Τρίτη, 01 Σεπτεμβρίου 2020 16:58

Μέχρι το τέλος της δεκαετίας το 1/3 όλων των νέων πωλήσεων αυτοκινήτων παγκοσμίως θα είναι ηλεκτρικό

Γράφτηκε από

Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, το ένα τρίτο όλων των νέων πωλήσεων αυτοκινήτων παγκοσμίως θα είναι ηλεκτρικό. Αυτό θα αυξήσει τον συνολικό ετήσιο αριθμό ηλεκτρικών οχημάτων (EV) που πωλούνται στα 31,1 εκατομμύρια παγκοσμίως, δηλαδή περίπου δέκα εκατομμύρια οχήματα περισσότερα από τις προβλέψεις που έχουν γίνει το προηγούμενο χρονικό διάστημα.

Παρά τη διακοπή των εργοστασίων τους προηγούμενους μήνες λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, οι συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να φτάσουν τα 2,5 εκατομμύρια παγκοσμίως το 2020. Σύμφωνα με έρευνα της Deloitte (πολυεθνική εταιρεία επαγγελματικών υπηρεσιών που εδρεύει στη Νέα Υόρκη) εκτιμάται ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα φτάσουν τα 11,2 εκατομμύρια το 2025 και τα 31,1 εκατομμύρια έως το 2030. Τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα θα αντιπροσωπεύουν το 81% όλων των αυτοκινήτων νέας τεχνολογίας, ξεπερνώντας κατά πολύ τις πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων. Η Deloitte πρόβλεψε, ωστόσο, ότι η αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα επιταχυνθεί επειδή θα υπάρξει επίλυση των περισσοτέρων προβλημάτων που εντοπίζονται σήμερα, ενώ θα υπάρξει αλλαγή της τάσης των καταναλωτών.

Σημαντικό ρόλο για την αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με επικεφαλής της εταιρείας, είναι ότι θα υπάρξει πριμοδότηση των καταναλωτών για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ σύντομα η τιμή τους θα είναι ίδια σχεδόν με αυτές ενός βενζινοκίνητου ή πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου. Τέλος, σημαντικό ρόλο θα παίξει η αύξηση των σημείων φόρτισης παγκοσμίως.

Παράλληλα υπάρχουν πρόσθετοι παράγοντες που οδηγούν στην αύξηση των πωλήσεων όπως είναι η επίτευξη στόχων για τις εκπομπές ρύπων από την πλευρά των αυτοκινητοβιομηχανιών, αλλά και η αύξηση της τεχνολογίας που έχουν τα ηλεκτρικά οχήματα. Η αυξητική τάση επιβεβαιώθηκε και στην περίοδο της πανδημίας όπου οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε αντίθεση με τις υπόλοιπες κατηγορίες έδειξαν ισχυρή ανθεκτικότητα.

Ωστόσο, οι συνολικές ετήσιες πωλήσεις αυτοκινήτων είναι απίθανο να επιστρέψουν στα επίπεδα πριν από την πανδημία και αυτή η κατάσταση θα διατηρηθεί έως το 2024. Όμως το γενικότερο πλάνο που προβλέπει μηδενικές εκπομπές ρύπων για τις μετακινήσεις μέχρι το 2050 και η προτεινόμενη απαγόρευση της πώλησης ρυπογόνων οχημάτων έως το 2035, οδηγεί προς αυτή την κατεύθυνση, δηλαδή στην αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.

Η ανάλυση της Deloitte διαπίστωσε ότι το 50% των καταναλωτών του Ηνωμένου Βασιλείου θεωρούν ότι το επόμενο αυτοκίνητό τους θα είναι ηλεκτρικό, με το 33% να δηλώνει ότι η έλλειψη υποδομής φόρτισης παραμένει η μεγαλύτερη ανησυχία η οποία όμως ξεπερνιέται μήνα με τον μήνα. Όλα αυτά σε μια χώρα που παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο και δείχνει τον δρόμο που θα ακολουθήσει η Ευρώπη τα επόμενα χρόνια στο χώρο της αυτοκίνησης…

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 01 Σεπτεμβρίου 2020 11:25

Σχετικά Άρθρα

  • Ο Δήμος Ζαχάρως στην εποχή της ηλεκτροκίνησης
    Ο Δήμος Ζαχάρως στην εποχή της ηλεκτροκίνησης

    Στην υλοποίηση του σχεδίου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων προχωρά ο Δήμος Ζαχάρως.

    Με την ευέλικτη διαδικασία του φανερού πλειοδοτικού διαγωνισμού, ο Δήμος Ζαχάρως καλεί τις ενδιαφερόμενες εταιρείες να υποβάλουν τις προσφορές τους για τη μίσθωση, έναντι ανταλλάγματος, των προβλεπόμενων από τα Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.) θέσεων για περίοδο διάρκειας εννέα (9) ετών.

    Σύμφωνα με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, το οποίο ενέκρινε τους όρους του διαγωνισμού, στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα δημοπρατηθούν οι προβλεπόμενες από τα Σ.Φ.Η.Ο. θέσεις και ο ανάδοχος θα αναλάβει να αδειοδοτήσει, να εγκαταστήσει και να θέσει σε λειτουργία, με ιδίες δαπάνες και μέσα, αντίστοιχους σταθμούς ηλεκτρικής φόρτισης. Μέσω της διαδικασίας αυτής, ο Δήμος Ζαχάρως θα λαμβάνει έσοδα, όπως ορίζει η διακήρυξη.

    Ο Δήμαρχος Ζαχάρως, Κωνσταντίνος Μητρόπουλος, δήλωσε: «Ο Δήμος Ζαχάρως εισέρχεται με σχέδιο στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Καταθέσαμε ένα ολοκληρωμένο και έξυπνο δίκτυο σημείων στάθμευσης και φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία θα είναι δημοσίως προσβάσιμα. Αξιοποιούμε κάθε χρηματοδοτικό εργαλείο για την ανάπτυξη σχετικών υποδομών στο Δήμο μας. Τέτοιες παρεμβάσεις αποσκοπούν στην ισόρροπη ανάπτυξη, στοχεύοντας στην εξυπηρέτηση των δημοτών και των επισκεπτών του Δήμου μας».

    (Δελτίο Τύπου)

  • Λουκέτο έβαλε αυτοκινητοβιομηχανία
    Λουκέτο έβαλε αυτοκινητοβιομηχανία

    Η ηλεκτροκίνηση θέλει και μεταξωτό… marketing. Μπορεί να φαίνεται κάτι απλό μηχανολογικά σε ένα αυτοκίνητο. Δεν είναι όμως και τόσο απλό, να πείσεις τον κόσμο να σε εμπιστευτεί δίνοντας ένα κάρο χρήματα…

    Ακόμα και αν έχεις τα πιο φθηνά εργατικά χέρια στον κόσμο και απευθύνεσαι σε μία τεράτια αγορά, όπως είναι της Ασίας.

    Την είδαμε σε εκθέσεις, όπως στην Φρανγκφούρτη, με τα στελέχη της να υπόσχονται πως θα είναι η κινεζική Tesla που θα κατακτήσει και την Ευρώπη.
    Η εταιρεία αυτοκινήτων Byton, μία από τις πολλές εταιρείες που υποσχέθηκαν να φέρουν επανάσταση στον κόσμο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αντιμετώπισε δυσκολίες που την οδήγησαν στην αναστολή των εργασιών της.

    Αρχικά, το 2020, η BYTON ανακοίνωσε την αναστολή των εργασιών της για εταιρική αναδιοργάνωση, προγραμματισμένη για έξι μήνες​​. Τότε βρέθηκε η Fox

    Ηταν αυτή που «βάζει πλάτη» στην κινέζικη start up Byton. Ωστόσο, το 2021, η εταιρεία κήρυξε την πρώτη πτώχευση και οι εργασίες με τον εταίρο παραγωγής της, Foxconn, διακόπηκαν επ’ αόριστον​​.
    Τον Απρίλιο του 2021, η γερμανική θυγατρική της Byton κήρυξε επίσης πτώχευση και τον Ιούλιο της ίδιας χρονιάς, η Byton ανέστειλε τις εργασίες της στην Κίνα​​.

    Τον Σεπτέμβριο του 2021, το Nikkei ανέφερε ότι ο εταίρος παραγωγής της Byton, η Foxconn, αναβάλλει το έργο λόγω συνεχιζόμενων οικονομικών προβλημάτων στη BYTON, αναστέλλοντας ουσιαστικά τις εργασίες επ’ αόριστον​.

    Ολα οριστικοποιήθηκαν πριν λίγες ημέρες…

    Η Byton είχε αρχικά ιδιαίτερα καλή χρηματοδότηση, και η παραγωγή της είχε ξεκινήσει από τη πόλη Ναντζίνγκ. Τον Ιανουάριο του 2020, η Byton ολοκλήρωσε τον τρίτο γύρο χρηματοδότησης και ανακοίνωσε ότι είχε 60.000 προπαραγγελίες για το M-Byte.

    Το M-Byte (φωτογραφίες) επρόκειτο να κυκλοφορήσει στην Κίνα εκείνο το έτος, ενώ η Βόρεια Αμερική και η Ευρώπη θα ακολουθούσαν το 2021. Ο τελικός σχεδιασμός του M-Byte που ήταν έτοιμος για παραγωγή παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, αλλά οι παραδόσεις καθυστέρησαν λόγω προβλημάτων ποιότητας λογισμικού και εσωτερικού.

    Ωστόσο, η Byton αντιμετώπισε σημαντικές οικονομικές δυσκολίες. Η πανδημία COVID-19 είχε σοβαρές επιπτώσεις στην εταιρεία, καθώς οι δυνητικοί πελάτες και οι επενδυτές έγιναν πιο επιφυλακτικοί. Χωρίς ροή εσόδων, η εταιρεία βρέθηκε σε επισφαλή θέση.

    Παρά τις προσπάθειες αυτές, η εταιρεία τέθηκε σε πτώχευση …

    Πηγή: newsauto.gr

  • Δήμος Πατρέων: Εκπονεί έρευνα για σχέδιο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων
    Δήμος Πατρέων: Εκπονεί έρευνα για σχέδιο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

    Απευθύνεται στους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης.

    Ο Δήμος Πατρέων προχωρά στην εκπόνηση του Σχεδίου Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων για την περιοχή ευθύνης του.

    Ταυτόχρονα, πραγματοποιεί έρευνα, προκειμένου να λάβει υπόψη τις προτιμήσεις των κατοίκων και επισκεπτών της περιοχής μας.

    Οι απόψεις, οι προτιμήσεις, οι ιδέες και οι παρατηρήσεις όλων, αποτελούν σημαντικά στοιχεία, που θα αξιοποιήσει ο Δήμος για έναν περισσότερο ορθολογικό σχεδιασμό στα παρακάτω πεδία:

    • καλύτερη χωροθέτηση των σταθμών στην περιοχή του Δήμου.

    • διασφάλιση της βιωσιμότητας των προτεινόμενων λύσεων.

    • διαμόρφωση κινήτρων προώθησης των ηλεκτρικών οχημάτων.

    Για το σκοπό αυτό, ο Δήμος απευθύνεται στους κατοίκους και τους επισκέπτες του και βασίζεται στην ενεργή συμμετοχή τους στον σχεδιασμό, με την συμπλήρωση της συγκεκριμένης έρευνας.

    Πηγή: Pelop.gr

  • Ο Μπάιντεν θα επισκεφτεί εργοστάσιο της GM στο Μίσιγκαν, προωθώντας φοροαπαλλαγές για τα ηλεκτρικά οχήματα
    Ο Μπάιντεν θα επισκεφτεί εργοστάσιο της GM στο Μίσιγκαν, προωθώντας φοροαπαλλαγές για τα ηλεκτρικά οχήματα

    Ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν θα επισκεφτεί ένα εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων της General Motors (GM) στο Μίσιγκαν την επόμενη εβδομάδα, καθώς ο Λευκός Οίκος πιέζει το Κογκρέσο για να ψηφίσει μεγάλα φορολογικά κίνητρα για τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) με μηδενική εκπομπή ρύπων.

    Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ ανακοίνωσε ότι η αναφερόμενη εργοστασιακή μονάδα «Factory Zero» θα σηματοδοτήσει την έναρξη της λειτουργίας της με την επίσκεψη του Μπάιντεν την Τετάρτη. Το εργοστάσιο, το οποίο εκτείνεται σε τμήματα του Ντιτρόιτ και του Χάμτραμκ, άρχισε να λειτουργεί το 1985, αλλά η GM ανακοίνωσε το 2020 ότι θα επαναπροσδιορίσει τις δραστηριότητες του προς την παραγωγή ηλεκτρικών φορτηγών και οχημάτων SUV.

    Ο Μπάιντεν θα συζητήσει μία χρηματοδότηση 7,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων EV στο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή των Αντιπροσώπων, για την αναβάθμιση των υποδομών στις ΗΠΑ. Θα συζητήσει επίσης τον τρόπο με τον οποίο τα οχήματα EV θα μειώσουν τις εκπομπές βλαβερών αερίων, θα βελτιώσουν την ποιότητα του αέρα, αλλά και «θα δημιουργήσουν καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας για τα μέλη των εργατικών συνδικάτων σε όλη τη χώρα», όπως ανακοίνωσε ο Λευκός Οίκος.

    Η διευθύνων σύμβουλος της GM Μέρι Μπάρα θα παραστεί στην εκδήλωση της Τετάρτης.

    Ο πρόεδρος Μπάιντεν υπέγραψε τον Αύγουστο ένα εκτελεστικό διάταγμα, με στόχο τη μετατροπή του 50% όλων των νέων οχημάτων σε ηλεκτρικά, με σημείο αναφοράς τις πωλήσεις του 2030. Ο στόχος του 50% δεν είναι νομικά δεσμευτικός και περιλαμβάνει υβριδικά μοντέλα με ηλεκτρικούς και συμβατικούς κινητήρες, έχει την υποστήριξη Αμερικανών και ξένων κατασκευαστών αυτοκινήτων, οι οποίοι δήλωσαν πως η εκπλήρωσή του θα απαιτήσει τη διάθεση δισεκατομμυρίων δολαρίων σε κυβερνητικές χρηματοδοτήσεις.

    Το προτεινόμενο νομοσχέδιο κοινωνικών δαπανών του 1,75 τρισεκατομμυρίου δολαρίων στις προβλέψεις του για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής περιλαμβάνει φοροαπαλλαγές για τα οχήματα EV άνω των 12.500 δολαρίων, συμπεριλαμβανομένου και ενός κινήτρου 4.500 δολαρίων για τα οχήματα που κατασκευάζονται από εργαζόμενους που είναι μέλη σε αμερικανικά συνδικάτα εργαζομένων, αλλά και ποσό 500 δολαρίων για τα οχήματα που θα χρησιμοποιούν μπαταρίες που θα παράγονται στις ΗΠΑ. Το κόστος των φοροαπαλλαγών υπολογίζεται σε 9,6 δισεκατομμύρια δολάρια μέσα σε μία δεκαετία.

    Παράλληλα, συμπεριλαμβάνει φοροαπαλλαγές για μεταχειρισμένα οχήματα EV, χρηματοδοτήσεις 3,5 δισεκατομμυρίων για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, προκειμένου να μετατρέψουν υπάρχουσες εργοστασιακές μονάδες σε μονάδες παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων EV και εξαρτημάτων, και χρηματοδοτήσεις 9 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την αμερικανική κυβέρνηση και την ταχυδρομική υπηρεσία των ΗΠΑ, προκειμένου να προμηθευτούν οχήματα EV και να δημιουργήσουν υποδομές για τη φόρτισή τους.

    Ο Δημοκρατικός γερουσιαστής Τζο Μάντσιν εξέφρασε χθες, Πέμπτη, την αντίθεσή του στην πρόβλεψη αναφορικά με την προτίμηση των οχημάτων που κατασκευάζονται από εργαζόμενους που είναι μέλη αμερικανικών εργασιακών συνδικάτων.

    Ο Μπάιντεν έχει επανειλημμένα αρνηθεί να υποστηρίξει κάποια συγκεκριμένη ημερομηνία για τη σταδιακή κατάργηση των οχημάτων βενζίνης νέας τεχνολογίας. Οι ΗΠΑ δεν συντάχθηκαν με μερικές άλλες χώρες στη Γλασκόβη που υποστήριξαν τη σταδιακή κατάργηση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2040.

    Οι φορολογικές απαλλαγές για τα οχήματα EV θα ευνοήσουν δυσανάλογα τις τρεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ (GM, Ford Motor Co και Stellantis NV που είναι η μητρική της Chrysler). Οι εταιρίες αυτές παράγουν τα οχήματά τους σε εργοστασιακές μονάδες όπου οι εργαζόμενοι είναι μέλη εργατικών συνδικάτων.

    Οι ξένοι κατασκευαστές οχημάτων έχουν ασκήσει δριμεία κριτική στην απόφαση για την προώθηση με φοροαπαλλαγές των οχημάτων που παράγονται από εργαζόμενους των συνδικάτων στις ΗΠΑ.

    Η πρόταση των Δημοκρατικών εξαλείφει τη σταδιακή κατάργηση των φοροαπαλλαγών μετά την επίτευξη στόχου πώλησης 200.000 ηλεκτρικών οχημάτων από τους κατασκευαστές, κάτι που θα έκανε πάλι νόμιμη τη συμμετοχή στις φοροαπαλλαγές της GM, όπως και της Tesla.

    Η Tesla και οι ξένοι κατασκευαστές δεν έχουν εργατικές ενώσεις που εκπροσωπούν τους Αμερικανούς εργαζόμενους και αρκετοί έχουν εναντιωθεί στις προσπάθειες του εργατικού συνδικάτου United Auto Workers (UAW) να οργανώσει το συνδικαλιστικό κίνημα στις μονάδες τους εντός των ΗΠΑ.

    Η GM ανακοίνωσε το 2020 ότι μετονομάζει την εργοστασιακή μονάδα της στην πόλη Χάμτραμκ σε «Factory Zero» ανακοινώνοντας την επένδυση 2,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, για τη μετατροπή του εργοστασίου, σε μονάδα παραγωγής οχημάτων EV. Το αναφερόμενο εργοστάσιο έχει παραγάγει περισσότερα από τέσσερα εκατομμύρια οχήματα.

    Το Σεπτέμβριο, το Ντιτρόιτ κέρδισε μία χρηματοδότηση τεσσάρων εκατομμυρίων δολαρίων από το υπουργείο Εμπορίου των ΗΠΑ για την αποκατάσταση κατεστραμμένων δρόμων που υποστηρίζουν τη λειτουργία της εργοστασιακής μονάδας Factory Zero.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ-Reuters - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

  • Ηλεκτροκίνηση: Στην Ευρώπη μόλις 1 στα 8 σημεία φόρτισης διαθέτει γρήγορους ταχυφορτιστές
    Ηλεκτροκίνηση: Στην Ευρώπη μόλις 1 στα 8 σημεία φόρτισης διαθέτει γρήγορους ταχυφορτιστές

    Από τους περίπου 225.000 δημόσιους φορτιστές που υπάρχουν σήμερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση μόνο 25.000 είναι κατάλληλοι για γρήγορη φόρτιση. Δηλαδή, μόνο ένα στα εννέα ευρωπαϊκά σημεία φόρτισης διαθέτει γρήγορο ταχυφορτιστή με χωρητικότητα άνω των 22 kW. Τα υπόλοιπα σημεία φόρτισης διαθέτουν ταχυφορτιστές με χωρητικότητα ίση ή και μικρότερη των 22 kW.

    Από τον κανόνα δεν ξεφεύγει και η Ελλάδα, η οποία -σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που διαθέτει η Ένωση Ευρωπαϊων Κατασκευαστών (ACEA)- από τους 252 δημόσιους σταθμούς φόρτισης που ήταν καταγεγραμμένοι το 2020 μόνο οι 22 είναι άνω των 22KWh. Φυσικά, σε κάποια σημεία στο εθνικό οδικό δίκτυο έχουν τοποθετηθεί ταχυφορτιστές μεγαλύτεροι, έτσι ώστε οι κάτοχοι των ηλεκτρικών οχημάτων να μπορούν μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να ανακτήσουν τη χαμένη ηλεκτρική ενέργεια. Η ταχύτητα φόρτισης είναι σημαντική για τον οδηγό που κάνει ταξίδια, καθώς δεν θέλει να χάσει πολύτιμο χρόνο περιμένοντας τη φόρτιση της μπαταρίας.

    «Για να πείσουμε περισσότερους πολίτες να πάνε ηλεκτρικά, πρέπει να αφαιρέσουμε όλη την ταλαιπωρία που σχετίζεται με τη φόρτιση», δηλώνει ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema και προσθέτει: «Οι άνθρωποι πρέπει να συναντούν πολλούς φορτιστές στο καθημερινό περιβάλλον τους και αυτά τα σημεία φόρτισης πρέπει να είναι γρήγορα και εύκολα στη χρήση για να αποφασίσουν τη μετάβασή τους στην ηλεκτροκίνηση, αλλά και να μη βλέπουν μεγάλες ουρές». Έτσι, με επιστολή, η ACEA προτρέπει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να ενισχύσει σημαντικά την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η Ευρώπη μπορεί να δημιουργήσει ένα πυκνό δίκτυο υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού, συμπεριλαμβανομένων επαρκών αριθμών ταχυφορτιστών σε κάθε κράτος-μέλος της ΕΕ έως το 2030.

    Η Γερμανία, για παράδειγμα, από τους 37.213 φορτιστές που διέθετε το 2020, γρήγοροι είναι μόλις οι 7.325. Στην Ολλανδία από τους 1008 γρήγοροι είναι οι 283, στην Ισλανδία από τους 736 γρήγοροι είναι οι 254, στην Ιταλία από τους 11.842 γρήγοροι είναι οι 1.231, στην Πολωνία από τους 1.039 γρήγοροι είναι οι 652, στην Πορτογαλία από τους 1.976 γρήγοροι είναι οι 494, στην Ισπανία από τους 5.279 γρήγοροι είναι οι 2.128 και στη Σουηδία από τους 8.804 γρήγοροι είναι οι 1.566.

    Αυτό που θα πρέπει να επισημανθεί είναι ότι ενώ αρχικά οι εταιρείες στην Ελλάδα που τοποθέτησαν ταχυφορτιστές είχαν υψηλή χρέωση στην κιλοβατώρα, η οποία σε πολλές περιπτώσεις έφθανε τα 0,50 ευρώ ανά KWh, ο ανταγωνισμός κατάφερε να μειώσει τη τιμή της φθάνοντας μέχρι και το ποσό των 0,30 έως 0,35 ευρώ. Αυτές οι τιμές αναμένεται να μειωθούν περαιτέρω το επόμενο διάστημα, όταν θα υπάρξει μεγαλύτερος ανταγωνισμός ή όταν μπουν πιο έντονα στην ηλεκτροκίνηση οι δήμοι και οι περιφέρειες που ενδεχομένως να παραχωρούν τη φόρτιση σε τιμές κόστους ή και σε μερικές περιπτώσεις δωρεάν.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

  • 10 χώρες της ΕΕ δεν διαθέτουν ούτε ένα σημείο φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανά 100 χιλ. οδικού δικτύου
    10 χώρες της ΕΕ δεν διαθέτουν ούτε ένα σημείο φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανά 100 χιλ. οδικού δικτύου

    Υπάρχει σοβαρή έλλειψη σημείων ηλεκτρικής φόρτισης κατά μήκος των οδικών δικτύων στα περισσότερα κράτη μέλη της ΕΕ, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Η έρευνα έδειξε ότι 10 χώρες δεν διαθέτουν ούτε έναν φορτιστή για κάθε 100 χιλιόμετρα των βασικών δρόμων τους. Όλες αυτές οι χώρες έχουν επίσης μερίδιο στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μικρότερο από 3% (εκτός από την Ουγγαρία). Δέκα οκτώ κράτη μέλη της ΕΕ διαθέτουν λιγότερα από 5 σημεία φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα στο οδικό τους δίκτυο.

    Μόλις τέσσερα κράτη διαθέτουν περισσότερους από 10 φορτιστές για κάθε 100 χιλιόμετρα στους δρόμους τους. Στο πλαίσιο του πακέτου για το κλίμα Fit for 55 που δημοσιεύτηκε τον Ιούλιο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε έως το 2030 οι εκπομπές CO2 από τα νέα αυτοκίνητα να είναι 55% μικρότερες από τα επίπεδα του 2021 - έναντι του στόχου 37,5% για το 2030 που είχε τεθεί μόλις πριν από τρία χρόνια. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να φέρουν εκατομμύρια ηλεκτρικά φορτισμένα αυτοκίνητα στην αγορά τα επόμενα χρόνια για να επιτύχουν αυτόν τον δύσκολο στόχο.

    «Οι καταναλωτές δεν θα είναι σε θέση να αλλάξουν οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων εάν δεν υπάρχουν αρκετοί σταθμοί φόρτισης και ανεφοδιασμού κατά μήκος των δρόμων όπου οδηγούν», προειδοποίησε ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema.

    «Για παράδειγμα, εάν οι πολίτες της Ελλάδας, της Λιθουανίας, της Πολωνίας και της Ρουμανίας πρέπει να διανύσουν 200 χιλιόμετρα και άνω για να βρουν φορτιστή, δεν μπορούμε να περιμένουμε από αυτούς να είναι πρόθυμοι να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο», εξήγησε ο Huitema.

    «Θα πρέπει να σημειωθεί τεράστια πρόοδος στην ανάπτυξη υποδομών σε όλη την ΕΕ σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Οι πρόοδοι που σημειώθηκαν σε μερικές χώρες της Δυτικής Ευρώπης είναι ενθαρρυντικές». Πράγματι, η αντίθεση μεταξύ των Κάτω Χωρών - της περιοχής με τους περισσότερους φορτιστές (47,5 για κάθε 100 χιλιόμετρα δρόμου) - και μιας μεγάλης χώρας όπως η Πολωνία (οκτώ φορές μεγαλύτερη), αλλά μόνο με ένα σημείο φόρτισης για κάθε 250 χιλιόμετρα) είναι εντυπωσιακή.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

  • Συνεργασίες στην ηλεκτροκίνηση αναζητά η Honda
    Συνεργασίες στην ηλεκτροκίνηση αναζητά η Honda

    O CEO της Honda ανακοίνωσε επίσημα πως η εταιρία του αναζητά τη συνεργασία με άλλους κατασκευαστές για την ανάπτυξη ηλεκτρικής τεχνολογίας και διαμοιρασμό του κόστους εξέλιξης που θα βοηθήσει στην αύξηση του κέρδους από τα ηλεκτρικά μοντέλα που σήμερα είναι πολύ χαμηλό.

    Άρθρο στο Reuters αναφέρει πως κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο CEΟ της Honda, Toshihiro Mibe τόνισε πως η εταιρία του είναι ανοιχτή στο ενδεχόμενο συνεργασιών επάνω στην ηλεκτροκίνηση εφόσον αυτές πληρούν τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια της Honda. Μέσω των συνεργασιών και του διαμοιρασμού των εξόδων σε επίπεδο εξέλιξης και παραγωγής μπορεί να βελτιωθεί το περιθώριο κέρδους που προσφέρει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, κάτι που είναι απαραίτητο για την βιωσιμότητα της ηλεκτροκίνησης αυτή τη στιγμή που η εμπορική δυναμικής της δεν είναι πλήρως ανεπτυγμένη.

    Παρότι εμμέσως ο Mibe έκανε σαφές πως η ηλεκτροκίνηση δεν είναι προς το παρόν επικερδής τόνισε πως οι εκτιμήσεις των ειδικών προβλέπουν σημαντική πτώση των τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα επόμενα χρόνια καθώς θα υπάρχει ταυτόχρονη ανάπτυξη της τεχνολογίας αλλά και του αριθμού πωλήσεων. Πάντως τα σημερινά δεδομένα ευνοούν σίγουρα μεγάλους ομίλους όπως αυτός της VW, της Stellantis και των Renault-Nissan-Mitsubishi οι οποίοι είναι ευκολότερο να διαχειριστούν τα υψηλά κόστη εξέλιξης των νέων ηλεκτρικών μοντέλων.
    Θυμίζουμε πως η Honda συνεργάζεται με την GM με την οποία έχει αναπτύξει μια κοινή πλατφόρμα, την e: Architecture, η οποία θα χρησιμοποιεί τις πρωτοποριακές μπαταρίες Utium της GM.
    Πηγή: Protothema.gr
  • ΥΠΕΝ: Οδηγίες στους Δήμους για τους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων
    ΥΠΕΝ: Οδηγίες στους Δήμους για τους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

    Τα βήματα και οι τεχνικές προδιαγραφές, για την χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη την επικράτεια περιγράφονται σε εγκύκλιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τους Δήμους.

    Στόχος όπως επισημαίνεται είναι η ισορροπημένη ανάπτυξη του δικτύου για την εξυπηρέτηση κατοίκων και επισκεπτών.

    Ειδικότερα, με την ερμηνευτική εγκύκλιο, αποσαφηνίζονται οι όροι και καθορίζονται κοινές τεχνικές προδιαγραφές, προκειμένου να διευκολυνθούν οι Δήμοι στην εκπόνηση των Σχεδίων και την αξιολόγηση των εναλλακτικών σεναρίων χωροθέτησης δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων τα οποία θα εγκατασταθούν σε:

    · Υφιστάμενους υπαίθριους ή στεγασμένους δημοτικούς χώρους στάθμευσης

    · Υφιστάμενες παρόδιες θέσεις στάθμευσης, ελεύθερες και ελεγχόμενες, σε πολεοδομικά κέντρα των Δήμων, περιοχές αυξημένης επίσκεψης, πυκνοδομημένες αστικές περιοχές

    · Νέους υπαίθριους/στεγασμένους χώρους ή παρόδιες θέσεις στάθμευσης που χωροθετούνται με σκοπό την εγκατάσταση σημείων φόρτισης Η/Ο

    · Τερματικούς σταθμούς και επιλεγμένα σημεία των δημοτικών/αστικών συγκοινωνιών

    · Χώρους εξυπηρέτησης τουριστικών λεωφορείων

    · Χώρους εξυπηρέτησης Η/Ο τροφοδοσίας

    · Καθορισμένες πιάτσες ταξί

    · Χώρους στάθμευσης οχημάτων ΑμεΑ

    · Δημοτικές εγκαταστάσεις πέραν των υποχρεωτικά προβλεπόμενων βάσει της κείμενης νομοθεσίας

    Παράλληλα, το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με ρύθμιση που έχει κατατεθεί στη Βουλή, προωθεί παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας εκπόνησης των Σχεδίων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ), που λήγει στις 31.03.2021, ως τις 30.06.2021 για λόγους που σχετίζονται με τις συνέπειες της πανδημίας.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ