Οικονομία

Τέλη κυκλοφορίας: Νέος τρόπος υπολογισμού για καινούρια αυτοκίνητα από το 2021

Τέλη κυκλοφορίας: Νέος τρόπος υπολογισμού για καινούρια αυτοκίνητα από το 2021

Νέος τρόπος υπολογισμού στα τέλη κυκλοφορίας σύμφωνα με το πρότυπο WLTP για τα καινούργια αυτοκίνητα που ταξινομούνται στην Ελλάδα από την 1η Ιανουαρίου του 2021

Αλλάζουν τα τέλη κυκλοφορίας για τα καινούρια αυτοκίνητα από την 1η Ιανουαρίου του 2021 ενόψει της εφαρμογής σε όλη την Ε.Ε. της μεθόδου WLTP υπολογισμού ρύπων CO2 στα οχήματα. Ο νέος τρόπος υπολογισμού για τα τέλη κυκλοφορίας περιλαμβάνεται σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που κατατέθηκε στη Βουλή και αφορά «παρεμβάσεις για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων, καπνικών προϊόντων και καφέ, διατάξεις για τις κοινωφελείς περιουσίες και τα τέλη ταξινόμησης και κυκλοφορίας οχημάτων νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας».

Σκοπός της νέας ρύθμισης για τον προσδιορισμό των αναλογούντων τελών κυκλοφορίας είναι να μην υπάρξει επιβάρυνση των ιδιοκτητών οχημάτων σε σχέση με τα ισχύοντα, ενώ παράλληλα διασφαλίζεται ο ήδη υφιστάμενος μέχρι σήμερα τρόπος υπολογισμού στα τέλη κυκλοφορίας όπως και του τέλους ταξινόμησης, ώστε επίσης να μην υπάρξει επιβάρυνση για τα λοιπά επιβατικά αυτοκίνητα. Ακόμη εισάγεται ρύθμιση, η οποία καλύπτει το νομοθετικό κενό ως προς τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης υβριδικών επιβατικών οχημάτων και καθορίζεται ποια τιμή της εκπεμπόμενης μάζας διοξειδίου του άνθρακα (CO2) επιλέγεται μεταξύ διαφορετικών τιμών για τη διαφοροποίηση των συντελεστών τέλους ταξινόμησης.

Υπολογισμός τελών κυκλοφορίας για νέα οχήματα από το 2021

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, για τα επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την 1η Ιανουαρίου του 2021 και μετά, με βάση τις τιμές εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανά χιλιόμετρο) σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (Wordwide Light Test Procedure - WLTP), όπως αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ο υπολογισμός γίνεται με βάση των παρακάτω πίνακα:

εύρος CO2 συντελεστής υπολογισμού
0 - 122 0
123 - 139 0,64
140 - 166 0,70
167 - 208 0,85
209 - 224 1,87
225 - 240 2,20
241 - 260 2,50
261 - 280 2,70
>281 2,85

Πώς υπολογίζονται τα τέλη ταξινόμησης

Με το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, εισάγεται ρύθμιση, η οποία καλύπτει το υφιστάμενο νομοθετικό κενό ως προς τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης υβριδικών επιβατικών οχημάτων και καθορίζεται ποια τιμή της εκπεμπόμενης μάζας διοξειδίου του άνθρακα (CO2) επιλέγεται μεταξύ διαφορετικών τιμών για τη διαφοροποίηση των συντελεστών τέλους ταξινόμησης.

Για επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της Ε.Ε. από την 1η Ιανουαρίου του 2020 και μετά, με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (Wordwide Light Test Procedure - WLTP), όπως αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ο υπολογισμός των τελών ταξινόμησης γίνεται με βάση των παρακάτω πίνακα:

εύρος τιμή
0-114 0
115-186 1,7
>187 2

Οι συντελεστές τέλους ταξινόμησης ορίζονται σύμφωνα με την ακόλουθη κλίμακα προοδευτικής φορολόγησης:

Φορολογητέα αξία
Αξία από (σε ευρώ) Αξία έως (σε ευρώ) Συντελεστής
0 14.000 4%
>14.000 17.000 26%
>17.000 20.000 53%
>20.000 25.000 62%
>25.000 30.000 71%
>30.000 30%

Αναλυτικά, εδώ το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που κατατέθηκε στη Βουλή

Πηγή: Εthnos.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

tsoukalas popup