Κυριακή, 28 Μαρτίου 2021 18:40

Τι δηλώνει ο Β. Κορκίδης για το “κλείσιμο” της Διώρυγας του Σουέζ - Ποιες οι επιπτώσεις στην ελληνική αγορά

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

«Εφόσον η επιχείρηση αποκόλλησης του γιγαντιαίου container ship στη Διώρυγα του Σουέζ δεν ολοκληρωθεί σύντομα, οι οικονομικές ζημιές σε παγκόσμια κλίματα μπορεί να ανέρχονται εβδομαδιαίως, σύμφωνα με τους ειδικούς, πάνω από 6 δισ. δολάρια». Αυτό αναφέρει ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλης Κορκίδης σχετικά με το ναυτικό συμβάν στη Διώρυγα του Σουέζ .

Όπως αναφέρει αναλυτικά ο κ. Κορκίδης: «Η προσάραξη του γιγαντιαίου container ship μήκους 400 μέτρων με φορτίο 20.000 TEU, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις δημιουργεί καθυστέρηση 2 εβδομάδων στις αφίξεις στον Πειραιά και άλλα λιμάνια της Μεσογείου, καθώς και 3-4 εβδομάδες επιπλέον χρόνο στις τελικές παραδόσεις εμπορευμάτων. Ήδη βρίσκονται σε αναμονή 321 πλοία με φορτία συνολικής αξίας περίπου 10 δισ. δολαρίων, ενώ το κόστος του κλεισίματος του Σουέζ εκτιμάται ότι θα κοστίσει παγκοσμίως αρκετά δισ. δολάρια. Ευνοούνται βεβαίως τα ναύλα στη ναυτιλία λόγω αλλαγής πλεύσης πολλών πλοίων στη μακρά ρότα 15.000 μιλίων γύρω από την Αφρική, ενώ δημιουργείται μεγαλύτερη ζήτηση πλοίων λόγω του "congestion" στο Σουέζ. Ηδη, οι ναύλοι για τα πετρελαιοφόρα έχουν σχεδόν διπλασιαστεί, η τιμή του πετρελαίου αυξάνεται και εφόσον η επιχείρηση αποκόλλησης δεν ολοκληρωθεί σύντομα, οι οικονομικές ζημιές σε παγκόσμια κλίματα μπορεί να ανέρχονται εβδομαδιαίως, σύμφωνα με τους ειδικούς, πάνω από 6 δισ. δολάρια.

Τον μεγαλύτερο αντίκτυπο από το κλείσιμο της διώρυγας δέχεται η ενεργειακή αγορά. Μεταξύ των πλοίων που βρίσκονται σε αναμονή, από τη πλευρά της Μεσογείου είναι πολλά πετρελαιοφόρα που μεταφέρουν φορτία από Καζακστάν, Ρωσία, Λιβύη, Αζερμπαϊτζάν, με προορισμό την Ασία. Οι εταιρίες shipping logistics θα επιβαρυνθούν με επιπλέον κόστος για κάθε εβδομάδα καθυστέρησης. Να σημειωθεί ότι η Διώρυγα του Σουέζ μήκους 120 μιλίων αποτελεί την ταχύτερη διαδρομή ναυσιπλοΐας που συνδέει την Ευρώπη και την Ασία, ενώ αποτελεί την κύρια πηγή συναλλάγματος και ένα ζωτικό φορέα για την αιγυπτιακή οικονομία.

Τα μηνιαία έσοδά που καταγράφει η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ ξεπερνούν τα 500 εκατ. δολάρια με μηνιαία διέλευση καθαρού φορτίου άνω των 100 εκατ. τόνων και το 12% των εμπορευματοκιβωτίων. Θα περιμένουμε τις εξελίξεις στον τρόπο και χρόνο αποκόλλησης του πλοίου, ώστε να είμαστε σε θέση να υπολογίσουμε με μεγαλύτερη ακρίβεια τις οικονομικές επιπτώσεις μέχρι να είναι και πάλι διαθέσιμη στη παγκόσμια ναυσιπλοΐα η μεγαλύτερη Διώρυγα του κόσμου».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - Φωτογραφία: EPA/MAXAR TECHNOLOGIES

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 28 Μαρτίου 2021 19:34

Σχετικά Άρθρα

  • Φόβοι για το παγκόσμιο εμπόριο: 42% μειώθηκε η κίνηση των εμπορικών πλοίων στη Διώρυγα του Σουέζ λόγω των Χούθι
    Φόβοι για το παγκόσμιο εμπόριο: 42% μειώθηκε η κίνηση των εμπορικών πλοίων στη Διώρυγα του Σουέζ λόγω των Χούθι

    Ο όγκος των εμπορευμάτων που διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ, μειώθηκε κατά 42% τους τελευταίους δυο μήνες, υπολογίζει ο ΟΗΕ, εκφράζοντας ανησυχία για το παγκόσμιο εμπόριο.

    «Είμαστε πολύ ανήσυχοι για τις επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα (...) που επιτείνουν τις διαταραχές του εμπορίου εξαιτίας γεωπολιτικών παραγόντων και της κλιματικής αλλαγής», υπογράμμισε, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο Γιαν Χόφμαν, στέλεχος της Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη.

    Τα πλοία κάνουν τον γύρο της Αφρικής για να αποφύγουν επιθέσεις από τους Χούθι

    Σύμφωνα με την CNUCED, εξαιτίας των επιθέσεων των Χούθι, που εξώθησαν μεγάλες ναυτιλιακές να αναστείλουν τις διελεύσεις από την Ερυθρά Θάλασσα και να στέλνουν τα πλοία τους να κάνουν τον γύρο της Αφρικής, ο όγκος του εμπορίου μέσω της Διώρυγας του Σουέζ μειώθηκε κατά 42% τους τελευταίους δυο μήνες.

    Ο αριθμός των διελεύσεων εμπορευματοκιβωτίων σε εβδομαδιαία βάση μειώθηκε κατά 67% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Καθώς είναι «τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυτά που δεν χρησιμοποιούν πλέον τη Διώρυγα του Σουέζ, η μείωση της ποσότητας των εμπορευματοκιβωτίων είναι ακόμη μεγαλύτερη», εξήγησε ο κ. Χόφμαν.

    Η μείωση των διελεύσεων δεξαμενόπλοιων τα οποία μεταφέρουν πετρέλαιο είναι 18%, αυτή των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου (σιτηρά, άνθρακας...) 6%, ενώ οι μεταφορές αερίου έχουν σταματήσει τελείως.

    Από τον Νοέμβριο, οι αντάρτες Χούθι λένε πως βάζουν στο στόχαστρο στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν πλοία που κατ’ αυτούς συνδέονται με το Ισραήλ, σε ένδειξη «αλληλεγγύης» προς τους Παλαιστίνιους στη Λωρίδα της Γάζας.

    Η διατάραξη του εμπορίου μέσω Ερυθράς Θάλασσας είναι ακόμη πιο ανησυχητική καθώς «πάνω από το 80%» του παγκόσμιου εμπορίου γίνεται διά θαλάσσης και «άλλες σημαντικές θαλάσσιες οδοί βρίσκονται ήδη υπό πίεση», τόνισε ο κ. Χόφμαν.

    Φόβοι για επιπλέον αύξηση στα τρόφιμα

    Το εμπόριο μέσω Μαύρης Θάλασσας αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα αφότου η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022, γεγονός που απογείωσε τους μήνες που ακολούθησαν τις τιμές των τροφίμων.

    Ενώ, εξαιτίας ξηρασίας, το επίπεδο του νερού στη Διώρυγα του Παναμά έχει υποχωρήσει, προκαλώντας συρρίκνωση της κίνησης. Τον περασμένο μήνα, ο αριθμός των διελεύσεων μέσω αυτής της Διώρυγας ήταν μειωμένος κατά 36% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022 και κατά 62% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021, τόνισε η CNUCED.

    Τα «παρατεταμένα προβλήματα σε μείζονες θαλάσσιες εμπορικούς οδούς» ενδέχεται «να πλήξουν τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες», οδηγώντας σε «καθυστερήσεις στις παραδόσεις αγαθών», «αυξήσεις στα κόστη» και εγείροντας κίνδυνο ανόδου «του πληθωρισμού», κατά την υπηρεσία του ΟΗΕ, η οποία ανησυχεί ειδικά για τις τιμές των τροφίμων σε διεθνή κλίμακα.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Β. Κορκίδης: Η αγοραστική κίνηση την πασχαλινή εορταστική περίοδο ξεπέρασε τον τζίρο των προηγούμενων ετών
    Β. Κορκίδης: Η αγοραστική κίνηση την πασχαλινή εορταστική περίοδο ξεπέρασε τον τζίρο των προηγούμενων ετών

    «Η πασχαλινή εορταστική περίοδος, παρά τη μικρή της διάρκεια και τις υψηλές τιμές στα τρόφιμα, σε πρώτη εκτίμηση εκτιμάται πως ξεπέρασε την αγοραστική κίνηση των προηγούμενων ετών». Αυτό δήλωσε σήμερα ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης, προσθέτοντας πως «ο τζίρος του Πάσχα, που θα αποτυπωθεί στα στατιστικά του Μαΐου, είναι βέβαιο πως θα ξεπεράσει με διψήφιο ποσοστό το 1,5 δισ. ευρώ της περυσινής χρονιάς».

    Ακόμη, ο κ. Κορκίδης ανέφερε ότι, παρά τους αρχικούς ενδοιασμούς για περιορισμένη κατανάλωση λόγω ακρίβειας, η κίνηση ήταν αυξημένη τόσο στις αγορές τροφίμων όσο και στα εμπορικά καταστήματα.

    «Στις περισσότερες κεντρικές εμπορικές αγορές των περιοχών της Αττικής οι πωλήσεις ήταν βελτιωμένες και ο μέσος όρος επισκεψιμότητας στα μαγαζιά, αισθητά αυξημένος. Οι γονείς και οι νονοί, όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, με κάθε δυνατό τρόπο ανταποκρίθηκαν αξιοπρεπώς στις οικογενειακές και κοινωνικές τους υποχρεώσεις, αγοράζοντας τα παραδοσιακά πασχαλινά δώρα στα βαφτιστήρια τους. Το "πασχαλινό" και το "καλάθι του νονού" έκαναν τη δουλειά τους, αφού λειτούργησαν προληπτικά για τη συγκράτηση των τιμών», τόνισε ο ίδιος.

    «Η μεγάλη έξοδος από το λεκανοπέδιο, σύμφωνα και με τα αυξημένα εισιτήρια από το λιμάνι του Πειραιά κατά 20%, δεν επηρέασε τόσο την εμπορική κίνηση, αφού οι περισσότεροι έκαναν τις αγορές τους πριν αναχωρήσουν για τις ολιγοήμερες διακοπές τους σε χωριά, νησιά και εξοχικά. Από όπου όμως και εάν έκαναν οι καταναλωτές τις αγορές των δώρων και του πασχαλινού τραπεζιού, ο τζίρος του Πάσχα, που θα αποτυπωθεί στα στατιστικά του Μαΐου, είναι βέβαιο πως θα ξεπεράσει με διψήφιο ποσοστό το 1,5 δισ. ευρώ της περυσινής χρονιάς.

    Μακάρι η εμπορική κίνηση των γιορτινών ημερών του Πάσχα να συνεχιστεί με το ίδιο ρυθμό στην εγχώρια αγορά, παρά το "παράδοξο"της ακρίβειας στον κλάδο των τροφίμων», κατέληξε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Διώρυγα του Σουέζ: Κόλλησε δεξαμενόπλοιο για 20 λεπτά
    Διώρυγα του Σουέζ: Κόλλησε δεξαμενόπλοιο για 20 λεπτά

    Ο αιγύπτιος πρόεδρος ενέκρινε τον Μάιο σχέδιο για τη διαπλάτυνση και το βάθεμα του νότιου τμήματος της Διώρυγας - Τα έργα αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο 2023

    Ένας γιγάντιο δεξαμενόπλοιο έκλεισε τη Διώρυγα του Σουέζ για περίπου είκοσι λεπτά το βράδυ της Τετάρτης, εγείροντας ανησυχία για το ενδεχόμενο διακοπής της κυκλοφορίας παρόμοιας με εκείνη που είχε καταγραφεί στις αρχές του 2021.

    Το πετρελαιοφόρο Affinity V προσάραξε και έκλεισε τη θαλάσσια οδό για περίπου 20΄, είπε πηγή προσκείμενη στις αιγυπτιακές υπηρεσίες ασφαλείας στο Γαλλικό Πρακτορείο. Πηγή προσκείμενη στην ΑΔΣ είχε πει νωρίτερα στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters ότι το πλοίο είχε πλέον απεγκλωβιστεί, έπλεε αργά με τη βοήθεια ρυμουλκών και η κίνηση των πλοίων άρχιζε να αποκαθίσταται.

    #BREAKING: Shipping traffic data suggests the #AffinityV has run aground in the Suez Canal causing navigation to be halted.

    Another unconfirmed photo from the scene. pic.twitter.com/6s2f4IX9Gh

    — Moshe Schwartz (@YWNReporter) August 31, 2022

    Η Διώρυγα συγκαταλέγεται στις πιο πολυσύχναστες θαλάσσιες εμπορικές οδούς στον κόσμο. Συνδέει την Ευρώπη με την Ασία και από αυτή περνάει περίπου το 10% των εμπορευμάτων που διακινούνται σε παγκόσμια κλίμακα διά θαλάσσης.

    Το δεξαμενόπλοιο με εκτόπισμα 64.000 τόνων απεγκλωβίστηκε χάρη στην επέμβαση «πέντε και πλέον» ρυμουλκών, διευκρίνισε η ΑΔΣ.

    Σύμφωνα με τον εξειδικευμένο ιστότοπο Vessel Finder, το πετρελαιοφόρο υπό σημαία Σιγκαπούρης έχει μήκος 250 μέτρων και πλάτος 45 και κατευθύνεται στο λιμάνι Γιάνμπου της Ερυθράς Θάλασσας, στη Σαουδική Αραβία.

    At around 17:00 UTC today (2022-08-31), the Aframax tanker AFFINITY V (9645401) seemed to have lost control in the Suez Canal while heading southbound. She temporarily clogged up traffic and is now facing south again, but moving slowly by tugboat assistance. via @MarineTraffic pic.twitter.com/ECstNLPtbc

    — TankerTrackers.com, Inc. (@TankerTrackers) August 31, 2022

    Το συμβάν είναι το πρώτο του είδους αφότου πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το Ever Given, εκτοπίσματος σχεδόν 200.000 τόνων, απέκλεισε τη Διώρυγα για αρκετές ημέρες όταν προσάραξε σε μια όχθη της εν μέσω αμμοθύελλας τον Μάρτιο του 2021. Η επιχείρηση απεγκλωβισμού του είχε διαρκέσει έξι ημέρες και είχε στοιχίσει τη ζωή σε έναν εργαζόμενο της ΑΔΣ.

    3/ VIDEO UPDATE: #AFFINITYV is freed!

    She got grounded, freed, maybe-grounded again, and now very gingerly under tow southbound in the #SuezCanal.

    Cause unclear. But I've narrated an animation of the initial incident. pic.twitter.com/tM9Mc2FZzB

    — John Scott-Railton (@jsrailton) September 1, 2022

    Το χθεσινό συμβάν σημειώθηκε στο ίδιο, νότιο τμήμα της Διώρυγας.

    Ο αιγύπτιος πρόεδρος Άμπντελ Φάταχ αλ Σίσι ενέκρινε τον Μάιο σχέδιο για τη διαπλάτυνση και το βάθεμα του νότιου τμήματος της Διώρυγας. Τα έργα αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο 2023.

    Σύμφωνα με τα δεδομένα της ΑΔΣ, η Αίγυπτος είχε διαφυγόντα έσοδα από 12 ως 15 εκατ. δολάρια κάθε ημέρα κλεισίματος. Ασφαλιστές υπολόγισαν ότι οι ζημίες ήταν αρκετά δισεκατομμύρια δολάρια ημερησίως.

    Τον Ιούλιο, η Αρχή ανακοίνωσε έσοδα-ρεκόρ ύψους 7 δισεκ. δολαρίων το οικονομικό έτος 2021-2022, αφού αύξησε αρκετές φορές τα κόμιστρα για τη διέλευση των πλοίων.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Αίγυπτος: Έντεκα νεκροί και 5 τραυματίες σε συγκρούσεις μεταξύ στρατιωτών και τρομοκρατών στη Διώρυγα του Σουέζ
    Αίγυπτος: Έντεκα νεκροί και 5 τραυματίες σε συγκρούσεις μεταξύ στρατιωτών και τρομοκρατών στη Διώρυγα του Σουέζ

    Οι στρατιώτες σκοτώθηκαν αφού συγκρούστηκαν με μια ομάδα ενόπλων οι οποίοι επιτέθηκαν σε αντλιοστάσιο ανύψωσης του νερού στα ανατολικά της Διώρυγας του Σουέζ, ανέφερε ο εκπρόσωπος του στρατού

    Ένας αξιωματικός και δέκα στρατιώτες σκοτώθηκαν σήμερα στην Αίγυπτο ενώ επιχειρούσαν να αποτρέψουν μια «τρομοκρατική» επίθεση στην περιοχή της Διώρυγας του Σουέζ, κοντά στο Σινά, όπως έγινε γνωστό από τις αιγυπτιακές ένοπλες δυνάμεις.

    Άλλοι πέντε στρατιώτες τραυματίστηκαν στην επιχείρηση αυτή, σύμφωνα με την ανακοίνωση του στρατού που επισήμανε ότι οι δυνάμεις ασφαλείας «συνεχίζουν να καταδιώκουν και να περικυκλώνουν τους τρομοκράτες» σε «μια από τις απομονωμένες περιοχές του Σινά».

    Οι στρατιώτες σκοτώθηκαν αφού συγκρούστηκαν με μια ομάδα ενόπλων οι οποίοι επιτέθηκαν σε αντλιοστάσιο ανύψωσης του νερού στα ανατολικά της Διώρυγας του Σουέζ, ανέφερε ο εκπρόσωπος του στρατού.
    Πηγή: protothema.gr
  • Β. Κορκίδης: Απαραίτητο «πολυεργαλείο» ο εξωδικαστικός συμβιβασμός αν και με δύσκολες οδηγίες χρήσης
    Β. Κορκίδης: Απαραίτητο «πολυεργαλείο» ο εξωδικαστικός συμβιβασμός αν και με δύσκολες οδηγίες χρήσης

    Όσο συντομότερα αξιοποιηθεί η πλατφόρμα του εξωδικαστικού συμβιβασμού, τόσο καλύτερα θα είναι για την αντιμετώπιση, ενδεχόμενων, νέων ληξιπρόθεσμων οφειλών. Πάντως πρέπει να σημειωθεί ότι ενώ αρχικά ο δύσκολος «συνέταιρος» του εξωδικαστικού θεωρούνταν οι τράπεζες, μέχρι σήμερα, έχουν ρυθμίσει 167.000 δάνεια αξίας 11 δις ευρώ με κούρεμα έως 75% και έχουν αναδιαρθρώσει 564.000 δάνεια ύψους 32 δις ευρώ.

    Αυτά σημειώνει ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης σε ανακοίνωση με την οποία καταθέτει την άποψή του για την αναγκαιότητα του εξωδικαστικού συμβιβασμού έστω και αν, όπως σημειώνει, πρόκειται για «πολυεργαλείο με δύσκολες οδηγίες χρήσης».

    Πιο αναλυτικά ο κ. Κορκίδης αναφέρει:

    Η κρίση στο ενεργειακό θα φέρει γρηγορότερα στο προσκήνιο την αναγκαιότητα σχηματοποίησης μιας νέας ευέλικτης στρατηγικής για την αντιμετώπιση της απειλής νέων ληξιπρόθεσμων οφειλών, που θα προκύψουν για ένα μεγάλο αριθμό μικρομεσαίων, ως επί το πλείστων επιχειρήσεων, αλλά και της αξιοποίησης όλων των ρυθμίσεων που βρίσκονται σήμερα «στο τραπέζι». Θα πρέπει να ληφθεί πολύ σοβαρά υπ´όψη, ότι οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το δημόσιο αυξήθηκαν το πρώτο δίμηνο του 2022 κατά 4,1 δις ευρώ ξεπερνώντας τα 113 δις ευρώ, ενώ προσθέτοντας τα 40 δις ευρώ στον ΕΦΚΑ και τα 98 δις ευρώ των «κόκκινων» δανείων, τα χρέη 4 εκατ. φορολογουμένων ξεπερνούν τα 250 δις ευρώ.

    Ένα χρήσιμο εργαλείο για την αντιμετώπιση των οφειλών είναι σαφώς ο εξωδικαστικός μηχανισμός ο οποίος εξ αιτίας μιας σειράς γεγονότων που επακολούθησαν των κυμάτων της πανδημίας φαίνεται να πέρασε σε «δεύτερη μοίρα» παρά το γεγονός ότι η όλη διαδικασία ξεκίνησε με «ενθουσιασμό». Και τούτο γιατί περισσότεροι από 50.000 οφειλέτες που έχουν εισέλθει στην πλατφόρμα της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, με την αίτηση 16.000 να βρίσκεται σε διάφορα στάδια, αλλά να μην έχουν «πατήσει το κουμπί» για την οριστικοποίηση και την δρομολόγηση της διαδικασίας.

    Με βάση τα τελευταία στοιχεία έχουν υποβληθεί τελικώς μόνο 2.000 αιτήσεις και από αυτές ήδη έχουν ρυθμιστεί επιτυχώς και αυτομάτως μέσω αλγόριθμου πάνω από 350 που ρύθμισαν τόσο χρέη προς τράπεζες, funds servicers και δημόσιο δηλαδή ΑΑΔΕ και ΕΦΚΑ. Σε 10 μήνες οι 350 ρυθμίσεις ή 35 κάθε μήνα ή 1 καθημερινά, σαφώς δεν είναι ικανοποιητικός αριθμός και για τον λόγο αυτό δημιουργήθηκαν 52 «help desk», δυστυχώς την ημέρα που ξέσπασε ο πόλεμος. Η πλατφόρμα μπορεί να είναι νέα και δύσκολη, αλλά παράγει την πρόταση αυτόματης ρύθμισης και ο οφειλέτης επιλέγει αν θέλει ή όχι. Γεγονός είναι ότι υπήρξαν κάποιες δικαιολογημένες «γκρίνιες» για τεχνικά προβλήματα της πλατφόρμας, από λογιστές και δικηγόρους, αλλά στην πραγματικότητα εκ των στοιχείων απορρέει ότι δεν έγινε σωστή χρήση με βάση τις οδηγίες.

    Η ενεργειακή κρίση, που ελέω πολέμου, ήρθε να υπερτονίσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στο σύνολό τους οι επιχειρήσεις στα μεταφορικά κόστη, αλλά και στο ηλεκτρικό ρεύμα και τα καύσιμα, είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα δημιουργήσει επιπρόσθετα βάρη στις επιχειρήσεις με τα αυξημένα επιτόκια δανεισμού και πιθανώς νέα «ανοίγματα» για τα οποία θα αναζητηθεί λύση. Δεν θα υπεισέλθω στο αν κάποιος που έχει κάνει αίτηση δεν προχωρά την διαδικασία όπως της άρσης του απορρήτου για να ελεγχθεί αν έχει πλούτο γιατί αυτό θα οδηγούσε σε μια άλλη συζήτηση που δεν είναι της παρούσης, αλλά αξίζει να σημειωθεί πως η αναλογία οφειλών και περιουσιακών στοιχείων καθορίζει το κούρεμα των οφειλών που μπορεί να φτάσει ακόμη και το 90%.

    Το «σκληρό πρόσωπο του πολέμου», έδειξε σε μία παγκοσμιοποιημένη οικονομία όπου κανείς δεν μπορεί να μείνει αλώβητος των όποιων συνεπειών. Και το έδειξε με τις άμεσες επιπτώσεις στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, καθώς μειώνεται δραστικά το διαθέσιμο εισόδημά τους. Ο υψηλός πληθωρισμός επιβραδύνει την ανάπτυξη όχι μόνο της ελληνικής, αλλά και της ευρωπαϊκής οικονομίας. Εκ των γεγονότων καθίσταται προφανής η αξία της ύπαρξης εργαλείων για την αντιμετώπιση των εκτάκτων αναγκών. Δεν θα πρέπει οι επιχειρήσεις που κατάφεραν να επιβιώσουν μετά από 12 χρόνια οικονομικής και υγειονομικής κρίση να οδηγηθούν σε οικονομικό αδιέξοδο με αποτέλεσμα την απώλεια ενός σημαντικού αριθμού θέσεων εργασίας. Τούτο δοθέντος, η χρήση των διαθέσιμων εργαλείων είναι «μονόδρομος» και ο εξωδικαστικός είναι ένα «πολυεργαλείο», έστω με ένα δύσκολο «manual» 60 σελίδων.

    Σε περιόδους κρίσεων ο κάθε πολίτης πάντα έχει την τάση να στρέφει το βλέμμα στο κράτος για βοήθεια για στήριξη. Όσο λοιπόν συντομότερα αξιοποιηθεί η πλατφόρμα του εξωδικαστικού, τόσο μεγαλύτερες θα είναι οι ανάσες που θα πάρει μία επιχείρηση. Αν αναρωτηθούμε αν φτάνει μόνο ο εξωδικαστικός, σαφώς η απάντηση είναι ότι όσα περισσότερα εργαλεία υπάρχουν, όσες περισσότερες επιλογές υπάρχουν, τόσο καλύτερα. Σημειωτέον πως ενώ αρχικά ο δύσκολος «συνέταιρος» του εξωδικαστικού θεωρούνταν οι τράπεζες πρέπει να επισημάνω πως έχουν μέχρι σήμερα ρυθμίσει 167.000 δάνεια αξίας 11 δις ευρώ με κούρεμα έως 75% και έχουν αναδιαρθρώσει 564.000 δάνεια ύψους 32 δις ευρώ.

    Είναι σαφές πως το κράτος με τα 1,1 δις ευρώ πρόσθετα μέτρα κατά της ακρίβειας και συνολικά με τις μέχρι τώρα επιδοτήσεις 3,7 δις ευρώ θα συνεχίσει να στηρίζει οριζόντια και στοχευμένα νοικοκυριά και επιχειρήσεις, που έχουν σημειώσει τις μεγαλύτερες οικονομικές απώλειες όσο διαρκεί η ενεργειακή κρίση. Παράλληλα θα πρέπει να εκμεταλλευτεί όλα τα διαθέσιμα σε επίπεδο Ε.Ε. εργαλεία, αλλά και όλους τους διαθέσιμους ευρωπαϊκούς πόρους, ώστε με καινοτόμα χρηματοδοτικά εργαλεία να τονωθεί η ρευστότητα των επιχειρήσεων για να παραμείνουν σε λειτουργία και να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις ληξιπρόθεσμες οικονομικές τους υποχρεώσεις. Οι δύσκολοι καιροί απαιτούν μια εύχρηστη «εργαλειοθήκη» ευέλικτων ρυθμίσεων και βεβαίως επιθυμία ένταξης για μια εκατέρωθεν αποτελεσματική αξιοποίηση. «Συν Αθηνά και χείρα κίνει».

  • Κορκίδης: Πυλώνας αναπτυξιακού σχεδιασμού το νέο ΕΣΠΑ
    Κορκίδης: Πυλώνας αναπτυξιακού σχεδιασμού το νέο ΕΣΠΑ

    Το ΕΣΠΑ 2021-2027 μπορεί πλέον να ενεργοποιηθεί, σύμφωνα µε τα 8 τομεακά και τα 13 περιφερειακά προγράμματα, από τον Σεπτέμβριο, και να αποτελέσει βασικό πυλώνα του αναπτυξιακού σχεδιασμού για την προσεχή εξαετία, προσαρμοσμένο στις ευρωπαϊκές κατευθύνσεις και στο εθνικό πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων, όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Εμποροβιομηχανικού επιμελητηρίου Πειραιά και του ΠΕΣΑ, Βασίλης Κορκίδης, με αφορμή την έγκριση του νέου ΕΣΠΑ.

    «Το στοίχημα για την Ελλάδα δεν είναι μόνο να μπορέσει να απορροφήσει το ευρωπαϊκό πακέτο, του ΕΣΠΑ, αλλά να το αξιοποιήσει κατάλληλα σύμφωνα με τις ανάγκες που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας», τονίζει ο κ. Κορκίδης και προσθέτει:

    «Να θυμίσω ότι στο παρελθόν κονδύλια της ΕΕ για τις συνδυασμένες μεταφορές, λιμενικές και μεταφορικές υποδομές, αξιοποιήθηκαν πλημμελώς, εν αντιθέσει με άλλες χώρες-μέλη της ΕΕ που σήμερα στηρίζουν την περαιτέρω ανάπτυξή τους στις βάσεις που τέθηκαν τότε, προβάλλοντας ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Στο νέο ΕΣΠΑ υπάρχει πλέον μία νέα προσέγγιση στους τομείς αλιείας και ναυτιλίας. Αξίζει, τέλος, να σημειώσω ότι η προσαρμογή του αρχικού σχεδιασμού των προγραμμάτων ΕΣΠΑ, σύμφωνα με τις νέες ανάγκες των επιχειρήσεων, που έχουν ήδη αναδυθεί και θα αναδυθούν την επόμενη εξαετία, είναι "πεδίον δόξης λαμπρόν" για μια καλύτερη Ελλάδα με τη βέλτιστη αξιοποίηση των κονδυλίων από την πολιτεία, την κοινωνία και την επιχειρηματικότητα του τόπου».

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

  • Σουέζ: Μετά από 4 μήνες απελευθερώθηκε το Ever Given - Είχε μπλοκάρει τη διώρυγα επί 6 ημέρες
    Σουέζ: Μετά από 4 μήνες απελευθερώθηκε το Ever Given - Είχε μπλοκάρει τη διώρυγα επί 6 ημέρες

    Μετά σχεδόν τέσσερις μήνες το πλοίο Ever Given, το θηριώδες κοντεϊνεράδικο, που είχε κολλήσει στο κανάλι του Σουέζ, απελευθερώνεται από τις Αρχές της Αιγύπτου!

    Το γιγαντιαίο κοντεϊνεράδικο (πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων) Ever Given, που παρέμενε στην Αίγυπτο από τότε που μπλόκαρε το κανάλι του Σουέζ τον Μάρτιο, θα αποπλεύσει την Τετάρτη, αφού ανακοινώθηκε ότι επιτεύχθηκε συμφωνία με τους Ιάπωνες πλοιοκτήτες.

    Το MV Ever Given - εντυπωσιακού μεγέθους 199.000 τόνων – είχε εξοκείλει διαγώνια στο κανάλι του Σουέζ κατά τη διάρκεια μιας αμμοθύελλας στις 23 Μαρτίου, μπλοκάροντας τη θαλάσσια εμπορική οδό επί έξι ημέρες πριν οι ομάδες διάσωσης, με τιτάνιες προσπάθειες, καταφέρουν να το αποκολλήσουν.


    Η Αίγυπτος απαγόρευσε στο πλοίο να εγκαταλείψει την περιοχή, απαιτώντας αποζημίωση από την ιαπωνική εταιρεία «Shoei Kisen Kaisha» για απώλεια εσόδων από το κανάλι, αλλά και το κόστος διάσωσης και τις ζημιές που προκλήθηκαν στη διώρυγα του Σουέζ, που συνδέει την Ασία με την Ευρώπη.
    Η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ δήλωσε ότι θα πραγματοποιηθεί ειδική τελετή την Τετάρτη για την υπογραφή συμφωνίας με τους ιδιοκτήτες και για την επίσημη αναχώρηση του πλοίου. Η δήλωση που εκδόθηκε την Κυριακή δεν αποκάλυψε το ποσό της αποζημίωσης.

    Απώλεια εσόδων ύψους 15 εκατομμυρίων!

    Η Αίγυπτος έχασε έσοδα μεταξύ 12 και 15 εκατομμυρίων δολαρίων για κάθε ημέρα που η πλωτή οδός ήταν κλειστή, σύμφωνα με την Αρχή του καναλιού του Σουέζ .
    Το κόλλημα του πλοίου στο κανάλι και οι προσπάθειες αποκόλλησής του, προκάλεσαν σημαντικές ζημιές στη διώρυγα.


    Μέλος της δικηγορικής εταιρείας Stann Marine που εδρεύει στο Λονδίνο και η οποία εκπροσωπεί τους ιδιοκτήτες και τους ασφαλιστές του Ever Given επιβεβαίωσε, ότι βρίσκονται σε εξέλιξη προετοιμασίες για την απελευθέρωσή του πλοίου.
    «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι έχει σημειωθεί πρόοδος και συμφωνήθηκε μια αποδεκτή λύση μεταξύ των δύο πλευρών», δήλωσε ο Φαζ Πέρμοχαμντ.

    Συμφωνία μη αποκάλυψης των όρων

    Την περασμένη εβδομάδα, ο επικεφαλής της Αρχής του καναλιού του Σουέζ Ομπάμα Ράμπα δήλωσε ότι η Αίγυπτος υπέγραψε κοινή απόφαση μη αποκάλυψης τους όρους της συμφωνίας αποζημίωσης με τους ιδιοκτήτες του Ever Given.
    Αρχικά, η Αίγυπτος είχε ζητήσει αποζημίωση 900 εκατ. δολαρίων, αλλά αργότερα μείωσε την αρχική της απαίτηση σε 550 εκατ. δολάρια.
    Το πλοίο οδηγήθηκε στο αγκυροβόλιο, στο κανάλι του Σουέζ μετά την αποκόλλησή του στις 29 Μαρτίου, και τα 420 πλοία στις βόρειες και νότιες εισόδους του καναλιού διέσχισαν τη διώρυγα μέχρι τις αρχές Απριλίου.
    Τον Απρίλιο, η ασφαλιστική εταιρεία Lloyd's List δήλωσε ότι το μπλοκάρισμα του πλοίου, (που ας σημειωθεί είναι μεγαλύτερο από τέσσερα γήπεδα ποδοσφαίρου) εμπόδιζε την μεταφορά φορτίου αξίας περίπου 9,6 δισ. δολαρίων.
    Ο Πρόεδρος της Αιγύπτου Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι απέκλεισε οποιαδήποτε έργα διεύρυνσης της νότιας πλευράς του καναλιού, εκεί που το πλοίο εξόκειλε. Η Πρόεδρος επέβλεψε τις εργασίες σε ένα τμήμα του καναλιού στο βορά, οι οποίες περιλάμβαναν διεύρυνση της διώρυγας και την κατασκευή παράλληλης πλωτής οδού 35 χιλιομέτρων. Αυτό επιτεύχθηκε με κόστος άνω των 8 δις. δολαρίων. Το κανάλι του Σουέζ απέφερε κέρδη για την Αίγυπτο περισσότερα από 5,7 δισ. δολάρια κατά τη χρήση 2019/20, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία.

    Τι είχε γίνει τότε στο Σουέζ

    καπετάνιος-Σουέζ
    copyright: ethnos.gr

    Το χρονικό του κολλήματος του θηριώδους κοντεϊνεράδικου Ever Given μας είχε περιγράψει ο Έλληνας πλοίαρχος του «Ithaki Warrior», Συμεών Ντόλλας, που βρισκόταν πίσω από το πλοίο που εξόκειλε. Ας θυμηθούμε τι είχε γίνει τότε:

    Τρίτη 23 Μαρτίου ώρα 07.00: Περιμέναμε το πρωί να σηκώσουμε άγκυρα για να παραλάβουμε τον πιλότο και να ξεκινήσουμε. Το Ever Given έκατσε γύρω στις 5:30. Οι άνεμοι που επικρατούσαν στον χώρο του ατυχήματος είχαν δύναμη γύρω στα 6 μποφόρ με τάση προς 7. Το πλοίο πρέπει να το χτύπησε ξαφνικό sand storm (αμμοθύελλα). Σκέφτομαι πάρα πολύ τη θέση του καπετάνιου το τι περνάει. Δεν θα ήθελα να ήμουν στη θέση του!

    Από την Τρίτη στις 23 του Μάρτη το πρωί μέχρι και το απόβραδο της Κυριακής 28 του μήνα γίνεται προσπάθεια αποκόλλησης του πλοίου με ρυμουλκά και βυθοκόρους, χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα. Το σούρουπο της Κυριακής κάτι αλλάζει.

    Ωρα 05:30: «Ένα ρυμουλκό με το όνομα Καρλομάγνος δίνει μάχη να μετακινήσει τον όγκο του βαποριού. Δεκατέσσερα ρυμουλκά το τραβάνε τώρα. Το μισό είναι ακόμα κολλημένο. Δείχνει ότι έχει μετακινηθεί η πρύμνη. Το κακό είναι ότι με την προσπάθειά τους έχει μετακινηθεί το πλοίο προς τα δεξιά και έχει μπει κι άλλο μέσα η πλώρη του. Περιμένουμε τη συνέχεια με αγωνία».

    Σάββατο 27 Μαρτίου ώρα 22:00: «Εάν δεν τα καταφέρουν μέχρι το μεσημέρι θα τραβήξει σε μάκρος η υπόθεση. Λένε ότι θα επιχειρήσουν να ξεφορτώσουν το πλοίο. Δεν ξέρω αν υπάρχει ο ανάλογος εξοπλισμός και αν γνωρίζουν καλά την τεχνική για να κατεβάσουν τα κοντέινερ στο σημείο που βρίσκεται το βαπόρι».

    Κυριακή 28 Μαρτίου ώρα 17:30: «Έλαβα ένα μήνυμα από τον πράκτορά μας ότι θα επιχειρήσουν ξανά με περισσότερες δυνάμεις. Με 16 ρυμουλκά μας είπε θα προσπαθήσουν να το ξεκολλήσουν κι ανάμεσά τους θα είναι και τρία πλοιάρια μεγάλης ιπποδύναμης».

    Ωρα 07:30: «Έχει μετακινηθεί το καράβι. Η πρύμνη του έχει μπει στα αβαθή, δηλαδή έχει βγει στο κανάλι η πρύμνη του. Η πλώρη του, όμως, βρίσκεται ακόμη εγκλωβισμένη».

    Ωρα 11:40: «Το Ever Given δείχνει να έχει ξεκολλήσει και θα οδηγηθεί στην περιοχή Great Lakes, πράγμα που σημαίνει δηλαδή ότι θα χρειαστούν πέντε ώρες. Όταν ολοκληρωθεί κι αυτή η διαδικασία θα αρχίσουν τα εγκλωβισμένα βαπόρια να ανάβουν τις κύριες μηχανές».

    Ωρα 14:45: «Το καράβι επανήλθε στην αρχική του θέση, δηλαδή στα αβαθή του καναλιού. Τα ρυμουλκά μεγάλης ιπποδύναμης αδυνατούν να το ξεκολλήσουν και οι αρχές έχουν εναποθέσει τις ελπίδες του ξανά στην πλημμυρίδα».

    Ωρα 17:00: «Eυχάριστα τα τελευταία νέα. Το Ever Given αποκολλήθηκε και ταξιδεύει προς τις λίμνες. Η πλημμυρίδα βοήθησε και με την αρωγή των ρυμουλκών το πλοίο έβαλε μπρος τις μηχανές και την πλώρη προς την ανοιχτή θάλασσα». Τέλος καλό;

    Πηγή: ethnos.gr

  • Β. Κορκίδης στην EuroCommerce: Με περιβαλλοντικά μέτρα να διασφαλίζεται ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να παρακολουθήσουν την εφαρμογή του νόμου για το κλίμα
    Β. Κορκίδης στην EuroCommerce: Με περιβαλλοντικά μέτρα να διασφαλίζεται ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να παρακολουθήσουν την εφαρμογή του νόμου για το κλίμα

    «Πράσινα» προγράμματα, ιδιαίτερα για τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, προκειμένου να παρακολουθήσει την εφαρμογή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για το κλίμα, ζήτησε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς και εκπρόσωπος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας στην EuroCommerce, Βασίλης Κορκίδης, στην τηλεδιάσκεψη με θέμα το επερχόμενο ευρωπαϊκό πακέτο «Fit for 55».

    Σε ανακοίνωση, σχετικά με τα όσα ανέφερε ο κ. Κορκίδης, ο πρόεδρος τοποθετήθηκε ως εξής:

    Ένα σύνολο περιβαλλοντικών μέτρων πρέπει, μεταξύ άλλων, να διασφαλίζει ότι οι επιχειρήσεις στην ΕΕ-27 είναι σε θέση να παρακολουθήσουν την εφαρμογή του νόμου για το κλίμα. Το ευρωπαϊκό πακέτο «Fit for 55» ή «Έτοιμοι για το 55» πρέπει να είναι κατάλληλο, τόσο για τις πολύ μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, όσο και τις μεγάλες, ώστε να σημειωθεί ταχεία πρόοδος στην απαλλαγή της ΕΕ από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, έως το 2050. Είναι επίσης απαραίτητο να διασφαλιστεί ένας μακροπρόθεσμος προγραμματισμός για όλες τις επιχειρήσεις, ώστε με ευρωπαϊκούς πόρους να επενδύσουν σε πιο πράσινο και ανανεώσιμο εξοπλισμό.

    Ο «οικολογικός διακόπτης» του συγκεκριμένου πακέτου θα πρέπει επίσης να εξασφαλίζει μόνιμη και προσιτή παροχή φθηνής ενέργειας στις επιχειρήσεις για να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Όπως σε κάθε προηγούμενη κλιματική νομοθεσία, έτσι και τώρα, η επιχειρηματικότητα, κάθε δραστηριότητας, είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες που θα πρέπει να λάβει υπόψη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όταν θα προτείνει τον κλιματικό στόχο της για το 2050. Επιπλέον όμως, χρειάζεται μια εμπεριστατωμένη εκτίμηση των επιπτώσεων με virtual δοκιμές στις πολύ μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, βάσει του επερχόμενου πακέτου «Fit for 55», που θα παρουσιαστεί από την Επιτροπή τον Ιούνιο.

    Στη σύνοδο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στις 25 Μαΐου, συζητήθηκε η πρόοδος για μια επιτυχή συνέχεια του νόμου της ΕΕ για το κλίμα. Το Σύνταγμα της ΕΕ λέει «πρώτα η ενεργειακή απόδοση» και αυτό έχει νόημα, γιατί η χρήση λιγότερης ενέργειας μας εξοικονομεί χρήματα, βοηθά όσους αγωνίζονται να θερμάνουν τα σπίτια τους, δεν προσθέτει στις ανάγκες υποδομής δικτύου και αποφεύγει την καύση ορυκτών καυσίμων. Για να σημειωθεί όμως γρήγορη πρόοδος στην απαλλαγή της ΕΕ από τη καύση του άνθρακα, θα πρέπει τα επόμενα χρηματοοικονομικά και κανονιστικά μέτρα να είναι πραγματικά κατάλληλα για την πολυάριθμη σε απασχόληση μικρομεσαία επιχειρηματικότητα.

    Αυτό είναι προφανές, αν θυμηθούμε πως οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αντιπροσωπεύουν το 98,9% των επιχειρήσεων της ΕΕ, που απασχολούν το 66% των εργαζομένων και στην Ελλάδα είναι το 99,9% με το 88% των εργαζομένων. Είναι σημαντικό το πακέτο «Fit for 55» να παρέχει στην επιχειρηματικότητα ένα μακροπρόθεσμο σταθερό πλαίσιο πολιτικής, με προβλεψιμότητα. Οι επιχειρήσεις πρέπει να γνωρίζουν ότι οι επενδύσεις που πρόκειται να πραγματοποιήσουν σε μια μηχανή τροφοδοτείται με ένα συγκεκριμένο είδος ανανεώσιμης ενέργειας, ώστε να μην παραμεριστούν μετά από λίγα χρόνια, λόγω της νέας νομοθεσίας. Χωρίς αυτή τη βεβαιότητα, οι επενδύσεις θα τεθούν σε αναμονή και έτσι περισσότερα οικολογικά προϊόντα και διαδικασίες θα καθυστερήσουν.

    Αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο αν θεωρήσουμε ότι η ρευστότητα και η επενδυτική ικανότητα των περισσότερων επιχειρήσεων είναι μειωμένη λόγω της πανδημίας. Αναφορικά με τα μεμονωμένα στοιχεία του πακέτου, τονίζεται ότι η αναθεώρηση της οδηγίας για την ενεργειακή απόδοση θα πρέπει να επιτρέπει στα κράτη μέλη να διατηρούν την επιλογή συστημάτων υποχρεώσεων και εναλλακτικών μέτρων. Μάλιστα, έως τώρα εναλλακτικά μέτρα έχουν προσφέρει καλές ευκαιρίες για τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στα δίκτυα ενεργειακής απόδοσης.

    Η αναθεώρηση της οδηγίας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας από την άλλη πλευρά θα πρέπει να διασφαλίσει ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να βασίζονται σε μια αξιόπιστη παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, με προσιτό κόστος, για να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί αυξάνοντας την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, την οικονομία του υδρογόνου και επιτρέποντας την αποτελεσματική ολοκλήρωση του τομέα, διασφαλίζοντας την τεχνολογική ουδετερότητα.

    Οι βιώσιμες και πραγματικά φιλικές προς το κλίμα ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως η αιολική και η ηλιακή ενέργεια πρέπει να αποτελούν τον πρωταρχικό ελληνικό στόχο. Το «Fit for 55», παρά το όνομα που του έχει δοθεί, δεν είναι μια εκστρατεία άσκησης, αλλά μια ενέργεια των Βρυξελλών με ένα κρίσιμο επερχόμενο πακέτο αναθεωρημένων νόμων για το κλίμα. Το «55» αντικατοπτρίζει και αναφέρεται στον στόχο μείωσης των καθαρών εκπομπών ρύπων κατά 55% με ενδιάμεσο σταθμό το 2030 και τελικό το 2050, όπως υπέγραψαν οι ηγέτες της ΕΕ στη Συνθήκη του Παρισιού.

    Ωστόσο, ενώ ο καθαρός στόχος 55% είναι μια αύξηση από το προηγούμενο επίπεδο 40% της ΕΕ, η επιστήμη δείχνει ότι εξακολουθεί να είναι χαμηλή για να διατηρήσει την αύξηση των παγκόσμιων θερμοκρασιών στους 1,5 °C και την αποφυγή καταστροφικών επιπτώσεων. Το 2020 παγκοσμίως οι φόροι για ρύπους έφτασαν τα 53 δισ. ευρώ και αυξήθηκαν 18% σε ένα χρόνο. Η ΕΕ μέσω ΕΣΠΑ 2021-27 για φυσικούς πόρους και περιβάλλον έχει προϋπολογίσει να ενεργοποιήσει πόρους 374 δισ. ευρώ.

    Το γεγονός ότι η ΕΕ αποφάσισε να καθορίσει ένα «καθαρό» στόχο μείωσης των εκπομπών ρύπων, σημαίνει πως πρέπει να εστιάσει στον «οικολογικό διακόπτη» λειτουργίας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων με «tailor made» πράσινα προγράμματα προκειμένου να μετατραπεί το «Fit for 55%» σε «Fit for 1.5 °C».

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς