Αναγνωριστικά κύλησε η πρώτη ημέρα της εφαρμογής του click away στην αγορά του Πύργου με καταναλωτές και επαγγελματίες να εκφράζουν τον προβληματισμό τους στο τι μπορεί να προσφέρει επί της ουσίας το νέο μέτρο…
Οι καταναλωτές διστάζουν βλέποντας πως ο τρόπος αυτός σε σφιχτό πλαίσιο και υπό το φόβο ελέγχου μπορεί να τους κοστίσει σε ένα πρόστιμο. Οι επαγγελματίες αναρωτιούνται γιατί να εφαρμοστεί ένα τέτοιο μέτρο που βγάζει τον κόσμο από τα σπίτια του, αλλά δεν τον βάζει στα μαγαζιά, παρά μόνο τους οδηγεί στο κατώφλι τους, με απόλυτες δυνατότητες αγοράς ουσιαστικά μόνο με προεπιλογή…Το κλασικό shopping πάει περίπατο…
Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πύργου Ηλίας Ξανθούλης, εξ αρχής έχει εκφράσει τις αντιρρήσεις του για την λειτουργία της αγοράς με το lockdown αρχικά και το click away τώρα… “Είναι αναγνωριστική η σημερινή ημέρα για το καινούργιο σύστημα, πολύς κόσμος αναρωτιέται, πολλά είναι τα τηλεφωνήματα, να δουν πως θα έρθουν στο κάθε κατάστημα, αν θα περιμένουν έξω, αν θα μπουν μέσα. Υπάρχει σήμερα μία αναστάτωση. Το μόνο θετικό είναι ότι άνοιξε η πόρτα στα καταστήματα και ότι ο επαγγελματίας βλέπει την πόρτα του καταστήματος του ανοιχτή. Δεν μπαίνουν βέβαια πελάτες μέσα, είναι μία πρωτόγνωρη κατάσταση, εμείς επιμένουμε και λέμε ότι αυτό θα μπορούσε να λειτουργήσει έστω με την παρουσία ενός πελάτη κάθε φορά μέσα στο κατάστημα και το ζητάμε ακόμα να γίνει αυτό. Δεν είναι δυνατόν να στήνουμε τον πελάτη έξω” σχολίασε ο κ. Ξανθούλης και παράθεσε μια σειρά από παραδείγματα που συμβαίνουν ήδη. “Τα μαγαζιά με τα ρούχα και τα παπούτσια πως θα δουλέψουν; Βλέπουμε δηλαδή τα φαινόμενα στην τηλεόραση να δοκιμάζουν έξω τα παπούτσια στο πεζοδρόμιο. Η κατάσταση είναι τραγελαφική. Κίνηση από ότι βλέπουμε υπάρχει, ζητάμε από τους καταναλωτές με λίγη υπομονή και τηλέφωνα να προτιμήσουν τα καταστήματα της πόλης μας. Έτσι ώστε να κάνουν γιορτές κάποιοι καταστηματάρχες που είναι σε δυσμενή κατάσταση” είπε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου.
Ο κ. Ξανθούλης έκανε έκκληση στους καταναλωτές να προτιμήσουν την τοπική αγορά όμως σε κάθε περίπτωση. “Να ζητήσω για μια ακόμα φορά οι καταναλωτές να προτιμήσουν την περιοχή μας, να αφήσουν το ίντερνετ και με λίγη υπομονή να προτιμήσουν τα τοπικά καταστήματα. Βλέπουμε ότι τα κρούσματα δεν πέφτουν που σημαίνει ότι δεν έφταιγε το εμπόριο. Το εμπόριο είναι 40 ημέρες κλειστό, δεινοπαθεί, η κίνηση δεν έχει σταματήσει καθόλου. Ήταν λάθος που έκλεισε το εμπόριο. Το μόνο σίγουρο είναι ότι εμείς πάντα τηρούσαμε και τηρούμε τα υγειονομικά μέτρα, δεν υπάρχει κρούσμα στην αγορά σε ό,τι αφορά τα μικρά καταστήματα και ήδη έχουν πει στην κυβέρνηση όπως και οι ειδικοί ότι δεν παρατηρείται διασπορά του ιού σε μικρά καταστήματα. Ας μας ακούσει η κυβέρνηση να αφήσει τον πελάτη να μπει μέσα στο μαγαζί για να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε” κατέληξε.
Η ιδιοκτήτρια καταστήματος κοσμημάτων Ιωάννα Βασιλάρα από την πλευρά της δήλωσε ότι “… αυτή η μέθοδος έχω να πω ότι δεν έχει καμία απήχηση στον ελληνικό λαό έτσι ώστε να ψωνίσει με αυτό τον τρόπο. Πιστεύω ότι απλώς ήθελε να μας ξεπετάξει όποιος την επινόησε για να μην έχουμε παράπονο ότι δεν μας άνοιξε. Μέσα σε 5 λεπτά μπορεί να μάθει ο κόσμος να ψωνίζει; Γιατί στα βιβλιοπωλεία μπαίνει ο κόσμος; Στις τράπεζες υπάρχει ουρά. Στους φούρνους υπάρχει ουρά. Στα ζαχαροπλαστεία το ίδιο. Στα μαγαζιά μας ένας – ένας μπαίνει μέσα. Δεν μπορώ να καταλάβω τι τους πειράζει; Εμείς είμαστε πολύ προσεκτικοί. Από εδώ και πέρα εμείς δεν θα μπορούμε να ζήσουμε, να πληρώσουμε τις υποχρεώσεις μας” ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η ιδιοκτήτρια καταστήματος γυναικείων υποδημάτων Λουίζα Μπαξιβάνη σημείωσε ότι “…ο κόσμος είναι διστακτικός, έχουν ξεκινήσει κάποιες τηλεφωνικές παραγγελίες, ο κόσμος όμως δεν το γνωρίζει πολύ καλά όλο αυτό. Στο μαγαζί λειτουργούμε κυρίως με τα τηλέφωνα. Κάποιες πελάτισσες έτυχε βέβαια να θέλουν να μπουν μέσα να δοκιμάσουν, δεν ήταν ενημερωμένες. Είναι πρωτόγνωρο, έχει τις δυσκολίες του γιατί δεν έχει ξαναγίνει κάτι τέτοιο. Είμαστε επιφυλακτικοί αλλά ελπίζουμε παράλληλα…”.