμματος στην κοινωνία.

    Σε ό,τι αφορά στο Κίνημα Αλλαγής, η πρόεδρος του Φώφη Γεννηματά σε τηλεοπτική της συνέντευξη εξαπέλυσε ευθείες βολές, τόσο εναντίον του ΣΥΡΙΖΑ για τη πρόταση μομφής κατά του υπουργού Οικονομικών, Χ. Σταϊκούρα που «βολεύει την κυβέρνηση», όσο και κατά της ΝΔ και του πρωθυπουργού.

    Η κ. Γεννηματά τόνισε ότι:

    «Η πρόταση μομφής κατά μεμονωμένου υπουργού είναι προφανές ότι βγάζει από το κάδρο των ευθυνών τον κ. Μητσοτάκη. Ο κ. Μητσοτάκης έχει τελικά την εμπιστοσύνη του κ. Τσίπρα ως πρωθυπουργός;».

    Σχετικά με τη προστασία της πρώτης κατοικίας, η Φώφη Γεννηματά, ανέφερε ότι σήμερα δεν υπάρχει καμία προστασία, αφού πριν από λίγους μήνες έληξε οριστικά κάθε παράταση αναστολών πλειστηριασμών, επισημαίνοντας ότι έχουν μειωθεί οι απολαβές των εργαζομένων και δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.

    «Ρωτώ λοιπόν την κυβέρνηση και τον κ. Μητσοτάκη: ένας εργαζόμενος με 200 ευρώ, τι ακριβώς θα κάνει για να σώσει το σπίτι του; Πώς μπορεί να ανταπεξέλθει στους δύσκολους όρους που θέτει ο νόμος τους; Σε όλα αυτά τα ερωτήματα η απάντηση είναι η ίδια. Απανθρωπιά και αναλγησία», τόνισε.

    Πηγή: Cnn.gr

  • «Απολογία» Σταϊκούρα για το πτωχευτικό ν/σ με πυρά κατά του ΣΥΡΙΖΑ
    «Απολογία» Σταϊκούρα για το πτωχευτικό ν/σ με πυρά κατά του ΣΥΡΙΖΑ
    Ο υπουργός απέφυγε να απαντήσει επί της ουσίας στα ζητήματα που έθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά επέλεξε τα πυρά κατά της αντιπολίτευσης, την αναφορά σε ευεργετικά κυβερνητικά μέτρα εν μέσω πανδημίας, καθώς και στον ισχυρισμό ότι το νέο ν/σ δεν είναι υπέρ των τραπεζών.

    Να δώσει απαντήσεις σχετικά με την εις βάρος του πρόταση μομφής, επιχείρησε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, από το βήμα της Βουλής. Όπως είναι γνωστό, την πρόταση δυσπιστίας έχει καταθέσει ο ΣΥΡΙΖΑ εξαιτίας του νέου Πτωχευτικού Κώδικα που προωθεί προς ψήφιση το Υπουργείο Οικονομικών.

    Στην πρώτη του τοποθέτηση o υπουργός απέφυγε να απαντήσει επί της ουσίας στα ζητήματα που έθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ και αφορούν στο εν λόγω νομοσχέδιο. Αντίθετα, επέλεξε να κινηθεί σε τρία επίπεδα: να αναφερθεί στα ευεργετικά μέτρα υπέρ της κοινωνίας που έχει προωθήσει η κυβέρνηση επί πανδημίας, να κατηγορήσει τον ΣΥΡΙΖΑ για την κατάργηση της προστασίας στην πρώτη κατοικία, καθώς και να υποστηρίξει ότι ο νέος Πτωχευτικός Κώδικας δεν είναι υπέρ των τραπεζών και κατά της κοινωνίας.

    «Πάει πολύ να μας κουνάνε το δάχτυλο αυτοί που επέβαλαν πλήθος νέων φόρων στα ελληνικά νοικοκυριά, τα προηγούμενα χρόνια... μείωσαν το αφορολόγητο, έκοψαν το ΕΚΑΣ και επέβαλαν ή αύξησαν τις εισφορές υγείας», είπε μεταξύ άλλων ο κ. Σταϊκούρας, επιχειρώντας να μετατοπίζει την ατζέντα της συζήτησης και να ρίξει ευθύνες στην αξιωματική αντιπολίτευση.

    Σημείωσε επίσης πως ο ΣΥΡΙΖΑ εξήρε τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς και είχε συμφωνήσει για τη λήξη του νόμου Κατσέλη στα τέλη του 2019. «Αλήθεια, πόση ακόμη υποκρισία διαθέτουν ο κ. Τσίπρας και το κόμμα του; Ο ΣΥΡΙΖΑ των φόρων, των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών και της οριζόντιας κατάργησης της προστασίας της 1ης κατοικίας», είπε χαρακτηριστικά.

    Επίσης, ο υπουργός δήλωσε ότι η Ένωση Τραπεζών, με επιστολή της, εξέφρασε τις διαφωνίες της για ορισμένα άρθρα του νέου πτωχευτικού κώδικα: επιχειρώντας προφανώς να δείξει ότι το ν/σ δεν είναι υπέρ των τραπεζών, όπως τον κατηγορεί η αντιπολίτευση.

    Τέλος, χαρακτήρισε την πρόταση δυσπιστίας που κατέθεσε η αξιωματική αντιπολίτευση ως «άκαιρη, άστοχη και υποκριτική».

    Τσακαλώτος: Δεν έδωσε καμία απάντηση ο υπουργός

    Παρεμβαίνοντας στη συζήτηση ο πρώην υπουργός Οικονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος, τόνισε ότι ο Χρήστος Σταϊκούρας δεν έδωσε κανένα επιχείρημα, ούτε απάντησε στα επιχειρήματα της αξιωματικής αντιπολίτευσης για όσα τον εγκαλεί η αξιωματική αντιπολίτευση. Επίσης τόνισε ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης αν ήθελε να στηρίξει τον υπουργό του, θα έπρεπε να είναι στη Βουλή το βράδυ της Πέμπτης, και να απαντήσει στη Βουλή.

    Επισήμανε δε ότι αυτοί που εκμεταλλεύονται πολιτικά τις αγωνίες της κοινωνίας είναι η Νέα Δημοκρατία, που αναφερόμενη στον ΣΥΡΙΖΑ καλούσε τον κόσμο να βγάλει τα λεφτά του από τις τράπεζες, μιλούσε για τέταρτο μνημόνιο και έβγαινε στις πλατείες κατά της Συμφωνίας των Πρεσπών.

    Πηγή: Εfsyn.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

  • Πρόταση δυσπιστίας: Τι σημαίνει και ποια η διαδικασία που προβλέπεται
    Πρόταση δυσπιστίας: Τι σημαίνει και ποια η διαδικασία που προβλέπεται

    Στις 18:00 την Παρασκευή ξεκινά στη Βουλή η τριήμερη συζήτηση για την πρόταση δυσπιστίας που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ κατά του υπουργού Οικονομικών, Χρήστου Σταϊκούρα, με αφορμή το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για το νέο πτωχευτικό κώδικα.

    Σύμφωνα με το άρθρο 84 παράγραφος 2 του Συντάγματος, «η Bουλή μπορεί με απόφασή της να αποσύρει την εμπιστοσύνη της από την Kυβέρνηση ή από μέλος της. Πρόταση δυσπιστίας μπορεί να υποβληθεί μόνο μετά την πάροδο εξαμήνου αφότου η Bουλή απέρριψε πρόταση δυσπιστίας. H πρόταση δυσπιστίας πρέπει να είναι υπογραμμένη από το ένα έκτο τουλάχιστον των βουλευτών και να περιλαμβάνει σαφώς τα θέματα για τα οποία θα διεξαχθεί η συζήτηση».

    Στην παράγραφο 4 του ιδίου άρθρου σημειώνεται πως «η συζήτηση για την πρόταση εμπιστοσύνης ή δυσπιστίας αρχίζει μετά δύο ημέρες από την υποβολή της σχετικής πρότασης, εκτός αν η Kυβέρνηση, σε περίπτωση πρότασης δυσπιστίας, ζητήσει να αρχίσει αμέσως η συζήτηση, η οποία δεν μπορεί να παραταθεί πέρα από τρεις ημέρες από την έναρξή της».

    Εξάλλου στην παράγραφο 5 αναφέρεται με σαφήνεια ότι «η ψηφοφορία για την πρόταση εμπιστοσύνης ή δυσπιστίας διεξάγεται αμέσως μόλις τελειώσει η συζήτηση, μπορεί όμως να αναβληθεί για σαράντα οκτώ ώρες, αν το ζητήσει η Kυβέρνηση».

    Παράλληλα, στην παράγραφο 6 υπογραμμίζεται ότι «πρόταση εμπιστοσύνης δεν μπορεί να γίνει δεκτή, αν δεν εγκριθεί από την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων βουλευτών, η οποία όμως δεν επιτρέπεται να είναι κατώτερη από τα δύο πέμπτα του όλου αριθμού των βουλευτών. Πρόταση δυσπιστίας γίνεται δεκτή, μόνο αν εγκριθεί από την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των βουλευτών».

    Τέλος στην παράγραφο 7 τονίζεται πως «κατά την ψηφοφορία για τις πιο πάνω προτάσεις ψηφίζουν οι Yπουργοί και Yφυπουργοί που είναι μέλη της Bουλής»

    Παράλληλα με το Σύνταγμα, η διαδικασία της πρότασης δυσπιστίας ορίζεται και σύμφωνα με το άρθρο 142 του Κανονισμού της Βουλής. Βάσει αυτού, η Ολομέλεια μπορεί με απόφασή της να απoσύρει την εμπιστοσύνη της από την Κυβέρνηση ή από μέλος της ύστερα από πρόταση δυσπιστίας. H πρόταση δυσπιστίας πρέπει να υπογράφεται από το ένα έκτο (1/6) τουλάχιστον των βουλευτών και να περιλαμβάνει σαφώς τα θέματα για τα oπoία θα διεξαχθεί η συζήτηση. H πρόταση δυσπιστίας υπoβάλλεται στον Πρόεδρο, σε δημόσια συνεδρίαση της Βουλής.

    Με βάση τα παραπάνω, η συζήτηση επί της πρότασης δυσπιστίας εναντίον του Χρήστου Σταϊκούρα θα ξεκινήσει στις 18:00 και μπορεί να διαρκέσει έως τρεις ημέρες.

    «Καυτό» πολιτικό τριήμερο στη Βουλή μετά την πρόταση δυσπιστίας κατά Σταϊκούρα

    Η πρόταση γίνεται δεκτή εάν υπερψηφιστεί από τουλάχιστον 151 βουλευτές. Δυνητικά η ψηφοφορία μπορεί να διεξαχθεί τα μεσάνυχτα της Κυριακής.

    Διαβάστε εδώ την πρόταση δυσπιστίας που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή κατά του Χρήστου Σταϊκούρα

    Πηγή: Cnn.gr

  • Σταϊκούρας: Σε ισχύ από το 2021 ο νέος Πτωχευτικός Κώδικας
    Σταϊκούρας: Σε ισχύ από το 2021 ο νέος Πτωχευτικός Κώδικας

    Δίνεται η δυνατότητα δεύτερης ευκαιρίας, με ταχείες διαδικασίες, με τη διαγραφή του υπολοίπου των οφειλών

    Λύση «όλα σε 1» που δίνει τη δυνατότητα ρύθμισης και αναδιάρθρωσης για όλα τα χρέη προς τράπεζες, Δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία, αντί για ένα σύνθετο πλέγμα διάσπαρτων μέτρων που δεν κατάφεραν να δώσουν λύση τα προηγούμενα χρόνια στο πρόβλημα της υπερχρέωσης, θέτει από σήμερα σε δημόσια διαβούλευση το υπουργείο Οικονομικών.

    Σε δήλωσή του, ο Χρήστος Σταϊκούρας τονίζει πως ο νέος Κώδικας Διευθέτησης Οφειλών και Παροχής Δεύτερης Ευκαιρίας, θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2021.
    Όπως αναφέρει ο υπουργός Οικονομικών, πρόκειται για ένα «συνεκτικό, καινοτόμο και μεταρρυθμιστικό θεσμικό πλαίσιο για την αντιμετώπιση, με αποτελεσματικότητα, διαφάνεια, ευελιξία και κοινωνική δικαιοσύνη, του προβλήματος του υψηλού, συσσωρευμένου ιδιωτικού χρέους. Πλαίσιο που είναι οικονομικά αποτελεσματικό, κοινωνικά ευαίσθητο, επιχειρησιακά λειτουργικό, εθνικά αναπτυξιακό και θεσμικά συμβατό».

    Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών:

    * Είναι οικονομικά αποτελεσματικό, διότι απαντά, ολιστικά, στο ζήτημα του ιδιωτικού χρέους, αντικαθιστώντας ένα σύνθετο πλέγμα διάσπαρτων μέτρων, που δεν κατάφεραν, τα προηγούμενα χρόνια, να δώσουν ουσιαστική λύση στο πρόβλημα.
    * Είναι κοινωνικά ευαίσθητο, διότι δίνει τη δυνατότητα ρύθμισης και αναδιάρθρωσης χρεών προς τράπεζες, Δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία, λαμβάνοντας ειδικές πρόνοιες για τους πραγματικά ευάλωτους πολίτες, οι οποίοι θα στηρίζονται από το Κράτος μέσω επιδότησης, ενώ παράλληλα διασφαλίζει ότι δεν θα ενταχθούν στρατηγικοί κακοπληρωτές στο νέο σχήμα.

    * Είναι επιχειρησιακά λειτουργικό, διότι προσφέρει, μέσα από απλές και γρήγορες διαδικασίες, μια δεύτερη ευκαιρία στους επιχειρηματίες, ώστε αυτοί να πραγματοποιήσουν μία νέα αρχή στην οικονομική δραστηριότητά τους, απελευθερωμένοι από βάρη του παρελθόντος τα οποία αδυνατούν να σηκώσουν.

    * Είναι εθνικά αναπτυξιακό, διότι διαμορφώνει τις κατάλληλες συνθήκες ώστε να μειωθεί δραστικά το υψηλό ιδιωτικό χρέος, αλλά και να αποτραπεί η δημιουργία νέου, συμβάλλοντας, έτσι, καθοριστικά στην ενίσχυση της ρευστότητας στην πραγματική οικονομία.

    * Τέλος, είναι θεσμικά συμβατό, διότι ενσωματώνει τις πρόσφατες προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Οδηγίας του 2019.

    Με τον Κώδικα Διευθέτησης Οφειλών και Παροχής Δεύτερης Ευκαιρίας, μεταξύ άλλων:
    1ον. Θεσπίζονται διαδικασίες για την έγκαιρη προειδοποίηση των πολιτών στο πλαίσιο πρόληψης, ώστε να μην οδηγηθούν σε κατάσταση αφερεγγυότητας.

    2ον. Εισάγεται ένα ολοκληρωμένο και αυτοματοποιημένο πλαίσιο ρύθμισης οφειλών, μέσω εξωδικαστικού μηχανισμού, τόσο για φυσικά όσο και για νομικά πρόσωπα, ώστε οι οφειλέτες να διατηρούν την περιουσία τους.

    3ον. Δίνεται η δυνατότητα δεύτερης ευκαιρίας, με ταχείες διαδικασίες, με τη διαγραφή του υπολοίπου των οφειλών, κατόπιν ρευστοποίησης του συνόλου της περιουσίας και ελέγχου της περιουσιακής κατάστασης του οφειλέτη.

    4ον. Ενσωματώνονται πρόνοιες για τον εντοπισμό των στρατηγικών κακοπληρωτών και πρόβλεψη συνεπειών για αυτούς.

    5ον. Υπάρχουν πρόνοιες για δανειολήπτες που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικά ομάδες, με την άσκηση επιδοματικής πολιτικής από το Κράτος, τόσο προληπτικά μέσω της επιδότησης δόσης δανείου, όσο και κατασταλτικά μέσω της επιδότησης ενοικίου.

    6ον. Εκσυγχρονίζεται το πλαίσιο της διαδικασίας εξυγίανσης, ώστε να επιτρέψει στις επιχειρήσεις να αναδιαρθρώσουν επιτυχώς τις οφειλές τους και να επιστρέψουν σε παραγωγική λειτουργία, χωρίς να θίγονται τα δικαιώματα των εργαζομένων.

    7ον. Απελευθερώνονται και αξιοποιούνται οι παραγωγικές μονάδες της χώρας που είναι δεσμευμένες σε ατέρμονες διαδικασίες ρύθμισης ή/και πτώχευσης, με σκοπό την επαναφορά τους σε λειτουργία, με την παράλληλη είσοδο εγχώριων και διεθνών επενδυτών.

    8ον. Παρέχεται λύση στα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, έτσι ώστε οι τράπεζες να μπορούν να συμβάλουν καθοριστικά στη χρηματοδότηση της οικονομίας.

    9ον. Θεσπίζεται απαλλαγή των μελών διοίκησης του νομικού προσώπου που έχει πτωχεύσει, ώστε να μην εγκλωβίζονται για οφειλές που ανήκαν στην επιχείρηση.

    10ον. Προάγεται η χρηματοοικονομική διαμεσολάβηση, που αποτελεί διεθνώς την πιο διαδεδομένη εξωδικαστική διαδικασία επίλυσης ιδιωτικών διαφορών στον χρηματοοικονομικό τομέα.

    11ον. Αξιοποιείται η τεχνολογία, εισάγοντας νέες ηλεκτρονικές και αυτοματοποιημένες διαδικασίες, που διασφαλίζουν τη διαφάνεια, καταργούν τη γραφειοκρατία και προάγουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Κράτους.

    12ον. Εισάγονται ρυθμίσεις για τη βελτίωση του θεσμού των διαχειριστών αφερεγγυότητας, οι οποίοι καλούνται να διαδραματίσουν ουσιαστικό ρόλο στις διαδικασίες της πτώχευσης.

    «Αυτές οι διαδικασίες, που εισάγονται με το νέο συνεκτικό και ολοκληρωμένο πλαίσιο διευθέτησης οφειλών και παροχής δεύτερης ευκαιρίας, αναμένεται να συμβάλουν στην ενίσχυση της ρευστότητας, της απασχόλησης και της κοινωνικής συνοχής, προστατεύοντας, στον μέγιστο δυνατό βαθμό, τον παραγωγικό ιστό της οικονομίας» καταλήγει στη δήλωσή του ο υπουργός Οικονομικών.
    Πηγή: Protothema.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο