Το 2020 ένα από τα κυρίαρχα θέματα στον τομέα της οικονομίας ήταν ο τουρισμός και η κρουαζιέρα. Η Ηλεία σημείωσε μεγάλες οικονομικές απώλειες σε αυτό το πεδίο και από το Μάρτιο που ξεκίνησε η πανδημία πολλές φορές ήρθε στο προσκήνιο η επιστροφή της κρουαζιέρας, που θα ζωντάνευε το Κατάκολο και την Ολυμπία. Δυστυχώς όμως, παρότι διαμορφώθηκαν υγεινομικά πρωτόκολλα και υπήρξε ενδιαφέρον, τα πράγματα δεν ήταν όπως τα περίμεναν οι εμπλεκόμενοι στην κρουαζιέρα.
Οι λιγοστές κρουαζιέρες που πραγματοποιήθηκαν ήταν με μικρό αριθμό επιβατών και η δραστηριότητα τους έξω από το πλοίο ήταν εξαιρετικά περιορισμένη μόνο στην επίσκεψη χώρων αρχαιολογικού ενδιαφέροντος. Επίσης πολύ γρήγορα λόγω του δεύτερου κύματος της πανδημίας, οι κρουαζιέρες σταμάτησαν.
Φέτος έως τώρα έχουν γίνει δεκάδες ακυρώσεις προγραμματισμένων αφίξεων στο Κατάκολο έως το Μάιο σχεδόν από όλες τις εταιρίες.
Ακόμα και οι ανακοινώσεις κάποιων εταιριών για περιορισμένες αφίξεις είναι υπό αμφισβήτηση λόγω των συνθηκών που επικρατούν.
Εκείνο όμως που φαίνεται πλέον σίγουρο είναι πως η επανεκκίνηση της κρουαζιέρας, δεν θα είναι με τους όρους που γνωρίζαμε, αλλά όπως είδαμε για λίγο το περασμένο φθινόπωρο, με αρκετούς περιορισμούς.
Από το Μάιο και μετά εκτιμάται πως θα υπάρξει μια κινητικότητα, αλλά πιθανότατα ο ρυθμός των αφίξεων θα ομαλοποιηθεί σχετικά, τον ερχόμενο Αύγουστο.
Όμως όλα τα παραπάνω είναι σε θεωρητικό επίπεδο και με βάση τα σημερινά δεδομένα της πανδημίας και τις εκτιμήσεις των αρμοδίων.
Όπως σε όλους τους κλάδους, έτσι και στην κρουαζιέρα, η επαναξιολόγηση των δεδομένων κρίνουν τις εξελίξεις…
Με “διαβατήριο” τον εμβολιασμό
Ένα από τα στοιχεία που βοηθήσουν στο να κάνει κάποια βήματα ο κλάδος της κρουαζιέρας θα είναι ο εμβολιασμός προσωπικού και επιβατών. Ο εμβολιασμός για τον covid19 θα αποτελέσει το διαβατήριο για την ασφαλή επανεκκίνηση του χώρου.
«Η ολική πρόβλεψη του 2021 είναι να επαναφέρουμε ένα ικανοποιητικό ποσοστό περίπου 20% επιπλέον από τα αποτελέσματα του 2020, μειώνοντας έτσι τις απώλειες συγκριτικά με το 2019 από το 94% στο 74%” επισήμανε στο newmoney.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες
«Συνοψίζοντας τα δεδομένα και τις μελλοντικές προβλέψεις του industry, μέχρι να αποκτηθεί η εμπιστοσύνη των επιβατών και όχι μόνο, αναφέρουμε για μια φορά ακόμη ότι για να φτάσουμε ξανά τα αποτελέσματα του 2019, όχι μόνο στην πατρίδα μας, αλλά παγκοσμίως, ίσως χρειαστούν τουλάχιστον τέσσερα έτη ακόμη, αναμένοντας μια πλήρη επαναλειτουργία το 2025 περίπου” επισήμανε.