Οικονομία

Κραυγή από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο: Ανοίξτε το λιανεμπόριο με click in shop

Κραυγή από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο: Ανοίξτε το λιανεμπόριο με click in shop

Οι επιχειρήσεις ζητούν να ανοίξει άμεσα το λιανεμπόριο με τη μέθοδο του click in shop αντί γι' αυτή του click away

Μία ώρα αρχύτερα προκειμένου να σωθεί ό,τι σώζεται για τους μικρομεσαίους εμπόρους ζητεί το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών να ξεκινήσει το click in shop ή αλλιώς η προκαθορισμένη επίσκεψη του καταναλωτή στα καταστήματα.

Η μέθοδος του click in shop εντάσσεται στον σχεδιασμό της κυβέρνησης, η οποία χρονικά την τοποθετεί περί τα μέσα Ιανουαρίου και μόνον εφόσον το επιτρέψουν τα επιδημιολογικά δεδομένα του κορονοϊού. Ωστόσο το Επιμελητήριο εκφράζει την ανάγκη να ανοίξει με ραντεβού το λιανεμπόριο αμέσως μετά την Πρωτοχρονιά δεδομένου ότι τα μικρά καταστήματα ασφυκτιούν οικονομικά.

Με σημερινή του δήλωση ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, επισημαίνει ότι η μέθοδος του click away, η οποία ισχύει έως και τώρα, «δεν λειτούργησε για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα να χαθεί γι' αυτές ο χριστουγεννιάτικος τζίρος. Από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκε αυτό το «ημίμετρο», το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών είχε καταθέσει πρόταση για άνοιγμα του λιανεμπορίου μέσω προκαθορισμένων επισκέψεων των καταναλωτών στα καταστήματα» λέει ο ο κ. Χατζηθεοδοσίου.

Ο ίδιος σημειώνει ότι έτσι και θα αποφεύγαμε φαινόμενα συνωστισμού και συγχρωτισμού αλλά και θα λειτουργούσαν οι επιχειρήσεις. «Δεν εισακουστήκαμε τότε και βλέπουμε τώρα τα αποτελέσματα, με πάρα πολλές επιχειρήσεις να έχουν μηδενικούς τζίρους, καθώς δεν μπορούν να υποστηρίξουν την «παράδοση εκτός». Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο επαναφέρει την πρότασή του και ζητεί να ανοίξει το λιανεμπόριο αμέσως μετά την Πρωτοχρονιά, με ραντεβού που θα μπορεί να κλείνει ο καταναλωτής για να επισκεφθεί κάποιο κατάστημα δεδομένου ότι «η κυβέρνηση αδυνατεί να στηρίξει αποτελεσματικά τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα και κυρίως το εμπορικό της κομμάτι».

Ο κ. Χατζηθεοδοσίου καλεί, μάλιστα, την κυβέρνηση «να μιλήσει με καθαρές κουβέντες», τονίζοντας ότι αν δεν δώσει το δικαίωμα στους εμπόρους να δουλέψουν τις ημέρες που απομένουν απ΄ αυτήν την κρίσιμη περίοδο, αναλαμβάνει την πλήρη ευθύνη της οικονομικής καταστροφής τους, καθώς «δεν υπάρχουν ούτε οι αντοχές ούτε η υπομονή για άλλο χάσιμο χρόνου».

«Από τη στιγμή που δεν μπορεί να στηρίξει οικονομικά τον εμπορικό κόσμο, θα πρέπει να του δώσει το δικαίωμα να εργαστεί. Σε διαφορετική περίπτωση αναλαμβάνει την ευθύνη για την οικονομική καταστροφή αυτών των επιχειρήσεων και των εργαζομένων τους και για την εξαφάνιση τους από τον επαγγελματικό χάρτη. Ήδη, είναι απόλυτα ξεκάθαρο σε εμάς ότι η επόμενη μέρα μετά την πανδημία θα βρει την οικονομία μας με χιλιάδες επιχειρήσεις λιγότερες, καθώς δεν θα μπορέσουν να επαναλειτουργήσουν. Ας μη γίνουν όμως τα πράγματα χειρότερα εξαιτίας κάποιων λανθασμένων επιλογών» σημειώνει σε αυστηρό τόνο.

Ξεκαθαρίζει ότι αυτό θα πρέπει να γίνει με κανόνες και απόλυτο σεβασμό στα υγειονομικά πρωτόκολλα, προσθέτοντας ότι η προστασία της δημόσιας υγείας είναι η βασική προτεραιότητα όλων, αλλά αμέσως μετά έρχεται η προστασία της εργασίας.

Υπενθυμίζεται ότι, όπως κατέδειξε πρόσφατη έρευνα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, σχεδόν η μία στις τέσσερις επιχειρήσεις βλέπει πιθανό το λουκέτο. Συγκεκριμένα, το 23% των μικρομεσαίων επιχειρηματιών δήλωσαν ως πολύ ή αρκετά πιθανόν να κλείσουν με το ποσοστό αυτό στην εστίαση να φτάνει το 41,7% και στο εμπόριο το 34%. Αυξημένο είναι το ποσοστό για τις επιχειρήσεις που έχουν 11 με 20 εργαζομένους.

Το click in shop

Να σημειωθεί ότι και το υπουργείο Ανάπτυξης συζητά ήδη το άνοιγμα του λιανεμπορίου με προκαθορισμένα ραντεβού (click in shop) χωρίς ωστόσο να θεωρεί ότι οι συνθήκες είναι αυτές που θα επέτρεπαν κάτι τέτοιο άμεσα. Με την εφαρμογή του click in shop ο καταναλωτής θα μπορεί να κλείνει τηλεφωνικά ή διαδικτυακά ραντεβού για την επίσκεψή του στο κατάστημα σε προκαθορισμένη ώρα, να διαλέγει το προϊόν που τον ενδιαφέρει εκεί, να το δοκιμάζει εφόσον επιθυμεί και να το πληρώνει εντός του καταστήματος. Οπωσδήποτε θα ισχύει η υποχρέωση αποστολής μηνύματος με το ραντεβού από το κατάστημα, προκειμένου να μπορέσει να μεταβεί εκεί ο καταναλωτής.

Για τα καταστήματα, τα οποία έχουν αυτήν τη δυνατότητα, θα εξακολουθήσει να ισχύει και το μοτίβο της παραγγελίας online ή από το τηλέφωνο και η αποστολή γραπτού μηνύματος από το κατάστημα για τη μετάβαση σε αυτό, αλλά κατά τη διάρκεια του ραντεβού ο πελάτης θα μπορεί να εισέρχεται στο μαγαζί και να δοκιμάζει τα προϊόντα (click in shop).

Η μέθοδος αυτή, σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου, θα δώσει μια ανάσα όχι μόνο στα μεγαλύτερα καταστήματα αλλά και στα μικρότερα ενώ ο συνωστισμός θα αποτρέπεται με τη διαδικασία του ραντεβού και την αυστηρή τήρηση της αναλογίας πελατών/τετραγωνικών. Έτσι, σε κάθε κατάστημα θα μπορούν να βρίσκονται ταυτόχρονα έως 4 πελάτες ανά 100 τετραγωνικά μέτρα. Στις μεγαλύτερες αλυσίδες και στις επιχειρήσεις shop in a shop ο αριθμός των ατόμων θα επιτυγχάνεται μέσω της κοινής διεύθυνσης των καταστημάτων. Σε πολλά μικρά συνοικιακά καταστήματα, η αναλογία αυτή πρακτικά σημαίνει τη δυνατότητα εισόδου μόνο ενός πελάτη τη φορά.

Αυτό που δεν φαίνεται να αλλάζει για αρκετό καιρό ακόμα είναι η αποστολή sms στο 13033 για την οποιαδήποτε μετακίνηση. Ετσι και με τη νέα μέθοδο που συζητείται θα παραμείνει απαραίτητη η αποστολή sms στο 13033, με την ένδειξη 2 εφόσον πρόκειται για αγορές.

Πηγή: Εthnos.gr

TAGS:

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

tsoukalas popup

tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup