Οικονομία

Generation Z: Η γενιά που θα αλλάξει την οικονομία και θα ξεπεράσει τους millenials

Generation Z: Η γενιά που θα αλλάξει την οικονομία και θα ξεπεράσει τους millenials

Η Generation Z έχει δείξει ήδη τα «δόντια» της, κάνοντας καταναλωτικές επιλογές που προκαλούν μικρούς σεισμούς σε παραδοσιακούς επιχειρηματικούς κλάδους

Ο μετασχηματισμός της οικονομίας είναι ήδη ορατός. Η πανδημία έφερε στην επιφάνεια αλλαγές που ήδη συντελούνταν υποδόρια, αλλά αυτός είναι μόνο η αρχή. Ο πραγματικός καταλύτης επιτάχυνσης των εν εξελίξει αλλαγών δεν θα είναι κάποια επιχειρηματική τάση, αλλά μια «μέγα-τάση» με κοινωνικά χαρακτηριστικά. Αυτό τουλάχιστον εκτιμά η Bank of America, σύμφωνα με έκθεση της οποίας οι «πιτσιρικάδες» που γεννήθηκαν μεταξύ του 1996 και του 2016, θα είναι η «πιο επιδραστική γενιά όλων των εποχών». Και αυτό γιατί δεν ψωνίζουν, δεν σκέφτονται, δεν εργάζονται και τελικά δεν συμπεριφέρονται σύμφωνα με καμία νόρμα απ’ όσες γνωρίζαμε ως τώρα.

Τα μεγαλύτερα μέλη της γενιάς αυτής εισέρχονται στην αγορά εργασίας για πρώτη φορά, και σύμφωνα η BofA είπε ότι το εισόδημά τους θα ξεπεράσει εκείνο των millenilas μέχρι το 2031. Μια νέα γενιά εισοδηματιών εισέρχεται πλέον στην παγκόσμια οικονομική εξίσωση, αδιαφορώντας για τις έως τώρα εδραιωμένες αντιλήψεις, αφού ούτως ή άλλως είναι τα παιδιά που μεγάλωσαν και ωρίμασαν μέσα στην σφοδρότερη οικονομική κρίση μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και έχουν μάθει ότι δεν υπάρχει καμία βεβαιότητα.

Σύμφωνα με αναλυτές της συμβουλευτικής εταιρείας McKinsey η Generation Z έχει δείξει ήδη τα «δόντια» της κάνοντας καταναλωτικές επιλογές που προκαλούν μικρούς σεισμούς σε παραδοσιακούς επιχειρηματικούς κλάδους.

Χρηματιστήρια «όμηροι» παιδιών με smartphones

Ένας από τους πιο απλούς τρόπους για τη μέτρηση των καταναλωτικών τάσεων είναι μια γρήγορη ματιά καταναλωτών στους δείκτες των χρηματιστηρίων.

«Στο τέλος της ημέρας, η σύνθεση ενός δείκτη μετοχών όπως ο S&P 500 είναι η εικόνα του τρόπου με τον οποίο οι καταναλωτές ξοδεύουν τα χρήματά τους», υποστήριξε στο CNBC ο Κάρστεν Μενκ, επικεφαλής ερευνών για τις καταναλωτικές επιλογές των νέων, στην τράπεζα Julius Baer.

Μέρος των λόγων για τον οποίους οι λεγόμενες μετοχές «FAANG» - Facebook, Amazon, Apple, Netflix και Google (Alphabet) – έχουν εξακοντιστεί τόσο πολύ, είναι επειδή οι νέοι ξοδεύουν πολλά χρήματα σε τομείς όπως το cloud computing, οι υπηρεσίες streaming κ.λπ.

Πάνω από τους μισούς από τους 9.800 εφήβους των ΗΠΑ που ρωτήθηκαν στη διάρκεια διετούς έρευνα που διενήργησε η επενδυτική τράπεζα Piper Sandler, δήλωσαν ότι η Amazon ήταν η αγαπημένη τους ιστοσελίδα ηλεκτρονικού εμπορίου. Πάνω από τα τέσσερα πέμπτα κατείχαν iPhone και το 89% περίμενε ότι ένα iPhone θα ήταν το επόμενο τηλέφωνό τους.

Η βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών είναι ένας ακόμα κλάδος που αναμένεται να επωφεληθεί από την αυξανόμενη αγοραστική δύναμη της Gen Z, αφού σύμφωνα με την έκθεση BofA, το 90% των αγοραστών ανήκουν στη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα.

Στο κυνήγι του… sustainability

Ο ρόλος της βιωσιμότητας στη διαμόρφωση της καταναλωτικής συμπεριφοράς νεότερων γενεών και πώς αυτός οδηγεί στην ανάπτυξη ή την κατάρρευση ορισμένων εταιρειών, είναι ένα πολυσυζητημένο. Η έκθεση της BofA επισημαίνει ορισμένα εξόχως ενδιαφέροντα στοιχεία.

Για παράδειγμα, την τεράστια, παγκοσμίως, βιομηχανία κρέατος. Η Gen Z, λοιπόν, είναι η πρώτη γενιά η πλειοψηφία των μελών της οποίας ακολουθεί κάποιο είδος περιορισμού στην κατανάλωση κρέατος.

Πράγματι, όλο και περισσότερες εταιρείες που παράγουν φυτικής προέλευσης ή εργαστηριακώς καλλιεργημένο κρέας αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερο αποτύπωμα στην αγορά τα τελευταία χρόνια. Τον Δεκέμβριο του 2019 οι ρυθμιστικές αρχές στη Σιγκαπούρη ενέκριναν τη διάθεση κοτόπουλου που έχει «καλλιεργηθεί» σε εργαστήριο από την Eat Just, και έγινε η πρώτη χώρα στον κόσμο που έδωσε το πράσινο φως για την πώληση «τεχνητού» κρέατος

Είναι μάλιστα ενδεικτικό ότι η Beyond Meat είναι σήμερα η μόνη εταιρεία που λειτουργεί καθαρά σε αυτόν τον χώρο και βρίσκεται, σύμφωνα με πληροφορίες, ένα βήμα πριν να προβεί σε δημόσια προσφορά για να εισαχθεί στο χρηματιστήριο, κάτι αδιανόητο πριν από μια δεκαετία. Αλλά και παραδοσιακές βιομηχανίες τροφίμων όπως η Nestle και η Danone, οι οποίοι είναι ήδη εισηγμένοι, φέρονται έτοιμες να διευρύνουν τις δραστηριότητές τους προς τον συγκεκριμένο τομέα.

Σύμφωνα με το CNBC, η Danone έχει θέτει ως στόχο πωλήσεις τροφίμων φυτικής προέλευσης ύψους 5 δισεκατομμυρίων ευρώ έως το 2025. Αλλά και η Unilever δήλωσε πρόσφατα ότι στοχεύει να κάνει ετήσιο τζίρο 1 δισεκατομμυρίου ευρώ από πωλήσεις «φυτικού» κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων έως το 2027.

Το ίδιο πλαίσιο ισχύει και για εταιρείες που παράγουν ηλεκτρικά οχήματα καθώς επίσης και για επιχειρήσεις όπως η Uber και η Lyft, οι οποίες παρέχουν υπηρεσίες «έξυπνης» κινητικότητας. Η έρευνα της Bank of America έδειξε ότι μόλις το 31% των ατόμων ηλικίας 18-34 ετών σκέφτονταν να αγοράσουν αυτοκίνητο τον επόμενο χρόνο, αναφέροντας επίσης στοιχεία της Euromonitor, σύμφωνα με τα οποία νοικοκυριά με μέλη που έχουν ηλικίες 15-29 έτη, διαθέτουν τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα από οποιαδήποτε άλλη ηλικιακή ομάδα.

Τόπο στα νιάτα;

Ο γηράσκων πληθυσμός των ανεπτυγμένων αγορών έναντι του αυξανόμενου νεότερου πληθυσμού των αναδυόμενων αγορών αποτελεί, επίσης, τεράστιο ζήτημα.

Στην έκθεση BofA, επισημαίνεται ότι 9 στους 10 Gen-Zers ζουν σε αναδυόμενες αγορές, με την Ινδία να ξεχωρίζει. Εν τω μεταξύ, η Ευρώπη είναι η πρώτη ήπειρος στην οποία τα άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών είναι περισσότερα από αυτά με ηλικία κάτω των 15 ετών, ένα ορόσημο που αναμένεται να φτάσουν και οι ΗΠΑ το 2022.

Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Οι πόροι και τα κεφάλαια τοποθετούνται, συνήθως, εκεί που υπάρχει μακροπρόθεσμο περιθώριο κέρδους. Και το κέρδος επίσης, συνήθως, παράγεται εκεί που υφίσταται κατανάλωση…

Πηγή: imerisia.gr - Photo by Tyler Franta on Unsplash

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα

tsoukalas popup