Πέμπτη, 31 Δεκεμβρίου 2020 10:03

MyData: Παράταση 3 μηνών για τα ηλεκτρονικά βιβλία

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Παρατείνεται η εφαρμογή του μέτρου της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής έκδοσης τιμολογίων μέσα από την πλατφόρμα myData, που θα ξεκινούσε από αύριο 1η Ιανουαρίου

Παρατείνεται για τουλάχιστον τρεις μήνες, το μέτρο για την υποχρεωτική έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων και στοιχείων, με την χρήση της πλατφόρμα MyData, που ήταν προγραμματισμένο να τεθεί σε ισχύ από αύριο 1η Ιανουαρίου του 2021.

H παράταση γίνεται με τροποποίηση της κοινής απόφασης του Υφυπουργού Οικονομικών Απόστολου Βεσυρόπουλου και του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γιώργου Πιτσιλή.

Κατά συνέπεια η εφαρμογή του μέτρου μετατίθεται για την 1η Απριλίου του 2021.

Πάταξη φοροδιαφυγής

Στο μέτρο αυτό η πολιτική ηγεσία του υπουργείου έχει επενδύσει σημαντικά, στην προσπάθεια που καταβάλλεται για την πάταξη της φοροδιαφυγής, ειδικά στο κομμάτι που αποτελεί και την μεγάλη φορολογική μάστιγα, αυτή των πλαστών και εικονικών τιμολογίων. Προς αυτή την κατεύθυνση μάλιστα είχε γίνει σημαντική δουλειά και προεργασία, τουλάχιστον από τις φορολογικές αρχές.

Δύο όμως είναι οι παράγοντες που άλλαξαν τα δεδομένα και έκαναν το υπουργείο Οικονομικών να υιοθετήσει άλλη τακτική δίνοντας παράταση στην εφαρμογή του μέτρου.

Το ένα έχει να κάνει με την πανδημία και την καθυστέρηση που παρατηρήθηκε στην υλοποίηση του έργου, που θα συνοδεύσει το εγχείρημα, τόσο από την πλευρά της Πολιτεία, όσο και των φορολογουμένων

Το δεύτερο έχει να κάνει με τις ισχυρές πιέσεις που ασκούνται από φορείς και λογιστές να δοθεί μία γενναία παράταση. Μάλιστα κάποιοι ζητούν, όπως το Οικονομικό Επιμελητήριο, το μέτρο να είναι προαιρετικό για όλο το 2021 και έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα από την 1η Ιανουαρίου του 2022.

Κίνητρα στους φορολογούμενους

Στο υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζουν να δώσουν κίνητρα προς τους φορολογούμενους, ώστε να χρησιμοποιούν την ηλεκτρονική πλατφόρμα myData, κάνοντας δελεαστικό το μέτρο στα μάτια των φορολογουμένων. Μάλιστα για ένα διάστημα, όπως τουλάχιστον αναφέρουν κάποιες πηγές, το μέτρο ίσως και να είναι προαιρετικό και η μετάβαση προς την υποχρέωση για όλους να είναι πιο ομαλή.

Στο υπουργείο Οικονομικών πάντως εκτιμούν ότι τα οφέλη θα είναι σημαντικά από το myData.

Τα βασικότερα πλεονεκτήματα για τον φοροεισπρακτικό μηχανισμό είναι:

  • Συντριπτικό χτύπημα στα κυκλώματα έκδοσης πλαστών και εικονικών τιμολογίων.
  • Περιορισμός της φοροδιαφυγής, αφού το κρατικός μηχανισμός θα γνωρίζει ανά πάσα στιγμή τις τάσεις στην αγορά και στην κάθε επιχείρηση ξεχωριστά.
  • Θα υπάρχει πολύ καλύτερη εικόνα και real time για το ποιες επιχειρήσεις και κλάδοι πλήττονται και έτσι η παρέμβαση του κράτους να είναι και πιο άμεση και πιο αποτελεσματική.

Πηγή: Ιmerisia.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 31 Δεκεμβρίου 2020 12:03

Σχετικά Άρθρα

  • MyData: Υποχρεωτικά από σήμερα τα ηλεκτρονικά τιμολόγια – Τι ισχύει με τα πρόστιμα και την «περίοδο χάριτος»
    MyData: Υποχρεωτικά από σήμερα τα ηλεκτρονικά τιμολόγια – Τι ισχύει με τα πρόστιμα και την «περίοδο χάριτος»

    Υποχρεωτικά από σήμερα τα ηλεκτρονικά τιμολόγια, για τα λεγόμενα «μπλοκάκια», τους ελεύθερους επαγγελματίες, τους αυτοαπασχολούμενους και τις επιχειρήσεις.

    Το υπουργείο Οικονομικών δίνει βεβαίως μια περίοδο «χάριτος» καθώς… αποφεύγει την επιβολή προστίμων, όμως όλοι οι επαγγελματίες πλέον θα πρέπει να διαβιβάζουν στην πλατφόρμα myDATA της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων όλα τα στοιχεία των τιμολογίων που εκδίδουν.

    Από σήμερα ξεκινά η υποχρεωτική καταχώρηση των παραστατικών εσόδων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα myData που δημιούργησε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Η υποχρέωση αυτή ισχύει για όλες τις επιχειρήσεις ακόμη και όσους αμείβονται με μπλοκάκι.

    Ειδικά για το 2021 η διαβίβαση αφορά μόνο στα παραστατικά εσόδων και όχι τους λογιστικούς χαρακτηρισμούς εξόδων.

    Τι ισχύει με τα πρόστιμα για τα τιμολόγια

    Μόνο για την τρέχουσα χρονιά και δεδομένου ότι το Υπουργείο Οικονομικών αποφάσισε να δοθεί μια ευκαιρία στους επαγγελματίες να εξοικειωθούν με τις απαιτήσεις αυτής της νέας «ηλεκτρονικής εποχής», σε περίπτωση μη διαβίβασης των σχετικών στοιχείων δεν επιβάλλονται διοικητικά πρόστιμα και κυρώσεις.

    Με άλλα λόγια θα μπορούσε να πει κανείς πως από τη στιγμή που δεν επιβάλλονται πρόστιμα για όσους δεν χρησιμοποιούν την εφαρμογή, ότι η χρήση ηλεκτρονικών τιμολογίων είναι προαιρετική. Και πως για τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο μπορεί ακόμη να γίνει χρήση των «χάρτινων» τιμολογίων.

    Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι τα συγκεκριμένα τιμολόγια δεν θα καταχωριστούν στην πλατφόρμα: Όλα θα πρέπει να ανέβουν στη myData.

    Έως την υποβολή της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος φορολογικού έτους 2021 οι επιχειρήσεις έχουν την υποχρέωση να διαβιβάσουν όλα τα δεδομένα τους με ακρίβεια σε σχέση με τα δεδομένα των βιβλίων τους και του Ε3.

    Σε κάθε περίπτωση, το έτος 2020 είναι έτος εκπαίδευσης και το 2021 είναι έτος ανοχής στις εκπρόθεσμες και ανακριβείς διαβιβάσεις.

    Το υπουργείο αναμένεται μέχρι το τέλος του 2021 να καταθέσει στη Βουλή νομοθετική διάταξη που θα ορίζει τα πρόστιμα για τους παραβάτες, δηλαδή θα θεσμοθετήσει τις «καμπάνες» για όσους δεν αποστέλλουν τα παραστατικά στην ηλεκτρονική πλατφόρμα myData.

    Τι θα γίνει με τα τιμολόγια που «κόπηκαν» πριν από την 1η Νοεμβρίου

    Υπάρχουν όμως και αυτά τα τιμολόγια που έχουν «κοπεί» ήδη μέχρι και τις 31 Οκτωβρίου: Τα παραστατικά εσόδων, λοιπόν, που έχουν εκδώσει οι επιχειρήσεις μέχρι την ημερομηνία έναρξης υποχρεωτικής διαβίβασης (δηλαδή, την περίοδο από την 1η Ιανουαρίου του 2021μέχρι και σήμερα), πρέπει να διαβιβαστούν στην πλατφόρμα του myDATA το αργότερο έως τις 31 Μαρτίου 2022.

    Να σημειωθεί ακόμη πως ειδικά για το 2021 η υποχρέωση διαβίβασης αφορά μόνο τα παραστατικά εσόδων και όχι τους λογιστικούς χαρακτηρισμούς εξόδων.

    Η δωρεάν πλατφόρμα διαβίβασης των παραστατικών

    Για τη διαβίβαση των παραστατικών μπορεί να γίνει δωρεάν χρήση ειδικής φόρμας καταχώρησης της εφαρμογής των ηλεκτρονικών βιβλίων, με το όνομα timologio, η οποία είναι προσβάσιμη μέσω του διαδικτυακού τόπου της Α.Α.Δ.Ε., για τους υπόχρεους που τα ετήσια ακαθάριστα έσοδά τους δεν υπερβαίνουν το ύψος των 50.000 ευρώ ή εκδίδουν έως και πενήντα τιμολόγια πώλησης ετησίως.

    Όσοι έχουν ετήσια ακαθάριστα έσοδά άνω των 50.000 ευρώ και εκδίδουν άνω των 50 τιμολογίων παροχής υπηρεσιών ετησίως οφείλουν να διαβιβάζουν στην ΑΑΔΕ τα εκδιδόμενα παραστατικά μέσω των ειδικών εφαρμογών που διατίθενται στο εμπόριο ή χρησιμοποιούν τα λογιστικά γραφεία.

    Διαβάστε περισσότερα στο enikonomia.gr

    Πηγή: Enikos.gr

  • ΑΑΔΕ - timologio: Νέα ειδική εφαρμογή για άμεση ψηφιακή έκδοση παραστατικών
     ΑΑΔΕ - timologio: Νέα ειδική εφαρμογή για άμεση ψηφιακή έκδοση παραστατικών

    Παρέχεται δωρεάν από την ΑΑΔΕ - Δίνεται η δυνατότητα να εκδίδονται ψηφιακά τα παραστατικά των επιχειρήσεων

    Νέα εφαρμογή, για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις μικρές επιχειρήσεις, που δεν διαθέτουν μηχανογραφικό σύστημα έκδοσης και διαβίβασης παραστατικών στο myDATA ή το σύστημά τους δεν καλύπτει τις καθημερινές τους ανάγκες, δημιούργησε και εγκαινιάζει σήμερα η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.
    Είναι το timologio (timologio.aade.gov.gr), παρέχεται δωρεάν από την ΑΑΔΕ και μέσω αυτής, δίνεται η δυνατότητα να εκδίδονται ψηφιακά τα παραστατικά των επιχειρήσεων και να διαβιβάζονται ταυτόχρoνα στο myDATA.

    Πώς λειτουργεί το timologio

    Μέσω της εφαρμογής αυτής, μια επιχείρηση μπορεί να:
    · Διαμορφώσει το προφίλ της
    · Συνθέσει το πελατολόγιο της,
    · Οργανώσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της και
    · Εκδώσει και αποθηκεύσει σε μορφή pdf τα κάθε είδους παραστατικά της (τιμολόγια, αποδείξεις κλπ)

    Με την έκδοση των παραστατικών μέσα από το timologio, η εφαρμογή αποστέλλει ταυτόχρονα και αυτόματα τη σύνοψη της συναλλαγής στο myDATA του εκδότη (έσοδα) και του λήπτη (έξοδα).

    Video με Οδηγίες Χρήσης

    Για εξοικείωση με την εφαρμογή, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ετοίμασε video στο youtube:

    Γενικά στοιχεία της επιχείρησης

    Κατηγορίες παραστατικών
    Δημιουργία αγαθών/υπηρεσιών
    Εισαγωγή πελατών
    Έκδοση παραστατικών
    Πηγή: Protothema.gr
  • ΑΑΔΕ: Από 1/7 η έναρξη της υποχρεωτικής διαβίβασης παραστατικών στην πλατφόρμα myDATA
    ΑΑΔΕ: Από 1/7/2021 η έναρξη της υποχρεωτικής διαβίβασης παραστατικών στην πλατφόρμα myDATA

    Mετατίθεται για την 1η/7/2021 η έναρξη της υποχρεωτικής ψηφιακής διαβίβασης στην πλατφόρμα των Ηλεκτρονικών Βιβλίων - myDATA για όλες τις επιχειρήσεις και για παραστατικά που εκδίδουν από αυτή την ημερομηνία και έπειτα.

    Αυτό προβλέπει κοινή απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών Απόστολου Βεσυρόπουλου και του διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γιώργου Πιτσιλή λαμβάνοντας υπόψη τις επιπτώσεις της πανδημίας.

    Αντίστοιχα, τα παραστατικά που εκδίδουν οι επιχειρήσεις κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021, θα πρέπει να διαβιβαστούν στην πλατφόρμα myDATA μέχρι την 31η/10/2021.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

  • ΑΑΔΕ: Με νέες προδιαγραφές, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, θα εκδίδονται τα ηλεκτρονικά τιμολόγια
    ΑΑΔΕ: Με νέες προδιαγραφές, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, θα εκδίδονται τα ηλεκτρονικά τιμολόγια

    Με νέες προδιαγραφές, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα για την ηλεκτρονική τιμολόγηση, θα εκδίδονται τα ηλεκτρονικά τιμολόγια από τα πληροφοριακά συστήματα προς το Δημόσιο αλλά και προς επιχειρήσεις όπως ανακοίνωσαν τα υπουργεία Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

    Ο νέος τρόπος τιμολόγησης θα επιφέρει μείωση στη διακίνηση πλαστών παραστατικών, περιορισμό της φοροδιαφυγής, επιτάχυνση της αποπληρωμής των ηλεκτρονικών τιμολογίων για Δημόσιες

    Συμβάσεις και ενιαίες προδιαγραφές ηλεκτρονικής τιμολόγησης μεταξύ επιχειρήσεων.

    Το Υπουργείο Οικονομικών, μέσω της Γενικής Γραμματείας Δημοσιονομικής Πολιτικής και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), καθώς και το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μέσω της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ), προχώρησαν στην εναρμόνιση των ελληνικών κανόνων με τις νέες κοινές ευρωπαϊκές προδιαγραφές για τα πληροφοριακά συστήματα που χρησιμοποιούνται τόσο για την ηλεκτρονική τιμολόγηση στις Δημόσιες Συμβάσεις, όσο και για την ηλεκτρονική τιμολόγηση μεταξύ επιχειρήσεων.

    Οι νέες προδιαγραφές βασίζονται στις οδηγίες του οργανισμού OPENPEPPOL (Pan-European Public Procurement On-Line), που είναι υπεύθυνος για τη διαμόρφωση κοινών προδιαγραφών για τις Δημόσιες Προμήθειες και την Ηλεκτρονική Τιμολόγηση σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Για την Ελλάδα, επίσημη Εθνική Αρχή PEPPOL είναι η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ).

    Οι νέες κοινές ευρωπαϊκές προδιαγραφές θα «καθοδηγούν» και θα ρυθμίζουν τα πληροφοριακά συστήματα ηλεκτρονικής τιμολόγησης με τέτοιο τρόπο ώστε να εκδίδονται από τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικά τιμολόγια έγκυρα, με ενιαίους κανόνες, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

    Ενδεικτικά, οι κανόνες που εναρμονίστηκαν αφορούν:

    Τον τρόπο αρίθμησης του τιμολογίου που εκδίδεται στην Ελλάδα.

    Το είδος του παραστατικού (όπως τιμολόγιο πώλησης, τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών κ.λπ.).

    Τον μοναδικό αριθμό καταχώρησης του τιμολογίου για φορολογικούς σκοπούς στα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ.

    Τον σύνδεσμο στο Διαδίκτυο, όπου οι πάροχοι υπηρεσιών ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων δημοσιεύουν το ηλεκτρονικό τιμολόγιο.

    Ειδικά για τις δημόσιες συμβάσεις, με τους νέους κανόνες παρέχεται η δυνατότητα άμεσης αποστολής των ηλεκτρονικών τιμολογίων στις αρμόδιες αναθέτουσες αρχές και οικονομικές υπηρεσίες, με στοιχεία που διευκολύνουν την ηλεκτρονική συλλογή των δικαιολογητικών πληρωμής.

    Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι οι δημόσιες συμβάσεις το 2020 ανήλθαν περίπου σε 190.000, για 48.000 αναδόχους, ενώ οι εντολές πληρωμής με αντίστοιχες τιμολογήσεις έφτασαν τις 585.000.

    Με τις νέες προδιαγραφές, μειώνεται δραστικά ο χρόνος αποπληρωμής των τιμολογίων, ενώ παράλληλα ενισχύεται η διαφάνεια, εντοπίζονται ευκολότερα πλαστά παραστατικά και διευκολύνεται ο έλεγχος των δαπανών.

    Οι σχετικές εφαρμογές και υποδομές για τις δημόσιες συμβάσεις αναπτύχθηκαν από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ) και περιλαμβάνουν:

    Νέες διαδικτυακές υπηρεσίες του Κέντρου Διαλειτουργικότητας προς τους φορείς του Δημοσίου, τους προμηθευτές και τους παρόχους υπηρεσιών ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων.

    Το Μητρώο Αναθετουσών Αρχών για την Ηλεκτρονική Τιμολόγηση.

    Την Εφαρμογή Διάθεσης Ηλεκτρονικού Τιμολογίου.

    Το σύστημα είναι σήμερα σε πιλοτική λειτουργία.

    Οι παραπάνω νέοι κανόνες για τα Πληροφοριακά Συστήματα βασίζονται στις προβλέψεις των Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων για την Ηλεκτρονική Τιμολόγηση και τον Εθνικό Μορφότυπο του Ηλεκτρονικού Τιμολογίου για τις Δημόσιες Συμβάσεις (ΦΕΚ 2425/Β/18-6-2020) και στις προβλέψεις των αποφάσεων για τη διαβίβαση δεδομένων στην ΑΑΔΕ (ΦΕΚ 2470/Β/22-6-2020) και τις υποχρεώσεις των παρόχων υπηρεσιών ηλεκτρονικής έκδοσης Στοιχείων (ΦΕΚ 551/Β/20-2-2020).

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

  • Μίχαλος: Η μετάβαση στην ηλεκτρονική τιμολόγηση θα απαιτήσει μεγάλη προσπάθεια από την πλευρά των επιχειρήσεων
    Μίχαλος: Η μετάβαση στην ηλεκτρονική τιμολόγηση θα απαιτήσει μεγάλη προσπάθεια από την πλευρά των επιχειρήσεων

    Τα οφέλη από την ηλεκτρονική τιμολόγηση δεν περιορίζονται μόνο στο επίπεδο της φορολογικής διοίκησης. Εφόσον το μέτρο εφαρμοστεί σωστά, μπορούν να ωφεληθούν και οι επιχειρήσεις. Αυτό σημείωσε ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών Κωνσταντίνος Μίχαλος στη σημερινή ηλεκτρονική εκδήλωση του επιμελητηρίου, της ΕΥ Ελλάδος και του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ), με θέμα: "myDATA - Πώς επηρεάζεται η επιχείρησή σας από την εφαρμογή της τεχνολογίας στη Φορολογική Διοίκηση (e-Βιβλία, e-Τιμολόγια);".

    Σκοπός είναι να εξοικειωθούν τα στελέχη των επιχειρήσεων με τους όρους «e-βιβλία», «πλατφόρμα myDATA», «e-τιμολόγηση», καθώς το υπουργείο Οικονομικών και η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έχουν ήδη θέσει το πλαίσιο για την έναρξη της διαβίβασης δεδομένων των συναλλαγών των επιχειρήσεων στην πλατφόρμα myDATA, εντός του 2020, τη διασύνδεση των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών με το Taxis, αλλά και για την παροχή κινήτρων στις επιχειρήσεις προκειμένου να εκδίδουν e-τιμολόγια.

    Όπως ανέφερε ο κ. Μίχαλος, η ηλεκτρονική τιμολόγηση μπορεί να γίνει ευκαιρία για τη βελτίωση, την αυτοματοποίηση και την επιτάχυνση μιας σειράς διαδικασιών, που σχετίζονται με την τήρηση των φορολογικών υποχρεώσεων ενώ μπορεί να μειώσει την πιθανότητα λαθών και παραλείψεων, αλλά και να βελτιώσει τον εσωτερικό έλεγχο.

    «Ωστόσο, είναι βέβαιο ότι η μετάβαση στο νέο σύστημα θα απαιτήσει μεγάλη προσπάθεια από την πλευρά των επιχειρήσεων» πρόσθεσε ο ίδιος.

    Για να μπορέσει να εφαρμοστεί σωστά το μέτρο, θα πρέπει να διασφαλιστούν ορισμένες προϋποθέσεις:

    • να υπάρξει επαρκής χρόνος προσαρμογής, με δεδομένη και τη δυσμενή τρέχουσα συγκυρία. Ενδεχομένως δε να προβλεφθούν και κάποιες ελαφρύνσεις, ώστε να αντισταθμιστεί το κόστος της συμμόρφωσης για τις επιχειρήσεις.
    • Να είναι από την αρχή ξεκάθαρος ο τρόπος με τον οποίο οι φορολογικές αρχές θα χρησιμοποιούν τα δεδομένα που συγκεντρώνονται στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ. «Γιατί αυτό που θέλουμε είναι ένα εργαλείο που ενισχύει τη διαφάνεια και όχι άλλη μια αφορμή για την επιβολή προστίμων στις επιχειρήσεις» όπως είπε.
    • Η εφαρμογή του μέτρου να συνδυαστεί με την κατάργηση άλλων, παράπλευρων υποχρεώσεων για τις επιχειρήσεις, οι οποίες με το νέο καθεστώς δεν θα έχουν πλέον λόγο ύπαρξης ή χρησιμότητα για τις αρχές. Παράδειγμα, η τήρηση συγκεντρωτικών καταστάσεων προμηθευτών - πελατών.
    • Να υπάρξουν δράσεις ενημέρωσης και καθοδήγησης προς τις επιχειρήσεις, τόσο στο στάδιο της προετοιμασίας όσο και σε αυτό της προσαρμογής.

    Σε αυτό το επίπεδο, γνωστοποίησε ο πρόεδρος ότι, τόσο το ΕΒΕΑ όσο και τα κατά τόπους επιμελητήρια σε όλη την Ελλάδα, θα βοηθήσουν αναλαμβάνοντας σχετικές πρωτοβουλίες.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ-ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

  • Ξεκινά το ηλεκτρονικό τιμολόγιο και για προμηθευτές του Δημοσίου
    Ξεκινά το ηλεκτρονικό τιμολόγιο και για προμηθευτές του Δημοσίου

    Εκτιμάται πως θα οδηγήσει σε σημαντική μείωση του χρόνου και του κόστους των σχετικών συναλλαγών για το Δημόσιο και τους ιδιώτες

    Ξεκινά το ηλεκτρονικό τιμολόγιο και για τους προμηθευτές του Δημοσίου, μέτρο το οποίο εκτιμάται πως θα οδηγήσει σε σημαντική μείωση του χρόνου και του κόστους των σχετικών συναλλαγών για το Δημόσιο και τους ιδιώτες.

    Με πρωτοβουλία του υπουργείου Οικονομικών προετοιμάστηκαν, υπογράφηκαν και δημοσιεύθηκαν δύο Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού τιμολογίου μεταξύ των προμηθευτών και των φορέων του Δημοσίου, οι οποίοι κάνουν αγορές προϊόντων και υπηρεσιών. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, αυτές οι αποφάσεις είναι οι εξής:

    1. ΚΥΑ υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης ύστερα από γνώμη της ΑΑΔΕ: Καθορισμός Εθνικού Μορφότυπου ηλεκτρονικού τιμολογίου (περιεχόμενο και μορφή) στο πλαίσιο των δημοσίων συμβάσεων και σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πρότυπο έκδοσης ηλεκτρονικών τιμολογίων.
    2. ΚΥΑ υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Υποδομών και Μεταφορών, Εθνικής Άμυνας και Εσωτερικών: Καθορισμός της αρχιτεκτονικής των διαδικασιών παραλαβής, επεξεργασίας και πληρωμής ηλεκτρονικού τιμολογίου, των απαιτήσεων διαλειτουργικότητας και διασύνδεσης με ολοκληρωμένα πληροφοριακά συστήματα του Δημοσίου, των τεχνικών προϋποθέσεων ασφάλειας και προστασίας δεδομένων και κάθε άλλου τεχνικού και ειδικού θέματος αναγκαίου για την εφαρμογή της.

    Στην ανακοίνωσή του, το υπουργείο Οικονομικών αναφέρει ότι η έναρξη αυτής της πρωτοβουλίας αφορά στην ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής οδηγίας για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων, στο πλαίσιο των δημοσίων συμβάσεων. Η αποστολή ηλεκτρονικού τιμολογίου είναι -για την ώρα- προαιρετική και αφορά τις συμβάσεις που ξεπερνούν τα κατώτερα όρια, όπως αυτά ορίζονται στα άρθρα 5 και 235 του ν.4412/2016. Μελλοντικά, το υπουργείο Οικονομικών θα επεκτείνει τη χρήση του, ώστε να είναι υποχρεωτική για όλους τους προμηθευτές του Ελληνικού Δημοσίου. Η πιλοτική έναρξη της ηλεκτρονικής τιμολόγησης επιχειρήσεων προς το Ελληνικό Δημόσιο αναμένεται να ξεκινήσει το φθινόπωρο του 2020, σύμφωνα με το ΑΠΕ.

    Σχετικά με τη μεταρρύθμιση της εισαγωγής του ηλεκτρονικού τιμολογίου στις συναλλαγές του Δημοσίου, ο αρμόδιος υφυπουργός Δημοσιονομικής Πολιτικής, Θόδωρος Σκυλακάκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Η μεταρρύθμιση της εισαγωγής του ηλεκτρονικού τιμολογίου στο Δημόσιο θα μειώσει τον χρόνο και το κόστος των σχετικών συναλλαγών, με την άμεση ηλεκτρονική ενημέρωση του πωλητή για την παραλαβή και πληρωμή του τιμολογίου και τη σταδιακή μείωση των εκτυπώσεων. Υπολογίζεται ότι η ρύθμιση αφορά, όταν θα εφαρμοστεί υποχρεωτικά, 30-35 εκατ. τιμολόγια και θα οδηγήσει σε μία εξοικονόμηση δημόσιου και ιδιωτικού κόστους ετησίως της τάξεως των 150-200 εκατ. ευρώ».

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Ηλεκτρονικό βιβλίο εισαγωγής τιμολογίων ανοίγει το Taxisnet

    Σε ένα ενδιάμεσο βήμα πριν την εφαρμογή του ηλεκτρονικού τιμολογίου προχωρεί η φορολογική διοίκηση, ενεργοποιώντας στο Taxisnet ηλεκτρονικό βιβλίο εισαγωγής τιμολογίων, το οποίο θα αντικαταστήσει τις συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών - προμηθευτών.

    Στην σχετική αναφορά προχώρησε ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γιώργος Πιτσιλής, μιλώντας χθες στο 10ο TaxForum.

    Βάση του σχεδιασμού της φορολογικής δήλωσης τα βιβλία εσόδων εξόδων των επιχειρήσεων θα τηρούνται απευθείας στο Taxisnet ήδη από το 2019, προκειμένου να παρακολουθούνται ηλεκτρονικά και σε σχεδόν πραγματικό χρόνο από τις φορολογικές αρχές.

    Η συμπλήρωσή τους θα γίνεται αρχικά από τον εκδότη των τιμολογίων, ενώ ο λήπτης των τιμολογίων θα πρέπει να συνδέεται στη συνέχεια και αυτός ηλεκτρονικά προκειμένου να τα επικυρώνει ή να τα διορθώνει για τις πράξεις που τον αφορούν.

    Το 2020 θα τεθεί σε εφαρμογή η ηλεκτρονική τιμολόγηση και όλη η λογική του συστήματος θα αλλάξει, καθώς τα ηλεκτρονικά βιβλία θα συμπληρώνονται αυτόματα με την έκδοση του e-τιμολογίου.

    Ο Διοικητής της ΑΑΔΕ είπε πως οι προετοιμασίες βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο και ότι τα ηλεκτρονικά βιβλία έχουν λάβει πλέον συγκεκριμένη μορφή, που έχει δοθεί προς διαβούλευση και σε αρμόδιους φορείς για επιμέρους παρατηρήσεις.

    Πηγή: cnn.gr - Φωτογραφία: Eurokinissi

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς